zaloguj się

Pokaż pełną wersje : Pustynia Jakundaf - Nieodkryta tajemnica


shoq
24-05-2009, 17:01
Uwaga! Post może zawierać elementy QS. Jeśli nie chcesz psuć sobie zabawy z wykonywania questów, nie czytaj.

Na początku pragnę zaznaczyć, że istnieją już tematy o pustyni, ale są chaotyczne i pełne idiotycznych pytań. Postanowiłem założyć ten temat, aby przedstawić jedną z najbardziej intrygujących i prawdopodobnie najstarszych nieodkrytych tajemnic.

O pustyni słów kilka.
Jak powszechnie wiadomo, pod pustynią Jakundaf kryje się Vocation Quest, znany także jako Desert Quest lub Desert Dungeon Quest. Jednak pustynia skrywa więcej tajemnic niż 10k i ring of healing. Przede wszystkim, vocation quest, który obecnie trwa 10 minut, jest w pierwotnej postaci dość czasochłonny i jest rozłożony po całych podziemiach pustyni.
Rozpoczyna się tuż przy wejściu do podziemi. Zaraz na początku możemy zobaczyć ciało poszukiwacza przygód, który został zatruty przez pająka. Zbierając i czytając książki z ciał martwych wędrowców, znajdujemy wskazówki do wykonania questa. Skrócony przebieg całego questa to:
Książki z ciał -> Hagor -> Biblioteka -> Komnata z trumnami -> Adrenius -> Teleport room -> Final room
Nie będę pisał o tym queście, gdyż, jak sądzę, nawet nikt nie chce o nim czytać. Jeśli ktoś jednak jest zainteresowany, polecam przejrzeć Tibia Wiki. Tam wszystko jest (sprawdzałem).

Świątynia Adreniusa:
http://img8.imageshack.us/img8/1379/adrenius.png

Komnata z trumnami. Otwierana przy pomocy switcha w bibliotece:
http://img16.imageshack.us/img16/4518/coffins.png

Biblioteka. Południowo-wschodni switch otwiera komnatę z trumnami:
http://img32.imageshack.us/img32/8972/library.png

Vocation Quest Final Room:
http://img24.imageshack.us/img24/5760/vocquest.png


Klucze
Uprzedzając pytania o klucze, które można zdobyć pod pustynią, wymienię je:
Silver 4001 - Fire Devils' Pit
Silver 4009 - biblioteka
Silver 4022 - pokój z 4009
Silver 4023 - teleport room
Silver 4037 - Hall of the Lost Doors
Silver 4055 - Panpipe Quest

Wszystkie można znaleźć na wiki.

Po tym wstępie docieramy do istoty mojego posta. Jak już wspomniałem, Vocation Quest to nie wszystko, co kryje się pod pustynią. Prawdopodbnie pod tonami piasku kryje się coś jeszcze - kolejny, długi i męczący, spory quest. W sieci krążyły już różne "spoilery" na temat tego questa. Jeden z nich miał prowadzić do Winged Helmetu, inny do Silver Mace. Owe "spoilery" szybko okazały się jedynie wymysłem. Ja nie zamierzam snuć wydumanych teorii na temat nagrody, z prostego powodu - nie mam pojęcia, jaka jest nagroda, czy taka nagroda istnieje i czy w ogóle istnieje taki quest. Przedstawię tylko kilka faktów i spostrzeżeń, a wy sami zastanówcie się, czy to wszystko może być tam przez przypadek. A ja niniejszym zmieniam nazwę tego questa z WHQ czy SMQ na neutralne: Jakundaf Quest. Po zdobyciu nagrody czy wpisie w quest logu można zmienić nazwę, jedynie roboczo nazywajmy go Jakundaf Quest.

Ciekawe miejsce pod pustynią:
1. Banshee room. Znajduje się tam banshee, dźwignia i teleport. Jak dotąd, nikomu nie udało się tam wejść (przynajmniej nie oficjalnie). Nie wiadomo, co uruchamia dźwignia i dokąd przenosi teleport.
http://img42.imageshack.us/img42/5355/banshee.png

2. Jezioro Amros
Jedna z książek mówi, że w Carlin zaczęły nasilać się plotki, mówiące, jakoby dało się w pewien sposób przedostać na wysepkę pośrodku jeziora, podnosząc część dna. Na wysepce widzimy ciało człowieka.
http://img38.imageshack.us/img38/4341/amros.png

3. Hall of the Lost Doors
Komnata Zagubionych Drzwi. Klucz do niej uzyskujemy od Nemala, w zamian za przywrócenie mu wzroku. Cztery drabiny prowadzą do czterech różnych korytarzy. Pierwszy i trzeci są połączone i trafimy tam na minotaury. W drugim natkniemy się na trzy orki berserkery, natomiast bramka numer cztery kryje pusty korytarz.
http://img20.imageshack.us/img20/42/hallsign.png
http://img20.imageshack.us/img20/7725/hallk.png

4. Zaśmiecona komnata
Głęboko pod pustynią ma swoje miejsce komnata pełna śmieci. Po posprzątaniu na ziemi widoczne są ślady różnych płynów.
http://img155.imageshack.us/img155/885/messyroom.png

5. Spike Sword Quest Room
Na znanym queście ze spike swordem jest kilka ciekawych elementów. Jednym z nich jest niedostępna dźwignia na jednej z wysepek.
http://img34.imageshack.us/img34/8484/sslever.png

Oraz jedna z głównych atrakcji - pokój z trzema smokami, odgrodzony kratami (da się je odsunąć przy pomocy dźwigni nieopodal biblioteki) i magic wallami.
http://img507.imageshack.us/img507/3943/drags.png

6. Niewielka jaskinia na pustyni
Znajdziemy tu tylko trujące pająki i skorpiony. Poza tym nie ma tam nic, nie da się użyć kilofa.
http://img19.imageshack.us/img19/1728/caveb.png



Przełączniki i dźwignie.
Tak to już w Tibii jest, że najczęściej trzeba coś nacisnąć lub przełączyć, żeby odblokować nowy teren.

Przełączniki: (wszystkie screeny są wyżej)
4 przełączniki w bibliotece, z czego jeden jest aktywny i otwiera komnatę z trumnami.
1 przełącznik, nieaktywny, w Hall of The Lost Doors
1 przełącznik, nieaktywny, w świątyni Adreniusa
+ 4 przełączniki na Vocation Queście, prawdopodobnie nie mają związku z Jakundaf Questem, ale nigdy nie wiadomo.

Dźwignie:
1 niedaleko biblioteki, otwiera kraty przy komnacie ze smokami
http://img21.imageshack.us/img21/9270/libleverleft.png
http://img21.imageshack.us/img21/4269/libleverright.png

1 na niedostępnej wysepce na Spike Sword Quest
1 w Banshee Room
+ 1 koło Fire Devils' Pit, otwiera mostek nad lawą do książki, potrzebnej do Vocation Quest. Prawdopodobnie nie ma związku z Jakundaf Questem.
http://img301.imageshack.us/img301/641/fdpitlever.png

+ 1 na powierzchni, otwierająca Triangle Tower. Prawdopodobnie nie ma związku, choć nie wiadomo, czy cała Trójkątna Wieża nie jest powiązane z questem.
http://img24.imageshack.us/img24/9352/trianglelever.png

+ 1 na Vocation Quest. Tak jak przydatność przełączników z VQ można jeszcze zaakceptować, tak ta dźwignia z całą pewnością nie ma zastosowania w Jakundaf Quest.

Prawdopodobny rozwój questa.

Mamy kilka rozwiązań. Jedną z poszlak jest odblokowanie wysepki na jeziorze Amros. Co możemy znaleźć w ciele człowieka pośrodku wyspy? Pewnie jakąś wskazówkę lub klucz. Jeśli byłby to klucz, to i tak nie wiadomo, do jakich drzwi pasuje. W tym przypadku Amros nie jest pierwszoplanowym tropem. Jeśli zaś byłaby to jakaś wskazówka - możliwe, że Amros jest najbliższym celem.

Kolejną poszlaką jest Banshee Room. Najprawdopodobniej trzeba się do niego dostać za pomocą teleporta. Nie wiadomo jednak, czy teleport w Banshee Roomie jest powrotnym (2 teleporty połączone ze sobą), czy też pojawimy się w komnacie, po czym należy przełączyć dźwignię i wejść w teleport. Tak czy inaczej, wydaje się, że bez teleporta tam nie wejdziemy - nie może więc być to najbliższy cel.

Kontunuujemy. Wysepka z dźwignią na SSQ - są dwie, a właściwie trzy opcje. Pierwsza - switch/dźwignia odblokowuje dziurę ponad wysepką i po prostu schodzimy tam i przesuwamy dźwignię. Druga - switch/dźwignia odblokowuje mostek na wysepkę. Trzecia - dostajemy się tam teleportem. Pierwsza opcja wydaje się najbardziej prawdopodobna.

Jedziemy dalej - komnata smoków. Nie ma tam żadnej drabiny, skrzynki, nic, tylko smoki. Tu widzę aż trzy czynności, porzebne, by się tam dostać i coś zrobić: 1. Usunąć mwalle (kraty odsuwamy dźwignią) 2. Otworzyć most przez lawę 3. Aktywować teleport lub cokolwiek innego w komnacie.

Zaśmiecony pokój. Możliwe, że analizując ułożenie plam płynów w tym pokoju i dopasowaniu wskazówek z książek z biblioteki dotyczących rozmaitych cieczy, można do czegoś dojść. Pytanie tylko: jak? Ciężko tu wymyślić coś rozsądnego, szczególnie, że opisy płynów wydają się nie zawierać żadnych wskazówek.

Należy zwrócić też uwagę na Hall of the Lost Doors. Cztery tabliczki mówią:

1. Skarb jest za drzwiami 2 lub 3.
2. Skarb jest za drzwiami 1 lub 4.
3. Skarb jest za tymi drzwiami.
4. Za tymi drzwiami nie ma skarbu.

Analizujemy. Nie wiemy, ile napisów jest prawdziwych, a ile fałszywych. Prawdopodobne wydaje się znalezienie prawdy pośród kłamstw, czyli jednej prawdziwej wśród trzech fałszywych. Ale i tak przeanalizujmy wszystkie przypadki:
Na samym początku widzimy, że napisy 1 i 2 są sprzeczne. Jeden z nich musi kłamać, a drugi musi mówić prawdę (o ile skarb istnieje). Więc 1 albo2 jest prawdziwe. Dlatego odrzucam wszystkie przypadki, w których 1 i 2 mają tę samą wartość (prawda/fałsz) i dlatego na wstępie odrzucamy możliwość, że wszystkie napisy są prawdziwe.
(Dla tych, którzy nie znają symbolu "~", tłumaczę: jeśli 4 oznacza cztery, to ~4 oznacza nie-cztery, czyli jest po prostu negacją wyrażenia.)
Dla trzech prawdziwych:
a) 1, 3 i 4 prawdziwe

1. Skarb jest za drzwiami 2 lub 3.
~2. Skarbu nie ma za drzwiami 1 i 4.
3. Skarb jest za tymi drzwiami.
4. Za tymi drzwiami nie ma skarbu.
Wszystko się zgadza i wskazuje na drzwi nr 3.

b) 2, 3 i 4 prawdziwe

~1. Skarbu nie ma za drzwiami 2 i 3.
2. Skarb jest za drzwiami 1 lub 4.
3. Skarb jest za tymi drzwiami.
4. Za tymi drzwiami nie ma skarbu.
sprzeczność 2 z 3 i 2 z 4.
Tym samym widzimy, że 2 może być prawdziwa tylko samodzielnie, z innymi prawdziwymi daje sprzeczność, dlatego pominę ją w rozpatrywaniu sytuacji z dwoma prawdziwymi.

