PDA

Pokaż pełną wersje : Obserwacje ponad ramionami grafików.


Voniek
06-03-2009, 23:19
Zazwyczaj nowe potwory pojawiają się w specjalnych zapowiedziach zanim wprowadzimy je do gry wraz z aktualizacją. Dodatkowo, oprócz kilku słów o danym monstrum przyprawiamy je szczyptą grafik i zdjęć z gry, abyście mogli sobie wyobrazić co nadchodzi. Tworzone kreatury są zazwyczaj dziełem naszego grafika, Jana, o którym już mówiliśmy w artykule dotyczącym drużyny tworzącej grę.

Jednakże, nasza społeczność jest również bardzo twórcza i wielu graczy wyraża swoje pomysły poprzez tzw. ,,Fan art". Jak dotąd otrzymaliśmy wiele pytań dotyczących tibijskich grafik, a niektórzy gracze wyrażają olbrzymie zainteresowanie całym procesem tworzenia wszelkich grafik.
Kilka dni temu, Jan pozwolił nam, menadżerom podejrzeć jego pracę dotyczącą nowych grafik i potworów, które mają zostać wprowadzone wraz z letnią aktualizacją. Pokazał nam krok po kroku, jak powstają jego dzieła, począwszy od pomysłu, na końcowym efekcie kończąc. Oczywiście chcemy się podzielić z wami pokazem wstępnym, dlatego też poniżej przedstawiamy wywiad z głównym zainteresowanym, Janem, w którym znajdziecie wiele przydatnych wskazówek prosto od samego artysty.

Wywiad z grafikiem Janem


CM: Dobrze Janie, przejdźmy do celu naszej rozmowy. Co zamierzasz narysować dla nas? Jesteśmy bardzo ciekawi i nie możemy się już doczekać!
Jan: Po rozmowie z całym zespołem postanowiliśmy, że dobrze by było przedstawić Meduzę. Jest to stworzenie wywodzące się z greckiej mitologii, aczkolwiek znalazła swoje miejsce również w wielu grach fantasy. Teraz przyszedł czas, aby pojawiła się w Tibii.

CM: Rzeczywiście! Tak więc zgadzasz się na Meduzę. Czy są jakieś wytyczne, których musisz przestrzegać? Oczywiście musi ona pasować do świata Tibii, ale czy jest coś charakterystycznego dla Meduzy?
Jan: Jej znakiem rozpoznawczym niewątpliwie są włosy, którymi są węże. W zasadzie ma to być widoczne gołym okiem czyli potwór ma być ,,czytelny wizualnie’’. Ponieważ nie chcę, aby ludzie pomylili ją z inną wiedźmą z podobnym wyglądem użyję większej skali, aby wyeksponować tę cechę. Z tym zamysłem rysuję pierwsze zarysy nowego potwora w moim szkicowniku (rozpoczyna rysować, czemu bacznie przyglądają się CMowie).

CM: Możemy rzucić okiem na to, co narysowałeś?
Jan: Proszę bardzo.

http://img9.imageshack.us/img9/7397/38071786.gif (http://img9.imageshack.us/my.php?image=38071786.gif)

CM: Wow, to niesamowite, jest tutaj tyle wspaniałych szkiców, niczym prawdziwy skarb. Możemy go zatrzymać? Taki mały żart. Prawdopodobnie będziesz potrzebował jeszcze tego szkicu, czyż nie?
Jan: Tak, ten szkicownik jest skarbnicą pomysłów na główne cechy Meduzy. Myślę, że jej głowa i twarz będą długie, z czubka będą wychodziły węże, a z tyłu kobra. Ubrana będzie w długą szatę podobną do kostiumu, a jej zakrzywione, żylaste ręce będą pasowały do wielkich dłoni zakończonych długimi pazurami. Z pod szaty będzie widać mały ogon węża.

CM: Wygląda naprawdę przerażająco, mamy nadzieję, że nie zmieni nas w kamień, jeżeli będziemy za długo spoglądali na rysunek. Przy okazji, wygląda tak, jakby miała zaraz zacząć kręcić wężem na swej dłoni jak boa piórem – jakie to okrutne!
Jan: Hehe, wydaje mi się, że szkic jest już gotowy, aby go przenieść do Photoshopa. Nie bardzo podoba mi się jej obecna stylizacja i postawa, więc po kolei będę zajmował się każdym elementem. Właśnie zauważyłem, że Meduza ma niesymetryczną głowę w porównaniu do ilości węży, jakie wychodzą z lewej i prawej strony, ale można łatwo to naprawić jak tylko zeskanuję.

