Pokaż pełną wersje : Koniec złudzeń! Nadchodzi wybawienie!
Witam.
Piszę ten temat, poirytowany już którymś z kolei tematem, postem czy czymkolwiek innym na temat złego postępowania CipSoftu, złych update'ach, i o wszystkim tego typu.
Jeśli nie zamierzasz przeczytać całego postu, nie komentuj.
1. Zuy CipSoft.
Wielokrotnie spotkałem się z narzekaniem na wyżej wspomnianą firmę, która, jak powszechnie wiadomo, zajmuje się Tibią. Narzekanie na Cipsoft jest na porządku dziennym, wywodzi się ono z, trudno powiedzieć właściwie czego. Prawdopodobnie z ogólnego zamiłowania Polaków do krytykowania czegokolwiek, co nie działa do końca tak, jak by chcieli. Oto, co Cipsoft zrobił "źle":
1.1. Likwidacja starego systemu leczenia (Uhów) i wprowadzenie potionów.
Na nowy system narzekają najczęściej knighci, bo nie mogą się już leczyć za 3/4 hp jednym uhem ( A niby dlaczego mają się tak leczyć? Knighci to nie postacie magiczne, po to mają więcej hp, żeby dłużej wytrzymać atak, a od leczenia przy dużej ilości obrażeń na rundę jest druid.) Narzekają również, chociaż nie w tak duzym stopniu paladyni, oraz druidzi, którzy zarabiali na życie robiąc uhy i sprzedając je po wysokich cenach. Większość druidów jednak zaaprobowała zmiany i cieszą się ulepszonym systemem żywiołów i nowymi czarami, i wcale nie tęskni za uhami. Najmniej w tej kwestii mają do powiedzenia sorcererzy.
1.2. Wprowadzenie hotkeyów.
Przełomowy moment w Tibii. Tibia stała się znacznie łatwiejsza. Miało to na celu uczynienie Aimbotów nieskutecznymi, bo teraz każdy mógł z łatwością trafić ofiarę przy pomocy hotkeya. Narzekają wszyscy, tzn. bez podziałów na profesje. Bardzo kontrowersyjna zmiana, ciężko stwierdzić, czy na lepsze czy gorsze. Z pewnością ułatwienie gry niesie ze sobą większe rzesze graczy, a więc możliwość szybszego zysku.
1.3. Wprowadzenie ograniczeń levelowych do używania run.
Moim zdaniem bardzo słuszne. Zaraz po updacie, mnóstwo noobcharów z 15 mlvlem i drugim charem przychodziło do sklepu i kupowało sd, bo z 1-strzałowego za 375gp zrobiło się 3-strzałowe za 325gp! Z 375gp za jeden strzał teraz płacisz 108gp! Niewyobrażalna obniżka. Mnóstwo niskolevelowych postaci chodziło w grupkach i na@%@#@%ało spokojnych obywateli salwami esdeków. To było co najmniej chore. Ograniczenie levelowe spowodowało, że sd wymaga teraz 45lvl, a nikomu nie chce się zabijać 45 lvl noobcharem. Problem rozwiązany.
2. Zue Update'y
Na update'y narzekają wszyscy. "Tibia schodzi na psy" "Cipsoft niszczy Tibię!" "7.6 była najlepsza!" "Tibia to już nie Tibia, to WoW!".
Taaa... Balansacja profesji, dodawanie nowych terenów, ulepszanie systemu NPC, nowe questy, nowe tutoriale, nowy design, nowe grafiki! Mało wam?! A czego jeszcze chcecie? Cipsoft daje wam wszystko, a wy i tak narzekacie. Tydzień expa x2! Mnóstwo osób narzekało: "Tibia to OTS". Addony, outfity! Nowe czary! Nowe żywioły! Nowe magiczne napoje! MAŁO WAM? Czego jeszcze chcecie? Niczego nie chcecie. Co by nie zrobili, nie podoba się wam. Nic. Przykro mi, z takim podejściem nic was nie zadowoli. Zaraz będziecie pewnie wieszać na mnie psy, ale nie przejmuję się tym. Mam nadzieję że będzie przynajmniej kilka osób, które to zrozumieją.
3. Wszystko dla PACC?
Facc ciągle narzeka, złorzeczy, smędzi itd. Wszystko dla pacc. Wszystko komercha. Tylko kasa się dla nich liczy.
Dlaczego uważasz, że coś Ci się należy, chociaż nie płacisz?
Nie utrzymujesz ich serwerów, lokalu ani nic. Oni też muszą jeść, spać i gdzieś mieszkać, oni w ten sposób pracują. Czemu mają nie brać pieniędzy za swoją pracę? A może mają pracować oprócz tego gdzieś indziej, najlepiej na 8 etatów, i wykładać własne pieniądze, żeby zadowolić bandę nastolatków, która i tak na nich wiesza psy? Mało kusząca propozycja. (I żeby nie było - mam facc.)
Wszystko jest robione pod PACC, wszystko nastawione jest na zysk. Nic w tym dziwnego - cały dzisiejszy świat nastawiony jest na zysk. Dlaczego Cipsoft miałby być fundacją charytatywną? I to jeszcze nie dla potrzebujących, tylko dla bandy ludzi, którzy nie potrafią docenić ich pracy? Twoi rodzice też pracują, żeby mieć pieniądze, również po to, żebyś miał komputer, internet i swoją cholerną Tibię, ale jakoś nie wyrzucasz im, że nie pracują za darmo. (Może Twoi rodzice nie pracują, może to nie Twoi rodzice, może im mimo wszystko wyrzucasz, że nie pracują za darmo - uwierz mi, nie interesuje mnie to.) Pracują, starają się, uczyli się tego długo, więc czemu nie mieliby za to brać pieniędzy? Może po to, żebyś Ty nie musiał wydawać swojej własnej, ciężko otrzymanej (lub zarobionej, nie wnikam) kasy? Jak już napisałem, mało kusząca propozycja.
4. Tibia 7.6
Najlepsza wersja Tibii, według większości graczy, a także według mnie. Były już propozycje, żeby wrócić do starej Tibii. Oczywiście to bez sensu i nieosiągalne, to tak jakby stwierdzić, że 3 lata pracy (4?) były na marne. Były również propozycje, aby utworzyć serwer, na którym będzie Tibia 7.6. Również mało genialny pomysł. Stworzą jeden serwer, a tam będzie chciało wbić przynajmniej 50% graczy. Wyobrażacie sobie? Ten serwer byłby więcej niż pełny. Ktoś mądry powie: to zróbmy drugi! I trzeci, czwarty, piąty, ile będzie trzeba! Ten plan ma tylko jeden słaby punkt. Nie starczyłyby 2, 3, 4 czy nawet 5 serwerów 7.6. Takich serwerów musiałoby powstać tyle, że przyćmiłyby Tibię 8.11. A to prawie tak, jakby zmienić całą grę do 7.6, a więc wyrzucenie w błoto 3 lat pracy. Niewykonalne. Ci, którzy jeszcze wierzycie, że dostaniecie Tibię 7.6 spowrotem, grubo się mylicie.
5. Tibia będzie całkowicie płatna.
Pojawiają się takie opinie, są najczęściej bardzo gorzkim lamentem pod tytułem "wszystko dla PACC!". To oczywiście bzdura. Bezpłatność Tibii jest jedyną solidną zaletą tej pikselowatej gry. (Bo chyba nie grafika, efekty świetlne czy dźwięk :) ) Poza tym, kupienie PACC nie sprowadza się tylko do tego, że można wykorzystać grę w pełni. Płacisz też za to, że jesteś "lepszy" od tych, którzy płatnego konta nie posiadają. Ot, taka zagrywka nieco psychologiczna, ale przecież jakże skuteczna.
Na razie tyle. Jak będziecie chcieli, żebym coś jeszcze opisał, to piszcie w komentarzach :) Jakby coś mi wpadło jeszcze do głowy, to będę edytować temat. Mam nadzieję, że przynajmniej niektórzy coś zrozumieją.
Pozdro.
Popieram ABSOLUTNIE KAŻDY UPDATE. Jedyną rzeczą jaka mi się nie podobała od czasu tibii 7.5 (wtedy zacząłem grać) to właśnie runy od lvli-bo hmmy straciły wartość xd.
Dodałbym do tekstu jeszcze jedno.
"Cipsoft niszczy tibie". Cipsoft TWORZY tibie. Gdyby nie Cipsoft, tibia by NIE ZAISTNIAŁA, a przynajmniej w formie większej niz projekt studencki. Wszyscy zamiłowani tibijczycy powinni słać do CIPów listy dziękczynne, za to, że mogą grać i mają tak dużo za darmo. A NIE MI TU KU**A "NISZCZĄ TIBIE" JA PIERD**E!
Lord_Piterek
17-06-2008, 15:34
ciąąąągnij lache madafaker! ^.- ..l..
masz racje po czesci, ale nie do konca
--Cienius--
17-06-2008, 15:59
Wreszczie ktos to madrze napisal ;)
ciąąąągnij lache madafaker! ^.- ..l..
masz racje po czesci, ale nie do konca
Jakiś konkret?
Co do run, uważam, że to nie był najlepszy pomysł żeby ograniczyć je nie tylko mlvlem. Dlaczego? Ano dlatego, że jak przed updatem przyszedł PKer to dało się go jeszcze pogonić mając nadzieję, że jest źle przygotowany, a teraz? PKowanie na samotnych low-lvlelach stało się czystą przyjemnością :P
Ograniczenie levelowe spowodowało, że sd wymaga teraz 45lvl, a nikomu nie chce się zabijać 45 lvl noobcharem. Problem rozwiązany.
mylisz sie. kto chcial pekowac ten dalej to robi, problem w tym ze pare osob na 45lev stanowi realna sile mogaca sprawic problem takiemu 150ek
wczesniej - racja, biegaly nabki na 20lev i sd ale oni mogli najwyzej 80ms ubic, nic wiecej
Witam.
Witam.
Narzekanie na Cipsoft jest na porządku dziennym, wywodzi się ono z, trudno powiedzieć właściwie czego.
narzekanie na Cipsoft wywodzi sie od tego, ze firma ta usilnie probuje poprzez doklejanie znaczkow i zakladanie alufelg zrobic z malucha samochod sportowy, liczac ze sprzeda go za tyle co nowe Audi. My patrzymy z boku i smiejemy sie z nieporadnosci i zalozen.
