PDA

Pokaż pełną wersje : Nowe fakty na temat update, 29.11~


Rybzor
29-11-2007, 20:28
Dear Gamemasters, Senators and Tutors. ~

Po przeczytaniu tego listu postanowiłem podsumować niejako najważniejsze zmiany, które zostały ujęte w nim, oraz nowości, część już pewnie większości znana, ale znajdzie się też coś nowego

Nie wiem, czy ktoś to już gdzieś umieszczał, nie mam całego forum w głowie, mam nadzieję, że nie. Informacje są ciekawe i jest ich trochę, zapraszam do lektury ;). (Pominięte zostały kwestię ze zgłaszaniem bugów i takie tam pierdoły, oczywiście nie jest to dokładne tłumaczenie).

1. Nowe tereny
Zostały wprowadzone nie tylko nowe tereny, ale również stare zostały rozbudowane i upiększone. Oto lista najważniejszych zmian, jeśli chodzi o mapę Tibii.

- Tiquanda (Powstało 5 małych spawnów Tarantul oraz nowe miejsce do expienia na północ od port hope)
- Podziemia troli i rotwormów w podziemiach Thais (Poszerzone tunele, trochę nowych grafik.)
- Podziemia orków na północ od Thais (Poszerzone tunele, więcej spawnów potworó
- Mt. Sternum Cyclops (Poszerzone tunele, trochę nowych grafik oraz pewnie nowe typy cyklopów)
- Północy zachód od Mt. Sternum (Nowe tunele, nowe środki transportu, oraz nowe grafiki)
- Powierzchnia Darashia/Ankrahmun (Obóz nomadów na powierzchni pustyni, oraz ukryty)
- Darashia Rotworm (Znacznie zmieniona struktura z większą liczbą carrion rotów, czy jak im tam ;d)
- ... ii trochę niespodzianek ;)

2. Potwory
- dark magician (185)
- dark apprentice (100)
- poacher (70)
- dragon hatchling (185)
- dragon lord hatchling (645)
- cat (0)
- cyclops smith (255)
- mechanical fighter (255)
- cyclops drone (200)
- troll champion (30)
(na razie tylko tyle wiadomo z listu : p)

3. Questy i NPC
Zaszło trochę zmian jeśli chodzi o NPC, zostały dodane nowe, do questów, oraz takie od eventów

Spis questów i wskazówki na początek:
- What a foolish Quest: Who might be the leader of the Fools' Guild in Thais? Maybe you can convince him to let you join...
- Secret Service: There are 3 large secret agencies in Tibia, and you can only join and help ONE. Will it be in Thais, Carlin or Venore?
- The Travelling Trader: There is a salesman travelling through the lands, each day to be found somewhere else. You can only start this quest on a MONDAY, so don't waste your breath on this one until next monday.
- Nomads Land: If you visit the new nomad camps you might find something interesting...
- Against the Spider Cult: Daniel Steelsoul in Edron might have a small task for brave adventurers...
- Into the Bone Pit: The sorcerer's guild in Thais needs help too!
- The Exterminator: The Carlin sewers are suffering from a huge slime plague... maybe a natural cure might help.
- The Ultimate Booze: This fascinating drink is of great interest to a tavern owner, of course
- Appease the Mighty: Kazzan is looking for a mighty ally. You need all of your convincing skills here.
- To Blind the Enemy: The elves in Ab'Dendriel are pretty angry about being spied out all the time...
- To Outfox a Fox: Budrik of Kazordoon wants to hunt a fox!
- Rest in Hallowed Ground: The priest in Edron wants to fight the undead invasion...
- Steal from Thieves: Ahmed was thieved! Can you stand such injustice?
- Tower Defence: Bunny Bonecrusher needs help...
Pozostawiam oryginał, aby nie psuć zabawy niektórym.

