Thebill
03-02-2007, 16:50
Poradnik jest napisany na podstawie tutorialu Klopp'y, lidera Outlaw Alliance. Wprowadziłem do niego kilka swoich wniosków i uwag. (oryginał napisano po angielsku, nie jest to tylko zwykłe tłumaczenie)
Poradnik powinien pomóc nowym mordercom w podjęciu dobrej decyzji o ich profesji, nauczeniu się wszystkiego co powinien wiedzieć o podstawowym ekwipunku, taktykach i sztuczkach.
1. Korzyści i niekorzyści poszczególnych profesji.
Knight: Potrzebujesz dużo czasu by stworzyć dobrego rycerza, ponieważ 4 mlvl jest potrzebny do używania uhów. Ihy może i są tańsze ale ich efekt jest słaby. Możesz naprawdę zaskoczyć swojego wroga nie używając wcale dobrego ekwipunku, oprócz uhów i mocnej broni. Twój wysoki limit życia pozwala nawet na przetrwanie ataków wyższych leveli, a jeśli nawet i to sprawi że padniesz możesz szybko odrobić swój poziom.
Paladyn: Jako paladyn możesz szybko robić level i nawet na małym poziomie i skilach możesz zadawać spore obrażenia z boltów i run. Paladyni szybko osiągają 4 mlvl więc możesz używać uhów a twój limit życia jest prawie tak wysoki jak rycerza. Główną korzyścią paladyna jest to że mogą zaskoczyć swojego przeciwnika lecz potrzebujesz trochę pieniędzy na bolty, strzały, runy czy uhy. Zabijanie paladynem może być dość uciążliwe np w kopalni gdzie słabo uzbrojony może otrzymywać wysokie obrażenia od znajdujących się tam potworów.
Mag: Powinieneś wybrać sorca, chyba że chcesz robić sobie własne uhy i zostać na małym lvl (gdy nie mamy zamiaru expić naszym pk wybieramy druida gdyż Snakebite Rod ma lepszy zasięg oraz za bardzo nie przykuwa wzroku tak jak strzał z WoV). Sorc posiada bardzo groźne i skuteczne czary typu GEB i na wyższym lvl można robić nim SD (jednak robienie uhów druidem a później zamiana na SD jest bardziej opłacalna). Magowie nawet na małych lvl powinni być wyposażeni w great fire balls, energy fields i hmmy, a później gdy od 15 mlvl mogą używać sd, czarów spontanicznych i summonów są najbardziej skutecznymi mordercami, często ich ofiary są martwe zanim zdążą zareagować. Ale magowie ze względu na ich małą liczbę punktów życia i słaby sill shieldingu mogą bardzo szybko paść podczas ataku (obecnie liczy się refleks, najlepszym sposobem jest noszenie dużej ilości mf i natychmiastowe włączenie mana shielda – ten sposób pomaga głównie od ucieczki przed rycerzami nawet na 100lvlach gdyż zadają oni obrażenia średnio 50-70, a jeden mf daje około 100 punktów trafień).
