Pokaż pełną wersje : Dwie (chyba) ciekawe propozycje
1. Specjalna umiejętność klasowa
Każda klasa miałaby specjalną umiejętność, skilowaną jak każda inna. Oto one:
Knight - Kowalstwo (blacksmithing) - pozwalałaby knightowi w odpowiednich miejscach z narzędziami i materiałami wykuwać broń. Im wyższy poziom blacksmithingu a także lvl tym lepsze bronie może robić i częściej mu się udaje.
Paladyn - Płatnerstwo (nie wiem jak po angielsku) - podobnie jak w przypadku knighta ale robi pancerze.
Druid - Warzenie mikstur - z odpowiednich ziół, posiadając fiolkę (vial) może tworzyć mikstury m.in. mana i life fluidy ale można by dodać też jakieś nowe. Podobnie jak w przypadku knighta i pala.
Sorcerer - Zaklinanie - Pozwala zaklinać broń w lepszą, umagicznioną. Np. Sword w fire sword itp.
2. Wyrównanie broni paladyna
Chodzi mi o to by wybór broni był zależny od gustu. Przedstawię to tak:
0 - do kitu, 1 - bardzo dobre
z - zasięg c - celność m - moc s - szybkostrzelność
krótkie łuki:
z - 0.25 c - 0.35 m - 0.40 s - 1 = 2
długie łuki:
z - 1 c - 0.50 m - 35 s - 15 = 2
Kusze:
z - 0.85 c - 1 m - 15 s - 0 (czyli strzela już straszliwie wolno) = 2
Włócznie:
z - 0.15 c - 0.30 m - 1 s - 0.55 = 2
Co o tym sądzicie?
Gore.spell
23-09-2007, 16:11
Moim zdaniem jest dobrze tak jak jest ;) Blackmisthing? Wystarczy że jest to już w wielu grach onlinerpg typu Lineage2....
Płatnerstwo? Patrz up :P
Alchemia, up, the elder scrolls, gothic wszędzie to jest - dlatego właśnie nei ma w tibi :) Zaklinaine? Lineage (enchantowanie) the elder scrolls (zaklinanie) gdzie jeszczę? Wyobraż sobię, takiego napakowanego 100 eka, który poza hitami po 350 z avengera w dragi, bije jeszczę + 50 obrażeń od energii. OtS?
Paladyn - Płatnerstwo (nie wiem jak po angielsku) - podobnie jak w przypadku knighta ale robi pancerze.
Dodać jeszcze można by było że te zbroje miałyby niecodzienną właściwość- a mianowicie były by lekkie.
Druid - Warzenie mikstur - z odpowiednich ziół, posiadając fiolkę (vial) może tworzyć mikstury m.in. mana i life fluidy ale można by dodać też jakieś nowe. Podobnie jak w przypadku knighta i pala.
Ale co podobnie jak w przypadku knighta i palla ? Nowyszch lepiej nie wymyślać, jeżeli nie chcesz zamienić Tibii w APO, czy innego OTS'a z tzw. ' SUPER MANAS'ami '.
Sorcerer - Zaklinanie - Pozwala zaklinać broń w lepszą, umagicznioną. Np. Sword w fire sword itp.
Zbyt duży przeskok, wtedy robiono by sorców jako tzw. 'weapon makerów'. Ja proponowałbym przeskok takich broni od najgorszej do najlepszej i każda wyżej zabierałaby więcej many, odpowiednio od wagi przydatności i ataku/def np:
Short Sword [30 many]
Sabre [35 many]
[...]
Longswrord [130many]
Scimitar [160 many]
I tak dalej .. Oczywiście przeskoki nie zwiększają się tylko o 10-20-30 MP, ale wyżej o 100, 200, a czasami, jeżeli chodzi o lepszą broń, nawet o 600-700. Naturalnie powinna być pewna blokada, wytwór jakiejś broni np. SoV byłby już niemożliwy.
szybkostrzelność
To że niby pall ma mieć zróżnicowaną szybkośc strzałów ? Chcesz grać na OTS'ie z FA, nikt Ci nie broni, ale proszę, bez takich pomysłów w ' rl ' tibii.
Branoc.
