PDA

Pokaż pełną wersje : O update dumania trochę. Jak będzie wyglądać przyszłość?


eerion
10-06-2007, 16:45
Jak większość graczy Tibii śledziłem przecieki i każdą informację o nadchodzącym update.
Stworzyłem parę teorii, teorii, opinii.
Część z nich wrzuciłem z różnych tematach, ale przeszły bez większego echa - zostały zalane spamem.
Toteż postanowiłem założyć nowy temat, którzy przyda się, choć części - tej mniej spamującej.
Bo chyba kompletnie bez sensu to to nie jest ;)
A wiec lecimy.
Myśl przewodnia niezwykle mnie ucieszyła.
Nie nie. Nie chodzi mi o samo wyrównanie profesji.
Ale o coś zupełnie innego, jednak bardzo z wyrównaniem powiązane.
Co? Powiem wam później.
Zachęcam jednak do przeczytania całego hm... "Artykułu".
Ponieważ niektórych rzeczy nie ma jak omijać, a powtarzać wszystko jest bez sensu.
A więc na początku zajmijmy się podstawowym faktem.
Wyrównanie profesji.
Zaczniemy z Knightem:

I can also say that the knight will do more damage than he used to, but for sure not as much as a mage can do at the same level. Jak widać z tego kawałka - knight będzie kutał mocniej, jednak nie tak mocno jak mag na swoim levelu. Ktoś może marudzić.
Jednak trzeba pamiętać - mag na swoje uderzenie potrzebuje many.
Jednak patrząc na to z drugiej strony - użycie zwrotu "nie tak mocno" oznacza, że być to jakieś kolosalne różnice. Oczywiście ta różnica będzie rosnąć z lvlem, ale nie jest źle.
In this respect, I can also say that the famous 'poof' will still be there, but with increasing level, it will happen much less. For example, if you have a level 100 knight, it will be extremely unlikely that you will need more than 1 hit for a rat and nearly impossible to actually 'poof' on that monster. On stronger monsters, it will of course still happen.Tutaj kolejna zmiana - już nie będzie puffania (chmurek) na potworkach tak często.
Im większy lvl posiadasz tym ciężej będzie potworkowi uniknąć ciosu.
Jak widać - zostaje wprowadzona kolejna wartość do kodu na trafienie.
Niezwykle interesujące - lvl u knighta ma coraz większe znaczenie.
Już nie sam skill wpływa na trafienie.
Także lvl będzie wpływał na obrażenia
Zamiast tego, co kilka poziomów otrzymacie drobny bonus do obrażeń, nie ważne czy tych zadawanych przy pomocy broni, czy magicznych przedmiotów, a może czarów.Just to clarify, yes, all attack runes depend mainly on magic level. The effect is that knights and paladins will not be able to use attack runes effectively since they will hardly deal much damage with them. Tutaj CIPsoft nie pozostawia żadnych złudzeń.
Czy to więc koniec paladyna i knighta lecących ciągle na runach??
Tak. teraz mlvl głównie o sile obrażeń będzie znaczył. Tak wiec pal i knight ledwo będą nimi bić.
That is why the knights get special attacks and the paladins get a new spell and new ammunition. To właśnie dlatego knighci dostaną specjalne ataki, a palki nowe ataki i amunicje.
Ciekawe - myśli wielu.
Ale zastanawia mnie ilu ludzi wzięło jedno pod uwagę.
Jak bardzo sposoby expienia się zmienią w stosunku do obecnego?
Mówię obecnie oczywiście o solo huntach - mass (bardzo ważny temat) poruszę później.
Skończy się to na tym, że każdy będzie musiał przemyśleć gdzie jak było, jakie zdolności się gdzie bardziej przydadzą!
Skończy się to na tym, że każda profesja będzie miała gdzie indziej ulubione exp place!
Coraz ciekawiej!
This is meant to be the new alternatives for the use of attack runes before the update, and the damage / cost ratio is also set in regards to what it is meant to replace.
Aby nikt się nie bał - obrażenia i koszt umiejętności ma być dopasowany by odpowiednio podmienić runy. Jednak to nie będzie to samo.
Choćby przez to, że to spontan i potrzebuje many :D
I tak zgodnie z pewną listą
U knighta:
Whirlwind (rzucasz bronią, która wraca jak bumerang) będzie używany zamiast HMM (nie chce oberwać takim lecącym SoVem od knighta ze skillem 100. oj nie)
Groundshaker zamiast GFB/explo (kuta wszystko wokół)
Exori stanie się mini exori (zostanie osłabione, prawdopodobnie będzie miało stałą wartość w manie)
Powstanie coś w stylu Exori gran. Nie będzie tak potężne jak stare Exori. Jednak będzie kosztować tyle, że będzie można użyć więcej niż jedno na obecnym lvlu nie używając Mfów
Wielu ludzi zapewne będzie sądzić, że knight stanie się "magic userem" - charakterem który ciągle łoi z magicznych abilitek, wspierając się bronią, tak jak pal dotychczas leciał - runy + bełt jako wsparcie.
Jednak to nie będzie tak wyglądało.
Knight nie posiada czarów - bardziej specjalne ataki bronią.
Tak więc - jeśli nie będzie on miał żadnej broni w ręku, nie będzie mógł używać żadnej z tych zdolności!!
Są one by zastąpić runy.
Aby zrekompensować utratę efektywnego używania run, otrzymają oni za to specjalne ataki, które pochłaniają manę. Jednakże, inaczej niż w przypadku run, obrażenie zadawane tymi atakami zależą od orężu i umiejętności władania nim. Tak wiec zdolności te staja się bardziej zależne.
Nie tylko skill broni staje się swoistym "mlvlem knighta", także i sama broń staje się ważniejsza.
Jest to unikatowa zdolność i zmienna w kodzie. Niektóre rodzaje broni staną się z tego powodu o wiele cenniejsze.
Jednak CIPSoft także pomyślał o tym, by nie było fali 20 knightów ze skillem 80, SCA, którzy karają cały świat.
Tak więc powstanie lvl broni
Z tego powodu, musieliśmy wprowadzić minimalny, wymagany poziom do użycia większości broni wręcz. Inaczej, nic nie mogłoby powstrzymać młodego rycerza, który dopiero co opuścił Rookgaard od pożyczenia najpotężniejszej broni, wytrenowania najlepszej umiejętności walki i zadawania wtedy obrażeń bardzo zbliżonych do tych rycerza na wysokim poziomie. Prosimy jednak zauważyć, że atak wykonany przy pomocy słabszych broni będzie skuteczniejszy niż ten wykonany wcześniej nawet przy użyciu lepszego oręża. Nadal będziecie mogli używać każdej broni, ale w przypadku, gdy nie spełnicie wymogu dotyczącego minimalnego poziomu potrzebnego do jej użycia, wasze obrażenia zostaną zredukowane. Tutaj nie trzeba nic komentować - tłumacze tibia.pl wykonali dobrą robotę, a przesłanie jest klarowne.
Teraz coś o nowych broniach, których ma być ponad 60!

The new weapons will not mean that weapons like the SCA, thunder hammer or SOV will be weaker than before. It also is not planned to provide weapons significantly above those. They will still be the top rate weapons. Ten kawałek mówi nam, że bronie takie jak SCA, SoV, czy TH nie stracą na swojej wartości.
Nie zostaną osłabione, Nie jest planowane (czyli jednak może coś wskoczyć), wrzucenie broni potężniejszych od nich. To wciąż będą topowe oręża (co trochę może boleć na starszych światach - masa topowych broni w użyciu oznacza, że nie jest to aż taki rare. A nowszego, rzadszego nie będzie)

The new weapons are actually meant to close the gaps in strength of weapons. We want to provide new weapons every 5 levels for every fighting style and weapon class. So the effect will only be that knights will have more to chose from, and that high rate weapons like the ones mentioned will not be very useful in the hands of a low level knight. We are of the opinion that for example a SOV as a very good weapon also requires a lot of experience to handle right. Co wiec będzie dawać nowa broń?
Zapełniać luki w reszcie. CIPsoft chce wprowadzić broń która będzie dostępna (miała lvl broni) co 5 lvli.
Zatem niektórzy mogą pomyśleć, że broń typu SCA znowu straci na wartości - wszak będą bliższe jej odpowiedniki, słabsze, ale pewnie tańsze. Już posiadanie SCA nie będzie takie potrzebne - bo słabszą 1h bronią nie będzie Faxe tylko coś znacznie potężniejszego.
Na szczęście ci tam na górze zdają się myśleć o wszystkim
This might mean that you will have to add a few levels if you are below the requirement and that in the long run, the monetary value of a SOV might decrease a little because there are more other weapons which are nearly as good. This however is speculation and it could also stay as it is since the new weapons will also not be so easy to get. Nowe bronie nie będą takie proste do zdobycia. Tak wiec można się pewnie spodziewać nowych, ciekawych questów i potężnych potworów. Ceny tych itemów początkowo mogą być naprawdę wysoki i nowe hunty staną się bardzo opłacalne nie tylko na samym początku.
Ciekawe.