Podsumowanie:
- dużo czasu, mało pieniędzy, słaby refleks, chcesz przetrwać - Knight
- trochę czasu, trochę pieniędzy, chcesz awansować jak
knight czy mag - Paladyn
- dużo czasu lub mało czasu, sporo pieniędzy, dobra celność, chcesz być
zaawansowanym zabójcą, nie przejmujesz się śmiercią - Sorcerer, ew.Druid
2. Ekwipunek
Wyjaśnienie: XXXX – konieczne, XXX- ważne, XX- przydatne, X - gdy masz dużo pieniędzy
Knight:
ultimate healing runes XXXX
intense healing runes XX
fire/energy fields (trap) XXX
heavy magic missiles (gdy nie chcesz pól na ziemi) XX
great fire balls XXX
destroy field/desintegrate (do zniszczenia pól) X
poison fields (dodatkowe obrażnia) X
Paladyn:
ultimate healing runes XXXX
fire/energy fields/bombs (trap) XXX
heavy magic missiles XX
great fire balls XXX
magic walls (blokowanie ludzi) XXX
explosions XX
destroy field/desintegrate (niszczenie pól) X
sudden deaths XXX
poison fields (dodatkowe obrażenia) X
Mag:
sudden deaths XXXX
ultimate healing runes (healing) XXX
fire/energy fields/bombs (trap) XX
destroy field/desintegrate (niszczenie pól) X
magic walls (blokowanie ludzi) XX
great fire balls XXX
heavy magic missiles XXX
Bronie:
Knight
Powinieneś wybrać technikę walki clubem, jest to najczęściej wybierana broń przez morderców. Najważniejszą bronią jest Warhammer z imponującym atakiem 45, nie jest drogi a club ringi również są tanie. Skull Staff i Dragon Hammer są droższe, mają mniej ataku, ale są 1-ręczne. Można też używać broni axe typu Halberd(35atk) albo Double Axe (35atk). Najgorszą decyzją jest wybranie typu sword ponieważ miecze z dużym atakiem są bardzo drogie (Giant Sword – 20k) i ciężkie.
Paladyn
Kusza z boltami lub łuk. Lecz nie zapomnij zabrać tarczy która obronic cię przed atakiem fizycznym w nagłym wypadku. Próbowanie throwing stars i tarczy nie jest zbyt zbyt pomocne i jest drogie.
Mag
Główną bronią magów są różczki. Nisko levelowi sorcowie powinni używać WoDragonbreath, natomiast wyżsi WoInferno. Dla druidów dobre są przede wszystkim Snakebite Rod lub Volcanic Rod. Można używać innych ale zwykle liczy się zasięg bo co nam po mocnej różczce gdy nie możemy z niej trafić uciekającego przeciwnika. Można używać burst arrows ale są one bardzo drogie a często ich efekt jest za słaby.
Wyposażenie:
Pierścienie:
- Time ring: pożyteczny dla każdej profesji (dodatkowa prędkość), tańsza i lepsza alternatywa niż Bohy (10 min)
- Club/sword/axe ring: tani i przydatny dla Knightów (+4 skill, 30 min)
- Energy ring: użyteczny jeśli nie chcesz tracić 50 manny na Mana Shield (10 min)
Parcele – 3 parcele potrzebne by wysłać loota, lub zbudować barykadę lub wyjść na wyższy poziom
Klucze – możesz zabrać klucz który będzie przydatny do ucieczki lub do uwięzienia kogoś
Mana fluidy - ostatnio bardzo przydatne do ucieczki przy użyciu mana shielda (dobrze jest trzymać je na hotkeyu)
Lina, łopata, maczeta
3. Blokowanie & trapowanie
Uwaga: Trapowanie jest nielegalne i grozi banem więc robicie to na własną odpowiedzialność
Trapowanie ludzi fieldami
http://img456.imageshack.us/img456/7209/image014ab1.jpg (http://imageshack.us)Ten rodzaj pułapek jest stosowany do trapowania ludzi polami(mocy) lub parcelami. Wszystko co musisz zrobić to strzelić fielda za siebie lub położyć parcel/kwiat, w ten sposób ofiara nie będzie mogła cię przesunąć. Na zdjęciu widać złe ustawienie pkrów. Ofiara mogła by przesunąć gracza Revena from Asgard na lewo po czym uciec do dziury.
Możemy też puścić fielda na kratkę służącą do zejścia na dół by uniemożliwić zejście ofierze.
Na huntach tego typu przydatna jest osoba która leczy innych ale nie bierze bezpośrdnio udziału w zabijaniu. Ta osoba powinna mieć sporo uhów lub używać exura sio co jednak rzuca na nią podejrzenia że współpracuje z zabójcami.
http://img362.imageshack.us/img362/1053/image015af4.jpg (http://imageshack.us)Po lewej widać przykład pułapki w której ofiara wchodzi do dziury i zostaje strapowana. Poruszanie się uniemożliwiają mu np koryta lub większe kwiaty, które można zniszczyć. Jeżeli ofiara nie ma ustawionych hotkeyów na uha to gdy w to samo miejsce wejdzie inny gracz ofiara zamiast uleczyć siebie uleczy właśnie jego. Pamiętajmy że od czasu update nie możemy używać stołów.
