Pokaż pełną wersje : Magia i system czarów v 8.1
Dwimenor
02-02-2008, 14:07
W ciągu ostatnich lat wiele się zmieniło w systemie czarów Tibii. Wielu nowych graczy, czytając stare poradniki traciło orientację przy konfrontacji z rzeczywistością. Z powodu istnienia wielu różnych FAQ i samouczków postanowiliśmy usystematyzować i zebrać całą niezbędną wiedzę w jednym miejscu.
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą wersją poradnika do magii. Obejmuje on wszystkie podstawowe zagadnienia z tej dziedziny plus kilka pokrewnych.
Poradnik znajdziecie na stronie głównej (www.tibia.pl) =>sekcja Magia =>Poradnik (http://tibia.pl/strona/mag_tutorial)
Graficzną prezentację podziału magii na żywioły natomiast można znaleźć tutaj (http://images.tibia.pl/static/arty/magic.html)
No dokładnie. Od 2-3 Aktualizacji większość poradników o magii była lekko pisząc nierzetelna.
W tym wszystko ładnie, ale brakuje np: jakiś wykresów graficznych.
Można było by też dodać jakieś zdjęcia z walki magią :).
Dwimenor
02-02-2008, 14:28
No dokładnie. Od 2-3 Aktualizacji większość poradników o magii była lekko pisząc nierzetelna.
W tym wszystko ładnie, ale brakuje np: jakiś wykresów graficznych.
Można było by też dodać jakieś zdjęcia z walki magią :).
Scobel, jesteś w supporcie i nie wiesz co się dzieje....weźmy chodźby ten czar:
http://tibia.pl/spell/Hell's_Core
Poradnik super. Ale odbiegając od tego poradnika w przyszym update zwiekszyłbym iliść narastania many dla rycerza co to jest 2 many w 6 sek.
Valariazz
02-02-2008, 14:55
Możecie usunąć reklame z tym ścierwem? Chodzi mi tu o tą "laske" która miała zareklamować jakąś głupią Polską grę. Sądzę, że zamiast ludzi zachęcać do gry, to ich wręcz obrzydzają ...
Poradnik super. Ale odbiegając od tego poradnika w przyszym update zwiekszyłbym iliść narastania many dla rycerza co to jest 2 many w 6 sek.
lol?
Jedynym ograniczeniem w używaniu run jest poziom magiczny (Magic Level)
1. Zapomniano, że niedawno wprowadzono dodatkowe ograniczenie w postaci wymaganego poziomu postaci (poziom musi być wyższy bądź równy wymaganiu stworzenia runy)
2. Do użycia runy Convince Creature potrzebna jest mana (można by to dodać, gdyż to jedyna taka runa)
Na skuteczność (siłę magii) mają wpływ poziom zwykły oraz magiczny. Na początku jest to zależność jak 2:3, lecz po osiągnięciu 70 poziomu, proporcja przesuwa się w stronę poziomu magicznego i osiąga wartość 1:4.
Tutaj mam pytanie, bo nie jest jasno wyjaśnione.
Przykład:
knight 60lvl 4mlvl, czyli siła magi 60*2+4*3= 134
knight 80lvl 5mlvl, czyli siła magi 80*1+5*4= 100
coś mi tu nie gra, proszę o wyjaśnienie, bo to jakiś paradoks
To co "zebraliśmy" w sile naszej magii samym poziomem, nie jest tracone. Do 70lv za każdy poziom powyżej 20 mamy 2% (czyli razem 100lv za 50 poziomów) a powyżej 70 1%.
Czyli: postać z 100lv bonus do sm ma 50*2 +30*1=130%
Mimo wszystko przepisze tamten paragraf, aby było bardziej zrozumiałe
//Dwim
edit2: Dzięki, rozumie. Nurtuje mnie teraz przeliczanie samego magic levela. Powiedzmy że gram sorcerer'em (mlvl:40); dochodze do 70lvl, przekraczam granice. Co wtedy się dzieje?
