Stary_Duch
06-02-2007, 21:29
Battle for Wesnoth - gra komputerowa, turowa strategia fantasy z elementami RPG. Rozprowadzana jest na licencji GNU GPL. Działa na platformach Microsoft Windows, Mac OS X, BeOS, Solaris, GNU/Linux oraz FreeBSD i OpenBSD.
Celem gry jest wyeliminowanie wszystkich nieprzyjacielskich dowódców.
GRA JEST CAŁKOWICIE SPOLSZCZONA. Przy instalacji automatycznie ustawia się język polski.
ROZGRYWKA
Podstatwowym rodzajem rozgrywki jest gra przeciwko komputerowi. Przed rozpoczęciem gry należy ustawić kilka opcji, które sa ważne i zmieniają sposób gry. Przede wszystkim należy wybrać:
*Mapę na której stoszysz walki
Później:
*Erę:
- domyślną,
- wiek bohaterów,
- wielka wojna
*Ilość tur - od 20 do nieskończoności,
*Złoto z wiosek - ilośc złota jaką dostaniesz z każdej zajętej wioski,
*Modyfikator doświadczenia - im większy % tym więcej musisz się napracować aby jednostka awansowała,
*ustalasz czy wizisz odrazu całą mapę, czy stopniowo ją odkrywasz.
W następnym menu wybierasz:
*Rasę - dostępnych jest 6 ras. Możesz wybrać losową stronę
*Bohatera - ilość do wyboru wacha się
*Miejsce, w którym zaczynasz,
*Kolor,
*Początkową ilość złota
*Przychód z wiosek
Cała mapa podzielona jest na specjalne pola, tzw. heksy. Najważniejszymi heksami są:
- zamek,
- warownia,
- wioska,
Jeśli nasz bohater, dowódca znajduje się w warowni może rekrutować lub przywoływać jednostki na każdym wolnym polu zamku połączonym z warownią. Po wejściu do wioski zostaje ona przejęta i oznaczona flagą z naszym kolorem. Co turę dostajemy określoną ilość złota. Wystarczy, że raz wejdziesz do wioski i jest już twoja. Uważaj jednak wróg może ją przejąć, tak samo ty możesz przejąć jego wioski.
RASY, FRAKCJE
W podstawowej erze gra ma do zaoferowania sześć frakcji, każda z nich jest unikalna i ma swoje zdolności oraz jednostki. Dostępne frakcje to:
Lojaliści - w ich skład wchodzą głównie ludzie. Tylko Merman Wojownik jest wyjątkiem.
Jednostki ludzi sąwsypecjalizowane, posiadają np. szermierza, który, mimo iż nie nadaje się do bezpośredniej walki, może przedostać się za linię wroga i tam poczynić szkody..
Buntownicy - frakcja składa się głównie z elfów, jednak wyjątkiem jest Mag, Drzewiec i Merman Łowca. Elfy są dobrzy w lasach i terenach z wysoką obroną, jednak przez małą liczbę punktów życia nie nadają się do walki na otwartym terenie.
Nieumarli - frakcja składa się głównie z nieumarłych, wyjątkiem jest Mroczny Adept. Prawie wszystkie jednostki mają dużą odporność na 2/3 ataków fizycznych. Ich postrachem jest świąta broń.
Smoki - Duże smokopodobne stworzenia wspomagane przez jaszczuroludzi. Jednostki mają daleki zasięg, potrafią latać, równą obronę ok. 30-40%. Większość jednostek ma dużą ilość życia atak z bliska i daleka. Są podatni na atak broni kłującej i zimna.
Ludy północy - to przede wszystkim orkowie, trolle, gobliny i nagi. Wszystkie jednostki tanie, co pozwala na rekrutacje sporej ich ilości, dzięki czemu mogą zyskać przewagę na polu bitwy.
Sojusz Knalgański - należą do niego krasnoludy, wyjęci spod prawa i gryfy. Jest tu kilka szybkich jednostek, jednak obrona w tej frakcji jest słaba na większości terenów (poza wzgórzami i górami). Najważniejszą jednostką jest ulfberserker i berserker. Walczy ona do ostatniej krwi przeciwnika lub swojej.
http://www.wesnoth.org/images/sshots/wesnoth-1.2-d.jpg
http://www.wesnoth.org/images/sshots/wesnoth-1.2-a.jpg
http://www.wesnoth.org/images/sshots/wesnoth-1.2-f.jpg
TRAILER (http://video.google.pl/videoplay?docid=2326396283485985651&q=wesnoth)
STRONA GŁÓWNA (http://www.wesnoth.org/)
DOWNLOAD - 59mb (http://sourceforge.net/project/downloading.php?groupname=wesnoth&filename=wesnoth-1.2.1-windows*****&use_mirror=switch)
Nieoficjalne forum o grze. (http://www.wesnoth.fora.pl/index.php)
Celem gry jest wyeliminowanie wszystkich nieprzyjacielskich dowódców.