Wszystkie ofiary pokazane na przykładach padły.
4. Summony
http://img219.imageshack.us/img219/9767/image016gi1.jpg (http://imageshack.us)
Najbardziej popularne summony do zabijania to fire elemental, orc berserker, demon skeleton, orc leader, fire devil i monk. Ten sposób zabijania jest dostępny tylko dla sorców i druidów(wyższolevelowi paladyni mogą zawładnąć stworzonym już potworem używając runy). Miej na uwadze że summony nie mogą schodzić na dół (można natomiast je ropnąć do góry). Pamiętaj że każdy summon znika gdy się wylogujesz i gdy zaatakujesz potwora lub człowieka będącego na wyższym poziomie lub niższym niż potwór. Problemem na summony są wysoko levelowi madzy i paladyni którzy mogą szybko zabić każdego zanim zdążysz go uleczyć.
Fire Devil:
Mana-530
Level potrzebny-25
hp-200
obrażenia fizyczne-słabe
siła czarów- średnia
obrażenia dystansowe- nie posiada
Ich silne czary są niebezpieczne i dają efekt na dużych przestrzeniach. Niekorzyścią jest ich niski poziom hp, wystarczy jedno sd słabego maga by je zabić.
Orc berserker:
mana-590
level potrzebny-27
hp-210
obrażenia fizyczne-wysokie
czary-nie posiada
obrażenia dystansowe-nie posiada
Orc berserker jest szybki, ma mocny atak, nie potrzeba na niego dużo many ale nie ma zbyt wiele hp tak jak fire devil.
Demon skeleton:
Mana-620
Level potrzebny-28
Hp-400
Obrażenia fizyczne-b.wysokie
Czary-nie posiada
Obrażnia dystansowe-nie posiada
Prawdopodobnie najsilniejszy fizyczny summon, ma wystarczająco dużo hp by przetrwać sd magów poniżej 50 lvl, ale są wolne i potrzebują dużo manny. Używany to trapowania ludzi.
Orc leader:
Mana-640
Level potrzebny-29
Hp-450
Obrażenia fizyczne-wysokie
Czary-nie posiada
Obrażenia dystansowe- średnie
Silniejsza wersja Orca Berserkera. Ma silny atak fizyczny i dystansowy. Często uzywana do zabijania na otwartych przestrzeniach.
Monk:
Mana-600
Level potrzebny-27
Hp-240
Obrażenia fizyczne-średnie
Czary-leczy się
Obrażenia dystansowe-nie posiada
Monki są dość szybkie również ich atak nie jest zły. Ich najlepszą umiejętnością jest leczenie się. Mają mało hp więc raczej nie przetrwają mocnego ataku z sd.
Fire Elemental:
Mana-690
Level potrzebny-30
Hp-280
Obrażenia fizyczne-słabe
Czary-b.mocne
Obrażenia dystansowe-nie posiada
Fire elementale mogły by być najlepszymi summonami do zabijania gdyby nie ich małe hp. Poruszają się wolno i są drogi do stworzenia ale nie zmienia to faktu że są najbardziej śmiercionośnymi pomocnikami.
5. Sd combo
Sd combo jest popularnym sposobem na zabijanie wysokich leveli. Najpierw musimy wybrać odpowiednią ofiare i ustalić sygnał. Jedna osoba musi powiedzieć na default ustalone hasło i gdy ono zniknie wszyscy w jeden sekundzie strzelają w ofiarę. Przykład znajdziecie na tym filmie - http://rapidshare.com/files/14867009/combo.avi (62ms down). Zwróćcie uwgę na słowa maga na którego wskazuje latarnia i na skutku.
6. Zabijanie afk
Najbardziej popularnym sposobem na zabijanie afk jest oczywiście lurowanie potworów w miejsce gdzie stoją. Można też wepchnąć afkera we drzwi po czym strzelić fire fielda naprzeciwko niego, a następnie zamykać i otwierać drzwi, przesuwając cały czas ofiarę. Tym sposobem nie będziecie mieli skula oraz afker nie dowie się przez kogo padł.
