Pokaż pełną wersje : [8.10] Co Sadzisz o Balansacji ?
CryingOrphan
13-12-2007, 02:44
Co sadzicie o balansacji?
Bo dla mnie to nie jest balansacja...
Zabardzo ograniczyli Paladyna i Knighta...
Andrealfus
13-12-2007, 08:12
a gdzei ci knighta i palka ograniczyli?
Dobrze jest :)
NIe płakusiaj... My, druidzi i sorcki już za dużo łez wylaliśmy w ostatnim update...
Co sadzicie o balansacji?
Bo dla mnie to nie jest balansacja...
Zabardzo ograniczyli Paladyna i Knighta...Człowieku, nie marudź! Sam gram paladynem i BARDZO się cieszę z wprowadzonych zmian. Przynajmniej znów muszę myśleć i kalkulować w czasie hunta co mi się opłaci a co nie. Gra się trochę trudniej i trochę drożej i BARDZO DOBRZE!!!
teraz wszyskie dzieci speara płaczą bo im "ograniczyli" zasięg do 3 kratek egoista zafajdany -.- mi sie update bardzo podoba :)
vivon666
13-12-2007, 09:29
@crying orphan
Po co ty wogole te tematy robisz...?
Przed zalozeniem tematu zobacz czy nie ma juz takiego
Bo tematow zwiazanymi z placzacymi dziecmi winter update jest bardzo duzo
Wiec moim zdaniem przestan juz robic tak denne tematy bo sa zalosne
Ja...
Mam knighta i mimo, że nie gram to wcale nie płacze, że jest cięzej. Co to za gra gdzie nie trzbea myśleć, planować i wystarczy tylko klikać na potworki?
Arka_Sath_Wielki
13-12-2007, 11:40
moim zdaniem extra druidzi w koncu zyskali szacunek i inn profesje sie ich boja. tak powinno byc ;)
wszystko ok tylko 2 rzeczy sa zle !
- ass stary po 100 gp i nie znikaja po 1 uzyciu
- teraz potwory sa tez odporne jakby na dmg fizyczny wiec slabiej sie wali .
--Cienius--
14-12-2007, 08:34
Knight udupiony znowu gracze odejda od kinow i znowu za pol roku bedzie balans dodadza super nowe hiper extra mocne super wyczes bronie
To juz nie staje sie nudne? Po co bylo ulepszac kine skoro znowu udupili ? zal
To ma być balansacja.....postanowiłem wczoraj wyjść uhmakerem i zobaczyć jakie ma hity.....i co widzę, co drugi hit z visa za 100+ a mam 24lvl.......:D:D śmiech na sali:D:D
NIe płakusiaj... My, druidzi i sorcki już za dużo łez wylaliśmy w ostatnim update...
To nie chodzi o to, że kto będzie więcej płakał, to więcej dostanie.
Chodzi o to, że Cipsoft zawsze przegina w jedną stronę. Ostatnio za dużo zabrali casterom + dodali RS, co stało się symbolem ery paladynów.
Teraz ulepszyli casterów (nie podoba mi się tylko pomysł z tymi szmatkami protekcyjnymi i z SDx3) i za mało osłabili palów (względem knightów). Słabsze leczenie przeboleje, może dzięki temu ceny skoczą w górę (chociaż nie wiem czy nie będzie tak, że teraz casterzy wszędzie się wepchają i będą znowu psuć ekonomię, jak kiedyś fizole). W leczeniu/SDx3 nie podoba mi się tylko to, że mag 100 lvl z mlvl 70+ może z zyskiem atakować knighta (broniący się ma większy waste niż atakujący) z SD.
To juz nie staje sie nudne? Po co bylo ulepszac kine skoro znowu udupili ? zal
Kinie nie zabrano niczego, co dostał w ostatnich update'ach (chyba że masz na myśli expiska - żółwie, scaraby etc.). Osłabiono leczenie, które staje się nieopłacalne (w stosunku do tego sprzed up) od ~60-70 lvla. Cipy po prostu niszczą w knightach ich magiczność, co nie grało żadnej roli, gdy nie było postaci 100+ (mlvl doskonale tworzył granicę siły magicznej między profesjami, a gdy ludzie powbijali powah 200+ lvl knight stał się sam sobie shooterem).
Według mnie wadą gry staje się, to że postać zyskuje praktycznie maxymalną siłę w granicach 100-150 lvl, a dalej tylko zwiększa się limit życia/many/capa i szybkość biegania, a rzadko przedkłada się to na faktyczną siłę/szybkość expienia.
