Shuki
01-07-2007, 15:52
A więc na samym początku mówię, że poradnik jest napisany na podstawie brazylijskiego poradnika.
A więc tak. Ta metoda kolorowania jest dużo szybsza niż kolorowanie za pomocą Gimpa i innych tego typu programów. Wykorzystujemy tutaj programy: Macromedia Fireworks (tutaj będzie pokazana wersja MX 2004), który możemy ściągnąć tutaj (http://www.crieseuwebsite.com/downlo...sign&arquivo=8) i niepokonanego Painta, którego każdy posiadacz Windowsa powinien mieć. Po ściągnięciu, zainstalowaniu i wreszcie uruchomieniu Macromedia Fireworks MX 2004 pojawi nam się opcja na wpisanie tak zwanego "Seriala" (kodu, który pozwoli nam na korzystanie z pełnej wersji programu) i opcja korzystania z darmowej 30-dniowej wersji. My wybieramy oczywiście pierwszy wariant ;).
Serial Number:
WPD700-58202-88194-29915
Na początku odpalamy Macromedia Fireworks i painta. W pierwszym programie otwieramy niepokolorowany outfit naciskając odpowiednio File ---> Open..., a w paincie otwieramy nakładkę z kolorem.
Powinno to wyglądać tak:
http://img137.imageshack.us/img137/5550/49314480xn6.png
http://img137.imageshack.us/img137/6001/32721740eb6.png
Teraz kopiujemy nakładkę z kolorem i wklejamy ją do programu Macromedia Fireworks. Pojawi się nam okienko, w którym zaznaczamy "Don't Resample".
Powinniśmy mieć coś takiego:
http://img137.imageshack.us/img137/2236/69200329tq0.png
Jak widzicie teraz mamy dwie warstwy. Po prawej stronie mamy właśnie okienko z warstwami, na którym zaznaczamy warstwę z nakładką z kolorem. W prawym dolnym rogu powinniśmy mieć tabelkę, na której możemy ustawić krycie, dodać różne efekty i zmodyfikować różne parametry. Tam, gdzie modyfikujemy różne parametry jest zaznaczone "Normal", czyli mamy włączony normalny tryb. Zmieniamy to na "Multiply" i outfit powinien być gotowy.
http://img136.imageshack.us/img136/1236/58060145rw2.png
Jak pewnie zauważyliście kolor zmieniamy, poprzez wypełnianie kolorem poszczególnych części ubioru postaci.
Kolorowanie w ten sposób może wydawać się na początku trudne, lecz z czasem, będziemy robić to pewnie szybciej niż w gimpie.
Na sam koniec, chciałbym pozdrowić osobę, która udostępniła program Macromedia Fireworks MX 2004, a także osobie, która napisała ten poradnik (oryginał). Ja go tylko przetłumaczyłem i dodałem moje screeny.
Komentować!
@Em0
Przydaje mi się opcja "podłoża" czy coś takiego. :)
@<>A.B.C<>
Sorry, jeszcze wczoraj działał link. Mogę użyć twojego?
@Drakon
Dobra, ale wątpie czy większości forumowiczów, chce się kolorować pixel po pixelku. Tak samo w Gimpie ciężka robota z tymi, że trzeba osobno każdą część ciała... Myślałem po prostu, że ten poradnik się przyda.
A więc tak. Ta metoda kolorowania jest dużo szybsza niż kolorowanie za pomocą Gimpa i innych tego typu programów. Wykorzystujemy tutaj programy: Macromedia Fireworks (tutaj będzie pokazana wersja MX 2004), który możemy ściągnąć tutaj (http://www.crieseuwebsite.com/downlo...sign&arquivo=8) i niepokonanego Painta, którego każdy posiadacz Windowsa powinien mieć. Po ściągnięciu, zainstalowaniu i wreszcie uruchomieniu Macromedia Fireworks MX 2004 pojawi nam się opcja na wpisanie tak zwanego "Seriala" (kodu, który pozwoli nam na korzystanie z pełnej wersji programu) i opcja korzystania z darmowej 30-dniowej wersji. My wybieramy oczywiście pierwszy wariant ;).
Serial Number:
WPD700-58202-88194-29915
Na początku odpalamy Macromedia Fireworks i painta. W pierwszym programie otwieramy niepokolorowany outfit naciskając odpowiednio File ---> Open..., a w paincie otwieramy nakładkę z kolorem.
Powinno to wyglądać tak:
http://img137.imageshack.us/img137/5550/49314480xn6.png
http://img137.imageshack.us/img137/6001/32721740eb6.png
Teraz kopiujemy nakładkę z kolorem i wklejamy ją do programu Macromedia Fireworks. Pojawi się nam okienko, w którym zaznaczamy "Don't Resample".
Powinniśmy mieć coś takiego:
http://img137.imageshack.us/img137/2236/69200329tq0.png
Jak widzicie teraz mamy dwie warstwy. Po prawej stronie mamy właśnie okienko z warstwami, na którym zaznaczamy warstwę z nakładką z kolorem. W prawym dolnym rogu powinniśmy mieć tabelkę, na której możemy ustawić krycie, dodać różne efekty i zmodyfikować różne parametry. Tam, gdzie modyfikujemy różne parametry jest zaznaczone "Normal", czyli mamy włączony normalny tryb. Zmieniamy to na "Multiply" i outfit powinien być gotowy.
http://img136.imageshack.us/img136/1236/58060145rw2.png
Jak pewnie zauważyliście kolor zmieniamy, poprzez wypełnianie kolorem poszczególnych części ubioru postaci.
Kolorowanie w ten sposób może wydawać się na początku trudne, lecz z czasem, będziemy robić to pewnie szybciej niż w gimpie.
Na sam koniec, chciałbym pozdrowić osobę, która udostępniła program Macromedia Fireworks MX 2004, a także osobie, która napisała ten poradnik (oryginał). Ja go tylko przetłumaczyłem i dodałem moje screeny.
Komentować!
@Em0
Przydaje mi się opcja "podłoża" czy coś takiego. :)
@<>A.B.C<>
Sorry, jeszcze wczoraj działał link. Mogę użyć twojego?
@Drakon
Dobra, ale wątpie czy większości forumowiczów, chce się kolorować pixel po pixelku. Tak samo w Gimpie ciężka robota z tymi, że trzeba osobno każdą część ciała... Myślałem po prostu, że ten poradnik się przyda.