StagG
20-02-2009, 01:53
Poradnik dla Druida by: StagG.
Enjoy ;)
Spis Treści:
I. Krótki Wstęp
II. Charakterystyka Druida
1. EQ
III. Rookgard
IV. Mainland
1. Expowiska
2. Spis czarów
3. Mlvl
4. Hunty Drużynowe
I.
Zdecydowałem się na napisanie poradnika dla Druida, gdyż w każdym czegoś mi brakowało, a część była przystosowana do starszego klienta.
Opisane tutaj sposoby/metody pochodzą z mojego własnego doświadczenia (np. mlvl) i mają charakter informacyjny, który ma na celu ułatwienie gry :)
Postanowiłem napisać ten poradnik pomijając całkowicie FACC, gdyż według mnie gra na FACCu postacią magiczną jest bez sensu.
Wszystkie screeny oraz opisy są mojego autorstwa - zabraniam kopiowania całości lub części tego poradnika bez mojej zgody.
Loga itemów pochodzą z wiki (http://wiki.hunted.pl) (reupload na moje konto imageshack), natomiast mapy z dojściem na expowiska - tibian earth.
II.
Druid - Postać magiczna skupiająca się na magii natury - w walce używa głównie żywiołu ziemi oraz lodu.
Zalety:
- Bardzo szybki awans w magic levelu
- Bardzo szybka regeneracja many (po wykupieniu promocji - 1 mana / 1 sek)
- Niezastąpiony na huntach i warach dzięki czarom takim jak "heal friend" czy "mass healing"
- Druid, tak samo jak sorcerer może zredukować obrażenia od konkretnego żywiołu używając tzw. "elemental setów"
- Druid tak samo jak sorcerer może zwiększyć swój poziom magiczny o 5 punktów, używając: http://img258.imageshack.us/img258/6466/hatofthemadxd0.gif (http://imageshack.us), http://img258.imageshack.us/img258/4183/focuscapeny6.gif (http://imageshack.us), http://img4.imageshack.us/img4/7651/spellbookofdarkmysterieov8.gif
- Może tworzyć runy leczące takie jak http://img135.imageshack.us/img135/8113/intensehealingrunehl4.gif (http://imageshack.us) oraz http://img510.imageshack.us/img510/9422/ultimatehealingrunelf0.gif (http://imageshack.us), które są bardzo pomocne w solowych huntach, gdyż możemy dzięki nim zredukować waste.
- Wzrost many o 30 na każdy level
Wady: (*)
- Bardzo mała ilość punktów życia, która może spowodować szybką śmierć (chwila nieuwagi/combo)
- Bardzo mały udźwig ( Druid dostaje 10 capacity na lvl)
*Celowo w wadach nie wymieniłem powolnej regeneracji HP oraz bardzo powolnego awansu umiejętnościach walki w zwarciu i w shieldingu, gdyż wg. mnie to nie jest wadą (Druid i tak z tego nie korzysta)
1.