A niby dlaczego mają się tak leczyć? Knighci to nie postacie magiczne, po to mają więcej hp, żeby dłużej wytrzymać atak, a od leczenia przy dużej ilości obrażeń na rundę jest druid.
Wytrzymywac atak to sobie moga gdy ida blokowac bossa, 95% gry expia samemu i najzwyczajniej nalezy im sie adekwatna do sily postaci sila leczenia, szczegolnie ze w przeciwienstwie do innych gier warrior w Tibii jest zupelnie niezrownowazony wzgledem pozostalych klas.
druidzi, którzy zarabiali na życie robiąc uhy
powtorka z przeszlosci, jesli dla kogos uhy byly glownym zrodlem utrzymania to a) nie umie grac w ta gre lub b) ma farme na MC i/ lub bocie i spory domek.
Tak bylo 3 lata temu, tak jest i teraz.
Miało to na celu uczynienie Aimbotów nieskutecznymi, bo teraz każdy mógł z łatwością trafić ofiarę przy pomocy hotkeya.
kuriozalny przypadek w ktorym firma z wlasnej bezsilnosci decyduje sie na smieszne rozwiazanie.
"Tibia to już nie Tibia, to WoW!".
taaa, jeszcze czego.
Balansacja profesji
To jak klasy sa zbalansowane to zart, to w jaki sposob na przestrzeni update'ow byly balansowane to zart nr 2, troche mniej smieszny a bardziej ponury.
Bezpłatność Tibii jest jedyną solidną zaletą tej pikselowatej gry.
a ja swietnie wspominam demonstracyjna wersje Fify ktorejstam, z 2 druzynami do wyboru, jakze bogata w opcje rozgrywki ( mozna bylo zmieniac czas trwania meczu ! ).
WitamWitam
Siema.
narzekanie na Cipsoft wywodzi sie od tego, ze firma ta usilnie probuje poprzez doklejanie znaczkow i zakladanie alufelg zrobic z malucha samochod sportowy, liczac ze sprzeda go za tyle co nowe Audi. My patrzymy z boku i smiejemy sie z nieporadnosci i zalozen.
Jakoś wszyscy pchają się do tego malucha, tylko niektórzy mówią, że pchają się tylko w tym kierunku, a to cipsoftu wina że postawili malucha a nie audi.
Wytrzymywac atak to sobie moga gdy ida blokowac bossa, 95% gry expia samemu i najzwyczajniej nalezy im sie adekwatna do sily postaci sila leczenia, szczegolnie ze w przeciwienstwie do innych gier warrior w Tibii jest zupelnie niezrownowazony wzgledem pozostalych klas.
N/C...
kuriozalny przypadek w ktorym firma z wlasnej bezsilnosci decyduje sie na smieszne rozwiazanie.
Zaproponuj lepsze, unikając zwrotu "Zmienić 95% kodów tibii, by nie dało się ich naśladować programem"
"Tibia to już nie Tibia, to WoW!".taaa, jeszcze czego.
1)Może nie lubisz czytać co piszą gracze, ale niektórzy tak piszą.
2)Niektórzy nawet uważają że CipSoft ściąga pomysły z OTSów
3)Jak mam wybierać między dwu-wymiarową grafiką tibii, a trójwymiarową grafiką Shreka, tfu...WoWa, oczywiście, to wybieram Tibie.
To jak klasy sa zbalansowane to zart, to w jaki sposob na przestrzeni update'ow byly balansowane to zart nr 2, troche mniej smieszny a bardziej ponury.
Balansacja: Knight bije hity po 10 za 8mym lvlu i 100 na 50tym, a sorc bioje hity po 5 na 8tym i za 300 na 50tym
...Była lepsza
a ja swietnie wspominam demonstracyjna wersje Fify ktorejstam, z 2 druzynami do wyboru, jakze bogata w opcje rozgrywki ( mozna bylo zmieniac czas trwania meczu ! ).
Bez komentarza...
narzekanie na Cipsoft wywodzi sie od tego, ze firma ta usilnie probuje poprzez doklejanie znaczkow i zakladanie alufelg zrobic z malucha samochod sportowy, liczac ze sprzeda go za tyle co nowe Audi. My patrzymy z boku i smiejemy sie z nieporadnosci i zalozen.
W takim razie wybierz Audi, a nie przerabianego malucha. Nikt przecież nie każe Ci czekać, aż z malucha uda się im zrobić audi, bo pewnie się nie uda.
Wytrzymywac atak to sobie moga gdy ida blokowac bossa, 95% gry expia samemu i najzwyczajniej nalezy im sie adekwatna do sily postaci sila leczenia, szczegolnie ze w przeciwienstwie do innych gier warrior w Tibii jest zupelnie niezrownowazony wzgledem pozostalych klas.
Knight powinien mieć dużo hp, leczyć się jednym uhem za całe hp, do tego wysoka siła melee i czarów. Oto knight naszych marzeń.
powtorka z przeszlosci, jesli dla kogos uhy byly glownym zrodlem utrzymania to a) nie umie grac w ta gre lub b) ma farme na MC i/ lub bocie i spory domek.
Tak bylo 3 lata temu, tak jest i teraz.
Na uhach dało się sporo zarobić, i z całą pewnością każdy sobie tym dorabiał. Główne źródło kasy - czemu nie? Sam pewnie grałeś knightem i nie wiesz, jak grało się wcześniej drutem. Wg Ciebie lepiej robić uhy z zyskiem ok. 1k/h, będąc praktycznie cały czas afk, czy zarabiać 3-4k/h robiąc lootbagi w mint? Wg mnie lepiej robić uhy, chyba bym nie wytrzymał tyle czasu przy kompie dla kilku cyferek więcej w wirtualnym świecie.
kuriozalny przypadek w ktorym firma z wlasnej bezsilnosci decyduje sie na smieszne rozwiazanie.
Tu niestety masz rację.
taaa, jeszcze czego.[/cuote]
To był cytat, przykro mi, że nie zauważyłeś.
[quote]To jak klasy sa zbalansowane to zart, to w jaki sposob na przestrzeni update'ow byly balansowane to zart nr 2, troche mniej smieszny a bardziej ponury.
Na pewno są bardziej zbalansowane niż w Tibii ~7.6, kiedy 2 sorców miało knighta na 2 hity, bo zanim tamten się zdążył uhnąć, to ci dwaj już zdążyli władować w niego 2 sdki.
a ja swietnie wspominam demonstracyjna wersje Fify ktorejstam, z 2 druzynami do wyboru, jakze bogata w opcje rozgrywki ( mozna bylo zmieniac czas trwania meczu ! ).
Mam nadzieję że grałeś lepiej niż nasza reprezentacja na euro2008.
Ogólnie Twój cały post wydaje się być skierowany bardziej przeciwko Tibii jako takiej, niż mnie. No i niektóre wypowiedzi są nieco pozbawione sensu.
mylisz sie. kto chcial pekowac ten dalej to robi, problem w tym ze pare osob na 45lev stanowi realna sile mogaca sprawic problem takiemu 150ek
wczesniej - racja, biegaly nabki na 20lev i sd ale oni mogli najwyzej 80ms ubic, nic wiecej
Oczywiście, kto będzie chciał pekować to wbije ten 45lvl, ale większość noobów, która latała na 20lvl z sd, pewnie nawet nie śniła o wbiciu tak wysokiego leva.
Co do run, uważam, że to nie był najlepszy pomysł żeby ograniczyć je nie tylko mlvlem. Dlaczego? Ano dlatego, że jak przed updatem przyszedł PKer to dało się go jeszcze pogonić mając nadzieję, że jest źle przygotowany, a teraz? PKowanie na samotnych low-lvlelach stało się czystą przyjemnością :P
Wtedy wygrywał ten lepiej przygotowany. Teraz samotnie low-lvlem nie zabijesz nikogo dużo mocniejszego od Ciebie. Różdżką i hmm/e-vis raczej nikogo nie przerazisz.
Prawda jest niestety taka, że zdecydowana większość graczy jest strasznie krótkowzroczna. Dajmy na to taki przykład: Zabierzesz 3latkowi łopatkę jak się bawi w piaskownicy to zacznie płakać, mimo że starasz mu się wytłumaczyć, że zabrałeś mu zabawkę po to, bo potrzebowałeś jej żeby załatwić cały zestaw do zabawy w piasku. Gram już naprawdę długo i pamiętam, że każda większa zmiana w mechanice gry powodowała zrodzenie się setek, tysięcy komentarzy typu "CIPSoft jest be!".
Poza tym większość (nie mówię że wszyscy) graczy zdawała się nie zauważać tej przepaści między siłą poszczególnych profesji, która się pojawiała w miarę wzrostu poziomu, jeszcze zanim zostały zapoczątkowane zmiany w mechanice (chyba pierwsza taka poważniejsza zmiana to zmiany w systemie magii). Wysokopoziomową postać magiczną można było wtedy nazwać po prostu knightem z bombą atomową w ręku. A jeśli chodzi o update zmieniający system zadawania obrażeń... Imho za duży kąsek sobie wzięli i prawie się nim udławili.... Takie zmiany chyba powinny następować stopniowo, kroczek po kroczku. Nie mówię, że tak nie było, ale to raczej mi wyglądało na branie po 5 schodków na raz. Zmiany postaci magicznych i paladynów były konieczne, to prawda. Ale po kiego dotykali się do knightów...?? Tak jak kiedyś tą profesją grało się całkiem przyjemnie, nie było większych problemów z expem (Ci którzy narzekali byli po prostu zazdrośni o to, że nie mogą expić tak szybko jak inne profesje... nie podobało się? Trzeba było zmienić profesję na taką, która pasowała). A co się dzieje teraz? Odpowiedzcie sobie sami...
To jak klasy sa zbalansowane to zart, to w jaki sposob na przestrzeni update'ow były balansowane to zart nr 2, troche mniej smieszny a bardziej ponury.
Na pewno są bardziej zbalansowane niż w Tibii ~7.6, kiedy 2 sorców miało knighta na 2 hity, bo zanim tamten się zdążył uhnąć, to ci dwaj już zdążyli władować w niego 2 sdki.