1. Nigdy nie grałem na OTSach, ledwo wiem co to jest i nie mam pojęcia jak się na to dostać.
2. Nigdy nie grałem w żadne Lineage.
3. Pomysły nie były znikąd ściągnięte, a co do szybkostrzelności to chodzi o to żeby łuki też miały rację bytu. Żeby gracz też miał jakiś wybór a nie że po prostu każdy gracz na danym poziomie w danej profesji ma to samo uzbrojenie.
orromiss
23-09-2007, 16:22
Pomysl nie taki zły ale,
Knight - pomysl nawet niezły ale,lepiej by było gdyby np. bronie się zużywały i robiły się tępe i tylko knight umiałby je naostrzyć(mówie tylko o club,axe i sword)
broń by się kończyła i np. można by było zmienić, że nie broń od levelu tylko naprawianie jej jest od levelu.
Przykład:
Fire sword tępi się po 1000 uderzeniach wymagany level do naprawy 30 i by mozna bylo zlikwidowac ze bron od levela.
Druid - spox te mikstury
sorcerer - moze byc ale np. tylko tarcz ze moze dodac 1 lub 2 defa do tarczy Przykład: dwarven shield 26 def po zaczarowaniu 27 def.
paladyn - Pomysl fajny ale moze tak ze moze zrobic ze np p armor moze wzmocnic ze np. 25 procent mniejsze obrażenia od trucizny.
Przykład : jestes zatruty i trucizna zabiera ci 10 hp ale jak masz wzmocniony armor to ci tylko 7 zabiera.
P.S Spox, mi sie to podoba
Progmaniak
28-09-2007, 10:27
moze i juz jest te craftowanie i enchantowanie w l2, ale w tibii by nie zaszkodzilo! ja bym chcial ;)
a na atk speed mozna by bylo jakies pontionki zrobic Xd
Avallach
28-09-2007, 14:13
jak wam sie tibia nie podoba to grajcie w inne gry, teraz to nie ma sensu, kazdy by sobie na manasach fire swordy robil a ceny bylyby ponizej przecietnej
No właśnie tym sie różni tibia od innych gierek że tego nie ma. Kto grał/gra w runescape? Tam od podstaw praktycznie można sobie zrobić eq. Jakby taki system wpłynął na tibie? Ceny pewnie poszły by jeszcze w dół co kompletnie zdołowało by gre. A nie można przecież wprowadzić tego na drogich i nowych servach.
A drugi pomysł? Chyba by trochę pomógł, nie?
Bo z pierwszym to rozumiem że się nie podoba bo gdzieś indziej tak jest (nie uznałbym tego za dobry argument ale dobra. Nie wiem czemu wy uważacie że każda zmiana w Tibii wyjdzie na złe...)
Nie wiem czemu wy uważacie że każda zmiana w Tibii wyjdzie na złe...
Mój drogi, tibia jest już tak zniszczona że z każdą zmianą, każdym update'm będzie sie coraz bardziej rozpadać. Ot prawda.
Qashutia
28-09-2007, 21:09
moze i juz jest te craftowanie i enchantowanie w l2, ale w tibii by nie zaszkodzilo! ja bym chcial ;)
a na atk speed mozna by bylo jakies pontionki zrobic Xd
Za dużo osób gra w L2 :D Magic Haste Potion? ;) Albo jeszczę, żeby druid mógł robić hiper es deki, które walą po 1000 z góry + twój level*10. Nie wystarczą wam napakowanych herosów w innych grach? :P
Technick
28-09-2007, 21:23
Fire sword tępi się po 1000 uderzeniach wymagany level do naprawy 30 i by mozna bylo zlikwidowac ze bron od levela.
Czyż to nie byłoby piękne? Expisz sobie na Dragach a tu nagle puff twój Avenger się stępił i padasz.
@Voon Arculin (sorry, jeśli przestawiłem coś):
Więc uważasz że skoro dotychczas były zmiany na gorsze to teraz już każda taka będzie? O rany... Nie chcesz żadnych zmian i się tego boisz a nawet nie wiesz do czego doprowadzi, z góry zakładasz że grę pogorszy.
@Quashutia: Te specjalne skille nie mają być przepakowane, np. druid 30 lvl i 30 warzenie mikstur: Może już robić life fluidy ale potrzebuje do tego składniki a w dodatku ma tylko 50% szans że się uda, jeśli nie to skladniki traci...