GRA JEST CAŁKOWICIE SPOLSZCZONA. Przy instalacji automatycznie ustawia się język polski.
ROZGRYWKA
Podstatwowym rodzajem rozgrywki jest gra przeciwko komputerowi. Przed rozpoczęciem gry należy ustawić kilka opcji, które sa ważne i zmieniają sposób gry. Przede wszystkim należy wybrać:
*Mapę na której stoszysz walki
Później:
*Erę:
- domyślną,
- wiek bohaterów,
- wielka wojna
*Ilość tur - od 20 do nieskończoności,
*Złoto z wiosek - ilośc złota jaką dostaniesz z każdej zajętej wioski,
*Modyfikator doświadczenia - im większy % tym więcej musisz się napracować aby jednostka awansowała,
*ustalasz czy wizisz odrazu całą mapę, czy stopniowo ją odkrywasz.
W następnym menu wybierasz:
*Rasę - dostępnych jest 6 ras. Możesz wybrać losową stronę
*Bohatera - ilość do wyboru wacha się
*Miejsce, w którym zaczynasz,
*Kolor,
*Początkową ilość złota
*Przychód z wiosek
Cała mapa podzielona jest na specjalne pola, tzw. heksy. Najważniejszymi heksami są:
- zamek,
- warownia,
- wioska,
Jeśli nasz bohater, dowódca znajduje się w warowni może rekrutować lub przywoływać jednostki na każdym wolnym polu zamku połączonym z warownią. Po wejściu do wioski zostaje ona przejęta i oznaczona flagą z naszym kolorem. Co turę dostajemy określoną ilość złota. Wystarczy, że raz wejdziesz do wioski i jest już twoja. Uważaj jednak wróg może ją przejąć, tak samo ty możesz przejąć jego wioski.
RASY, FRAKCJE
W podstawowej erze gra ma do zaoferowania sześć frakcji, każda z nich jest unikalna i ma swoje zdolności oraz jednostki. Dostępne frakcje to:
Lojaliści - w ich skład wchodzą głównie ludzie. Tylko Merman Wojownik jest wyjątkiem.
Jednostki ludzi sąwsypecjalizowane, posiadają np. szermierza, który, mimo iż nie nadaje się do bezpośredniej walki, może przedostać się za linię wroga i tam poczynić szkody..
Buntownicy - frakcja składa się głównie z elfów, jednak wyjątkiem jest Mag, Drzewiec i Merman Łowca. Elfy są dobrzy w lasach i terenach z wysoką obroną, jednak przez małą liczbę punktów życia nie nadają się do walki na otwartym terenie.
Nieumarli - frakcja składa się głównie z nieumarłych, wyjątkiem jest Mroczny Adept. Prawie wszystkie jednostki mają dużą odporność na 2/3 ataków fizycznych. Ich postrachem jest świąta broń.
Smoki - Duże smokopodobne stworzenia wspomagane przez jaszczuroludzi. Jednostki mają daleki zasięg, potrafią latać, równą obronę ok. 30-40%. Większość jednostek ma dużą ilość życia atak z bliska i daleka. Są podatni na atak broni kłującej i zimna.
Ludy północy - to przede wszystkim orkowie, trolle, gobliny i nagi. Wszystkie jednostki tanie, co pozwala na rekrutacje sporej ich ilości, dzięki czemu mogą zyskać przewagę na polu bitwy.
Sojusz Knalgański - należą do niego krasnoludy, wyjęci spod prawa i gryfy. Jest tu kilka szybkich jednostek, jednak obrona w tej frakcji jest słaba na większości terenów (poza wzgórzami i górami). Najważniejszą jednostką jest ulfberserker i berserker. Walczy ona do ostatniej krwi przeciwnika lub swojej.
http://www.wesnoth.org/images/sshots/wesnoth-1.2-d.jpg
http://www.wesnoth.org/images/sshots/wesnoth-1.2-a.jpg
http://www.wesnoth.org/images/sshots/wesnoth-1.2-f.jpg
TRAILER (http://video.google.pl/videoplay?docid=2326396283485985651&q=wesnoth)
STRONA GŁÓWNA (http://www.wesnoth.org/)
DOWNLOAD - 59mb (http://sourceforge.net/project/downloading.php?groupname=wesnoth&filename=wesnoth-1.2.1-windows*****&use_mirror=switch)
Nieoficjalne forum o grze. (http://www.wesnoth.fora.pl/index.php)