PDA

Pokaż pełną wersje : Porównanie Profesji Tibijskich


rajaput
20-07-2008, 22:07
PORÓWNANIE PROFESJI TIBIJSKICH

Z powodu masy powstających tematów, które treśc jest mniej więcej tak: "Plis, plixior, kogo wybrac sam nie wiem, plis, pomuszcie!!!!111oneone", postanowiłem porównac wszystkie profesje, ich wady i zalety. Oto one:



http://img145.imageshack.us/img145/9935/knight1eq1.bmpKNIGHThttp://img145.imageshack.us/img145/9935/knight1eq1.bmp
Rycerze to mistrzowie walki bronią białą. Posiadają siłę potężniejszą, niż inny profesje i są zdolni unieśc więcej ekwipunku i przedmiotów, na jakimkolwiek poziomie.
W rezultacie ich skupienia na umiejętnościach walki fizycznej, rycerze nie są tak silni w dziedzinie magii.

Co poziom otrzymuje:
- 25 udźwigu
- 15 punktów życia
- 5 punktów many

Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 6 sekund (knight); 1 punkt życia, co 4 seukndy (elite knight)
- 2 punkty many, co 6 sekund

http://img174.imageshack.us/img174/8333/knightal7.bmp

Plusy:

+ najszybciej awansuje w walce wręcz
+ najszybciej awansuje w 'shieldingu'
+ posiada największy udźwig, dzięki czemu może unieśc więcej przedmiotów
+ posiada największa ilośc punktów życia i najszybciej je regeneruje
+ do expienia nie potrzebuje żadnego rodzaju amunicji
+ bardzo szybko zarabia się nim pieniądze

Minusy:

- najwolniej awansuje w poziomie magicznym i najwolniej regeneruje manę
- może nauczyc się niewiele czarów
- nie posiada dobrego czaru leczącego
- przyjmuje bardzo dużo obrażeń, poprzez to, że nie walczy z potworami na odległośc
- by dobrze expic, musi posiadac wysokie skille
- musi miec większy poziom, niż inne profesje, by zabijac silne potwory samemu
- na trening trzeba poświęcic sporo czasu
- potrzebuje na tyle dobre eq, by mógł stawiac czoło silnym potworom


Porady

Zarabienie pieniędzy:

#Zbieraj przedmioty z ziemi. Nie raz zdarza się, że mag, lub druid expią dalej, gdy kończy im się capacity. Przedmioty, które wypadają z potworów zostawiają w ich ciałach, lub wyrzucają na ziemię. Sprawdzaj ciała w poszukiwaniu przedmiotów, które mógłbyś sprzedac w sklepie.

Zdobywanie doświadczenia:

#Nie zapominaj, by zabrac ze sobą trochę Health Potionów. Mogą uratowac twoje życie!
#Zabijaj potwory, które nie uciekają, gdy są bliskie śmierci. Pozwoli to, na ulepszenie twojego 'shieldingu', podczas, gdy będziesz expic.
#Zawsze miej ze sobą Mana Potiony! Często o wiele bardziej opłaca się używanie MP i czaru leczącego, niż korzystanie z HP.



Przydatne linki:
Poradnik dla knighta by Aggro (http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=169498)



http://img87.imageshack.us/img87/861/pally1da9.bmpPALADINhttp://img87.imageshack.us/img87/861/pally1da9.bmp


Paladyn – postać, walcząca na dystans. Paladyn w walce posługuje się bronią miotną taką jak włócznie czy łuk/kusza. Winter update 2007 zmniejszył zasięg broni miotanej , jednak nie aż na tyle żeby paladyn musiał walczyć w zwarciu. Update wprowadził także spore urozmaicenie w magii paladyna, poprzez uczynienie go mistrzem magii świętości, co polepszyło go w starciach z potworami takimi jak np. Necromancer, Vampire, Liche, itd.

