PDA

Pokaż pełną wersje : Poradnik PK


Thebill
03-02-2007, 16:50
Poradnik jest napisany na podstawie tutorialu Klopp'y, lidera Outlaw Alliance. Wprowadziłem do niego kilka swoich wniosków i uwag. (oryginał napisano po angielsku, nie jest to tylko zwykłe tłumaczenie)
Poradnik powinien pomóc nowym mordercom w podjęciu dobrej decyzji o ich profesji, nauczeniu się wszystkiego co powinien wiedzieć o podstawowym ekwipunku, taktykach i sztuczkach.

1. Korzyści i niekorzyści poszczególnych profesji.

Knight: Potrzebujesz dużo czasu by stworzyć dobrego rycerza, ponieważ 4 mlvl jest potrzebny do używania uhów. Ihy może i są tańsze ale ich efekt jest słaby. Możesz naprawdę zaskoczyć swojego wroga nie używając wcale dobrego ekwipunku, oprócz uhów i mocnej broni. Twój wysoki limit życia pozwala nawet na przetrwanie ataków wyższych leveli, a jeśli nawet i to sprawi że padniesz możesz szybko odrobić swój poziom.

Paladyn: Jako paladyn możesz szybko robić level i nawet na małym poziomie i skilach możesz zadawać spore obrażenia z boltów i run. Paladyni szybko osiągają 4 mlvl więc możesz używać uhów a twój limit życia jest prawie tak wysoki jak rycerza. Główną korzyścią paladyna jest to że mogą zaskoczyć swojego przeciwnika lecz potrzebujesz trochę pieniędzy na bolty, strzały, runy czy uhy. Zabijanie paladynem może być dość uciążliwe np w kopalni gdzie słabo uzbrojony może otrzymywać wysokie obrażenia od znajdujących się tam potworów.

Mag: Powinieneś wybrać sorca, chyba że chcesz robić sobie własne uhy i zostać na małym lvl (gdy nie mamy zamiaru expić naszym pk wybieramy druida gdyż Snakebite Rod ma lepszy zasięg oraz za bardzo nie przykuwa wzroku tak jak strzał z WoV). Sorc posiada bardzo groźne i skuteczne czary typu GEB i na wyższym lvl można robić nim SD (jednak robienie uhów druidem a później zamiana na SD jest bardziej opłacalna). Magowie nawet na małych lvl powinni być wyposażeni w great fire balls, energy fields i hmmy, a później gdy od 15 mlvl mogą używać sd, czarów spontanicznych i summonów są najbardziej skutecznymi mordercami, często ich ofiary są martwe zanim zdążą zareagować. Ale magowie ze względu na ich małą liczbę punktów życia i słaby sill shieldingu mogą bardzo szybko paść podczas ataku (obecnie liczy się refleks, najlepszym sposobem jest noszenie dużej ilości mf i natychmiastowe włączenie mana shielda – ten sposób pomaga głównie od ucieczki przed rycerzami nawet na 100lvlach gdyż zadają oni obrażenia średnio 50-70, a jeden mf daje około 100 punktów trafień).

Podsumowanie:

- dużo czasu, mało pieniędzy, słaby refleks, chcesz przetrwać - Knight
- trochę czasu, trochę pieniędzy, chcesz awansować jak
knight czy mag - Paladyn
- dużo czasu lub mało czasu, sporo pieniędzy, dobra celność, chcesz być
zaawansowanym zabójcą, nie przejmujesz się śmiercią - Sorcerer, ew.Druid


2. Ekwipunek

Wyjaśnienie: XXXX – konieczne, XXX- ważne, XX- przydatne, X - gdy masz dużo pieniędzy
Knight:
ultimate healing runes XXXX
intense healing runes XX
fire/energy fields (trap) XXX
heavy magic missiles (gdy nie chcesz pól na ziemi) XX
great fire balls XXX
destroy field/desintegrate (do zniszczenia pól) X
poison fields (dodatkowe obrażnia) X

Paladyn:
ultimate healing runes XXXX
fire/energy fields/bombs (trap) XXX
heavy magic missiles XX
great fire balls XXX
magic walls (blokowanie ludzi) XXX
explosions XX
destroy field/desintegrate (niszczenie pól) X
sudden deaths XXX
poison fields (dodatkowe obrażenia) X

Mag:
sudden deaths XXXX
ultimate healing runes (healing) XXX
fire/energy fields/bombs (trap) XX
destroy field/desintegrate (niszczenie pól) X
magic walls (blokowanie ludzi) XX
great fire balls XXX
heavy magic missiles XXX

Bronie:

Knight
Powinieneś wybrać technikę walki clubem, jest to najczęściej wybierana broń przez morderców. Najważniejszą bronią jest Warhammer z imponującym atakiem 45, nie jest drogi a club ringi również są tanie. Skull Staff i Dragon Hammer są droższe, mają mniej ataku, ale są 1-ręczne. Można też używać broni axe typu Halberd(35atk) albo Double Axe (35atk). Najgorszą decyzją jest wybranie typu sword ponieważ miecze z dużym atakiem są bardzo drogie (Giant Sword – 20k) i ciężkie.