Jak czytam to to mi sie plakac chce ;))
Lipa jest jedna zjebali najpiekniejsza zecz w Tibi czyli wojne co wyglada teraz smiechowo...
Zrobili z Elity kozla ofiarnego dla Noob Charow... Ek/Knight nie ma szans teraz sie wyleczyc z zadawanych obrazen i jest pierwszym celem atakow noob charow...
CryingOrphan
14-12-2007, 13:42
Boze T.T
Vivon i ci co tak rozumują jak on...
Kur** umiecie czytac?
"Co sądzisz o balansacji"
...
Dlatego tak powiedzialem bo tak uwazam
I to jest moje zdanie T.T
mezowski86
14-12-2007, 20:05
Krótko o balansacji według mnie. Gram głównie knightem (obecnie 63lv więc ocenie ją z mojej perspektywy).
1. Przy update zapowiadano, że zwiększą koszty expienia. Przeprowadziłem testy na barbach, zółwiach oraz dragach i dragon lordach po update. Wynika z nich, że dla mojego lv i profesji expienie wychodzi taniej (lub porównywalnie), niż po update. Na barbach i zółwiach koszt expienia jest taki sam, jednak na dragach czy dragon lordach expi się taniej. Niby leczę się teraz potionem tylko za 300hp, jednak bp s potionów jest niższy, niż bp uhów. Manasy są tańsze, exura osłabiona (podobno), ale bierze mniej many. Na dragach leczę się głównie exura i life ringami, ale na dle używając potionów wychodzę lepiej niż przed update. Inna sprawa, że zarówno dragi jak i dragon lordy biją średnio słabiej - więc koszty expienia są niższe.
2. Szybkośc expienia została niestety zmniejszona. Wcześniej zabijałem dragona na 7-8 hitów średnio (mystic blade). Obecnie mimo używania mystic blade zaczarowane czarem lodu -> dragon pada średnio na 10-11 hitów. Bardzo rzadko wchodzą hity powyżej 200hp, przed update dużo częściej wchodziły (przed update best hit ok. 330hp w draga - obecnie trochę ponad 200 + grosze z czaru lodu). Podejrzewam, że hity knighta nie zostały zmniejszone - tylko niektóre potwory (w tym dragon i dragon lord) są bardziej odporne na ataki fizyczne.
Według mnie jest to zły ruch clipsoftu, ponieważ założeniem było zwiększenie kosztów expienia dla knighta i pala, a nie szybkości. I na co mi teraz 600k w depo jak na expie zarabiam, a expie wolniej niż przed update? Oczywiście mogę expic na mocniejszych potworach jak dragon lord i wastowac, ale szczerzę mówiąc wolałbym expic na dragach z poprzednią szybkością.
Teraz krótko co wiem o innych profesjach od kolegów:
- Pal osłabiony, ale znacznie mniej od knighta.
- Druid, sorc mają małe easy mode (nie tak jak 2 update temu, ale jednak). Przede wszystkim przewaga druida i sorca nad knightem to szybkośc expienia.
Clipsoft miał za zadanie zrównoważyc predkośc expienia i koszty dla wszystkich profesji. To się nie udało dlatego balansacje oceniam negatywnie. Nie rozumiem dlaczego w czasie jednego update polepsza się knighta i pala, a w czasie drugiego pogarsza się je i polepsza profesje magiczne. Czy nie lepiej zrówniac od razu wszystkie profesję?
Xzonixek
14-12-2007, 21:36
A ja powiem z innej beczki...
Update zapowiadał, że paladyn bedzie elo joł pro na nieumarłych, tzn tomb+bb isle i takie tam będą palka najlepszymi miejscami expienia, a tu sie okazuje że nic to nie daje... np. 88 rp ide na stone tomb -2 (przed upem 70k/h+profit duży) to co widze? WASTE i 60k/h! Mówie sobie, dobra wyjebane ide expić na bb isle (80k/h 2k na +), expie sobie i latam jak to zwykle bywa na full respach wieczorem na non pvp z 4 bb na klacie + shits, wpadam w trap i razem ze strong potionami i nową elo pro vita (san), majac na klacie 4 bb+shity siadam, bo nie nadążam z leczeniem... Jedyny exp i lekki + mam na v hell gdy mi sie poszczesci...
Ogólnie spisuje update na straty, bo w praktyce dał 2 fajne outfity i brak comba u frostów.
Sir Dark Archeon
15-12-2007, 00:24
A moim skromnym zdaniem up jest calkiem calkiem.