Druid z racji małej ilości udźwigu powinien nosić lekkie uzbrojenie, najlepiej również dodające mlvl - Nawet najlepsza tarcza nas nie ochroni, jeśli mamy zbyt mały shielding
Nie będę tutaj pisać co jaki lvl zmieniać uzbrojenie - wg. mnie to zależy od sposobu gry gracza oraz jego zamożności. Podam tylko na co po kolei się przesiadać:
Hełmy:
Mage Hat http://img201.imageshack.us/img201/8875/magehatbx5.gif (http://imageshack.us) -> Hat of the Mad http://img258.imageshack.us/img258/6466/hatofthemadxd0.gif (http://imageshack.us)
Pancerze:
Magician's Robe http://img24.imageshack.us/img24/2373/magiciansrobewb1.gif (http://imageshack.us) -> Ethno Coat http://img15.imageshack.us/img15/6703/ethnocoathm6.gif (http://imageshack.us) / Spirit Cloak http://img15.imageshack.us/img15/5016/spiritcloakzj9.gif (http://imageshack.us) -> Focus Cape http://img258.imageshack.us/img258/4183/focuscapeny6.gif (http://imageshack.us)
Nogawice:
Brass Legs http://img187.imageshack.us/img187/2215/brasslegsjn8.gif (http://imageshack.us) -> PLate Legs http://img187.imageshack.us/img187/3729/platelegsya1.gif (http://imageshack.us) -> Blue Legs http://img14.imageshack.us/img14/8492/bluelegswf3.gif (http://imageshack.us)
Buty:
Leather Boots http://img8.imageshack.us/img8/7002/leatherbootsgp3.gif (http://imageshack.us) -> Crocodile Boots http://img155.imageshack.us/img155/1249/crocodilebootszy7.gif (http://imageshack.us) -> Fur Boots http://img155.imageshack.us/img155/4536/furbootsrk3.gif (http://imageshack.us) lub Pirate Boots http://img155.imageshack.us/img155/5151/piratebootsdx5.gif (http://imageshack.us) -> Boots of Haste http://img12.imageshack.us/img12/525/bootsofhastecd0.gif (http://imageshack.us) -/> Softy podczas expienia (na stosownym lvl) http://img7.imageshack.us/img7/8525/softbootsof9.gif (http://imageshack.us)
Tarcze:
Dwarven Shield http://img13.imageshack.us/img13/7304/dwarvenshieldis2.gif (http://imageshack.us) -> Spellbook of Enlightenment http://img410.imageshack.us/img410/5166/spellbookofenlightenmenfz0.gif (http://imageshack.us) -> Spellbook of Warding http://img149.imageshack.us/img149/9050/spellbookofwardingts8.gif (http://imageshack.us) -> Spellbook of Mind Control http://img243.imageshack.us/img243/7194/spellbookofmindcontrolqw9.gif (http://imageshack.us) -> Spellbook of Lost Souls http://img21.imageshack.us/img21/2337/spellbookoflostsoulskn8.gif (http://imageshack.us) -> Spellscroll of Prophecies http://img136.imageshack.us/img136/4128/spellscrollofpropheciesqf4.gif (http://imageshack.us) -> Spellbook of Dark Mysteries http://img4.imageshack.us/img4/7651/spellbookofdarkmysterieov8.gif (http://imageshack.us)
Wandy:
http://img21.imageshack.us/img21/8199/wandsrl6.th.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=wandsrl6.jpg)
Uwaga
Po 50 levelu, gdy mamy sporo gotówki możemy zakupić "elemental sety" lub konkretne jego części, redukujące obrażenia od konkretnego żywiołu:
Lighting Set (energia):
http://img9.imageshack.us/img9/8195/lightingsetyc4.png (http://imageshack.us)
Magma Set (ogień):
http://img201.imageshack.us/img201/2971/magmasetqc4.png (http://imageshack.us)
Terra Set (ziemia):
http://img201.imageshack.us/img201/2376/terrasetcz4.png (http://imageshack.us)
Glacier Set (lód):
http://img150.imageshack.us/img150/2791/glaciersetqf8.png (http://imageshack.us)
III.
Jak najszybciej wbić 8 lvl i przenieść się na główny kontynent - Polecam wybrać miasto Edron
IV.
1.
