PDA

Pokaż pełną wersje : Harmider przed aktualizacją.


Voniek
05-07-2009, 20:31
Każda aktualizacja jest zawsze wielkim wydarzeniem, zarówno dla tibijskiej społeczności, jak i dla CipSoftu. Oczywiście, całość przygotowań i dokonywanie aktualizacji trwa miesiące, ale im bliżej do końca, tym większy ruch i zgiełk panuje w firmie. Zwłaszcza w ostatnim tygodniu, kiedy to jest jeszcze wiele rzeczy, które trzeba zrobić, trudności, które nadal wymagają rozwiązania, błędy, które wciąż muszą być naprawione i nerwy, które trzeba trzymać na wodzy, ponieważ wszystko wydaje się być robione na ostatnią chwilę. Krzyki „Oh nieeeeee! Arrrrgh!” lub „Yippeeh!” można usłyszeć stosunkowo często za każdymi drzwiami, a kolejka do ekspresu do kawy wydaje się być coraz dłuższa podczas tych dni.

Jesteście gotowi na małą wycieczkę po siedzibie CipSoftu tuż przed aktualizacją? W ostatnich dniach przed wprowadzeniem update’u społeczność menedżerów postanowiła przenieść się do wybranych oddziałów CipSoftu w celu przyjrzenia się szałowi aktualizacji. CMowie podgrzali nieco atmosferę wypytując pracowników zarówno o nadchodzący update, jak i przywołując wspomnienia złych momentów podczas poprzednich aktualizacji ... które ponownie przyprawiły ich o zawrót głowy. Oto nasza historia:

CMowie zdecydowali, że piracki statek Akananto, eee to znaczy biuro będzie dobrym początkiem podróży. Gdy tylko otworzyli drzwi usłyszeli dźwięk szalonego klikania myszą. Akananto, Craban i nowy tester Andrej Delany wydawali się być skrzętnie zaangażowani w badaniach nad wytrzymałością myszy. Nagle Craban i Andrej zerwali się z krzeseł w szale radości by po chwili znowu usiąść gdy Akananto jęknął, że nadal nie można dokładnie powiedzieć, co się stało, ponieważ to, co miało mieć miejsce, nie miało. Początkowo nie zwracali na menadżerów uwagi, ale gdy zapytali się, o co chodzi to wprost utopili ich w powodzi wyjaśnień dotyczących próby odtworzenia dziwnego błędu, który był w jakiś sposób połączony z mechanizmami windy w domu NPC Telasa. Najwyraźniej nie był to ich pierwszy sukces w tego typu sprawie, ale ze względu na to, że nie mogli zlokalizować błędu, prawdopodobnie nie był to ich ostatni raz. Ponieważ zapowiadało się, że znowu zaczną masowo klikać w myszę, CMowie zdecydowali, że wrócą później i skierowali się prosto do grupy zajmującej się terenami.

http://img19.imageshack.us/img19/7907/13572125.jpg (http://img19.imageshack.us/i/13572125.jpg/)

Podczas, gdy Knightmare był zajęty oglądaniem zapowiedzi o questach, CMowie znaleźli Chayenne i Densona Larikę siedzących koło siebie przed ekranem. Wpatrywali się w niego zszokowani z szeroko otwartymi oczami i ustami, ponieważ kilku inteligentnych testerów pokazało im, jak jeden z ich błyskotliwych pomysłów może zostać wykorzystany do uczynienia czegoś złego. Jest jednak sposób, aby uzyskać lepsze wpływy na badania serwera przed aktualizacją, więc jest jeszcze czas, aby wykryć błędy. To one powodują pewnego rodzaju "niesprawiedliwość", która w grze jest bardzo krytykowana. Nawet myślenie o nich sprawia, że zalewa wszystkich zimny pot. Chayenne przypominała, że możliwe było odbieranie nieograniczonej ilości gotówki po aktualizacji w 2006 roku. Gracze mogli wzbogacić się, poprzez wymianę myśliwskich rękawic na pieniądze, podczas gdy NPC nie zabierał graczowi przedmiotu.

