.Matrik.
13-11-2007, 20:28
Wreszcie ktoś wykorzysta ten dział jak trzeba...
HORN
Witajcie w Świecie, pięknym, choć wyniszczonym. Czy odnajdziecie swoje miejsce w tej niegościnnej krainie? Czy przeżyjecie spotkania z jego niebezpiecznymi mieszkańcami? Myślicie, że tak? Cóż, odważni z was ludzie, muszę to przyznać... Zatem podejdźcie bliżej, a opowiem Wam o Świecie coś więcej...
Pisałem o tym już kilkakrotnie, ale teraz opiszę to dokładniej. Co? System RPG, którzy próbuję zrobić od dłuższego czasu. O czym traktuje i co wyróżnia go z gamy innych roleplejów?
a) Świat
Z pozoru kalka Starego Świata, tak charakterystycznego dla Warhammera, po bliższym przyjrzeniu się ukaże wiele dużych różnic, które mogą zmienić Wasze postrzeganie tej krainy. Po pierwsze, minotaury. Potężna rasa, która niegdyś władała Światem, obecnie desperacko próbuje zagarnąć dla siebie jak największą liczbę swych dawnych terenów, które niegdyś utraciła, oraz ponownie zyskać panowanie nad rasą ludzką. Minotaury są niezwykle dobrze rozwinięte technologicznie, silne oraz inteligentne, co czyni z nich niezwykle niebezpiecznych wojowników. To właśnie one są główną przyczyną osłabienia największej krainy ludzi, Inresli... W państwie szerzy się biedota i śmierć, czy potrafisz w niej przeżyć?
Po drugie, magia. O ile w większości światów jest ona po prostu energią, która pozwala osiągać zachłannym magom ich cele, tutaj jest narzędziem, które, choć trudne do opanowania, daje niezwykle potężne efekty, mogące w prosty sposób zmienić świat. Dlaczego jednak tak mało osób para się czarami? Gdyż jest to niezwykle trudne, magia pozostawia w umyśle trwałe ślady, wypacza psychikę i z czasem utrudnia podstawowe działania... Oczywiście wtedy, kiedy ktoś używa jej niewłaściwie...
b) Mechanika
Atrybuty przedstawione są w skali od o do 20, a do wszelkich testów wykorzystuje się tylko jedną kość k20. Zasady są proste do opanowania nawet dla nowicjuszy w dziedzinie gier RPG (podobne do Warhammera, ale system nieoczekiwanych rezultatów zmienia to po części), umiejętności jest moim zdaniem wystarczająca liczba, a system walki będzie czymś, co powinno zadowolić fanów realizmu - ma zawierać jasne zasady przebijania pancerza i tego konsekwencji, co (jeśli wyjdzie jak trzeba) zaowocuje poważnymi obrażeniami postaci, oraz możliwością zakończenia walki w jednej turze - oczywiście, jeśli posiadamy wytrenowanego wojownika, inaczej może być krucho. Zawody - na początku mamy kilka podstawowych archetypów (od tak powszechnych jak Złodziej do charakterystycznych dla mojego świata, jak Poszukiwacz), które są o tyle ciekawe, że klasy kreujemy po części samemu - każdy zawód, oprócz wymaganych umiejętności, pozwala nauczyć się kilku innych, które sami wybierzemy z listy umiejętności. Oczywiście nie można nauczyć się dowolnych, ale jeśli wszystko pójdzie jak z płatka, powstanie system zawodów dający graczom możliwość personalizacji ich postaci. Jedyne czego mi jeszcze brakuje, to system magii...
Tak więc, jeśli ciekawi Was ten system, piszcie tutaj - robię teraz POWOLI podręcznik, nie bardzo szczegółowy, ale zawsze, ale jak chcecie to mogę zacząć wszystko spisywać tutaj, to może ktoś na bieżąco to przetestuje...
A, jakby co: twórczość -> Mesme'Roth.
HORN
Witajcie w Świecie, pięknym, choć wyniszczonym. Czy odnajdziecie swoje miejsce w tej niegościnnej krainie? Czy przeżyjecie spotkania z jego niebezpiecznymi mieszkańcami? Myślicie, że tak? Cóż, odważni z was ludzie, muszę to przyznać... Zatem podejdźcie bliżej, a opowiem Wam o Świecie coś więcej...
Pisałem o tym już kilkakrotnie, ale teraz opiszę to dokładniej. Co? System RPG, którzy próbuję zrobić od dłuższego czasu. O czym traktuje i co wyróżnia go z gamy innych roleplejów?
a) Świat
Z pozoru kalka Starego Świata, tak charakterystycznego dla Warhammera, po bliższym przyjrzeniu się ukaże wiele dużych różnic, które mogą zmienić Wasze postrzeganie tej krainy. Po pierwsze, minotaury. Potężna rasa, która niegdyś władała Światem, obecnie desperacko próbuje zagarnąć dla siebie jak największą liczbę swych dawnych terenów, które niegdyś utraciła, oraz ponownie zyskać panowanie nad rasą ludzką. Minotaury są niezwykle dobrze rozwinięte technologicznie, silne oraz inteligentne, co czyni z nich niezwykle niebezpiecznych wojowników. To właśnie one są główną przyczyną osłabienia największej krainy ludzi, Inresli... W państwie szerzy się biedota i śmierć, czy potrafisz w niej przeżyć?
Po drugie, magia. O ile w większości światów jest ona po prostu energią, która pozwala osiągać zachłannym magom ich cele, tutaj jest narzędziem, które, choć trudne do opanowania, daje niezwykle potężne efekty, mogące w prosty sposób zmienić świat. Dlaczego jednak tak mało osób para się czarami? Gdyż jest to niezwykle trudne, magia pozostawia w umyśle trwałe ślady, wypacza psychikę i z czasem utrudnia podstawowe działania... Oczywiście wtedy, kiedy ktoś używa jej niewłaściwie...
b) Mechanika
Atrybuty przedstawione są w skali od o do 20, a do wszelkich testów wykorzystuje się tylko jedną kość k20. Zasady są proste do opanowania nawet dla nowicjuszy w dziedzinie gier RPG (podobne do Warhammera, ale system nieoczekiwanych rezultatów zmienia to po części), umiejętności jest moim zdaniem wystarczająca liczba, a system walki będzie czymś, co powinno zadowolić fanów realizmu - ma zawierać jasne zasady przebijania pancerza i tego konsekwencji, co (jeśli wyjdzie jak trzeba) zaowocuje poważnymi obrażeniami postaci, oraz możliwością zakończenia walki w jednej turze - oczywiście, jeśli posiadamy wytrenowanego wojownika, inaczej może być krucho. Zawody - na początku mamy kilka podstawowych archetypów (od tak powszechnych jak Złodziej do charakterystycznych dla mojego świata, jak Poszukiwacz), które są o tyle ciekawe, że klasy kreujemy po części samemu - każdy zawód, oprócz wymaganych umiejętności, pozwala nauczyć się kilku innych, które sami wybierzemy z listy umiejętności. Oczywiście nie można nauczyć się dowolnych, ale jeśli wszystko pójdzie jak z płatka, powstanie system zawodów dający graczom możliwość personalizacji ich postaci. Jedyne czego mi jeszcze brakuje, to system magii...
Tak więc, jeśli ciekawi Was ten system, piszcie tutaj - robię teraz POWOLI podręcznik, nie bardzo szczegółowy, ale zawsze, ale jak chcecie to mogę zacząć wszystko spisywać tutaj, to może ktoś na bieżąco to przetestuje...
A, jakby co: twórczość -> Mesme'Roth.