Dla dwóch prawdziwych:
1 i 3 prawdziwe

1. Skarb jest za drzwiami 2 lub 3.
~2. Skarbu nie ma za drzwiami 1 i 4.
3. Skarb jest za tymi drzwiami.
~4. Skarb jest za tymi drzwiami.
Oczywista sprzeczność między 3 i ~4.

1 i 4 prawdziwe

1. Skarb jest za drzwiami 2 lub 3.
~2. Skarbu nie ma za drzwiami 1 i 4.
~3. Za tymi drzwiami nie ma skarbu.
4. Za tymi drzwiami nie ma skarbu.

Wszystko się zgadza i wskazuje na drzwi nr 2.


Dla jednej prawdziwej:
1 prawdziwe

1. Skarb jest za drzwiami 2 lub 3.
~2. Skarbu nie ma za drzwiami 1 i 4.
~3. Za tymi drzwiami nie ma skarbu.
~4. Skarb jest za tymi drzwiami.

Sprzeczność pomiędzy 1 i ~4.

2 prawdziwe - brak sprzeczności, wskazuje na drzwi nr 4.

~1. Skarbu nie ma za drzwiami 2 i 3.
2. Skarb jest za drzwiami 1 lub 4.
~3. Za tymi drzwiami nie ma skarbu.
~4. Skarb jest za tymi drzwiami.

Wszystko się zgadza i wskazuje na drzwi nr 4.

1 i 2 nie mogą być równocześnie fałszywe, więc pomijam prawdziwość tylko 3 i tylko 4.

Podsumujmy wyniki:
Gdy 1, 3 i 4 są prawdziwe, wskazują na drzwi nr 3.
Kiedy 1 i 4 są prawdziwe, wskazują na drzwi nr 2.
Kiedy tylko 2 jest prawdziwe, wskazuje na drzwi nr 4.

Któremu wynikowi zaufasz? Zauważmy, że napis nr 3 wskazuje dokładnie na bramkę nr 3. Bardzo możliwe, że poszukiwaczy "łatwej kasy", którzy nie przemyślą swojej decyzji, spotka śmierć (w postaci 3 berserkerów).
Jeśli nie ufać trzem poprawnym, to dlaczego ufać dwóm? To może słaby argument, ale mimo wszystko bardziej prawdopodobna wydaje się prawdziwość drugiego napisu. I rzeczywiście, wybierając czwarte drzwi, zgodnie z prawdziwością dwójki i nieprawdziwością innych, trafiasz na pusty korytarz, zamiast potworów. Otrzymałeś swojego rodzaju nagrodę, jaką jest przetrwanie, ale... pomyśl. Przywracasz Nemalowi wzrok, on z wdzięczności daje ci klucz do drzwi, za którymi kryje się szansa 3/4, że zginiesz i 1/4, że przetrwasz? Równie dobrze może nie wręczyć ci klucza i tym samym daje ci 100% szans że nie zginiesz w Sali Zagubionych Drzwi. Może cenić intelekt, ale żeby wysyłać na śmierć człowieka, który przywrócił mu wzrok? Dlatego myślę, że za czwartymi drzwiami Hall of the Lost Doors musi być coś więcej niż pusty korytarz. Możliwe, że jest tam teleport, który trzeba aktywować. Tylko jak?


Inne spostrzeżenia.

Olej.
W jednej z książek w bibliotece znajduje się notatka o oleju.

There is another very mysterious fluid here in Tibia. People tend to call it "oil". I really don't know what to do with it. It smells strange; if you know how to put it on fire, it burns quite fine (it's not easy, but once it burns it is very hot!).

Avoid steping on a pool of oil - it's very slippery. That leads me to an idea: My watch doesn't work anymore since yesterday - maybe I should try to throw it in a glass filled with oil? If I succeed, I will write another book on this topic.

Tłumaczenie:

W Tibii jest kolejny tajemniczy płyn. Ludzie zwykli nazywać go "olej". Na prawdę nie wiem, co mam z nim zrobić. Dziwnie pachnie; jeśli wiesz jak go podpalić, pali się całkiem dobrze (to nie jest proste, ale kiedy się pali, jest bardzo gorący!).
Unikaj stąpania po oleju - jest bardzo śliski. To podsunęło mi pomysł: Mój zegarek nie działa od wczoraj - może powinienem spróbować wrzucić go do szklanki oleju? Jeśli mi się uda, napiszę kolejną książkę na ten temat.

Można zauważyć wskazówki: ogień można podpalić w jakiś sposób. Poniżej dziury, w której jest skorpion i nie ma rope spote'a, jest kilka fire fieldów. Jeśli użyjemy destroy field, zobaczymy, że pod spodem jest olej. Ktoś więc musiał podpalić tę komnatę. Kto? Dlaczego? Co w niej było? Podobna sytuacja jest w komnacie z trumnami - widzimy, że jest plama oleju, jest dużo drewna, nawet analogicznie w pobliżu są skorpiony (co pewnie nie ma większego znaczenia). Być może trzeba w jakiś sposób podpalić to miejsce. Książka mówi, że nie jest to proste. Było to już testowane fire fieldami, fire bugami, fire swordami i axami - bez skutku. Może włáśnie Ty wpadniesz na to, jak podpalić olej?
Widzimy też przestrogę przed stawaniem na oleju, ale wyłącznie w obawie przed poślizgnięciem, więc tę wzmiankę prawdopodobnie można odrzucić. I kolejna wskazówka: olej może usprawnić działanie mechanizmów.


Magiczne napoje, które są możliwe do przyrządzenia, oprócz Potion of Regained Vision.
How to mix magical potions

Potion of recall

Once you forgot the recipe of this potion, it's hard to remember. To remember it, you should drink this potion, which of course could cause problems if you haven't something of it left or you forgot that it was this potion.

All you need for this potion is:
a dead rat
23 pieces of gold
a rose
a fishbone
a watch
a peel of a banana
and, of course,
a rapier to stir with
and finaly a pot to cook in.
Throw the ingredients together into the pot and cook it for 28 minutes. After that, cast the magical words "murana nur" on it. Drink it, and you will gain your full memory again.
BEWARE: This potion does not help undeads. In order to work, this spell needs a brain in the concerning body. Without a brain, it's useless.
It also should be mentioned, that this potion only brings back one's memories for a short period of time. It does NOT last very long....
Good luck and happy cooking!
How to mix magical potions

Potion of Happiness

This potion causes the user to become as happy as he never was before. Mix the following things:
a stamped letter
a dead fish
a bone
a diamond
an inkwell
You'll also need an empty potion to throw these things in.
Speak out the magical words: "Lomba Niff" and drink the fluid, and you get your happiness again!

Sprawdzone teorie.
Adrenius nie skusił się na żaden z napojów z bibliotecznych przepisów.
Próbowano podpalić olej fire fieldem, fire bugiem , fire swordem, fire axem, enchantowanymi brońmi, torchem - bezskutecznie.
W Carlin żaden z NPC nie odpowiada nic na temat Jeziora Amros czy Othmora.
Na wysepkę z dźwignią i fire devilami nie da się wejść, rozkopując ziemię poziom wyżej kilofem.
Wylanie oleju na nieaktywne przełączniki nic nie daje.
Lorbas i H.L. nic nie wiedzą na temat pustyni.
Wylanie płynów na switche w bibliotece w kolejności zgodnej z plamami w zaśmieconym pokoju nie daje efektów.


Mam nadzieję, że więcej osób zainteresuje się tą zagadką i przyczyni się do rozwiązania Jakundaf Questa. Zachęcam do czytania, szukania, zwiedzania i pisania w tym temacie.

Pozdrawiam,
Shoq

Liper
24-05-2009, 17:23
zbiór kilku faktów, nic więcej

shoq
24-05-2009, 18:43
zbiór kilku faktów, nic więcej

Bo czyta się całość, nie tylko wstęp.

Mosted
24-05-2009, 18:53
Fajne , tu się to nie przyda. Nie na tibi.pl

Leik~
24-05-2009, 19:27
no i co w tym nowego?

Valderor
24-05-2009, 20:16
Zamień proszę obrazki z png na jpg, bo strona mi się pół godziny ładuje.

Vipciu
24-05-2009, 20:28
gdzieś to już czytałem

Nerczio
24-05-2009, 21:24
gdzieś to już czytałem

To źle czytałeś :)

Askaral
24-05-2009, 21:57
Swietny opis, nie sluchaj tych pajacow ktorzy mysla ze nie potrzebny. Niech wracaja na swoje frosty gdzie ich miejsce.

piwuch
24-05-2009, 22:04
moze tak samo plyny w zasmieconej komnacie trzeba wylac na switche w bibliotece?
a jest gdzies wylany olej ale nie podpalony??
czy npc H.L. wie cos o desercie??
monk z dc??
i cialo na wyspie Amros ma (vol 10) czyli nie ma tam nagrody typu
you have found...
i ost. chyba nie ma problemu ze sprawdzeniem wszystkich korytarzy w hall of lost doors??

Tharion
24-05-2009, 22:48
nic nowego...

shoq
24-05-2009, 23:31
Zamień proszę obrazki z png na jpg, bo strona mi się pół godziny ładuje.
Dziwne, mi 10 sekund. Ale jak będę miał czas, to zmienię.

moze tak samo plyny w zasmieconej komnacie trzeba wylac na switche w bibliotece?
Sprawdzę, ale wątpię.
a jest gdzies wylany olej ale nie podpalony??
Pisałem o tym, koło trumien jest wylany olej.
czy npc H.L. wie cos o desercie??
monk z dc??
Sprawdzę.
i cialo na wyspie Amros ma (vol 10) czyli nie ma tam nagrody typu
you have found...
Więc pewnie jest odnawialny.
i ost. chyba nie ma problemu ze sprawdzeniem wszystkich korytarzy w hall of lost doors??
Nie ma, również opisałem co kryją poszczególne korytarze. Natomiast wchodzenie do wszsytkich po kolei nie leży w istocie questa. Ponadto znak mówi, że należy wchodzić samemu. Nie jestem zwolennikiem "brutalnej" metody rozwiązywania questów.

DK-LOG.911
25-05-2009, 09:42
a co jest w dziurze za ta sciana, co switch w bibliotece odblokowuje?? bo zapiski z Tibia Earth (http://tibia.pl/earth.php?x=32697&y=32101&z=11&q=88.19) się nagle urywają. czyzby nikt nie przezyl ataku tamtejszych pieciu scorpionow?? ;)

@down

thx

Nerczio
25-05-2009, 14:45
a co jest w dziurze za ta sciana, co switch w bibliotece odblokowuje?? bo zapiski z Tibia Earth (http://tibia.pl/earth.php?x=32697&y=32101&z=11&q=88.19) się nagle urywają. czyzby nikt nie przezyl ataku tamtejszych pieciu scorpionow?? ;)

Tam nic nie ma oprócz ciała i książki, z której trzeba wyciagnąć informacje potrzebne do desert questa

nic nowego...