Dni na test serwerze były dość stresujące dla grupy zajmującej się treścią i ich wielozadaniowe umiejętności prawdopodobnie podskoczyły o kilka poziomów. Oprócz czytania olbrzymiej liczby zgłoszeń błędów, śledzenia i ich naprawiania, mieli na oku zapiski i tematy na testowych kanałach, a także starali się, aby wszyscy wiedzieli co oni robią, a zwłaszcza informowali kolegów, jak również wewnętrznych testerów. Aby pomóc im zrelaksować się trochę, pytaliśmy się ich o rzeczy, które w poprzednich aktualizacjach poszły źle, więc Chayenne opowiedziała kilka ciekawych historii.

http://img37.imageshack.us/img37/8089/28080906.jpg (http://img37.imageshack.us/i/28080906.jpg/)

Kilka lat temu, coś poszło źle z przedmiotami i ich opisami. Jakoś zostały wymieszane, że jak na nie ktoś kliknął, to wyświetlało się coś innego niż powinno. Na przykład napis na zbroi ze smoczych łusek mówił coś w rodzaju: „słyszysz złowieszczy szept z wewnątrz”, a każde ciało martwego gracza miało opis: „widzisz martwego trolla”. Zespół otrzymywał zgłoszenia typu "Ha ha, bardzo śmieszne :P" od kiedy gracze pomyśleli, że to może być kawał! Na szczęście, nie był to szkodliwy błąd, więc Chayenne miała niezły ubaw podczas czytania tych wszystkich raportów.

Opowiedziała również o mało szkodliwym i śmiesznym bugu, który wystąpił z wodą i bagnami. Te elementy zostały zaprojektowane, aby rzeczy, które zostaną na nie rzucone znikały. Im dalej tym lepiej. Jednakże, ktoś - kto nie zdawał sobie z tego sprawy - pomyślał, że zrobi wspaniałą dekorację również nad zwykłym, możliwą do przejścia na nim podłożem. I tak oto porażka obrała swój kurs. Wpierw, kropelki zła pochłonęły niewinne stwory, które po nich przeszły i chociaż ich głosy wciąż było słychać, mimo to więcej ich nie zobaczono! Przynajmniej to było to, co grupa zajmująca się treścią potrafiła zrekonstruować z zagmatwanych raportów mówiących "that monsters were yelling from that trickle". Niestety, niektórzy gracze również zostali zwabieni w tę kroplę, szukając tych biednych, krzyczących potworów... i puf! Znikali z ekranu do nikąd. Połknięci przez kroplę wody. Na szczęście mieli możliwość odzyskania tych odważnych podróżników.

Świadkiem opowieści Chayenne był Ogrey, którego tak zaintrygowały te historie, że postanowił przerwać pracę i posłuchać trochę, podczas, gdy CMowie uznali, że czas, aby pójść dalej. Kiedy opuścili ich biuro, Craban właśnie kończył swoją drugą, trzecią, czwartą... w każdym bądź razie którąś z kolei kawę dzisiaj. Na jego ekranie było kilka otwartych zakładek i okien: test board, klienta poczty e-mail, test serwer z kilkoma otwartymi kanałami, supertajne linijki kodu, mającym na celu zawładnięcie światem… no dobrze, to ostatnie może jest trochę przesadzone, ale z pewnością nie było to nic, o czym menadżerowie by wiedzieli. Craban powiedział, że tego ranka już naprawił zgłoszone błędy wraz z Content Teamem i Akananto. Podczas, gdy błędy klienta idą prosto do Akananto, aby poznać jego ognistą szablę rozpraszającą błędy, Craban zatrzymał dla siebie błędy serwera. CMowie nauczyli się również, że błędy są zwykle szybko identyfikowane. Wraz z nowym testerem Andrzejem, Craban próbował odtworzyć jedne z trudniejszych błędów, których wykrywanie trwało dłużej - w zależności o złośliwości bugów. Wiadomo o tym z poprzedniej wizyty u Akananto.

