PDA

Pokaż pełną wersje : Dokąd zmierza Tibia?


Foxbee
17-11-2007, 22:41
Witam. W tym temacie chciałbym poznać Wasze opinie na temat tego, jak zmieni się Tibia po najbliższych uaktualnieniach. Nie chodzi mi o konkrety, nowe rozwiązania w grze, tylko o to, co, Waszym zdaniem, stanie się np. z klimatem gry, co sądzicie o kursie, jaki obrał dziś Cipsoft, jak na zmiany zareagują np. posiadacze konta FACC.

Moim zdaniem, Cipsoft wyczuł moment, gdy Tibia osiąga szczyty popularności, aby przycisnąć do muru darmowych graczy. Mają do wyboru: albo pozostać na swoim miejscu i patrzeć, jak PACC-owie dostają coraz więcej, albo czym prędzej dołączyć do ich grona. Myślę, że wielu z nich wybierze właśnie tą drugą opcję, gdyż nie mogliby tak łatwo zrezygnować z pełnego uczestnictwa w ulubionej grze.

Dziękuję i zapraszam do kulturalnej i wyważonej dyskusji.

Foxbee

poreda
17-11-2007, 22:44
Odpowiem w skali procent jak przedstawia się moje zdanie o Tibii. (1%-Dno, 100%-Świetnie)

Tibia 7.5 - 100%
Tibia 7.6 - 90%
Tibia 7.7 - 90%
Tibia 7.8 - 80%
Tibia 7.9 - 75%
Tibia 8.0 - 40%
Tibia 8.1 - ?

Araash
17-11-2007, 22:50
Odpowiem w skali procent jak przedstawia się moje zdanie o Tibii. (1%-Dno, 100%-Świetnie)

Tibia 7.5 - 100%
Tibia 7.6 - 90%
Tibia 7.7 - 90%
Tibia 7.8 - 80%
Tibia 7.9 - 75%
Tibia 8.0 - 40%
Tibia 8.1 - ?

Według mnie będzie tak:
Tibia 7.5 - 100%
Tibia 7.6 -70%(wprowadzenie souli)
Tibia 7.7-7.9 - 50%
Tibia 8.0 - Hmmm z 50% będzie :>(dosyć fajnie się teraz gra,chyba dlatego,że moim 10 knightem mam prawie 80/80 ;d)

Tozan
17-11-2007, 22:56
Oczywiście uważam, że dla CipSoft'u chodzi tylko i wyłącznie o pieniądze, lecz o tym to chyba każdy wie. Zgadzam się również z tym, że te update są tylko dla zachęcenia (?) udowodnienia, że gra darmowym kontem jest bez sensu i, że musisz kupić pacca. Te update będą, aż do końca Tibii, gdyż nie oszukujmy się ta gra nie jest darmowa. Facc jest tylko do nabicia skilli i lvl, tylko aby później zakupić te płatne konto. Przyszłośc tibi moim zdaniem jest jasna. Zawsze będzie miała wielu zwolenników, gdyż jest ona inna niż wszystkie inne gry mmorpg, a ludzie z natury lubią być oryginaln.
to jest tylko moje własne zdanie na temat Tibi i nie mówmy chociaż, że Tibia zmierza ku upadkowi, bo napewno tak sie nie stanie :P.

pozdro...

Cygan Slejter
17-11-2007, 22:57
tibia 7:6 i tyle na ten temat:)

poreda
17-11-2007, 23:01
Według mnie będzie tak:
Tibia 7.5 - 100%
Tibia 7.6 -70%(wprowadzenie souli)
Tibia 7.7-7.9 - 50%
Tibia 8.0 - Hmmm z 50% będzie :>(dosyć fajnie się teraz gra,chyba dlatego,że moim 10 knightem mam prawie 80/80 ;d)

Wprowadzenie Souli nadrabiają Wandy :)

Foxbee
17-11-2007, 23:02
Rozumiem Waszą (i swoją, nie przeczę) nostalgię za dawnymi czasami. Co jednak myślicie o przyszłości? Czy naprawdę będzie tak zła, jak sądzą niektórzy? Zachęcam do śmiałego wypowiadania się.

poreda
17-11-2007, 23:06
Hmm.. Z wiadomości z Test Servera, tibię 8.1 oceniam na 70% JAK NARAZIE.

Duke Dran
17-11-2007, 23:39
Według mnie im dalej tym lepiej. Oczywiście niektóre zmiany jednym szkodzą drugim pomogą, ale Cipsoft nas słucha. Stara się doprowadzić do tego abyśmy grali jak najwięcej. Wprowadza nowe zmiany, ulepszenia i pogorszenia. Polepszenie palladynów i knightów w ostatnim update wywołało spore kontrowersje. Ludzie aż do dzisiaj wypominają to Cipom, ale oni starają się to naprawić. Może robią to dobrze, a może źle to już zależy od opinii gracza. Jak to ktoś kiedyś napisał tutaj na forum: Niezależnie od zmian Ci, którzy nadal grali nie zmieniając profesji poprzez jej pogorszenie, pokłon przed nimi.

ragafewee
17-11-2007, 23:39
Do upadku, Bycia grą dla 8 latków

Miłosz
17-11-2007, 23:46
w 7.5 wprowadzili soule głąby...
7.4-100%
7.5-95%
7.6-90%
7.7-90%
7.8-75%
7.9-80%
8.0-77,5%
8.1-85%
według mnie jest lepiej ;)

Bociuspce
17-11-2007, 23:50
ragafewee tez tak sondze =/

Leirdek
17-11-2007, 23:55
Tibia:
7.5-120%(wtedy ostro hunciłem na ratach aż do 6lvl,potem skończyłem grać)
7.6-nie wiem
7.7-nie wiem
7.8-nie wiem
7.92-90%
8.0-10%:D
8.1-dno.pl 1%

poreda
18-11-2007, 00:08
@Miłosz
W takim razie zwracam Honor :)

TiduKnight
18-11-2007, 00:13
Moim zdaniem najlepsz jest Tibia 8.0baby::p:)i koniec Topica:]B)

Sesef
18-11-2007, 01:09
Jak dla mnie najlepsza była i chyba pozostanie Tibia której 85% tego forum nie zna czyli Tibia 7.1 wtedy nie było souli, squli, wojny były fajniejsze (padałeś, zakładałeś nowego aola i leciałeś spowrotem), ceny były adekwatne do rangi itema e-plate - oho kto y myślał o e plate to było tylko dla najlepszych, g-arm 300k demon shield 250k f-axe 100k itd od Tibi 7.2 wszystko zaczęło się sypać i powoli pogarszać ale i tak tibia będzie istnieć dotąd aż ludzie będą kupować PACC

shoq
18-11-2007, 10:58
Moim zdaniem.
Tibia 7.5 była dobra, nie było tyle noobów co teraz, gra była o wiele trudniejsza, a przynajmniej magicznymi profesjami.