Siła magii przed granicą to: 50*2+40*3=260,
a po przekroczeniu? bonus z lvl już wiadomo, ale mlvl to nadal nie wiem czy teraz 40*4 nagle, czy dopiero kolejne poziom mlvl będą *4 a już zgromadzone *3 - ale to by było niesprawiedliwe
Descartes
02-02-2008, 15:15
Run (A nie runa!) jest magicznym kamieniem, zawierającym esencje czaru i ładunek many niezbędny do jego wyzwolenia. Ponieważ tworzenie run wymaga wielkiego skupienia i wiedzy, mogą to robić tylko Magowie i Druidzi. Wyjątkiem są runy Destroy Field i Desintegrate, które mogą być tworzone także przez Paladynów.
Wadą run jest, że do ich stworzenia
Zdecydujcie się na jedno ;p
Piterkson
02-02-2008, 18:43
Run (A nie runa!) jest magicznym kamieniem, zawierającym esencje czaru i ładunek many niezbędny do jego wyzwolenia. Ponieważ tworzenie run wymaga wielkiego skupienia i wiedzy, mogą to robić tylko Magowie i Druidzi. Wyjątkiem są runy Destroy Field i Desintegrate, które mogą być tworzone także przez Paladynów.
Współczuję dysmózgowia osobie, która to pisała. Najpierw zaznaczasz, że mówi się 'run', a nie 'runa', a w następnym zdaniu sam robisz ten sam błąd. Dla niekumatych:
run -> (kogo?/czego?) runów
runa -> (kogo?/czego?) run
2. Do użycia runy Convince Creature potrzebna jest mana (można by to dodać, gdyż to jedyna taka runa)
Paralyze rune wymaga 1200 many przy użyciu.
@edit
Widzę, że ten błąd z runami ktoś wcześniej też już zauważył.
@edit2
Teoretycznie rzecz biorąc osiągnięcie 15 poziomu magicznego w ich przypadku jest możliwe, w praktyce trwałoby to wiele lat.
Przydałoby się rozwiać wątpliwości i podać dokładny czas, ponieważ wiele lat nie kojarzy się jakoś ekstremalnie.
Time needed to regenerate @ 2 mana per 6 sec: 1092y 17h 20m 52s
Cost in Soft Boot refills, when also eating food over 156y 2h 28m 18s: 3,416,406,190 GP
Cost if using mana fluids @ ~100 mana / 55gp (wasting flasks) each: 6,313,518,640 GP
Cost if using mana fluids @ ~100 mana / 50gp (selling flasks back) each: 5,739,562,400 GP
Time to drink 114,791,248 fluids @ ~100 mana each and 1 fluid every 2 seconds: 7y 102d 4h 54m 56s
To tak dla ścisłości.
Współczuję dysmózgowia osobie, która to pisała. Najpierw zaznaczasz, że mówi się 'run', a nie 'runa', a w następnym zdaniu sam robisz ten sam błąd. Dla niekumatych:
run -> (kogo?/czego?) runów
runa -> (kogo?/czego?) run
Widzę, że ten błąd z runami ktoś wcześniej też już zauważył.
Wyluzuj, I ja bym na twoim miejscu nie obrazał nikogo z pracowników tibia.pl :)
Krytyka - prosze bardzo , ale nie w taki sposob.
Jakbys mial napisac takie cos to tez wkradalyby Ci sie takie bledy, to mala wada kosmetyczna a Ty wyzywasz jakbysmy Ci matke zabili, wybacz mistrzu.
No Dwim, nie poprawiles wszystkiego co Ci napisalem ^^
Descartes
02-02-2008, 19:43
edit: niewazne, skasujcie
Dwimenor
02-02-2008, 19:50
@Kuraj
Chyba pisze do mnie, jako głównego autora tekstu.
