Pokaż pełną wersje : Amulety. Mit czy bujda?
refresher
03-02-2009, 20:32
Te Wolf Tooth Chainy i inne "amulety szczęścia". Co o nich sądzicie? Ja noszę Chaina i nie spadło mi nic oprócz bp i baga(raz ten amulet).
Vasudanin
03-02-2009, 20:36
Ale o so chozi?
@down
Ej, dzienki, nie wieciałem!1
Gormitas
03-02-2009, 20:39
Ale o so chozi?
o amulety typy wolf paw itp. i on chce wiedzieć czy to prawda że przynoszą szczęście
Top@
bujda
w tibii nie ma skilla szczęścia i dobrze. ten amulet nie jest ci na nic potrzebny.
bakus1088
03-02-2009, 21:25
Ja sadze ze to bujda i watpie zeby naprawde przynosily szczescie
Seeleesee1992
03-02-2009, 21:39
Nie będę się rozpisywał: Bujda
Nie wiem czy jest sens dalej ciągnąc temat, skoro wszyscy (prawie wszyscy?) wiedzą że wszystko zależy od szczęścia, nie od „ozdoby” na szyi... ;P
Zarejestrowany69
03-02-2009, 22:32
Powiem tak - mit ... nieee bujda . Aczkolwiek mit :p
Nie wiedziałem, że jeszcze jest w ogóle w tibii ten mit powszechny ;D
Patysiak
03-02-2009, 23:46
Przynoszą tyle szczęścia, że przy deadzie może Ci wypaść ten amulet zamiast Twojego rox dwarven shielda ;p A jeśli chodzi o częstotliwość wypadania itemów - bujda.
refresher
04-02-2009, 08:26
Jak nosiłem Chain, to 10 deadów z amuletkiem, i tylko bp(za 6 razem amulet).
A palkiem(drugi char) co 2 dead, leci scale armor.
Niby te gówna nic nie dają, ale popatrzcie na to z drugiej strony-gdy nie posiadamy żadnego amuletu ani ringa-prawdopodobieństwo że wyleci nam helmet/armor/legsy/buty/shield/item z arrow slota jest większe.Dlatego osobom bez aola, p ammy i bez żadnych użytecznych amuletów zalecam nosić np szalik za 10 gp i crystal ring/wedding ring nic nie warty(o ile nie noszą roha,life ringa,might ringa itp).Często ratuje to przez stratą czegoś wartościowego z eq po dedzie...oto moje zdanie...
A itemy nie wypadają cześciej z tym gównem...i tak już za dużo rzeczy w tibi zależy od szczęścia...
Ziomalek'boss
04-02-2009, 13:17
UP
sorry ale szansa że spadnie z Ciebie częśc equ jest taka sama czy slot na ring/amulet masz zapełniony czy pusty... zawsze szansa jest ta sama , bo nie jest tak że jak założysz amulet to dodaje się to do sumy equ bo on jest brany pod uwage zawsze czy on jest czy go nie ma.
Autor poprzez nazwanie tego tematu tak a nie inaczej sam wykluczył możliwość rzeczywistego działania tych amuletów (bo jeśli mit, to bujda, a jeśli bujda to... oczywiste.). Więc po co ten temat?
UP
sorry ale szansa że spadnie z Ciebie częśc equ jest taka sama czy slot na ring/amulet masz zapełniony czy pusty... zawsze szansa jest ta sama , bo nie jest tak że jak założysz amulet to dodaje się to do sumy equ bo on jest brany pod uwage zawsze czy on jest czy go nie ma.
chyba nie zrozumiałeś oco mu chodziło...
chodzi oto że jak masz nawet ten gówniany amulet to jest szansa że przy śmierci wyleci ci ten amulet zamiast np k legów... rozumiesz? albo że wyleci ci crystal ring zamiast blue robe...
Richard56
04-02-2009, 15:26
chyba nie zrozumiałeś oco mu chodziło...
chodzi oto że jak masz nawet ten gówniany amulet to jest szansa że przy śmierci wyleci ci ten amulet zamiast np k legów... rozumiesz? albo że wyleci ci crystal ring zamiast blue robe...
Ale jak przy dedzie miałby wypaść ci ten amulet i bp, a nie będziesz miał tego amuletu to wyleci ci tylko bp
Arathorn
04-02-2009, 15:31
chyba nie zrozumiałeś oco mu chodziło...
chodzi oto że jak masz nawet ten gówniany amulet to jest szansa że przy śmierci wyleci ci ten amulet zamiast np k legów... rozumiesz? albo że wyleci ci crystal ring zamiast blue robe...
