zaloguj się

Pokaż pełną wersje : Spadek Cen [sonda)


--Cienius--
06-04-2007, 12:05
W zwiazku z spadkiem cen podzielcie sie swoja opinia na ten temat

Ayort
06-04-2007, 12:41
Hmm.. bardzo ciekawe.. ;)
Tylko ten pomysł trzeba jeszcze zrealizować.. a z tym już większy problem ;p

BykuTM
06-04-2007, 12:46
Co do NPC, którzy mają skupować itemki to przecież są tacy ... po wykonaniu odpowiedniego questa. Przez to, że ludzie od niskich leveli mogą mieć bardzo dobre eq, tibia traci klimat. Kiedyś zdobywanie zwykłego plate seta było dla niskich leveli nie lada wyzwaniem, a teraz często dostają go poprostu w dp. Wprowadzenie Npc, który kupował by wszystkie itemki po w miare dobrych cenach też niebędzie dobre ponieważ nikt niebędzie się zastanawiał czy komuś sprzedać na trade tylko pójdzie do npc i sprzeda w skutek czego wszyscy będą musieli zdobywać eq na własną rękę co dla wielu było by nie do zniesienia (mi nie przeszkadzało by). Co do pomysłu z targiem to jeśli ludzie nie kupują itemków przez zwykły trade to na targu też chyba nie kupią. Najlepszym pomysłem z zaproponowanych przez Ciebie jest zmniejszenie częstotliwości wypadania itemków. Ludzie nauczyli się już dobrze grać w tibie i na nowych serverach cena przykładowych Boh-ów leci na łeb na szyje, a kiedyś przez dość długi czas utrzymywała się ich cena na poziomie 60-80k. Jedynym sposobem na zbalansowanie gry jest podniesienie jej poziomu, ponieważ ludzie uczą się na swoich błędach i jeśli kiedyś coś zrobili źle na nowej postaci już zrobią to samo lepiej. Więc tutaj jednocześnie apel do CipSoftu aby zastanowił się nad tym żeby utrudnić grę ponieważ staje się ona monotonna i traci klimat MMORPG.

Yours Bykunn

--Cienius--
06-04-2007, 12:51
Np k legs wypadalyby tak rzadko jak mpa z demca a w sklepie by sprzedal za 40k? to by bylo dobre rozwiazanie mysle
Moze ulepszenie itemkow? kto chce biegac w smierdzacych bohach do smierci(nie deda ;]) moze jakies itemki? np boh x 5 czyli boh i 5 lvl gratis do szybkosci ?

Saints
06-04-2007, 12:55
jak dla mnie świetnym pomysłem jest tzw. Targ...
można by zostawiac na afk postac a ludzie by kupowali :)
nie musieli byśmy stac i spamowac w grze :)

--Cienius--
06-04-2007, 13:04
i nie ma czegos takiego jak
hi
hi
offer boh
40k
bye
a chodzi np po 38k bardzo mnie to wkurza
tylko chodzisz widizsz offerta boh za 35k biegniesz do banku i kupujesz 0 spammu bój boh of hsate!

Rycek Piotrek
06-04-2007, 13:15
Moja opinia na ten temat jest taka, ze to sie nie zmienia. Niektore itemy juz nie spadna z ceny napewno. Jest cos takiego jak NPC lub Djiny, ktore nigdy nei zmiania ceny. Pomysl z targiem jest dobry ale napewno to nie wejdzie w zycie.

Pozdroo~ Calmerczyk :p

mazgier
06-04-2007, 13:18
Wprowadzenie Npc, który kupował by wszystkie itemki po w miare dobrych cenach też niebędzie dobre ponieważ nikt niebędzie się zastanawiał czy komuś sprzedać na trade tylko pójdzie do npc i sprzeda w skutek czego wszyscy będą musieli zdobywać eq na własną rękę co dla wielu było by nie do zniesienia (mi nie przeszkadzało by).[...] Najlepszym pomysłem z zaproponowanych przez Ciebie jest zmniejszenie częstotliwości wypadania itemków.Jeśli częstotliwość wypadania ma byc gwarancją ceny to dlaczego na moim świecie v-shield jest już do kupienia za 15-16k a niecaly rok temu kosztował 40-45? A przecież vampirka leci NAPRAWDĘ rzadko. Za to, można mieć pewność, że jej cena nie spadnie poniżej 15k i to własnie dlatego, że jest NPC, który je po takiej cenie kupuje.
Wprowadzenie "sklepu"/NPC kupującego rzadkie przedmioty po rozsądnych cenach byłoby rozwiązaniem idealnym. Natychmiast zdjąłby z rynku nadwyżkę podaży i gwarantował, że ceny nie spadną poniżej pewnego poziomu. No i zawsze opłacałoby się próbować sprzedac na trade bo kupujący doskonale wiedzieliby, że chcąc kupić muszą zaoferować cenę choćby minimalnie wyższą od sklepowej, żeby sprzedającemu opłacało się ruszyć d*** z miejsca ;).