Wracaj expić. -.-

shoq
25-05-2009, 15:55
Tam nic nie ma oprócz ciała i książki, z której trzeba wyciagnąć informacje potrzebne do desert questa


Jeszcze skorpiony :) Co zresztą pisze na screenie.

piwuch
25-05-2009, 19:02
ja questy wykonuje pomagajac sobie spoilami ;p
proponuje probe stworzenia ktoregos potiona z ksiazki.
dopiero na wakacjach sie tym zajme troche wiecej niz tylko pisaniem...

Rocket Slayer
25-05-2009, 20:28
Wiem, że to dla niektórych może oczywistość, lecz:
1) Wiecie coś więcej o tych miejscach?
http://img269.imageshack.us/img269/3619/jakundaf1.jpg
http://img190.imageshack.us/img190/1455/jakundaf3.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/4448/jakundaf4.jpg

Mógłbym liczyć na małą pomoc w lokalizacji klucza do biblioteki? Czytałem, że jeden z podróżników w podziemiach go ma. Gdy się bezpośrednio spytałem to nic o nim nie wiedzą. Jeden tylko powiedział, że jaka to szkoda iż one nie leżą sobie koło drzwi jak śmieci... :P

Nie chodzi mi o dokładną lokalizację, tylko gdzie mniej-więcej powinienem szukać i w jaki sposób :)



@down
Dzięki
Ten temat mnie natchnął aby włączyć tą grę... ehh ta ciekawość.

shoq
25-05-2009, 20:34
@up:
Pierwsze miejsce to drzwi, które otwiera się łomem. Za nimi, po przesunięciu dźwigni koło Fire Devils' Pit, pojawia się mostek i mozna przejść do ciała z książką. To część Vocation Quest.
Drugie miejsce to trzeci korytarz Hall of the Lost Doors.
Trzecie miejsce to wejście do Hall of the Lost Doors.
NPC, który posiada klucz , jest dość głęboko pod ziemią, w pobliżu zaśmieconej komnaty. Da się tam dojść, wchodząc po linie w górę na zachód od biblioteki. Myślę, że dalszą drogę odnajdziesz.

edited:
Dopisałem sprawę H.L. i Lorbasa.

@down:
Wiare w resztkę RPG w tibi straciłem po udostępnieniu towera na femour hills.
Jak coś jest dostępne, to znaczy że nie ma rpg? Swoją drogą, jeśli tower na Femor Hills jest dla Ciebie ostoją klimatu, to nie mam więcej pytań.

Tharion
25-05-2009, 22:09
Wracaj expić. -.-
Nie gram w tibie od jakiegoś pół roku.

No i stwierdzam tylko fakt, że to co shoq opisał, to nic nowego.
Wiare w resztkę RPG w tibi straciłem po udostępnieniu towera na femour hills.

Liper
26-05-2009, 08:13
Bo czyta się całość, nie tylko wstęp.

No dobra napisze :

jesteś naprawdę super zadałeś sobie tyle trudu żeby opisać i zbadać te wszystkie miejsca, które już wszyscy znają. szkoda tylko że na marne .

shoq
26-05-2009, 08:57
@up:
Ten post to nie artykuł, mający na celu jedynie przekazanie wiedzy. To post, który ma na celu przekazać część wiedzy i zachęcić do własnych poszukiwań. Może masz rację, że na darmo - ale nie z powodu, że "wszyscy wiedzą" (co nie jest prawdą).

Alanus Lutinum
26-05-2009, 13:56
Ja proponuję spojrzeć na respa potworów. Potwory pojawiają się w danych miejscach z logicznych powodów. Np. W dragon lair nie spotkamy ot tak sobie mumii, bo ona tam nie pasuje - logicznie i "klimatycznie". W podziemiach możemy spotkać różne pająki, skorpiony i inne robactwo i to właśnie znajduje się w jakundaf dungeon. Chodzi o to, że potwory są umieszczone tam gdzie są z różnych powodów.

Banshee jest umieszczona w jej pokoju z jakiegoś powodu. Sugeruję, że jest zmuszonym do tego więźniem. Odpowiedź znają beholdery, które jej pilnują - są dwa. Zazwyczaj na warcie stawia się dwóch strażników, chociażby dla ich własnego towarzystwa. Można zobaczyć w pokoju banshee, że północna ściana jest cienka i ozdobiona tak jakby była zasypana - wniosek? Beholdery zaprowadziły tam jakąś kobietę w celu pilnowania dźwigni i teleportu, zasypały ją i teraz pilnują wejścia przed podróżnikami. Skoro beholdery pilnują z banshee teleportu to to co się tam znajduje musi mieć związek beholderami, ew. rasą która nad nimi panuje i sprowadza beho do roli niewolnika pilnujęcaego jakiegoś sekretu, ale odrzucam tą tezę, ponieważ beholdery nie mają wolni niewolnika i nie dają się zniewolić. Moim zdaniem należy szukać odpowiedzi banshee w 469.

DK-LOG.911
26-05-2009, 14:54
i o to tutaj chodzi!! jednak duch RPG Tibii nie upadł!! wreszcie ktoś zauważył klimat!! tylko teraz właśnie nasuwa się na ta jedna teza - 4 6 9.

Alanus Lutinum
26-05-2009, 20:37
Ale koło się zamyka, bo 469 to jest podobno nierozwiązywalna zagadka.

DK-LOG.911
26-05-2009, 22:03
nie koniecznie... Piombon złamał szyfr... jeszcze tylko trzeba poczekać na spoila.

Nerczio
27-05-2009, 13:47
nie koniecznie... Piombon złamał szyfr... jeszcze tylko trzeba poczekać na spoila.

Niezła próba namówienia nas na kupienie spoila - i marna próba odwrócenia uwagi na 4 6 9 :P zamiast na Jakundaf Questa

Liper
27-05-2009, 15:18
Niezła próba namówienia nas na kupienie spoila - i marna próba odwrócenia uwagi na 4 6 9 :P zamiast na Jakundaf Questa

ja tam zawsze lubiłem rozmawiać o 69

Alanus Lutinum
27-05-2009, 15:24
Nie zaczynajmy offtopu chłopaki. Rozwiązał go czy nie. Moje wnioski i tak prowadzą do 469. Historię przetłumaczoną na nasz jezyk wyobrażam sobie mniej więcej tak:

Zaprowadziliśmy kobietę na pustynię, teraz za karę będzie pilnować teleportu. Aby nie mogła się wydostać zasypaliśmy pomieszczenie i postawiliśmy dwóch strażników, zobaczymy co będzie dalej.

Nie ma żadnych wskazówek dotyczących banshee, teleportu, dźwigni, pomieszczenia i innych niewyjaśnionych zagadek na pustyni oprócz właśnie nieprzeczytanych książek beholderów, dlatego sugeruję, że tam znajdziemy odpowiedzi na zagadki nie tylko pustyni, ale również innych miejsc.

DK-LOG.911
27-05-2009, 17:57
przeszukajmy dokladnie jaskinie ze scorpionami. ta co sie przelacznikiem otwiera. tam cos MUSI byc.

@Nerczio

PL4X FR1 1T4N2

shoq
28-05-2009, 19:41
@up:
No i jest. Ciało z książką "Dangers od adventures". To cześć Vocation Questa.

Ma ktoś jakieś teorie? Tylko proszę, bez wybujałej wyobraźni.

Isulaf
29-05-2009, 01:34
@Topic
Niestety nic nie mogę wnieść do tego tematu ale będę go regularnie odwiedzał.
Tak ew. przecież napisałeś (olej się podpala długo) to może trzeba xx razy użyć np. torcha zanim się zapali? Tak samo jak na pustyniach w Ankrahmun trzeba kilka razy użyć łopaty żeby coś wykopać.

@shoq
Życzę Ci żebyś się nie poddał i rozwiązał tę zagadkę.

shoq
29-05-2009, 07:21
Możliwe, tylko zauważ - przy kopaniu łopatą pojawia się puff, a tu poprostu 'You can not use this object', a w przypadku torcha można go tylko położyć na oleju, więc ciężko go użyć kilka razy.

Puii
29-05-2009, 09:58
469 - Rok w w którym nadano dniu 14 Lutego nazwę (na cześć ŚW. Walentego?) - Walentynki

Jeżeli przyjąć że Amazon Set wypada tylko podczas najazdu na miasto, czy leży gdzieś tam na wyspie.

Możliwe jest też że w walentynki strażnicy beholderzy opuszczają miejsce które pilnują.

Ranyyyy, ale głupoty wygaduje.

Powodzenia wszystkim szukania rozwiązania tego, chociaż prawdziwych osób, które nadal lubią rozwiązywać takie zagadki jest coraz mniej..

Vipciu
29-05-2009, 15:31
quest jest na 90% aktywny światczy otym obecność Dead Villa
http://img40.imageshack.us/img40/1329/deadvilla.jpg
zdjęcie z tibia.org.pl

shoq
29-05-2009, 16:59
Skąd możesz wiedzieć, o czym świadczy obecność Dead Villa, skoro nie możesz mieć pojęcia, czym tak naprawdę jest? Ta część mapy nie powinna zostać zobaczona przez graczy, przynajmniej nie na tym poziomie. Możliwe że "Dead Villa" właściwie nie jest niczym, tylko roboczym fragmentem mapy bez powiązań. Chociażby dlatego, że nieładnie wygląda :)

Valderor
29-05-2009, 21:36
quest jest na 90% aktywny światczy otym obecność Dead Villa
"Dead Villa" jest na 90% niedostępna, świadczy o tym fakt, że jest wybitnie niedopracowana graficznie.

@autor tematu: Twoje rozważania na temat Hall of Lost Doors, tabliczek i drzwi są ciekawe, ale dlaczego nie dopuszczasz możliwości, że wszystkie podpowiedzi są prawdziwe? Po pierwsze, skarb niekoniecznie musi być tylko jeden. Po drugie, tunel pierwszy i trzeci są połączone, zatem jeśli skarb byłby dostępny przez drzwi nr 1, to musiałby być też dostępny przez drzwi nr 3.

A z innej beczki, niejaki wkręcacz Piombon podpowiada na konkurencyjnym forum tibia.omg.pl, że należy zainteresować się autorem książki, która leży pod fire fieldami, i że autor ten jest obecnie prawdopodobnie farmerem.

shoq
30-05-2009, 13:29
To całkiem cenny trop. Na początku pomyliłem tę książkę z recenzją Adreniusa, ale to całkiem co innego. Poszukam. Chociaż nie wiadomo, czy jakiś rozżalony czytelnik ma coś ciekawego do powiedzenia.