Paladyn
Kusza z boltami lub łuk. Lecz nie zapomnij zabrać tarczy która obronic cię przed atakiem fizycznym w nagłym wypadku. Próbowanie throwing stars i tarczy nie jest zbyt zbyt pomocne i jest drogie.

Mag
Główną bronią magów są różczki. Nisko levelowi sorcowie powinni używać WoDragonbreath, natomiast wyżsi WoInferno. Dla druidów dobre są przede wszystkim Snakebite Rod lub Volcanic Rod. Można używać innych ale zwykle liczy się zasięg bo co nam po mocnej różczce gdy nie możemy z niej trafić uciekającego przeciwnika. Można używać burst arrows ale są one bardzo drogie a często ich efekt jest za słaby.

Wyposażenie:

Pierścienie:
- Time ring: pożyteczny dla każdej profesji (dodatkowa prędkość), tańsza i lepsza alternatywa niż Bohy (10 min)
- Club/sword/axe ring: tani i przydatny dla Knightów (+4 skill, 30 min)
- Energy ring: użyteczny jeśli nie chcesz tracić 50 manny na Mana Shield (10 min)

Parcele – 3 parcele potrzebne by wysłać loota, lub zbudować barykadę lub wyjść na wyższy poziom

Klucze – możesz zabrać klucz który będzie przydatny do ucieczki lub do uwięzienia kogoś

Mana fluidy - ostatnio bardzo przydatne do ucieczki przy użyciu mana shielda (dobrze jest trzymać je na hotkeyu)

Lina, łopata, maczeta

3. Blokowanie & trapowanie

Uwaga: Trapowanie jest nielegalne i grozi banem więc robicie to na własną odpowiedzialność

Trapowanie ludzi fieldami

http://img456.imageshack.us/img456/7209/image014ab1.jpg (http://imageshack.us)Ten rodzaj pułapek jest stosowany do trapowania ludzi polami(mocy) lub parcelami. Wszystko co musisz zrobić to strzelić fielda za siebie lub położyć parcel/kwiat, w ten sposób ofiara nie będzie mogła cię przesunąć. Na zdjęciu widać złe ustawienie pkrów. Ofiara mogła by przesunąć gracza Revena from Asgard na lewo po czym uciec do dziury.

Możemy też puścić fielda na kratkę służącą do zejścia na dół by uniemożliwić zejście ofierze.

Na huntach tego typu przydatna jest osoba która leczy innych ale nie bierze bezpośrdnio udziału w zabijaniu. Ta osoba powinna mieć sporo uhów lub używać exura sio co jednak rzuca na nią podejrzenia że współpracuje z zabójcami.

http://img362.imageshack.us/img362/1053/image015af4.jpg (http://imageshack.us)Po lewej widać przykład pułapki w której ofiara wchodzi do dziury i zostaje strapowana. Poruszanie się uniemożliwiają mu np koryta lub większe kwiaty, które można zniszczyć. Jeżeli ofiara nie ma ustawionych hotkeyów na uha to gdy w to samo miejsce wejdzie inny gracz ofiara zamiast uleczyć siebie uleczy właśnie jego. Pamiętajmy że od czasu update nie możemy używać stołów.


Wszystkie ofiary pokazane na przykładach padły.

4. Summony

http://img219.imageshack.us/img219/9767/image016gi1.jpg (http://imageshack.us)

Najbardziej popularne summony do zabijania to fire elemental, orc berserker, demon skeleton, orc leader, fire devil i monk. Ten sposób zabijania jest dostępny tylko dla sorców i druidów(wyższolevelowi paladyni mogą zawładnąć stworzonym już potworem używając runy). Miej na uwadze że summony nie mogą schodzić na dół (można natomiast je ropnąć do góry). Pamiętaj że każdy summon znika gdy się wylogujesz i gdy zaatakujesz potwora lub człowieka będącego na wyższym poziomie lub niższym niż potwór. Problemem na summony są wysoko levelowi madzy i paladyni którzy mogą szybko zabić każdego zanim zdążysz go uleczyć.

Fire Devil:
Mana-530
Level potrzebny-25
hp-200
obrażenia fizyczne-słabe
siła czarów- średnia
obrażenia dystansowe- nie posiada

Ich silne czary są niebezpieczne i dają efekt na dużych przestrzeniach. Niekorzyścią jest ich niski poziom hp, wystarczy jedno sd słabego maga by je zabić.