Dla postaci magicznych duzym plusem jest poprawa ekonomicznosci expienia. Przy expieniu solo exp ratio mniejsze niz przed upem za sprawa 2s exa visa, ale znacznie bardziej oplacalne expienie, zwlaszcza jesli robi sie to inteligentnie i odpowiednio dobiera czary i runy do hunconych potworow.
Expa party znakomite, druid+ kina wymiata po upie w exp shared party. Testowane osobiscie na quarasach, frostach i ancientach. W parze z 140 ek hunty na + z kasa a i exp ratio na poziomie przed upem - dla obu osob jednoczesnie, dzieki czemu wspolnie expiac o polowe skraca mi sie czas poswiecany na gre.
Dystansowe czary typu strike - na starcie troche dziwnie, ale da sie przywyczaic, w polaczeniu z mozliwoscia jednoczesnego atakowania i leczenie znacznie poprawil sie komfort gry i nie ma takiego ryzyka deda jak przed upem.
Potwory maja zmienione charakterystyki atakow, generalnie mele wszystkich potworow, zwlaszcza tych silniejszych jest wieksze i trafiaja silniej. Comba sa dalej ale duzo rzadziej i nie takie masakryczne jak przed upem. Nie mniej stworki bija mocniej co w sumie przeklada sie sumarycznie na podobny zadawany dmg co przed upem. Z ta roznica ze jest on bardziej przewidywalny.
System odpornosci bardzo fajny, zmusza do myslenia i odpowiedniego zaplanowania expa/hunta i odpowiedniego wykewipowania. W brew pozorom ma to duze znaczenie w tempie expa i ekonomicznosci expienia.
Rycki z leksza udupione, efektywna gra wymaga wiecej wysilku i szybki exp kosztuje duzo wiecej niz przed upem. Zdecydowanie lepiej expic w party z drutem - pod kazdym wzgledem.
Nie mniej osoby ktore graja ryckiem dlugo i nie sa dziecmi ostatniego upa poradza sobie w nowych realiach gry.
Glosne ostatnio nob PK zbyt przereklamowane a padaja albo boterzy, albo noby ktore na 150 lvl daja sie zaskoczyc garstce zdeterminowanych "nobkow". 90% z tych co padli w ten sposob to dzieci update ktorzy mysla ze majac 150+ sa niesmiertelni - najczesciej PA - wiec dobrze ze padaja.
Jedyny minus upa to moim zdaniem zjebanie asasinow
Cipsoft powinien sie zdecydowac - albo wieksza trwalosc, albo nizszy koszt zakupow. Bo obecnie ass sa najekonomiczniejsza bronia dla hlvl palka ze skilem 95+ do expienia na wrl/frosty.
Sredni dmg i efektywnosc ass w rekach wyskilowanego palka porownywalna do sily postaci magicznych z 70-80mlvl uzywajacych SD, z ta tylko roznica ze assasiny w uzyciu sa 6-8x tansze niz SD, co juz jest jak dla mnie zjebaniem gry.
Konkluzja - up fajny bardzo duzo zmieniajacy w grze i w sposobie gry. Osoby ktore graja do dawna w tibie i reprezentuja cos soba beda potrafily kazda profesja sie po upie odnalezc i cieszyc sie nowymi zmienami. Ci co nazekaja to w wiekszosci nobki i dzieci upa 8.0 - proponuje im albo potrenowac sobie umiejetnosc gry albo odpuszczenie Tibi na conajmniej 6 najblizszych mcy i zaprzestanie spamowania forum swoim zalosnym narzekaniem .
Sadze ze w grze przez najblizszy czas bedzie sie mniej wiecej swiat tibijski dzieli po polowie miedzy postacie magiczne a palladynow na 100+ lvl. Dzieci rs i enchantenow przestana grac bo 1 - nie wiedze wogole do czego sluza bolce, a jesli nawet to ich beznadziejne umiejetnosci gry nie pzowola efektywnie expic z kusza w reku. Wyjatki starzy gracze grajacy palkiem od lat w wiekszosci na 100+ lvl ktorzy sie z rs/enchantenow przerzuca na pb/infernale/ ass.
Rycki beda sie mniej liczyc i malo ich bedzie, wyjatki to ci co maja w chuj kasy by wastowac swoje odlozone miliony na hunty, prawdziwi knajci grajacy od lat niezaleznie od polepszania i udupiania swojej profesji, oraz hordy boterow ktorzy wroca do bocenia 24/7 na slabych i srednich monsterkach.