Oczywiście, jako wielki obrońca Języka Polskiego nie powinien używać takich słów jak "dysmózgowie" oraz "niekumaty" jako nie istniejących w słowniku poprawnej polszczyzny, ale co mi tam.
"runuf" i tym podobnych chyba już wszystkich poprawiłem.
Baron Kaldrick
02-02-2008, 19:54
Jeden run, dwa runy. Nie ma jednej (kogo? czego?) runy, nie ma dwóch (kogo? czego?) run. Więc nie wiem, o co chodzi. Jako słowo obce, pochodzące z języka skandynawskiego, ma dziwną odmianę.
W tym rysunku szkół magii Explosion figuruje jako czar fire-death, a w rzeczywistości jest on fizyczny (physical).
Nadal mi nikt nie podał 100% poprawnej formuły na siłe magii, uwzględniając moje pytania.
Dwimenor
02-02-2008, 21:39
mlvl to nadal nie wiem czy teraz 40*4 nagle, czy dopiero kolejne poziom mlvl będą *4 a już zgromadzone *3 - ale to by było niesprawiedliwe
Bardzo ciekawe pytania...na które nikt nie zna właściwej odpowiedzi. Stosunek 1:4 został wyliczony dla postaci z wysokim mlv(ponad 70) oraz lv(tez ponad 70). Możliwe, że stosunek lv:mlv ma się jak 1:3 po przekroczeniu bariery 70lv, a 1:4 po 70mlv. Wtedy system promowałby osoby rozwijające swoje postacie a nie power gamerów.
Lord_Piterek
02-02-2008, 22:45
Bardzo ciekawy poradnik myślę że przyda sie początkującym magom. 9+/10
Heh niema to jak Polacy Supa"h" znawcy kluca sie o nic...
Nie wazne ze Dwimenor sie napracowal ,aby tylko go pojechac ;p ..
A ja w sumie zabardzo niewiem jak obliczyc swoja sile czarów bo nawet jak mi wychadza te procenty to i tak niewychodzi mi dokladna sila poszczególnego czaru , tyle.. ;)
mam jedno ALE czytalem te poradniczki
Inne efekty:
utevo - światło
utani - ruch
con - strzała
exani - wznoszenia
exura - leczenie
con - magiczne strzały (wymaga określenia żywiołu)
ina - manipulacja światłem
lux - atak strumieniem światła
nie trzeba byc lingwista.
Lux - swiatlo (exevo vis lux) (exevo to byla by manipulacja jakas)
co do utevo - moglo by to byc zwykle wywolanie
ina - manipulacja swiatlem ? "utevo res ina" ? gdzie tu swiatlo
Dwimenor
03-02-2008, 20:04
ina - manipulacja swiatlem ? "utevo res ina" ? gdzie tu swiatlo
"ina" mamy w inkantacji
Creature Illusion
Cancel Invisibility
Chameleon
Wszystkie 3 można zaliczyć do magii iluzjonistycznej - czyli manipulacji otaczającym światłem. Czemu nie do przemiany? Bo to nie jest prawdziwa transformacja ciała - potwory rozpoznają po np zapachu.
Dlatego wniosek: światło
Oczywiście dalej mamy Utana Vid - niewidzialność. Utanę (jak i utamo) podciągnąłem pod "tarcza",
Utana vid - tarcza światła/ tarcza widzenia - szkoły iluzji/odrzucenia
Utamo Vita - tacza życia - szkoła odrzucenia.
Utani (hur) też jest blisko bazy "Utan/Utam" - można wywnioskować, że jest to tarcza grawitacji - dlatego szybciej się poruszamy. Szkoła przemiany/odrzucenia.
Utevo - światło. Pierwsze 2 litery przypominają wcześniejszą bazę, ale imo 2 litery to za mało.