Co poziom otrzymuje:
- 20 udźwigu
- 10 punktów życia
- 15 punktów many

Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 8 seuknd (Paladin); 1 punkt życia, co 6 sekund (Royal Paladin)
- 2 punkty many, co 4 seukndy (Paladin); 2 punkty many, co 3 sekundy (Royal Paladin)

http://img157.imageshack.us/img157/6793/paladinpt9.bmp

Plusy:

+ najszybciej awansuje w distance fightingu
+ szybko awansuje w shieldingu
+ posiada więcej życia i udźwigu, niż postacie magiczne i szybciej regeneruje punkty życia
+ posiada więcej punktów many, niż rycerze i szybciej ją regeneruje
+ otrzymuje mało ciosów, gdyż atakuje z dystansu
+ może zabijac silniejsze potwory, na niskim levelu
+ może nauczyc się więcej czarów, niż rycerz i jest w stanie wytwarzac 2 rodzaje run

Minusy:

- mniej życia i udźwigu, niż rycerze; mniej many, niż postacie magiczne
- podczas używania łuku/kuszy, jest bardziej narażony na obrażenia fizyczne, gdyż nie może w tym czasie używac tarczy
- potwory atakuje z dystansu, co może byc trudne w małych, ciasnych pomieszczeniach
- aby efektywnie walczyc, musi poświęcic dużo czasu, na trening
- trening paladyna jest kosztowniejszy, niż trening rycerza
- amunicja, dzięki której expi, kiedyś się kończy, więc co jakiś czas, trzeba wracac do miasta, by ją uzupełnic


Porady

Zdobywanie doświadczenia

#Zabijaj potwory z blokerem. Dzięki temu, knight będzie mógł blokowac silne dla ciebie potwory i to knight będzie przyjmował na siebie obrażenia, podczas, gdy ty, będziesz zabijał potwora z odległości.



Przydatne linki:
Poradnik dla paladyna by Escoo (http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=167297)


http://img147.imageshack.us/img147/6223/druid1ii1.bmpDRUIDhttp://img147.imageshack.us/img147/6223/druid1ii1.bmp


Druid- skupia się on na magii tworzenia, natury.Zaletą druida jest stosunkowo duża ilość punktów many. Z powodu niezbyt wielkiej liczby punktów życia, jest postacią trudną w rozwoju, jednak łącząc punkty many i życia, druid tworzy największą ilość punktów żywotności. Magiczny poziom jest dosyć łatwy do wytrenowania, a dzięki update 7.6 gdzie wprowadzono różdzki może expić łatwiej niż do tej pory. Zwany czasem jest drutem. Postać bardzo przydatna na wspólne hunty ze względu na posiadanie czarów leczniczych. Po update 8.1, w którym wprowadzono healing potiony, UHy, czyli byłe największe źródło pieniędzy druida praktycznie znikło.
.

Co poziom otrzymuje:
- 10 udźwigu
- 5 punktów życia
- 30 punktów many

Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 12 sekund (Druid i Elder Druid)
- 2 punkty many, co 3 sekundy (Druid); 2 punkty many co 2 sekundy (Elder Druid)

http://img246.imageshack.us/img246/5491/druidxw1.bmp

Plusy:

+ Najszybciej awansuje w poziomie magicznym
+ Najszybciej regeneruje manę
+ Posiada najwięcej many
+ Może wytwarzac masę run, także leczniczych (nie są one jednak tak istotne po jednym z ostatnich update'ów)
+ Panuje nad żywiołem ziemii i lodu (co może przydac się w walce z niektórymi potworami)
+ Używa różdżek, które zapewniają pewne, nie najgorsze obrażenia od różnego rodzaju żywiołów
+ Na wyższych poziomach sam dobrze sobie radzi z silnymi potworami
+ Druid jest rozchwytywany, ponieważ wszyscy zabierają go na hunty, jako 'siochera'
+ Może pomagac sobie w expieniu, summonując potwory

Minusy:

- Najwolniej regeneruje życie i ma go najmniej
- Ma najmniejszy udźwig, poprzez co nie może zbierac dużego loota
- Wolno awansuję w shieldingu i broni białej
- Bez płatnego konta, posiada mało czarów spontanicznych ofensywnych
- Na wyższych poziomach expienie bez MF jest właściwie niemożliwa, przez co traci się dużą częśc pieniędzy
- Bardzo łatwo przekroczyc granicę, która dzieli zysk i straty
- Co jakiś czas trzeba wracac do miasta, by kupic nowe MF


Porady

Zarabianie pieniędzy
#Sprzedawaj runy! Możesz zarobic całkiem dużą sumkę, jeśli będziesz sprzedawał wytwarzane przez siebie runy.