Możliwe że o to mu chodziło tyle że losowanie czy item spadnie jest osobne dla każdej kratki. Więc to czy mamy jeden slot zajęty czy wszystkie 9 szansa że konkretny item nam spadnie jest taka sama. Mój rekord do tej pory to są 3 itemy + bp :p
UP
sorry ale szansa że spadnie z Ciebie częśc equ jest taka sama czy slot na ring/amulet masz zapełniony czy pusty... zawsze szansa jest ta sama , bo nie jest tak że jak założysz amulet to dodaje się to do sumy equ bo on jest brany pod uwage zawsze czy on jest czy go nie ma.
Taa, czyli wg. ciebie amulet/ring jest brany pod uwagę nawet jeśli go nie ma ?
Narysuj mi to...Czyli jeśli nie masz żadnego amuletu a po dedzie masz stracić item z amulet slota to nie stracisz nic (prócz bp)?
Udowodnij mi to :)
Ja na dowód też nic nie mam, ale tyle razy wypadał mi amulet/ring/lina z arrow slota, że jestem pewien, że gdybym nie zapełnił tych slotów, na bank by mi coś z eq poleciało...
Eugeniusz Siekiera
04-02-2009, 19:54
Szczescie w Tibii jest wynikiem aktualnego czasu.
Wynika to bezposrednio z funkcji c plusa i innych jezyków programowania. Funkcja random pobiera aktualny czas i sprawdza jego podzielnosc przez liczby naturalne z dokladnoscia do jednej sekundy.
Ale nie da sie ustalic o której godzinie cos ci spadnie xD
UP
To znaczy że jak ubije potworka o xx:xx:01 to poleci co innego niz o xx:xx:02 ?
Już se wyobrażam dwóch kumpli na expie :
X-Ej nie bij go teraz !!!
Y-Czemu?Szybciej padnie, mniejsze waste !
X-Mówię ci, nie bij go teraz !!
Y-Nie kumam...
X-Ok lej szybko !!!
Y-You see dragon scale mail[...] Skąd wiedziałeś ?
X-Z zegarka :)
Maax'ior
05-02-2009, 08:05
Z tymi wolf chainami to mity !!!
wojo1310
05-02-2009, 08:22
hmm.jakby wam to powiedzieć.kiedyś na tutor chacie dowiedziałem się,że itemy spadną w zależności od tego kiedy klikniemy.A dokładniej jest taki jakby automat jak w tych grach hazardowych,że klikasz i ci sie zaczynają ruszać gruszki czy coś tam tylko że rozruch ten następuje od momentu zabicia potworka a kończy na kliknięciu przez nas(otwarcie deda)A teraz prosty przykład.Zabiłem potworka-klikam odrazu i lootuje 30gp,klikne sekunde później/wcześniej loot będzie inny.Mam nadzieję,że all zrozumieli jak działa system lootowania!Zależy to tylko i wyłącznie od szczęścia a nie od jakichś am pierścieni/amuletów
Arathorn
05-02-2009, 10:36
Taa, czyli wg. ciebie amulet/ring jest brany pod uwagę nawet jeśli go nie ma ?
Narysuj mi to...Czyli jeśli nie masz żadnego amuletu a po dedzie masz stracić item z amulet slota to nie stracisz nic (prócz bp)?
Udowodnij mi to :)
Ja na dowód też nic nie mam, ale tyle razy wypadał mi amulet/ring/lina z arrow slota, że jestem pewien, że gdybym nie zapełnił tych slotów, na bank by mi coś z eq poleciało...
Rozumiesz że losowanie jest robione dla każdego slota osobno? Jeżeli mamy tylko miecz na sobie to szansa że on nam spadnie jest taka sama jak w przypadku posiadania pełnego eq.
Dla mnie Wolf Tooth Chain to tylko dodatkowy cap, wolałbym już nosić scarfa bo chociaż "pożytecznie" ten cap zabiera ;)
A to z tym szczęściem które daj WTC to mit..
FuNkYShiT
09-02-2009, 02:27
Tak samo było o Ring of the Sky, niby ludzie go noszą, sam też nosiłem i mi szczęścia nie przynosił ;)...
@up. Bo to jest szczęście że ci lootnie :P Ja go bardziej używam do ozdoby domku ...
LarvaExotech
09-02-2009, 12:47
hmm.jakby wam to powiedzieć.kiedyś na tutor chacie dowiedziałem się,że itemy spadną w zależności od tego kiedy klikniemy.A dokładniej jest taki jakby automat jak w tych grach hazardowych,że klikasz i ci sie zaczynają ruszać gruszki czy coś tam tylko że rozruch ten następuje od momentu zabicia potworka a kończy na kliknięciu przez nas(otwarcie deda)A teraz prosty przykład.Zabiłem potworka-klikam odrazu i lootuje 30gp,klikne sekunde później/wcześniej loot będzie inny.Mam nadzieję,że all zrozumieli jak działa system lootowania!Zależy to tylko i wyłącznie od szczęścia a nie od jakichś am pierścieni/amuletów
hahahaha snij dalej bejbe..