Czy klasy są zbalansowane? W miarę... A przynajmniej teraz widać wyraźnie zaznaczone miejsce, zalety, wady każdej profesji w teamie. Jeśli ktoś woli expić solo - powiem szczerze, że porównując swój dzienny exp z innymi profesjami, gdzie wszyscy expią tyle samo czasu przy podobnym waste/proficie, to nie widzę żadnych większych różnic. Trzeba tylko wiedzieć gdzie i jak expić :)
A jeśli chodzi o czasy Tibii 7.6, to taka sytuacja, że 2 sorców ściąga knighta dwoma strzałami z sd mogła zaistnieć tylko przy, powiedzmy, różnicy 30-40 poziomów między sorcami a knightem, ale tylko w przypadku gdy taki knight miał max hp <800, a i wtedy nie byłbym taki pewny, czy by im się to udało.
Mydelniczek
17-06-2008, 18:27
4. Tibia 7.6
Najlepsza wersja Tibii, według większości graczy
Dupa, bo 7.4
Oczywiście, kto będzie chciał pekować to wbije ten 45lvl, ale większość noobów, która latała na 20lvl z sd, pewnie nawet nie śniła o wbiciu tak wysokiego leva.
ale te nooby nie stanowily wiekszych problemow, bo co oni moga?przy odrobinie szczescia ubic 60ek max. taki naab-pk team nie mial szans z paroma 40-50 ktorych nie brakowalo
Knight powinien mieć dużo hp, leczyć się jednym uhem za całe hp, do tego wysoka siła melee i czarów. Oto knight naszych marzeń.
Cos slabo u ciebie z ironia.
Knight powinien miec tyle, ile koniecznie potrzebuje do gry, nie powinien dostac 3x tyle niz zasluguje i nie powinno mu sie w ramach balansacji zabierac 60% tego co wczesniej dostal.
Wg Ciebie lepiej robić uhy z zyskiem ok. 1k/h, będąc praktycznie cały czas afk, czy zarabiać 3-4k/h robiąc lootbagi w mint? Wg mnie lepiej robić uhy, chyba bym nie wytrzymał tyle czasu przy kompie dla kilku cyferek więcej w wirtualnym świecie.
wg mnie, jesli pisze o 'glownym zrodle utrzymania' to mam na mysli ludzi ktorzy nie widza innej mozliwosci zarobku i wrzeszcza ze druidem sie nie bedzie dalo grac bo padnie z glodu.
Na pewno są bardziej zbalansowane niż w Tibii ~7.6, kiedy 2 sorców miało knighta na 2 hity, bo zanim tamten się zdążył uhnąć, to ci dwaj już zdążyli władować w niego 2 sdki.
7.6 to juz pierwsza faza balansowania ( wczesniej narzekano na silne uzaleznienie klas magicznych od produkcji run bo instanty byly nieoplacalne ), ktora pozniej trzeba bylo nomen omen balansowac. Tak wiec zdania ze cale balansowanie jest przeprowadzanie pokracznie i 'po omacku' nie zmieniam.
Ogólnie Twój cały post wydaje się być skierowany bardziej przeciwko Tibii jako takiej, niż mnie.
nie mam powodu Ciebie atakowac, moge sie z toba co najwyzej w niektorych aspektach nie zgadzac. Natomiast Cipsoft atakuje z przyjemnoscia, bo uwazam ta firme za wykladnie nieprofesjonalizmu a Tibie jako gre z ktorej moglo cos byc, a ktora niestety, przez nieudolnosc tworcy, jest caly czas pauperyzowana.
babcia666
17-06-2008, 19:06
Na uhach dało się sporo zarobić, i z całą pewnością każdy sobie tym dorabiał. Główne źródło kasy - czemu nie? Sam pewnie grałeś knightem i nie wiesz, jak grało się wcześniej drutem. Wg Ciebie lepiej robić uhy z zyskiem ok. 1k/h, będąc praktycznie cały czas afk, czy zarabiać 3-4k/h robiąc lootbagi w mint? Wg mnie lepiej robić uhy, chyba bym nie wytrzymał tyle czasu przy kompie dla kilku cyferek więcej w wirtualnym świecie.
Lawl, to była ironia? 3-4k z loota to masz robiąc go na zamku przy ab, z xx noobami... na mint po 10k szło i to dosyć często...
Knight powinien mieć dużo hp, leczyć się jednym uhem za całe hp, do tego wysoka siła melee i czarów. Oto knight naszych marzeń.
Kina powinnien mieć(moim zdaniem):
-mniejsze hity z łapy i e gran,
-więcej się leczyć z exury/potów,
-trochę mniej cap-więcej hp(ale nieznacznie).
4. Tibia 7.6
Najlepsza wersja Tibii, według większości graczy
Jak napisał Mydelniczek, 7.4 best.
Na pewno są bardziej zbalansowane niż w Tibii ~7.6, kiedy 2 sorców miało knighta na 2 hity, bo zanim tamten się zdążył uhnąć, to ci dwaj już zdążyli władować w niego 2 sdki.
Jak napisał Vil, w 7.6 wprowadzano pierwsze poważne zmiany w postaciach, a doszło do tego że balansacja to worek bez dna, bo kinas z dużymi skillami expi w większości miejsc z mniejszym waste(i czasami szybciej, choć sorca w pg chyba nie pobije).
Oczywiście, kto będzie chciał pekować to wbije ten 45lvl, ale większość noobów, która latała na 20lvl z sd, pewnie nawet nie śniła o wbiciu tak wysokiego leva.
Jak ktoś nie był noobem to grupkę ćwoków rozwalił(zazwyczaj była to totalna dzieciarnia, czasami h-lvl'e którzy chcieli się zabawić... a i tak często padali i przychodzili swoimi mainami...); dzięki temu upowi 20 sorc zaatakowany przez 20 pallka nie ma szans walczyć, no chyba że pacc z ładnym mlvl(ale i tak większe waste).
Reasumując - Cipy musiały dać w końcu limit na runy, bo było to nie fair wstosunku do kinasów i pallków... chociaż i tak pallowie i kinasi mają duże hity za wielokrotnie mniejsze straty, ale nie będziemy tu rozmawiać o gospodarce.
Piotrek Marycha
17-06-2008, 19:10
( A niby dlaczego mają się tak leczyć? Knighci to nie postacie magiczne, po to mają więcej hp, żeby dłużej wytrzymać atak, a od leczenia przy dużej ilości obrażeń na rundę jest druid.)
może dlatego że maja słaby atak ? po to maja wiecej hp zeby byc bardziej wytrzymały...
Poza tym do 7.9 każda profesja polegała na sile magii, i mnie to odpowiadało
Taaa... Balansacja profesji
dysbalansacja*
Stworzą jeden serwer, a tam będzie chciało wbić przynajmniej 50% graczy.
jak dla mnie to raczej ten serwer świeciłby pustkami...
narzekanie na Cipsoft wywodzi sie od tego, ze firma ta usilnie probuje poprzez doklejanie znaczkow i zakladanie alufelg zrobic z malucha samochod sportowy, liczac ze sprzeda go za tyle co nowe Audi. My patrzymy z boku i smiejemy sie z nieporadnosci i zalozen.
Ale jakby nie patrzeć Fiat sprzedał więcej maluchów niż Audi swoich samochodów
kuriozalny przypadek w ktorym firma z wlasnej bezsilnosci decyduje sie na smieszne rozwiazanie.
Jak wpadłeś między wrony musisz krakać tak jak one... Jeżeli nie istnieje sposób żeby uniemożliwić działanie botom to lepszego rozwiązania nie ma
2)Niektórzy nawet uważają że CipSoft ściąga pomysły z OTSów
W to wątpię... oni nic nie wiedzą nawet o własnej grze (Hail statystyki z przed udpate 8.0, pamięta ktoś tą równie piękną co irracjonalną tabelkę?), a co dopiero o OTSach
@Shoq & Fanatyk: imho tibia 7.9 była dużo bardziej zbalansowana niż teraz, dla mnie wszystkie update od 8.0 polegały raczej nie na balansacji tylko na tym "jak zapobiec fali pojawiających sie 200-300 lvli a przy tym nie zjebać całej gry"
Dajcie se siana...Tibia 7.5, poszukajmy...
Nie można kupować run u NPC, broń rzucana łamie się od razu, nie ma wandów i rodów, mana regeneruje się cztery razy wolniej niż teraz, czary zależne od Mlvl'a, stara paskudna grafika, nie ma żadnych nowych outfitów ani addonów, nie ma nowych lodowych wysp, nie ma PoI, nie ma Banuta Dungeons, nie ma Piratów ani Liberty bay, ani dna morskiego, nie ma połowy ataków na miasta...Tak, super, chce tibii 7.5...
Jak chcecie tibii 7.4, trzeba też dopisać:
Nie ma tiquandy, nie ma DC. Nie ma Anty-Luringu, więc rzeź na GSie pod veno to norma. Meble trzeba tachać do domku rzucając po ziemi, bo nie ma paczek. Nie ma też soulpointów, więc można botować i makrować do woli.
Jest fun -.-.
@up
Nie moja wina, że osobiście znam człowieka który uważa że Wieże Oblężnicze które były w teaserze są ściągnięte z Ancardii, a darmowe eq i schodzenie do coraz głębszych i trudniejszych podziemi w formie questa są ukradzione z większości otsów.
Wszyscy macie rację w pewnym sensie :D
1. Tibia 7.4 - nie wiem, grałem od 7.5.
Najlepsza moim zdaniem była Tibia zaraz po wprowadzeniu różdżek, czyli chyba 7.6.
2. może i 10k/h w loocie na mint się da wyciągnąć, fakt, z 3-4k przegiąłem ;d jak już wspomniałem, nie chciałoby mi się klupać minosów przez godzinę, więc niestety nie sprawdzę tego.
3. Tibia jest jaka jest, nie można profesji zmienić nagle, chociaż przydałoby się kilka zmian w samym systemie działania klas. Nic na to nie poradzimy.
