Zobacz pojedynczy post
stary 07-09-2005, 19:31   #18
Ozon18
Użytkownik Forum
 
Ozon18's Avatar
 
Data dołączenia: 25 05 2004
Lokacja: Racibórz
Wiek: 37

Posty: 420
Ozon18 ma numer GG 3636929
Domyślny

Ok, przejdzmy do opisania najwiekszego labiryntu w tibii jakim jest Motls (Maze of the Lost Souls).

6. Motls

Hm... od czego by tu zaczac... zaczne od tego, ze Motls (mylnie zwany Molts'em) zwykle nie jest traktowany jako ekspowisko (mowie o poziomach ponizej -3), poniewaz jest tu wiecej chodzenia po pustych labiryntach niz potworow.

Droga do motls jak na fotce:



Zeby sie przekonac o ogromie tego labiryntu daje link do filmiku (By Cichy Mac): http://rapidshare.de/files/4227993/...-MOTLS.rec.html

Ok, to zaczynamy analize.
Na poziomach -1 oraz -2 wystepuja dosc slabe potworki, ale w sumie to jeszcze nie jest labirynt. Dobre expowisko dla 8+ magow.

Wystepuja tam takie potwory jak:

Wolf, Rat, Cave Rat, Bug, Poison Spider.
Chyba kazdy na mainie poradzi sobie z tymi potworami wiec nie bede pisal taktyk, no i nie ma lootu ktory mozna by opisac. Ponadto z lootownych potworow sa tam:

Trolle [wooden shield [0,073], hand axe [0,2], rapier [0,31]]

Rotwormy [Mace [0,77] sword [0,69]]

Minotaury [Brass Helmet [1,07], Mace [0,77], Plate Shield [0,73], Sword [0,69], Chain Armor [0,69], Chain Helmet [0,39], Axe [0,17]].

Jezeli mamy powyzej 30 lvlu mozemy zejsc nizej na -4, -5 i -6 poziom. Wystepuja tam silne potwory, ale dosyc rzadko. A wiec znajdziemy tam:

Slime
[Taktyki: Skille 30+ u knighta z bronia o ataku 20+ i tarcza 25+ Def. Palek moze solowac na 8 lvlu poniewaz slime jest wolny z dowolnym skillem z dystansu. Mag z hmm lub przy dobrym eq (tarcza 30+, bron 30+) moze na balanced bic z lapki.]

Giant Spider [Brass legs [1,25], Plate Armor [3,30], Knight Armor [74,44 w cenie 9k], Knight Legs [197,46 w cenie 14k], Time Ring [1 052,63 w cenie 2k], Platinum Amulet [869,56 w cenie 6k].
[Taktyki: Bloker Level 25+, Skille 65+, 4 mlvl, ekipa dowolna, rozni sie tylko ilosc UH na gsa.Knight solo: Level 50+, Skille 75+, 2-hander... I tak sie nie oplaca. Lepiej tak jak mag solo z hmm z dystansu. Palek lub mag solo: Level 60+ Bolty lub/i hmm.]

Dragon Lord [Small Sapphire [250], Tower Shield [89,98 u djinna], Strange Helmet [10,66 i djinna], Royal Helmet [1 533,74 przy cenie 75k], Energy Ring [500 przy cenie 1k], Fire Sword [167,36 u Djinna], Dragon Scale Mail [1 131,41 przy cenie 130k].
[Taktyki: Wiadomo, lord smokow, trzeba byc ostroznym.
Knight:
Blokowanie: Skille 70+, Lvl 40+ (granica bezpieczenstwa) z shooterami: 2 palki, mag + palek lub mag + mag. Jezeli palek ma dist 95+ to mozna z 1 palkiem lub z jednym magiem jezeli zadaje ciosy z hmm 100+.
Solowanie: Skille 80+, ring danej broni, bron 45+ atk, lvl 60+, strzelac dodatkowo z hmm lub explo.
Palek: Solo: Level 75+, Dist 85+, Duzo miejsca do biegania.
Mag: Solo: Sposobem up and down lvl 30+. Bieganiem hmm... Level 120+ i duzo miejsca.]