Zdobywanie doświadczenia
#Zabijaj potwory z blokerem. Dzięki temu, knight będzie mógł blokowac silne dla ciebie potwory i to knight będzie przyjmował na siebie obrażenia, podczas, gdy ty, będziesz zabijał potwora z odległości.
#Zabijaj potwory z summonowanymi potworami! Podczas walki z summonowanymi potworami nie tracisz tak dużo run, jak normalnie, a także nie tracisz tak dużo many na używanie różdżki. Na dodatek summony będą przyjmowały na siebie częśc obrażeń!
#Pamiętaj, by zaznaczyc 'Defensive Fighting'! Dzięki temu obrażenia zadawane przez różdżkę nie zmniejszą się, a twoja obrona wzrośnie!



Przydatne linki:
Kompedium Druida by Emok (http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=96268)



http://img296.imageshack.us/img296/2503/mag1py5.bmpSORCERERhttp://img296.imageshack.us/img296/2503/mag1py5.bmp

Podobnie do druidów, magowie skupiają się na użyciu magii. Podobnie też do swoich pokojowych braci, magowie wymagają czasu i cierpliwości zanim urosną w siłę, gdyż ich umiejętności związane z broniami są bardzo ograniczone, i podobnie jak druidzi są oni raczej słabej budowy. Kryje się w nich jednak ogromny potencjał. Tylko magowie mogą tworzyć osławione runy "Sudden Death" i podobnie jak druidzi, mogą nauczyć się jak rzucić apokaliptyczny czar. Doświadczony mag może zmieść najpotężniejszych przeciwników mrugnięciem oka, i z tego powodu jest pożądanym członkiem każdej drużyny.


Co poziom otrzymuje:
- 10 udźwigu
- 5 punktów życia
- 30 punktów many

Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 12 sekund (Sorcerer i Master Sorcerer)
- 2 punkty many, co 3 sekundy (Sorcerer);2 punkty many co 2 sekundy (Master Sorcerer)

http://img361.imageshack.us/img361/2570/sorcererov9.bmp

Plusy:

+ Najszybciej awansuje w poziomie magicznym
+ Najszybciej regeneruje manę
+ Posiada najwięcej many
+ Może wytwarzac masę run, w tym najsilniejszą tibijską runę, Sudden Death
+ Panuje nad żywiołem ognia i energii (co może przydac się w walce z niektórymi potworami)
+ Używa różdżek, które zapewniają pewne, nie najgorsze obrażenia od różnego rodzaju żywiołów
+ Na wyższych poziomach sam dobrze sobie radzi z silnymi potworami
+ Może pomagac sobie w expieniu, summonując potwory

Minusy:

- Najwolniej regeneruje życie i ma go najmniej
- Ma najmniejszy udźwig, poprzez co nie może zbierac dużego loota
- Wolno awansuję w shieldingu i broni białej
- Bez płatnego konta, posiada mało czarów spontanicznych ofensywnych
- Na wyższych poziomach expienie bez MF jest właściwie niemożliwa, przez co traci się dużą częśc pieniędzy
- Bardzo łatwo przekroczyc granicę, która dzieli zysk i straty
- Co jakiś czas trzeba wracac do miasta, by kupic nowe MF


Porady

Zarabianie pieniędzy
#Sprzedawaj runy! Możesz zarobic całkiem dużą sumkę, jeśli będziesz sprzedawał wytwarzane przez siebie runy.