Finally, the level requirement for weapons will also have a comparable effect for knights as the mages and paladins have with constantly buying new spells and ammunition. When starting out, mages used to waste all their money on buying all spells where knights simply bought 1 set of good equipment and that was it. Now, the knights will also keep buying new equipment with rising levels. Już nie będzie sytuacji, że magowie wraz z wzrostem kupowali ciągle nowe czary, a knight tylko na początku dobry eq set, parę tanich czarów i heja.
Teraz knight będzie kupował coraz to lepszą broń wraz ze wzrostem lvlu, tak jak mag kupuje czary.

Porównania potem:
Teraz czas na Paladynów - o nich tak wiele informacji nie ma, jednak są bardzo ważne:

And finally, I can also say that paladins will have a greater variety to chose from concerning their ammunition, but since they loose the effective use of runes, this will not make them so much stronger as some of you seem to fear. No i tutaj słówko o paladynie. Klasa ta dostanie, w zamian za stratę siły magii (jak reszta klas), bardzo ciekawe, unikatowe czary.
Tym sposobem widzimy, jak klasa ta staje się bardziej unikatowe. Już na huntach nie ujrzymy raczej palków z 1000 bełtów i samymi runami. Bardziej będzie to 2000 bełtów i 5 bp Mf ;). No i trochę UH.
Co najmniej ciekawie.



U Paladyna:
Burst Arrowy zamiast GFB/Explo (Barrowy maja teraz zależeć od distance skill a nie od siły magii. Jeśli mają też służyć zamiast gfb, to możliwe, że będą bił na 5*5 a nie na 3*3. Zobaczymy)
Ethernal Spear zamiast HMM (Tworzymy magiczną włócznie która leci od razu w przeciwnika zaznaczonego w battle - taki odpowiednik whirlwinda, z taką różnicą, że nie potrzebujesz mieć broni w łapie).
Zamiast SD będą... Power Bolty!
Które ma być więcej, by nie było problemów.
Także ciekawe jest to, że jak magowie mają sklepy z runami, tak i paladyni będą mieć rozbudowane sklepy z pociskami. Oczywiście można je będzie także wyczarować - więc pociski stają się odpowiednikami run - w dosłownym sensie. Nie potrzebujesz tylko blank rune do tego ;)


Paladyni będą zadowoleni słysząc, że broń dystansowa, taka jak włócznie, nie będzie upadać już na ziemię, co pozwoli uniknąć kradzieży. Tak jak w przypadku innego oręża, bełty i strzały również będą wymagały określonych poziomów. Z tego powodu dodaliśmy kilka nowych typów amunicji dla paladynów, które mogą być zarówno kupione w sklepie jak i stworzone przy pomocy nowych czarów. Tutaj też nie trzeba wielkiego komentarza. Informacje niezwykle przydatne, cenne - już nie będą się paladyni męczyć z podnoszeniem włóczni. Już nie będzie tej pokusy palka do bota (nie ma się tutaj co okłamywać). Dodatkowo lvl palków do broni i amunicji - Coś czuje, że nie zobaczymy już 20 lvl palka expiącego na dragach. Jednak raczej nie ma czego żałować.
Także przypomnę, że lvl także wpływa na obrażenia. Lekko, ale będzie to jakiś dopak. Tak więc expiący Paladyn nie zatrzyma się już na tym 130 lvlu, bo broń ma najlepszą, skill prawie nie rusza. Obrażenia będą rosnąć dalej. Mało, ale będą.


Czas na Magów i Druidów.
Tutaj będzie dużo przemyśleń - wszak sam jestem magiem. I dużo myślę, jak będzie wyglądał mój przyszły styl grania.
Pierwsza informacja - najważniejsza.
Zmienienie siły magii - lvl nie będzie już tak ważny.
Od razu uznałem, że podstawowa zmiana we wzorze zostanie zmieniona.
I tak wzór 2*lvl + 3*mlvl% zmieniłem na 1*lvl + 3*mlvl%
To jednak kłóciło się z tym, ze low lvle maja tego praktycznie nie odczuwać.
Zatem co?
Naszła mnie kolejna myśl - przesunięcie 1% z lvlu do mlvlu!
W gruncie rzeczy nic odkrywczego.
I tak powstał wzór
1*lvl + 4*mlvl%
Zgadzał się z tym co mówił CIPSoft.
I tak do 50-60lvlu mag nie odczuwał tego tak bardzo. Mlvl rósł ciągle, nadrabiał wzrost lvlu. Jednak wyżej? Już nie było tak różowo. Wzrost siły magii był minimalny. Oczywiście co parę lvli był dopak do obrażeń - więc nie było jakiegoś koszmaru. Jednak już nie będą magowie takiego dopaku dostawać lvlując.

Co do dalszego balansu maga i druta

As the teaser also states, we do not consider the balancing at its end yet. However, please understand that we cannot do everything in one update. Więc to nie koniec balansu. Jeśli moje wróżby się zmienią - w następnym (po nadchodzącym) update mag pewnie zostanie minimalnie wzmocniony.
Czemu nie wszystko teraz?
Wszak nie mogą zagiąć czasu. A każdy nowy pomysł musi zostać zatwierdzonych przez parę biur. Poza tym wszystko lepiej robić krok po kroku. Bo idąc co 2 stopnie można spokojnie się zatrzymać, poprawić ułożenie nogi w bucie. Skacząc po całe schody na raz mamy dużą szansę, że zwichniemy sobie kostkę i jesteśmy delikatnie mówiąc "w rzyci".

Najważniejsza rzecz
We do know about the differences in power between druid and sorcerer and we will address that in the next balancing update. Trust me, we play the game ourselves too, so we do know these things from first hand experience. Ło Jezusicku ^^
No aż musiałem to powiedzieć.
W kolejnym Update główna uwaga będzie poświecona Sorcom i Druidom. Tak więc to dla nich będzie przyszły (ten po tym) update. Powstanie różnica w sile pomiędzy druidem i magiem. Nie liczę, że druid stanie się silniejszy od maga.
Jak dla mnie powstaną 2 osobne wskaźniki - magia lecząca (wspierająca) i magia ofensywna. I będzie ciekawie, bo te profesje będą się bardziej różnić, będą miały osobną rolę.
"A po co druidowi mocniej leczyć"
Zastanawiacie się?
Hahaha.
Jak ktoś jeszcze nie doszedł do tego, niech czyta do końca tego posta - zobaczycie ^^

We have decided to work on the druid vs. sorcerer issue in the next round because we see this as a very big task requiring again a lot of time to do well. We have not forgotten it. Tutaj CIPsoft (a raczej jego reprezentanci. Nvm) mówi, że cała koncepcja klas magicznych zostanie przemyślana od nowa. Hehe. Będzie co najmniej ciekawie.

Tyle na temat pojedynczych profesji

Jak widzą wszyscy - Magowie będą słabsi, rycki silniejsze. Jednak wciąż będzie widoczna różnica w sile - mag wciąż będzie bił zdecydowanie mocniej niż rycerz. Nie będzie widać takiej różnicy pomiędzy 50 lvl magiem z 50 mlvlem a 100 lvl magiem z 50 mlvlem. Nie będzie ona taka straszna :D
I już Paladyn i Knight nie będą stać w miejscu z obrażeniami.