7.6; 7,7; 7.8; 7.9... nie pamiętam już dokładnie, który jakie zmiany wniósł. W każdym razie wtedy Tibia na pewno dążyła do uproszczenia systemu gry i (!) ograniczenia botowania. Soul Points, Stamina? To wszystko przeciw botowaniu i account sharingowi.
Gdzieś tam po drodze wprowadzili różdżki i to był krok w przód dla magicznych profesji. Już nie trzeba było powalać ze Spike swordem na roty żeby wbić upragniony level, robić run godzinami, żeby chwilę poexpić na cyclopach. Mana od tego czasu odnawia się
znacznie szybciej.

System hotkeyów wprowadzili w 7.9, o ile dobrze pamiętam. Co do tego mam mieszane odczucia. Pamiętam, jak uciekłem swoim 18 sorcem od dwóch 30lvl magów (a mieli sd, mf i inne badziewia). Dopadli mnie na cycach pod thais, a ja uciekałem do miasta chyba z 10 minut. Dlaczego tak długo? Musiałem chodzić w sposób chaotyczny, żeby nie dostać z sd. Ale udało się :) Tak więc system hotkeyów uprościł grę, aż za bardzo.

8.0... Właściwie dobrze że takie coś nastało. Wcześniej nie było dużego problemu zabić knighta, pala. Z palem nawet były problemy na desercie, można było normaline zarabiać palem zgadzając się na wykonanie deserta z jakąś ekipą, tak mało było palków.

8.1 To kolejny krok w przód dla magów, a w szczególności dla druida. Co tak psioczycie na nowy update? Że sorc i druid będą inni? To wam się nie podoba? Czy to, że knight nie będzie używał dobrze uh? To normalne, że knight ma słabo opanowaną magię, a eliksiry? Do nich nie potrzeba mocy magicznej. Dla knighta PODSTAWOWE czary, dla pala ZAAWANSOWANE, a dla magów MISTRZOWSKIE. To chyba logiczne? Przez ostatnie pół roku knighci i paladyni byli silni. Strach podejść magiem do pala! Jeśli trochę poskilował, to był naprawdę potęgą. Teraz druid będzie mógł atakować tak jak sorc. Wbrew pozorom, drut i sorc będą nadal podobni, nawet czary te same, tylko inny żywioł. Ale tak chyba powinno być, mimo że mogliby wprowadzić kilka czarów różniących te profesje.
To tyle.

tadel
18-11-2007, 12:42
Jak dla mnie najlepsza była i chyba pozostanie Tibia której 85% tego forum nie zna czyli Tibia 7.1 wtedy nie było souli, squli, wojny były fajniejsze (padałeś, zakładałeś nowego aola i leciałeś spowrotem), ceny były adekwatne do rangi itema e-plate - oho kto y myślał o e plate to było tylko dla najlepszych, g-arm 300k demon shield 250k f-axe 100k itd od Tibi 7.2 wszystko zaczęło się sypać i powoli pogarszać ale i tak tibia będzie istnieć dotąd aż ludzie będą kupować PACC

wprawdzie każdy pewnie mówi że najlepsza jest tibia od której zaczynał, ja też się podpisuje pod tym, ja zaczynałem od tibi 7.21 wtedy pewnym krokiem było wprowadzenie skulli, i zniesienie amulet of life to były dla mnie czasy, istniało tylko 8 światów i ceny itemów były takie, że poza p setem, guardian shieldem i dragon hammerem nie było mnie stać już na nic, z cennika pamiętam BOH - 150-180k, a więc z każdym updatem widać jak ekonomia upada, przez co sorcow na nic nie stać, kiedyś jak sorc po żmudnej pracy, która mu pochłaniała niebagatelne ilości czasu, wkońcu dobijał upragniony 70 lvl i huncił runami najlepsze potwory, w tamtych czasach każda profesja była bogata, bo ekonomia była na wysokim poziomie, runy były tanie (bp uh 2,3k~) a itemy drogie(wspomniałem wcześniej) i właśnie wtedy był stan idealny, z każdym updatem runy drożały, a itemy taniały, wprowadzenie różdżek zrujnowało wszystko, dzieci visa były wszechmocne, a knight który miał pieniądze na uh, już ich niemiał, ponieważ wszystkie itemy staniały z winy dzieci visa, które znosiły bp`ki najdroższych itemow do dp, w tibi 8.0 sytuacja się trochę odwróciła, gdyż to dzieci visa ograniczyły swoje zasoby, a knight zaczął zarabiać niewielką część tego co mógł zarobić przed update 7.6...

Tibia zmierza ku zrównaniu profesji pod każdym względem, nie będzie wkońcu żadnych różnic między profesjami, poza tą jak to wszystko wygląda...

a więc, balansacja jest złem...

Ptakuba
18-11-2007, 12:59
Tibia zmierza do stania się grą w 100% płatną, przez co wielu ludzi nawet obecnych PACC odejdzie, bo stwierdzi że cipsoft za mocno się ceni.
Zmierza do tego że jedynym co będzie w grze, będzie expienie i skillowanie, nie będzie ludzi którzy oceniają innych po czymś innym niż cyferki przy nicku.
Zmierza do stania się gierką z cukierkową grafiką i jak najbardziej "wypasionymi" rzeczami, byleby jak najmniej sensownie według spojrzenia w czasie (piłki plażowe) i z punktu widzenia geografii (obejrzyjcie mapę), będą w to grać tylko 8-letnie dzieci.
Zmierza więc, krótko mówiąc, do samozniszczenia.
Choć balans profesji niezły, reszta - leży. Balans powinni zostawić już w wersji 8.1, czyli po właśnie robionym updacie.

