zaloguj się

Pokaż pełną wersje : Armor a Shielding


Nikoś
05-02-2009, 14:47
Wybaczcie trochę noobowskie pytanie, ale nie znalazłem takiego tematu na forum.
Chodzi mi mianowicie o to czy współczynnik Armor (zbroje, hełmy) i współczynnik Defence (Tarcze, bronie) odpowiada za to samo, mianowicie za ZMNIEJSZENIE PRAWDOPODOBIEŃSTWA TRAFIENIA przez potwora w walce wręcz

boniedwa
05-02-2009, 16:57
Im wiekszy defence, tym rzadziej będą Cię trafiać (chmurka jak zblokowałeś).
Im większy armor, tym mniejsze hity będziesz dostawał (żółta gwiazdka jak przyjąłeś na armor).

Berials
05-02-2009, 17:31
Odpowiedź brzmi tak.

Frapper
05-02-2009, 17:38
1 pkt armu to (chyba, daaawno to czytalem) 2,8 dmg redukcji

Nikoś
05-02-2009, 19:07
Dzięki Boniedwa

Tego szukałem...

Xevez
06-02-2009, 00:19
Im wiekszy defence, tym rzadziej będą Cię trafiać (chmurka jak zblokowałeś).
Im większy armor, tym mniejsze hity będziesz dostawał (żółta gwiazdka jak przyjąłeś na armor).

jak zdejmę tarczę, to będę dostawał tyle samo od behe, co z założoną? bullshit

boniedwa
06-02-2009, 18:12
jak zdejmę tarczę, to będę dostawał tyle samo od behe, co z założoną? bullshit

Co twój post wnosi do tematu?

Erhion
06-02-2009, 18:50
Co twój post wnosi do tematu?

A twój? Odpowiedziałbyś na jego pytanie, a nie sie oburzasz.

Witam na forum publicznym, gdzie każdy może się wypowiedzieć,

boniedwa
06-02-2009, 19:09
A twój? Odpowiedziałbyś na jego pytanie, a nie sie oburzasz.

Witam na forum publicznym, gdzie każdy może się wypowiedzieć,

1. Czy ja się oburzyłem?
2. Witam

Xevez
06-02-2009, 19:38
Co twój post wnosi do tematu?

choćby to, że autor myśli, że uzyskał prawdziwą odpowiedź, a imo nie jest to prawdą

albo chociaż przedstaw skąd masz takie info, bo jakoś z własnego doświadczenia wiem, że to raczej nie działa w ten sposób

Zyphius-Knight
06-02-2009, 19:44
Jesli "behe" oznacza beholdera to tzn ze on wali z magi wiec armor i tarcza nie ma nic do gadania

Dhomar
06-02-2009, 22:29
@up
Prosze cie.....
Behemoth
Beholder

Wiec odpowiedz sobie, o kogo chodzi.

Vil
06-02-2009, 23:48
jak zdejmę tarczę, to będę dostawał tyle samo od behe, co z założoną? bullshit

true.

Latwo sprawdzic, lecac np w 3 knightow na behemoty i sprawdzajac jakie srednie hity ( hity, a nie sredni dmg na runde z wliczaniem blokow itp ) zadaje kazdy z nich. Ten, ktory przebija sie przez shielding ( atakuje jako trzeci ) bedzie z reguly zadawal wyraznie wieksze obrazenia.

Wniosek z moich obserwacji jest taki: tarcza mozna albo zablokowac uderzenie ( chmurka ) albo czesciowo je oslabic ( slabszy hit ), albo nie zablokowac ( pelne obrazenia ). Jest to zreszta jak najbardziej logiczne.

boniedwa
07-02-2009, 02:59
Kiedyś na berserkerach sprawdzałem jak walą, jak miałem założoną tarcze to dostawałem mniej więcej takie same hity jak bez tarczy (nie wliczając chmurek). Wiadomo, z tarczą mniej obrywałem bo dużo ataków było blokowane, jednak jak hit dochodził to obrażenia były porównywalne.
Sprawdzałęm to tylko raz, może miałęm pecha, nie wiem, lecz jeśli kogoś mój pierwszy post wprowadził w błąd to przepraszam. Teraz wiem że nie warto polegać na własnych doświadczeniach w tibi:)

Frapper
07-02-2009, 18:41
mniejwiecej bo przelicznik arma w tibi jest smieszny.

Sireek
07-02-2009, 23:08
oks wytłumaczone ?
nie ma co spamować temat do kosza;)

Juzefek
08-02-2009, 00:39
true.

Latwo sprawdzic, lecac np w 3 knightow na behemoty i sprawdzajac jakie srednie hity ( hity, a nie sredni dmg na runde z wliczaniem blokow itp ) zadaje kazdy z nich. Ten, ktory przebija sie przez shielding ( atakuje jako trzeci ) bedzie z reguly zadawal wyraznie wieksze obrazenia.