Polowanie - Co teraz ja mam zrobić?
No to trzeba będzie parę rzeczy omówić.
To są już czysto moje przemyślenia.
Otóż jak wiadomo Paladyn dostanie czary do ataku zamiast run, knight tak samo.
Mag będzie bił słabiej, Druid tak samo.
Podstawowe pytania.
"Jak knight/pal będą się teraz leczyli?"
"Jak mag/drut będą teraz w stanie porządnie expić?"
O ile na drugie pytanie jest prosta odpowiedź:
"Opłacalny exp zacznie się na danym potworze wyżej niż normalnie" co niczym strasznym nie jest, to pierwsze pytanie nie jest już tak proste.
Balans nie jest pewny do końca.
Jednak jeśli prześledzimy ostatnie update to ujrzymy ciekawą rzecz.
Coraz bardziej złożone questy, rzeczy pozwalające odejść od ciągłego expienia, wyzwania na które potrzeba grupy graczy (Inwazje, Ferumbas, nowe questy) pokazują nam, że CIPsoft stara się wskrzesić element RPG i teamplay'u (to pierwsze wskrzeszają z cmentarza na ghostlandzie, drugi umierał, to leczą. Pewnie na GM Island ;) ).
Teraz mocno to podciągają.
Wszak klasy niemagiczne będą potrzebowały teraz kogoś do leczenia!
Zatem nie zdziwię się, jak niedługo będą częste ogłoszenia "looking for sorc/druid for heal on hunt".
Jako, ze CIPsoft wprowadza opcje do team huntu możemy oczekiwać wyzwań, potworów, które potrzebują całej drużyny. I tutaj raczej nie będzie szedł knight i sami druidzi/sorce do ofu. Tutaj będą się wszyscy uzupełniać.
Jeśli mój wzór jest prawdziwy siła magii klas niemagicznych spadnie od 25 do 35-40% (liczby tam przybliżone)
Knight już nie będzie wyrabiał na exurze, Paladyn Vitą i Uhem nie uleczy się już tak bardzo (knight jeszcze mniej).
Teraz obecnie tylko Sorcerer i Druid będą jako tako w stanie expić solo na wyższym lvlu bez wielkiego waste.
Ale... Do czasu.
Nie liczcie na wiele - w następnym update zostaniemy wzmocnieni i osłabieni zarazem (wzmocnią nam coś, staniemy się wrażliwsi na ataki, że będą potrzebni też knighci i paladyni ^^).

Oczywiście jest też druga opcja, do której doszedłem próbujac dyskutować z NinJą.
Nie było o tym pisane, i pokrywa się to nawet z tym co pisał CIPSoft.
Tak wieć bazowa siła czarów i run leczących może urosnąć o tyle, by po osłabieniu siły magii u graczy pozwalała przyzwoicie huncić profesjom niemagicznym.
Ta koncepcja jest bardziej realna i pozwala bez wielkich ingerencji w kod utrzymać sens obecnego leczenia.
Więc czy to co napisałem wcześniej na ten temat było kłamstwem?
Tak naprawde obie rzeczy to domysły - i nic nie jest pewne.
Jeden domysł może być bardziej realny inny nie. Ale żaden nie ma potwierdzenia.
A kto wie? Może CIPsoft nas jeszcze czymś zaskoczy?

CIPsoft zdaje się wreszcie rozumieć różnicę między teorią a praktyką.
Zdaje się wreszcie dążyć do czegoś poza poszerzeniem mapy i klepaniem kasy.
To jest bardzo oczekiwany update, następne będą jeszcze ciekawsze.
Hyhy....

prywek
10-06-2007, 16:58
What about blocking 1h vs 2h

Ah yes, we are aware of this and we have indeed also thought of a solution to that problem. I will not give you the details yet since that might be part of another update teaser, suffice it to say: this has also been addressed.


ten fragment mnie najbardziej zaciekawil, moze w koncu powiedza dokladnie jak to jest z tym blokowaniem

Ghand
10-06-2007, 17:00
Całkiem ładnie napisane i przetłumaczone, tylko... po co ?
Wszystko zawarte jest w newsach tibia.pl, bardziej kumaci sobie przetłumaczą. Według mnie to tylko kolejny temat "spamotwórczy"

Arut
10-06-2007, 17:02
bardzo ladnie przetlumaczone i opracowane, sam chcialem to zrobic. ale zastanawia mnie 1 punkt "Knight już nie będzie wyrabiał na exurze, Paladyn Vitą i Uhem nie uleczy się już tak bardzo (knight jeszcze mniej). "

sila run i czarow leczacych nie ulegnie zmianie, chyba ze chodzilo ci o cos innego.

@up w newsach jest to powiedziane bardzo ogolnie, a jakbys ty byl kumaty zauwazyl bys ze skorzystal z topicu na tibia.com gdzie Craban przedstawial te nowosci dokladnie.

Oskar111
10-06-2007, 17:18
nareszcie wszystko zebrane do kupy tylko....

"ciekawe jak to bedzie"

eerion
10-06-2007, 17:26
sila run i czarow leczacych nie ulegnie zmianie, chyba ze chodzilo ci o cos innego.

Nie chodziło mi o nic innego.
Siłą czarów i run się nie zmniejszy,.
Zmniejszy się siła magii rzucających = czary są słabsze.

Całkiem ładnie napisane i przetłumaczone, tylko... po ch*ja ?
Wszystko zawarte jest w newsach tibia.pl, bardziej kumaci sobie przetłumaczą. Według mnie to tylko kolejny temat "spamotwórczy"
Ja tam nie wdiziałęm nic np. o przyszłosci, huntach, itd.

ten fragment mnie najbardziej zaciekawil, moze w koncu powiedza dokladnie jak to jest z tym blokowaniem
Mnie też.
Później przekopie jeszcze ze forum tibia.com i będę dodawał rzeczy.
Jednak na raz 6 stron artykuł€ to sporo i chce trochę świeżego powietrza zaczerpnąć ;)

Xeremon
10-06-2007, 17:28
Co za idiotyzm!!! Jest już kilkanaście tematów o nowym updacie! "Mała" interwencja ze strony moderatora nie zaszkodzi^^

Misiuuu
10-06-2007, 17:45
jak w bliźniaczym temacie:
kurwa czytam to i spółczuje pallom... wyobraźcie sobie wojne- biegnie sobie pall komenda "combo sd" pall smienia kusze, zaklada power bolta i huj bo nie panuje nad momentem wystrzalu, albo expi sobie na dragach wali z boltów, a zamiast 2x ataku (bolt+hmm) bedzie musial zmieniać kusze na jakiegoś magicznego speara?? co z tego jak bedzie walil przypuźmy z 25% wiencej jak zabiorą mu możliwość walenia "2 broniami" (bolt+hmm) na raz??

Endrju9
10-06-2007, 17:57
Macie racje.
Nie wyobrażam sobie teraz gry palem ;]

kołbaś
10-06-2007, 18:00
kto powiedzial że nie będzie mogl uzywac tych hmm. Oczywiscie przestanie to byc opłacalne no ale dochodza nowe łuki moze kusze ktore pewnie się przyczynią do wzmocnienia ataku + jeszzce czary ktore tez będa potrafiły przykopać. Wszystko się uzupełnia.

eerion
10-06-2007, 18:01
@Misiuu
A ja ci powiem, że źle myślisz.
Ten magic spear to nie włazi ci na rękę.
Tak jak nie musisz brać runy HMM w rękę by strzelić.
Ty wrzucasz komende i leci strzał.
A co do salwy SD - Pall po prostu kliknie atak w battle (zakłądajac, zę miał go wyłączony), lub od biedy walnie z SD w backpacku, słabo, ale walnie

NinJa
10-06-2007, 18:11
czary leczące (uh, vita, exura itd..) nie ulegną zmienie.....