Zdobywanie doświadczenia
#Zabijaj potwory z blokerem. Dzięki temu, knight będzie mógł blokowac silne dla ciebie potwory i to knight będzie przyjmował na siebie obrażenia, podczas, gdy ty, będziesz zabijał potwora z odległości.
#Zabijaj potwory z summonowanymi potworami! Podczas walki z summonowanymi potworami nie tracisz tak dużo run, jak normalnie, a także nie tracisz tak dużo many na używanie różdżki. Na dodatek summony będą przyjmowały na siebie częśc obrażeń!
#Pamiętaj, by zaznaczyc 'Defensive Fighting'! Dzięki temu obrażenia zadawane przez różdżkę nie zmniejszą się, a twoja obrona wzrośnie!


PAMIĘTAJCIE!
Wszystkie profesję są w miarę równe i wszystko od tego zalezy jak gracie i czy lubicie daną profesją grac! Więc nie patrzcie na to, co napisałem, tylko wybierajcie profesję tą, na którą macie ochotę! xD

-------

Wybaczcie za wszystkie błędy i za brak literki 'c z kreską u góry', gdyż popsuła mi się klawiatura xD To mój pierwszy poradnik, litości xd

0m3n_Kidler
20-07-2008, 22:21
Mi się podoba.
Za poradnik 10/10
Błędy są to oczywiste, ale głównie są to literówki więc się nie czepiam :)

Pozdro Omen :)

Makasto
20-07-2008, 22:27
fajny poradnik


giezety

Fureyka
20-07-2008, 22:34
Cos mi sie wydaje, ze to tlumaczenie z wiki, musze spr ;)
edit: No prawie wszystko...

lamp999
20-07-2008, 23:06
To w końcu DRUID czy SORK ma najwięcej many?
Bo w obu profesjach napisałeś ,że mają jej najwięcej..!
Oczywiście są błędy stylistyczne ,ale mogłeś napisać coś osobnego niż kopiowac ,aż w trzech profesjach to samo ^^
Btw. Są już poradniki na ten temat..po prostu dodałeś kilka elementów podsumowujących..! ;-)

Technick
20-07-2008, 23:14
Nie widzę porównania. Wypisałeś tylko wady i zalety poszczególnych profesji. Takie rzeczy to nawet niektóre nooby wiedzą.
Moja ocena - 2/10

Vasudanin
20-07-2008, 23:15
http://img147.imageshack.us/img147/6223/druid1ii1.bmp
To nie jest Druid.
Poza tym poradnik mi się podoba. Jestem za przeniesieniem.

Gelt
20-07-2008, 23:50
Potwierdzam Technicka. To nie jest porównanie.

Decade
21-07-2008, 00:11
profki nie sa teraz zbalansowane, palek ma teraz najlepiej... no ale nim botowac sie nie da to moze w sumie jest to zbalansowane.

Camoorcha
21-07-2008, 00:33
dodałabym do minusów palla system leczenia (exp, jesli ktos wpadnie i 0 many to glebusia gwarantowana)

Hoost
21-07-2008, 02:25
Nawet dobre 8/10
przyda sie nowym graczom którzy piszą jaka profke mam wybrać halp plix intenz

Spellshare
29-07-2008, 19:10
Ładny, przejrzysty i nieskomplikowany poradnik :), dlatego daje 9/10 (nie ma poradników idealnych B).) Sam mam (a raczej będę miał) już 2 druida, i warto jest wiedzieć o jego wadach i zaletach. Gratz za poradnik.

Pozdro!

