Majen
31-10-2004, 01:54
Ban na IP, więc popisze tu trochę :P.
1. Czym robić screeny:
Do tego celu używamy programu dostępnego na tej stronie(UO ScreenShot Utility (http://landhell.fpp.pl/tibia/index.php?PAGE=down&FILE=uosu140*****&DIR=)).
Jego obsługa jest stosunkowo prosta:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/1.jpg
W ramce, obrysowanej na pomarańczowo, wybieramy folder w którym będą zapisywane zdjęcia.
W "Jpeg Compression", ustawiamy jakość screenow, przy średnio dobrych komputerach jakość powinna być ustawiona na 75%, ustawienie jej na wyższym poziomie, może spowodować, że w trakcie robienia zdjęcia przytnie nam się komputer.
W "Auto shutter", możemy ustawić co ile ma program automatycznie zrobić zdjęcie.
W "Only Game Area", możemy ustawić, że fotografowane będzie jedynie pole gry.
W "File name...", możemy ustalić jaką nazwę będą miały robione przez nas zdjęcia.
W "Key Assign...", można ustawić klawisze wspomagające, ale na nowszych Windowsach nie wszystkie działają.
Zdjęcie robimy za pomocą klawiszu "Print Screen"
2. Jak mam umieścić zdjęcia na serwerze:
Jeżeli nie masz jeszcze serwera z udostępnionym miejscem to:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/2.jpg
Gdy już założyłeś konto pocztowe, wracasz na stronę główną onet-u i klikasz na ikonę republiki. Możesz też założyć kąto poprzez kliknięcie na specjalny link podamy pod koniec rejestracji:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/3.jpg
Teraz już tylko wybierasz nazwę dla swojej strony:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/4.jpg
Przy wpisywaniu kody zdarza się, że kod jest niepoprawny, wtedy spróbuj odświeżyć stronę(kod w okienku powinien się zmienić). Po pomyślnej rejestracji zostaniesz przeniesiony do strony "Webadmin" gdzie będziesz mógł zarządzać strona.
3. Jak wysłać pliki na serwer:
3.1 Przy użyciu "Menadżera witryny":
Do menadżera wchodzi się przez kliknięcie na ikonę "Menadżer witryny":
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/5.jpg
Po kliknięciu na "Stan konta" wyświetli ci się strona z informacjami o
ilości miejsca na koncie itd.
Obsługa menadżera:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/6.jpg
Czerwona ramka: Stan konta(ile mamy dostępnego miejsca na
serwerze(ogólnie) i ile miejsca nam pozostało).
Zielona ramka: Zawartość naszego konta.
Opcje:
"Nowy katalog"-służy do tworzenia nowych katalogów(bardzo
przydatne, zwłaszcza jeżeli nie chcemy później długo szukać
określonych plików).
"Załaduj"-służy do wysyłanie plików na konto(3 naraz).
"Usuń"-służy do usuwania plików.
"Zmień nazwę"-służy do zmiany nazw plików.
3.11 Zdarza się, że menadżer nie działa, co wtedy:
Można użyć w tym celu "Total Commander"(Ściągnij z Onet.pl (http://programy.onet.pl/44,45,8115,programy.html))
Po zainstalowaniu otwieramy program i pokazuje nam się takie okno:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/9.jpg
(przy włączaniu pokaże się jeszcze okno z wyborem numerku(za każdym razem może być inny :) )
Teraz wciskamy Ctrl + F:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/10.jpg
Różowa ramka-lista możliwych połączeń(przy nowo zainstalowanym programie to okno będzie puste)
Czerwona ramka-łączy nas z zaznaczonym na liście serwerem(kontem internetowym)
Zielona i brązowa ramka-edycja lub usunięcie zaznaczonego na liście połączenia.
Nas teraz interesuje przycisk "Nowe połączenie":
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/11.jpg
Sesja-taka będzie widniała nazwa na liście możliwych połączeń.