Piotrek Marycha
18-11-2007, 14:15
Odpowiem w skali procent jak przedstawia się moje zdanie o Tibii. (1%-Dno, 100%-Świetnie)

Tibia 7.5 - 100%
Tibia 7.6 - 90%
Tibia 7.7 - 90%
Tibia 7.8 - 80%
Tibia 7.9 - 75%
Tibia 8.0 - 40%
Tibia 8.1 - ?
gwarantuje ci, gdyby tibia zostala na 7.5 to by cie tu nie bylo na tym forum, ani bys nie pamietal co to w ogole tibia jest

System hotkeyów wprowadzili w 7.9, o ile dobrze pamiętam. Co do tego mam mieszane odczucia. Pamiętam, jak uciekłem swoim 18 sorcem od dwóch 30lvl magów (a mieli sd, mf i inne badziewia). Dopadli mnie na cycach pod thais, a ja uciekałem do miasta chyba z 10 minut. Dlaczego tak długo? Musiałem chodzić w sposób chaotyczny, żeby nie dostać z sd. Ale udało się :) Tak więc system hotkeyów uprościł grę, aż za bardzo.
no I? co to za przyklad? w 18 lvla trafic to nie mialby duzych problemow trafic dzieciak ktory nigdy tibii 7.5 nie widzial, wyobraz sobie co sie dzieje na 100+

wprowadzenie różdżek zrujnowało wszystko, dzieci visa były wszechmocne, a knight który miał pieniądze na uh, już ich niemiał, ponieważ wszystkie itemy staniały z winy dzieci visa, które znosiły bp`ki najdroższych itemow do dpmimo ze masz date "2004: pod nikiem to ci powiem - nie pierdol!, po pierwsze to nie rozdzki zepsuły balans, tylko tania mana, po drugie kiedy knight nie mial kasy na cokolwiek?!?!? Po trzecie kiedy "dzieci visa" znosily bpki najdrozszych itemow do dp?!?!?? po kims z takim stażem spodzielwalbym sie czegos wiecej niz dziecinne powtarzanie stereotypow

a więc, balansacja jest złem...
racja, spalić Cipsoft!!!!!!1
Tibia zmierza do stania się grą w 100% płatną, przez co wielu ludzi nawet obecnych PACC odejdzie, bo stwierdzi że cipsoft za mocno się ceni.
Zmierza do tego że jedynym co będzie w grze, będzie expienie i skillowanie, nie będzie ludzi którzy oceniają innych po czymś innym niż cyferki przy nicku.
Zmierza do stania się gierką z cukierkową grafiką i jak najbardziej "wypasionymi" rzeczami, byleby jak najmniej sensownie według spojrzenia w czasie (piłki plażowe) i z punktu widzenia geografii (obejrzyjcie mapę), będą w to grać tylko 8-letnie dzieci.
Zmierza więc, krótko mówiąc, do samozniszczenia.

ta a na końcu Cipsoft ześle czterech jeźdźców apokalipsy ktorzy walną hunta wszystkim graczom... nie przesadzasz koleś?

Foxbee
18-11-2007, 14:16
Widzę, że sporo jest głosów tęsknoty, że tak powiem, za "starą" Tibią. Pozwólcie, że dodam coś od siebie. Otóż moim zdaniem i ogólnie rzecz ujmując, tamte czasy gracze pamiętają przede wszystkim jako zwyczajnie spokojne. Każde uaktualnienie wnosiło do gry nowe rozwiązania, ale nie naruszało starych, dobrze wszystkim znanych. Dziś można powiedzieć, że niektórzy są zwyczajnie niepewni jutra.

Z tego, co zaobserwowałem, kłopot zaczął się, gdy osiągi graczy zaczęły gwałtownie wzrastać, a CipSoft wziął się do majstrowania przy zakurzonych mechanizmach profesji, czego efektem jest trwający właśnie "balans". Wielu świeżo upieczonych graczy nie pamięta "tamtych czasów", więc w większości z entuzjazmem przyjmują zmiany, czego nie mogę do końca powiedzieć o "starych bywalcach", dla których rewolucja często wcale nie wydaję się potrzebna. Wielu nie widzi najmniejszej potrzeby przewracania do góry nogami całego systemu gry - czy na wzór innych pozycji?, może i coś w tym jest. Ja zauważyłem, że rozgrywka staje się łatwiejsza, tak aby przyciągnąć, z czym się zgodzę, coraz więcej i coraz młodszych potencjalnych płatników...
To prowadzi do obniżenia kultury graczy.

Tak na marginesie, to sam zaobserwowałem, że o ile kiedyś bez problemu dołączałem do przypadkowo spotkanej ekspedycji, to teraz o wiele łatwiej paść ofiarą fałszywych "towarsyszy". W związku z napływem młodszego pokolenia, zanikają pewne zasady "honoru". Być może nie wszędzie tak było, to tylko moje spostrzeżenia...

Foxbee
18-11-2007, 14:16
Przepraszam za podwójny post. A tak przy okazji, proszę o zachowanie powściągliwości w wyrażaniu emocji.

Erhion
18-11-2007, 14:18
W lepszą stronę :D

tadel
18-11-2007, 16:03
Widzę, że sporo jest głosów tęsknoty, że tak powiem, za "starą" Tibią. Pozwólcie, że dodam coś od siebie. Otóż moim zdaniem i ogólnie rzecz ujmując, tamte czasy gracze pamiętają przede wszystkim jako zwyczajnie spokojne. Każde uaktualnienie wnosiło do gry nowe rozwiązania, ale nie naruszało starych, dobrze wszystkim znanych. Dziś można powiedzieć, że niektórzy są zwyczajnie niepewni jutra.