CM: Więc najpierw zeskanujesz szkic, a następnie wypełnisz kolorami jak w kolorowance?
Jan: Właściwie często pracuję na odcieniach siwego zanim wszystko pokoloruję. Wybieram taką opcję, gdyż łatwiej jest kontrolować wartości w takim obrazie, bo gdy wszystko się zgadza, dobranie kolorów nie będzie stanowiło problemu. Dzięki wartości możemy ustalić zakres jasności oraz ciemności w obrazie. Na tym poziomie ważne jest, aby dobrze oświetlić formy mojego potwora, uczynić je przejrzystymi i dać wrażenie objętości każdego kształtu, co w rezultacie da efekt powiększenia całego potwora.
Właśnie oznaczyłem już kilka efektów atmosferycznych, ale ten element będzie dotyczył jedynie charakteru, dlatego też dodam tylko kilka prostych efektów tła. Dodałem także mały element na jej czoło oraz poprawiłem drobne niedociągnięcia powstałe podczas kolejnych etapów rysowania w odcieniach szarości. Teraz wykańczam detale, czyszczę część tła i na tym kończę ten etap. Mógłbym dalej brnąć w to bagno, dekorować jej suknię we wszelkie możliwe ozdoby, nanosić wzory na jej skórę lub cokolwiek innego, ale nie to jest najważniejsze. Jest czysto, główne elementy są i wyglądają dobrze oraz ma pewną kamienną postawę, więc myślę, że czas nałożyć kolory.

CM: I jak zamierasz to zrobić? Przecież jest cała szara!
Jan: Użyję kombinacji wielu warstw w Photoshopie, trybu mieszania kolorów, zwielokrotnień i pokryć. Te warstwy pozwolą podkreślić namalowane odcienie szarości, które używałem w poprzednich krokach. Dzięki temu mogą kontrolować każdy kolor z osobna. Będę używał takiej kombinacji warstw dopóki kolory nie uzyskają pożądanego efektu. Ponieważ wszystkie wartości zostały ustalone w szarej skali obrazu, a prawie całe cieniowanie zostało zachowane pozwala mi to na znalezienie odpowiedniej palety kolorów, która będzie pasowała do charakteru Meduzy.
Użyję blado niebieskich kolorów do jej skóry, odcieni fioletu do jej sukni, którą przewiąże czerwonym pasem w talii. Będzie to ładnie oddzielało jej górną i dolną część ciała. Wszystko to będzie ładnie kontrastowało z zielonym, który wybrałem dla wężów. Kolor zielony wybrany dla węży jest dość oczywisty, ale lubię także połączenia, które już są w grze i mają je zwykłe węże, kobry czy nawet hydry. To posłuży mi za podstawę i odsyłacz podczas robienia Sprite’a.

http://img4.imageshack.us/img4/6987/28050989.jpg (http://img4.imageshack.us/my.php?image=28050989.jpg)

CM: Sprite? Masz na myśli małe obrazki, które znajdują się w grze, tak?
Jan: Tak jest. Kiedy tworzę potwora do Tibii, zawsze zaczynam od zdjęć z przodu i tyłu. Z grubsza rysuję je, lub jak mówimy inaczej, w bloku narzędzi edycji kształtów w Photoshopie próbujemy ustawić proporcje odpowiednie dla tibijskiej perspektywy. Dla potworów złożonych z wielu skomplikowanych elementów jak Meduza dobrym wyjściem jest oddzielenie każdej części ciała osobną warstwą.