Dzisiaj prezentujemy wam nasze plany na temat wyrównania profesji, który był z niecierpliwością oczekiwany przez wielu z was. Prosimy jednak zauważyć, że wszelkie zmiany dotyczyć będą jedynie ataków. Żadna z nich nie odnosi się do siły run i czarów leczących.

eerion
10-06-2007, 18:21
Dzisiaj prezentujemy wam nasze plany na temat wyrównania profesji, który był z niecierpliwością oczekiwany przez wielu z was. Prosimy jednak zauważyć, że wszelkie zmiany dotyczyć będą jedynie ataków. Żadna z nich nie odnosi się do siły run i czarów leczących.Oczywiście.
Ale na chwilę obecną nie możemy założyć nic innego niż to, że siłą magii jest jednakowa.
Sprawiając, że lvl jest mniej zależny od siły magii, obecnie możemy założyć tylko jedną opcję - leczenie (runiczne i spontaniczne) i inne czary runiczne leczą/zadają także mniejsze obrażnia, ponieważ opierają się na sile magii.
Mogę napisać 5 koncepcji w stosunku do run i napisać co moze sie stać w przyszłosci z taką koncepcją (jej wpływ na grę). Choćby podzelenie magii na szkołę restoracji i zniszczenia (czego się dorobinkę spodziewam - zwłaszcza po zapowiedzi o kolejnym update dla magów i rozróżnieniu ich siły). Mogę wyłożyć koncepcję, że siła run będzie zależna od siły osoby tworzące ją (całkowita abstrakcja i bezsens. Ale takie coś można przecież założyć)
Ale szczerze - kto to będzie czytał i czy jest sens?

Oskar111
10-06-2007, 18:27
Whirlwind (rzucasz bronią, która wraca jak bumerang) będzie używany zamiast HMM (nie chce oberwać takim lecącym SoVem od knighta ze skillem 100. oj nie)
Groundshaker zamiast GFB/explo (kuta wszystko wokół)

to pozostawia pytanie jakiego rodzaju beda to obrazenia .. jezeli melee (bo tak wyglada) to jak taki kina zabije ghosta czy pirate ghosta xD

Neo_pl
10-06-2007, 19:17
Hmm ... to bardzo ciekawe ... mniej więcej przetłumaczone tak jak ja to zrozumiałem (ten tekst pomógł w niektórych miejscach)

Więc na podstawie tego można powiedzieć iż : "Niedługo exp nie będzie rozadwany za zabranie jak największej ilości hp ( W PARTY) ... lecz po równo dla wszystkich członków?? "

proo
10-06-2007, 19:31
A mnie zastanawia o ile zwiększy się dmg zadawany przez knightów i pallów…
I jak bardzo te wszystkie zmiany zmienią styl gry.

pazuzu
10-06-2007, 20:27
a jak myslicie czy rycek bedzie mogl solowac silne stwory tylko i wylacznie z broni?
teraz od biedy zablokowany przez jakiegos silnego stwora i uzbrojony w odpowiednia ilosc run leczniczych i ofensywnych bylem w stanie obronic sie
nawet demona dalo sie zabic (gigantycznym kosztem ale dalo sie)

teraz skoro oslabia rycka magicznie z run raczej nie zabije nic silnego
czyzby obrazenie zadawane z broni byly az tak silne?
a moze poprostu rycek szybciej bedzie zabijal raty no bo ma nie byc na nich chmurek (czasami z sova i skillem 90+ hitalem go na 4 razy) i srednie stworki a o silnych juz calkowicie moze zapomniec?

tak czy siak nie spodziewam sie nic dobrego dla ryckow po tym upie
sorce dostali rok raju odskoczyli z lvlami i nie wiem jakby musieli ich oslabic aby rycek mogl odrobic straty... no chyba ze bede mogl solo bic demony przy pomocy broni w co bardzo powatpiewam :/

nastepna rzecz to stwory odporne na obrazenia fizyczne ktore teraz stana sie jeszcze trudniejsze do zabicia :/

Więc na podstawie tego można powiedzieć iż : "Niedługo exp nie będzie rozadwany za zabranie jak największej ilości hp ( W PARTY) ... lecz po równo dla wszystkich członków?? "

do czegos takiego nigdy nie dojdzie bo wyobraz sobie ze jakis high lvl bierze w party low lvla i idzie expic
low lvl zostaje w dp a high lvl nabija mu mase expa

NinJa
10-06-2007, 21:02
#eerion
bez urazy, ale nie rozumiesz że ten UPDATE dotyczy tylko i wyłącznie ATAKÓW?
A z tego co mi wiadomo leczenie bezpośrednio atakiem nie jest, z resztą na samej stronie jest napisane że nie obniżą heal'a. Sorry, ale to co napisałeś jest śmieszne, 150 EK musiałby chodzić z ED żeby go 2 MS nie rozwaliło? (według Ciebie EK będzie się uhał za trochę ponad 1/4 całkowiego HP, nie napisałeś tego ale obecnie ek uha się za 40% hp odjąć od tego zmianę którą przwidujesz daje 1/4 ). PALEK I EK MASZ SZUKAĆ ED żeby iść na hunta? Stary, nawet jeżeli to dalekie przwidywania to TIBIA przez długiiiii czas jeszcze pozostanie TIBIĄ a nie LINEAGE 2 lub KNIGHTONLINE.

btw. nie da się tak poprostu powiedzieć co może być, bo tak naprawdę to CIP'y mogą zrobić wszystko..

nie miałem zamiaru Cie obrazić ale takie są fakty.

#up
Hm... przecież teraz będziesz miał to ułatwione:
- większe hity, mniej "Poof" co daje większą średnią dmg
- czary które mają zastąpić Ci takie explo lub hmm, tyle że hmm będzie teraz fizyczny : >

Neo_pl
10-06-2007, 21:24
@Up: Pff.. nie chodzi mi o dokładnie to co napisałem ... lecz coś z tą myślą :] W innych grach mmorpg jest to jakoś rozwiązane ...

NinJa
10-06-2007, 21:31
Szczerze mówiąc to nawet nie miałem Ciebie na myśli (nie czytałem co pisałeś xd), ale tamte gry są od początku do końca zrobione aby expiło się zespołowo, jest bardzo dużo klas które się uzupełniają (każda klasa ma jeszcze podklase) i ludzie są skazani expić w party.

~>Salmon<~
10-06-2007, 21:58
Eerion skąd wziąłeś te wszystkie info ? :>

eerion
10-06-2007, 22:10
#eerion
bez urazy, ale nie rozumiesz że ten UPDATE dotyczy tylko i wyłącznie ATAKÓW?
A z tego co mi wiadomo leczenie bezpośrednio atakiem nie jest, z resztą na samej stronie jest napisane że nie obniżą heal'a. Sorry, ale to co napisałeś jest śmieszne, 150 EK musiałby chodzić z ED żeby go 2 MS nie rozwaliło? (według Ciebie EK będzie się uhał za trochę ponad 1/4 całkowiego HP, nie napisałeś tego ale obecnie ek uha się za 40% hp odjąć od tego zmianę którą przwidujesz daje 1/4 ).
Tak mnie zastanawia.
Co ty zakłądasz?
A może: Czy znasz wzór na siłę magiczną?
Otóż (ponieważ obecnie odbieram, że nie za bardzo rozumiesz zasady działania magii) siła magiczna zależy od lvlu i mlvlu.
Od twojej siły magicznej będzie zależało wszystko co ma wartość zmienną - leczenie spontaniczne (exura wszelkiej maści), leczenie runiczne (UH, IH), uderzenia spontaniczna (exori, exori vis i masa atakow), uderzenia runiczne (SD, HMM, GFB, itd.)

Zatem modyfikując zmienne w sile magicznej większą wagę nastawiając na Mlvl spada zarówno siłą ataku, jak i siła leczenia. U wszystkich klas.
W ten sposób Wszyscy będą leczyć słabiej, a najbardziej odczują to rycerze.
Oni będą mogli chodzić sami na hunt - ale będą mieli o wiele większy waste.
Oczywiście można założyć (z tym co powiedzieli), że siła magiczna zostanie rozłożona na siłę magiczną defensywną i siłę magiczną ofensywną.
Zwłaszcza, że powiedzieli, ze next update się oprze na sorcach i drutach i ich rozdzieli.
Ale, to by oznaczało olbrzymie zmiany w kodzie gry i prawdopodobnie wraz z tym update ujrzymy Tibię 8.0
Jednak obecnie nic nie wskazuje na nową tibię, więc trzymam się obecnych założeń.
Mam nadzieję, że przekonałem, jak nie to proszę o porządne kontrargumenty

Angel of Death
10-06-2007, 22:21
IMO to po prostu dla czarów i run leczniczych zostawią obecny wzór na siłę magii a dla ataków nowy ...