Z tego, co zaobserwowałem, kłopot zaczął się, gdy osiągi graczy zaczęły gwałtownie wzrastać, a CipSoft wziął się do majstrowania przy zakurzonych mechanizmach profesji, czego efektem jest trwający właśnie "balans". Wielu świeżo upieczonych graczy nie pamięta "tamtych czasów", więc w większości z entuzjazmem przyjmują zmiany, czego nie mogę do końca powiedzieć o "starych bywalcach", dla których rewolucja często wcale nie wydaję się potrzebna. Wielu nie widzi najmniejszej potrzeby przewracania do góry nogami całego systemu gry - czy na wzór innych pozycji?, może i coś w tym jest. Ja zauważyłem, że rozgrywka staje się łatwiejsza, tak aby przyciągnąć, z czym się zgodzę, coraz więcej i coraz młodszych potencjalnych płatników...
To prowadzi do obniżenia kultury graczy.

Tak na marginesie, to sam zaobserwowałem, że o ile kiedyś bez problemu dołączałem do przypadkowo spotkanej ekspedycji, to teraz o wiele łatwiej paść ofiarą fałszywych "towarsyszy". W związku z napływem młodszego pokolenia, zanikają pewne zasady "honoru". Być może nie wszędzie tak było, to tylko moje spostrzeżenia...

Genialna wypowiedź, kiedyś jak zaczynałem grać, to na questa z chain armorem na rooku zbierała się ekipa 8 osob, zabrali mnie bez pytania i gry w połowie questa musiałem się wylogować, 2 z nich odprowadziło mnie do wyjścia, nie zostawili mnie na pastwe orcow, to były czasy honoru...

Nie zgadzam sie jednak co do tego że my tęsknimy bo uważamy że kiedyś było lepiej, OCZYWIŚCIE że było lepiej, ekonomia była na wysokim i dobrym poziomie, nie potrzeba było nic dodawac i nic ujmować poszczególnym profesjom, to co obecnie cipsoft nazywa balansacją to próba naprawienia błędów z update 7.6 kiedy to nastąpił krach na giełdzie tibijskiej...

Ps. do tego pana co mi coś o różdżki zarzuca, mówiąc różdżki miałem na mysli całość zmian, czyli visy za małą ilość many również, to naprawde zrujnowało tibie, ceny drastycznie przez to zmalały, naprawde było widać że dzieci visa zniszczyły ekonomie...

Piotrek Marycha
18-11-2007, 17:18
Ps. do tego pana co mi coś o różdżki zarzuca, mówiąc różdżki miałem na mysli całość zmian, czyli visy za małą ilość many również, to naprawde zrujnowało tibie, ceny drastycznie przez to zmalały, naprawde było widać że dzieci visa zniszczyły ekonomie...
nie update zniczyl ekonomie, a popularność gry + nowe tereny, a to jest nieuniknione, chyba ze oczekujesz ze Cipsoft walnie limit ludzi online na 300 osob po to zeby wyzsze ceny byly ?
BTW, nie wiem co maja dzieci visa do ogolnej ekonomii...

@down: a co, knighti i paladyni to tylko roty bili i nic nie lootowali?

tadel
18-11-2007, 18:07
God, to jest proste jak konstrukcja cepa...

dzeci dostały visa - mogły tanim kosztem zabijać dobre potwory - siedzieć wiele godzin na nich - lootowac dużo itemow - sprzedawać - rezultat? - popyt>podaż - ceny maleją...

Mortegus
18-11-2007, 22:08
Uważam, że częstotliwość updateów (2 na rok) i ich jakość (ilość nowości, ulepszeń) jest bardzo niska. Ciężko mi sobie wyobrazić ekipę Cipsoftu pracującą przez pół roku nad tak ubogim updatem. Szczyt jakości tibi wg. mnie to ta wersja z wprowadzeniem różdżek. Zbliżający się update upodabnia tibie do Diablo II, gry sprzed 6 lat co jest żałosne. Cipsoft ma coraz mniej nowych, oryginalnych pomysłów. Tibia traci swój klimat i graczy. Ale tibia się nie skończy, ponieważ przyjdą nowi gracze, którzy nie znają starej, lepszej tibi i tak to będzie się ciągnęło.

Wiechoss
19-11-2007, 00:41
Zapowiedzi Cipsoftu - Pnie sie ku gorze ja orzeł

po ukazaniu sie screenow z TS - lotem pikujacym w dol

a calosc od czasow kiedy zaczełem grac w tibie czyli 7.4 to caly czas spada na psy ...

Faylen
19-11-2007, 01:26
Osobiście uważam że tibia jest grą która opierała sie głownie na niepowtarzalnym klimacie różniącym ją od innych gier online. Jeśli nie klimat to co innego sprawia że tibia posiada aż tak dużą grywalność?
z graficznego punku widzenia jest to bieganie kwadratem i strzelanie prostokątem. Z upływem czasu i wprowadzaniem nowych aktualizacji tibia powoli zaczyna tracić swój sens ponieważ system gry jest coraz prostszy, exp coraz szybszy przez co większość osób stawia jedynie na poziom swojej postaci, skille, eq itd. Wiadome jest też to ze stare czasy nie wrócą więc po części nie ma sensu odkopywać tego co było kiedyś a przyjmować twardo to co CIP'y wymyślą. Myślę że cały system gry będzie coraz prostszy, ekonomia raczej zostanie na tym poziomie jaki mamy teraz bo gorzej raczej być nie może, miedzy graczami nie będzie żadnej więzi, a ostatecznie gra zostanie zmieniona na 3D i tym oto sposobem będziemy sie mogli cieszyć kolejna gra pozbawiona sensu typu MU, Silkroad czy Flyff ;)

Rafals from hell
19-11-2007, 01:30
Myślę, że chciałem zrobić olejny temat w stylu... Co chcielibyście nowego dla FACC, albo dlaczego PACC ma a FACC nie...

Swoje spostrzeżenia mogłeś umieścić w odpowiednim temacie.

Faylen
19-11-2007, 02:00
Myślę, że chciałem zrobić olejny temat w stylu... Co chcielibyście nowego dla FACC, albo dlaczego PACC ma a FACC nie...

Swoje spostrzeżenia mogłeś umieścić w odpowiednim temacie.
Jeśli ta wypowiedz dotyczy mnie to uważam ze post którego napisałem jest adekwatny to tematu, a przedstawione w nim myśli uzasadniają mój pogląd na to "Dokąd zmierza Tibia?"

Rafals from hell
19-11-2007, 09:42
Jeśli ta wypowiedz dotyczy mnie to uważam ze post którego napisałem jest adekwatny to tematu, a przedstawione w nim myśli uzasadniają mój pogląd na to "Dokąd zmierza Tibia?"