CM: Może mógłbyś nam opisać krok po kroku co teraz robisz?
Jan: Oczywiście. Etap pierwszy pokazuje dobry punkt wyjścia dla paznokci, które wyglądają całkiem dobrze. To już ustala wiele proporcji stworzenia, takie jak szeroka klatka piersiowa w stosunku do głowy i ciała, która jest dobrze ukryta pod płaszczem. W drugim kroku dodaję ramiona na nowej warstwie. Wybranie gestu rąk było nie lada wyzwaniem, ponieważ spora część jej ramion zostanie objęta później przez węże wychodzące z jej głowy. Mam zamiar z pozycji bojowej, która pasuje do nastroju tej kreatury, pokazać sporą część ramienia spod wychodzących węży, co widać w trzecim kroku, gdzie umieszczę kolejną warstwę na górze wszystkiego.

http://img4.imageshack.us/img4/4027/91048343.gif (http://img4.imageshack.us/my.php?image=91048343.gif)

CM: Niesamowite, ona wygląda jak Meduza!
Jan: Tak, wraz z poprzednim krokiem, wszystko zostało ustanowione, i pod względem anatomii i proporcji i jest już na miejscu. Dla lepszego odbioru zawsze kilka węży posiada ten sam odcień zielonej barwy. Nawet, jeśli większa część podstawowej struktury jest ukryta, poza i gestykulacja jest ciągle łatwa do odczytania, więc na tej podstawie jest ona gotowa do wyszczególnienia w punkcie czwartym. Dodałem światła i cienie do formy, wyrysowałem oczy oraz dodałem niewielką ozdobę na jej suknię. To obejmuje dość sporą część głównych procesów tworzenia tibijskich potworów z drobnym wyjątkiem, kiedy to potwór jest zwrócony na południe.
Teraz wszystko, co pozostało do zrobienia, to stworzenie animacji poruszania się potwora w kilku kierunkach, no i oczywiście dla tych, którzy zdołają ją pokonać, ciało w 3 różnych stopniach rozkładu. Ponieważ jest to w gruncie rzeczy symetryczny potwór, nie będzie miał tarczy ani miecza w jednej ręce lub dziwnie zdeformowanego ciała, brakujące kierunki skierowane na lewo i prawo można łatwo stworzyć przy pomocy przekręcania i obracania postaci. Na samym końcu Meduza przechodzi pod opiekę zespołu zajmującego się treścią gry, który musi ją dobrze osadzić w grze.

CM: Dziękujemy Ci Jan za poświęcenie Twojego czasu i za przedstawienie nam swojej pracy. Bardzo podobała nam się ta twórcza podróż!
Jan: Cała przyjemność po mojej stronie!

Mamy nadzieję, że opis Jana będzie przydatny w przypadku każdego, kto interesuje się rysunkiem i procesem tworzenia grafik do gry.
Jak zapewne niektórzy z was wiedzieli, Tibia była uzależniona przez długi czas od wolontariuszy i wiele grafik z gry zostało zaprojektowanych przez graczy. Obecnie, większość pracy jest wykonywana przez zatrudnionych przez nas grafików w domach, jednakże chcielibyśmy skorzystać z okazji i podziękować tym wszystkim utalentowanym artystom, którzy dostarczyli nam przez te wszystkie lata wiele wspaniałych rzeczy i grafik. Wasza praca ma swój udział w unikalnym i uroczym stylu Tibii. Chcielibyśmy, zwrócić szczególną uwagę i podziękować Tobie Izuael za wszystkie przedmioty, elementy otoczenia i inne, Lord Ariakas za potwory, elementy środowiska oraz przedmioty oraz Oin, za wszystko, co zrobił, szczególnie za fantastyczne techniczne wyposażenie. Oni wciąż pomagają i pracują wspólnie z Janem. Dziękujemy!

Wasi Community Managers.

Frezko
06-03-2009, 23:38
łatwo się te grafiki robi

Ozumi
07-03-2009, 00:12
Zrob :cup:

Trol'Trol
07-03-2009, 00:52
ale masa bedzie medusa w tibi jeaaaaaaaaaaaaaaaa

JaSprite
07-03-2009, 04:00
podobna do spectre ;[ tak z deczka ;p odrobineczke ;p

Eteral
07-03-2009, 07:26
Jan: Hehe, wydaje mi się, że szkic jest już gotowy, aby go przenieść do Photoshopa. Nie bardzo podoba mi się jej obecna stylizacja i postawa, więc po kolei będę zajmował się każdym elementem. Właśnie zauważyłem, że Meduza ma niesymetryczną głowę w porównaniu do ilości węży, jakie wychodzą z lewej i prawej strony, ale można łatwo to naprawić jak tylko zeskakuję.

ostatnie słowo - literówka. Moim zdaniem powinno być "zeskanuję"

ZberakplatynufGjenioDrogi
07-03-2009, 09:27
dobry pomysl szczegolnie ze wzgledu na to ze medusa shield byl juz od dawna i wypadal tylko z hydry co moglo byc dziwne ;|

Wylansowany
07-03-2009, 09:44
Ja bym się zniechęcił po 5 minutach, a gdybym nawet zrobił cały rysunek, to przypominałby on rozpaćkaną masę kolorów w paint-cie. Hehe :p.