Wniosek z moich obserwacji jest taki: tarcza mozna albo zablokowac uderzenie ( chmurka ) albo czesciowo je oslabic ( slabszy hit ), albo nie zablokowac ( pelne obrazenia ). Jest to zreszta jak najbardziej logiczne.

Pod warunkiem, że będzie podobne eq i skille oczywiście :P

LarvaExotech
09-02-2009, 13:09
pisalem to juz chyba 10x na tym forum... ale takie tematy beda sie pojawiac i nic temu nie poradzimy ;)

DEF - to DEFENSE czyli OBRONA. redukuje ona obrazenia fizyczne. o dokladne formulki dlugo mozna sie klocic, ale mniej wiecej blokuje od 0 do (shielding * defense tarczy * mnoznik)/100 obrazen, przy czy mnoznik to 7 dla full def, 5 dla balanced i 3 dla full attack.
na przyklad knight na balanced z tarcza ktora ma 34 defa i skillem 70 blokuje losowo od 0 do 119 punktów obrażeń.. tarcza dziala tylko dwa razy na runde, czyli jak postac bija 3 istota to trzecia zadaje wieksze obrazenia bo nie jest juz blokowana przez DEF, tylko przez sam ARM i cialo.

ARM - to ARMOR czyli PANCERZ. redukuje on obrazenia fizyczne (zarowno melee jak i np. berserk albo groundshaker). o dokladne formulki dlugo mozna sie klocic, ale mniej wiecej kazdy punkt pancerza blokuje od 0.45 do 0.9 punktu obrazenia. czyli majac 40 arma blokuemy losowo od 19 do 38 obrazen..

kolejnosc liczenia podczas hita jest taka - DEF potem ARM potem CIALO

wartosci losowe def i arm sa losowane podczas kazdego uderzenia. jesli rzut na defense wypadnie na tyle duzo ze calkowicie pochlonie obrazenia ktore mamy utrzymac (zalozmy potwor zada 75 obrazen a nasz shield wylosuje 110) to wtedy widzimy dymek.

jesli shielding nie zablokuje calych obrazen to wtedy idzie dalej na pancerz - taka sama sytuacja: wartosc obrazen jest zmniejszana o wartosc wyliczonego pancerza. jesli pancerz zablokuje wszystkie obrazenia to wtedy widzimy gwiazdke (armorhit).

dalej jest cialo - jesli jeszcze jakies obrazenia zostaly niezablokowane to sa one przenoszone na cialo postaci - widzimy krew i tracimy hp.

wnioski:
* defense nie ma szansy CAŁKOWITEGO zablokowania ataku, po prostu redukuje obrazenia podobnie jak pancerz.
* armor nie ma szansy CAŁKOWITEGO zablokowania ataku, po prostu redukuje obrazenia
* dla sorca i druida wazny pancerz i armor znaczy mniej wiecej tyle samo, jednak dla knighta 1 punkt "defense" jest o wiele wazniejszy od 1 punktu "armor", gdyz defense jest liczone na podstawie jego skilla w shieldingu a pancerz nie. dlatego jesli masz np. 80/80 i zastanawiasz sie czy kupic zbroje lepsza o dwa punkty, czy tarcze lepsza o 1 punkt i zbroje lepsza o 1 punkt... to bierz to drugie
* losowosc obrazen w tibii wynika z tego ze podczas ataku trzy czynniki sa losowane i z tych trzech dwa maja minimalna wartosc 0

Vil
09-02-2009, 18:13
co za roznica, czy formalnie uznamy, ze chmurka oznacza zabsorbowanie obrazen a nie sparowanie uderzenia, jesli w rzeczywistosci to jedno i to samo ?

Gustek
09-02-2009, 20:21
@Vil
A już myślałem, że pan 2up wyjaśnił to wystarczająco dokładnie (chociażby dlatego, że nawet ja zrozumiałem) ;p. Nie jestem pewien czy wzory przez niego podane są poprawne ale z moich spostrzeżeń wynika właśnie coś w tym stylu.

Wniosek z tego taki, że jak jesteś knight/pall to bardziej przyda Ci się def, a jak jesteś sorc/drut to arm. Postacie magiczne po prostu nie potrafią wykorzystać tarczy, więc większość ciosów przyjmują na tzw. klatę.

Co do różnicy między tym to jest taka, że obrażenia są przyjmowane NAJPIERW na def, a POTEM na arm, co ma duże znaczenie np. przy skilowaniu (byłoby ciężko wycelować z siłą potwora tak, żeby ciągle trafiał w środkowy przedział :D).

LarvaExotech
09-02-2009, 20:58
co za roznica, czy formalnie uznamy, ze chmurka oznacza zabsorbowanie obrazen a nie sparowanie uderzenia, jesli w rzeczywistosci to jedno i to samo ?

to ze w twojej tezie oznaczaloby to ze atakujac jako trzeci w turze nie zadajesz wiekszych obrazen tylko czesciej trafiasz co jest oczywiscie nieprawda