Utevo Lux -światło światło
Utevo Gran Lux - Światło, większe światło
Utevo Res Ina- Światło, dusza* manipulacja
Utevo Vis Lux - Światło, energia, światło
dalej tym tropem
Exevo Vis Lux atak energia światło
Exevo Gran Vis Lux atak, więcej, energia, światło.
Problem stanowi "Utevo Res" - chodź z drugiej strony, jeżeli założymy że utevo to światło, to wtedy "Summon creature" staje się bardziej czarem Przyzwania Cieni. W gruncie rzeczy....nie mają loota, nie mogą poruszać się między poziomami, słabe umysłowo w porównaniu do pierwowzorów. Sens to ma.
I tak dalej i tak dalej. W pewnym momencie zaczyna to wyglądać jak linuxowe zależności między pakietami. Gdybym chciał rozpisać cały system czarów, powstałby pewnie poradnik równie długi jak ten z newsa. Dlatego ograniczyłem się do minimum.
*to raczej złe słowo...bardziej pasuje coś w stylu "wzorzec istoty"
Nadal mi nikt nie podał 100% poprawnej formuły na siłe magii, uwzględniając moje pytania.
Nie jestem pewny czy się pokapowałem ale z tego co tu przeczytałem postaram ci się jakoś wyjaśnić.
Siłę Magii (SM) liczymy w procentach(%)
Jeżeli mamy lvl i mlvl niższy lub równy 20 nasza SM wynosi 100%. Jeżeli awansujemy o 1 LVL wyżej nasza siła czarów wzrasta o 2% a jak awansujemy w MLVL'u to o 3% ale jeżeli awansujemy na poziom 71 to dostajemy tylko 1%. Na wyższych lvl'ach jest tak samo.
Jeżeli ci pomogłem to się cieszę:D a jeżeli nie to sorry:( ale już jaśniej nie umiem
@up:
dzięki za trud, ale w niczym nie pomogłeś.
/edit
@down:
Szczerze mówiąc to mi pomogłeś, mam podobne zdanie, zdziwiłeś mnie tylko tym lvl*0,5, ale może to być prawda
@up:
dzięki za trud, ale w niczym nie pomogłeś.
Być może dlatego, że dokładny wzór na obliczanie siły magii w zależności od lvla, m lvla oraz czaru rzucającego przez daną postać nie zna nikt z zewnątrz, a znają jedynie pracownicy CipSoftu? (programiści?)
Moim zdaniem, jak tam gdzieś przeczytałem, siła magii nie zależnie od lvla dla czarów runicznych oblicza się ze wzoru lvl*1+mlvl*4, przy czym dla czarów typu exori vis (energy streak) wzór ten to lvl*0,5*mlvl*4. Ale oczywiście to tylko moje zdanie, więc.. w niczym Ci nie pomogłem.. ;)
Jako słowo obce, pochodzące z języka skandynawskiego, ma dziwną odmianę.
bardzo dziwną (dla bardzo niekumatych jest to odmiana przez przypadki) :
Run / Runa
M run/ runa
D runu/ runy
C runowi/ runie
B run/ runę
N runem/ runą
MS runie/ runie
W runie/ runo
Jeżeli ktokolwiek się uczył gramatyki w szkole to raczej z grubsza zrozumie co tu popisalem:p
Wkońcku ktoś otym pomyślał :)) Dzieki zioms ;)
Ta liczba mnoga to ci nie za bardzo wyszła.
Wkońcku ktoś otym pomyślał :)) Dzieki zioms ;)
Nie ma za co
Ta liczba mnoga to ci nie za bardzo wyszła.
Sorry wielkie że tak nieczytelnie ale to po znaku "/" to jest odmiana słowa "Runa" a przed znakiem "/" jest to odmiana słowa "Run"
Sorry wielkie że tak nieczytelnie ale to po znaku "/" to jest odmiana słowa "Runa" a przed znakiem "/" jest to odmiana słowa "Run"
Aha, to przepraszam, myślałem że to liczba mnoga. Zwracam honor.
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.