--Cienius--
06-04-2007, 13:27
skad wiecie moze cipki sie zlituja i zrobia nam stragan ? :]

Withord
06-04-2007, 13:33
Jeśli częstotliwość wypadania ma byc gwarancją ceny to dlaczego na moim świecie v-shield jest już do kupienia za 15-16k a niecaly rok temu kosztował 40-45? A przecież vampirka leci NAPRAWDĘ rzadko.
Bo gra więcej graczy, ci co rok temu mieli małe levele teraz mają większe, więcej osób poluje na wampiry, to i więcej vampire shieldów jest.

mazgier
06-04-2007, 13:42
Bo gra więcej graczy, ci co rok temu mieli małe levele teraz mają większe, więcej osób poluje na wampiry, to i więcej vampire shieldów jest.JA to akurat doskonale wiem. Przytoczyłem ten przykład tylko dlatego żeby pokazać, że ograniczenie częstotliwości wypadania loota niewiele zmieni. Jedyne rozwiązanie to kolejny NPC, gwarantujący stałe (i rozsądne) ceny minimalne.

slimaczek
06-04-2007, 13:53
Wprowadzenie więcej Djinn-NPCów = wszyscy sprzedawają NPCom => nic nie kupisz na trade ALBO PGerzy sprzedawają NPCom, trudniej dostać itemy, przez co cena wzrasta ;)

Możliwość ulepszenia itemków ale o co ci chodzi? że vamp shield ma teraz 37 defa a mms 40? To nic nie da.

Zmniejszenie częstotliwości wypadania itemów - no dobra, ceny może trochę wzrosną, ale co to da skoro tych itemów będzie mniej wypadało => większe waste => zarabia się praktycznie tyle samo kasy co kiedyś?

Dom aukcyjny => O takk, teraz hlvle wrzucają całe bpki swoich royal helmetów i WoI i expią jeszcze więcej bo nie muszą latać po miastach i siedzieć na trade? Jak wiadomo więcej itemów => mniejsze zapotrzebowanie => niskie ceny.

Moim sposobem na to jest zrobienie wszystkich potworów w Tibii trudniejszymi - kiedyś najpierw szło się na trolle, bo na rotach był za duży hardcore, a teraz? wprowadzono różdzki, szybszą manę (4x więcej exur), i teraz od razu po wyjściu z rooka możemy iść na rotwormy.. kiedyś było mało ekip na DLach (=> mało itemów na trade => mniejsze ceny), teraz bierzemy jakiegoś 50lv knighta, SIOchera i jakiegoś shootera i mamy długi hunt z gównianym waste. Ogólnie mówiąc - problem w tym że CIPy cały czas cały czas polepszają profesję i zwiększają możliwości zdobywania itemów a potwory cały czas mają taką samą siłę.

..::QRAS::..
06-04-2007, 14:05
taki targ jak opisales jest stosowany w grze Flyff online i jest to bardzo pomocna rzecz ;p

LookamZzaRogu
06-04-2007, 14:13
Zagłosowałem na "targ", ale z doświadczenia w innych grach MMO (np. Lineage 2) wiem, że to nic nie pomoże. Jedna osoba będzie sprzedawała jakiś item (załóżmy BoHy) za 40k, a druga będzie chciała, żeby od niej kupiono szybciej i zmniejszy cenę do np. 38k. Co do zmniejszenia częstotliwości wypadania item'ów z potworów, to jestem zdecydowanie przeciw. Załóżmy, że jakiś knight poszedł sobie na Valkirie, gdyż chciał wylootować sobie Plate Armor. Niestety nieudało mu się tego dokonać przez tydzień i dał sobie spokój. Wtedy nikt niemiałby dobrych itemów, bo skąd je wziąść? Oczywiście cena poszłaby w górę, ale jak wyobrażacie sobie 30 knighta latającego sobie na Cyklopy w Plate armor i Brass legs'ach? Może nawet z Longswordem? Musimy być świadom naszych wyborów. Każdy czyn ma swoje konsekwencje i trzeba to wziąść pod uwagę.