Orc berserker:
mana-590
level potrzebny-27
hp-210
obrażenia fizyczne-wysokie
czary-nie posiada
obrażenia dystansowe-nie posiada

Orc berserker jest szybki, ma mocny atak, nie potrzeba na niego dużo many ale nie ma zbyt wiele hp tak jak fire devil.

Demon skeleton:

Mana-620
Level potrzebny-28
Hp-400
Obrażenia fizyczne-b.wysokie
Czary-nie posiada
Obrażnia dystansowe-nie posiada

Prawdopodobnie najsilniejszy fizyczny summon, ma wystarczająco dużo hp by przetrwać sd magów poniżej 50 lvl, ale są wolne i potrzebują dużo manny. Używany to trapowania ludzi.

Orc leader:

Mana-640
Level potrzebny-29
Hp-450
Obrażenia fizyczne-wysokie
Czary-nie posiada
Obrażenia dystansowe- średnie

Silniejsza wersja Orca Berserkera. Ma silny atak fizyczny i dystansowy. Często uzywana do zabijania na otwartych przestrzeniach.

Monk:

Mana-600
Level potrzebny-27
Hp-240
Obrażenia fizyczne-średnie
Czary-leczy się
Obrażenia dystansowe-nie posiada

Monki są dość szybkie również ich atak nie jest zły. Ich najlepszą umiejętnością jest leczenie się. Mają mało hp więc raczej nie przetrwają mocnego ataku z sd.

Fire Elemental:

Mana-690
Level potrzebny-30
Hp-280
Obrażenia fizyczne-słabe
Czary-b.mocne
Obrażenia dystansowe-nie posiada
Fire elementale mogły by być najlepszymi summonami do zabijania gdyby nie ich małe hp. Poruszają się wolno i są drogi do stworzenia ale nie zmienia to faktu że są najbardziej śmiercionośnymi pomocnikami.

5. Sd combo

Sd combo jest popularnym sposobem na zabijanie wysokich leveli. Najpierw musimy wybrać odpowiednią ofiare i ustalić sygnał. Jedna osoba musi powiedzieć na default ustalone hasło i gdy ono zniknie wszyscy w jeden sekundzie strzelają w ofiarę. Przykład znajdziecie na tym filmie - http://rapidshare.com/files/14867009/combo.avi (62ms down). Zwróćcie uwgę na słowa maga na którego wskazuje latarnia i na skutku.

6. Zabijanie afk

Najbardziej popularnym sposobem na zabijanie afk jest oczywiście lurowanie potworów w miejsce gdzie stoją. Można też wepchnąć afkera we drzwi po czym strzelić fire fielda naprzeciwko niego, a następnie zamykać i otwierać drzwi, przesuwając cały czas ofiarę. Tym sposobem nie będziecie mieli skula oraz afker nie dowie się przez kogo padł.

7. Przetrwanie

Poruszanie się cicho

Normalnie nie jest problemem przejście z punktu A do B, lecz jest to trudniejsze gdy masz hunta albo red skulla. Powinieneś zostać pod ziemią jeśli nie chcesz spotykać innych ludzi. Dokładna znajomość terenu w którym się znajdujesz jest bardzo przydatna.

Thais:
http://img400.imageshack.us/img400/3381/image023vc6.jpg (http://imageshack.us)

To zdjęcie pokazuje podziemia Thais. Drabina w dół jest zaraz obok depo. Stamtąd możesz cicho dostać się do innych wyjść nie będąc widocznym. Możesz również dostać się do zamku lub do wielkich jaskiń pod miastem które mogą cię zaprowadzić do Greenshore. Oczywiście ten sposób nie zawsze cię ocali lecz szansa na śmierć jest mniejsza.

Carlin:
http://img292.imageshack.us/img292/3729/carlinrs5.jpg (http://imageshack.us)

Ucieczka
Jest parę sposobów na ucieczkę po zabójstwie albo gdy jesteś właśnie atakowany.

Blokowanie drogi:
Gdy uciekasz przed człowiekiem postaraj się co jakiś czas w wąskich przejściach rzucić za siebie pot lub strzelić magic wallem. Ten drugi sposób może zablokować wroga na dłuższy czas a tobie pozwolić na ucieczkę. Gdy jesteś z kolegą on może zablokować wroga rzucając za siebie kwiat lub fielda w wąskim przejściu jak np kanały w carlin.

Statki:
Gdy zostałeś zaatakowany, nie masz pz locka i masz PACC możesz uciec do najbliższego statku i przenieść się do innego miasta , a napastnik nie będzie mógł nic zrobić.

Klucz:
Możesz nosić ze sobą klucz który pozwoli ci uciec w miejsce zamknięte, możesz również uwięzić w nim swojego wroga.

