PDA

Pokaż pełną wersje : PVP Enforced - exp


Jecht
02-02-2007, 01:27
Czy to prawda, że na serverach PVP-Enforced za zabicie gracza dostaje się tyle expa, ile on stracił? Jeśli tak, to 20lvl daje więcej expa niż Demon :)

Skrzat
02-02-2007, 01:31
Tak leczy tylko i wylacznie jezeli zabijesz osobe ktora ma wiekszy lvl od ciebie

Pan Goner
02-02-2007, 15:06
z http://tibia.erig.net/Formula


zreszta kiedys widzialem kalkulator do tego na jakiejs stronce ale usuneli chyba o.O. jak ktos chce to sobie policzy...

wogole nie wiem jak to obliczyc,ale wydaje mi sie ze jezeli masz 10 lvl a ten kogo zabijasz ma 20~ to jak on padnie i straci 5k expa~ to ty dostaniesz 500 expa,czyli 10 %,ale nie wiem,moze cos sie zmienilo...

Suiss
03-02-2007, 10:12
Dostajesz 10% expa który on stracił, osoba którą zabijesz musi mieć wyższy level od ciebie albo ten sam tylko o 10 % expa więcej niż ty.

Piotrek Marycha
03-02-2007, 21:44
@up bull$zit, jakis mily typek na infernie dal mi zabic swojego noobchara 21 lvl (mam 8lvl) i dostalem za niego ok 3800 expa, jak chcecie mozecie policzyc czy sie zgadza wg tego wzoru, mi sie nie chce :P

Carlo
04-02-2007, 15:49
Prościej: dostajesz 1% expa zabitego kolesia. Czyli to chyba jasne, że lepiej opłaca się zabic demona niż 20lvla (joke). Ale expa dostaje się tylko wtedy, gdy zabita przez ciebie postać ma wiekszy lvl od ciebie lub o 10% mniejszy od ciebie.

Skrzat
04-02-2007, 16:45
wogole nie wiem jak to obliczyc,ale wydaje mi sie ze jezeli masz 10 lvl a ten kogo zabijasz ma 20~ to jak on padnie i straci 5k expa~ to ty dostaniesz 500 expa,czyli 10 %,ale nie wiem,moze cos sie zmienilo...

jak nie wiesz to po jakiego **** tu piszesz i wprowadzasz ludzi w blad...

Eternix
04-02-2007, 21:34
10% się dostaje tego co on stracił

Drognan
04-02-2007, 21:42
jak nie wiesz to po jakiego **** tu piszesz i wprowadzasz ludzi w blad...
Tylko dziwne, że to prawda. Sam gram na Infernie i wiem. :evul:

x86rush
27-08-2007, 17:00
Teoria głosząca, że za zabicie gracza na świecie pvp-e dostaje się 10% jego doświadczenia w przypadku ofiary posiadającej facc lub 7% w przypadku zabijanych pacców jest błędna !!!

Wyjaśnienie dlaczego:

7 lvl zabija 20 lvl z facc. Dostaje więc 1% jego expa, czy jak wolicie 10% jego utraconego expa. Nasz PK otrzyma zatem min 988 exp i max 1159 exp.
Według tej teorii zabójca na 19 levelu dostanie tyle samo expa co 7 level (oczywiście zakładamy, że ofiara ma 20 level).
Jest to BZDURA !!

Każdy kto obejrzy poniższy filmik stwierdzi, że wyżej omówiona teoria jest naciągana.
http://tibicams.tibianetwork.com/en/movies/show/29940


A teraz wyjaśnienie jak się prawidłowo liczy expa z ofiary na światach pvp-e:

Niech:
x - poziom zabójcy * 0.9 zaokrąglone w dół do liczby całkowitej.
y - poziom ofiary
a - całkowita liczba punktów doświadczenia ofiary

D = (1-x/y)*0,05*a

Jeżeli zaokrąglimy teraz w dół liczbę D do najbliższej nieujemnej liczby całkowitej, to otrzymamy liczbę punktów doświadczenia, jakie zdobędzie zabójca.


Przykład z naszym 7 levelem, który zabija 20 level :

x = 7*0.9 = 6.3 po zaokrągleniu w dół mamy x = 6
y = 20
9880 <= a <= 115 999

Zatem :

D_min = (1-6/20)*0,05*98800 = 3458 exp
D_max = (1-6/20)*0,05*115999 ~= 4060 exp


Zabijając siódmym levelem dwudziesty level otrzymamy (w zależności od expa, jaki ma ofiara) conajmniej 3458 expa a maksymalnie 4060 expa.


Ps. Jedynie Caban Nadbaltycki miał tutaj rację. Mam nadzieję, że teraz - po podanym przykładzie jak to liczyć. Każdy będzie mógł bez problemu oszacować ile dostanie expa z ofiary.

Ps2. Zabijając 7 levelem afkera na 200 lvl awansujemy za jednym zamachem na 74 level.


Na koniec wypadałoby jeszcze omówić znaczki :

=> - mniejsze bądź równe
<= - większe bądź równe
~= - równość z przybliżeniem (zaokrągleniem)
* - standardowe mnożenie
/ - standardowe dzielenie