Voytex
10-06-2007, 22:30
...
do czegos takiego nigdy nie dojdzie bo wyobraz sobie ze jakis high lvl bierze w party low lvla i idzie expic
low lvl zostaje w dp a high lvl nabija mu mase expa

W lineage zostalo to rozwiazne tym ze w party roznica lvli
miedzy czlonkami party nie moze byc wieksza niz 20 lv,
ponadto dostajemy dodatkowego expa gdy bijemy silne stwory razem z druzyna,
dodatkowo dostajemy bonusowego expa bedac w party,
dla przykladu mob daje 1000 expa jesli ubijemy solo,
a jesli w party 2 osobowym to obaj czlownkowie dostana po 700 expa (a zabijemy go 2x szybciej)
naprawde mozna wiele rozwiazan ciekawych wprowadzic zeby gra i expienie w party sie oplacalo,
czekam az przyjda takie czasy ze mozna bedzie zobaczyc takie cos
19.40 xxx [xx]: 38 sorc Looking for a exp party

NinJa
10-06-2007, 22:31
#eerion
Gratulacje, wyprowadziłeś mnie z równowagi swoją bezmyślnością
Tak jak "kolega" up napisał CZARY LECZĄCE (powtarza to już 3 raz, ciekawe czy dalej chłopak nie załapie) NIE ZMIENIĄ SIEEEEEEEEE!! JAK CI TO WYTŁUMACZYĆ nie widzisz że napisane jest w newsie na tibia.pl na tibia.com? Jesteś upośledzony to powiedz, wytłumacze Ci to ze screenami....
Jeżeli chcesz znać mój nick i lvl chętnie Ci wyśle na pw, a w tibię już troszkę gram i nie musisz mi tłumaczyć takich banałów.

eerion
10-06-2007, 23:07
@up:
Super. Żadnych argumentów.
Ale dobra, wpadła mi do głowy jedna możliwość (ty jednak nie raczyłęś ruszyć swego "musku" by spróbować coś sensownego powiedzieć poza darciem się w kółko to samo)
Kolejna opcja to zdecydowane podniesienie siły czarów leczących, tak by rekompensowały zmniejszoną siłę magii.
I na chwilę obecną jest to chyba najrealniejsze rozwiązanie i pokrywa się z tym co napisał CIPsoft.
Jednak ty mi nie byłeś nieczego w stanie udowodnić poza pitoleniem w kółko jedno i to samo i do tego ja cię wyprowadzałem z równowagi próbujac dyskutować.
Rotfl
edit:
Dodałem taki fragment do mojego artykułu
Oczywiście jest też druga opcja, do której doszedłem próbujac dyskutować z NinJą.
Nie było o tym pisane, i pokrywa się to nawet z tym co pisał CIPSoft.
Tak wieć bazowa siła czarów i run leczących może urosnąć o tyle, by po osłabieniu siły magii u graczy pozwalała przyzwoicie huncić profesjom niemagicznym.
Ta koncepcja jest bardziej realna i pozwala bez wielkich ingerencji w kod utrzymać sens obecnego leczenia.
Więc czy to co napisałem wcześniej na ten temat było kłamstwem?
Tak naprawde obie rzeczy to domysły - i nic nie jest pewne.
Jeden domysł może być bardziej realny inny nie. Ale żaden nie ma potwierdzenia.
A kto wie? Może CIPsoft nas jeszcze czymś zaskoczy?

NinJa
10-06-2007, 23:55
up
Właśnie z kolegami z venta stwierdziłem że jesteś niedorozwinięty : >
Angel of Death Ci pisał, ja pisze, ale do Ciebie nie dociera.
Wiesz jaki mam argument? Wiesz że on jest pewny na 100%? Nie, ty uroiłeś sobie własną historię na temat leczenia. NIE ROZUMIESZ ŻE JEST NAPISANE NA OFICJALNEJ STRONIE ŻE LECZENIE RUNAMI BĄDŹ SPONTANICZNIE BęDZIE TAKIE JAK BYłO?
Zobacz drogie dziecko.. wejdź na www.tibia.pl i przewiń tym kółeczkiem na środku myszy do drugiego newsa. Teraz przeczytaj dokładnie pierwszy akapit, powinno być tam zdanie Żadna z nich nie odnosi się do siły run i czarów leczących.

Nie odpowiadam Ci na Twoje durne opowieści wyssane z palca, jakie Ty masz argumenty? Nie rozumiesz że to sam CIPSOFT napisał który tworzy ten update? Jak znam życie to i tak pewnie do Ciebie to nie dotarło i napiszesz "ale mam wzór na magię i czary leczące też spadną!"

Bey. Nienawidze upartych ludzi którzy nie mają racji

Arut
11-06-2007, 00:08
eerion, ty naprawde jestes odporny na wrzystkie argumenty i za wszelka cene chcesz udowodnic ze masz racje. przeciez ci prosto pisze ze sila czarow i run leczacych NIE ulegnie zmianie, jedynie czary i runy ofensywne. mozna powiedziec, ze sila magii zostanie podzielona na 2 rodzaje, ofensywne i defensywne wedlug tego co mowi cipsoft.

btw. napewno nie podniosa sily czarow i run leczacyc w drodze rekompensaty za sile magii ofensywnych, poniewaz i palki, i knighci dostali nowe czary ktore mialy bcy rekompensata.

tomoe
11-06-2007, 00:19
up
Właśnie z kolegami z venta stwierdziłem że jesteś niedorozwinięty : >
Angel of Death Ci pisał, ja pisze, ale do Ciebie nie dociera.
Wiesz jaki mam argument? Wiesz że on jest pewny na 100%? Nie, ty uroiłeś sobie własną historię na temat leczenia. NIE ROZUMIESZ ŻE JEST NAPISANE NA OFICJALNEJ STRONIE ŻE LECZENIE RUNAMI BĄDŹ SPONTANICZNIE BęDZIE TAKIE JAK BYłO?
Zobacz drogie dziecko.. wejdź na www.tibia.pl i przewiń tym kółeczkiem na środku myszy do drugiego newsa. Teraz przeczytaj dokładnie pierwszy akapit, powinno być tam zdanie Żadna z nich nie odnosi się do siły run i czarów leczących.

Nie odpowiadam Ci na Twoje durne opowieści wyssane z palca, jakie Ty masz argumenty? Nie rozumiesz że to sam CIPSOFT napisał który tworzy ten update? Jak znam życie to i tak pewnie do Ciebie to nie dotarło i napiszesz "ale mam wzór na magię i czary leczące też spadną!"

Bey. Nienawidze upartych ludzi którzy nie mają racji

Masz sporo racji... Ale nie atakuj go tak brutalnie... W sumie na niektórych inne metody nie działają ;/ oby autor tematu zrozumiał wreście

NinJa
11-06-2007, 00:21
Przepraszam że tak napisałem, ale to impuls jak się widzi takiego uparciucha : >

tomoe
11-06-2007, 00:23
Przepraszam że tak napisałem, ale to impuls jak się widzi takiego uparciucha : >
Wybaczamy Ci ;) Może teraz autor tematu przestanie snuć swoje heretyckie teorie ... :D

Adner
11-06-2007, 07:57
Śmiać mi się chce, jak widzę Eeriona walczącego z grupą "mądrych".

SIŁA MAGII = 2xLVL + 3xMLVL
MOC LECZENIA UH = 250 * SIŁA MAGII

Teraz dzieciuszki, jak pamiętacie z lekcji fizyki(lub też w późniejszym czasie matematyki), jeżeli wartości są wprost proporcjonalne, tak jak w tym wypadku moc leczenia UH i siła magii, to jeżeli SIŁA MAGII się zmieni, to MOC LECZENIA UH się również musi zmienić. Jeżeli, zgodnie z artykułem, poziom magiczny będzie miał większe znaczenie przy obliczaniu siły magii, to aby nie ryzykować zbyt wielkich zmian w całym systemie czarów, możliwe są według mnie dwa nowe wzory:

SIŁA MAGII = 1xLVL + 4xMLVL
SIŁA MAGII = 0,5xLVL + 4,5xMLVL

Dajmy dla przykładu dwie postacie. Moją i jakiegoś rycerza Alfreda na poziomie 100 i z mlvl 7.