7. Przetrwanie
Poruszanie się cicho
Normalnie nie jest problemem przejście z punktu A do B, lecz jest to trudniejsze gdy masz hunta albo red skulla. Powinieneś zostać pod ziemią jeśli nie chcesz spotykać innych ludzi. Dokładna znajomość terenu w którym się znajdujesz jest bardzo przydatna.
Thais:
http://img400.imageshack.us/img400/3381/image023vc6.jpg (http://imageshack.us)
To zdjęcie pokazuje podziemia Thais. Drabina w dół jest zaraz obok depo. Stamtąd możesz cicho dostać się do innych wyjść nie będąc widocznym. Możesz również dostać się do zamku lub do wielkich jaskiń pod miastem które mogą cię zaprowadzić do Greenshore. Oczywiście ten sposób nie zawsze cię ocali lecz szansa na śmierć jest mniejsza.
Carlin:
http://img292.imageshack.us/img292/3729/carlinrs5.jpg (http://imageshack.us)
Ucieczka
Jest parę sposobów na ucieczkę po zabójstwie albo gdy jesteś właśnie atakowany.
Blokowanie drogi:
Gdy uciekasz przed człowiekiem postaraj się co jakiś czas w wąskich przejściach rzucić za siebie pot lub strzelić magic wallem. Ten drugi sposób może zablokować wroga na dłuższy czas a tobie pozwolić na ucieczkę. Gdy jesteś z kolegą on może zablokować wroga rzucając za siebie kwiat lub fielda w wąskim przejściu jak np kanały w carlin.
Statki:
Gdy zostałeś zaatakowany, nie masz pz locka i masz PACC możesz uciec do najbliższego statku i przenieść się do innego miasta , a napastnik nie będzie mógł nic zrobić.
Klucz:
Możesz nosić ze sobą klucz który pozwoli ci uciec w miejsce zamknięte, możesz również uwięzić w nim swojego wroga.
Ucieczka na wyższe piętro:
Gdy masz czar levitate możesz uciec wrogowi teleportując się na niższy lub wyższy poziom. Innym sposobem jest ustawienie 3 parceli a następnie gdy wróg wejdzie po nich, zabranie ich co spowoduje że ten nie będzie mógł nic zrobić i zostanie uwięziony.
Samobójstwo:
Zanim inni cię zabiją postaraj się uciec w niebezpieczne miejsce, w którym znajdujące się potwory będą mogły zbić twojego przeciwnika który wejdzie tam za tobą (przykładem może być spawn gsa na ghostlandzie).
8. Ocalanie loota
Czetery sposoby na ocalenie loota:
- parcel
- ukrycie pod drzewem, w dziurze, skrzyni
- wezwanie znajomego aby go zabrał
- wrzucenie loota do domku
9. Expienie & trening
Nie wszyscy zabójcy używają nioob charów, więc gdzie expić gdy mają hunta? Miejsca przedstawione na mapie są blisko protection zone oraz są rozległe więc dojście wrogom do ciebie może zająć trochę czasu.
http://img460.imageshack.us/img460/3592/image026li2.gif (http://imageshack.us)
1. Samotny spawn cyklopów głęboko pod Thais. Wystarczająco blisko by uciec do miasta.
2. Dobre miejsce do treningu z niedźwiedziami i znajdujące się blisko temple z pz.
3. Folda. Dobre miejsce na hunt i trening z minotaurami.
4. Stare kopalnie w kazo. Jest tam sporo spawnów slimu gdzie szybko i tanio możesz expić.
5. Hellgate. Niewielu ludzi będzie cię tam szukać. Dobre miejsce dla paladynów.
6. Venore swamps. Jest tam dobry spawn rotów a twoim wrogom może zająć trochę czasu dotarcie do ciebie.
7. Amazonki blisko pz oraz ogromny labirynt z dobrymi spawnami w którym znalezienie cię jest prawie niemożliwe.
Tym zakończe ten poradnik . Jeżeli odniesie sukces możliwe że stworze dalsze części...