8-13 ---> Gobliny / Trolle na zachód od dp Edron
http://img9.imageshack.us/img9/425/goblinytrolleedronub6.th.bmp (http://img9.imageshack.us/my.php?image=goblinytrolleedronub6.bmp)
13-25 l ---> Roty Edron, Darashia / Wieża minotaurów poz. 0, +1, +2
http://img6.imageshack.us/img6/8639/rotyedronmw6.th.bmp (http://img6.imageshack.us/my.php?image=rotyedronmw6.bmp)
13-20 l ---> Larvy Ankh
http://img16.imageshack.us/img16/5498/larvyankhzk6.th.bmp (http://img16.imageshack.us/my.php?image=larvyankhzk6.bmp)
22-25 (Northwind rod) l ---> Tomby na -1
26-50 (terra rod) l ---> Barbarian Camp (mały/średni) (pomocne mogą okazać się runy stone shover)
http://img21.imageshack.us/img21/8407/barbariancampyek7.th.bmp (http://img21.imageshack.us/my.php?image=barbariancampyek7.bmp)
26-40 (Terra rod) l ---> Tomby -1, -2
od 33lvl (hailstorm rod) l ---> Dragi Ankhrahmun (najbardziej opłacalne solowanie od ~~40mlvl z run icycle + hailstorm rod)
http://img15.imageshack.us/img15/2372/dragiankhfz4.th.bmp (http://img15.imageshack.us/my.php?image=dragiankhfz4.bmp)
od 30lvl ---> Piraci na Nargor (można wcześniej z pomocą monków)
od 30lvl ---> Culty - Liberty Bay
http://img12.imageshack.us/img12/8665/cultylibertybaypi1.th.bmp (http://img12.imageshack.us/my.php?image=cultylibertybaypi1.bmp)
od 40lvl ---> Cyclopollis na Edron
http://img6.imageshack.us/img6/6237/cyclopisedrondf4.th.bmp (http://img6.imageshack.us/my.php?image=cyclopisedrondf4.bmp)
od 50lvl ---> Małpy
http://img18.imageshack.us/img18/1715/malpykw4.th.bmp (http://img18.imageshack.us/my.php?image=malpykw4.bmp)
2. Jak widać, lista czarów jest dość spora ;) :
http://img87.imageshack.us/img87/8382/82834440ke5.th.jpg (http://img87.imageshack.us/my.php?image=82834440ke5.jpg)
Czary z największym priorytetem:
- Find Person
- Light Healing
- Antidote
- Magic Shield
- Intense Healing
- energy/terra/ice/flam/mort strike
- Intense Healing Rune
- Heal Friend
- Ice Wave
- Haste
- Strong Haste
- HMM
- Summon Creature
- Wild Growth (Po wykupieniu Promocji)
- Stone Shower
- Icycle Rune
- Explosion
- Heal Party
- Invisbile
- Mass Healing
- Terra Wave
- Wrath of Nature / Eternal Winter
- Desintegrate
***
Co do reszty czarów - kupujemy wedle uznania.
3. Mlvl
Level <---> Mlvl
10 <---> 10
15 <---> 20
20 <---> 25
30 <---> 30
35 <---> 40
Dalej wbijamy mlvl wedle uznania.
5. Grupowe hunty są najlepszą i najszybszą metodą zarówno na exp jak i gp. Wystarczy zgrany team, który powinien się składać z Knighta z dobrymi skillami, shootera i healera albo shootera i healera w jednym.
5a. Poniżej rysunek schematyczny, pokazujący ustawienie w przypadku huntu 3 lub więcej osobowego:
http://img22.imageshack.us/img22/7675/hunt3osobowyqa1.th.bmp (http://img22.imageshack.us/my.php?image=hunt3osobowyqa1.bmp)
Zasada jest bardzo prosta - Knight blokuje potworka, healer staje za blockerem, najlepiej na ukos niego, natomiast shooter z boku tak, aby obrażeń z jego ataków nie otrzymywał blocker
5b. Poniżej rysunek schematyczny, pokazujący ustawienie w przypadku huntu 2-osobowego (w tym wypadku - knight oraz druid)
http://img21.imageshack.us/img21/1328/hunt2sosobowyej1.th.bmp (http://img21.imageshack.us/my.php?image=hunt2sosobowyej1.bmp)
W tym przypadku postępujemy tak samo jak w huntach 3 lub więcej osobowych, z tym, że healer staje na miejscu shootera (nie dalej niż 5 pól od blockera).
***
Jeśli idziemy na polowanie na potwory które mają możliwość ataku obszarowego, to shooter/healer powinni ustawić się tak, aby nie otrzymywać obrażeń.