Możliwe jest też że w walentynki strażnicy beholderzy opuszczają miejsce które pilnują.
:)

Pirate Cutthroats
02-06-2009, 11:47
Na serwerze Arcania mój dawny znajomy był może w połowie, może mniej rozwiązania tego questa. Opowiadał, że udało mu się trafić do miejsca gdzie jest kilka (nie 1!) banshee. Zabił je, ale za nimi były drzwi z migająca klamką.
I na tym utknął. Do tej pory nie zdołał ich otworzyć. Inne źródła (również z Arcanii) mówią, że prawdopodobnie do zdobycia z tego questu jest Winged Helmet. Nie jest to plotka, tylko domysły (na wszystko można wpaść ponoć podczas rozwiązywania tego questa).

shoq
02-06-2009, 15:51
@up:
Jak mniemam, nie masz z nim żadnego kontaktu, a on nigdy nie przedstawił dowodu na to, że rzeczywiście tam był? Tak sądzę, bo pustynia była niejednokrotnie przeszukiwana nielegalnymi programami i nie znaleziono żadnej komnaty z więcej niż 1 banshee. Jeśli jednak masz z nim jakiś kontakt, to proszę Cię o udostępnienie mi go. Wątpię, żeby odkrył coś aż tak przełomowego, ale mógł, jeśli rzeczywiście zwiedzał, znaleźć coś ciekawego.

Pirate Cutthroats
02-06-2009, 19:55
@up:
Jak mniemam, nie masz z nim żadnego kontaktu, a on nigdy nie przedstawił dowodu na to, że rzeczywiście tam był? Tak sądzę, bo pustynia była niejednokrotnie przeszukiwana nielegalnymi programami i nie znaleziono żadnej komnaty z więcej niż 1 banshee. Jeśli jednak masz z nim jakiś kontakt, to proszę Cię o udostępnienie mi go. Wątpię, żeby odkrył coś aż tak przełomowego, ale mógł, jeśli rzeczywiście zwiedzał, znaleźć coś ciekawego.

Ten znajomy to w rzeczywistości kolega z gimnazjum, nie utrzymuję już z nim znajomości, ale możesz go znaleźć pod nickiem Andro Giant (postać wciąż istnieje, nie wiem czy kolega jeszcze gra w Tibię). Pokazywał mi zdjęcia, jednak to było tak dawno temu (wtedy byłem newbie), że mało mnie to interesowało i zdjęcie gdzieś się poszły j****. Nie wiem czy to było przełomowe czy nie, ale jestem pewny, że był w miejscu gdzie było kilka banshee (chyba więcej niż 3).

piwuch
02-06-2009, 20:36
jezeli teoria jest prawdziwa, wskazywalo by to na pomieszczenie do ktorego prowadzi tp od banshee.
niektorzy ludzie wykazuja tentecje do kitowania osob w otoczeniu,
fake latwo zrobic albo screena na ots.

shoq
02-06-2009, 22:35
Last login ma z lutego tego roku, więc chyba nie opłaca się czekać. Jeśli nie jest to dla Ciebie problemem, to spróbuj jakoś go o to zapytać. Chociaż sam szczerze wątpię, że to prawda, szczególnie, że w gimnazjum pro tibijczycy lubią robić tego typu wały.

Arka_Sath_Wielki
02-06-2009, 23:04
Nie przeczytałem 2 strony, może było ale jak nie to nasuwa mi się 1 na myśl:
W książce jest napisane, że nie zna się funkcji oleju. Korytarz z zerkami jest "nagrodą". Z zerków leci oil lamp. Może kiedy ją mu przyniesiemy, dowie się w końcu do czego służy olej i powie nam coś więcej?

shoq
02-06-2009, 23:06
Nie przeczytałem 2 strony, może było ale jak nie to nasuwa mi się 1 na myśl:
W książce jest napisane, że nie zna się funkcji oleju. Korytarz z zerkami jest "nagrodą". Z zerków leci oil lamp. Może kiedy ją mu przyniesiemy, dowie się w końcu do czego służy olej i powie nam coś więcej?

To znaczy komu chcesz zanieść lampę? Autorowi książki? Będzie problem ;p

Arka_Sath_Wielki
02-06-2009, 23:10
Może Nemal coś wie? Może ta lampa MUSI być zloocona z któregoś z tych zerków?

@edit
Idę spać, ale o tym pomyśle, bo lubię takie zagadki : D

Pirate Cutthroats
03-06-2009, 09:09
Last login ma z lutego tego roku, więc chyba nie opłaca się czekać. Jeśli nie jest to dla Ciebie problemem, to spróbuj jakoś go o to zapytać. Chociaż sam szczerze wątpię, że to prawda, szczególnie, że w gimnazjum pro tibijczycy lubią robić tego typu wały.


Chodzi o to, że problem jest bo ten znajomy (tak mi się o uszy obiło) przeprowadził się do innego miasta. Możliwe jest, że ma postać na Kyrze (popytaj największych lvli o niego, to jego kumple z RL). A to żeby ściemniał to nie wierze, gdy grałem z nim w Tibię na Arcanii pokazał mi tyle "tajemniczych" rzeczy, że wątpie by chciał mnie oszukać. Kolega po prostu był bardzo ciekawy tajemnic tibijskich i odkrył (może nie był pierwszy kilka innych rzeczy). Np skrzynkę w okolicach tajemniczego basiliska która waży 4000oz (oczywiście nie mógł jej otworzyć bo miał za mało cap)...i wiele innych, o których wolę tu nie pisać, by nie psuć poszukiwaczom skarbów wrażeń (choć te tajemnicze miejsca to raczej nic specjalnego - w sensie nie ma tam DSL :D)

Puii
03-06-2009, 09:23
Chodzi o to, że problem jest bo ten znajomy (tak mi się o uszy obiło) przeprowadził się do innego miasta. Możliwe jest, że ma postać na Kyrze (popytaj największych lvli o niego, to jego kumple z RL). A to żeby ściemniał to nie wierze, gdy grałem z nim w Tibię na Arcanii pokazał mi tyle "tajemniczych" rzeczy, że wątpie by chciał mnie oszukać. Kolega po prostu był bardzo ciekawy tajemnic tibijskich i odkrył (może nie był pierwszy kilka innych rzeczy). Np skrzynkę w okolicach tajemniczego basiliska która waży 4000oz (oczywiście nie mógł jej otworzyć bo miał za mało cap)...i wiele innych, o których wolę tu nie pisać, by nie psuć poszukiwaczom skarbów wrażeń (choć te tajemnicze miejsca to raczej nic specjalnego - w sensie nie ma tam DSL :D)

Ale żeś się rozkręcił jak Ci zaczęli wierzyć.

Pirate Cutthroats
03-06-2009, 09:34
Ale żeś się rozkręcił jak Ci zaczęli wierzyć.

Hmm...nie musisz wierzyć :) Jak się tylko bije lvl na frostach (to oczwiście przykład) to się nie wie o wielu rzeczach pozornie ukrytych. Z tymi największymi lvlami na Kyrze to może przesadziłem, ale w każdym razie - są w czołówce. Mniej więcej top 25-50

Puii
03-06-2009, 09:36
Hmm...nie musisz wierzyć :) Jak się tylko bije lvl na frostach (to oczwiście przykład) to się nie wie o wielu rzeczach pozornie ukrytych. Z tymi największymi lvlami na Kyrze to może przesadziłem, ale w każdym razie - są w czołówce. Mniej więcej top 25-50

Czemu sądzisz że bije lvl na frostach, jak po lewej pisze że mój stan to niegrający?

Pirate Cutthroats
03-06-2009, 09:37
Czemu sądzisz że bije lvl na frostach, jak po lewej pisze że mój stan to niegrający?

Nie sądzę tak. Dlatego w nawiasie napisałem, że to przykład. Chodzi o to, że często jest tak, że 30level grający na Faccu wie o Tibii więcej niż 200lvl bijący frosty, bo nic innego go nie interesuje.

Puii
03-06-2009, 10:20
Nie sądzę tak. Dlatego w nawiasie napisałem, że to przykład. Chodzi o to, że często jest tak, że 30level grający na Faccu wie o Tibii więcej niż 200lvl bijący frosty, bo nic innego go nie interesuje.

omfg, ale jednak to przykład, tak samo mogłeś napisać że expie na demonach, a mam stan niegrający.

//edit

przyporządkuje się do posta niżej.
Zignorować mój post, usunąć.

piwuch
03-06-2009, 15:04
nie robcie offtopa bo przez to robi sie duzo stron spamu i nie chce sie nikomu czytac tematu.
prosze jesli to mozliwe o usuniecie powyzszych postow razem z tym.

shoq
03-06-2009, 16:50
Np skrzynkę w okolicach tajemniczego basiliska która waży 4000oz (oczywiście nie mógł jej otworzyć bo miał za mało cap))

A co ma waga do możliwości otwarcia skrzynki?
Teraz jeszcze bardziej wątpię w to, że ten koleś coś wie, ale mimo wszystko, jeśli uda Ci się z nim skontaktować, to daj mi cynk.

Pirate Cutthroats
03-06-2009, 17:55
A co ma waga do możliwości otwarcia skrzynki?
Teraz jeszcze bardziej wątpię w to, że ten koleś coś wie, ale mimo wszystko, jeśli uda Ci się z nim skontaktować, to daj mi cynk.

Hmm, nie kumasz? Jeśli robisz jakiś quest i nie masz cap to skrzynka z nagrodami (o ile są to nagrody) się nie otworzy. Tym bardziej, że to było 3 lata temu (3,5?). Gdyby to było takie proste to wyciągnął by ten item i zatargał do depo. Aha..znalazłem coś co jest dowodem, że nie wymyśliłem tej bajeczki. Mianowicie mój post sprzed prawie 3 lat gdzie właśnie pisałem o tej skrzyni (w temacie o Ruthless Seven chyba).

http://forum.tibia.pl/showpost.php?p=929177&postcount=41

shoq
03-06-2009, 19:19
No tak, myślałem o innym rodzaju skrzynki. Nawet jeśli Ty nie wymyśliłeś, to twój kolega mógł to zrobić.

Pirate Cutthroats
03-06-2009, 20:01
No tak, myślałem o innym rodzaju skrzynki. Nawet jeśli Ty nie wymyśliłeś, to twój kolega mógł to zrobić.

-.- Przyjmij, że jednak istnieje. Straszny z Ciebie niedowiarek. Po prostu ten Andro Giant to typ człowieka, który mówi to ci widzi - czyli nie kłamie. A, że akurat on trochę bardziej się wysila w zgłębianiu tibijskich tajemnic niż reszta graczy, to nie moja wina.

Zamiast pisać na forum lepiej idź do kazzo i postaraj się coś wykombinować. Niestety nie mam żadnych wskazówek co do miejsca ukrycia tej skrzyni.

shoq
03-06-2009, 21:04
Uodporniłem się na nieudowdnione pro odkrycia. A do kazzo pójdę, możesz być pewny.