Poradnik powinien pomóc nowym mordercom w podjęciu dobrej decyzji o ich profesji, nauczeniu się wszystkiego co powinien wiedzieć o podstawowym ekwipunku, taktykach i sztuczkach.
1. Korzyści i niekorzyści poszczególnych profesji.
Knight: Potrzebujesz dużo czasu by stworzyć dobrego rycerza, ponieważ 4 mlvl jest potrzebny do używania uhów. Ihy może i są tańsze ale ich efekt jest słaby. Możesz naprawdę zaskoczyć swojego wroga nie używając wcale dobrego ekwipunku, oprócz uhów i mocnej broni. Twój wysoki limit życia pozwala nawet na przetrwanie ataków wyższych leveli, a jeśli nawet i to sprawi że padniesz możesz szybko odrobić swój poziom.
Paladyn: Jako paladyn możesz szybko robić level i nawet na małym poziomie i skilach możesz zadawać spore obrażenia z boltów i run. Paladyni szybko osiągają 4 mlvl więc możesz używać uhów a twój limit życia jest prawie tak wysoki jak rycerza. Główną korzyścią paladyna jest to że mogą zaskoczyć swojego przeciwnika lecz potrzebujesz trochę pieniędzy na bolty, strzały, runy czy uhy. Zabijanie paladynem może być dość uciążliwe np w kopalni gdzie słabo uzbrojony może otrzymywać wysokie obrażenia od znajdujących się tam potworów.
Mag: Powinieneś wybrać sorca, chyba że chcesz robić sobie własne uhy i zostać na małym lvl (gdy nie mamy zamiaru expić naszym pk wybieramy druida gdyż Snakebite Rod ma lepszy zasięg oraz za bardzo nie przykuwa wzroku tak jak strzał z WoV). Sorc posiada bardzo groźne i skuteczne czary typu GEB i na wyższym lvl można robić nim SD (jednak robienie uhów druidem a później zamiana na SD jest bardziej opłacalna). Magowie nawet na małych lvl powinni być wyposażeni w great fire balls, energy fields i hmmy, a później gdy od 15 mlvl mogą używać sd, czarów spontanicznych i summonów są najbardziej skutecznymi mordercami, często ich ofiary są martwe zanim zdążą zareagować. Ale magowie ze względu na ich małą liczbę punktów życia i słaby sill shieldingu mogą bardzo szybko paść podczas ataku (obecnie liczy się refleks, najlepszym sposobem jest noszenie dużej ilości mf i natychmiastowe włączenie mana shielda – ten sposób pomaga głównie od ucieczki przed rycerzami nawet na 100lvlach gdyż zadają oni obrażenia średnio 50-70, a jeden mf daje około 100 punktów trafień).
Podsumowanie:
- dużo czasu, mało pieniędzy, słaby refleks, chcesz przetrwać - Knight
- trochę czasu, trochę pieniędzy, chcesz awansować jak
knight czy mag - Paladyn
- dużo czasu lub mało czasu, sporo pieniędzy, dobra celność, chcesz być
zaawansowanym zabójcą, nie przejmujesz się śmiercią - Sorcerer, ew.Druid
2. Ekwipunek
Wyjaśnienie: XXXX – konieczne, XXX- ważne, XX- przydatne, X - gdy masz dużo pieniędzy
Knight:
ultimate healing runes XXXX
intense healing runes XX
fire/energy fields (trap) XXX
heavy magic missiles (gdy nie chcesz pól na ziemi) XX
great fire balls XXX
destroy field/desintegrate (do zniszczenia pól) X
poison fields (dodatkowe obrażnia) X
Paladyn:
ultimate healing runes XXXX
fire/energy fields/bombs (trap) XXX
heavy magic missiles XX
great fire balls XXX
magic walls (blokowanie ludzi) XXX
explosions XX
destroy field/desintegrate (niszczenie pól) X
sudden deaths XXX
poison fields (dodatkowe obrażenia) X
Mag:
sudden deaths XXXX
ultimate healing runes (healing) XXX
fire/energy fields/bombs (trap) XX
destroy field/desintegrate (niszczenie pól) X
magic walls (blokowanie ludzi) XX
great fire balls XXX
heavy magic missiles XXX
Bronie:
Knight
Powinieneś wybrać technikę walki clubem, jest to najczęściej wybierana broń przez morderców. Najważniejszą bronią jest Warhammer z imponującym atakiem 45, nie jest drogi a club ringi również są tanie. Skull Staff i Dragon Hammer są droższe, mają mniej ataku, ale są 1-ręczne. Można też używać broni axe typu Halberd(35atk) albo Double Axe (35atk). Najgorszą decyzją jest wybranie typu sword ponieważ miecze z dużym atakiem są bardzo drogie (Giant Sword – 20k) i ciężkie.