Odniosłem to do założyciela tego tematu.

Foxbee
19-11-2007, 17:31
Drogi Rafals from hell, w tym temacie mieliśmy okazję doświadczyć dyskusji naprawdę kulturalnej i na wysokim poziomie, jak na dotychczasowe warunki tego forum. Przedstawione opinie użytkowników to w zdecydowanej większości szczere i niezależne komentarze. Daleko im do znanych wszystkim ubolewań nad zapowiadanymi zmianami. Nie rozumiem Twoich podejrzeń, że moim zamiarem było sprowokowanie wybuchu żalu wśród forumowiczów posiadających darmowe konto w Tibii. Jak pewnie mogłeś zauważyć, pytanie zawarte w temacie brzmi: "Dokąd zmierza Tibia?" Ponadto, w pierwszym poście sprezycowałem je w następujący sposób:

Nie chodzi mi o konkrety, nowe rozwiązania w grze, tylko o to, co, Waszym zdaniem, stanie się np. z klimatem gry, co sądzicie o kursie, jaki obrał dziś Cipsoft, jak na zmiany zareagują np. posiadacze konta FACC.

Tym bardziej więc nie rozumiem, dlaczego swoją wypowiedzią wywołujesz zamęt wśród uczestników dyskusji. Podejrzewam również, że mogło Ci chodzić o następującą moją opinię, którą także znajdziesz w pierwszym poście. Otóż nikomu jej nie narzucam i oczekuję wyrażania przez Was własnego zdania, na których to oczekiwaniach zresztą się nie zawiodłem. Jeżeli uważasz, że powiększająca się przepaść pomiędzy graczami z FACC a tymi z PACC nie jest jednak tak poważnym problemem, napisz to! A może nie jest to wcale przepaść? Zapraszam do, powtórzę, kulturalnej i wyważonej dyskusji.

Sesef
19-11-2007, 19:30
nie update zniczyl ekonomie, a popularność gry + nowe tereny, a to jest nieuniknione, chyba ze oczekujesz ze Cipsoft walnie limit ludzi online na 300 osob po to zeby wyzsze ceny byly ?
BTW, nie wiem co maja dzieci visa do ogolnej ekonomii...

Czyli dla ciebie siedzenie z visem na hydrach albo mortem na wrl nie było niczym złym. Tylko dlaczego od czasu dzieci morta sprzedaż g-arma jest praktycznie nie możliwa?, albo rotsa u mnie na serwie po wprowadzeniu addonow cena rotsa na jakies 2 miesiące skoczyła z 20 do 25k teraz jak jest z cenami to nie wiem bo nie gram w tibie prawie 2 lata

Faratiz
19-11-2007, 19:39
Moim zdaniem w taki sposob Cipsoft sprawia ze expowiska takei jak dragi czy tomby staja sie coraz bardziej zatloczone bo ulatwia walke z potworkami :o pzrez co byle "newbie" moze sobie isc na lepsze stworki na ktorych kiedys wymagane byloz nacznie wieksze doswiadczenie :(

Piotrek Marycha
19-11-2007, 21:18
tibia powoli zaczyna tracić swój sens ponieważ system gry jest coraz prostszy
to jest akurat godne wyśmiania...
edit: ok ujme to tak - porownaj sobie ilosc czarow, broni, expowisk, roznych nowych zmian w grze typu soul pointsy, stamina, i dziesiatki innych rzeczy ktore teraz mi nie przychodza na mysl, tibia 7.4 bedzie przy 8.1 wygladac jak łysa choinka...
Czyli dla ciebie siedzenie z visem na hydrach albo mortem na wrl nie było niczym złym.
taa to najlepiej nie dodawac zadnych terenow, zadnych monsterow! w ogole najlepiej jakby 99% tibii to byly trole roty i guardy + po jedynym spawnie draga, hydry, hero, wrl i demona... tak, wtedy ceny bylyby swietne

Makasto
19-11-2007, 21:23
Zgadzam sie z kolegami z up


Przedtem to CIP-y robili tibie żeby była fajna, fajnie się grało, a teraz co? tylko dla pieniędzy... i co dostają te pieniądze i co z nimi robią ?! mogli by chociaz 25% z tego zainwestowac w ochrone serwerów

Faylen
19-11-2007, 23:42
@Piotrek Marycha
Zacznijmy od tego że ten temat nie powstał by wyśmiewać opinie innych użytkowników tego forum, a dzielić sie swoimi odczuciami na temat "Dokąd zmierza Tibia?".
Całe szczęście że forum tibia.pl nie posiada widocznego licznika postów bo takie sytuacje powtarzały by się nagminnie X(.
Jeśli masz coś do powiedzenia to w przyszłości pisz na temat.

BaxCrow
19-11-2007, 23:53
Tibia, jak tibia, będzie, najstarszą i jak dla mnie najlepszą grą MMORPG, bo teraz w świecie 3D wszystkie te gry, niby ładniejsze, niby fajniejsze, ale co z tego, jeżeli poznanie jakiegoś człowieka w tych grach graniczy z cudem.
Co do rozwoju, każdy z was tam mówi, że 7,6 było najlepsze, ale co to za różnica, popatrzcie na to z tej strony. Gdyby nie update, przez 3 lata o ile się nie mylę od 7,6 mielibyśmy nudę i non-stop to samo, a tak z każdym UPem mamy coś nowego i tyle.

Dla mnie tibia w skali ocen od 1-10 plasuje się w miejscu 9/10.

Ps. POWIEM TIBII NIE GDY BĘDZIE 3D.

Rafals from hell
20-11-2007, 10:47
Jeżeli uważasz, że powiększająca się przepaść pomiędzy graczami z FACC a tymi z PACC nie jest jednak tak poważnym problemem, napisz to! A może nie jest to wcale przepaść? Zapraszam do, powtórzę, kulturalnej i wyważonej dyskusji.