Ucieczka na wyższe piętro:
Gdy masz czar levitate możesz uciec wrogowi teleportując się na niższy lub wyższy poziom. Innym sposobem jest ustawienie 3 parceli a następnie gdy wróg wejdzie po nich, zabranie ich co spowoduje że ten nie będzie mógł nic zrobić i zostanie uwięziony.

Samobójstwo:
Zanim inni cię zabiją postaraj się uciec w niebezpieczne miejsce, w którym znajdujące się potwory będą mogły zbić twojego przeciwnika który wejdzie tam za tobą (przykładem może być spawn gsa na ghostlandzie).


8. Ocalanie loota

Czetery sposoby na ocalenie loota:
- parcel
- ukrycie pod drzewem, w dziurze, skrzyni
- wezwanie znajomego aby go zabrał
- wrzucenie loota do domku


9. Expienie & trening

Nie wszyscy zabójcy używają nioob charów, więc gdzie expić gdy mają hunta? Miejsca przedstawione na mapie są blisko protection zone oraz są rozległe więc dojście wrogom do ciebie może zająć trochę czasu.

http://img460.imageshack.us/img460/3592/image026li2.gif (http://imageshack.us)

1. Samotny spawn cyklopów głęboko pod Thais. Wystarczająco blisko by uciec do miasta.
2. Dobre miejsce do treningu z niedźwiedziami i znajdujące się blisko temple z pz.
3. Folda. Dobre miejsce na hunt i trening z minotaurami.
4. Stare kopalnie w kazo. Jest tam sporo spawnów slimu gdzie szybko i tanio możesz expić.
5. Hellgate. Niewielu ludzi będzie cię tam szukać. Dobre miejsce dla paladynów.
6. Venore swamps. Jest tam dobry spawn rotów a twoim wrogom może zająć trochę czasu dotarcie do ciebie.
7. Amazonki blisko pz oraz ogromny labirynt z dobrymi spawnami w którym znalezienie cię jest prawie niemożliwe.

Tym zakończe ten poradnik . Jeżeli odniesie sukces możliwe że stworze dalsze części...

Kurczakos
03-02-2007, 16:58
Bardzo dobry poradnik, jestem za przniesieniem;)
Bylem pierwszy xD

maciek_92
03-02-2007, 16:59
W prawdzie jest już poradnik Tibijskiego mordercy ale ten jakoś mi się bardziej podoba ^^
Większych zastrzeżeń nie mam bo widać, że się postarałeś ale.. (no co musiałem znaleźć jakąś wadę ;) przy sorcu napisałeś, że potrzebna jest dobra celność co przy dzisiejszych standardach celność to jest akurat nie potrzebna bo zaznaczamy ofiare i F1,F2,F1.F1,F1,F2.... (F1=sd, F2=UH)

9/10

p0zdr0

Thebill
03-02-2007, 17:09
raczej bardziej chodziło mi o fire fieldy albo fire bomby przy blokowaniu

Viero
03-02-2007, 18:52
spoko poradnik 10/10
kiedyś mi się przyda ale zapomniałeś dodać jednego spawnu rota w carlin...
więcej nie widziałem błędów


ten spawn jest na west od pola nr 3 w carlin tam jest dziura xD

Elwer Balus
03-02-2007, 19:02
Świetny poradnik. Przyjemnie się czyta, przejżysty i dokładny.
11/10

Emok
03-02-2007, 19:22
Bardzo dobry poradnik.

Neaniver
03-02-2007, 19:32
Napisany porządnie, są screeny - jednym słowem - tak jak być powinno.

Wald_Kerius
03-02-2007, 19:39
Może być... Warto dodać że za trapowanie grozi nam zbanowanie konta i jest ono nielegalne.

Bols
03-02-2007, 19:44
Poradnik taki sobie-duzo bledow, drobnych dlatego nei chce mi sie ich wytykac.. Ale lekka przesada bylo napisanie ze "ds ma wystarczajaco duzo hp aby nie pasc od wysoko lvlowego maga"-400hp wali 50drut/sorc z dobrym mlvlem-..-
Moja ocena: 6/10 ^^

Kumulus
03-02-2007, 19:46
całkiem ładne, tylko raczej dla newbies, którzy zaczynają grać w tibie lub nigdy nie mordowali.
Zaawansowani PK tacy jak mają to wszystko w małym palcu :P

Thebill
03-02-2007, 19:48
@bols
no nie wiem mam druta 50 mlvl i 50 lvl i nigdy nie walnął 400 z sd więc to ty nie masz racji
spróbuj sam napisać taki duży poradnik bezżadnego błędu
a co do tego że trapowanie jest nielegalne napisałem
śmiało możecie wytykać błędy a ja zaraz zmienie...