Paladyn
Kusza z boltami lub łuk. Lecz nie zapomnij zabrać tarczy która obronic cię przed atakiem fizycznym w nagłym wypadku. Próbowanie throwing stars i tarczy nie jest zbyt zbyt pomocne i jest drogie.
Mag
Główną bronią magów są różczki. Nisko levelowi sorcowie powinni używać WoDragonbreath, natomiast wyżsi WoInferno. Dla druidów dobre są przede wszystkim Snakebite Rod lub Volcanic Rod. Można używać innych ale zwykle liczy się zasięg bo co nam po mocnej różczce gdy nie możemy z niej trafić uciekającego przeciwnika. Można używać burst arrows ale są one bardzo drogie a często ich efekt jest za słaby.
Wyposażenie:
Pierścienie:
- Time ring: pożyteczny dla każdej profesji (dodatkowa prędkość), tańsza i lepsza alternatywa niż Bohy (10 min)
- Club/sword/axe ring: tani i przydatny dla Knightów (+4 skill, 30 min)
- Energy ring: użyteczny jeśli nie chcesz tracić 50 manny na Mana Shield (10 min)
Parcele – 3 parcele potrzebne by wysłać loota, lub zbudować barykadę lub wyjść na wyższy poziom
Klucze – możesz zabrać klucz który będzie przydatny do ucieczki lub do uwięzienia kogoś
Mana fluidy - ostatnio bardzo przydatne do ucieczki przy użyciu mana shielda (dobrze jest trzymać je na hotkeyu)
Lina, łopata, maczeta
3. Blokowanie & trapowanie
Uwaga: Trapowanie jest nielegalne i grozi banem więc robicie to na własną odpowiedzialność
Trapowanie ludzi fieldami
http://img456.imageshack.us/img456/7209/image014ab1.jpg (http://imageshack.us)Ten rodzaj pułapek jest stosowany do trapowania ludzi polami(mocy) lub parcelami. Wszystko co musisz zrobić to strzelić fielda za siebie lub położyć parcel/kwiat, w ten sposób ofiara nie będzie mogła cię przesunąć. Na zdjęciu widać złe ustawienie pkrów. Ofiara mogła by przesunąć gracza Revena from Asgard na lewo po czym uciec do dziury.
Możemy też puścić fielda na kratkę służącą do zejścia na dół by uniemożliwić zejście ofierze.
Na huntach tego typu przydatna jest osoba która leczy innych ale nie bierze bezpośrdnio udziału w zabijaniu. Ta osoba powinna mieć sporo uhów lub używać exura sio co jednak rzuca na nią podejrzenia że współpracuje z zabójcami.
http://img362.imageshack.us/img362/1053/image015af4.jpg (http://imageshack.us)Po lewej widać przykład pułapki w której ofiara wchodzi do dziury i zostaje strapowana. Poruszanie się uniemożliwiają mu np koryta lub większe kwiaty, które można zniszczyć. Jeżeli ofiara nie ma ustawionych hotkeyów na uha to gdy w to samo miejsce wejdzie inny gracz ofiara zamiast uleczyć siebie uleczy właśnie jego. Pamiętajmy że od czasu update nie możemy używać stołów.