A z tym tępieniem broni to nie ja wymyśliłem:p
@Voon Arculin (sorry, jeśli przestawiłem coś):
Więc uważasz że skoro dotychczas były zmiany na gorsze to teraz już każda taka będzie? O rany... Nie chcesz żadnych zmian i się tego boisz a nawet nie wiesz do czego doprowadzi, z góry zakładasz że grę pogorszy.
Nie, nie przestawiłeś niczego :P
Zrób sobie bilans ostatnich up'ków, zauważ że zawsze (od m/w. 7.5) na plus były albo postacie magiczne albo melee'owcy (to ma być balansacja? :s)
Praktycznie co roku postacie lecą w dół (tak jak i ceny...)
Czy chce i czy sie boje zmian? Nie bo jeśli tak by było to już bym dawno nie grał...
Co do twoich propozycji to sie troche rozpisze:
~~ Specjalne umiejętności ~~
Knight - Kowalstwo (blacksmithing) - pozwalałaby knightowi w odpowiednich miejscach z narzędziami i materiałami wykuwać broń. Im wyższy poziom blacksmithingu a także lvl tym lepsze bronie może robić i częściej mu się udaje.
Cóż ale knighci już mają wystarczająco dużo loot'a do wynoszenia z expowisk a tu wyskakuje im jeszcze next źródło zarobku. A pozatym ceny poleciały by na łeb - co by robiły inne profesje z broniami skoro rycerze sami robili by sobie broń?
Paladyn - Płatnerstwo (nie wiem jak po angielsku) - podobnie jak w przypadku knighta ale robi pancerze.
Ok, ale dlaczego tylko paladyni mieli by robić pancerze? Knight, sorcerer i druid też potrzebują uzbrojenia...
Druid - Warzenie mikstur - z odpowiednich ziół, posiadając fiolkę (vial) może tworzyć mikstury m.in. mana i life fluidy ale można by dodać też jakieś nowe. Podobnie jak w przypadku knighta i pala.
Ok, druid zarabiał by dużo bo mf'y szybko schodzą ale co to by mu dało? Sam zrobił by sobie miksturki i ma 0 waste bo dodatkowo skacze mu skill zielarstwa
Sorcerer - Zaklinanie - Pozwala zaklinać broń w lepszą, umagicznioną. Np. Sword w fire sword itp.
Super, extra gicior. Daj mi bp longswordów a będe najbogatszy z tym czarem -.- . Może i ten czar by pomógł ale więcej by zaszkodził. Nie pytaj dlaczego tylko sam pomyśl. Napewno to ci nie zaszkodzi ;).
Może i przedstawione przec ciebie sytuacje byłyby "fajne" bo łączyły by profesje i zmuszały by je do wspólnej pracy ale uwierz mi: to jest tibia - mission impossible...
P.S. drugiej części nie opisuje bo to chyba łatwo zgadnąć dlaczego...
JAK ZOSTAJE SIE RYCERZEM LUB PALADYNEM :confused::o:confused::o:confused::o:confused::con fused::o:confused::o
Mój drogi, tibia jest już tak zniszczona że z każdą zmianą, każdym update'm będzie sie coraz bardziej rozpadać. Ot prawda.
Synku tibia wcale nie jest zniszczona. Ciągle zwiększa się liczba graczy. I na pewno nie są to jak większość uważa maminsynki co mają 12 lat.
Moim zdaniem pomysły dobre. Brakuje takich rzeczy w tibii. Nie pierdolcie mi "to zagraj se w wowa" tibia jest za darmo to w nią gram. W wow'ie to 60 zl na miesiąc idzie. Na Guild wars zaś trzeba jakieś 300 zl wydać by mieć wszystkie dodatki itp. Ale tibia za darmo jest a jak sie płaci to mniej niż w pozostałych grach.
*Andiego
Rotfl'a takiego jak teraz nie zaliczylem chyba z dobre 6 miesiecy8o
Idziesz 'miszczu' do wyroczni na rook'u i po przeprowadzonym z nia dialogu wychodzisz na main ;)
a jak sie płaci to mniej niż w pozostałych grach
Ale tibia to marniutka gra 2d, wiec nie porowbuj jej do takich hitow jak GW czy WoW ;)
@Voon Arculin:
Czemu nie wypowiesz się na temat drugiej propozycji?