Maciej the Sorcerer
06-04-2007, 14:21
Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest targ ! U mnie na serwie ceny już są tak małę że bohów nikt po 30 k nie chce kupić . Vampire shield leci po 15 k itp. TO BEZ SENS ! Trzeba dotego zmiejszyć częstotliwośc wypadania niektórych itemków.

_Modton_
06-04-2007, 14:23
Ja wybrałem 1st sposób.
Uważam go za najbardziej możliwy.
Mogły by byc NPC dla FACC'ów i "troche" więcej dla PACCów.
Sam nie mam niestety PACC'a.:(
Denerwują mnie takie oferty jak:
SELL KNIGHT LEGS 6K msg me plx

Pzdro.;)

KoGuTeK
06-04-2007, 14:34
Można po prostu zlikwidować wszystkie itemki. Nie byłoby wtedy problemu z cenami ;)

mazgier
06-04-2007, 14:42
Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest targ ! U mnie na serwie ceny już są tak małę że bohów nikt po 30 k nie chce kupić . Vampire shield leci po 15 k itp. TO BEZ SENS ! Trzeba dotego zmiejszyć częstotliwośc wypadania niektórych itemków.Dobry, stary Nah'bob, z wielką radością, zawsze kupi od Ciebie dowolną ilość BOH po 30k od pary... Więc nie mów, że nikt nie chce kupić :p A żeby zobaczyć jakikolwiek efekt ograniczenia częstotliwości wypadania musiałbyś czekać conajmniej rok, jeśli nie więcej, biorac pod uwagę poziom nasycenia światów (sam mam w szafie 7 v-shieldów).

--Cienius--
07-04-2007, 12:02
Ceny sa utrapieniem powiedzcie zwracaja wam sie np hero hunty?

Bigzone
09-04-2007, 13:31
czemu nie można zrobić npc'ów którzy kupowaliby itemy po rozsądnych cenach i do tego dołożyć targ ?? moim zdaniem takie rozwiązanie byłoby najlepsze. mam postać na antice tam golden armor kosztuje ~13k to smutne :(

Sadoch
11-04-2007, 07:13
Ja glosowalem na NPC !! Wedlug mnie to dobry sposob na to aby zminiejszyc ilosc przedmiotow !! Jesli np cena plegow W sjklepie u NPC ( ktoy kupuje ) kosztowaly by 600 gp a plate arm za 800 cena by ponizej tego nie spadal !!

A nie obecnie posiadam 3 x Plate Legi Swiat Askara i nikt po 500 gp nie che kupowac !! Jak ja zaczynaklem grac moja pierwsz\a postacia za plate seta musuialem zaplacici 1300 gp i to byla dobra cena wedlug mnie bo tzreba bylo pochodzi na trolle i roty po kase i kupic lepsze eq !! B)

Pozdro for all
B)

Dozorca
11-04-2007, 09:53
Wprowadzenie Npc, który kupował by wszystkie itemki po w miare dobrych cenach też niebędzie dobre ponieważ nikt niebędzie się zastanawiał czy komuś sprzedać na trade tylko pójdzie do npc i sprzeda

hmm.. można by wprowadzić limit jakiś na sprzedawanie itemków.

Sebcio :)
11-04-2007, 11:05
targ odpada, 15 minut afk kick :/ na servery facc by nie mogli wejsc. najlepsze rozwiazanie to sellowanie itemow do npc... dawno cipy powinny to wprowadzic. A ulepszanie to nioe tibijski klimat

Sorcer_Pips
11-04-2007, 11:28
A ja tam się cieszę że ceny spadają bo nie zamierzam wydawać kasy na PACC i zawsze coś dobrego można kupić ;>

elfo.del.bien
11-04-2007, 12:06
Tylko nie zawsze wiecej ludzi oznacza mniejsze ceny... No dobra jest wiecej h lvl ktorzy moga to wylotowac, ale to nie ma znaczenie ze ceny musza spasc...
Przyklad Guardia srednio po 900 osob, ceny sa drogie TZN. drozsze niz na moim swiecie srednio 400 osob, to jasne powinno byc ze tam gdzie wiecej ludzi >wiecej itemkow>mniej kasy za each ale tak nie jest czego jest przykladem moj swiat gdzie ceny sa mniejsze niz te na guardi chodz itemy sa zadzsze, (SCA u nas za 700k Oo), a to wynika tez dlatego ze LUDZIE NIE MAJA KASY aby zaplacic wiecej, tak wiec to jest kolejny problem, bo na guardi gra wiecej osob i jednoczesnie wiecej kasy a na moim mniej i ma przecietny gracz kasy zeby kupic od 30lvl bohy za 50k, dlatego u nas cena to 32k Oo.