Bols
03-02-2007, 19:53
@bols
no nie wiem mam druta 50 mlvl i 50 lvl i nigdy nie walnął 400 z sd więc to ty nie masz racji
a co do tego że trapowanie jest nielegalne napisałem

Wg.z tibi.pl (wiem ze to chlam) 50 sorc z 47 mlvlem walnie 450~ z mort hura, watpie ze ten kalkulator moze sie mylic az o 50......btw. ile razy swoim drutem waliles z SD?

Helige
03-02-2007, 19:55
Bardzo dobry poradnik! ;)
Przejzysty i dobrze napisany.B)
Ocena 10/10:cup:

Thebill
03-02-2007, 19:57
Wg.z tibi.pl (wiem ze to chlam) 50 sorc z 47 mlvlem walnie 450~ z mort hura, watpie ze ten kalkulator moze sie mylic az o 50......btw. ile razy swoim drutem waliles z SD?

i tu sie myslisz z mojego doświadczenia zauważyłem że ten kalkulator nie zawsze jest zgodny i niektóre obrażenia mogą być większe lub mniejsze nawet tak tam jest napisane, no ale to nie jest temat do kłótni o hity, już wyedytowałem...

Bols
03-02-2007, 20:01
i tu sie myslisz z mojego doświadczenia zauważyłem że ten kalkulator nie zawsze jest zgodny i niektóre obrażenia mogą być większe lub mniejsze nawet tak tam jest napisane, no ale to nie jest temat do kłótni o hity, już wyedytowałem...

Dobrym pomyslem jest zakonczyc ta wymiane zdan(^^).. Tak btw przypomnailo mi sie kiedy na kalkulatorze wykonalem skomplikowane obliczenie ile bede walil z burstow. Wyszlo okolo 50 a w praktycye walnalem 110 n.c..

Helige
03-02-2007, 20:03
Znalazłem przed chwilom bład jak oglądałem mapke podziemi Carlin i na mapce pisze "5.Krapka przy wschodniej bramie" a chyab powinno byc "5.Kratka przy wschodniej bramie"

Yurza
03-02-2007, 20:16
Znalazłem przed chwilom bład jak oglądałem mapke podziemi Carlin i na mapce pisze "5.Krapka przy wschodniej bramie" a chyab powinno byc "5.Kratka przy wschodniej bramie"

No to tak, raz używasz polskich znaków, a raz nie i do tego sam robisz literówki... Po co się innych czepiasz?

@topic
10/10 Bardzo fajny poradnik, szkoda tylko że gram na non-pvp...
No ale cóż, szkoda mi już skilli żeby się przenosić ;p

P0nury
03-02-2007, 21:05
@ autor

Bolt
Item Class: Ammunition
Attributes: Atk: 30 stackable
http://tibia.erig.net/Bolt

Arrow
Item Class: Ammunition
Attributes: Atk: 25 stackable
http://tibia.erig.net/Arrow

Wartałoby poprawić zatem te 60 atk bolta ;]

Thebill
03-02-2007, 21:40
już zmieniłem proszę o podawanie błędów na pw

Arfyd
07-02-2007, 20:51
@Thebill

Ładna praca. Daję 9,5/10.
Jedna uwaga, "trapowanie" jest nie legalne. Także zaznacz to w artykule i powinno być dobrze. Jestem za przeniesieniem.

Pozdrawiam. :)

Thebill
07-02-2007, 21:03
Napisałem to w jednym z podpunktów ale ok napisze wyżej

X-Zero
10-02-2007, 20:21
10/11 xD

Cool poradnik, niedługo idę kogoś zabić^^

Elwag
13-02-2007, 11:19
Bardzo dobry poradnik bardzo mi się przydał daje 10/10 xD

Snuja
18-02-2007, 23:32
kwiatków pełno....

(gdy nie mamy zamiaru expić naszym pk wybieramy druida gdyż Snakebite Rod ma lepszy zasięg oraz za bardzo nie przykuwa wzroku tak jak strzał z WoV)

ta drut jedzie caly czas na snakebite

Powinieneś wybrać technikę walki clubem, jest to najczęściej wybierana broń przez morderców.

hahahahhahaha

Główną bronią magów są różyczki. Nisko levelowi sorcowie powinni używać WoDragonbreath, natomiast wyżsi WoInferno. Dla druidów dobre są przede wszystkim Snakebite Rod lub Volcanic Rod.

RÓŻYCZKI AHAHAHHAHHAHA no i te różdżki... im wyzszy level tym lepsza kpw?

madzy

magowie?

i błędów troche... i obrazki stare.... ale 4/10 za chęci

Thebill
19-02-2007, 10:12
kwiatków pełno....