to wyglada w ten sposob ze kazdy potworek PRZY RESPAWNIE ma losowany loot wedlug prawdopodobienstw w pliku. nie przy smierci i nie na zasadzie jakis gier hazardowych jak to sobie ktos wymyslil - tlumaczy to fakt ze np. smok jak ma wydropic woi to wtedy ma lekko czerwona poswiate (tak jak gracz ktory woi zalozy), a minotaur na rooku ktory ma np. dropnac plate shielda jest o wiele bardziej wytrwaly na ciosy w porownaniu do zwyklego minotaura...
tym samym wolf tooth chain nie zmienia nic, bo jak moglby wplynac na potwory ktore loot maja juz ustalony?
a co dropienia itemkow po smierci, to dziala w ten sposob ze na kazdy przedmiot w ekwipunku mamy 10% szansy ze dropniemy, jesli jest to przedmiot ktory przechowuje inne (np. backpack, preset box, bag, key ring) to wtedy szansa wynosi 100%. i tutaj tez nie ma znaczenia czy nosimy wolf tooth chain czy dupe, jedyny wyjatek to aol ktory zapobiega wypadaniu przedmiotow, ale o tym doskonale wiemy. prosze nie pisac bajek bo "gdzies widzialem" "cos slyszalem"...
DreamLord
09-02-2009, 13:11
Szczescie w Tibii jest wynikiem aktualnego czasu.
Wynika to bezposrednio z funkcji c plusa i innych jezyków programowania. Funkcja random pobiera aktualny czas i sprawdza jego podzielnosc przez liczby naturalne z dokladnoscia do jednej sekundy.
Ale nie da sie ustalic o której godzinie cos ci spadnie xD
1.Jak już coś to nie C plus tylko C plus plus czyli C++
2.Naprawdę sądzisz że loot jest losowany funkcją random ?
Powiedz mi jakim cudem by to zrobili ?
By przesłali do randoma 99999 zmiennych odpowiadających za itemki i losowali je przez jakieś podzielenie czasu ?
1.Jak już coś to nie C plus tylko C plus plus czyli C++
2.Naprawdę sądzisz że loot jest losowany funkcją random ?
Powiedz mi jakim cudem by to zrobili ?
By przesłali do randoma 99999 zmiennych odpowiadających za itemki i losowali je przez jakieś podzielenie czasu ?
srand(time(0));
x=rand()%10000;
if x<1000
RzucItem(item);
Ot co. Założyłem, że prawdopodobieństwo jest do 0,01%, bo przy dokładności co do procenta zbyt często by droższe itemki leciały. W przykładzie item mający 10%-ową szansę. Oczywiście przy spawnie danego potwora i powtórzone dla każdego przedmiotu, który z niego leci, z odpowiednim prawdopodobieństwem i ID przedmiotu.
Seciulek
09-02-2009, 22:18
Ta pierscionek Ci coś da, jasne ;x
Aczkolwiek ring of the sky, jest dziwny.
Co do tego "szczescia wypadania itemów"
Masz 7% ze Ci wypadnie armor, tak jak i kazda rzecz z eq.
Jesli wypadnie Ci akurat na amulet, to czy masz go czy nie masz, nie ma to wplywu na to ze zamiast tego amuletu którego nie masz, wyleca Ci np bohy.
DreamLord
09-02-2009, 23:46
srand(time(0));
x=rand()%10000;
if x<1000
RzucItem(item);
Ot co. Założyłem, że prawdopodobieństwo jest do 0,01%, bo przy dokładności co do procenta zbyt często by droższe itemki leciały. W przykładzie item mający 10%-ową szansę. Oczywiście przy spawnie danego potwora i powtórzone dla każdego przedmiotu, który z niego leci, z odpowiednim prawdopodobieństwem i ID przedmiotu.
Dobra niech Ci bedzie xD
ale i tak się założę że cipki tak nie robią
pewnie mają każdego moba w klasy popakowane i przy respie jest obliczany jakiś procent czy itemek w nim będzie ;P
Dobra niech Ci bedzie xD
ale i tak się założę że cipki tak nie robią
pewnie mają każdego moba w klasy popakowane i przy respie jest obliczany jakiś procent czy itemek w nim będzie ;P
... co zapewne wygląda podobnie do tego, co napisałem.
bujda :) nosisz wyłącznie do ozdoby
DreamLord
10-02-2009, 12:31
... co zapewne wygląda podobnie do tego, co napisałem.