Minotaur Mage [Brass Armor [1,85]] [Ciezki przeciwnik, potrafi zaspamowac. Knight lvl 20+, mlvl 4, skille 50+ i bron 30+ atk (uh zawsze na sobie). Mag: Gfb albo Sd (Przy niskich lvlach mana shield). Palek: 60+ skill, 20+ lvl (uh na sobie)].

Minotaur Archer [Brass Armor [1,85], Chain Armor [0,69], Crossbow [3,91], Scale Armor [0,70]]
[Zeby zabic: Knight: 50+ skille, full atk, szybko podbiec i zabic. Palek: 50+ skill, najlepiej z kuszy lub luku, uwaga na spam!. Mag: Lvl 15+, Full def i z hmm.]

Minotaur Guard [Hatchet [0,69], Brass Armor [1,85], Scale Armor [0,70], Double axe [3,66], Battle Shield [1,51], Chain Legs [0,69]]
[Zeby go zabic to Knight: 50+ skille, bron 25+ atk. Mag: Hmm (Lvl obojetny gdyz on jest wolny). Palek: Skill 50+ z luku.]

Beholder [Longsword [1,18], Morning Star [1,82], Steel Shield [1,14], wooden shield [0,073], Two Handed Sword [6,34], Beholder Shield [41,75 w cenie 2k]]
[Taktyki: Knight lvl 20+, skill 50+, bron 30+ atk, bic na full atk i uh na sobie. Palek: 55+ skill, kusza lub luk. Mag 25+ lvl z hmm.]

Demon skeleton [Battle Shield [1,51], Iron Helmet [4,40], Battle Hammer [1,74], Guardian Shield [53,66 przy cenie 3k]]
[Taktyki: Knight: Sa 2 sposoby solowania DSów knightem. Pierwszy to full def i hmm (60 shieldinga, moze byc mniej jezeli uciekasz), drugi to melee (skille 70+, bron 40+ ataku zeby go zabic w miare szybko). Mag i palek trzymaja dystans a jak nie ma takich mozliwosci to niewidka]

Wild Warrior [Axe [0,17], Mace [0,77], Brass Armor [1,85], Chain Helmet [0,39], Brass Shield [0,41], Steel Shield [1,14], Iron Helmet [4,40], War Hammer [13,96 u Djinn].

[Taktyki: Dosc latwy potwor, nie powinno byc z nim wiekszych problemow. Knight skille 25+, bron 20+ atk, Palek podobnie, mag z hmm lub przy dobrym eq (bron 30+ atk) z 'lapy']

Elf Scout [Longsword [1,18], Bow [4,07] (Tak w ogole na tibia.pl jest napisane ze luk wazy 33, a naprawde wazy 31)]

[Taktyki: Szybki i wredny potwor, potrafi zaspamowac strzalkami, zmora newbie mieszkajacych w thais. Knight lvl 15+ ze skillami 35+ i bronia 25+ atk, ale zachowac ostroznosc. Palek lvl 15+ skille 40+, bron obojetna, chociaz przy luku/kuszy mozna niezle oberwac. Mag 20+ lvl z hmm.]

Hunter (uhuhu, ktoz nie padl na nim jako newbie?) [Bow [4,07], Small Ruby [250], Brass Armor [1,85], Brass Helmet [1,07]]
[Taktyki: Czesto mylnie brany za playera, potrafi zabic low lvla w kilka sekund. Knight 20+ lvl, 4 mlvl, uh na sobie, skille 50+, podbiec i zabic jak najszybciej. Palek lvl 20+, 50+ dista i kusza. Mag z hmm, lvl 25+, lub z niewidka.]

Hint: Czesto wystepuja w grupie, a wtedy moga zabic nawet 50+ knighta w kilka sekund (wiem cos o tym ;]).

Stone Golem [Carlin Sword [2,88], Steel Shield [1,14], Scale armor [0,70], Power ring [25 u djinna]
[Taktyki: Rzadki, wolny i dosc slaby potwor. Knight: 15+ lvl, 45+ skille i bron 25+ atk do solowania. Palek i mag uciekaja i wala z hmm/strzalki.]

Elf Arcanist [Bow [4,07], Life Crystal [16 u djinna], Elven Amulet [25,64 u djinna]]
[Taktyki: Dosc wredny potwor, niewarty swojego lootu. Szybko sie leczy i spamuje. Ponadto widzi niewidzialnych. Knight lvl 25+, skille 55+, zabic jak najszybciej z 2-handera i uwazac na swoje hp. Palek 30+ lvl, 60+ dista z boltow. Mag jak najszybciej z sd.]