Monsword
15-12-2007, 11:32
udupili palka i knighta!? no lol ty chyba niewiesz co mówisz niskopoziomowy knight ładuje broń lodem a potem idzie na dragi i załatwia je w pare chwil a palladyn bieże lodowe strzały knight... kwestia life fluidów... zostało każdemu kilkanaście bp uhów... wienc niech wynajmom uchera i wten sposób pożądnie poexpiom i pozbędom sie uhów... palladyn do tego że go udupili niewidze podstaw... a knight... jego najsłabszy health fluid.. - 200hp...
najsłabszy mana potion - 100 many...
Drakonir
15-12-2007, 14:54
@Up
Chłopie, kup sobie słownik!!! Dobrze ci radze:confused:
Xzonixek
15-12-2007, 15:34
udupili palka i knighta!? no lol ty chyba niewiesz co mówisz niskopoziomowy knight ładuje broń lodem a potem idzie na dragi i załatwia je w pare chwil a palladyn bieże lodowe strzały knight... kwestia life fluidów... zostało każdemu kilkanaście bp uhów... wienc niech wynajmom uchera i wten sposób pożądnie poexpiom i pozbędom sie uhów... palladyn do tego że go udupili niewidze podstaw... a knight... jego najsłabszy health fluid.. - 200hp...
najsłabszy mana potion - 100 many...
Myślę że z rsa na 88 lvlu (83 dist) bije wiecej niż z jakiejś strzały w draga. Z tego co widze, one są dla 20+ palków którzy chcą zsolowac pierwszego draga...
Czytam i czytam i nie mogę się powstrzymać od śmiechu.
Ja gram EK, mój kumpel RP i jakoś nie narzekamy.
W tym Updacie CIPSoft nagle po raz pierwszy od dawna nie udupił, żadnej profesji.
Pall dostal ASS Stary za 100 gp i nie niszczą się po 1 szlagu.
Najt dostał potiony, które od lvla 8 do 70 są bardziej opłacalne niż uhy, a to, że potem jest trudniej to tylko po to, aby taki 150 EK nie mógł brać 5 Frostów na klate i jak shooter z exori gran je ubijać.
Druid nareszcie został doceniony i bardzo dobrze.
MS dostał dawną moc.
Ogólnie UPdate jest bardzo dobry i dość dobrze zbalansowany (jak na CIP)
Albertus
15-12-2007, 19:01
zgadzam sie w 100 % z panem up
Cipy po prostu niszczą w knightach ich magiczność
Wprowadzenie tego w sytuacji gdy nikogo nie dziwi 5-6 knightow 200+ na serwerze jest imho jednym z najbardziej nieodpowiedzialnych i szkodliwych posuniec w historii updatowania gier komputerowych, zaraz po TBC w WoWie. To jest cyniczne przyznanie sie do tego, ze Cipsoft wypuscil bubla ( obojetnie czy za tego bubla uznamy exori gran, odpowiednie do masowej nawalanki expowiska czy cokolwiek innego ) a teraz brutalnie probuje tego bubla "naprawic" w taki sam pokraczny i nieodpowiedzialny sposob w jaki go stworzyl.
Wejdźcie na erig.net, następnie zakładka powergamers i co widzicie? 90% knightów.
To nie chodzi o to, że kto będzie więcej płakał, to więcej dostanie.
Chodzi o to, że Cipsoft zawsze przegina w jedną stronę. Ostatnio za dużo zabrali casterom + dodali RS, co stało się symbolem ery paladynów.
Teraz ulepszyli casterów (nie podoba mi się tylko pomysł z tymi szmatkami protekcyjnymi i z SDx3) i za mało osłabili palów (względem knightów). Słabsze leczenie przeboleje, może dzięki temu ceny skoczą w górę (chociaż nie wiem czy nie będzie tak, że teraz casterzy wszędzie się wepchają i będą znowu psuć ekonomię, jak kiedyś fizole). W leczeniu/SDx3 nie podoba mi się tylko to, że mag 100 lvl z mlvl 70+ może z zyskiem atakować knighta (broniący się ma większy waste niż atakujący) z SD.
Kinie nie zabrano niczego, co dostał w ostatnich update'ach (chyba że masz na myśli expiska - żółwie, scaraby etc.). Osłabiono leczenie, które staje się nieopłacalne (w stosunku do tego sprzed up) od ~60-70 lvla. Cipy po prostu niszczą w knightach ich magiczność, co nie grało żadnej roli, gdy nie było postaci 100+ (mlvl doskonale tworzył granicę siły magicznej między profesjami, a gdy ludzie powbijali powah 200+ lvl knight stał się sam sobie shooterem).