Nazwa hosta- dla republiki.pl taka jak na zdjęciu.
Użytkownik- nazwa twojej strony(www.kurtofel.republika.pl w tym przypadku użytkownik to kurtofel).
Hasło- jeżeli nie zmieniłeś w ustawieniach konta na republice, to masz takie jak przy e-mailu.
Ok-zatwierdzamy dane.
Teraz pojawi nam się znowu okno połączeń, klikamy połącz. Po prawej stronie okna widzisz zawartość swojego dysku, a po lewej stronie widzisz zawartość twojego konta, teraz na dysku znajdujesz zdjęcia zaznaczasz je PPM i naciskasz F5, i już pliki zostają przesłane na serwer(wyskoczy okno z postępami w przesyłaniu).
3.2 Photobucket (http://photobucket.com/login.php)
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/16.jpg
(Klikamy Sig-up i się rejestrujemy, niewiem czy nadal tak jest ale kiedyś
na photobukecie, darmowe konta, można było zakładać tylko o
wyznaczonych godzinach)
Po udanej rejestracji na e-mail(podany przy tworzeniu konta),
przyjdzie "list" z linkiem aktywacyjnym, loginem i passami, no i
adres naszej galerii:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/18.jpg
Obsługa:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/19.jpg
Niebieska ramka-tutaj lokalizujemy plik do wysłania na serwer.
Czerwona ramka- tutaj ustalamy ile zdjęć za jednym razem chcemy wysłać(max 10), tutaj należy uważać,
ponieważ gdy wysyłasz więcej zdjęć, co trwa trochę, i gdy dasz zatrzymaj, albo wyjdziesz z tej strony,
to niektóre zdjęcia mogą być załadowane tylko do połowy.
Pomarańczowa ramka: Tutaj można dodać album.
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/202.jpg
Czerwona ramka- te przyciski służą do przenoszenia(pomiędzy albumami),edycji(zmiana nazwy, wielkości itd.)
lub usunięcia zdjęcia.
Żółta ramka- jeżeli chcesz wkleić zdjęcie na forum to wystarczy to tylko skopiować i wkleić .
Żeby inni mogli oglądać twoją galerie wejdź w opcje i umożliw im to :)
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/203.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/204.jpg
(zaznacz "Yes")
No i to już chyba wszystko jeżeli chodzi o Photobucket.
3.3 Lycos (http://www.tripod.lycos.co.uk/)
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/13.jpg
(Zwróccie uwagę na czerwony napis pod koniec rejestracji)
Na email dostaliście "list" z linkiem aktywacyjnym, teraz musicie ustalić hasło do ftp.
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/14.jpg
Teraz tylko trzeba czekać na aktywacje
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/15.jpg
:p
3.31 Konfiguracja Total Commandera:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/205.jpg
Reszta, tak jak w punkcie 3.11.
4. Wklejenie zdjęć na forum.
Upewnij się, że temat zakładasz w odpowiednim dziale.
Zdjęcia wkleja się bardzo prosto, pomiędzy a wpisujemy adres zdjęcia(np. http://republika.pl/"Użytkownik"/"Katalog"/nazwazdjęcia.jpg)
UWAGI:
Jeżeli zdjęcia nie zrobiłeś za pomocą UOSS, upewnij się, że zdjęcie jest zapisane w formacie ".jpg/.jpeg", ponieważ zdjęcia w formacie .bmp zajmują dużo miejsca na serwerze i bardzo długo się ładują.
Staraj się obcinać zdjęcia, by nie rozciągały strony.
Po każdym adres zdjęcia naciśnij "Enter", bo inaczej zdjęcia będą wyświetlane jedno za drugim(oczywiście jeżeli bardzo będą rozciągać stronę to automatycznie przelecą na niższą linijkę)
Kończę na dziś, śpiący jestem.
Re Down:
"kończę na dziś" miało oznaczać, że to jeszcze nie koniec.