Orc Berserker [Chain Armor [0,69], Chain Helmet [0,39], Battle Axe [1,57], Halberd [4,40]]
[Taktyki: Jeden z najszybszych potworow w tibii (5ty po Orshaabalu, Old Widow, Behemoth i Giant Spiderze). 50+ lvl i Bohy zeby mu spokojnie uciekac. Knight skille 60+ i lvl 30+, mozna uderzac z 2-handera albo z tarcza (zaleznie od upodobania.). Palek z boltow z distem 65+, mag z hmm. Na grupe niewidka]

Monk [Life Crystal [16 u djinna], Power ring [25 u djinna]]
[Taktyki: Raczej znany z treningu lub z xpienia summonami maga. Wystepuje w duzych ilosciach na Isle of the Kings oraz w podziemiach Edron (Hero cave). Solowanie: Knight: Skille 70+, 2 hander, lvl 25+. Palek 70+ dista, po update Monk wrzuca haste na krotki czas wiec lvl 40+ i BoH. Mag tak samo tylko z hmm.]

Dragon [Short Sword [0,27], Steel Shield [1,14], Double axe [3,66], Mace [0,77], Broad Sword [9,45 u Djinna], Plate Legs [2,25], Steel Helmet [6,24], Longsword [1,18], Crossbow [3,91], [Life Crystal [16 u djinna], Serpent Sword [21,47 u Djinna], Dragon Hammer [20,42 u Djinna], Dragon Shield [65,68 u djinna], Small Diamond [300]]
[Taktyki: Knight:
Blok: Skille 50+, Level 20+, 4 mlvl. Shooter: Palek z distem 60+ lub mag 30+ lvl.
Solo: Skill 60+, 2-hander, 25+ lvl, 4 mlv.
Expienie: Skill 75+, Lvl 50+, 2 hander.
Palek:
Solo: Skill 60+, bolty, Level 23+.
Expienie: Skill 80+, bolt, Level 60+.
Mag:
Solo: Level 28 z dsami lub lvl 30+ z hmm uciekajac.
Expienie, 40+ lvl z dsami, 80+ lvl solo.

...

Jak pewnie zauwazyliscie baaaardzo duzo potworow jest w labiryncie Motls, ale oto przechodzimy do naszych baranów tzn. Demony.
Demona sa to poziomy -7 i -8 Motls, zeby tam wejsc potrzeba 60+ lvl.
Wbrew nazwie nie ma tam Demonów, ale za to jest mnostwo warlockow [Szalony Emeryt].

Warlock [Poison Dagger [2,51 u djinna], Mind Stone [34,48 u djinna], Blue Robe [436,68 u Djinna], Stone Skin Amulet [56,17 u djinna], Skull Staff [335,19 u djinna], Golden Armor [741,65 w cenie 60k], Ring of the Sky [84 210,52 w cenie 160k (tak, tyle chodzi)]
[Taktyki: Knight:
Blokowanie: Level 60+, Skille niewazne, uwazac na swoje hp!, strapowac w kacie i stac na skos (GE. Shooter: Mag lub Palek 60+ lub wieksza ich ilosc.
Solowanie: Level 90+, Explo + 2 hander.
Expienie: Level 135+, Explo + 2-hander.
Palek: Solowanie: Lvl 110+, SD.
Expienie: 150+, Sd.
Mag: Solo: 120+ lvl na mana shieldzie. W odwodzie wyjscie zeby naladowac mane.
Expienie: praktycznie niemozliwe.

Tutaj potwory wystepuje w takim rozrzedzeniu, ze nie ma co podawac skilli i lvla na caly molts, a na wrl sa podane powyzej, wiec to omine. Jedyne co mozna dodac to ze warlock ma tylko 3200 hp i az 4000 expa wiec jest to potwor przeznaczony wybitnie do expienia, chociaz loot tez nie jest slaby.
__________________
Confutatis maledictis,
Flammis acribus addictis.

Dies Irae

Ostatnio edytowany przez Ozon18 - 26-09-2005 o 18:44.
Ozon18 jest offline