lkaczmarek
15-12-2008, 01:06
[badanie zostało zakończone w dniu 23 grudnia 2008r.]
Serdecznie dziękujemy osobom, które poświęciły swój czas na udział w badaniach ankietowych nad motywacją w grach MMORPG dobrostanem i wsparciem społecznym. Dzięki waszemu zaangażowaniu udało się zgromadzić około 1000 ankiet wypełnionych w przeciągu tygodnia zarówno przez kobiety jak i przez mężczyzn, o bardzo dużej rozpiętości wieku i wykształcenia. Dodatkowo dziękuję osobom, które:
1. umieściły na końcu ankiety komentarze na temat kwestionariuszy. Na ich podstawie możliwe będzie wprowadzenie korekt w kwestionariuszu,
2. wskazały na możliwe obszary dalszych badań nad zrozumieniem pozytywnych i negatywnych zjawisk, na które trafiacie w grach MMORPG,
3. osobiście zachęciły inne osoby grające w MMORPG do wypełnienia ankiety. Przyczyniło się to do uzyskania pełniejszego obrazu społeczności MMORPG.
4. pozostawiły swój adres e-mailowy. Pod koniec stycznia osoby te otrzymają zaproszenie do wypełnienia kolejnego, krótszego zestawu kwestionariuszy, który będzie ważnym uzupełnieniem niniejszego.
Ogromne podziękowania należą się również administratorom forów, na których umieszczone zostały zaproszenia, szczególnie tym, którzy aktywnie przyczynili się do sukcesu badania proponując różne formy pomocy.
Link do wyników z badań zostanie umieszczony, kiedy raport już powstanie i zostanie opublikowany. Niestety jest to proces długotrwały, który rzadko trwa krócej niż rok.
Mamy nadzieję, że wyniki okażą się ważne i ciekawe nie tylko z perspektywy psychologii jako nauki, lecz również pozwolą osobom, grającym w MMORPG wyciągnąć wnioski dla siebie i najpełniej czerpać z korzyści, jakie mogą stwarzać gry MMORPG.
Pozdrawiam,
dr Łukasz Kaczmarek
Instytut Psychologii
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
ul. Szamarzewskiego 89, Poznań
e-mail: [email protected]
Serdecznie dziękujemy osobom, które poświęciły swój czas na udział w badaniach ankietowych nad motywacją w grach MMORPG dobrostanem i wsparciem społecznym. Dzięki waszemu zaangażowaniu udało się zgromadzić około 1000 ankiet wypełnionych w przeciągu tygodnia zarówno przez kobiety jak i przez mężczyzn, o bardzo dużej rozpiętości wieku i wykształcenia. Dodatkowo dziękuję osobom, które:
1. umieściły na końcu ankiety komentarze na temat kwestionariuszy. Na ich podstawie możliwe będzie wprowadzenie korekt w kwestionariuszu,
2. wskazały na możliwe obszary dalszych badań nad zrozumieniem pozytywnych i negatywnych zjawisk, na które trafiacie w grach MMORPG,
3. osobiście zachęciły inne osoby grające w MMORPG do wypełnienia ankiety. Przyczyniło się to do uzyskania pełniejszego obrazu społeczności MMORPG.
4. pozostawiły swój adres e-mailowy. Pod koniec stycznia osoby te otrzymają zaproszenie do wypełnienia kolejnego, krótszego zestawu kwestionariuszy, który będzie ważnym uzupełnieniem niniejszego.
Ogromne podziękowania należą się również administratorom forów, na których umieszczone zostały zaproszenia, szczególnie tym, którzy aktywnie przyczynili się do sukcesu badania proponując różne formy pomocy.
Link do wyników z badań zostanie umieszczony, kiedy raport już powstanie i zostanie opublikowany. Niestety jest to proces długotrwały, który rzadko trwa krócej niż rok.
Mamy nadzieję, że wyniki okażą się ważne i ciekawe nie tylko z perspektywy psychologii jako nauki, lecz również pozwolą osobom, grającym w MMORPG wyciągnąć wnioski dla siebie i najpełniej czerpać z korzyści, jakie mogą stwarzać gry MMORPG.
Pozdrawiam,
dr Łukasz Kaczmarek
Instytut Psychologii
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
ul. Szamarzewskiego 89, Poznań
e-mail: [email protected]