Wszystkie ofiary pokazane na przykładach padły.
4. Summony
http://img219.imageshack.us/img219/9767/image016gi1.jpg (http://imageshack.us)
Najbardziej popularne summony do zabijania to fire elemental, orc berserker, demon skeleton, orc leader, fire devil i monk. Ten sposób zabijania jest dostępny tylko dla sorców i druidów(wyższolevelowi paladyni mogą zawładnąć stworzonym już potworem używając runy). Miej na uwadze że summony nie mogą schodzić na dół (można natomiast je ropnąć do góry). Pamiętaj że każdy summon znika gdy się wylogujesz i gdy zaatakujesz potwora lub człowieka będącego na wyższym poziomie lub niższym niż potwór. Problemem na summony są wysoko levelowi madzy i paladyni którzy mogą szybko zabić każdego zanim zdążysz go uleczyć.
Fire Devil:
Mana-530
Level potrzebny-25
hp-200
obrażenia fizyczne-słabe
siła czarów- średnia
obrażenia dystansowe- nie posiada
Ich silne czary są niebezpieczne i dają efekt na dużych przestrzeniach. Niekorzyścią jest ich niski poziom hp, wystarczy jedno sd słabego maga by je zabić.
Orc berserker:
mana-590
level potrzebny-27
hp-210
obrażenia fizyczne-wysokie
czary-nie posiada
obrażenia dystansowe-nie posiada
Orc berserker jest szybki, ma mocny atak, nie potrzeba na niego dużo many ale nie ma zbyt wiele hp tak jak fire devil.
Demon skeleton:
Mana-620
Level potrzebny-28
Hp-400
Obrażenia fizyczne-b.wysokie
Czary-nie posiada
Obrażnia dystansowe-nie posiada
Prawdopodobnie najsilniejszy fizyczny summon, ma wystarczająco dużo hp by przetrwać sd magów poniżej 50 lvl, ale są wolne i potrzebują dużo manny. Używany to trapowania ludzi.
Orc leader:
Mana-640
Level potrzebny-29
Hp-450
Obrażenia fizyczne-wysokie
Czary-nie posiada
Obrażenia dystansowe- średnie
Silniejsza wersja Orca Berserkera. Ma silny atak fizyczny i dystansowy. Często uzywana do zabijania na otwartych przestrzeniach.
Monk:
Mana-600
Level potrzebny-27
Hp-240
Obrażenia fizyczne-średnie
Czary-leczy się
Obrażenia dystansowe-nie posiada
Monki są dość szybkie również ich atak nie jest zły. Ich najlepszą umiejętnością jest leczenie się. Mają mało hp więc raczej nie przetrwają mocnego ataku z sd.
Fire Elemental:
Mana-690
Level potrzebny-30
Hp-280
Obrażenia fizyczne-słabe
Czary-b.mocne
Obrażenia dystansowe-nie posiada
Fire elementale mogły by być najlepszymi summonami do zabijania gdyby nie ich małe hp. Poruszają się wolno i są drogi do stworzenia ale nie zmienia to faktu że są najbardziej śmiercionośnymi pomocnikami.
5. Sd combo
Sd combo jest popularnym sposobem na zabijanie wysokich leveli. Najpierw musimy wybrać odpowiednią ofiare i ustalić sygnał. Jedna osoba musi powiedzieć na default ustalone hasło i gdy ono zniknie wszyscy w jeden sekundzie strzelają w ofiarę. Przykład znajdziecie na tym filmie - http://rapidshare.com/files/14867009/combo.avi (62ms down). Zwróćcie uwgę na słowa maga na którego wskazuje latarnia i na skutku.
6. Zabijanie afk
Najbardziej popularnym sposobem na zabijanie afk jest oczywiście lurowanie potworów w miejsce gdzie stoją. Można też wepchnąć afkera we drzwi po czym strzelić fire fielda naprzeciwko niego, a następnie zamykać i otwierać drzwi, przesuwając cały czas ofiarę. Tym sposobem nie będziecie mieli skula oraz afker nie dowie się przez kogo padł.