4. eVul pkerzy na 20lvl z sdkami byli nie tyle groźni, co strasznie upierdliwi :P
Poza tym, ten temat miał na celu uświadomienie wam, ile mamy, ile mogliśmy nie mieć, i jak spojrzeć na to z dobrej strony, a nie kłócić się o balansację :P Również chciałem przekazać faccom, że nie należy się żalić ;d
Witam, zaczynałem grać w tibię od wersji 7.5.Najlepiej wspominam grę na właśnie tej wersji oraz na 7.6 ze względu na klimat rozgrywki.Nie liczył się wtedy wysoki lvl, lecz pamiętam jak się siedziało przed GH i się rozmawiało i robiło się runki.Chodziło się na wspólne questy i wiele,wiele innych... .Nie narzekam na obecną tibię, ale każdy chce teraz wszystko sam only pg.,,Ja wbiłem 5 lvli ty 2 i jesteś ciota'', pełno ,,frii itams plx,masz hanta bo nie dauesz mi 2 gje pe,uważaj bo mam 20 sorca i padasz i wiele,wiele innych.Wiele osób narzeka, że jest powalona tibia, ale co by mówili jakby wersje się nie zmieniały.,,Nic się nie zmienia nuda buuuuuu lipa Cip Soft sux''.Więc można powiedzieć, że byłaby podobna sytuacja.
Witam, mnie update się podobają :), ale jedynie co mnie denerwuje w Tibii to to że na światach no-pvp jest dużo boterów, a gm-a można zobaczyć raz na kilka tygodni X( Czy Cipsoft ma zamiar w następnych update-ach zrobić coś przeciwko boterom? Czy nie denerwuje was to jak wbijacie przez 5h lvl a boter i tak wbija więcej przez noc?
Pozdrawiam
Wylansowany
17-06-2008, 21:28
Ja się zastanawiam tylko po co kolejny temat o tym...
We wszystkim problemem są gracze grający w Tibię, a nie ona sama czy Cip Soft.
Przeciętnemu 10-latkowi nie wytłumaczysz dlaczego nie wszystko jest dla FACC, a staremu wyjadaczowi, który chce tylko pospamować na forum, że jeśli rzeczywiście Tibia 7.6 czy 4 jest najlepsza to dlaczego Tibia się zmienia...
A komerchy jest tyle, dlatego że w dzisiejszych czasach każdy chce zarobić...i tyle.
Mydelniczek
17-06-2008, 21:51
Nie ma Anty-Luringu, więc rzeź na GSie pod veno to norma. Meble trzeba tachać do domku rzucając po ziemi, bo nie ma paczek. Nie ma też soulpointów, więc można botować i makrować do woli.
Nie ma Anty-Luringu
Wiesz jak za tym tęsknię?
Dobra, teraz odsyłam do swoim 2 postów
Pyk:
http://forum.tibia.pl/showpost.php?p=2119459&postcount=139
Pyk:
http://forum.tibia.pl/showpost.php?p=2119682&postcount=142
k.
Wg. mnie cipsoft powinien w updatach dodawać:
Nowe, przemyślane tereny.
Nowe różnorodne questy.
Nowe Outfity i addony, jednocześnie NIE ZABIERAJĄC starych (old warrior <333)
a nie z naprawdę dobrej balansacji robi taki galimatias że:
Sorc kupuje 50 bp sd w sklepie i klepie nimi wrlcki bez wielkiego waste, na 50 lvlu, robiąc 150k/h (kiedys suma naprawdę ASTRONOMICZNA)
Kina bije po 400 z melee i 400 z e grana, który kosztuje mizernie mało
Paladyn bije z Ass Starów po 600++
I każda profesja może klepać astronomiczne sumy expa, bez większego waste
(no dobra, knight potrzebuje zdeka większego lvlu na 100k+ ale i tak..)
Najlepsza moim zdaniem była Tibia zaraz po wprowadzeniu różdżek, czyli chyba 7.6.
Wraz z różdzkami, wprowadzono tania mane (szybsze odnawianie, tańsze manasy) i od tego czasu zaczyna się ta chora balansacja polegająca na ulepszaniu w każdym updacie innej profesji (z czego wychodzi to, co widzisz dzisiaj-50 lvle na warlockach leczące się exurka bez jakiegoś wielkiego waste.
W 7.4 był klimat, którego nie mogła zaoferować inna gra.
Siedziało się pod GH/własnym domkiem, robiło runki, zwiedzało (np. zwiedzałem PoH z całą gildią..jakies 25 osób +-)
To była zabawa, nie było wyścigu szczurów.
cipsoft tej gry nie przygotował na taki wysyp 200, 300+ lvli,
może dla tego że się ich nie spodziewał - po updacie na 7.6 ludzie nagle zaczeli wbijać coraz większe i większe ilości expa dziennie, i wtedy nastąpił "początek końca" aka "balansacja" , nie widzę sensu, dla którego każda profesja ma być zbalansowana, bo do cholery, sorc ma mieć POWERA w ataku, druid zajmuje się supportem, paladyn jest dobry we wszystkim, ale w niczym najlepszy (sredni atak, srednia obrona) a knight to FORTECA.
A tu nagle cipki sobie wymyślają że profesje mają bić/obrywać/expić/ TAK SAMO, ja osobiście tego nie rozumiem.
k, Pzdro!
@Edit:
Teraz 30 druid/sorc z blokerem klepie acient scaraby, robiąc 130k/h....(30 druid, 70 ek na godzine idzie...3-4 bp gfb i jakies 10 bp mf, loot to jakieś 12k w goldzie...)
,Ja wbiłem 5 lvli ty 2 i jesteś ciota'', pełno ,,frii itams plx,masz hanta bo nie dauesz mi 2 gje pe,uważaj bo mam 20 sorca i padasz i wiele,wiele innych.Tak było i przed różdżkami.
Libacjan
17-06-2008, 21:53
1. Zuy CipSoft.
Wielokrotnie spotkałem się z narzekaniem na wyżej wspomnianą firmę, która, jak powszechnie wiadomo, zajmuje się Tibią. Narzekanie na Cipsoft jest na porządku dziennym, wywodzi się ono z, trudno powiedzieć właściwie czego. Prawdopodobnie z ogólnego zamiłowania Polaków do krytykowania czegokolwiek, co nie działa do końca tak, jak by chcieli. Oto, co Cipsoft zrobił "źle":
Gdybyś zobaczył jak to jest paść kilka razy z rzędu przez masskick, to inaczej byś gadał.
No to jedziemy
1. Zuy CipSoft.
Wielokrotnie spotkałem się z narzekaniem na wyżej wspomnianą firmę, która, jak powszechnie wiadomo, zajmuje się Tibią. Narzekanie na Cipsoft jest na porządku dziennym, wywodzi się ono z, trudno powiedzieć właściwie czego. Prawdopodobnie z ogólnego zamiłowania Polaków do krytykowania czegokolwiek, co nie działa do końca tak, jak by chcieli. Oto, co Cipsoft zrobił "źle":
1.1. Likwidacja starego systemu leczenia (Uhów) i wprowadzenie potionów.
Na nowy system narzekają najczęściej knighci, bo nie mogą się już leczyć za 3/4 hp jednym uhem ( A niby dlaczego mają się tak leczyć? Knighci to nie postacie magiczne, po to mają więcej hp, żeby dłużej wytrzymać atak, a od leczenia przy dużej ilości obrażeń na rundę jest druid.) Narzekają również, chociaż nie w tak duzym stopniu paladyni, oraz druidzi, którzy zarabiali na życie robiąc uhy i sprzedając je po wysokich cenach. Większość druidów jednak zaaprobowała zmiany i cieszą się ulepszonym systemem żywiołów i nowymi czarami, i wcale nie tęskni za uhami. Najmniej w tej kwestii mają do powiedzenia sorcererzy.
1.2. Wprowadzenie hotkeyów.
Przełomowy moment w Tibii. Tibia stała się znacznie łatwiejsza. Miało to na celu uczynienie Aimbotów nieskutecznymi, bo teraz każdy mógł z łatwością trafić ofiarę przy pomocy hotkeya. Narzekają wszyscy, tzn. bez podziałów na profesje. Bardzo kontrowersyjna zmiana, ciężko stwierdzić, czy na lepsze czy gorsze. Z pewnością ułatwienie gry niesie ze sobą większe rzesze graczy, a więc możliwość szybszego zysku.
1.3. Wprowadzenie ograniczeń levelowych do używania run.
Moim zdaniem bardzo słuszne. Zaraz po updacie, mnóstwo noobcharów z 15 mlvlem i drugim charem przychodziło do sklepu i kupowało sd, bo z 1-strzałowego za 375gp zrobiło się 3-strzałowe za 325gp! Z 375gp za jeden strzał teraz płacisz 108gp! Niewyobrażalna obniżka. Mnóstwo niskolevelowych postaci chodziło w grupkach i na@%@#@%ało spokojnych obywateli salwami esdeków. To było co najmniej chore. Ograniczenie levelowe spowodowało, że sd wymaga teraz 45lvl, a nikomu nie chce się zabijać 45 lvl noobcharem. Problem rozwiązany.
2. Zue Update'y
Na update'y narzekają wszyscy. "Tibia schodzi na psy" "Cipsoft niszczy Tibię!" "7.6 była najlepsza!" "Tibia to już nie Tibia, to WoW!".
Taaa... Balansacja profesji, dodawanie nowych terenów, ulepszanie systemu NPC, nowe questy, nowe tutoriale, nowy design, nowe grafiki! Mało wam?! A czego jeszcze chcecie? Cipsoft daje wam wszystko, a wy i tak narzekacie. Tydzień expa x2! Mnóstwo osób narzekało: "Tibia to OTS". Addony, outfity! Nowe czary! Nowe żywioły! Nowe magiczne napoje! MAŁO WAM? Czego jeszcze chcecie? Niczego nie chcecie. Co by nie zrobili, nie podoba się wam. Nic. Przykro mi, z takim podejściem nic was nie zadowoli. Zaraz będziecie pewnie wieszać na mnie psy, ale nie przejmuję się tym. Mam nadzieję że będzie przynajmniej kilka osób, które to zrozumieją.
3. Wszystko dla PACC?
Facc ciągle narzeka, złorzeczy, smędzi itd. Wszystko dla pacc. Wszystko komercha. Tylko kasa się dla nich liczy.
Dlaczego uważasz, że coś Ci się należy, chociaż nie płacisz?
Nie utrzymujesz ich serwerów, lokalu ani nic. Oni też muszą jeść, spać i gdzieś mieszkać, oni w ten sposób pracują. Czemu mają nie brać pieniędzy za swoją pracę? A może mają pracować oprócz tego gdzieś indziej, najlepiej na 8 etatów, i wykładać własne pieniądze, żeby zadowolić bandę nastolatków, która i tak na nich wiesza psy? Mało kusząca propozycja. (I żeby nie było - mam facc.)