(gdy nie mamy zamiaru expić naszym pk wybieramy druida gdyż Snakebite Rod ma lepszy zasięg oraz za bardzo nie przykuwa wzroku tak jak strzał z WoV)

ta drut jedzie caly czas na snakebite

Powinieneś wybrać technikę walki clubem, jest to najczęściej wybierana broń przez morderców.

hahahahhahaha

Główną bronią magów są różyczki. Nisko levelowi sorcowie powinni używać WoDragonbreath, natomiast wyżsi WoInferno. Dla druidów dobre są przede wszystkim Snakebite Rod lub Volcanic Rod.

RÓŻYCZKI AHAHAHHAHHAHA no i te różdżki... im wyzszy level tym lepsza kpw?



Ty wogógle umiesz czytać? Napisałem że jeśli NIE MAMY zamiaru expić magiem czyli nie będziemy mieć innych różdzek, a jeśli chodzi o knighta to jak sie nie znasz to zamknij ryj i nie czepiaj się literówek tylko sam napisz taki poradnik i zobaczymy czy będzie bezbłędny. I to jeszcze na non-pvp grasz, a krytykujesz poradnik pkowania...

Freddd
19-02-2007, 19:32
temat bardzo ciekawy i miło sie czyta :)
daje 9/10 :D

Nagoshotsu
19-02-2007, 19:54
hehe tu macie krotki filmik rec z pro akcji na obsidii :)
http://tinyurl.com/2rtvfw
uczcie sie dzieci od najlepszych :)

Mckenzi
19-02-2007, 20:45
spoko poradnik daje 10/10B) B) :p :] t3m sie

DarTra
19-02-2007, 20:49
Łooo... nie cierpie PK niestety PK to jakieś 60% ludzi co grają na servach PvP lub
E-PvP ( na E-PvP to już wogule masakra...) dlatego wybieram non PvP :P a jak bym był PK 100/10 :)

Sert
21-02-2007, 14:19
Bardzo ładny i czytelny poradnik :) 10/10...

@UP
Co do ucieczki... a metoda up & down np. na schodach?

Thebill
22-02-2007, 20:15
Zastanawiałem się czy to napisać ale nie dałem bo wyobraziłem sobie jak może to jeszcze bardziej zepsuć ucieczkę no ale wyedytuje...

Thebill
26-02-2007, 20:56
Miejsca do przeczekania skulla by Kraon

http://img86.imageshack.us/img86/5986/pk1vw9.png[/url]

Jedna z najlepszych kryjówek. Wejście jest mało widoczne , i mało kto się tam zapuszcza. Mała jaskinia z respem nietoperzy , czasami jedynie gracze zapuszczają się tam po skrzydła nietoperzy.
Moja ocena *****

http://img409.imageshack.us/img409/854/pk2wm2.png
Również dobra kryjówka , mała jaskinia z respem spiderów. Zapuszczają się tam tylko low lvl i to rzadko. Jedynym minusem jest to, że jeżeli gracz który nas goni, zauważy , że skręcamy na farme i nagle zniknęliśmy , to jakoś wydedukuje że weszliśmy do którejś dziury , a dziur dużo tam nie ma.
Moja ocena *****

http://img409.imageshack.us/img409/8517/pk3zp7.png
Jaskinia z małym respem trolli. Nawet dobre miejsce , jeżeli biegniemy szybciej niż osoba która nas goni. Dosyć często zapuszczają się tam low lvl paladyni szukający spearów.Wbrew pozorom dobra kryjówka
Moja ocena *****

http://img409.imageshack.us/img409/8199/pk4fj0.png
Kryjówka blisko miasta , ludzie mijają ją tylko "przelotem" [ wychodzą z Thais i idą na północ lub w kierunku dwarven bridge]. Do środka raczej nikt nie wchodzi, resp trolli jest za mały nawet do zbierania spearów. Byłaby to jedna z lepszych miejscówek , gdyby nie to , że dużo ludzi może nas zauważyć kiedy wchodzimy
Moja ocena *****

http://img86.imageshack.us/img86/7449/pk5sq4.png
Znana chyba wszystkim latarnia na wschód od Thais.
Polecam drugie albo trzecie piętro. Na góre nikt się nie zapuszcza. Na dole kręcą się jedynie ludzie łowiący ryby i gracze wykonujący pewien quest które się w owej latarni znajduje.
Moja ocena *****

http://img395.imageshack.us/img395/5435/pk6tq7.png
Zwykła jaskinia z ratami. Nie byłaby dobrą kryjówką, gdyby nie jeden szczegół. Leży za wschód od Greenshore, gdzie respią się tylko słabe potwory, respiące się wszędzie.
Moja Ocena *****

Super_Stefan_PvP
26-02-2007, 22:28
Mam Pytanie..
Jeśli Mam Lagi Z Takimi 5 Sek. Freezami I Mam Knighta Skile 56\56 24 LvL I Chce Ubić Dla Przykładu 20 Sorca :] Dam Radę Ile Wziąć Uhów Prosze O Odpowiedz