Isulaf
07-06-2009, 06:40
I co już nic nie będzie się działo z tym tematem?
@Shoq
Jedziesz byky jedziesz ;q

shoq
07-06-2009, 10:29
Będzie się działo :) Tylko chwilowo jesteśmy w martwym punkcie, trzeba coś znaleźć...

piwuch
07-06-2009, 12:18
probowalem przyrzadzic potion of regained vision ale nic sie nie dalo wsadzic do muga.

shoq
07-06-2009, 13:14
Bo potion of regained vision robi się, dając Nemalowi składniki. Raczej spróbuj zrobić inne mikstury, ale wątpię, żeby się udało.

mistrz99
07-06-2009, 16:34
a jak sie nie da u tego Nemala to spróbuj w kociołku

Smoczek8228
07-06-2009, 20:05
nie da się, sprawdziłem. ani u nemala ani w kociołku, czy vial'u

redfaction
11-06-2009, 11:08
Sorry za offtop ale ktos sie tam klocil o kazz i bazyliszka, tak wiec - czy do komnaty sie da dostac to ja nie wiem ale nawet jak sie dostaniesz to z bazyliszkiem nie pogawedzisz.


# GIMUD - Graphical Interface Multi User Dungeon
# basilisk.npc: Datenbank für den Basilisken

Name = "Basilisk"
Sex = male
Race = 28
Outfit = (28,0-0-0-0)
Home = [32641,31943,15]
Radius = 2
GoStrength = 5

Behaviour = {
ADDRESS,"a",! -> EffectMe(9), Idle
ADDRESS,"b",! -> *
ADDRESS,"c",! -> *
ADDRESS,"d",! -> *
ADDRESS,"e",! -> *

ADDRESS,"f",! -> EffectMe(13), Idle
ADDRESS,"g",! -> *
ADDRESS,"h",! -> *

ADDRESS,"i",! -> EffectMe(14), Idle
ADDRESS,"j",! -> *
ADDRESS,"k",! -> *
ADDRESS,"l",! -> *
ADDRESS,"m",! -> *

ADDRESS,"n",! -> EffectMe(15), Idle
ADDRESS,"o",! -> *
ADDRESS,"p",! -> *
ADDRESS,"r",! -> *
ADDRESS,"s",! -> *

ADDRESS,"t",! -> EffectMe(17), Idle
ADDRESS,"u",! -> *
ADDRESS,"v",! -> *
ADDRESS,"w",! -> *
ADDRESS,"y",! -> *

ADDRESS,! -> Idle

BUSY,! -> NOP

VANISH,! -> NOP
}


Mało rozmowny ;-)

golonkamatu
11-06-2009, 12:26
Ciekawe skąd masz takie coś?

redfaction
11-06-2009, 12:28
abrakadabra, trzy lata temu niejaki Dennis prosto z Holandii shakował CipSoft, stworzył swój 100% rl like ots, a niektóre pliki porozdawał jak był pijanym. Mam mape spawny i npce.

_cineq_
11-06-2009, 14:21
nie mowie, ze ci nie wierze, ale nie ma chyba sladu o tym w google.

shoq
11-06-2009, 16:09
To prawda. A w dostanie się do bazyliszka i bez tego nie wierzę, chociażby dlatego, że jest na poziomie -8, co wyklucza wejście od dołu, a nad nim jest lawa. Możliwe byłoby teleportowanie się, co jest zupełnie bez sensu - to nie jest tajemna komnata maga, do której zostawił teleport, tylko śmiertelnie groźny bazyliszek, którego zamknięto tam na zawsze, by nikt już nie stanął z nim w oko w oko.

Beh0lder
12-06-2009, 00:01
(...) a niektóre pliki porozdawał jak był pijanym. Mam mape spawny i npce.

Wniosek ? Trzeba upic cma knightmare'a o/


To prawda. A w dostanie się do bazyliszka i bez tego nie wierzę, chociażby dlatego, że jest na poziomie -8, co wyklucza wejście od dołu, a nad nim jest lawa. Możliwe byłoby teleportowanie się, co jest zupełnie bez sensu - to nie jest tajemna komnata maga, do której zostawił teleport, tylko śmiertelnie groźny bazyliszek, którego zamknięto tam na zawsze, by nikt już nie stanął z nim w oko w oko. Coz czerwony kapturek chce aby go ugnoic wiec ... moze da sie tam jednak dostac jakos ? Moze krzyknac : bazyliszku zrzuc skorke bo chce obrabowac skarbiec kroozaka ... ?

(wiem ten post jest glupi nie komentujcie \o/)

Kosownik
12-06-2009, 10:17
Naprawdę super to zrobiłeś...
Wszystko opisane , screeny porobione...
Musiałeś stracić dużo czasu żeby takie coś napisać xD
Nie słuchaj innych co gadają głupoty ! Naprawdę świetna robota ! :)

Jesteś Wielki B)

Perfect*Doll
12-06-2009, 12:59
Tak, kawał naprawdę dobrej roboty.
Respect 4 U.

Nerczio
12-06-2009, 13:37
Oczywiście, że fajnie bo to Shoq robił :D, wypadałoby teraz posunąć się w poszukiwaniach

AncientPL
13-06-2009, 14:31
Pytanie do shoq.
moge cie prosic bys napisal do mnie na gg? 1439947
lub tutaj podal swoj numer.
czekam na odp.

Albus_Drops
14-06-2009, 11:02
Bardzo ładnie to opisałeś. Ja czytając to wpadłem na pewien naciągany pomysł.

Napisałeś ze jest plama oleju, pod nią jest ogień a jeden npc mówił ze olej się pali. Aby poślizgnąć się na oleju trzeba po nim przejść. Aby zapalić coś trzeba go dotknąć ogniem. Wiec może trzeba się palić i przejść po oleju by go zapalić ? Najlepiej ten podpalić sie z tego fire filda co jest blisko oleju :D

_cineq_
14-06-2009, 14:47
Bardzo ładnie to opisałeś. Ja czytając to wpadłem na pewien naciągany pomysł.

Napisałeś ze jest plama oleju, pod nią jest ogień a jeden npc mówił ze olej się pali. Aby poślizgnąć się na oleju trzeba po nim przejść. Aby zapalić coś trzeba go dotknąć ogniem. Wiec może trzeba się palić i przejść po oleju by go zapalić ? Najlepiej ten podpalić sie z tego fire filda co jest blisko oleju :D

chyba nie jako jedyny na to wpadles ;f

Beh0lder
15-06-2009, 00:19
Moze nalezaloby rozlac na to jakas inna substancje ...? Lub nie robic probowac rozpalic tego magia tylko tradycyjnymi metodami bo jak na razie magia zawodzi ;x...

@down
gdzie ty tu opowiadanke widzisz to ja nie wiem ;x zwykly spis rzeczy ktore da sie zrobic / sa na jakundaf desert

RonMasterBlaster
15-06-2009, 22:09
Spodobał mi się ten temat i teraz regularnie go codziennie odwiedzam. ;)
Właśnie przez takie opowiadanka gra nabiera smaku ;]
Dobra robota, shoq ;)

Rudimir
18-06-2009, 13:13
Ja mam pytanie jakich składników potrzeba do potion of regained vision ? Czy tylko red rose ?

Michnik of Celesta
18-06-2009, 13:43
Ja mam pytanie jakich składników potrzeba do potion of regained vision ? Czy tylko red rose ?
Zgodnie z książką musisz mieć jeszcze mąkę , ciasto (dough) , cherry i roll.

DK-LOG.911
20-06-2009, 12:07
@Kosownik, Perfect*Doll, Nerczio, RonMasterBlaster

Ten temat nie jest do komentowania, tylko do myślenia.

@redfaction

Czyli cokolwiek do niego napiszemy zaatakuje nas ;/.

@topic

TORGowcy są dalej od nas, bo mają LevelSpy'e. Też trzeba kupić taki, żeby CipSoft go nie wykrył, i DOKŁADNIE przeskanować Jakundaf.

Pozdrawiam, DK.

Nerczio
20-06-2009, 13:27
@topic

TORGowcy są dalej od nas, bo mają LevelSpy'e. Też trzeba kupić taki, żeby CipSoft go nie wykrył, i DOKŁADNIE przeskanować Jakundaf.


Śmieszne, śmieszne i jeszcze raz ŚMIESZNE. Tak, rób questy skanując mapę spybotem. Jestem pewien, że odkryjesz wtedy jaskinię RPG w Tibi.

@Kosownik, Perfect*Doll, Nerczio, RonMasterBlaster

Ten temat nie jest do komentowania, tylko do myślenia.


Właśnie to zrobiłeś - skomentowałeś, a to przecież nie temat do tego !


@Topic
Odwołując się do tematu, myślę że kolejnym punktem będzie się dostanie do Banshee LUB na wyspę Amros. Z kolei dostanie się na wyspe Amros prawdopodobnie łączy się ze switchem u nekromanty.
Pozdrawiam,
Nerchio

Beh0lder
20-06-2009, 16:51
@Kosownik, Perfect*Doll, Nerczio, RonMasterBlaster

Ten temat nie jest do komentowania, tylko do myślenia.

@redfaction

Czyli cokolwiek do niego napiszemy zaatakuje nas ;/.

@topic

TORGowcy są dalej od nas, bo mają LevelSpy'e. Też trzeba kupić taki, żeby CipSoft go nie wykrył, i DOKŁADNIE przeskanować Jakundaf.

Pozdrawiam, DK.

Zmartwychwstales !!! Jestes lepszy od Jezusa... a miales juz tu nie wchodzic ;) ....

TORGowcy z Piombonem na czele czy cos tam wiedzacym kims tam satanistycznego kosciola tipjii moga sie gdzies ugryzc , spy botem wszystko juz zostalo przeskanowane na jakundafie wiec nic nie znajda o czym my nie wiemy (czyli nie sa dalej ) , zreszta bedzie up to sie przejde ...
Co do wykrywania to z firewallem sa poradzisz a co do mega cipsoftoskiego oprogramowania antybotterskiego to dziala to odnosnie cave botow , spell casterow na AFKu .

Do myslenia , po co (po co tutaj )? Moze nas mistyfikator Piombon oswieci... a jak trolle zaczna myslec to wyjdzie z tego tematu to co w dziale rookgaard z jednym... co istnieje juz od ladnych paru lat.

Nerczio
29-06-2009, 13:55
@bump

A tak przy okazji, sprawdzana jest teoria o płynach ( z zabałaganionej jaskini) wylewanych na switche ( 24 możliwości)


Pogłówkujmy jak dostać się do Szyszymory (banshee). Za nią czekają dwaj Obserwatorzy. Po co oni ją tam zamykali?

@ Down A ja myślę ( i nie tylko ja), że 'Obserwatorzy' są tylko po to, aby zdobyć Spellbook < potrzebny do DesertQuesta(dla sorca). Nie trzeba wtedy lecieć np. do shopu w Thais czy Venore, a można zdobyć WSZYSTKIE ITEMY POTRZEBNE na pustyni.

Co więcej, skąd masz pewność, że kolejnym krokiem będzie dotarcie do Banshee, a nie np. na wyspę Amros?

Pozdrawiam

DK-LOG.911
29-06-2009, 14:09
a miales juz tu nie wchodzic ....

Chodziło o Odpowiedź na zagadki, ale temat Miecza zamknięty.

@topic

Pogłówkujmy jak dostać się do Szyszymory (banshee). Za nią czekają dwaj Obserwatorzy. Po co oni ją tam zamykali?

shoq
29-06-2009, 19:01
Być może te beholdery to stare zboczuchy, które podglądają "piękną" panią.