Wszystko jest robione pod PACC, wszystko nastawione jest na zysk. Nic w tym dziwnego - cały dzisiejszy świat nastawiony jest na zysk. Dlaczego Cipsoft miałby być fundacją charytatywną? I to jeszcze nie dla potrzebujących, tylko dla bandy ludzi, którzy nie potrafią docenić ich pracy? Twoi rodzice też pracują, żeby mieć pieniądze, również po to, żebyś miał komputer, internet i swoją cholerną Tibię, ale jakoś nie wyrzucasz im, że nie pracują za darmo. (Może Twoi rodzice nie pracują, może to nie Twoi rodzice, może im mimo wszystko wyrzucasz, że nie pracują za darmo - uwierz mi, nie interesuje mnie to.) Pracują, starają się, uczyli się tego długo, więc czemu nie mieliby za to brać pieniędzy? Może po to, żebyś Ty nie musiał wydawać swojej własnej, ciężko otrzymanej (lub zarobionej, nie wnikam) kasy? Jak już napisałem, mało kusząca propozycja.
4. Tibia 7.6
Najlepsza wersja Tibii, według większości graczy, a także według mnie. Były już propozycje, żeby wrócić do starej Tibii. Oczywiście to bez sensu i nieosiągalne, to tak jakby stwierdzić, że 3 lata pracy (4?) były na marne. Były również propozycje, aby utworzyć serwer, na którym będzie Tibia 7.6. Również mało genialny pomysł. Stworzą jeden serwer, a tam będzie chciało wbić przynajmniej 50% graczy. Wyobrażacie sobie? Ten serwer byłby więcej niż pełny. Ktoś mądry powie: to zróbmy drugi! I trzeci, czwarty, piąty, ile będzie trzeba! Ten plan ma tylko jeden słaby punkt. Nie starczyłyby 2, 3, 4 czy nawet 5 serwerów 7.6. Takich serwerów musiałoby powstać tyle, że przyćmiłyby Tibię 8.11. A to prawie tak, jakby zmienić całą grę do 7.6, a więc wyrzucenie w błoto 3 lat pracy. Niewykonalne. Ci, którzy jeszcze wierzycie, że dostaniecie Tibię 7.6 spowrotem, grubo się mylicie.
5. Tibia będzie całkowicie płatna.
Pojawiają się takie opinie, są najczęściej bardzo gorzkim lamentem pod tytułem "wszystko dla PACC!". To oczywiście bzdura. Bezpłatność Tibii jest jedyną solidną zaletą tej pikselowatej gry. (Bo chyba nie grafika, efekty świetlne czy dźwięk :) ) Poza tym, kupienie PACC nie sprowadza się tylko do tego, że można wykorzystać grę w pełni. Płacisz też za to, że jesteś "lepszy" od tych, którzy płatnego konta nie posiadają. Ot, taka zagrywka nieco psychologiczna, ale przecież jakże skuteczna.
Na razie tyle. Jak będziecie chcieli, żebym coś jeszcze opisał, to piszcie w komentarzach :) Jakby coś mi wpadło jeszcze do głowy, to będę edytować temat. Mam nadzieję, że przynajmniej niektórzy coś zrozumieją.
Pozdro.
AD 1.1 200 MS bedzie sie trzymal dluzej od 200 EK, nazywasz to balansacja?
AD 1.2 Tu sie zgadzam wprowadzenie hotkey ulatwia i wyrownuje gre dla kazdego (choc zabila jej klimat)
AD 1.3 Troche udupili SD, teraz kazdy caly czas nim wali na oslep. Jesli chodzi o ograniczenia lvlowe OK
AD 2 Gralem w tibie bo byla prosta, i brzydka ale miala to cos. Teraz chodzi tylko o sciganiu sie w lvl'u
AD 3 Zgadzam sie, facc nie powinien nic dostawac
AD 4 Byla najlepsza czy nie, nie wroci
AD 5 Powinno zostac tak jak jest.
A ja mam dość ludzi którzy są "mądrzy" i mówią, że jak ci się nie podoba to nie graj albo Cipy są fajne tylko wy szukacie problemu w całym i dyskusja...
Że Cipy robią wszystko pod zyski to wiadomo nie można im mieć tego za złe, choć istnieją firmy co robią jeszcze na jakoś a nie na ilość. Poza tym bardzo mi się nie podoba w tej firmie, że prawie wogóle nie liczą się ze zdaniem graczy niezależnie jak są trafne oraz boją się poważnych zmian i przyznawania do błedów. Poza tym oni sprzedają produkt a nie dają go charytatywnie więc krytyka jest jak najbardziej dozwolona, zwłaszcza gdy jest trafna :]
Klik! (http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Tibia#Modlitwy)
Odmawiajcie dwa Cipsofcie nasz co wieczór, a będzie wam przebaczone.
Libacjan
18-06-2008, 07:28
AD 1.1 200 MS bedzie sie trzymal dluzej od 200 EK, nazywasz to balansacja?
A z jakiej racji EK powinien się trzymać dłużej?! W 8.0 był to niezniszczalny czołg, którego zabić się nie dało i można było co najwyżej czekać dwie godziny, aż mu się uhy skończą. Na 200MSa, wystarczy czterech magów.
--Cienius--
18-06-2008, 07:42
Wiesz jak za tym tęsknię?
Dobra, teraz odsyłam do swoim 2 postów
Pyk:
http://forum.tibia.pl/showpost.php?p=2119459&postcount=139
Pyk:
http://forum.tibia.pl/showpost.php?p=2119682&postcount=142
k.
Wg. mnie cipsoft powinien w updatach dodawać:
Nowe, przemyślane tereny.
Nowe różnorodne questy.
Nowe Outfity i addony, jednocześnie NIE ZABIERAJĄC starych (old warrior <333)
a nie z naprawdę dobrej balansacji robi taki galimatias że:
Sorc kupuje 50 bp sd w sklepie i klepie nimi wrlcki bez wielkiego waste, na 50 lvlu, robiąc 150k/h (kiedys suma naprawdę ASTRONOMICZNA)
Kina bije po 400 z melee i 400 z e grana, który kosztuje mizernie mało
Paladyn bije z Ass Starów po 600++
I każda profesja może klepać astronomiczne sumy expa, bez większego waste
(no dobra, knight potrzebuje zdeka większego lvlu na 100k+ ale i tak..)
Wraz z różdzkami, wprowadzono tania mane (szybsze odnawianie, tańsze manasy) i od tego czasu zaczyna się ta chora balansacja polegająca na ulepszaniu w każdym updacie innej profesji (z czego wychodzi to, co widzisz dzisiaj-50 lvle na warlockach leczące się exurka bez jakiegoś wielkiego waste.
W 7.4 był klimat, którego nie mogła zaoferować inna gra.
Siedziało się pod GH/własnym domkiem, robiło runki, zwiedzało (np. zwiedzałem PoH z całą gildią..jakies 25 osób +-)
To była zabawa, nie było wyścigu szczurów.
cipsoft tej gry nie przygotował na taki wysyp 200, 300+ lvli,
może dla tego że się ich nie spodziewał - po updacie na 7.6 ludzie nagle zaczeli wbijać coraz większe i większe ilości expa dziennie, i wtedy nastąpił "początek końca" aka "balansacja" , nie widzę sensu, dla którego każda profesja ma być zbalansowana, bo do cholery, sorc ma mieć POWERA w ataku, druid zajmuje się supportem, paladyn jest dobry we wszystkim, ale w niczym najlepszy (sredni atak, srednia obrona) a knight to FORTECA.
A tu nagle cipki sobie wymyślają że profesje mają bić/obrywać/expić/ TAK SAMO, ja osobiście tego nie rozumiem.
k, Pzdro!
@Edit:
Teraz 30 druid/sorc z blokerem klepie acient scaraby, robiąc 130k/h....(30 druid, 70 ek na godzine idzie...3-4 bp gfb i jakies 10 bp mf, loot to jakieś 12k w goldzie...)
Nie przemyslales tej odpowiedzi zeby wejsc na demonie trzeba miec 60 lvl wiec odpada mass hunt 50 lvlow z exurami na wrl ;)
A z jakiej racji EK powinien się trzymać dłużej?! W 8.0 był to niezniszczalny czołg, którego zabić się nie dało i można było co najwyżej czekać dwie godziny, aż mu się uhy skończą. Na 200MSa, wystarczy czterech magów.
E... To chyba oczywiste? Ms jest postacią magiczną, słabą pod względem obrony, silniejszą pod względem zadawanych obrażeń. Swoją drogą, szczerze wątpię, że 200ms wytrzyma dłużej.
To ze ms jest magiem nie znaczy ze ma latwiej padac od WSZYSTKICh atakow, w wielu grach mag jest bardziej wytrzymaly przeciwko magii, a knajt pada szybciutko w kontakcie z nia.
Co do serwerow 7.6 ... czasami ktos powie ze tibia 7.6 byla najlepsza zeby pokazac jaki jest elo i wogole, bo tak samo mowil jakis h level. Kolejna osoba robi to samo i tak sie ciagnie...Jestem pewny ze jakby przyszlo co do czego to te serwery bylyby tak samo zaludnione jak epvpki. Fakt, tamta tibia miala w sobie to cos... ale to byl klimat ktory tworzyli ludzie. Teraz w tibie graja dzieci i expnooby(gatunek nooba dla ktorego liczy sie tylko exp).
Przecietny poczatkujacy lazi po depo i w kolko powtarza jedyne wyrazy ktore zna po eng (fri itens plaks), a kiedy ktos odmawia to wtedy najczesciej mozna uslyszec kilka nowych textow "twoja stara...". Kumple czasami mi mowia - ty tez taki byles jak zaczynales grac. Gowno prawda, ja nie lazilem calymi dniami po depo, wolalem pojsc na bagna i tluc swamp trolle z longsworda, albo sie przespacerowac poza veno, co czesto sie konczylo smiercia od gsa.
Piotrek Marycha
18-06-2008, 12:07
Witam, zaczynałem grać w tibię od wersji 7.5.Najlepiej wspominam grę na właśnie tej wersji oraz na 7.6 ze względu na klimat rozgrywki.Nie liczył się wtedy wysoki lvl, lecz pamiętam jak się siedziało przed GH i się rozmawiało i robiło się runki.
dla każdego początkującego gracza nie liczy sie lvl, cyferka tibii ma sie nijak do tego, myslisz ze teraz nie ma newbow dla ktorzy leja na lvl?