Biorąc pod uwagę aktualny wzór, moja siła czarów(44 poziom, 57 poziom magiczny) wynosi 259%, a siła czarów Alfreda 221%. Ja będę więc używał UH z mocą około 648 hp, a Alfred z mocą około 553 hp. Różnica? 95.

Weźmy teraz drugi, ze wzorów możliwych, które podałem. Moja siła czarów wynosiłaby 279%, a siła czarów Alfreda 100%, jako, że jest to minimalna wartość siły czarów. Alfred więc leczyłby się z mocą około 250 punktów życia, a ja około 700. Różnica - 450 hp.

W związku z tym, że obrażenia rycerzy zostały podniesione, taki właśnie system magii powinien istnieć. Amen.

NinJa
11-06-2007, 15:04
#adner
weź dzieciaku wyjdź z tego forum i się powieś jak nie umiesz czytać, update odnosi się tylko do ataków, nie do leczenia ani run...
Kolejny "mundry"

Adner
11-06-2007, 15:24
#adner
weź dzieciaku wyjdź z tego forum i się powieś jak nie umiesz czytać, update odnosi się tylko do ataków, nie do leczenia ani run...
Kolejny "mundry"

Jeżeli patrzeć na to, kto umie czytać, to chyba o większej dziecinności świadczy fakt, że nie przeczytałeś mojego posta.

eerion
11-06-2007, 15:41
#adner
weź dzieciaku wyjdź z tego forum i się powieś jak nie umiesz czytać, update odnosi się tylko do ataków, nie do leczenia ani run...
Kolejny "mundry"Rotfl

@Ander:
Jeden zrozumiał.
Znaczy jest już nas trzech, bo rozmawiałem z jednym z tutorów i przyznał mi rację.


A teraz wszyscy panowie mądrzy - wyłoże wam to cyferkami, może zrozumiecie. Jak nie to ignore na tą kwestię, bo groch mi się skończy, a ściana sie zazieleni.
Podeprę się tym co napisał Ander

Ja jednak zostane przy
1*lvl + 4*mlvl by nie kombinować.

Otóż:
Obecnie istnieje tylko jeden współczynnik siły magicznej.
Wyliczany jest z tego wzoru
(2*lvl+3*mlvl)%
Aby zadać obrażenia/uleczyć się mnożymy wynik przez wartość bazową siły czaru.
Tutaj zostanie roztrzęsiona opcja pierwsza: Nic się nie zmieni (to co ty mówicie)
Aby była taka prawda, zmieniający się stosunek siły magicznej do siły rzeczywistej ma działąć tlyko w magii ofensywnej, sprawia że w grę musi zostać wprowadzony nowy kod.
I tym sposobem magia dzieli się na ofensywną (w którym jest używany wzór (1*lvl + 4*mlvl)% ) i defensywną (w którym jest używany obecny, stary wzór (2*lvl+3*mlvl)%). Cały kod magii zostaje podzielone na dwie podgrupy. Nie będę się rozpisywał jak to jest kijowo trudne i jak wielkich zmian potrzebuje - według tej opcji - leczenie się, faktycznie, w ogóle nie zmieni. Jak mówicie.

Teraz druga koncepcja mówiąca o zmienieniu
Przyjmiemy runę UH, która jako jedyna (z będących w kalkulatorze - możecie sobie obadać :P) ma wartość stałą - jest nią 250
oprę się na 2 postaciach.
Pierwszą z nich jest mój Sorcerer - ma 47 lvl i 47 mlvl (śmiesznie wyjdzie, ale dobra :P)
Drugą znajomy knight - 170 lvl i 8 mlvl
Zgodnie z obecnego wzoru
Ja mam obecnie (47*2+48*3)%= 238% siły magicznej. UHem leczę za 595 hp
Ten Knight ma (170*2+8*3)%= 364% siły magicznej. UHem leczy za 910 hp
Teraz aplikując zmiany.
Ja miałbym (47*1+48*4)% = 239% siły magicznej. Mając równy lvl i mlvl nic to nie zmienia. UHem leczę za 597,5 hp
Knight ma jednak w tym wypadku (170*1+8*4)%=202% siły magicznej
Leczy się za 505 hp - mniej o 405. Mniej o ~45%
Tak to wygląda bez jakichkolwiek zmian. Knight ma słabszy heal, mocniejszy ofens.
A teraz aby dopasować to do waszego "Nic się nie zmieni" Trzeba by podnieść bazową wartość UH tak, by owy knight się nim leczył jak wcześniej.
Założę już, że podniesiemy ten próg bazowy UH do 450.
Wtedy ten knight
450*202%=909.
Uleczy sie za 909hp.
Ja za 1075,5hp
A teraz weźcie pod uwagę, że knight na 180 lvlu tez się leczy słabiej niż przedtem. Nie wprowadzisz takiej wartości, by wszystkim spasowała.
Aby powstałą taka możliwość musiałoby zostać wprowadzonych dziesiątki, może setki zmiennych, klasyfikujących to Bóg wie jak, by pasowało dla każdego. W miarę.


Wniosek:
Prosty.
Aby nie było zmian w ilości leczonego hp (już odrzucając zmianę leczenia), muszą zostać wprowadzone olbrzymie zmiany.
To brzmi trochę jak oksymoron. By nie było zmian, muszą być olbrzymie zmiany.
Ale tak to już jest.
Zobaczymy, może w piątek dowiemy się czegoś ciekawego.

edit:
@Voytex:
Podyskutowanie nie jest złe ^^
Co szkodzi
No, ale są już 4 osoby, któe sądzą podobnie jak ja :P

NinJa
11-06-2007, 16:09
ej to jest jakaś prowokacja czy co?
przecież na stronie tibia.com oraz tibia.pl jak i innych napisane jest że czary leczące (uhy, vita. exura itd..) nie będą zmienione w tym update?
Odpowiesz mi na ten argument czy pisze na biało?

edit: poprostu zostanie podzielona magia na defensywną (leczenie itd..) i ofensywną (vis, ue, mort)
edit2: ciekawe czy odpowie na to że na tibia.pl pisze że się nic nie zmieni czy znowu pokaże swoje wzorki którymi się co post podnieca (wielki matematyk się znalazł)

enderty
11-06-2007, 16:18
a nie wpadliscie na to ze stary system zostaje do leczenia a nowy do run offensywnych?;)

NinJa
11-06-2007, 16:32
up
ja na to dawno wpadłem ale drogi eerion i jego koledzy z podwórka sądzą inaczej

tomoe
11-06-2007, 16:48
ej to jest jakaś prowokacja czy co?
przecież na stronie tibia.com oraz tibia.pl jak i innych napisane jest że czary leczące (uhy, vita. exura itd..) nie będą zmienione w tym update?
Odpowiesz mi na ten argument czy pisze na biało?

edit: poprostu zostanie podzielona magia na defensywną (leczenie itd..) i ofensywną (vis, ue, mort)
edit2: ciekawe czy odpowie na to że na tibia.pl pisze że się nic nie zmieni czy znowu pokaże swoje wzorki którymi się co post podnieca (wielki matematyk się znalazł)

No właśnie to niby co piszą jedno robią kór** drugie ? -.- to by było całkiem bez sensu~ :]

Alanus Lutinum
11-06-2007, 16:51
Po tym co napisałeś widzę, że wysztskie profesje coś dostaną.

Wendaren
11-06-2007, 16:52
Fajnie się ten temat czytało, ale po co tyle przemyślać? ;)
Poczekamy, zobaczymy.

NinJa
11-06-2007, 16:59
Dobra mam wywalone na ten temat, eerion jest za głupi by pojąć pierwszy akapit newsa, inni przeczytają 1 stronę i już wielcy znawcy..
JA nawet mogę się założyć że uhne się tyle samo na old charze (60 ek) teraz jak i po update (mam jeszcze 116 ms ale na nim nie będzie widać różnicy).
Napisz mi jak zakwestoinujesz news na tibia.com na temat update...

eerion
11-06-2007, 17:01
edit: poprostu zostanie podzielona magia na defensywną (leczenie itd..) i ofensywną (vis, ue, mort)

A o czym ja kurr.... mówie?