Przepaść jest i jestem z tego powodu niezmiernie zadowolony. Ja wydaje na 3 miesiące 90 zł, żeby móc spokojnie pograć i mieć dostęp do wszystkiego. FACC chieli by mieć dostęp do wielu rzeczy za darmo :) No cóż mi tu od razu nasuwa się myśl z naszymi politykami. Większośc FACC che tego co PACC za darmo, gdyby tak było można by to porównać z sytuacją w naszym kraju... :) My płacimy za polityków, a oni nie robiąc nic i nie płacąc mają wszystko :)

Zgadzam sie z kolegami z up


Przedtem to CIP-y robili tibie żeby była fajna, fajnie się grało, a teraz co? tylko dla pieniędzy... i co dostają te pieniądze i co z nimi robią ?! mogli by chociaz 25% z tego zainwestowac w ochrone serwerów

A utrzymanie serverów? Nie robią nic. Jeżeli mówisz, że servery są niestabilne to tylko i wyłącznie przez FACC, którzy je zapychają i narzekają, tak jak ty, że chodzi tu tylko o kasę i źle jest ona pożytkowana. Jesteś taki mądry spróbuj założyć firmę i wykładaj pieniądze z własnej kieszeni uprawiając wolontariat i tracąc przy tym miesięcznie tysiące złotych nie zarabiając nic.

Iwanek18
20-11-2007, 10:55
w update 2010 pewnie beda juz w tej grze samoloty, statki, czołgi, karabiny, atomowki, bron chmiczna etc... :]:]:]

tadel
20-11-2007, 12:19
to jest akurat godne wyśmiania...
edit: ok ujme to tak - porownaj sobie ilosc czarow, broni, expowisk, roznych nowych zmian w grze typu soul pointsy, stamina, i dziesiatki innych rzeczy ktore teraz mi nie przychodza na mysl, tibia 7.4 bedzie przy 8.1 wygladac jak łysa choinka...

taa to najlepiej nie dodawac zadnych terenow, zadnych monsterow! w ogole najlepiej jakby 99% tibii to byly trole roty i guardy + po jedynym spawnie draga, hydry, hero, wrl i demona... tak, wtedy ceny bylyby swietne

tak sie zastanawaiam, czy czasem nie popadłeś w skrajną nieudolność... dla mnie, przepraszam ale jesteś kretynem...

dlaczego?

ponieważ zarówno mi, jak i użytkownikowi do którego masz zastrzeżenia, nie chodzi o to że dodawanie terenów i potworów jest złe, tylko o to że system gry przy zmianach jakie zaszły w tibi 7.6 był zły, bo to zmiany w systemie, a nie wyglądzie i terenach tibi zadecydowały o tym że dzisiejsza ekonomia w Tibi wygląda jak polski rząd za czasów PIS...

Eyro
20-11-2007, 15:58
powiem wam tak ;]

8.0 - power pallow i knightow
update - power sorcow i druidow

ale nadal

sorc/drut<<<knight/pall

knight wali ze sworda po 400 w warlocki ^^ pall też tak samo wastujac e-speary a sorc co ? nawet po tym update hity mu sie nie zwieksza a warlockow na dystans nie bedzie trzymać ;] no może na skos ale chodzi o to że głównie dodali im strike na odległość i jakieś ue podobne czary :P ale mag musi mieć coś co go wyróżnia ... a do tych druidowych ue to kto powiedział że druid nie może mieć ue ? że ma latać z visem :P co prawda różnica w żywiołach jest ... jak druid miał exevo gran mas pox to nie płakaliście -.-

Rafals from hell
20-11-2007, 19:01
powiem wam tak ;]

8.0 - power pallow i knightow
update - power sorcow i druidow

ale nadal

sorc/drut<<<knight/pall

knight wali ze sworda po 400 w warlocki ^^ pall też tak samo wastujac e-speary a sorc co ? nawet po tym update hity mu sie nie zwieksza a warlockow na dystans nie bedzie trzymać ;] no może na skos ale chodzi o to że głównie dodali im strike na odległość i jakieś ue podobne czary :P ale mag musi mieć coś co go wyróżnia ... a do tych druidowych ue to kto powiedział że druid nie może mieć ue ? że ma latać z visem :P co prawda różnica w żywiołach jest ... jak druid miał exevo gran mas pox to nie płakaliście -.-


Stary dobry jesteś :D:D:D:D
Jak widać o update nic nie wiesz oprócz kilku screenów, które widziałeś.
I co z tego, że knight w warlocka będzie walił po 400+, jak sorc stanie na skos będzie mógł sie leczyć i atakować w jednym momencie, a na dodatek z strików będzie walił mniej więcej po równo (200+), przy czym knight i pall mimo, że ich ataki zostały polepszone po letnim update mają jeszcze większą rozpiętość pomiędzy kolejnymi atakami. Zdarzy się, ze walniemy 2x po 300+, ale zdarzy się, że nie trafimy 3 razy albo będziemy uderzać po 50,60,70. Ataki są bardzo nieregularne. A w kwestii leczenia magowie na manashieldzie/energy ringu, używają najlepszych mikstur i mają tańsze o 3x leczenie od knighta. Rzeczywiście knight i pallek lepszy od postaci magicznych xDD

Boże widzisz i nie grzmisz...

BaxCrow
21-11-2007, 13:10
powiem wam tak ;]

8.0 - power pallow i knightow
update - power sorcow i druidow

ale nadal

sorc/drut<<<knight/pall

knight wali ze sworda po 400 w warlocki ^^ pall też tak samo wastujac e-speary a sorc co ? nawet po tym update hity mu sie nie zwieksza a warlockow na dystans nie bedzie trzymać ;] no może na skos ale chodzi o to że głównie dodali im strike na odległość i jakieś ue podobne czary :P ale mag musi mieć coś co go wyróżnia ... a do tych druidowych ue to kto powiedział że druid nie może mieć ue ? że ma latać z visem :P co prawda różnica w żywiołach jest ... jak druid miał exevo gran mas pox to nie płakaliście -.-


Parodia...
Hity sorców zwiększą się o tyle, że 70+ MS z exori flam będzie bił ponad 200 czasami. A średnie hity to 160.
Powiedz mi, który rycerz wali non-stop po 400 w wrl? Bo jakoś ja ich nie dostrzegam. No chyba, że EO i Sero. Taki rycerz bije raz czy dwa po 400+, ale reszta hitów jest w granicy 150-200, a niektóre w ogóle nie trafiają. Jeśli nie masz o czymś pojęcia to nie komentuj.