Zrywna_Szkapa
11-04-2007, 12:11
A ja tam się cieszę że ceny spadają bo nie zamierzam wydawać kasy na PACC i zawsze coś dobrego można kupić ;>


Myślenie totalnie egoistycznego tłuka...n/c

NPC to wg. mnie najlepszy sposób bo ludzie sprzedawaliby itemy tylko do NPC co zmniejszyłoby ilość itemków zawalających servery, ludzie sami by musieli iść na hunt, a nie sytuacja, że 10lvl knight, facc ma k set, bright sworda, bohy i cruz helm, bo to jest mówmy szczerze chore

Knorek
11-04-2007, 16:45
Moim zdaniem najlepszy pomysł jest z tymi NPC, którzy będą sellowali i kupowali itemki. . . . Przynajmniej ceny cały czas będa te same ceny :] mam nadzieje że CipSoft nie ustali zbyt wielkich cen tak jak było kiedyś że za BOH'y płacono 75 k :p ... ale 55k za boszki by stykło, bo teraz te ceny to lekka przesada

PS : Kupilem Goldem armor za 15 k. . . . :o

BykuTM
11-04-2007, 17:48
Cały czas przystaje do propozycji zmniejszenia dropa potworów. Ktoś powiedział, że to nie zmieni cen lub zmieni je po nie mniej niż roku. Jednak jeśli wprowadzać by zmiany, tak w świecie realnym jak i wirtualnym, tylko dające efekty natychmiast świat praktycznie stanął by w miejscu... Wiadomo jeśli drop zostanie zmniejszony low levelowi gracze lub newbie będą się buntować bo nie będą mogli biegać w dobrym eq. Jednak chciałbym aby tibia zmierzała jakby 'wstecz'. Nie mam nic przeciwko lepszej grafice ani piciu mf klawiszem. Jednak w niektórych aspektach tibia powinna wrócić do korzeni tzn. nie dawać ludziom legalnego macro aby nie urzywali nielegalnych programów ( mam na myśli celowanie runami na battle i automatyczne światło ). Kiedyś mimo mniejszego levelu czerpałem więcej przyjemności z gry sam na wszystko ciężko pracując, a nie idąc na łatwizne (NPC kupujący wszystkie itemy .... Bohy za 55k w sklepie ? Kto by je wtedy sprzedawał ludziom) Troche się rozpisałem ale chce zobaczyć co sądzicie o mojej opinii.

Yours Bykunn

Zrywna_Szkapa
11-04-2007, 22:35
Bohy za 55k w sklepie ? Kto by je wtedy sprzedawał ludziom) Troche się rozpisałem ale chce zobaczyć co sądzicie o mojej opinii.

Yours Bykunn

Gdyby były po 55k w sklepie to ludzie dawaliby za nie 60k, a o to nam wszystkim chyba chodzi

Smoly
12-04-2007, 20:31
Osobiście mógłybym tutaj zaznaczyć dwie opcje,lecz zdecydowałem się na ulepszanie.W wielu grach MMORPG,można ulepszyć swój miecz,dodając mu ataku,można ulepszyć zbroje-dodając obrony.Najczęsciej do tego służą różnorodne kamyki,których w Tibii raczej nie ma ( nie chodzi tutaj o Small Ston'y).Dobrze by było,aby także jak w innych grach MMORPG bronie/zbroje psuły by się,a także miałyby specjalne atrybuty,naprzykład częstrze trafianie,lub wzrost zadawanych obrażeń w czasie kiedy udeżamy,czyli im dłużej walczymy,tym większe hity wchodzą.Różdzki naprzykład dawałyby 10% większe obrażenia od Ue itp,to napewno urozmaiciłoby gre,a h-levele mogłyby się nieustannie przebijać w coraz to lepszych itemkach.A nie jak jest teraz.Kupisz mpa i do końca gry z nią chodzisz,tak jakby była niezniszczalna,rarów jest niewiele,a bardzo łatwo je wylotować/zdobyć..Takie moje zdanie.Lecz to i tak tylko marzenia,pozostaje mi tylko dzielić Tibie z innymi grami MMORPG.