Tak czy owak, kiedy identyfikacja błędów jest zakończona, Craban zazwyczaj zatrzymuje się w biurze Stephana, aby odebrać informacje o błędach, które tego dnia naprawił. Był przekonany, że poprawki będą gotowe do wgrania późnym popołudniem. Aby tego dokonać, serwery testowe musiały być wyłączone na krótką chwilę. Podczas oczekiwania na poprawki, Craban jeszcze miał trochę czasu, aby przeczytać opinie od testerów, aby zrobić zestawienie krytyki oraz sugestii dotyczących usprawnień, które chciał później przedyskutować z różnymi osobami, aby zadecydować czy coś powinno być zmienione. Poza tym, odpowiedział na kilka pytań na prywatnym podforum. W tym samym czasie odwiedził grupy zajmujące się testowaniem nowego systemu pvp. Grupy te walczyły przeciwko innym i wylewały pikselową krew dokładnie badając nowy system czaszek. Jak można zauważyć w jego sygnaturze, Craban nie jest osobą o wielu twarzach, ale zdecydowanie jest człowiekiem z setką rąk, uszu oraz oczu.

Niespodziewanie otworzyły się drzwi, a do biura przyszedł Guido i był dosyć zainteresowany jak toczą się sprawy. Będąc kontrolerem menadżerów zajmujących się produktem, trzyma oko na wszystko związane z updatem. Ponieważ CMowie nie chcieli zakłócać jego instrukcji, wyszli cichutko z pokoju i zatrzymali się w pokoju zespołu technicznego, który znajduje się niedaleko pomieszczenia zespołu zarządzającego produktem. Zaglądając przez ich drzwi, wszystko wyglądało zwyczajnie. Oczywiście postępowali zgodnie z harmonogramem. Kierownik grupy administratorów wytłumaczył, że są w stanie pogotowia, gotowi do akcji w razie potrzeby. Zapewnili już, że są wystarczające siły, aby ogarnąć normalny start aktualizacji.

http://img217.imageshack.us/img217/6343/10050366.jpg (http://img217.imageshack.us/i/10050366.jpg/)

Nadszedł czas, by powrócić do Akananto. Król wszystkich test serwerowych piratów w walce z paskudnymi błędami klienta, które wystąpiły na test serwerze. Gdy menadżerowie spytali się o rzeczy, które pozostały jeszcze do zrobienia, wymruczał magiczne słowa ‘Tibia*****’. Tak jest, Akananto zajmuje się wprowadzeniem wszystkich wykwintnych rzeczy stworzonych przez dział zawartości do gry poprzez powiązanie dwóch paczek pełnych danych za pomocą których możecie zainstalować nowego klienta na waszych komputerach, jedna dla Windowsa, druga dla Linuksa. Oczywiście, musi się upewnić, że nie ma żadnych błędów w tych pakunkach. Ostatecznie, sprawdza, czy skaner wirusów i nowy klient mogą wspólnie współpracować.

CMowie zaczęli trochę wypytywać Andreja o ostatnie dni. Dołączył on do zespołu niedawno. Rozpoczęcie pracy tuż przed aktualizacją jest prawdziwym wyzwaniem, jednak on wykonuje kawał dobrej roboty. Oczywiście jego głównym zadaniem były testy, wyszukiwanie oraz naprawianiem bugów. Po takiej ilości informacji technicznych menadżerowie byli gotowi do stworzenia kilku prac artystycznych. Andrej kontynuuje rozmyślania nad strategiami ulepszenia wewnętrznych badań i tworzy grafiki królestwa. Oczywiście, nie zapomniano o Ogrey’u, który był totalnie zdziwiony wszystkimi wspaniałymi historiami, które wcześniej opowiadała mu Chayenne.