Możliwe też, tak jak napisał Nerczio, że są one tam tylko po to, by można było zdobyć spellbooka. Z rotwormów można zgarnąć sworda, apple znajdziemy za tp roomem, a crossbow z minoarchera za 1 i 3 bramką hall of the lost doors.

A jeśli rzeczywiście to oni zamknęli tam banshee, to nie sądzę, żebyśmy się tego dowiedzieli, bo żadna z książek o tym nie mówi.

Rocket Slayer
29-06-2009, 19:49
Możliwe też, tak jak napisał Nerczio, że są one tam tylko po to, by można było zdobyć spellbooka. Z rotwormów można zgarnąć sworda, apple znajdziemy za tp roomem, a crossbow z minoarchera za 1 i 3 bramką hall of the lost doors.
To się nazywa konkret!

shoq
29-06-2009, 21:09
To się nazywa konkret!

Zastanawiam się, czy to ironia :) Jeśli nie, to co to za konkret?

Rocket Slayer
30-06-2009, 19:11
Chodzi mi o to, że te itemy/potwory mają związek z "desert questem". A ubrali trochę w fabułę i dodali banananszi. Taki mój pogląd.

Co do ironii - tylko po 22

shoq
30-06-2009, 20:30
Banshee zostało dodane w update 7.2, w grudniu roku 2002. Pustynia powstała dokładnie 2 lata wcześniej. Dodanie banshee może być tylko "ozdobą", ot tak, dla klimatu albo jest równoznaczne z aktywacją questa.

Moim zdaniem quest jest aktywny i nie jest to ślepa wiara. Póki co, staram się szukać pewnych powiązań i sprawdzać nowe teorie.

Vizu
01-07-2009, 01:12
Co do oleju, być może należy wylać olej na nie aktywne switche? jeżeli on chciał naprawić nie działający zegarek poprzez wrzucenie go do oleju to dlaczego nie spróbować naprawić switcha właśnie wylewając na niego olej ;)?

shoq
01-07-2009, 01:19
Sprawdzone teorie.
Adrenius nie skusił się na żaden z napojów z bibliotecznych przepisów.
Próbowano podpalić olej fire fieldem, fire bugiem , fire swordem, fire axem, enchantowanymi brońmi, torchem - bezskutecznie.
W Carlin żaden z NPC nie odpowiada nic na temat Jeziora Amros czy Othmora.
Na wysepkę z dźwignią i fire devilami nie da się wejść, rozkopując ziemię poziom wyżej kilofem.
Wylanie oleju na nieaktywne przełączniki nic nie daje.
Lorbas i H.L. nic nie wiedzą na temat pustyni.

Też wcześniej na to wpadłem, sprawdziłem, nie działa.

Vizu
01-07-2009, 01:48
Ahh faktycznie... przepraszam, przeoczyłem ten fragment...

Beh0lder
01-07-2009, 13:23
A moze nie olejem trzeba tylko czyms innym , szlamem ,krwia , woda ,blotem , lemoniada , pifkiem , winkiem , sikami itp. (moze łomem ? ) ?

ArtemisFowlJuniorPierwszy
01-07-2009, 15:49
1) Próbował ktoś przekopać łopatą i kilowem całą pusynie i tereny pod nią??
2) Mam pewną tezę: Może jeśli w pokoju przed nagrodami z deserta, tam gdzie są switche i lavel dla palla, jeśli by położyć inne przedmioty to czy by nie przeniosło do innego pomieszczenia.
3) Z czym wam się kojarzy:
Druid i niedźwiedź
Sorc i Fire Devil
Knight i Orc Bersercer
Pall i Mino Archer

Pod pustynią są pomieszczenia z tymi potworami i myślę, że gdyby położyć inne przedmioty położyć w final roomie deserta to poszczególne profesje przeniesie do danego tunelu. Bo inaczej do nich sie dostać nie da :( . I powiedzmy że po pokonaniu tych badziewi i po przekopaniu tych 4 tuneli czy nie znalazłby się tam jakiś surprise :) o którym nikt nic nie wie(wyłączając oczywiście GM'ów)

ArtemisFowlJuniorPierwszy
01-07-2009, 15:59
Kumpel mi mówił wczoraj(jak powiedziałem mu o swojej teorii) że w tibii jest więcej miejsc z potworami przy TP'cach i lavelach do których nie można się zwyczajnie dostać.

Nasunęła mi się 2 teoria:
O ile są te inne miejsca to może należy znaleźć 1 miejsce, z którego przeniesie nas do 1 takiego pokoju(np ten z Benią przy Beholderach) i teraz tak:
1.Przekręcamy Lavel i wchodzimy w TP: Przenosimy się do następnego pomieszczenia.
2.Lavel zostaje tak jak jest i go on TP: Exit(powiedzmy że taki jak koło F.roomu deserta->świątynia bodajże Adreniusa)

Ad.1
Po paru takich pokojach(o ile są)(potwory umieszczane będą albo w kolejności na mapie albo siły jaką władają) w końcu natrafimy:
a)Final room całego questa:)
b)Kolejną wskazówkę:(

Ad.2
Spróbujmy znowu z Ad.1B)

----------------------------------
Spytam kolegę o te miejsca

ArtemisFowlJuniorPierwszy
01-07-2009, 16:01
A moze nie olejem trzeba tylko czyms innym , szlamem ,krwia , woda ,blotem , lemoniada , pifkiem , winkiem , sikami itp. (moze łomem ? ) ?

Jeszcz jest w ciul soków :]

Nerczio
01-07-2009, 16:58
@up,2up,3up
Na początek, naucz się edytować. Następnie czuję sie zmuszony powiedzieć, iż czytałem twoje 3 posty (zamiast 1) i tak naprawdę NADAL NIE WIEM O CO CI CHODZI. Jeśli chcesz to możesz kopać całą pustynie wzdłuż i wszerz, a i tak nic nie znajdziesz. Co więcej, JESTEM PEWIEN, że desert quest room ( chodzi o switche) do niczego więcej nie służą.


3) Z czym wam się kojarzy:
Druid i niedźwiedź
Sorc i Fire Devil
Knight i Orc Bersercer
Pall i Mino Archer

[...] że gdyby położyć inne przedmioty położyć w final roomie deserta to poszczególne profesje przeniesie do danego tunelu. Bo inaczej do nich sie dostać nie da :( .
Uwaga, uwaga! Kojarzy mi się z ......... TIBIĄ. Tak jest, nie przesłyszałeś się, a tunele ( jeśli dobrze kojarze o które ci chodzi) są dostepnę za pomocą teleport roomu na desercie. Dostanie się do tych tuneli to część Desert Questa.(dowiadujemy się jakie przedmioty dla konkretynych profesji)

Kumpel mi mówił wczoraj(jak powiedziałem mu o swojej teorii)[...] lavelach do których nie można się zwyczajnie dostać.
Ja też rozmawiam z kolegami, a tak przy okazji zastanawiam się co to jest lavel. Może mnie oświecisz?

[...]np ten z Benią przy Beholderach[...]


a)Final room całego questa:)
b)Kolejną wskazówkę:(

Ja też rozmawiam z kolegami, a tak przy okazji zastanawiam się co to jest lavel. Może mnie oświecisz? Benia? Sorry, nie znam. I nadal nie wiem czemu final room ma być lepszy od wskazówki, przecież to one dają zabawę tym nie expiącym, prawda?

A moze nie olejem trzeba tylko czyms innym , szlamem ,krwia , woda ,blotem , lemoniada , pifkiem , winkiem , sikami itp. (moze łomem ? ) ?

Próbowano rozlać płyny z 'zabałaganionego pokoju' na switche - żadnych widocznych rezultatów.

shoq
01-07-2009, 17:12
A moze nie olejem trzeba tylko czyms innym , szlamem ,krwia , woda ,blotem , lemoniada , pifkiem , winkiem , sikami itp. (moze łomem ? ) ?

Przeoczyłem jakąś wskazówkę, czy gdzieś pisało, że trzeba nasikać na switche? W jakim celu mielibyśmy wylewać na to lemoniadę, piwo itd? Olej jest zrozumiały - usprawnia działanie mechanizmów, ale reszta?
1) Próbował ktoś przekopać łopatą i kilowem całą pusynie i tereny pod nią??
Możliwe. Jeśli tak - to nic nie znalazł. Jeśli nie - żadna strata, dzięki level spy'om nie musimy jak idioci latać z kilofem po rozległej pustyni.
2) Mam pewną tezę: Może jeśli w pokoju przed nagrodami z deserta, tam gdzie są switche i lavel dla palla, jeśli by położyć inne przedmioty to czy by nie przeniosło do innego pomieszczenia.

Teoria wydumana, ale całkiem ciekawa. Obawiam się jednak, że w Tibii coś takiego nie przejdzie.
i po przekopaniu tych 4 tuneli czy nie znalazłby się tam jakiś surprise :) o którym nikt nic nie wie(wyłączając oczywiście GM'ów)
Skąd gmowie mogliby coś o tym wiedzieć? Oni nie zajmują się wymyślaniem questów.
Jeszcz jest w ciul soków :]
Które zostały dodane stosunkowo niedawno, a quest istnieje przynajmniej od 7.3.

DK-LOG.911
01-07-2009, 18:22
o którym nikt nic nie wie(wyłączając oczywiście GM'ów)

Mistrzowie Gry to zwykli gracze, którzy po prostu mają prawo banować graczy i mają kilka zaklęć teleportacji. Z CipSoftem nie utrzymują bezpośrednich kontaktów. Niektórzy myślą, że to GMowie stworzyli Tibię. To jeden wielki błąd.

Pozdrawiam, DK.

Nerczio
04-07-2009, 18:27
@bump i prośba o podawanie niesprawdzonych teori, ja będę sprawdzał czy dają nam coś

Jezeli tak trudno podpalic ten olej to moze trzeba najsilniejszym tibijskim czarem Hell's Core albo Rage of the Skies??

Szanuję twoją teorie - na razie jej nie sprawdzę ( nie mam pacca, pózniej raczej będzie), ale i tak wątpie żeby wymyślili coś takiego

Johanes19
04-07-2009, 19:22
Jezeli tak trudno podpalic ten olej to moze trzeba najsilniejszym tibijskim czarem Hell's Core albo Rage of the Skies??

DK-LOG.911
04-07-2009, 22:55
Furia z niebios nic Ci nie da, no chyba, że chcesz zabić w obronie własnej kilku nekromantów z Bractwa Kości. A Centrum Piekła też nic nie zdziała (1k mi wisisz, bo tyle wymiana czaru w jedną i drugą kosztuje ]:( ).

piwuch
05-07-2009, 10:40
chcialbym zauwazyc ze nekromanta jest wyznawca fafnara czyli boga ktorego posagi pojawily sie na zamku i w swiatyni w carlin po ost update

shoq
05-07-2009, 13:45
Fafnar jest kobietą...