4. Nowe outfity
Please try to acquire the new outfits - the jester outfit should come automatically once you made a fool of yourself

Dla tzw "Nightmare Knights" i "Brotherhood of Bones" zostaną dodane nowe outfity (możesz dołączyć tylko do jednej z tych grup, a.. i nie jest to proste). Będzie możliwe zdobycie outfitu i addonów przeznaczonych do niego, wraz z posiadaniem outfitu będziemy mieli możliwość dostępu do specialnego pokoju, który w troszkę skomplikowany sposób umożliwi nam odblokowanie pozostałych outfitów : P. Trzeba pamiętać, że podczas takich operacji liczy się nasz poziom w bractwie "Nightmare Knights" lub "Brotherhood of Bones"

5. Balasacja
Jeśli chodzi o to, to nie powiedziano za bardzo nic nowego, jedynie jakieś pierdoły gdzie kupić czar i takie tam, które wcześniej były podawane w teaserze.

6. Dzielenie expa
Ten punkt najbardziej mi się spodobał. Od tego update (miejmy nadzieje) zostanie wprowadzony podział expa w party. Oznacza to, że za zabicie potwora wszyscy członkowie party będą otrzymywać tą samą ilość doświadczenia. Aby użyć takiej opcji muszą zostać spełnione 2 warunki.

Jedynie lider party może to aktywować


Następujące zasady muszą być zachowane, aby podział expa działał:

Poziom najmniejszego członka party musi być większy lub równy od 2/3 poziomu najwyższego lvlem członka party. Oznacza to, że 40 lvl będzie mógł polować z 60, 200 z 300, ale 30 z 60 już nie. Ponadto dystans w którym mogą się znajdować członkowie party nie może być większy niż 30 sqm, oraz 1 poziom w górę lub w dół. Członek party nie może być również afk na więcej niż 2 min, oznacza to, że w przeciągu 120 sek musi zaatakować potwora lub uleczyć kogoś. Nie będzie możliwe zatem "expienie" znacznie mniejszych lvli przez większe.

Dzielone doświadczenie posiada 3 stany:
*wyłączone - exp dzieli się jak wcześniej, bez żadnych zmian w zależności od tego kto ile zada dmg.
*włączone i aktywne - czyli takie jak napisałem wyżej, wszyscy otrzymują exp nie zależnie od tego ile zadali dmg. Należy pamiętać o staminie która będzie źle wpływała na dostarczany exp, o soulpointach które będą przydzielane indywidualnie i o summonach które też będą konfiskowac exp.
*włączone, lecz nieaktywne - Jeżeli jakiś wymóg nie jest spełniony, np najniższy lvl party to 40, a najwyższy to 70, to exp share zostanie zdezaktywowany i wróci do stanu, kiedy każdy otrzymuje exp w zależności od zadanych dmg

Należy zaznaczyć, że każdy członek party może sprawdzić, przez kogo party zostaje zdezaktywowane (kto nie spełnia warunków), może także sprawdzić stan podziału doświadczenia. Podział doświadczenia nie działa, jeśli chodzi o zabijanie graczy na pvp-enfo.

7. Kilka drobnych zmian w kliencie
- zmieniony znacznik centralny na mapie, będzie zmieniał kolor tak, aby był lepiej widoczny.
- algorytm tzw map-clicka, czyli chodzenia na zasadzie klikania na mapie został poprawiony, nie będą teraz występywać tzw freezy podczas chodzenia.
- poprawiono kilka elementów wyświetlania tekstu (exp itp)
- dodano sześć nowych ikon na automapie (north, south, east, west, up and down arrows)

Ahh i co jest jeszcze istotne, bardzo możliwe, że ulegną zmianie ceny run w sklepach.

Ojciec Dyrektor
29-11-2007, 20:41
Ahh i co jest jeszcze istotne, bardzo możliwe, że ulegną zmianie ceny run w sklepach.

... może coś więcej na ten temat ? Będę wdzięczny ;)

Duke Dran
29-11-2007, 20:47
No no ciekawy pomysl z tym party exp :p.

twardyziomek
29-11-2007, 20:48
dzieki kolego ze nam to pokazales :D
wrescie zrobili cos fajnego z tym party bo rycerze nie beda marudzili na to ze expa nie dostaja :D

Sir'Matek
29-11-2007, 20:51
Z tibia.de
16:26 Draconian Mage [45]: great health potion
16:26 Shiriel: Do you want to buy a great health potion for 250 gold?
16:26 Draconian Mage [45]: 20 great health potion
16:26 Shiriel: Do you want to buy 20 great health potions for 5000 gold?
16:27 Draconian Mage [45]: 20 strong health potion
16:27 Shiriel: Do you want to buy 20 strong health potions for 2200 gold?
16:27 Draconian Mage [45]: 20 strong mana potion
16:27 Shiriel: Do you want to buy 20 strong mana potions for 1600 gold?