I mówisz że to by zbyt ułatwiło. To wcale nie byłoby takie łatwe że z bp longswordów robisz\ bp magiclongswordów!
Mogłaby być szansa na zniszczenie materiałów na przykład.
Albo że przez przypadek się zranisz. Poza tym trzeba by rzeczywiście mieć duży lvl i skill by cokolwiek zrobić.
zastrzezenia:
- nie ma zadnego fundamentu na ktorym moznaby te zxmiany wprowadzic
- system sprzedazy przedmiotow pozwalalby na praktycznie nieograniczony zarobek, bo brakuje w tej grze takiej fajnej opcji, ktora np w WoW zabezpiecza przed sprzedawaniem itemow zrobionych z uzyciem magii.
- niszczenie broni to skrajny idiotyzm, jesliby to ustawic na 1000 hitow to co 30 min trzebaby wracac do miasta zeby naprawic bron, jesli na 20000 - nie mialoby to zadnego efektu.
- generalnie wszystkie pomysly to pobozne zyczenia, robione na zasadzie " chcialbym zebym w tibii mogl sobie wykuc pancerz, no to wio z proposalem", bez przemyslenia w jakimkolwiek stopniu realnosci pomyslu, efektu jaki wywrze na gre, oplacalnosci i ogolnie sensownosci.
jedyne co z tego wszystkiego ma sens to alchemia, tyle ze niekoniecznie w takim ksztalcie jak zaproponowany.
Takie coś by było fajne ale pod warunkiem że np Crown armor da się zrobić tylko 2 razy a golden armor tylko raz itp...
1. Specjalna umiejętność klasowa
Każda klasa miałaby specjalną umiejętność, skilowaną jak każda inna. Oto one:
Knight - Kowalstwo (blacksmithing) - pozwalałaby knightowi w odpowiednich miejscach z narzędziami i materiałami wykuwać broń. Im wyższy poziom blacksmithingu a także lvl tym lepsze bronie może robić i częściej mu się udaje.
Paladyn - Płatnerstwo (nie wiem jak po angielsku) - podobnie jak w przypadku knighta ale robi pancerze.
Druid - Warzenie mikstur - z odpowiednich ziół, posiadając fiolkę (vial) może tworzyć mikstury m.in. mana i life fluidy ale można by dodać też jakieś nowe. Podobnie jak w przypadku knighta i pala.
Sorcerer - Zaklinanie - Pozwala zaklinać broń w lepszą, umagicznioną. Np. Sword w fire sword itp.
2. Wyrównanie broni paladyna
Chodzi mi o to by wybór broni był zależny od gustu. Przedstawię to tak:
0 - do kitu, 1 - bardzo dobre
z - zasięg c - celność m - moc s - szybkostrzelność
krótkie łuki:
z - 0.25 c - 0.35 m - 0.40 s - 1 = 2
długie łuki:
z - 1 c - 0.50 m - 35 s - 15 = 2
Kusze:
z - 0.85 c - 1 m - 15 s - 0 (czyli strzela już straszliwie wolno) = 2
Włócznie:
z - 0.15 c - 0.30 m - 1 s - 0.55 = 2
Co o tym sądzicie?
Czy to sie nie opiera lekko na zapomnianej polskiej "ARCE" ??
Czemu sie nie wypowiem na drugi temat? Zobacz że teraz w grze jest to wszystko i jest praktycznie taka sama zależność poza tym że nie ma wyróżnionych łuków. Smile :)
2up: Jakiej arce? Ja tu jestem od około dwóch miesięcy i nie mam pojęcia o czym mówisz.
up: Ja czegoś takiego nie zauważyłem...
o qwa...
Bow - walisz dość mocno i na duży dystans,
Crossbow - bijesz bardzo mocno ale dość któtko,
Spear's - hity z nich najlepiej pokazują twoje skille.
w tym drugim wyjaśnieniu chodzi o optymalną celność .
Tak więc objaśniłem Ci dość mocno całą moją filozofie na ten temat, "brajn óseże".
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.