Ps.Niewiedzilem Gdzie Wpisać:confused: Ten Post to Wysłałem Tu :)

Thebill
27-02-2007, 14:52
Zależy jaką masz broń i jaką on ma tarczę ale raczej nie polecam z takimi skilami : P

Super_Stefan_PvP
27-02-2007, 14:56
Mam Bs/Gs I Juz 4 Mlvl 8o 8o 8o
A Tarcze Meduske :D

Thebill
27-02-2007, 15:05
To weź gs bp uh i powinno się udać, ale radze ci iść z jakimś magiem

Super_Stefan_PvP
27-02-2007, 20:07
Ok Dzieki Za PodPowiedz :]

Bourne
08-03-2007, 13:47
Poradnik dobry tylko mam wrazenie ze nigdy nie grales Knightem.

""Knight: Potrzebujesz dużo czasu by stworzyć dobrego rycerza, ponieważ 4 mlvl jest potrzebny do używania uhów. Ihy może i są tańsze ale ich efekt jest słaby. Możesz naprawdę zaskoczyć swojego wroga nie używając wcale dobrego ekwipunku, oprócz uhów i mocnej broni. Twój wysoki limit życia pozwala nawet na przetrwanie ataków wyższych leveli, a jeśli nawet i to sprawi że padniesz możesz szybko odrobić swój poziom.""

Knightem najtrudniej sie odrabia a teraz i expi :>

Nikomu nie zycze by padl Knightem bo niedosc ze to sux to i naprawde ciezko

odrobic jak spadniesz mozna sie zalamac :D

Thebill
08-03-2007, 18:16
Knight to moja 1 postac i wiem jak sie nim gra ale lvl nim raczej szybko sie odrabia ;)

KrEmAs KAc
08-03-2007, 21:17
Na Dolera na magów i druidów chodzi się knightem bez żadnych itemków oprócz GSa ;)

Vinares
14-03-2007, 01:08
Ciekawy poradnik

Napewno wykorzystam

Bigzone
30-03-2007, 17:49
całkiem fajny poradnik może ciut za stary mimo to gz;]

FiFi_Newbie
16-05-2007, 20:59
Każdy chyba zna tą piosenkę w której koleś śpiewa

"Każdy PKer to ***, wbije skille będzie mój"

ja nie PKuje od kiedy chciałem się zabawić u ubiłem 9lvl i okazało się że jest nieźle ustawiony i teraz mam hunta :P ogólnie PKować na żywca odradzam. Najpierw dowiedzmy się czegokolwiek o ofierze ale PKowanie jest jednym z obiawów noobostwa :) Ja za PKami nie przepadam :P Kto chce nie próbuje ale moim zdaniem do 50 lvl się wogóle nie opłaca. Chętnie zato pomagam PKowanym :) jeśli zajrzycie na mój profil na tibia.com zobaczycie kilku zabitych ale chce poinformować że to oni PKowali :P

Thebill
18-05-2007, 15:34
No bo nie pkuje sie mainem. A pozatym gildi mojego pk chara boi sie pol Eterni a drugie pol kocha te gildie ;) Hail Outlaw Alliance

Ribery
18-05-2007, 17:54
Poradnik świetny. Daję 9/10 tylko dlatego 1 punkt mniej że PKowania nie zawsze popieram :P .

Rzezi
28-07-2007, 18:15
Poradnik bardzo ładny miło się go czyta daje 10/10

Uub
31-07-2007, 01:14
Poradnik dobry :)
Przydałaby się aktualizacja, bo wszystko się zmieniło :(
Jeżeli chcesz mogę Ci pomóc. Uwierz mi znam się na rzeczy ;)

@FiFi_Newbie
"PKowanie jest objawem noobostwa"
Nie wiem jak mam to rozumieć, ale ja np. Nie lubie pkowac bo to się źle kończy (patrz avatar :p). Raczej wypatruje ludzkie błędy.
Przy insulcie robie ss'a zabijam Main Charem. Ktoś 'sapie' to daje ss'a i po kłopocie ew. pisze do pro.
Ostatnio mnie bił za free 43 sorcerer, teraz biorę kumpla do pomocy i zobaczymy jak to się skończy :P

PS: Mam RS'a mase fragów zabijam cały czas, a jeszcze nie padłem od nikogo.