A z jakiej racji EK powinien się trzymać dłużej?! W 8.0 był to niezniszczalny czołg, którego zabić się nie dało i można było co najwyżej czekać dwie godziny, aż mu się uhy skończą. Na 200MSa, wystarczy czterech magów.
nie kompromituj sie... ty widzisz co ty piszesz? czyli Wg ciebie knight powinien gowniano expić, gowniano sie leczyć, i być gowniany w pvp? To ja sie pytam po co k**wa knight wtedy?
Swoją drogą, szczerze wątpię, że 200ms wytrzyma dłużej.
200 ms ma 1200 hp, jezeli nie masz teamu ktory zdejmie mu to na combo to bedziesz czekac az mu sie mfy skoncza (na instatny), czyli wg mnie dosc porownywalna wytrzymalosc, ofc miec combo 1200+ to nie problem, ale wtedy to i knight pada jak bezbronna owieczka
michal2239
18-06-2008, 14:13
najbardziej denerwujące jest jak sie dostanie bana to odejmują dni lub też odejmowanie pacca za zmienienie płci. Dlaczego mam nie grać drugą postacią na której nie dostałem bana? dostałem bana napostaci XXX a nie moge grać a tym samym koncie !!! porażka
PS. nie komentujcie mnie
Bezpłatność Tibii jest jedyną solidną zaletą tej pikselowatej gry. (Bo chyba nie grafika, efekty świetlne czy dźwięk :) )
dla mnie efekty świetlne są bardzo fajne, jak na taka pikselkową gre :)))
ale reszte posta popieram :D
nie widzę sensu, dla którego każda profesja ma być zbalansowana, bo do cholery, sorc ma mieć POWERA w ataku, druid zajmuje się supportem, paladyn jest dobry we wszystkim, ale w niczym najlepszy (sredni atak, srednia obrona) a knight to FORTECA.
Nie.
Tak dlugo jak nie rozpoczeto promowac teamow kazdy expil na wlasna reke. Podczas expienia na wlasna reke liczylo sie tylko i wylacznie to jakie ma mozliwosci ofensywne, bo w praktyce nic knightowi nie przychodzilo z tego ze jest w stanie samodzielnie wytrzymac juggernauta, jesli jego mozliwosci zabijania koncza sie pol tabelki potworkow wczesniej.
Sa gry w ktorych postacie roznych klas maja porownywalne mozliwosci, ale gra sie nimi diametralnie roznie. Tylko i wylacznie zasluga konstrukcji Tibii jest to, ze nie da sie takiej balansacji wprowadzic tutaj. W takim WoWie naprzyklad, warrior jest opancerzony w cholere ( roznica w porownaniu do maga jest kilka rzedow wieksza niz w Tibii, nieporownywala jest aborbcja dmg, mozliwosci blokowania i unikania ciosow ), ma duzo hp, mniejszy dmg od maga, ale jest to w taki sposob zbalansowane ze moga expic tak samo szybko. Gra sie nimi tak jak sie powinno grac warriorem i magiem, ale zaden nie jest pokrzywdzony tylko dlatego ze ktos zrobil z niego cherlaka albo konserwe ktora nie ma czym zadawac obrazen .
Piszesz ze sorc ma miec powera w ataku, druid w leczeniu a knight w blokowaniu. Jasne, i dokladnie tak sie te klasy sprawuja w biciu bossow - nikt nie bedzie tak glupi zeby na Orshabaala wyciagac 6 warriorow do dps i 6 palkow do leczenia. Tylko tyle, ze bicie bossow pochlania promil czasu gry a poza nim jest tylko szara rzeczywistosc.
--Cienius--
18-06-2008, 18:39
Witam, mnie update się podobają :), ale jedynie co mnie denerwuje w Tibii to to że na światach no-pvp jest dużo boterów, a gm-a można zobaczyć raz na kilka tygodni X( Czy Cipsoft ma zamiar w następnych update-ach zrobić coś przeciwko boterom? Czy nie denerwuje was to jak wbijacie przez 5h lvl a boter i tak wbija więcej przez noc?
Pozdrawiam
Nie wiem czy nie zauwazyles ale te platne niby "profesjonalne " boty expia szybciej od czlowieka
The Chaotic Paladin
18-06-2008, 19:05
Śmieszy mnie osoba, która przedstawia zalety najnowszej Tibii nie grając w jej wcześniejszą wersję. No to spokojny oklep tego co z góry nie da się udowodnić że jest lepsze :)
1. Balansacja profesji.
Z góry skazana na niepowodzenie ze względu na przyjęte założenia. Całość spieprzyła Tibia 7.5 wprowadzając soul points'y i cholernie ograniczając możliwość expienia sorcerera/druida. CipSoft chcąc się ratować wprowadził w 7.6 tanie mfy, sklepy z runami, ogólna zmiana systemu magicznego. Dalej zabawy w wyrównywanie to wzmocnienie ciosów knighta, wprowadzenie dodatkowych czarów spowodowało wysyp knightów, którzy na potęgę botowali na (chyba specjalnie utworzonych do tego) żólwiach. Cała balansacja sprawiła że gra stała się bajecznie prosta, i wbicie 100 lvla nie było już żadnym osiągnięciem. Obecnie 200 lvl to tylko większa ilość godzin spędzonych na tych samych expowiskach (równiez wprowadzonych w kolejnych upach tj. frosty, hydry, PoI D-lair, Goroma).
Odnośnie niedawno wprowadzonych potionów. 300 EK wcześniej leczył się za ~1500 hp, obecnie ma połowę tej wartości. I tu trzeba się chwilę zastanowić, czy jednak czas który spędził w tej grze nie powinien odzwierciedlać jego mocy. Moim zdaniem tak i to jak najbardziej.
Runy SD x3 porazka na calej lini. Wprowadzone aby sorcerer stal sie jeszcze prostsza profesją, z szybko wbitym lvlem.
Odnosnie postu gościa który twierdzi że taki 200 MS powinien mieć taka samą wytrzymałość siłę jak knight. No jasne! Wprowadźmy jedną profesję tzw. no-vocation, która da odzwierciedlenie obecnej siły sorcerera i wytrzymałości knighta/paladyna.
2. Wprowadzenie hotkey'ow.
Największy błąd jaki mógł CipSoft popełnić. Miało to zrównać szanse, wyszło jak zawsze. Obecnie na wojnach każdy, powtarzam każdy używa ElfBota , ***********, NG Bota, i wiele innych których nie chce mi się pisać. Jeszcze przed wprowadzeniem hotkeyów na średnim kompie i średniej jakości łączu bot miał szansę trafienia 70-95%, obecnie trafia zawsze gdyż zmieniła się specyfika celowania (kiedyś odczytywało dane z mapy, obecnie działa to jak na mobach).
Co w takim wypadku CipSoft powinien zrobić? Powinien srogo karać ludzi używających wspomagaczy i to nie banem a deletem konta. Ktoś w pełni świadomie łamie zasady gry na które wcześniej się zgodził. Brak litości - mniejsza liczba botów. Dodatkowo programistycznie to nie aż takie duże halo wprowadzić aplikację która zabezpieczałaby klienta Tibii przed ingerencją botów (coś a'la VAC w CSie). Nietety, boterzy zarówno ci którzy przy pomocy botow expia i ci którzy używają botów do walki, są to klienci wyżej wspomnianej firmy. A jak wiadomo jej produkt nie jest najwyzszej swiezosci, i przy naprawde duzej checi zwalczania boterow, stracili by czesc graczy i pieniedzy.
3. Wprowadzenie ograniczen na run.
CipSoft sam sobie zgotował sytuacje w ktorej wystarczy ekipa 10 typa chocby 25 lvl uhmakerow z 50 mlvlami aby ubić 100+ knighta. Musieli przeciwdzialac temu i wprowadzili dosyc wysokie ograniczenia. Duze, ale obecnie spora liczba ludzi tworzy sobie 45 lvlowych sorkow i pkuja przy pomocy botow (wystarczy jeszcze Ventrilo i sa w stanie ubic kazdego przy wystarczajacej liczbie luda). Zrobienie 45 lvla w czasach wandow i na PACC to kwestia tygodnia, dwoch sredniej gry. Wystarczy rozejrzec sie po serverach i zobaczyc ze jak grzyby po deszczu wyrastaja pk-gildie, ktore za czasow Tibii 7.4 mogłyby co najwyzej klepac bugi w zagrodzie Ab'Dendriel.
4. Tibia 7.6 najlepsza.
W żadnym wypadku, grałem od Tibii 7.2~ i w sumie najlepsza z Tibii uważam wersję 7.4, chociaż wersja 7.1 (brak skullow) rowniez jest ciekawa (tak gralem na Infernii troche, jednak nieudlonosc cipsoftu w zwalczaniu botow spowodowala ze opuscilem ten swiat).
W wersję 7.4 gralbym jak najbardziej, w 8.11 to jedynie jakbym mial (jak nazwa wskazuje) od 8 do 11 lat :)
5. FACC/PACC
Wiadomo ze jako firma CipSoft (CS) musi sie utrzymywac, jednak niektore ulepszenia to kaleczenie tej gry. Chocby balansacja, ktora powoduje ze granie profesja magiczna na FACC to czysty masochizm. Ale co kto lubi.
Dodatkowo, kiedys guardy dropaly naprawde dobrego loota oraz dawaly 185 expa/sztuke. CS ograniczyl ich potencjal jako glowne miejsce expienia facc. Udupil w ten sposob tez i pacc, ale w mniejszym stopniu. I to jest to ulepszanie dla obu stron?