7. Przetrwanie
Poruszanie się cicho
Normalnie nie jest problemem przejście z punktu A do B, lecz jest to trudniejsze gdy masz hunta albo red skulla. Powinieneś zostać pod ziemią jeśli nie chcesz spotykać innych ludzi. Dokładna znajomość terenu w którym się znajdujesz jest bardzo przydatna.
Thais:
http://img400.imageshack.us/img400/3381/image023vc6.jpg (http://imageshack.us)
To zdjęcie pokazuje podziemia Thais. Drabina w dół jest zaraz obok depo. Stamtąd możesz cicho dostać się do innych wyjść nie będąc widocznym. Możesz również dostać się do zamku lub do wielkich jaskiń pod miastem które mogą cię zaprowadzić do Greenshore. Oczywiście ten sposób nie zawsze cię ocali lecz szansa na śmierć jest mniejsza.
Carlin:
http://img292.imageshack.us/img292/3729/carlinrs5.jpg (http://imageshack.us)
Ucieczka
Jest parę sposobów na ucieczkę po zabójstwie albo gdy jesteś właśnie atakowany.
Blokowanie drogi:
Gdy uciekasz przed człowiekiem postaraj się co jakiś czas w wąskich przejściach rzucić za siebie pot lub strzelić magic wallem. Ten drugi sposób może zablokować wroga na dłuższy czas a tobie pozwolić na ucieczkę. Gdy jesteś z kolegą on może zablokować wroga rzucając za siebie kwiat lub fielda w wąskim przejściu jak np kanały w carlin.
Statki:
Gdy zostałeś zaatakowany, nie masz pz locka i masz PACC możesz uciec do najbliższego statku i przenieść się do innego miasta , a napastnik nie będzie mógł nic zrobić.
Klucz:
Możesz nosić ze sobą klucz który pozwoli ci uciec w miejsce zamknięte, możesz również uwięzić w nim swojego wroga.
Ucieczka na wyższe piętro:
Gdy masz czar levitate możesz uciec wrogowi teleportując się na niższy lub wyższy poziom. Innym sposobem jest ustawienie 3 parceli a następnie gdy wróg wejdzie po nich, zabranie ich co spowoduje że ten nie będzie mógł nic zrobić i zostanie uwięziony.
Samobójstwo:
Zanim inni cię zabiją postaraj się uciec w niebezpieczne miejsce, w którym znajdujące się potwory będą mogły zbić twojego przeciwnika który wejdzie tam za tobą (przykładem może być spawn gsa na ghostlandzie).
8. Ocalanie loota
Czetery sposoby na ocalenie loota:
- parcel
- ukrycie pod drzewem, w dziurze, skrzyni
- wezwanie znajomego aby go zabrał
- wrzucenie loota do domku
9. Expienie & trening
Nie wszyscy zabójcy używają nioob charów, więc gdzie expić gdy mają hunta? Miejsca przedstawione na mapie są blisko protection zone oraz są rozległe więc dojście wrogom do ciebie może zająć trochę czasu.
http://img460.imageshack.us/img460/3592/image026li2.gif (http://imageshack.us)
1. Samotny spawn cyklopów głęboko pod Thais. Wystarczająco blisko by uciec do miasta.
2. Dobre miejsce do treningu z niedźwiedziami i znajdujące się blisko temple z pz.
3. Folda. Dobre miejsce na hunt i trening z minotaurami.
4. Stare kopalnie w kazo. Jest tam sporo spawnów slimu gdzie szybko i tanio możesz expić.
5. Hellgate. Niewielu ludzi będzie cię tam szukać. Dobre miejsce dla paladynów.
6. Venore swamps. Jest tam dobry spawn rotów a twoim wrogom może zająć trochę czasu dotarcie do ciebie.
7. Amazonki blisko pz oraz ogromny labirynt z dobrymi spawnami w którym znalezienie cię jest prawie niemożliwe.
Tym zakończe ten poradnik . Jeżeli odniesie sukces możliwe że stworze dalsze części...