Według mnie wadą gry staje się, to że postać zyskuje praktycznie maxymalną siłę w granicach 100-150 lvl, a dalej tylko zwiększa się limit życia/many/capa i szybkość biegania, a rzadko przedkłada się to na faktyczną siłę/szybkość expienia.
W koncu ktos widzi prawdziwy problem tibii.
Jezeli nie zmienia nic z tym ze nic nie rosnie wraz z lv to rownie dobrze moga wprowadzic maksymalny lv postaci.
A moim skromnym zdaniem up jest calkiem calkiem.
Napisales z 50 postow przed upem jak to dobrze ze knighta udupiaja a dru i sorc beda rox ze glupio by teraz bylo napisac inaczej.
Expa party znakomite, druid+ kina wymiata po upie w exp shared party.
Szczegolnie jesli wysoko poziomowy knight nie ma druida do expienia w party bo nie spelnia kryteriow do expienia.
Wyjatki starzy gracze grajacy palkiem od lat w wiekszosci na 100+ lvl ktorzy sie z rs/enchantenow przerzuca na pb/infernale/ ass.
No infernale rox, podobno maja 90% szans na znalezienie magicznych przedmiotow
Wejdźcie na erig.net, następnie zakładka powergamers i co widzicie? 90% knightów.
z dzisiaj 34(okolo jesli dobrze policzylem)/100 knightow
idz sie uczyc matmy lol
babcia666
15-12-2007, 20:34
@Vil
Uważam twoją wypowiedź za najlepszą w tym temacie, Cipy najpierw robią upa, patrzą jak gracze go wykorzystują(zazwyczaj wbrew ich myśli), a potem myślą jak to naprawić i...
[...]a teraz brutalnie probuje tego bubla "naprawic" w taki sam pokraczny i nieodpowiedzialny sposob w jaki go stworzyl.
Jak dla mnie up to głupota, gram od 7.7, pallem od 7.8 (czyli kiedy jeszcze się chodziło na guardy z bolcami). Upek ze spearami uważałem też za debilny, bo jak można było przewidywać dzieci upa grające po 30 h tygodniowo wyparły starych palladynów... no ale trudno, grałem dalej.
Teraz nadszedł up, zakupiłem te nowe mf i lf. I co? 3 dragi na które szło mi z full many(lecząc się vitą) szła w najgorszym razie(co 2 sec gfb/wave lub combo) mana + jakiś mf, teraz 4 strong mana i 3 strong life fluid + cała mana(lecząc się z san). Mam mniejsze hity, z san i vity kompletnie się nie opłaca leczyć; paradoksalnie najbardziej opłacalne jest e gran i... exura<lol>, z których leczę się 2x tyle co przed upem. No ale co z tego skoro czasami przy pomocy gran nie wydajam, a jak pisałem z san<gdybym wiedział to bym nie kupował tego gówna> nie kala się...
A na dodatek<jeżeli się nie mylę> podrożały p bolce, więc jedyne z czym opłaca mi się expić na w miarę sensownie miejscu<guardy = codziennie po 4 razy sprawdzane przez ekipy pekujące, czyli zostają mi małpy/barby od biedy> to encha.
No i jaki ma sens up, w którym 78 ek/123 rp nie nadąża z leczeniem się w trapie? Ale teraz pomyślmy, co by było gdyby cipy wprowadziły ten up przez systemem hotkey, nawet na dragach nie nadążało by się leczyć.
Jedyny plus tego upa to exevo mas san, po to jedyny obszarowy czar pallka, przydatny do wybijania stalklerów i ghostów.
No i te runy wielokrotnego użytku, może mniejsze waste dla magów, ale po co to? Ludzie wybierając magów chyba przemyśleli że będzie ciężko z runami, a teraz na pk widać jak pierwszy lepszy drut/sorc nawala z sd co turę...
Lord kasztanowiec
15-12-2007, 20:54
ja mam druida i zaraz po świętach robie kina...:D bo wg jest fajny zrobili go bardziej w klimatach rpg....bo którym rpg do jasnej cholery knight urzywa run? a te enchanted melee sa świetne ^^
Tibioczop
15-12-2007, 21:03
Jak dla mnie to palka za bardzo ulepszyli, assassin stars'y i te nowe czary to już przegięcie..
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.