6. Utworzenie serva 7.6 (7.4)
Duza liczba graczy na tych servach to bylby najlepszy dowod jak CS poradzil sobie z tymi update'ami. W sumie wcale nie musi oznaczac przegranej, istnieja rozne gry ot chocby Counter-Strike, gdzie istnieje scena wersji 1.5 jak i nowszej 1.6 oraz Source. Ale to juz inna bajka ;)
Moze jeszcze pozniej cos dopisze ;d
--Cienius--
18-06-2008, 19:25
Śmieszy mnie osoba, która przedstawia zalety najnowszej Tibii nie grając w jej wcześniejszą wersję. No to spokojny oklep tego co z góry nie da się udowodnić że jest lepsze :)
1. Balansacja profesji.
Z góry skazana na niepowodzenie ze względu na przyjęte założenia. Całość spieprzyła Tibia 7.5 wprowadzając soul points'y i cholernie ograniczając możliwość expienia sorcerera/druida. CipSoft chcąc się ratować wprowadził w 7.6 tanie mfy, sklepy z runami, ogólna zmiana systemu magicznego. Dalej zabawy w wyrównywanie to wzmocnienie ciosów knighta, wprowadzenie dodatkowych czarów spowodowało wysyp knightów, którzy na potęgę botowali na (chyba specjalnie utworzonych do tego) żólwiach. Cała balansacja sprawiła że gra stała się bajecznie prosta, i wbicie 100 lvla nie było już żadnym osiągnięciem. Obecnie 200 lvl to tylko większa ilość godzin spędzonych na tych samych expowiskach (równiez wprowadzonych w kolejnych upach tj. frosty, hydry, PoI D-lair, Goroma).
Odnośnie niedawno wprowadzonych potionów. 300 EK wcześniej leczył się za ~1500 hp, obecnie ma połowę tej wartości. I tu trzeba się chwilę zastanowić, czy jednak czas który spędził w tej grze nie powinien odzwierciedlać jego mocy. Moim zdaniem tak i to jak najbardziej.
Runy SD x3 porazka na calej lini. Wprowadzone aby sorcerer stal sie jeszcze prostsza profesją, z szybko wbitym lvlem.
Odnosnie postu gościa który twierdzi że taki 200 MS powinien mieć taka samą wytrzymałość siłę jak knight. No jasne! Wprowadźmy jedną profesję tzw. no-vocation, która da odzwierciedlenie obecnej siły sorcerera i wytrzymałości knighta/paladyna.
2. Wprowadzenie hotkey'ow.
Największy błąd jaki mógł CipSoft popełnić. Miało to zrównać szanse, wyszło jak zawsze. Obecnie na wojnach każdy, powtarzam każdy używa ElfBota , ***********, NG Bota, i wiele innych których nie chce mi się pisać. Jeszcze przed wprowadzeniem hotkeyów na średnim kompie i średniej jakości łączu bot miał szansę trafienia 70-95%, obecnie trafia zawsze gdyż zmieniła się specyfika celowania (kiedyś odczytywało dane z mapy, obecnie działa to jak na mobach).
Co w takim wypadku CipSoft powinien zrobić? Powinien srogo karać ludzi używających wspomagaczy i to nie banem a deletem konta. Ktoś w pełni świadomie łamie zasady gry na które wcześniej się zgodził. Brak litości - mniejsza liczba botów. Dodatkowo programistycznie to nie aż takie duże halo wprowadzić aplikację która zabezpieczałaby klienta Tibii przed ingerencją botów (coś a'la VAC w CSie). Nietety, boterzy zarówno ci którzy przy pomocy botow expia i ci którzy używają botów do walki, są to klienci wyżej wspomnianej firmy. A jak wiadomo jej produkt nie jest najwyzszej swiezosci, i przy naprawde duzej checi zwalczania boterow, stracili by czesc graczy i pieniedzy.
3. Wprowadzenie ograniczen na run.
CipSoft sam sobie zgotował sytuacje w ktorej wystarczy ekipa 10 typa chocby 25 lvl uhmakerow z 50 mlvlami aby ubić 100+ knighta. Musieli przeciwdzialac temu i wprowadzili dosyc wysokie ograniczenia. Duze, ale obecnie spora liczba ludzi tworzy sobie 45 lvlowych sorkow i pkuja przy pomocy botow (wystarczy jeszcze Ventrilo i sa w stanie ubic kazdego przy wystarczajacej liczbie luda). Zrobienie 45 lvla w czasach wandow i na PACC to kwestia tygodnia, dwoch sredniej gry. Wystarczy rozejrzec sie po serverach i zobaczyc ze jak grzyby po deszczu wyrastaja pk-gildie, ktore za czasow Tibii 7.4 mogłyby co najwyzej klepac bugi w zagrodzie Ab'Dendriel.
4. Tibia 7.6 najlepsza.
W żadnym wypadku, grałem od Tibii 7.2~ i w sumie najlepsza z Tibii uważam wersję 7.4, chociaż wersja 7.1 (brak skullow) rowniez jest ciekawa (tak gralem na Infernii troche, jednak nieudlonosc cipsoftu w zwalczaniu botow spowodowala ze opuscilem ten swiat).
W wersję 7.4 gralbym jak najbardziej, w 8.11 to jedynie jakbym mial (jak nazwa wskazuje) od 8 do 11 lat :)
5. FACC/PACC
Wiadomo ze jako firma CipSoft (CS) musi sie utrzymywac, jednak niektore ulepszenia to kaleczenie tej gry. Chocby balansacja, ktora powoduje ze granie profesja magiczna na FACC to czysty masochizm. Ale co kto lubi.
Dodatkowo, kiedys guardy dropaly naprawde dobrego loota oraz dawaly 185 expa/sztuke. CS ograniczyl ich potencjal jako glowne miejsce expienia facc. Udupil w ten sposob tez i pacc, ale w mniejszym stopniu. I to jest to ulepszanie dla obu stron?
6. Utworzenie serva 7.6 (7.4)
Duza liczba graczy na tych servach to bylby najlepszy dowod jak CS poradzil sobie z tymi update'ami. W sumie wcale nie musi oznaczac przegranej, istnieja rozne gry ot chocby Counter-Strike, gdzie istnieje scena wersji 1.5 jak i nowszej 1.6 oraz Source. Ale to juz inna bajka ;)
Moze jeszcze pozniej cos dopisze ;d
A teraz wyobraz sobie taki VAC na tibii po 2 dniach 80% spolecznosci dostaje bany z czego 40% to pacc... Prawie kazdy uzywa od najprostszych swiatelek i spalania many/widzenia przez drzewka po boty rzedu blacd na wojnach...
Cipsoft nie chce w ten sposob tracic okolo polowy swojego zarobku... Ba! Nawet i wiecej ! Wiec rekrtutuje nieudolnych GM'ow (osobiscie widzialem skreena jak koles mial ponad 40 MC wlaczane a na kazdym jakis bot i gadal z GMem o cheatach na serverze ;o.
Niestety ;/ botow nie pozbeda sie w jednym upie albo w ogole
Jurij1234
21-06-2008, 13:39
Balansacja:
Narzekacie że inne profki mają lepiej, że biją więcej, zbierają 9999 xp/h a ja tylko 9998 xp/h. Może niech będzie tylko jedna profka? Knight który wali z miecza na 20 lvl 500 hita, a do tego może używać sd i leczyć 5000 hp jedną exurą. -.-
Update:
Nie wiem co jest takiego pasjonującego kiedy wracając z lootbagiem 10k i nabitym levem padamy przed samym Veno przez lurniętego GS'a -.-
(przypadek mojego kumpla)
Poza tym ewolucja jest rzeczą naturalną i gdyby się nie rozwijała nikt by w nią nie grał. Takie gry jak Lineage i WoW też mają swoje upy i tam też są narzekania. (żeby nie było grałem w obie)
FACC/PACC:
Nie komentuje. Temat jest przerobiony i nudny jak piraci w AR (dział w CD-Action)
Balansacja:
Obecne starania wahają się na granicy anty-balansacji i potrzebne jest stworzenie profesji od nowa. Tylko czy wtedy nie lepiej robić nowej gry?
Owszem jest kilka trafionych zmian, (chociażby ograniczenia runek)
ale to wciąż jest za mało, chociaż osobiście nie narzekam.
Ps. Zamne masz mój post w podpisie. Czuję się awansowany będąc cytowanym :)
Ps2. Sorry za archeologie ale nie popatrzyłem na datę ostatniego posta.
Jurij1234
21-06-2008, 13:49
Kurde co jest ? 2 posty byly
slaby z ciebie archeolog.
A co do balansacji to nadal zdajecie sie nie rozumiec, ze balansacja nie oznacza tego ze wszyscy maja tyle samo tego samego, tylko ze nikt nie jest pokrzywdzony. A to z kolei da sie osiagnac bez dawania wszystkim tego samego i nie jest to nawet takie trudne jak mogloby sie wydawac.
Stworzą jeden serwer, a tam będzie chciało wbić przynajmniej 50% graczy. Wyobrażacie sobie? Ten serwer byłby więcej niż pełny. Ktoś mądry powie: to zróbmy drugi! I trzeci, czwarty, piąty, ile będzie trzeba! Ten plan ma tylko jeden słaby punkt. Nie starczyłyby 2, 3, 4 czy nawet 5 serwerów 7.6. Takich serwerów musiałoby powstać tyle, że przyćmiłyby Tibię 8.11. A to prawie tak, jakby zmienić całą grę do 7.6, a więc wyrzucenie w błoto 3 lat pracy. Niewykonalne. Ci, którzy jeszcze wierzycie, że dostaniecie Tibię 7.6 spowrotem, grubo się mylicie
A pomyśl gdyby zrobil ite servery na zasadzie servera Premia. Tylko użytkownicy z premiowanym kontem maja wstęp. TO redukuje 50% do około 30%, nie dużo ale zawsze coś. Apropo komercji, gdyby cipsoft zrobił platny serv 7.6 (czyli to co u góry napisałem) zbiłby na tym fortunę.
Hell yea! Refreshe na całym forum! Nieśmy noobom radosną nowinę! hell yea i tak to forum to same noby! In the name of Odin!
A pomyśl gdyby zrobil ite servery na zasadzie servera Premia. Tylko użytkownicy z premiowanym kontem maja wstęp. TO redukuje 50% do około 30%, nie dużo ale zawsze coś. Apropo komercji, gdyby cipsoft zrobił platny serv 7.6 (czyli to co u góry napisałem) zbiłby na tym fortunę.
Tez mi sie tak wydawalo, ale zwatpilem myslac ze ludzie zaczeli by narzekac na maja ilosc expowisk, to by nie przeszlo.
Czytałem tylko pół pierwszej strony i takie wnioski:
(Nie pamiętam w jaka wersje tibii zacząłem grać, ale to jakoś 5 lat temu, gdzie jeszcze nie było soul points. I do niej sie będe odnosić, a nazwe ją w moim wywodzie 7.6).