Ragnius
29-07-2008, 19:33
Mało przydatny "poradnik". Jedynie osoby które dopiero tworzą pierwszą postać może im się to przydać... Poza tym już jedne porównanie takie było.
Ogólnie bezsensowna próba stworzenia porównania postaci... (Stworzyłeś przedstawienie postaci a nie porównanie ;) )

psyhopatka
29-07-2008, 19:35
Poradnik słaby
2+/10

Gospo
31-07-2008, 01:26
:baby: To w końcu DRUID czy SORK ma najwięcej many?
:baby:

lol!! drut i sorc mają zawsze tyle samo many!!!!!!!
dziecko neo!!:baby::baby::baby:

Prawomysl
05-08-2008, 15:15
@UP

Gospo nie wiem czemu ale to, ze nie wie badz sie pomylil to nie znaczy NEO KID. Wiesz kto to dziecko neostrady? To czlowiek spamujacy na forach, pisze posty ktore nic nie wnosza do tematu i wiele innych. Nie mozna bylo napisac tego normalnie? Wiesz ze 80% dzieci do nawet 18 roku zycia to /\/3() }|I|) ktory pisze wl4sni3 ??

PS. Osoby uzywajace 4+ znakow iterpunkcyjnych w jednym zdaniu to osoby ktore maja cos z psychika.

Rethfing on Aldora
05-08-2008, 16:10
@autor
Obsesja przecinków? Stawiasz je co drugi wyraz, boshe.

Opel024
05-08-2008, 17:20
@Up
Tylko, że on postawił przecinki po takich wyrazach, po których trzeba je postawić, zgodnie z zasadami interpunkcji :P

JedzJogurt
05-08-2008, 18:46
daje 9/10 poradnik przezjysty o wogule ale nie ma linku do sorca i bledy
;);)

Graventer
05-08-2008, 19:35
daje 9/10 poradnik przezjysty o wogule ale nie ma linku do sorca i bledy
;);)

Tylko, że w twoim zdaniu jest więcej błędów niż w jego poradniku. :p

X-Anylon
06-08-2008, 11:23
Ładnie wszystko opisane. Szkoda tylko, że nie dałeś załącznika do poradnika dla maga.

9/10 - Brak poradnika dla maga.

Ferno
07-08-2008, 17:37
Przejrzysty, ładny poradnik.
Więc:
Treśc- 7
Przejrzystośc-10
Oprawa wizualna i ogólny wygląd-9
Średnia:8,(6)
Ocena końcowa: 8,5

Terararam
07-08-2008, 19:12
Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 6 sekund (knight); 1 punkt życia, co 4 seukndy (elite knight)
Literowka :P
Poradnik b. dobry ;)

Trevo
13-10-2008, 18:22
Ej mi sie wydaje ze sork/drut ma 2 many na 4 sek a ms/ed ma 2 many na 3 sek xD
a pozatym poradnik 8/10

Xr3
13-10-2008, 18:35
+ Najszybciej awansuje w poziomie magicznym
Powinieneś dodać w nawiasie "(Pomimo wszystko wolniej od druida)". ED z reguły mają wyższy mlvl, przez to, że siohają. Przykładowo ja na 120lvl mam około 70mlvl, a ED na tym samym levelu ma 73, albo nawet 76.

+ Panuje nad żywiołem ognia i energii
Chodzi o UE. "Mas Flam" jest dosyć dobry na PvP, a "Mas Vis" do expienia, lub w krytycznych sytuacjach.

+ Może pomagac sobie w expieniu, summonując potwory
Summony nie służą do expienia. Mogą być przydatne dla 50lvli huncących Hydry, jako dodatkowa zapora ogniowa, lub ostatecznie na PvP dla low lvl pk.

- Bez płatnego konta, posiada mało czarów spontanicznych ofensywnych
Bez płatnego konta jest co najwyżej mięsem armatnim. Chyba, że jakieś openki na faccu, ale nic poza tym. Co prawda może expić solo na Warlockach, ale mimo wszystko jakoś mnie to nie przekonuje...

Zarabianie pieniędzy
#Sprzedawaj runy! Możesz zarobic całkiem dużą sumkę, jeśli będziesz sprzedawał wytwarzane przez siebie runy.
Też prawda, ale tylko do 30lvla. Później, radził bym zachować je dla siebie. Przynajmniej część. Mówię to, ponieważ wiem po sobie, jak szybko wzrasta twoje zapotrzebowanie na Runy, po osiągnięciu pewnego pułapu levelowego.