DK-LOG.911
05-07-2009, 15:16
Dokładnie. To ta "zła" siostra Suona. On Ją goni, a ona ucieka, i dlatego są wschody i zachody (tak, w Tibii są 2 słońca. Nie wierzysz? Przeczytaj Genesis!).

http://img341.imageshack.us/img341/3842/arasheltobot.png

piwuch
06-07-2009, 13:37
kogo to obchodzi czy ze jest kobieta ... lol
chcialem zwrocic uwage na zwiazek necromanty z carlin

Colossus
07-07-2009, 14:51
Chcialbym sie z Toba skontaktowac. Mozesz mi podac swoje gg albo msn? Gram na serverze Nova i juz od kilku lat probuje rozwiazac ta zagadke. Mysle, ze mozemy sie wymienic informacjami albo razem tam pojsc. Mam kilka ciekawych teorii:p. Dobrze by bylo jakbys mial jakas postac na Novej.

shoq
08-07-2009, 13:30
Adrenius nie pomoże nam w tym queście. Jest tylko kapłanem, który zbiera datki na świątynię i ma za pazuchą klucz, który jest gotowy ci oddać, jeśli dowiedziesz swojej wiedzy.

@up:
Napisałem Ci pw.

karakan2
15-07-2009, 15:49
Jako, że już od kilku dni nikt nie napisał nic nowego w temacie, a shoq nie logował się od 4 dni, więc nie odpowiada na PW, to może ja coś napiszę.
W ciągu ostatnich dni przeczytałem ponad 100 stron na różnych forach na temat podziemi pustyni. Trochę ciekawych rzeczy się dowiedziałem, trochę zmyślanych historyjek i trochę gdybań. W pierwszym poście chyba wszystkie znane fakty zostały ładnie opisane. Ale wczoraj podczas buszowania na pewnym forum przeczytałem dość ciekawego posta:
http://www.tibiacity.org/forum/showthread.php?p=103363#post103363
Dla "nieszprechających" po angielsku, użytkownik pisze, że spędził 6-7 miesięcy na przeczesywaniu pustyni i znalazł kilka "sekretnych przełączników" ulokowanych na ścianach. Co więcej pisze, że jest sposób na zabicie Banshee.
Ile w tym prawdy? Tego nie wiem. Użytkownik podpisał się jako Toxi - gracz z serwera Calmera. Ja gram na tym serwerze, jednak nikogo o tym nicku tam nie znalazłem :/
Od wczoraj przeczesuję pustynię i już dość dużą ilość ścian wyklikałem, jednak nic nie znalazłem (wiele ścian traktowałem też kilofem i łomem, dla pewności).

PS: Czy gra ktoś może na serwerze Calmera i jest zainteresowany wspólnym rozwiązywaniem tajemnic Pustyni Jakundaf? :)

Nerczio
16-07-2009, 16:54
Shoq na razie nie będzie, a jeśli chodzi o te przełączniki w ściane to mówi o nich gość, którego nazywam ( nie tylko ja ) : "wiem, ale nic nie powiem". Oznacza to, że prawie z pewnością nie ma żadnych przełączników w ścianach, bo polegało by to na przeszukaniu całych podziemi, a nie o to chodzi.
Nie ma sensu zwiedzać tego samego po raz n-ty skoro wszystko zostało odkryte i teraz trzeba wykombinować, co trzeba zrobić.

karakan2
17-07-2009, 15:38
Zgadza się, trochę desperacko się za to wziąłem. No to trzeba szukać ODPOWIEDNICH wskazówek. Jedyna logiczna rada jaką do tej pory znalazłem to "Iść śladami Cropwella". Trzeba będzie się nad tym porządnie zastanowić.

Btw. Piombon napisał kiedyś, żeby przy okazji Jakundaf Questa pobawić się w postmana, a możemy trafić na autora jednej z książek spod pustyni (tej z płonącego pokoju za dziurą ze skorpionem bez ropeplace). A autor pisze, że aktualnie jest farmerem. Mamy kilku farmerów, którzy nie chcą współpracować. Być może trzeba sprawdzić postacie z postmana. No i tu przychodzi mi do głowy jeszcze jedna sprawa, w książce nasz farmer (niedoszły poszukiwacz przygód) pisze, że zajmowanie się owcami bardzo mu się podoba. Może owce to pewien trop ;)

Zosija
18-07-2009, 11:50
Adrenius nie pomoże nam w tym queście. Jest tylko kapłanem, który zbiera datki na świątynię i ma za pazuchą klucz, który jest gotowy ci oddać, jeśli dowiedziesz swojej wiedzy.


Adrenius... wydaje mi się, że on nie pomoże. Czytaliście pewnie jego recenzję książek?

Zwiedziłam ostatnio dokładnie pustynię, i ciekawi mnie co przesuwa dźwignia koło lawy... Nie wiedziałam o tych drzwiach, które można rozwalić łomem, muszę to koniecznie sprawdzić :)

Po przeczytaniu wszystkich książek, rzeczywiście interesująca wydaje się sprawa oleju. I zgadzam się z Tobą- Jakundaf Desert kryje w sobie więcej niż Vocation Quest, Panpipe Quest i Spike Sword Quest.

A, no i nie wiedziałam że da się odblokować te kraty przy smokach. Ciekawe. :D

karakan2
18-07-2009, 13:10
Z tego co wiem to dźwignia przy lawie otwiera właśnie kraty w pomieszczeniu ze spike sword questem (czyli tam gdzie dalej są m walle i smoki).
A recenzja książki Adreniusa służy głównie do tego żebyśmy odpowiedzieli mu na kilka pytań i uzyskali od niego klucz (chyba do teleport roomu z vocation questa). Więc to nam się nijak nie przyda (prócz dźwigni :P ).

Kolejna sprawa, rasa, która zamieszkiwała kiedyś podziemia pustyni znała magiczne właściwości Talonów. Może by to jakoś powiązać? Skoro kratka z olejem przy trumnach jest oskryptowana to może Talon coś tu pomoże? Na oleju? Może na jakimś switchu?

PS: Żaden z farmerów tibiowych nie chce powiedzieć nic na interesujące nas tematy. Może nasz farmer już nie jest farmerem?
PS2: Pod pustynią jest penpipes quest, przedmiot muzyczny, nie potrzebny do niczego. Pierwsze skojarzenie - elfy? Banshee? No właśnie, trochę zbyt trywialna nagroda na pustynne podziemia. Może to coś więcej niż zwykła ozdoba?

Zosija
18-07-2009, 15:52
Kolejna sprawa, rasa, która zamieszkiwała kiedyś podziemia pustyni znała magiczne właściwości Talonów. Może by to jakoś powiązać? Skoro kratka z olejem przy trumnach jest oskryptowana to może Talon coś tu pomoże? Na oleju? Może na jakimś switchu?


to może być jakiś trop.. trzeba po prostu iść i sprawdzić.


PS2: Pod pustynią jest penpipes quest, przedmiot muzyczny, nie potrzebny do niczego. Pierwsze skojarzenie - elfy? Banshee? No właśnie, trochę zbyt trywialna nagroda na pustynne podziemia. Może to coś więcej niż zwykła ozdoba?

panpipe.. hmm no nie wiem nie wiem... wiesz, nagrody z questów rzadko są powiązane z miejscem w którym się znajdują.

karakan2
18-07-2009, 16:13
panpipe.. hmm no nie wiem nie wiem... wiesz, nagrody z questów rzadko są powiązane z miejscem w którym się znajdują.

Miałem raczej na myśli to, że penpipes quest może wcale nie być oddzielnym questem, a częścią Jakundaf questu ;) Co do Banshee to wiemy, że jeden z jej ataków to właśnie "nutki", więc jakieś powiązanie z muzyką jest...

Co do talonów, to może uda mi się to sprawdzić w niedzielę wieczorem, albo w tygodniu. W pojedynkę nie da rady, a nie mam nawet kogo zaciągnąć na pustynię (długo nie grałem, no i przez ten czas sporo znajomych też się wykruszyło).

@Down
No co do przełączników zgadza się, zresztą nie miałoby to najmniejszego sensu. co do oskryptowanych pół to dzięki za informacje. Nie wiedziałem. Ale to nie zmienia faktu, że oskryptowane pola zapewne gdzieś tam są ;)

Leik~
18-07-2009, 17:56
Wszystkie mity odnosnie oskryptowanych pol kratek byly obalone ze 3-4 lata temu, chyba ze cos sie zmienilo do tego czasu.

Kraty przy quescie na spike sworda odblokowuje sie wlasnie ta dzwignia niedaleko lavy.

Jeszcze odnosnie tego co ktos wczesniej napisal o tym, ze w scianach znajduja sie przelaczniki, niestety, jakies 2 lata temu bylo glosno o pewnej osobie ktora rzekomo weszla do pokoju z banshee lecz w zaden sposob nie potrafila tego udowodnic, nastepnie nikt nic nie znalazl, a sprawa ucichla. Po niecalym roku znowu ktos pisal o sekretnych polach i przelacznikach, ale nie bylo zadnych dowodow.

Milten Magician
18-07-2009, 22:49
2x@up

Z Leik~ spędziliśmy masę czasu nad tym.

Talony nie działają - sprawdziłem to. Pól funkcyjnych w podłodze też nie znaleźliśmy, jedyne co MOŻE (w co wątpię) może być teoria o jakiejś ścianie funkcyjnej...

Ale jak czytam te wasze niektóre teorie to mnie dziki śmiech napada.

@down

My nie, pierwsze słyszę o takiej teorii.

karakan2
18-07-2009, 23:26
Wasze, nie wasze. Jeszcze żadnych własnych teorii nie wyłożyłem :P I raczej nie mam zamiaru. Staram się bazować na tym co da się w tibii przeczytać/usłyszeć. Ściany odpadają, nigdzie, dosłownie nigdzie nie ma na ten temat ani jednej wzmianki.

Fajnie, że sprawdziliście talony, jedno z głowy. Ale z talonami wiąże się jeszcze jedna teoria. Jeśli dobrze pamiętam to w jakiejś książce z Demony napisanej przez Warlocki znajduje się tekst o tym, że talony posiadają moc "przesuwania" lawy. mamy 2 miejsca, które są niedostępne z powodu lawy: skrzynię za drzwiami otwieranymi łomem, oraz wysepkę z dźwignią na SSQ. Czy to ktoś może sprawdzał?

@Edit
Kurcze, chyba trochę pokręciłem, już dużo czasu minęło odkąd miałem okazję przeglądać te książki. Teraz na TibiaWiki znalazłem treść. Pomieszałem dwa tytuły: The Power of the Talons (http://tibia.wikia.com/wiki/The_Power_of_the_Talons_(Book)) i How to Control the Lava (http://tibia.wikia.com/wiki/How_to_Control_the_Lava_(Book)). Czyli chyba jednak chybiony pomysł... Chociaż nie wiemy jaką moc można uwolnić z talonów za pomocą lawy ;)

@Down
Adrenius nie reaguje na nic związanego z panpipes, amethystami, power ringiem, muzyką, kamieniami szlachetnymi, lawą, Talonami etc.

Zosija
19-07-2009, 00:01
Miałem raczej na myśli to, że penpipes quest może wcale nie być oddzielnym questem, a częścią Jakundaf questu ;) Co do Banshee to wiemy, że jeden z jej ataków to właśnie "nutki", więc jakieś powiązanie z muzyką jest...

ok- jakiś tam związek jest. zgadzam się z teorią, że może być to część jakundaf questa, ZWŁASZCZA, że kartka, która leży za drzwiami otwieranymi łomem, za mostkiem, mówi o dziwnym kamieniu który coś w sobie kryje. pewnie chodzi o owy kamień z panpipe, tylko dlaczego tak bardzo to schowane w głębi pustyni? może trzeba zagadać do Andreniusa i pomówić z nim o panpipe albo kamykach?