***
Poradnikowi brakuje opisu expowisk (wypisałem tylko niektóre). W następnej aktualizacji postaram się je dodać :)
Enjoy ;)
Spis Treści:
I. Krótki Wstęp
II. Charakterystyka Druida
1. EQ
III. Rookgard
IV. Mainland
1. Expowiska
2. Spis czarów
3. Mlvl
4. Hunty Drużynowe
I.
Zdecydowałem się na napisanie poradnika dla Druida, gdyż w każdym czegoś mi brakowało, a część była przystosowana do starszego klienta.
Opisane tutaj sposoby/metody pochodzą z mojego własnego doświadczenia (np. mlvl) i mają charakter informacyjny, który ma na celu ułatwienie gry :)
Postanowiłem napisać ten poradnik pomijając całkowicie FACC, gdyż według mnie gra na FACCu postacią magiczną jest bez sensu.
Wszystkie screeny oraz opisy są mojego autorstwa - zabraniam kopiowania całości lub części tego poradnika bez mojej zgody.
Loga itemów pochodzą z wiki (http://wiki.hunted.pl) (reupload na moje konto imageshack), natomiast mapy z dojściem na expowiska - tibian earth.
II.
Druid - Postać magiczna skupiająca się na magii natury - w walce używa głównie żywiołu ziemi oraz lodu.
Zalety:
- Bardzo szybki awans w magic levelu
- Bardzo szybka regeneracja many (po wykupieniu promocji - 1 mana / 1 sek)
- Niezastąpiony na huntach i warach dzięki czarom takim jak "heal friend" czy "mass healing"
- Druid, tak samo jak sorcerer może zredukować obrażenia od konkretnego żywiołu używając tzw. "elemental setów"
- Druid tak samo jak sorcerer może zwiększyć swój poziom magiczny o 5 punktów, używając: http://img258.imageshack.us/img258/6466/hatofthemadxd0.gif (http://imageshack.us), http://img258.imageshack.us/img258/4183/focuscapeny6.gif (http://imageshack.us), http://img4.imageshack.us/img4/7651/spellbookofdarkmysterieov8.gif
- Może tworzyć runy leczące takie jak http://img135.imageshack.us/img135/8113/intensehealingrunehl4.gif (http://imageshack.us) oraz http://img510.imageshack.us/img510/9422/ultimatehealingrunelf0.gif (http://imageshack.us), które są bardzo pomocne w solowych huntach, gdyż możemy dzięki nim zredukować waste.
- Wzrost many o 30 na każdy level
Wady: (*)
- Bardzo mała ilość punktów życia, która może spowodować szybką śmierć (chwila nieuwagi/combo)
- Bardzo mały udźwig ( Druid dostaje 10 capacity na lvl)
*Celowo w wadach nie wymieniłem powolnej regeneracji HP oraz bardzo powolnego awansu umiejętnościach walki w zwarciu i w shieldingu, gdyż wg. mnie to nie jest wadą (Druid i tak z tego nie korzysta)
1.