EDIT: Tibia,jest troche specyficzną grą..Ponieważ w innych grach MMORPG ceny nieustannie rosną i rosną,a w Tibi jest przeciwnie.Chodzi o to,że ludzie tak bardzo chcą kupić ten item,że się przebijają i za zbroje która stoi 500k,sprzedałem za 1,2kk.Ludzie się przebijają a później Ci,którzy sprzedali te itemy po droższej cenie już zostają przy niej i tak w kółko i wkońcu item zdrożał (mowa o innych MMORG'ach)

Malyszek
12-04-2007, 22:27
ostatni punkcik

naby zostana nabami i tego sie nie da zmienic.. no chyba ze.. xD

P0PI
17-04-2007, 13:06
Kotry sposob rozwiazania problemu uwazasz za najlepszy?
Stworzenie NPC ktorzy selluja i kupuja po przystepnych cenach(pacc)
Jest Blue gren djin
Mozliwosc ulepszenia itemkow nastepnie ktore beda sprzedawane na trade
Niebedzie czegos takiego poniewaz tibia ma wiekszosc orginalnych pomyslow :P
Tkz "targ" wkladasz w targ itemek i narzucasz cene np wkladasz boh za 40k. Przychodzisz jutro patrzysz ktos kupil i odbierasz cash
Niema to sensu po 15 minutach kick? po 1 by to musieli zmienic a takie nooki by stawaly pol dnia i zaden facc by sie niezalogowal :P pozatym jak na mapie by sie ustawilo 100 osob kolo siebie to bys donich niedoszedl :P ( najwyzej to mogla by byc Aukcja cos w styllu allegro )
mniejsza czestotliwosc wypadania itemkow
i tak juz miejszyli kilka ubd temu i niepomoglo :P

jedynie moga zwiekszyc cene u blue/green djina i wstawic wszystkie itemy

Maxioris
17-04-2007, 14:14
Targ to by było coś :)
Tkz "targ" wkladasz w targ itemek i narzucasz cene np wkladasz boh za 40k. Przychodzisz jutro patrzysz ktos kupil i odbierasz cash
To byłby przełom w dzijach handlu tibijskiego!
Aha, zapomniałem...
Jeśli cipsoft cos takiego by zrobil to ofc only pacc moga wystawiac ;(

_Modton_
17-04-2007, 16:25
@up
ziom a jakże inaczej? :P
Fajnie jest miec pacc ale nie wszystkich na to stac nie?

Pzdro;)

zalfik
17-04-2007, 16:45
Zaglosowalem na NPC, aczkolwiek jestem takze za opcja "targu". Jest to powszechnie stosowane w innych gram mmorpg i sprawuje sie wysmienicie - nie tracisz czasu na sprzedaz sprzetu ;)

Zabuza91
21-04-2007, 21:12
najlepiej jest zostawic to takie jakie jest

Dratek
21-04-2007, 22:47
Jedynie zmniejszenie loota z potworów może poprawić sytuacje. Jeżeli h lvle nie bedą chcieli wastować będą musieli sprzedawać itemy po rozsądnych cenach. Nie będzie dochodziło do sytuacji kiedy g arma można kupić za 15 k -.-

smikki
21-04-2007, 23:08
Jedynie zmniejszenie loota z potworów może poprawić sytuacje. Jeżeli h lvle nie bedą chcieli wastować będą musieli sprzedawać itemy po rozsądnych cenach. Nie będzie dochodziło do sytuacji kiedy g arma można kupić za 15 k -.-

Ale z drugiej strony kiedy będzie mniejszy drop większa szansa że dany hunt sie nie opłaci.

Dratek
21-04-2007, 23:37
Ale z drugiej strony kiedy będzie mniejszy drop większa szansa że dany hunt sie nie opłaci.

Ta. Ale to jest jedyne słuszne rozwiązanie. Sprzedawanie loota u npc stworzyłoby trudności w kupowaniu wyposażenia przez nisko levelowych graczy. Już teraz są problemy z kupnem choćby p arma. Gdyby wprowadzono którąś z pozostałych opcji (targ lub ulepszanie przedmiotów), tibia mogłaby zatracić (zatraciłaby) swój charakter.