Leik~
19-07-2009, 12:09
Adreniusa zostaw w spokoju na razie, poukladaj wszystko sobie po kolei.

I tutaj chodzi o kamien, o ile dobrze pamietam, ktory mozna rozwalic kilofem niedaleko berserkerow, poszukaj a znajdziesz.

#Karakan
To, ze sprawdzilismy talony kilka lat temu i nie przynioslo to jakiegokolwiek efektu nie znaczy, ze trzeba je kompletnie wykluczcyc, poniewaz moga byc jeszcze przydatne w przyszlosci.

Zosija
19-07-2009, 12:43
Adreniusa zostaw w spokoju na razie, poukladaj wszystko sobie po kolei.

I tutaj chodzi o kamien, o ile dobrze pamietam, ktory mozna rozwalic kilofem niedaleko berserkerow, poszukaj a znajdziesz.
.

ten kamień też znalazłam. w ogóle po drodze walę kilofem i łopatą w co się da:)
tyle że tenże kamień nie kryje w sobie niczego ciekawego... przejście, kolejna dziura i już... poza tym, ten wędrowiec pisze, że nie zbliżył się do niego, ponieważ bał się lwów- czyli musi znajdować się na powierzchni pustyni.

karakan2
19-07-2009, 14:16
Zosija, ten kamień o którym piszesz to ten sam, w którym jest umieszczony klucz do panpipes. Można go zostawić w spokoju, do niczego się nie przyda, ma tylko zwrócić naszą uwagę żebyśmy klucz znaleźli.

Kamień, który możemy potraktować kilofem jest opisany w jednej z książek z biblioteki. Książka mówi o tym, że wszytko jest zrobione z piasku. Jest tam wzmianka o tym, że jak weźmiemy duży młot i uderzymy nim kamień to też zamieni się w piasek. Za kamieniem w skrzyni respi się jakiś kluczyk, nie wiem czy nie do drzwi ze skrzyną pod pentagram roomem. Czyli też część deserta.

Kurcze, no te talony mnie gryzą trochę, bo gdzieś w bibliotece przeczytałem, że mieszkańcu pustyni znali ich magiczne właściwości, więc może to jednak być trop. No i ta sprawa niedoszłego poszukiwacza przygód, który jednak został farmerem. W pamiętniku wspominał też o tym, że nie zdobył jeszcze dwóch ostatnich tomów książki z poradami jak zostać poszukiwaczem przygód.

Michnik of Celesta
19-07-2009, 16:11
Kamień, który możemy potraktować kilofem jest opisany w jednej z książek z biblioteki. Książka mówi o tym, że wszytko jest zrobione z piasku. Jest tam wzmianka o tym, że jak weźmiemy duży młot i uderzymy nim kamień to też zamieni się w piasek. Za kamieniem w skrzyni respi się jakiś kluczyk, nie wiem czy nie do drzwi ze skrzyną pod pentagram roomem. Czyli też część deserta.


Ten klucz otwiera drzwi w fire devils pit. Znajduje się tam księga , chyba jedna z części Dangers of Adventures , o ile pamiętam ;d

shoq
25-07-2009, 14:06
Nie było mnie, więc skomentuję po kolei.
Jedyna logiczna rada jaką do tej pory znalazłem to "Iść śladami Cropwella"
Dlaczego mielibyśmy iść śladami Cropwella? Erin Cropwell zginął przy wejściu do podziemi pustyni. Jeśli chcesz iść w jego ślady - droga wolna.
Btw. Piombon napisał kiedyś, żeby przy okazji Jakundaf Questa pobawić się w postmana
Już na torgu wykazałem, że to blef.
Kolejna sprawa, rasa, która zamieszkiwała kiedyś podziemia pustyni znała magiczne właściwości Talonów.
Ta rasa to prawdopodobnie Cenath. Panpipe, Banshee również wskazują na elfy.
panpipe.. hmm no nie wiem nie wiem... wiesz, nagrody z questów rzadko są powiązane z miejscem w którym się znajdują.
Moim zdaniem się mylisz.

Jeśli ktoś ma wątpliwości co do zdobycia kluczy, to naprawdę, proszę, sprawdzajcie to na wiki. Tam jest wszystko na ten temat.

Zupełnie zapomniałem o skrzynce za lawą. Ta dźwignia na wysepce z fd i jezioro Amros zupełnie odwróciły moją uwagę od tego cennego detalu.

karakan2
25-07-2009, 17:10
A mamy pewność, że Erin zginął na pustyni? Chyba 100% pewności nie mamy.
Ale chyba ta porada dotycząca Cropwella, którą przytoczyłem byłą podana przez Piombona, a skoro Piombon nie mówił całej prawdy, to być może jest to błędny trop.

Od jakiegoś czasu nie mogę wymyślić nic nowego. Jedyne co mi przyszło do głowy to może powiązanie w jakiś sposób z całą sprawą diamentu, który respi się w pomieszczeniu ze śmieciami...

Może ktoś ma jakieś pomysły, spostrzeżenia dotyczące tych kilku miejsc oddzielonych lawą?

shoq
26-07-2009, 09:01
Tak, ciało Erina wraz z jego dziennikiem znajdziemy obok poison spidera, za wejściem do ruin.
Nie wiem czy zapanowanie nad lawą coś da. Rzeczywiście, talony najprawdopodobniej mają magiczne właściwości, ale pewnie ich mocy da się użyć tylko w określonych miejscach.
Nie możemy ich jednak jednoznacznie wykluczyć, chociaż wątpię, żeby Demona miała związek z Jakundafem.

Rebel93
18-08-2009, 11:12
Te talony mogą mieć jakieś znaczenie. Jak wcześniej przeczytałem sa w stanie kontrolować lawę.W pomieszczeniu koło smoków jest po prawej stronie lawa a za nią dźwignia, na lawie są ognie ale każdy innej wielkości. Może rzucenie talonow na te ognie od najmniejszego do największego cos da. Mam jeszcze jedno spostrzeżenie talony mozna zdobyć z questu w którym jest takze Giant Smithhammer, a gdzies uslyszalem, ze w pewnej ksiazce bylo napisane, ze jeden z kamieni mozna rozwalic duzym mlotem. Do tego ktos powiedzial ze moze miec z tym zwiazek zepsuty TP na Isle of the Kings i ze mozliwe jest ze nieaktywne przelaczniki w bibliotece go naprawiaja, a TP moglby prowadzic do Banshee. To tylko moje spostrzezenia i domysly. Jesli ktos jest w stanie niech to sprawdzi bo moze okazac sie przydatne. Prosze o wyrozumiaosc jesli sa jakies niescislosci ale zajmuje sie tym od niedawna i staram sie ruszyc "cokolwiek" w tej sprawie.

Dziekuje za uwage :)

karakan2
24-08-2009, 10:53
Jeśli chodzi o Giant Smithhammer to raczej nic z tego. Ta notka o niszczeniu kamienia młotem to wskazówka odnośnie desert questa. Pod ziemią jest miejsce, gdzie możemy zniszczyć kamień używając kilofa, a za kamieniem mamy skrzynkę z kluczem.
Co do talonów to właśnie idę sprawdzić. Pewnie okaże się, że wrzucę je do lawy na marne, ale co tam ;)

@Edit
Trochę talonów wpadło do lawy, w różnej kolejności, na fire fieldach, na samej lawie, na smoke'ach. Nic się nie wydarzyło, nic się nie udało odkryć niestety :/

shoq
27-08-2009, 15:21
Bezsensowne rzucanie talonów w przypadkowe miejsca do nieczego nie zaprowadzi. Potrzebujemy wskazówki.

Lukaszekbb
04-09-2009, 20:51
469 - Rok w w którym nadano dniu 14 Lutego nazwę (na cześć ŚW. Walentego?) - Walentynki

Jeżeli przyjąć że Amazon Set wypada tylko podczas najazdu na miasto, czy leży gdzieś tam na wyspie.

Możliwe jest też że w walentynki strażnicy beholderzy opuszczają miejsce które pilnują.

Ranyyyy, ale głupoty wygaduje.

Powodzenia wszystkim szukania rozwiązania tego, chociaż prawdziwych osób, które nadal lubią rozwiązywać takie zagadki jest coraz mniej..

No fajnie uśmiałem się.
Ale idziesz w dobrym kierunku, tylko nie tą drogą.
469 p.n.e. Urodził się Sokrates (data sporna lub przybliżona)
Następnie zacząć należy od tego http://pl.wikipedia.org/wiki/Sokrates
I poczytać co się da o naszych stworkach matematycznych (nie tylko Tibijskiej odmianie).
Miłej zabawy :)

Zapewniam że zagadka jest do rozwiązania,
Nie pytajcie o dalsze wskazówki czy podpowiedzi bo i tak nic to nie da :)

shoq
05-09-2009, 11:49
No fajnie uśmiałem się.
Ale idziesz w dobrym kierunku, tylko nie tą drogą.
469 p.n.e. Urodził się Sokrates (data sporna lub przybliżona)
Następnie zacząć należy od tego http://pl.wikipedia.org/wiki/Sokrates
I poczytać co się da o naszych stworkach matematycznych (nie tylko Tibijskiej odmianie).
Miłej zabawy :)

Zapewniam że zagadka jest do rozwiązania,
Nie pytajcie o dalsze wskazówki czy podpowiedzi bo i tak nic to nie da :)

Ta, ale to temat o pustyni, a nie o 469.

Lukaszekbb
05-09-2009, 12:42
Masz rację, ale czytając ten temat i po przeczytaniu tego posta tak sobie postanowiłem napisać, może komuś się przyda.

Charin
21-09-2009, 19:28
Ha! Takich refreshów się już nie robi, ale powinno!

pianino
28-10-2009, 15:56
Zastanawiam się tylko czy jakikolwiek NPC czy książka (poza tymi z deserta oczywiście) mówią coś o desercie. Adrenius spytany o Carlin wysyła nas do Thias...

Pietras_Askara
21-02-2011, 02:11
______:)______

mlekoleci
20-03-2011, 21:37
Kurcze, no te talony mnie gryzą trochę, bo gdzieś w bibliotece przeczytałem, że mieszkańcu pustyni znali ich magiczne właściwości, więc może to jednak być trop. No i ta sprawa niedoszłego poszukiwacza przygód, który jednak został farmerem. W pamiętniku wspominał też o tym, że nie zdobył jeszcze dwóch ostatnich tomów książki z poradami jak zostać poszukiwaczem przygód.

@Mysle ze to moze miec cos wspolnego z farmerem w thais. A magiczny mlot to najprawdopodobniej ten mlot, ktory sie zdobywa na pohu obok swiatyni. Ale to sa tylko moje domysly ;)) zobaczcie moze cos zdzialacie :))

adareczek
19-12-2011, 23:40
nawet nawet ciekawe ;p

Pietras_Askara
14-01-2012, 21:50
______:)______