Druid z racji małej ilości udźwigu powinien nosić lekkie uzbrojenie, najlepiej również dodające mlvl - Nawet najlepsza tarcza nas nie ochroni, jeśli mamy zbyt mały shielding
Nie będę tutaj pisać co jaki lvl zmieniać uzbrojenie - wg. mnie to zależy od sposobu gry gracza oraz jego zamożności. Podam tylko na co po kolei się przesiadać:
Hełmy:
Mage Hat http://img201.imageshack.us/img201/8875/magehatbx5.gif (http://imageshack.us) -> Hat of the Mad http://img258.imageshack.us/img258/6466/hatofthemadxd0.gif (http://imageshack.us)
Pancerze:
Magician's Robe http://img24.imageshack.us/img24/2373/magiciansrobewb1.gif (http://imageshack.us) -> Ethno Coat http://img15.imageshack.us/img15/6703/ethnocoathm6.gif (http://imageshack.us) / Spirit Cloak http://img15.imageshack.us/img15/5016/spiritcloakzj9.gif (http://imageshack.us) -> Focus Cape http://img258.imageshack.us/img258/4183/focuscapeny6.gif (http://imageshack.us)
Nogawice:
Brass Legs http://img187.imageshack.us/img187/2215/brasslegsjn8.gif (http://imageshack.us) -> PLate Legs http://img187.imageshack.us/img187/3729/platelegsya1.gif (http://imageshack.us) -> Blue Legs http://img14.imageshack.us/img14/8492/bluelegswf3.gif (http://imageshack.us)
Buty:
Leather Boots http://img8.imageshack.us/img8/7002/leatherbootsgp3.gif (http://imageshack.us) -> Crocodile Boots http://img155.imageshack.us/img155/1249/crocodilebootszy7.gif (http://imageshack.us) -> Fur Boots http://img155.imageshack.us/img155/4536/furbootsrk3.gif (http://imageshack.us) lub Pirate Boots http://img155.imageshack.us/img155/5151/piratebootsdx5.gif (http://imageshack.us) -> Boots of Haste http://img12.imageshack.us/img12/525/bootsofhastecd0.gif (http://imageshack.us) -/> Softy podczas expienia (na stosownym lvl) http://img7.imageshack.us/img7/8525/softbootsof9.gif (http://imageshack.us)
Tarcze:
Dwarven Shield http://img13.imageshack.us/img13/7304/dwarvenshieldis2.gif (http://imageshack.us) -> Spellbook of Enlightenment http://img410.imageshack.us/img410/5166/spellbookofenlightenmenfz0.gif (http://imageshack.us) -> Spellbook of Warding http://img149.imageshack.us/img149/9050/spellbookofwardingts8.gif (http://imageshack.us) -> Spellbook of Mind Control http://img243.imageshack.us/img243/7194/spellbookofmindcontrolqw9.gif (http://imageshack.us) -> Spellbook of Lost Souls http://img21.imageshack.us/img21/2337/spellbookoflostsoulskn8.gif (http://imageshack.us) -> Spellscroll of Prophecies http://img136.imageshack.us/img136/4128/spellscrollofpropheciesqf4.gif (http://imageshack.us) -> Spellbook of Dark Mysteries http://img4.imageshack.us/img4/7651/spellbookofdarkmysterieov8.gif (http://imageshack.us)
Wandy:
http://img21.imageshack.us/img21/8199/wandsrl6.th.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=wandsrl6.jpg)
Uwaga
Po 50 levelu, gdy mamy sporo gotówki możemy zakupić "elemental sety" lub konkretne jego części, redukujące obrażenia od konkretnego żywiołu:
Lighting Set (energia):
http://img9.imageshack.us/img9/8195/lightingsetyc4.png (http://imageshack.us)
Magma Set (ogień):
http://img201.imageshack.us/img201/2971/magmasetqc4.png (http://imageshack.us)
Terra Set (ziemia):
http://img201.imageshack.us/img201/2376/terrasetcz4.png (http://imageshack.us)
Glacier Set (lód):
http://img150.imageshack.us/img150/2791/glaciersetqf8.png (http://imageshack.us)
III.
Jak najszybciej wbić 8 lvl i przenieść się na główny kontynent - Polecam wybrać miasto Edron
IV.
1.