Cygan Slejter
21-11-2007, 15:37
Parodia...
Hity sorców zwiększą się o tyle, że 70+ MS z exori flam będzie bił ponad 200 czasami. A średnie hity to 160.
Powiedz mi, który rycerz wali non-stop po 400 w wrl? Bo jakoś ja ich nie dostrzegam. No chyba, że EO i Sero. Taki rycerz bije raz czy dwa po 400+, ale reszta hitów jest w granicy 150-200, a niektóre w ogóle nie trafiają. Jeśli nie masz o czymś pojęcia to nie komentuj.

skad wiesz?? z test servera??
zauważ ze to byl TYLKO test server wiec tam hity napewno byly 5 razy wieksze


@topic
wezcie w końcu przestancie płakac ze kina bedzie znowu udupiony bo to jest nudne i nawet porzadnych argumentów nie umiecie przedstawić :/

Spidarman
21-11-2007, 16:20
Moim zdanie TIBIA byle do 3D oj byle do 3D to moje zdanie...

Dagubade
21-11-2007, 20:26
Witam, również według mnie Tibia zmierza ku łatwości, a kolejne update'y zmienieja grę od jednej do drugiej strony, raz na lepsze raz na gorsze, a wszyscy musimy sie poddać tej "grze" CIP'pów, albo zrezygnować, ale natura człowieka jest jaka jest i zrezygnować nie zrezygnujemy.
To jest ciągłe zmienianie, zamienianie, dodawanie, to sie nie skończy do tej pory aż tibia podupadnie, a to kiedyś sie musi stać, bo ile ludzie mogą grać w kwadraty i prostokąty, i bicie na 1 ture czy dwie, dymki itp., ale z drugiej strony, czy chciałbyś Tibie 3D, i wyobbrażasz ją sobie, bo ja nie zabardzo, nie iwem ale ta grafika 1,5D mi nie przeszkadza, te dymki też, w tym polega problem, chcemy czegoś nowego, ale nie chcemy tracić starego.
Balansacja profesji, hmm to jest bardzo różnie odberane pojęcie, by wszyscy byli równi, ale czy to do czegoś dojdzie ?? Zawsze jakaś profesja bedzie najlepsza, raz nią bedzie pall, raz sorc, w końcu druid, albo knight, to też jest kwestia nie skończona, bo balansacja profesji ma miejsce od pierwszej wersji Tibii, z każdym kolejnym updatem coś dochodziło nowego, i jeszcze wiecej, i jeszcze, CIP'om w dupie sie przewraca, co oni moga zrobić by Tibia była najpopularniejszą grą MMORPG, są gry 3D, ale czy mają taką grywalność (tutaj bedzie oburzenie WOW'ów) jedni powiedza że tak inni że nie.
Kwestia ekonomii. Jest to bardzo zaawansowane pojęcie, jedna rzecz ciągnie za sobą drugą, wszystkie modyfikacje tego elementu gry, będzie zawsze źle odbierane, bo przyzwyczailiśmy sie normalnie do tego co jest, wartość Gold Coinsa wzrasta, wartość itemo maleje. CIP'y nie mogą dopuścić by ekonomia się waliła, bo to by był przykładowy powrót do komuny, czego nikt by nie chciał, wszelkie updaty tego elementu muszą być bardzo delikatne, a nie przepaść ekonomiczna pomiędzy Tibia 7.5 i 7.6, to co sie wtedy stało powinno ewoluować 10 updatów, a nie jeden, kolejne załąmały całą gospodarkę, ale czy low levele będą narzekać ?? Nie bo każdy 8lvl z kasą zarobionąna rooku kupi se plate seta. No i wróćmy do Tbii sprzed kilku updatów, Plate set był cenionym zestawem zbrojnym co teraz podupadło, sam ubijając rekordowy 18lvl (nigdy nie byłem zaciętym graczem) miałem plate seta już dawno w depo, co dawniej byłoby nie do pomyślenia, 60lvl zmieniał niedawno z crown arma na goldena.
Kolejny problem jaki zaistniał to kwestia przepełnienia, która niekontrolowana moze doprowadzić do czegoś co byłoby już trudne do opanowania, czyli przykładowe (na początku) Plate Sety leżące na ziemi, nikt ich nie zbiera, no może jakiś 8lvl weżnie i sprzeda za kilak groszy w sklepie by uzbierać na Golden Armora. Iwem że to co teraz mówie jest teraz nei do pomyślenia, ale jeżeli kilka uddatów temu, Plate Set był tak cenion y, tearaz juz jest podstawową zbroją 8-9 lvl, prawie każdy ją ma. Za 10, może i wiecej upadatów, jeżeli CIP'y nie opanują ekonomii może się cała Tibia zrujnowac. Nie mówie by Plate Set kosztował po 100k ale coś trzeba by z tym zrobić
Tibia jak już wiemy jest jednym wielkim nieskonczonym dziełem, którego nastepca się nie spieszy i nie pospieszy raczej. Dopuki CipSoft będzie robił co do tej pory, Tibia wygląda szaro, może trzeba zmienić producenta :DD.
Możemy rozmawiać o firmie która przejmie CipSoft, ale że CIP'y zerżną wszystko co istnieje wszędzie indziej niż u nich, będzie nader ciekawie

Erhion
22-11-2007, 18:34
Zmieniam zdanie. Tibia zmierza w stronę OTS i gry dla dzieci do lat 8.

Foxbee
23-11-2007, 19:51
Po pierwsze, dziękuję Panu Moderatorowi za poświęcenie chwilki na dokonanie dwóch wnikliwych analiz wypowiedzi w tym temacie. Ja też pozwolę sobie na taką, jednak nieco krótszą ;)

Otóż przeglądając posty w moim temacie, zauważyłem, że wiele osób zawierało całe swoje zdanie, tą frustrację, bądź radość w paru słowach. Dlaczego? Nasuwa mi się myśl, że zmiany, jakich jesteśmy teraz świadkami są już tak skomplikowane, że należy sobie zadać pytanie: czy aby na pewno wszyscy rozumieją, o co chodzi?