Może ale Cipy na pewno tego nie robią przez dzielenie przez jakiś czas :d
LarvaExotech
10-02-2009, 12:42
... co zapewne wygląda podobnie do tego, co napisałem.
losowac seed co kazdy item uzywajac czasu? a jesli bylyby kolejno po sobie dwa przedmioty ktore wypadaja z szansa np. 0.2%? wtedy byloby tak ze wypadaja oba, albo zaden, bo watpie zeby serwer byl na tyle zmulony zeby przy losowaniu kolejnego itemu loota mogla uplynac chociazby ta jedna sekunda aby randomizer dostal nowy seed..
losowac seed co kazdy item uzywajac czasu? a jesli bylyby kolejno po sobie dwa przedmioty ktore wypadaja z szansa np. 0.2%? wtedy byloby tak ze wypadaja oba, albo zaden, bo watpie zeby serwer byl na tyle zmulony zeby przy losowaniu kolejnego itemu loota mogla uplynac chociazby ta jedna sekunda aby randomizer dostal nowy seed..
W sumie racja. Z drugiej spawn potwora trwa sporo czasu, serwer mógłby co sekundę losować liczbę i niezrespionym potworom dawać według niej jeden item, w następnej sekundzie drugi itd... ale pewnie jest to rozwiązane jakoś lepiej.
LarvaExotech
10-02-2009, 23:54
W sumie racja. Z drugiej spawn potwora trwa sporo czasu, serwer mógłby co sekundę losować liczbę i niezrespionym potworom dawać według niej jeden item, w następnej sekundzie drugi itd... ale pewnie jest to rozwiązane jakoś lepiej.
a nie lepiej po prostu wkleić sobie strzeszczenie jakiejś lektury w formacie .txt i zrobić tak aby serwer co restart odczytywał kolejne cztery bajty z pliku, tworzył z nich 32-bitowego integera i przy starcie serwera dawał seed na podstawie tej własnie liczby? :D:D
nie no to tak zartobliwie oczywiscie. nie ma potrzeby losowac co sekunde przedmiot, wystarczy losowy seed na starcie serwera. zreszta seed moglby byc nawet ten sam co restart serwera, to nie oznacza że codziennie będziemy z piątego smoka lootować dragon hammera, bo żeby tak było to na serwerze musiałyby się dziać cały czas te same rzeczy, a takiej powtarzalności nie jest nic w stanie zagwarantować. na przykład raz po restarcie serwera ktoś pójdzie na rotwormy i będzie je bił, a innym razem tego nie zrobi i to wystarczy aby wartość loota za każdym razem była inna. bo generowanie pseudolosowych liczb odbywa się za pomocą wyczytywania kolejnych liczb z pewnego zbioru, wskaźnik ulega tylu wachaniom że nie możliwe są dwie takie same wartości, polecam wikipedie ;)
pozatym można tak zrobić żeby przy starcie serwera dać seed ustawiony na coś co zmienia się co restart serwera, na przykład rozmiar bazy danych w bajtach :P
albo po prostu można skorzystać z innych metod losowania liczb pseudolosowych, na przykład na stronie random.org seed nie jest losowany na podstawie czasu, tylko na podstawie dźwięków otoczenia ;) (atmospheric noise)
Monsword
11-02-2009, 09:46
hmm.jakby wam to powiedzieć.kiedyś na tutor chacie dowiedziałem się,że itemy spadną w zależności od tego kiedy klikniemy.A dokładniej jest taki jakby automat jak w tych grach hazardowych,że klikasz i ci sie zaczynają ruszać gruszki czy coś tam tylko że rozruch ten następuje od momentu zabicia potworka a kończy na kliknięciu przez nas(otwarcie deda)A teraz prosty przykład.Zabiłem potworka-klikam odrazu i lootuje 30gp,klikne sekunde później/wcześniej loot będzie inny.Mam nadzieję,że all zrozumieli jak działa system lootowania!Zależy to tylko i wyłącznie od szczęścia a nie od jakichś am pierścieni/amuletów
...samooolot... na party channel wiadomo co droplo zanim otworzysz potworA :.
Zielony_mis
13-02-2009, 01:28
hmm.jakby wam to powiedzieć.kiedyś na tutor chacie dowiedziałem się,że itemy spadną w zależności od tego kiedy klikniemy.A dokładniej jest taki jakby automat jak w tych grach hazardowych,że klikasz i ci sie zaczynają ruszać gruszki czy coś tam tylko że rozruch ten następuje od momentu zabicia potworka a kończy na kliknięciu przez nas(otwarcie deda)A teraz prosty przykład.Zabiłem potworka-klikam odrazu i lootuje 30gp,klikne sekunde później/wcześniej loot będzie inny.Mam nadzieję,że all zrozumieli jak działa system lootowania!Zależy to tylko i wyłącznie od szczęścia a nie od jakichś am pierścieni/amuletów
Juz predzej uwierze ze np z 1 na tysiac dragow musi wypasc woi ale nie wiecej niz 10.
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.