1. Czym robić screeny:
Do tego celu używamy programu dostępnego na tej stronie(UO ScreenShot Utility (http://landhell.fpp.pl/tibia/index.php?PAGE=down&FILE=uosu140*****&DIR=)).
Jego obsługa jest stosunkowo prosta:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/1.jpg
W ramce, obrysowanej na pomarańczowo, wybieramy folder w którym będą zapisywane zdjęcia.
W "Jpeg Compression", ustawiamy jakość screenow, przy średnio dobrych komputerach jakość powinna być ustawiona na 75%, ustawienie jej na wyższym poziomie, może spowodować, że w trakcie robienia zdjęcia przytnie nam się komputer.
W "Auto shutter", możemy ustawić co ile ma program automatycznie zrobić zdjęcie.
W "Only Game Area", możemy ustawić, że fotografowane będzie jedynie pole gry.
W "File name...", możemy ustalić jaką nazwę będą miały robione przez nas zdjęcia.
W "Key Assign...", można ustawić klawisze wspomagające, ale na nowszych Windowsach nie wszystkie działają.
Zdjęcie robimy za pomocą klawiszu "Print Screen"
2. Jak mam umieścić zdjęcia na serwerze:
Jeżeli nie masz jeszcze serwera z udostępnionym miejscem to:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/2.jpg
Gdy już założyłeś konto pocztowe, wracasz na stronę główną onet-u i klikasz na ikonę republiki. Możesz też założyć kąto poprzez kliknięcie na specjalny link podamy pod koniec rejestracji:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/3.jpg
Teraz już tylko wybierasz nazwę dla swojej strony:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/4.jpg
Przy wpisywaniu kody zdarza się, że kod jest niepoprawny, wtedy spróbuj odświeżyć stronę(kod w okienku powinien się zmienić). Po pomyślnej rejestracji zostaniesz przeniesiony do strony "Webadmin" gdzie będziesz mógł zarządzać strona.
3. Jak wysłać pliki na serwer:
3.1 Przy użyciu "Menadżera witryny":
Do menadżera wchodzi się przez kliknięcie na ikonę "Menadżer witryny":
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/5.jpg
Po kliknięciu na "Stan konta" wyświetli ci się strona z informacjami o
ilości miejsca na koncie itd.
Obsługa menadżera:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/6.jpg
Czerwona ramka: Stan konta(ile mamy dostępnego miejsca na
serwerze(ogólnie) i ile miejsca nam pozostało).
Zielona ramka: Zawartość naszego konta.
Opcje:
"Nowy katalog"-służy do tworzenia nowych katalogów(bardzo
przydatne, zwłaszcza jeżeli nie chcemy później długo szukać
określonych plików).
"Załaduj"-służy do wysyłanie plików na konto(3 naraz).
"Usuń"-służy do usuwania plików.
"Zmień nazwę"-służy do zmiany nazw plików.
3.11 Zdarza się, że menadżer nie działa, co wtedy:
Można użyć w tym celu "Total Commander"(Ściągnij z Onet.pl (http://programy.onet.pl/44,45,8115,programy.html))
Po zainstalowaniu otwieramy program i pokazuje nam się takie okno:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/9.jpg
(przy włączaniu pokaże się jeszcze okno z wyborem numerku(za każdym razem może być inny :) )
Teraz wciskamy Ctrl + F:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/10.jpg
Różowa ramka-lista możliwych połączeń(przy nowo zainstalowanym programie to okno będzie puste)
Czerwona ramka-łączy nas z zaznaczonym na liście serwerem(kontem internetowym)
Zielona i brązowa ramka-edycja lub usunięcie zaznaczonego na liście połączenia.
Nas teraz interesuje przycisk "Nowe połączenie":
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/11.jpg
Sesja-taka będzie widniała nazwa na liście możliwych połączeń.
Nazwa hosta- dla republiki.pl taka jak na zdjęciu.