Dotychczas, gdy nadchodził nowy update, mówiło się o konkretach: powstaje nowe pustynne miasto, dodają skillbary, pojawiają się addony. A dziś, jakby nie patrzeć, pozornie powierzchowne dodanie nowych żywiołów, nowych czarów i broni ma ponoć służyć pociągnięciu procesu wyrównywania profesji. A jednak nie mogę oprzeć się wrażeniu, że Cipsoft skomplikował sprawę i znikła gdzieś ta klarowność z poprzednich uaktualnień (co nie znaczy, że nigdy wcześniej zmiany nie miały wpłynąć na wyrównanie profesji itp.).

Zastanawiałem się także, czy możliwe by było ograniczenie problemu zbyt szybkiego i nierównomiernego dla profesji wzrostu poziomów graczy w inny sposób. Nierównowaga między profesjami uwidaczniała się szczególnie na wyższych poziomach. Przyszedł mi na przykład do głowy pomysł, który proszę traktować jako luźne rozważania w ramach "gdyby" lub dalekiej przyszłości. Czy bowiem nie można by było poprowadzić balansu bardziej łagodnie, a skupić się na tym, aby przy wysokich poziomach gwałtownie wzrastał próg doświadczenia i intensywne expienie przestawałoby dawać tak duże korzyści? Wyższy poziom przestawałby mieć tak duże znaczenie, którego miejsce zajmowałoby doświadczenie i umiejętności, pomocne np. przy rozwiązywaniu questów wymagających wielkiej zręczności, wiedzy i "pomyślunku". Mogłyby być mocno związane z historią Tibii. Tacy gracze zyskiwaliby uznanie nie z powodu trzechsetnego poziomu wbitego w rok, ale tych właśnie cech. Mogliby dostawać dodatkowe uprawnienia, przywileje, swoistą nagrodę za trud, którą jednak tylko te cechy spożytkować pozwolą. Ci, którzy nie potrafiliby przejść w rolę wielkiego doświadczonego i mądrego wojownika z powodu przyzwyczajenia do bezustannego wymiatania w proch kolejnych expowisk, odpadaliby. To powstrzymałoby kilkuletnich tibijskich terminatorów przed wyparciem starego, zasłużonego pokolenia i doszczętnego zniszczenia sensu gry, którym bezcelowe levelowanie przecież nie jest. Gwoli wyjaśnienia, nie mówię tu o ograniczeniu do maksymalnego poziomu, bo byłoby to zwyczajne pogwałcenie wolności, która jest także charakterystyczną cechą Tibii.

I na zakończenie, myślę, że obierając taką drogę Cipsoft zyskałby bardzo wiele w oczach wszystkich graczy, czyli tych, którzy najbardziej cenią sobie możliwość współzawodnictwa i współpracy z innymi w fantastycznym świecie Tibii. Pokazałby, że oprócz pieniędzy umie docenić także umiejętności i doświadczenie.

P.S. Coś nie wyszedł mi ten "krótszy" komentarz...

Vil
23-11-2007, 20:56
Zdefiniujcie ta swoja "latwosc", bo wedlug mnie gra sie jako tako coraz trudniej (chodzby to ze kiedys potwory nie uciekaly), tyle ze wzrost poziomu trudnosci gry nie nadaza za wzrastajaca sila postaci (i nie powinien).

jest calkiem widoczna roznica pomiedzy sorcem z jajami ( umiescmy go na razie w abstrakcyjnym swiecie bez kosztow i zasobow gotowki ) expiacym sobie na 50 levelu8 na dragach z predkoscia X, z wykorzystaniem nabytych umiejetnosci ( odruchowe leczenie, znajomosc terenu, umiejetnosc reakcji w sytuacjach kryzysowych ) od goscia ktory w tibie gra od tygodnia, nabil troche leveli i expi bezstresowo odrobine wolniej na nowo dodanym scierwie dla low levelowych knightow, ktore nie stanowi zagrozenia a respi sie w ilosciach ktorych nie powstydzilyby sie termity. Drugi z nich expi uzywajac jedynie kilku szarych komorek odpowiadajacych za naciskanie LPM i PPM, w zasadzie moglby byc zastapiony prostym botem, bo to co robi myslenia nie wymaga. Mechanizm ulatwienia gotowy.

Tutaj nie chodzi o to czym Tibja jest czy byla, tylko o dostepnosc internetu.

wielkie zaslugi na tym polu ma tez popularyzacja podworkowa, od przedszkolaka do przedszkolaka.

Gwoli wyjaśnienia, nie mówię tu o ograniczeniu do maksymalnego poziomu, bo byłoby to zwyczajne pogwałcenie wolności, która jest także charakterystyczną cechą Tibii.

Spieralbym sie czy to z czym mamy do czynienia w Tibii jest wolnoscia czy po prostu niedorobka.

Bolaczka Tibii jest to, ze expienie do niebotycznych leveli wogole jest umozliwione, o wiele lepiej by bylo gdyby nie trzeba bylo sie z tego wycofywac.

Generalnie droga wyjscia byloby wprowadzenie przedmiotow z bonusami do atrybutow tak, aby od pewnego levelu np. mozliwosci blokowania przez knighta okreslone byly maksymalna iloscia HP wynikajaca z tego co ma na sobie, z tego co wielogodzinnie zmuszony byl farmowac w teamie, a nie z tego ile czasu spedzil na expieniu ( czepiam sie tego zawsze i wszedzie, ale faktem jest ze ten 300 level mozna wbic nawet w kuriozalny sposob farmienia minosow przez 3-4 lata codziennie ). Wprost wyglada to tak, ze armor +150hp bylby bardziej zasluzony niz 150hp wynikajacych z wbicia przez tydzien 10 milionow expa. Tyle ze na tak daleko idace zmiany jest o pare lat za pozno.

Piotrek Marycha
25-11-2007, 16:46
W nadchodzacym update rycerza zostanie odebrane coraz to lepsze leczenie, tak wiec jesli chodzi o przetrwanie i ekonomie expienia rycerz na 120 a na 200 beda prawie tacy sami (tak samo jak w przypadku sorca nie beda idealnie tacy sami, ale roznica pomiedzy 120 a 200 lvl bedzie bardzo mala).
w gruncie rzeczy dobra myśl, ale jeżeli 200 ms jest trudniejszy do zabicia niz 200 ek to chyba cos tu nie gra...