Btw. artykuł bardzo dobry, chociaż widać, że CM nie ma obeznania w prowadzenia wywiadów, bo pytania są strasznie chaotycznie zadawane.

Vasudanin
07-03-2009, 10:32
żylaste ręce będą pasowały do wielkich rąk zakończonych długimi pazurami.
Dlonie plax.
którą przewiąże czerwonym pasem w tali.
Talii
proporcje odpowiednie dla libijskiej perspektywy.
Libijskiej?! :o

A ja sie przez caly czas glowilem od czego zaczac takiego 32*32. : D

@edit
dobry pomysl szczegolnie ze wzgledu na to ze medusa shield byl juz od dawna i wypadal tylko z hydry co moglo byc dziwne ;|

A skad wiesz, ze bedzie wypadal? A moze tworcy zrobia taki myk i zrobia tam quest z xx medusami, co?

@editedit
wygląda tak, jakby miała zaraz zacząć kręcić na swej dłoni jak boa piórem – jakie to okrutne!
Czytalem to zdanie chyba 5 razy i dalej go nie rozumiem.

GargoinX
07-03-2009, 12:12
Niby meduza na pokaz, ale mi się strasznie podoba. Oo Choć cieniowanie sukni trochę leży. Ogólnie fajny artykuł.

sebastiano
07-03-2009, 12:21
Tak jak ktoś już tutaj wspomniał, o Medus'ie Shield - w końcu będzie lecieć z takiego stworka z jakiego powinna ;) . Tak w ogóle jak na początek to bardzo dobrze wykonane, tylko mi te dłonie trochę tak denerwują, ale na pewno to poprawią. Bardzo dobrze, że CipSoft się stara o nowe potworki itp. ale szkoda, że to wszystko dla PACC ;( (wkońcu oni za coś płacą, ale gdy zaczynałem kiedyś grać w Tibie to pisało, że to darmowa gra i dalej "niby" jest, gra bez konta premium to gra demo :/ ).

--Cienius--
07-03-2009, 13:06
Nie z pod tylko spod

Voniek
07-03-2009, 13:30
Literówki poprawione, wybaczcie, ale mój word nie trawi Tibii :/

StagG
07-03-2009, 23:17
noo, jestem ciekaw jakie jeszcze potworki wprowadzą :P

medusa bardzo ładna :P

Dr.Unknown
08-03-2009, 00:09
Obserwacje ponad ramionami grafików.
Ach, to pewnie dlatego spod ich ołówków wychodzą takie gniotowe arty.

Vasudanin
08-03-2009, 00:46
żylaste dłonie będą pasowały do wielkich rąk zakończonych długimi pazurami.
A nie na odwrot men?
dlonie>rak
rak>dlonie
:]

Drakon
08-03-2009, 01:19
Podobnie jak większość tibijskich grafik cholernie cukierkowe...
Oni na prawde nastawiają sie na uzależnianie dzieci

Frezko
08-03-2009, 10:45
Podobnie jak większość tibijskich grafik cholernie cukierkowe...
Oni na prawde nastawiają sie na uzależnianie dzieci

zgadzam się z toba w 100%

yarme2
08-03-2009, 16:45
Rezultatem, tego artykułu, jest słodki, kiczowaty potwór. Na bogów, czy ta gra to coś w rodzaju Flyff?