Użytkownik- nazwa twojej strony(www.kurtofel.republika.pl w tym przypadku użytkownik to kurtofel).
Hasło- jeżeli nie zmieniłeś w ustawieniach konta na republice, to masz takie jak przy e-mailu.
Ok-zatwierdzamy dane.
Teraz pojawi nam się znowu okno połączeń, klikamy połącz. Po prawej stronie okna widzisz zawartość swojego dysku, a po lewej stronie widzisz zawartość twojego konta, teraz na dysku znajdujesz zdjęcia zaznaczasz je PPM i naciskasz F5, i już pliki zostają przesłane na serwer(wyskoczy okno z postępami w przesyłaniu).
3.2 Photobucket (http://photobucket.com/login.php)
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/16.jpg
(Klikamy Sig-up i się rejestrujemy, niewiem czy nadal tak jest ale kiedyś
na photobukecie, darmowe konta, można było zakładać tylko o
wyznaczonych godzinach)
Po udanej rejestracji na e-mail(podany przy tworzeniu konta),
przyjdzie "list" z linkiem aktywacyjnym, loginem i passami, no i
adres naszej galerii:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/18.jpg
Obsługa:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/19.jpg
Niebieska ramka-tutaj lokalizujemy plik do wysłania na serwer.
Czerwona ramka- tutaj ustalamy ile zdjęć za jednym razem chcemy wysłać(max 10), tutaj należy uważać,
ponieważ gdy wysyłasz więcej zdjęć, co trwa trochę, i gdy dasz zatrzymaj, albo wyjdziesz z tej strony,
to niektóre zdjęcia mogą być załadowane tylko do połowy.
Pomarańczowa ramka: Tutaj można dodać album.
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/202.jpg
Czerwona ramka- te przyciski służą do przenoszenia(pomiędzy albumami),edycji(zmiana nazwy, wielkości itd.)
lub usunięcia zdjęcia.
Żółta ramka- jeżeli chcesz wkleić zdjęcie na forum to wystarczy to tylko skopiować i wkleić .
Żeby inni mogli oglądać twoją galerie wejdź w opcje i umożliw im to :)
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/203.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/204.jpg
(zaznacz "Yes")
No i to już chyba wszystko jeżeli chodzi o Photobucket.
3.3 Lycos (http://www.tripod.lycos.co.uk/)
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/13.jpg
(Zwróccie uwagę na czerwony napis pod koniec rejestracji)
Na email dostaliście "list" z linkiem aktywacyjnym, teraz musicie ustalić hasło do ftp.
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/14.jpg
Teraz tylko trzeba czekać na aktywacje
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/15.jpg
:p
3.31 Konfiguracja Total Commandera:
http://img.photobucket.com/albums/v423/Majen/FAQ/205.jpg
Reszta, tak jak w punkcie 3.11.
4. Wklejenie zdjęć na forum.
Upewnij się, że temat zakładasz w odpowiednim dziale.
Zdjęcia wkleja się bardzo prosto, pomiędzy a wpisujemy adres zdjęcia(np. http://republika.pl/"Użytkownik"/"Katalog"/nazwazdjęcia.jpg)
UWAGI:
Jeżeli zdjęcia nie zrobiłeś za pomocą UOSS, upewnij się, że zdjęcie jest zapisane w formacie ".jpg/.jpeg", ponieważ zdjęcia w formacie .bmp zajmują dużo miejsca na serwerze i bardzo długo się ładują.
Staraj się obcinać zdjęcia, by nie rozciągały strony.
Po każdym adres zdjęcia naciśnij "Enter", bo inaczej zdjęcia będą wyświetlane jedno za drugim(oczywiście jeżeli bardzo będą rozciągać stronę to automatycznie przelecą na niższą linijkę)
Kończę na dziś, śpiący jestem.
Re Down:
"kończę na dziś" miało oznaczać, że to jeszcze nie koniec.