Otóż:
Obecnie istnieje tylko jeden współczynnik siły magicznej.
Wyliczany jest z tego wzoru
(2*lvl+3*mlvl)%
Aby zadać obrażenia/uleczyć się mnożymy wynik przez wartość bazową siły czaru.
Tutaj zostanie roztrzęsiona opcja pierwsza: Nic się nie zmieni (to co ty mówicie)
Aby była taka prawda, zmieniający się stosunek siły magicznej do siły rzeczywistej ma działąć tlyko w magii ofensywnej, sprawia że w grę musi zostać wprowadzony nowy kod.
I tym sposobem magia dzieli się na ofensywną (w którym jest używany wzór (1*lvl + 4*mlvl)% ) i defensywną (w którym jest używany obecny, stary wzór (2*lvl+3*mlvl)%). Cały kod magii zostaje podzielone na dwie podgrupy. Nie będę się rozpisywał jak to jest kijowo trudne i jak wielkich zmian potrzebuje - według tej opcji - leczenie się, faktycznie, w ogóle nie zmieni. Jak mówicie.

I wiadomość z pierwszego postu

Ło Jezusicku ^^
No aż musiałem to powiedzieć.
W kolejnym Update główna uwaga będzie poświecona Sorcom i Druidom. Tak więc to dla nich będzie przyszły (ten po tym) update. Powstanie różnica w sile pomiędzy druidem i magiem. Nie liczę, że druid stanie się silniejszy od maga.
Jak dla mnie powstaną 2 osobne wskaźniki - magia lecząca (wspierająca) i magia ofensywna. I będzie ciekawie, bo te profesje będą się bardziej różnić, będą miały osobną rolę.


Poza tym - gram w tą grę już ponad 4 lata.
Śledziłem sporo zmian - jak to potwory zaczęły się przerzucać, jak to zabijały słabsze potwory by do ciebie dojść.
Zmiany na rózdżki widział już każdy (chyba).
Teraz ma dojść do kolejnej zmiany - jeśli rzeczywiście dojdzie do podziału magii na defensywną i ofensywną będzie ciekawie.
Wiesz dlaczego?

Bo ten twój pitolony "brak zmian" jest dla wielu graczy najważniejszą zmianą tego update.
Ciemu?
Ponieważ właśnie zaczyna sie spełniać to czego pragnęli druidzi od kilkunastu lat - Rozróżnienia druida od sorca. Porządnego rozróżnienia.


Poza tym jak powiedział jeden tutor
"Tak naprawdę nie znamy wszystkich zmian. CIPsoft wciąż nad tym pracuje. Kto wie czym nas jeszcze zaskoczą?"

tomoe
11-06-2007, 17:10
Poza tym jak powiedział jeden tutor
"Tak naprawdę nie znamy wszystkich zmian. CIPsoft wciąż nad tym pracuje. Kto wie czym nas jeszcze zaskoczą?"
To poco zacząłeś dumać nad tematem ? ;> skoro wszystko może się zmienić :]

eerion
11-06-2007, 17:18
To poco zacząłeś dumać nad tematem ? ;> skoro wszystko może się zmienić :]
Bo wcozraj aż zwątpiłem, to wtedy z nim pogadałem.
Swoją drogą też powiedział, że nie ma sensu się kłócić, skoro nie znamy wszystkiego I nic jeszcze nie jest pewne - cokolwiek kto powie. Więc... :P
Tak czy siak po szczegółowej rozmowe stwieridzł, że mó tok rozumowania jest dobry :P
O! Ninja - mam propozycję. zagadaj na gg. Nie będę cię próbował przekonać, ze mam rację, bo nie mogę tego stwierdzić. Chce tylko pokazać, o co mi chodzi.


PS - tak swoją drogą to sie dowiedziałem, że za bardzo kombinuje i zbyt się wgłębiam w temat :P

Kojotes
11-06-2007, 18:01
Uwzględnij może jeszcze drugą turę odpowiedzi Crabana ;) Bo troche nimi wyjaśnił

Shinjix
11-06-2007, 18:30
Primo - zauwazmy, ze to tylko domysly Eeriona, a nie wyroki czy fakty. Zacznijcie podchodzic do tego z lekkim dystansem, a nie sie na nim wyzywacie.

Secundo - jesli chca zmienic system w magii, to rzeczywiscie ingerencja w sile czarow leczacych moglaby se zmienic. Bo magia leczaca opiera sie na tym samym wzorze, co magia ofensywna. MOGLABY sie zmienic, ale skoro Cipsoft napisal, ze sie nie zmieni, to cos wymyslili. A Eerion stara sie wpasc na to, "co wymyslili" przy czym glosno mysli (ewentualnie - swoje przemyslenia przelewa na forum). Wiec jakiekolwiek ponizanie go samego za probe przedstawienia wam swojego toku myslenia, czy probe "dojscia" do tego, jak to bedzie jest poniekad bezsensowne i swiadczy tylko o poziomie niektorych osob. Nad nerwami trzeba umiec panowac.

Czas na moje konkluzje.

Tertio - Niektorzy rozpaczaja, ze limit lewelowy broni zrujnuje ich zycie. Wydaje mi sie, ze sie myla. Teraz nie spotkamy 50/60 knighta latajacego z SOV/SCA, ale - de facto - taki knight nie bedzie potrzebowal SOVa, bo na dobrych skillach bedzie zadawal takie same obrazenia z (powiedzmy) fire axe.

Quarto - Wydaje mi sie, ze to cale balansowanie magii ominie runy leczace (i, byc moze, czary leczace), dla ktorych powstanie nowa kategoria "leczenie", ktora bedzie leciec starym systemem sily magii. Reszta czarow poleci nowym systemem magii, ktorego narazie mozemy sie tylko domyslac. To oczywiscie jedynie moje przemyslenia. Po czesci wydaje mi sie logiczna teoria Eeriona i/lub Adner z nowym wzorem na magie. Jednak nie chce teraz gdybac, wiec po prostu spokojnie poczekam na Update, ktory rozwiaze wszystkie "wydaje mi sie, ze...".

Quinto - Dochodzac do slow "We have decided to work on the druid vs. sorcerer issue in the next round because we see this as a very big task requiring again a lot of time to do well. We have not forgotten it." - zastanawia mnie pewna kwestia podzielenia magii na roznego rodzaju "szkoly". To dosc ciekawy pomysl i osobiscie mam wlasna wizje takiego podzialu - bedziemy mogli znalesc magie: nekromancji (wszystkie SD, przywolanie nieumarlych potworkow, itp), wywolywania (wszystkie pociski, visy), magie natury (rozne czary ofensywne zwiazane z sama natura, przyzwania potworka), defensywna (magic armory, itp.), lecznicza. Osobiscie zaryzykowalbym danie Nekromancji tylko dla magow, natury i leczenia tylko dla druidow, a wywolywanie i ofensywna i jednym i drugim. To by mialo sens. Magia natury nie musialaby polegac tylko i wylacznie na defensywnych czarach (przegladnijcie roznego rodzaju cRPGi, a zrozumiecie o co mi chodzi). To by bylo ciekawe i logiczne. I nawet fajne. Ale to tez tylko moje "gdybanie".

eerion
11-06-2007, 18:32
Jasne.
czas na kolejną część mojego dumania xD

We are aware of the fact that doing balancing in several steps will cause times in between when the balance is still not there. Since however in our eyes, every step is an improvement to what it was before, we consider the stepwise balancing still to be a lot better than working on a 'hole in one' balancing because preparing that would take us about the same time as doing it in several steps. That means that we would not have started any balancing publically until now and would only get it out once everything is done, so you would still be as unbalanced as 2 years ago.

Jest to jedna z najbardziej oczywistych i najważniejszych wiadomości.
My z graczy oczywiscie mało wiemy co się stanie.
To co robi CIPsoft jest częścią większego planu, który już trochę trwa.
Nie wiemy kiedy to się skończy.
Jednak po tym wszystkim ma być "git"

With this update, you will see a lvl 170 sorc do peaks of close to 600 with SD on a demon. You will also see a lvl 170 knight do peaks of close to 400 on a demon.
Cytując dosłownie

"Po tym update, ujrzymy 170 lvl sorca, uderzającego do 600 dmg w demona. Także ujrzymy 170 knighta, który uderza do 400 dmg w demona"
Przejrzałem obrażenia SD.