Co do wprowadzenia hotów niby na botterów. Chyba w tibii 7.6 można było też rozwinąć Battle i bezposrednio z niej uderzać w przeciwnika bez celowania i to wystarczało na botterów, teraz jest uproszczone do granic możliwości.
Leczenie knightem przy uzyciu UH'ów było dobrym rozwiązaniem. Jako profesja odpowiedzialna z bloczenie musiał on leczyc sie szybko i dużo za razem, a siła tej runy bierze się od poziomu magicznego druida, który ja wcześniej stworzyła, a nie od siły maicznej rycerza jak to jest teraz.
Ograniczenia lvl co do run jak i broni to akurat bardzo dobry pomysł bo idąc ideą świata fantasy wraz z doświadczeniem i ćwiczeniem wzrasta siła bohatera, a używanie najmocniejszej runy w grze po tygodniu zdobywania doświadczenia jest troche nie tego.
Balansacja profesji jest oczywiscie od lat chora. Za czasów mojego początku na dl chodziliśmy w druzynie. Dobry bloker (jakoś 100 lvl co wtedy było osiągnięciem) plus 2 palladynów (ja miałem 60 lvl, a drugi coś koło 70) i wtedy był fun. On blokał my biliśmy. Teraz moim druidem na 45 lvl mogę ubić dl bez większej obawy deda, ponieważ zadawane hity są coraz większe, a poty chronią mnie przed dedem. Kolejnym mankamentem gry jest to, że z ekipy 200 lvl knight jest najgorszym blokerem. Paladyn ma leczenie za mocne jak na profesje, a magowie niebotyczną ilość many.
Co do pacc\facc to oczywiscie nie płacisz to Ci sie nie należy, ale gra druidem na faccu jest nieporozumieniem. Zostają tylko smoki i dl.
Moim zdaniem CipSoft powinien zająć się raczej usprawnianiem gry by nie miała ciągłych lgaów i masskicków co najbardziej do niej zraża.
A botterzy przy pierwszym przewinieniu powinni być kasowani i oprócz systemu jacyś ogarnięci typkowie (Gm, Rm, Zm, Km) muszą ich scigać.
I pamiętam jak czytałem wywiad z Seromontisem, czy Eternalem, który na pytanie czemu przestał grac odpowiedział mniej więcej w stylu, że jego osiągnięcie (300 lvl) na które stracił czas i pieniądze zostało zmarnowane bo przez ułatwienia wielu ludzi teraz będzie mieć 300 lvl. Zrobił to po wprowadzeniu tych wysokich hitów dla knighta i do chyba najlepiej podsumowuje obecny stan tej gry.
I pamiętam jak czytałem wywiad z Seromontisem, czy Eternalem, który na pytanie czemu przestał grac odpowiedział mniej więcej w stylu, że jego osiągnięcie (300 lvl) na które stracił czas i pieniądze zostało zmarnowane bo przez ułatwienia wielu ludzi teraz będzie mieć 300 lvl. Zrobił to po wprowadzeniu tych wysokich hitów dla knighta i do chyba najlepiej podsumowuje obecny stan tej gry.
Zapominasz, ze przed updatem 8.0 (czyli tymi wysokimi hitami dla knightow) wiekszosc wysokolevelowych knightow latala z runami i nawet nie probowala machac mieczem, bo ich sila magiczna znacznie przekraczala mozliwosci skillow konwencjonalnych. Knight na 200 levelu byl lepszym magiem niz knighttem, i to chyba najlepiej podsumowuje tamten stan tej gry.
__
Prawda jest taka, ze Tibia, z samego poczucia wstydu przez Cipsoft, powinna byc wyrzucona do kosza okolo roku 2004, a na jej miejsce powinno się wprowadzic grę podobną, ale bez kuriozalnych niedoróbek, zamiast na starym, debilnym szkielecie ciągnąć grę przez 12 lat.
Prawda jest taka, ze Tibia, z samego poczucia wstydu przez Cipsoft, powinna byc wyrzucona do kosza okolo roku 2004, a na jej miejsce powinno się wprowadzic grę podobną, ale bez kuriozalnych niedoróbek, zamiast na starym, debilnym szkielecie ciągnąć grę przez 12 lat.
Ale po co to wyrzucac, skoro ludzi tak naprawde rajcuje to co jest?
Do tych ktorzy narzekaja a sensownych argumentow nie maja - placzecie, placzecie a pacca i tak kupicie wiec na frajerow wychodzicie wy a nie oni. Skoro ta pikselowa byla taka idealna i nieskalana, to dlaczego z piesnia na ustach "nieeee beeedzieee nieeemieccc pluuul nam w twaaarzzz..." nie wywalicie tibii z kompa?
Czytałem tylko pół pierwszej strony i takie wnioski:
(Nie pamiętam w jaka wersje tibii zacząłem grać, ale to jakoś 5 lat temu, gdzie jeszcze nie było soul points. I do niej sie będe odnosić, a nazwe ją w moim wywodzie 7.6).
Co do wprowadzenia hotów niby na botterów. Chyba w tibii 7.6 można było też rozwinąć Battle i bezposrednio z niej uderzać w przeciwnika bez celowania i to wystarczało na botterów, teraz jest uproszczone do granic możliwości.
Leczenie knightem przy uzyciu UH'ów było dobrym rozwiązaniem. Jako profesja odpowiedzialna z bloczenie musiał on leczyc sie szybko i dużo za razem, a siła tej runy bierze się od poziomu magicznego druida, który ja wcześniej stworzyła, a nie od siły maicznej rycerza jak to jest teraz.
Ograniczenia lvl co do run jak i broni to akurat bardzo dobry pomysł bo idąc ideą świata fantasy wraz z doświadczeniem i ćwiczeniem wzrasta siła bohatera, a używanie najmocniejszej runy w grze po tygodniu zdobywania doświadczenia jest troche nie tego.
Balansacja profesji jest oczywiscie od lat chora. Za czasów mojego początku na dl chodziliśmy w druzynie. Dobry bloker (jakoś 100 lvl co wtedy było osiągnięciem) plus 2 palladynów (ja miałem 60 lvl, a drugi coś koło 70) i wtedy był fun. On blokał my biliśmy. Teraz moim druidem na 45 lvl mogę ubić dl bez większej obawy deda, ponieważ zadawane hity są coraz większe, a poty chronią mnie przed dedem. Kolejnym mankamentem gry jest to, że z ekipy 200 lvl knight jest najgorszym blokerem. Paladyn ma leczenie za mocne jak na profesje, a magowie niebotyczną ilość many.
Co do pacc\facc to oczywiscie nie płacisz to Ci sie nie należy, ale gra druidem na faccu jest nieporozumieniem. Zostają tylko smoki i dl.
Moim zdaniem CipSoft powinien zająć się raczej usprawnianiem gry by nie miała ciągłych lgaów i masskicków co najbardziej do niej zraża.
A botterzy przy pierwszym przewinieniu powinni być kasowani i oprócz systemu jacyś ogarnięci typkowie (Gm, Rm, Zm, Km) muszą ich scigać.
I pamiętam jak czytałem wywiad z Seromontisem, czy Eternalem, który na pytanie czemu przestał grac odpowiedział mniej więcej w stylu, że jego osiągnięcie (300 lvl) na które stracił czas i pieniądze zostało zmarnowane bo przez ułatwienia wielu ludzi teraz będzie mieć 300 lvl. Zrobił to po wprowadzeniu tych wysokich hitów dla knighta i do chyba najlepiej podsumowuje obecny stan tej gry.
Przyklad czlowieka ktory narzeka a gowno wie. Po pierwsze - nie, nie dalo sie strzelac do ludzi na battle, nie wiem czy masz skleroze czy chciales wypasc na oldszula, ale sie dalo tylko w potworki.
Po drugie - uh uhowi nierowny? Nie, to nie mlvl druida ktory je zrobil, ale level knighta ktory uzywal mial znaczenie.
Co do placzy eternali czy tam seromintisow - a co przecietnego gracza obchodzi, ze jakis maniak musial spedzic przed kompem 10x dluzej zeby miec to samo? Z reszta, jesli lev jest dla nich najwazniejszy to nic tylko pogratulowac "nie gram bo mam teraz mniejszy lewel bo jest latwo"...
btw, ja nie gram w tibie ale nie musze do tego wynajdywac durnych powodow w stylu "dla takiego hardkora jak ja jest juz za latwo". Po prostu mi sie znudzila kretynska mechanika gry w ktorej tak naprawde wszystko sie sprowadza do ekspa.
@up
Po pierwsze nie płaczę tylko pisze bo dla mnie jest to tylko gra i nie za bardzo mnie obchodzą zachodzące w niej zmiany.
Jesteś przykładem tępego ...., który nie umie czytać ze zrozumieniem. Wyrażnie napisałem chyba bo nie byłem pewny, ale chyba jesteś za głupi żeby zrozumieć treśc przekazu.
Co do run są to magiczne kamienie, których moc pochodzi od osoby i siły zaklęcia przy pomocy, których zostały one wykonane. Poczytaj kilka książek fantasy lub zagraj w inna grę osadzoną w takim świecie.
A i jesteś kolejną osobą, która sra na tibie, nie gra w nią, ale jakoś nadal włazisz na jej forum po jaki h.. ?
A tak btw. co to oldszul ? Jakieś futrzate zwierzątko ?
A i jesteś kolejną osobą, która sra na tibie, nie gra w nią, ale jakoś nadal włazisz na jej forum po jaki h.. ?
Chociazby po to zeby popatrzec jak ludzie placza albo jak sie buzuja.
UzYtKoWnIk_FoRuM_TiBiA_Pl
26-09-2009, 19:25
Chociazby po to zeby popatrzec jak ludzie placza albo jak sie buzuja.
Duza przyjemnosc, ńe? :)
Astilinek
26-09-2009, 23:43
bo temat ten wciąż jest aktualny ^^
Uhy Rox.Daja old vis [strzelanie z miejsca]itp w ogole niech cofna chociaz do tibi 7.92-ta miala jeszcze jakis klimat...
Najlepiej to niech cofną do pre-alfa! Co z tego, że 4 lata w plecy? A co nas to obchodzi? WTF?
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.