8-13 ---> Gobliny / Trolle na zachód od dp Edron
http://img9.imageshack.us/img9/425/goblinytrolleedronub6.th.bmp (http://img9.imageshack.us/my.php?image=goblinytrolleedronub6.bmp)
13-25 l ---> Roty Edron, Darashia / Wieża minotaurów poz. 0, +1, +2
http://img6.imageshack.us/img6/8639/rotyedronmw6.th.bmp (http://img6.imageshack.us/my.php?image=rotyedronmw6.bmp)
13-20 l ---> Larvy Ankh
http://img16.imageshack.us/img16/5498/larvyankhzk6.th.bmp (http://img16.imageshack.us/my.php?image=larvyankhzk6.bmp)
22-25 (Northwind rod) l ---> Tomby na -1
26-50 (terra rod) l ---> Barbarian Camp (mały/średni) (pomocne mogą okazać się runy stone shover)
http://img21.imageshack.us/img21/8407/barbariancampyek7.th.bmp (http://img21.imageshack.us/my.php?image=barbariancampyek7.bmp)
26-40 (Terra rod) l ---> Tomby -1, -2
od 33lvl (hailstorm rod) l ---> Dragi Ankhrahmun (najbardziej opłacalne solowanie od ~~40mlvl z run icycle + hailstorm rod)
http://img15.imageshack.us/img15/2372/dragiankhfz4.th.bmp (http://img15.imageshack.us/my.php?image=dragiankhfz4.bmp)
od 30lvl ---> Piraci na Nargor (można wcześniej z pomocą monków)
od 30lvl ---> Culty - Liberty Bay
http://img12.imageshack.us/img12/8665/cultylibertybaypi1.th.bmp (http://img12.imageshack.us/my.php?image=cultylibertybaypi1.bmp)
od 40lvl ---> Cyclopollis na Edron
http://img6.imageshack.us/img6/6237/cyclopisedrondf4.th.bmp (http://img6.imageshack.us/my.php?image=cyclopisedrondf4.bmp)
od 50lvl ---> Małpy
http://img18.imageshack.us/img18/1715/malpykw4.th.bmp (http://img18.imageshack.us/my.php?image=malpykw4.bmp)
2. Jak widać, lista czarów jest dość spora ;) :
http://img87.imageshack.us/img87/8382/82834440ke5.th.jpg (http://img87.imageshack.us/my.php?image=82834440ke5.jpg)
Czary z największym priorytetem:
- Find Person
- Light Healing
- Antidote
- Magic Shield
- Intense Healing
- energy/terra/ice/flam/mort strike
- Intense Healing Rune
- Heal Friend
- Ice Wave
- Haste
- Strong Haste
- HMM
- Summon Creature
- Wild Growth (Po wykupieniu Promocji)
- Stone Shower
- Icycle Rune
- Explosion
- Heal Party
- Invisbile
- Mass Healing
- Terra Wave
- Wrath of Nature / Eternal Winter
- Desintegrate
***
Co do reszty czarów - kupujemy wedle uznania.
3. Mlvl
Level <---> Mlvl
10 <---> 10
15 <---> 20
20 <---> 25
30 <---> 30
35 <---> 40
Dalej wbijamy mlvl wedle uznania.
5. Grupowe hunty są najlepszą i najszybszą metodą zarówno na exp jak i gp. Wystarczy zgrany team, który powinien się składać z Knighta z dobrymi skillami, shootera i healera albo shootera i healera w jednym.
5a. Poniżej rysunek schematyczny, pokazujący ustawienie w przypadku huntu 3 lub więcej osobowego:
http://img22.imageshack.us/img22/7675/hunt3osobowyqa1.th.bmp (http://img22.imageshack.us/my.php?image=hunt3osobowyqa1.bmp)
Zasada jest bardzo prosta - Knight blokuje potworka, healer staje za blockerem, najlepiej na ukos niego, natomiast shooter z boku tak, aby obrażeń z jego ataków nie otrzymywał blocker
5b. Poniżej rysunek schematyczny, pokazujący ustawienie w przypadku huntu 2-osobowego (w tym wypadku - knight oraz druid)
http://img21.imageshack.us/img21/1328/hunt2sosobowyej1.th.bmp (http://img21.imageshack.us/my.php?image=hunt2sosobowyej1.bmp)
W tym przypadku postępujemy tak samo jak w huntach 3 lub więcej osobowych, z tym, że healer staje na miejscu shootera (nie dalej niż 5 pól od blockera).
***
Jeśli idziemy na polowanie na potwory które mają możliwość ataku obszarowego, to shooter/healer powinni ustawić się tak, aby nie otrzymywać obrażeń.
***
Poradnikowi brakuje opisu expowisk (wypisałem tylko niektóre). W następnej aktualizacji postaram się je dodać :)