Przeliczyłem możliwe wzory.
nawet 0,5*lvl i 4,5*mlvl dają sorc. 170 lvl i 70 mlvl (mlvl założyłem) przebijać się ponad 600 dmg max hitem. Zbliżał się nawet do 700.
Stąd kolejna opcja - poza zmniejszeniem wagi lvlu, bazowa siła czarów of zostanie osłabiona.


Now seeing this, many will start crying: "OMG, sorc only does 1,5 times the damage of a knight but pays for each shot dearly!" What you fail to account for is the average damage:

Our 170 mage has as lowest damage with his SD a good 400. That gives him an average of 500+ with every shot.
Our 170 knight however still has 'poofs' on a demon and a lot of very low hits too. This results in an effective average damage of that knight on a demon of about 50+ per hit.


Jak tutaj jednak widzimy - runy wciąż dają jednak przewagę pewniejszego trafienia i mniejszego rozrzutu.

Dalszy fragment textu mówi m.in. o tym, że można zabić już i knightem i magiem demona solo. Mag jest szybszy, ale to zdecydowanie abrdziej ryzykowna zabawa. Oboje jednak wydadzą kupę kasy.
I bardzo ważny fragment

Team hunts will again become much more interesting because it is simply too expensive to do this alone.

"Zespołowe polowania znów staną sie o wiele bardziej interesujące, ponieważ te polowania będą zbyt kosztowne, gdy będziesz samemu polować"

nie trzeba komentarza ^^

Kolejny fragment mówi prosto
"Teraz każdy może być maszyną do zabijania. Tylko im potężniejszy potwór tym o wiele większe koszty się ponosi."
Wreszcie nie będzie solo demków. Nie w takim odsetku jak dotychczas


Kolejny ciekawy fragment
I said that the availability of p-bolts will be changed so that it should replace the former SD use. This caused the question whether they will do the same damage. The answer to that is of course no. The reasons:

- p-bolts can be shot while healing, SDs can't
- p-bolts will be a lot cheaper than SDs, so they should not make the same damage either
- p-bolts weight is less than that of SDs, so you can carry more of them around.

We considered all these things and some more which I will not discuss in detail here. We are still finetuning the values but rest assured, we calculate with every variable that there is.

Jak więc widzimy, Power Bolty będą słabsze (nie wiadomo jak bardzo), ale to dlatego że:
1. Możesz się anraz leczyc i strzelać
2. PBolty będą o wiele tańsze od SD. Więc nie mogą zadawać równego dmg
3. PBolty są o wiele lżejsze i możesz zabrać ich więcej niż SD



Nastepnie trochę gadania o cenach.
I w praktyce tyle.
Kojotes - wypowiedź Krabana zdecydowanie wyjaśniłą parę rzeczy, ale nic o leczeniu ;)

Piotrek Marycha
11-06-2007, 18:42
jak w bliźniaczym temacie:
kurwa czytam to i spółczuje pallom... wyobraźcie sobie wojne- biegnie sobie pall komenda "combo sd" pall smienia kusze, zaklada power bolta i huj bo nie panuje nad momentem wystrzalu
ja tobie wspołczuje jezeli ty bierzesz hmma do reki zeby nim strzelic
Oczywiście.
Ale na chwilę obecną nie możemy założyć nic innego niż to, że siłą magii jest jednakowa.
Sprawiając, że lvl jest mniej zależny od siły magii, obecnie możemy założyć tylko jedną opcję - leczenie (runiczne i spontaniczne) i inne czary runiczne leczą/zadają także mniejsze obrażnia, ponieważ opierają się na sile magii.

po 1 : Uhem chyba żadnych obrazen nie zadasz xD (tak tak wiem błędzik stylistyczny ;P)
2: Myslisz ze to jest niewykonalne zeby kazda runa miała inny wskaźniki siły magii?
W lineage zostalo to rozwiazne tym ze w party roznica lvli
miedzy czlonkami party nie moze byc wieksza niz 20 lv,
ponadto dostajemy dodatkowego expa gdy bijemy silne stwory razem z druzyna,
dodatkowo dostajemy bonusowego expa bedac w party,
dla przykladu mob daje 1000 expa jesli ubijemy solo,
a jesli w party 2 osobowym to obaj czlownkowie dostana po 700 expa (a zabijemy go 2x szybciej)
naprawde mozna wiele rozwiazan ciekawych wprowadzic zeby gra i expienie w party sie oplacalo,
czekam az przyjda takie czasy ze mozna bedzie zobaczyc takie cos
19.40 xxx [xx]: 38 sorc Looking for a exp party
Ty wiesz ze to jest niezle!, tylko zeby nie bylo az tak duzego bonusu (w twoim przykładzie - 40%) bo moga powstac jakies IMBA(lanced) sytuacje
@up:
Super. Żadnych argumentów.
Ale dobra, wpadła mi do głowy jedna możliwość (ty jednak nie raczyłęś ruszyć swego "musku" by spróbować coś sensownego powiedzieć poza darciem się w kółko to samo)


Hmm a ty ruszyles? jezeli napisali tak to chyba nie kłamią i cos wymysla z tym fantem?

eerion
11-06-2007, 19:02
2: Myslisz ze to jest niewykonalne zeby kazda runa miała inny wskaźniki siły magii?
Oczywiście że to możliwe. Jednak...
To by kazało od nowa budować system magii.
bo jedyne co ma runa (vel czar) to bazowa wartość lub jakiś rozrzut (np. 20-40). I tyle.
To postać ma siłę magii, która jest mnożnikiem tych wartości.
Trzeba by było zmienić cały system, a tego na pewno nie będzie - są prostsze rozwiązania.

Ty wiesz ze to jest niezle!, tylko zeby nie bylo az tak duzego bonusu (w twoim przykładzie - 40%) bo moga powstac jakies IMBA(lanced) sytuacje
To był przyklad i działał nieźle.
Sam pomysł też jest niezły.
Ale jest już do tibii 8.0
Ponieważ musieliby z kolei rozchwiać wartość exp od potworów :p

Hmm a ty ruszyles? jezeli napisali tak to chyba nie kłamią i cos wymysla z tym fantem?
Nie wiem czy zauważyłeś, ale ja cały czas szukam potencjalnych rozwiązań ;)

NinJa
11-06-2007, 19:18
Hm... tak to czytam i wydaje mi się że Eerion ten sprór jakoś...zniszczył.
Przecież o co ja się ciągle kłóce? O to zdanie które napisał Eerion które brzmiało mniej więcej tak "Magia teraz ogólnie spadnie ponieważ nie będzie tak dużego % od lvl'a co spowoduje mniejsze leczenie wśród niektórych profesji, co oznacza koniec z exura vitą i exurą a także uhami" To oczywiście zdanie wmyślone przeze mnie ale sens jest zachowany.
MI CHODZI O TO ŻE W TEASER JEST NApISANE ŻE UPDATE LETNI 2007 NIE TYCZY SIĘ CZARÓW LECZĄCYCH ORAZ RUN (także tych leczących).
O to ciągle się spierałem, o to walczyłem, a tu nagle widze zdanie że on ciągle to samo i ten beznadziejny wzór na magię ; /


zaraz zagadam na gg i Ci to "delikatnie" wyjaśnie.

cielakmateusz
11-06-2007, 20:22
Żeby nie zakładać nowego tematu...
Kiedy będzie update?

eerion
11-06-2007, 22:48
@up:
Update nie będzie
CIPsoft dopadła grypa
-.-'

Adner
13-06-2007, 18:47
ej to jest jakaś prowokacja czy co?
przecież na stronie tibia.com oraz tibia.pl jak i innych napisane jest że czary leczące (uhy, vita. exura itd..) nie będą zmienione w tym update?

Właśnie sam siebie zabiłeś. Nie zostaną zmienione, a więc przyporządkują się nowemu wzorowi. Proste?