Markos_Knight
08-03-2009, 18:51
Dzięki, za przetłumaczenie tego :) Zawsze lepiej później niż wcale xD

marcinkondraciuk2
09-03-2009, 16:30
Ja to bym zrobił coś takiego
http://img17.imageshack.us/img17/5383/uberdemonzo4.png (http://img17.imageshack.us/my.php?image=uberdemonzo4.png)
niezły co nie ;P
A to juz inny temat ale jak ktoś by mogł napisac do tego co stworzył tibie zeby zrobił ze 2 outfity dla graczy FACC

Markos_Knight
09-03-2009, 17:31
Wiesz pokolorować już zrobioną grafę to pestka, ale zrobić od zera... Wiem po sobie, bo robię grafiki do OTS`ów ( pod skos tak jak w Tibii) i innych gier, również do Fake. No ale cóż nie będę się rozpisywał na ten temat... Może jak będę miał 18 to zatrudnią mnie w CipSoft xD B) :D

Frezko
10-03-2009, 15:09
Wiesz pokolorować już zrobioną grafę to pestka, ale zrobić od zera... Wiem po sobie, bo robię grafiki do OTS`ów ( pod skos tak jak w Tibii) i innych gier, również do Fake. No ale cóż nie będę się rozpisywał na ten temat... Może jak będę miał 18 to zatrudnią mnie w CipSoft xD B) :D

mi taka grafika jak robi cipsoft od zera schodzi w kilka minut

Adus3k
11-03-2009, 00:21
mi taka grafika jak robi cipsoft od zera schodzi w kilka minut

To ja zaprezentuj ....

epikk
11-03-2009, 17:41
według mnie to co ma na głowie madusa to jakaś amatorszczyzna, jak ta tibia ma sie rozwijać, jak ciekawiej wygladał juz stary rotworm ! <joke>

Ghazabar jest fajny, szkoda ze jego wyglad maja tez inne potwory inaczej pokolorowane, widac ze nie chce im sie wysilac, tibia ma pozostac prosta, ale czemu nie robic bardziej szczegolowych rysunkow?

Nie podobaja mi sie ich nowe potwory, jak nie zrobia jakies zielonej kupy z duza iloscia hp, to znowu jakas medusa ktora nie jest ambitna.

marcinkondraciuk2
12-03-2009, 19:10
A to juz inny temat ale jak ktoś by mogł napisac do tego co stworzył tibie zeby zrobił ze 2 outfity dla graczy FACC
A co o tym myslicie ??

Frezko
12-03-2009, 21:36
To ja zaprezentuj ....

nie chce marnowac czasu na robienie grafiki do tibi bo już w tą grę nie gram ale jeśli jesteś obeznany w ots to powinieneś znac Azgar ots którego ja zrobiłem wraz ze znajomymi wszystkie grafiki na tym ots był mojej roboty

Kestanio
14-03-2009, 14:27
Jednej rzeczy nie rozumiem po co robić taka grafike...owszem ta meduza wyglada swietne no ale jak ja sie doda do tibi to widac kilka kolorowych kresek i nic wiecej...

Vasudanin
14-03-2009, 15:49
Jednej rzeczy nie rozumiem po co robić taka grafike...owszem ta meduza wyglada swietne no ale jak ja sie doda do tibi to widac kilka kolorowych kresek i nic wiecej...
Zeby gra nie byla monotonna.

AnhillatorBear
18-03-2009, 16:07
Popieram tego co mowil o tych outfitach

Jak robia meduze to by zrobili jakis medusa sword czy arm czy cos ??

StagG
18-03-2009, 16:20
Zielony demon - mimo iż tylko pokolorowany, to wg. mnie bardzo ładnie wygląda :)

Co do outa dla FACC nie będę się wypowiadać - może dają, może nie....



aaa i nie do "tego co tą gre zrobił" tylko do nich ; )

A pomysły jak tak bardzo chcesz słać to na [email protected]

FSlash
25-03-2009, 21:51
Cóż można rzec na temat tej meduzy... Dokładnie to samo co reszta concept artów do Tibii - dobra, rzemieślnicza robota, nic więcej. Bez polotu i kreatywności (jeśli się wam wydaje że ten art rządzi, zajrzyjcie chociażby na devianta i wpiszcie "medusa" w wyszukiwarce...)

Jednak z drugiej strony nie ma się co zbytnio wysilać bo końcowy efekt w grze tak czy siak pewnych progów nie przeskoczy i na dobrą sprawę jest skazany na bycie kolorowym/plastikowym, wszystko ma być widoczne i tyle, tu nie ma miejsca na większe wybryki designerskie.