#Zabijaj potwory z summonowanymi potworami! Podczas walki z summonowanymi potworami nie tracisz tak dużo run, jak normalnie, a także nie tracisz tak dużo many na używanie różdżki. Na dodatek summony będą przyjmowały na siebie częśc obrażeń!
...i expa. Dlatego ich nie używam.

Victis
15-03-2010, 14:59
@up

Powinieneś dodać w nawiasie "(Pomimo wszystko wolniej od druida)". ED z reguły mają wyższy mlvl, przez to, że siohają. Przykładowo ja na 120lvl mam około 70mlvl, a ED na tym samym levelu ma 73, albo nawet 76.

Kolego ale co Ty gadasz ;o... pomimo wszystko wolniej od druida... to sa kompletne brednie haha. Niby szybciej sie wbija mlvl bo wiecej many 'palisz' a pojdz sorkiem na hunta gdzie wastujesz szybko mane i zobacz na 80 lvl sorka ktory wastuje mf na expie a druidka ktory nie wastuje ^^ i co?? powiesz ze na sorku szybciej mlvl rosnie? boolshit!

a co do tematu... 0/10 to nie jest poradnik tylko opis postaci... a to powinien kazdy gracz wiedziec... kazdy gracz ktory juz troche pogral w tibie ;)

Dagus
15-03-2010, 16:32
Nic nowego, do tego jest co najwyżej opis profesji, a nie porównanie.

Oau
15-03-2010, 22:25
Moim zdaniem co do poradników z wyboru profesji to każdy musi to doświadczyć osobiście i po prostu stwierdzić sobie samemu z jaką profą czuje się najlepiej. Ja sam doświadczyłem już każdą z profesji i w obecnej chwili gram palkiem, i chyba najlepiej ze wszystkich profesji to nim mi się gra.

ArdentFist
08-07-2010, 20:39
Witam. Jaka profesja jest najlepsza do PvP?

Xyth
11-07-2010, 14:41
@up

Pacc - sorc/ew. druid
Facc - pall


Poradnik bardzo fajnie napisany, szczególnie przydatny dla newbie. ;)

mefistomen
03-08-2010, 09:22
Super napisane jak dla mnie. daje 10/10.


Ps. Moj pierwszy post

ABG_FARO
04-08-2010, 20:37
Nie masz najmniejszych powodów do chwały bo :PORADNIK W WIĘKSZOŚCI SKOPIOWANY Z TIBIA WIKI. Po za tym widze też że nie wiesz jak outfit Druida wygląda :D

Mostolix
05-08-2010, 10:42
Dla nowych moze byc ;) Starzy wiedza ze gra sie tylko knightami i sorcami

Trojka
12-12-2010, 22:35
mnie ruzwniez sie podoba

Nodro
10-08-2011, 12:29
siema własnie wychodze z rooka i nie wiem jaką postacia w tej tibi grać bo troche juz w nia nie grałem.. co lepsze knight czy palek?

ruszek
10-08-2011, 17:59
@

Dzięki że podałeś nam czy będziesz grał na Faccu/paccu, dzięki że powiedziałeś czego oczekujesz od profesji.

KaKi_7
19-12-2011, 23:18
Super poradnik!; D

zabunia_pro
19-12-2011, 23:19
Kawał dobrej roboty! Ja polecam Knight troche nudna profesja ale mały waste. :)

Xili
19-12-2011, 23:23
dobry poradnik :] daje 8/10

ozi1231
20-12-2011, 00:10
Może byc ten poradnik.

--- ozi1231 dodał 6 minut i 35 sekund później ---

Fajnie ze ktos to opisał naprawde dzięki . Pozdrawiam

areku77
20-12-2011, 10:39
Kina rzadzi ;)

sruofjaslo
20-12-2011, 15:07
dzis knight na wysokim lvlu to masakra dawniej to magic swordem na 8 lvlu mozna bylo latac jak i z sd na sorciem/ed... 15:P