@Edit:

Ja myślę, że teraz być PK Hunterem jest gorzej niż PKować; mieszasz się w kogoś sprawy? Łatwy Hunted osobiście NIE POLECAM! Już nie jeden H-Lvl tak padł. :/

Your Dance~

Zeroth
23-10-2007, 18:54
PKuje sie dobrze na fibuli bo tam zazwyczaj małe lvly chodzą :p .
Dobrze jest jak się ma ze sobą kolegów kTorzy beda pomagac :evul:>
Można zapolowac wtedy na grubszego zwierza.................. B).
PS mam 17 maga na obsidii

Danieldello
15-11-2007, 14:57
Pierwsze co nasuwa sie w czytaniu tego poradnika są korzyści jakie możemy czerpać z zabijania innych oczywiście jest to nie lada sztuka zabić niektórych graczy pomijając szczegół że nie których wogule nie można zabić :p . Moim zdaniem super 10/10 ale jest jeszcze jedno ale
trzeba być szybszy niż przeciąg :kon: i oczywiście silny :crusader:
a reszta sie jakoś ułoży :p

Ustrefel
17-11-2007, 16:12
Fajny piradnik na ciekawy temat 9/10

Kenti
20-11-2007, 14:21
Poradnik ladny, ale 1 blad:P

Z tym 1 trapem to cos ci nie bryklo bo nei da szie przesunac osoby stojacej na ff :)

MagicMas
22-11-2007, 16:59
No to wybieram sie pkowac kogos heh ;d
Nice poradnik :D

Arczi2112
13-01-2008, 11:15
Ja pkowalem palkiem na 11lvl ze skilami 41\21 potem spadlem na 9lvl i wbilem rsa 8o bo mi kolega caly czas monki do skilowania stawial :p i mialem tez 9lvl sorca ktorym tez wbilem rsa a potem sam sie zrookowalem 8o :D

Bezimiennik
20-01-2008, 22:37
Dobrze napisany poradnik. 10/10 8o

Kusy_Kazakov
21-01-2008, 22:36
Poradnik ladny, ale 1 blad:P

Z tym 1 trapem to cos ci nie bryklo bo nei da szie przesunac osoby stojacej na ff :)

Oj da się, uwierz.

artroskk
24-01-2008, 18:32
Spoko poradnik naprawde. Myśle ze wielu typkom sie przyda.

Ocena 6/6 Pozdro !!!

Mike.Mystic
24-01-2008, 19:34
@ Up
Możesz mi powiedzieć po co piszesz w temacie który jest nie odwiedzany od dość dawna i na dodatek przestarzały. Kolejny nabijacz postów chcesz być fajny idź na tibia.org .

Rohas
24-01-2008, 19:51
*up
Jak juz chcesz miec do kogos problemy, to na pewno nie do pana 2x up, tylko do Arczi2112, ktory odswierza temat sprzed 2 miechow ;)
*topic
Poradnik fajny, dam ci 8/10, zeby nie przesadzic ;P

Gobiln
24-02-2008, 15:29
Bardzo Dobry Poradnik Ale Mam lekkie Zastrzerzenia doniektorych rzeczy tam zawartych Daje 7/10 :( Ale mozesz byc dumny z tego co pokazales :cup:

Donner
25-02-2008, 17:56
10/10

Wspaniały poradnik dla przyszłych PK'rów :D

Arczi2112
01-03-2008, 15:33
poradnik jest spoko screeny są, wszystko dobrze i ładnie napisane aż chce się czytać :)

Pivocik
18-04-2008, 17:32
Bardzo Fajny poradnik tylko troche głupio że zrobiłeś screeny z starszej wersji Tibii ale ogólnie to spoko ;) ;) ;) :D :D B)

Vortexx_Energy
26-04-2008, 11:45
Czy naprawdę sądzisz że swordy są złę dla knightów. Faktem jest że są drogie, ale jest ich bardzo dużo dostosowanych do twoich ptrzebi i lvl. Warhammera można mieć od razu na niskich lvl i nawet jeżeli osiągniesz 100lvl to dalej będziesz musiał nim wlaić..(co stanie się nudne, jedynym pocieszeniem jest to że nieżle poskillujesz i jeżeli nie dedniesz nie będziesz musiał po nabiciu jakiegoś lvl iść kupić nową broń, czyli nie będziesz wychodził z expowiska).B) Plusem swordów jest też to że możesz używać Ice Rapierów ktorych każdy knihgt na wyższym poziomi ma sporo. ;) Ogólnie poradnik dobry i pouczający, ale niestety jest dużo rzeczy napisanych bez przemyślenia!!!X(

Areienen
24-06-2008, 06:49
nie wiem dlaczego do h... nie napisales ze m walle sa bardzo potrzebne najtom do pkowania... wiesz... 3,2 i po sprawie sorc czy drut ma trapa... (w kopalniach czy cus) sorcowi i drutowi :/?? no nie iwem moze i tak tylko ze bedzie potrzebne tylko do uciekania przed kims a nie do uzywania ich do pk... no bo raczej bedziemy brali na dystans najta drutem czy sorkiem... chyba ze ktos sie bardzo lubi koniecznie leczyc :D:D Pozdro