Ceny poszły w poprawę, ciekawe jak z jakością.

Hmm najciekawszy jest shared exp ;))

DnL
29-11-2007, 20:55
dobry news troche się dowiedziałem co nie co ;) najbardziej mnie sie spodobał ten zostawiony orginał :cup: bo teraz większość nie kumatych wrzuci to do tranzlatora i beda kozakami :D 8o
pozdr0

Macunio
30-11-2007, 01:08
wkoncu druid bedzie dostawal exp za leczenie !
chociaz sadze , ze bedzie sam expil :P

ciesze sie, ze poprawili potiony, ten najwiekszy 5k dobrze a ten sredni za 2k to taniej niz uhy ;d

Michoss
30-11-2007, 01:12
Sam mam, i też wam dam!
http://rapidshare.com/files/73216840/Tibia812.spr

kocica
30-11-2007, 23:37
ej wiesz co wyjdz z tym kejlogerem ;d <dżoke>

#bylbym wdzieczny jakby mi ktos powiedzial, o co chodzi z tymi dwoma dodatkowymi drzwiami w bk roomie

Michoss
30-11-2007, 23:39
Część jakiegoś nowego questa, więcej nie wiem ;).

Vil
01-12-2007, 02:56
Wielki plus i minus zarazem, czemu trzeba bylo az kilku lat zeby ta w gre w jakis sensowny sposob poprawic ?

Rybzor
01-12-2007, 16:36
Wielki plus i minus zarazem, czemu trzeba bylo az kilku lat zeby ta w gre w jakis sensowny sposob poprawic ?
Imo wolny rozwój niesie za sobą niskie ryzyko, ryzyko utraty graczy w szczególności, a to przelicza się na kasę.

Salarigoth
01-12-2007, 16:58
Wielki plus i minus zarazem, czemu trzeba bylo az kilku lat zeby ta w gre w jakis sensowny sposob poprawic ?

Przepraszam, w ktorym miejscu ? Plusem jest to ze kazda prof na 30 lvl moze po 40k/h wyciagac czy to ze 100 lvl sie w miecha robi jak sie ma checi lub 2 ownerow?

Vil
01-12-2007, 18:46
Plusem jest to ze kazda prof na 30 lvl moze po 40k/h wyciagac czy to ze 100 lvl sie w miecha robi jak sie ma checi lub 2 ownerow?

myslisz starymi kategoriami, uznaj za "high" level w granicach 200 lub 250 i juz nie bedzie problemu z ludzmi osiagajacymi "wysokie" levele w krotkim czasie.

Imo wolny rozwój niesie za sobą niskie ryzyko, ryzyko utraty graczy w szczególności

wolny rozwoj niesie za soba ryzyko smierci gry z braku nowych graczy, ktorzy nie zainteresuja sie przedpotopowa mechanika i grafika.

Rybzor
01-12-2007, 19:04
wolny rozwoj niesie za soba ryzyko smierci gry z braku nowych graczy, ktorzy nie zainteresuja sie przedpotopowa mechanika i grafika.
Jak widać zatem, w przypadku Tibii to się nie sprawdza, pewnie ze względu na ludzi, którzy w nią grają. W sumie tu nasuwa się ciekawa teza, dlaczego jest tak mało graczy na poziomie : P.

Salarigoth
01-12-2007, 19:16
myslisz starymi kategoriami, uznaj za "high" level w granicach 200 lub 250 i juz nie bedzie problemu z ludzmi osiagajacymi "wysokie" levele w krotkim czasie.


Moze i tak ale wytarczy 100 lvl zeby sie liczyc w pvp kiedys zeby sie liczyc tez trzeba bylo miec 100 ( Sorc 60) a to bylo o wiele trudniejsze.