Legendarny grafik Jan był jeszcze zajęty rysowaniem nowego nagłówka na stronę internetową, kiedy CMowie siedzieli w jego pokoju. Zgadnijcie, kto jeszcze tam był? Craban6 i Guido zaglądali mu przez ramię. Słyszeliśmy, jak w trójkę wymieniają opinie i sugestie, a Jan bardzo dokładnie wprowadzał je w życie poprzez szkicowanie ich na papierze. Zawsze jest coś do narysowania, a gdy zbliża się update jest tego nawet więcej. Nowe grafiki do gry powinny być skończone na kilka tygodni przed aktualizacją, ale niektóre poprawki muszą być wprowadzane podczas trwania zewnętrznych testów. Ponadto, Jan jest także odpowiedzialny za wspaniałe obrazki z zapowiedzi oraz kolaże z artykułów.

http://img217.imageshack.us/img217/2442/80776982.jpg (http://img217.imageshack.us/i/80776982.jpg/)

Po usłyszeniu i zobaczeniu tak wielu rzeczy, CMowie udali się do małego domku dla CM-ów, znajdującego się na poddaszu, oczywiście nie bez zatrzymania się w dziale obsługi klienta. Większość z osób tam pracujących zajmuje się swoimi codziennymi zajęciami, Manina wydaje się być pochłonięta dokumentacją znajdującą się na stronie: biblioteką, manualem i FAQ. Dlatego przenieśli się do biura, zatrzymując się na chwilę przy ekspresie do kawy, bo dwójka z nich musiała zregenerować siły. Po powrocie do biura wracają do codziennych zajęć. Zwykle, wszystkie zapowiedzi są skończone i opublikowane podczas ostatniego tygodnia przed updatem, więc ich zadania związane z aktualizacją skupiały się głównie na pisaniu artykułów związanych z updatem i opiekowaniu się tematami z opiniami graczy.

Później, tego samego dnia, rozmawiali trochę o dniu aktualizacji. Wszyscy pracowali tego dnia, jednak zazwyczaj jest to bardzo spokojny dzień dla kilku wydziałów, ponieważ wszystko, co potrzebne do aktualizacji, musi być do tego dnia przygotowane. W związku z tym większość z CMów jest skupiona na innych zadaniach i trzyma kciuki, aby update przebiegł płynnie i według planu. Oczywiście Akananto jest w pogotowiu, ponieważ Guido czy Craban przybiegają do niego w panice z różnymi problemami technicznymi. Ekipa zajmująca się treścią gry również jest gotowa na naprawianie nagłych błędów.

http://img217.imageshack.us/img217/3531/64051135.jpg (http://img217.imageshack.us/i/64051135.jpg/)

Jednakże dla menadżerów produktu dzień aktualizacji trwa rzeczywiście długo, przez dwie doby. Dzień przed aktualizacją Guido i Craban przygotowują wszystko i przechodzą przez cały proces aktualizacji, na specjalnym serwerze testowym, na który skopiowana jest kopia zapasowa jednego z losowych światów. Jak już wszystko przebiegnie pomyślnie sprawdzają ten wytyczony serwer, czy na pewno wszystko przebiegło tak, jak powinno. Jeżeli wszystko jest dobrze zrobione zmieniane są ustawienia aktualizacji tak, aby tym razem objęła wszystkie docelowe serwery. Wszyscy są wtedy bardzo podekscytowani.

W dniu aktualizacji, menadżerowie produktu przychodzą do pracy wcześniej, aby pobrać pliki na stronę i grafikę na nagłówek. Siadają razem i szybko przechodzą przez plan jeszcze raz. Napięcie wisi w powietrzu! W chwili ogłoszenia, aktualizacja jest uruchamiana przez zamknięcie strony internetowej i serwerów gry, a później reszty. Craban i Guido kopiują pliki oraz uruchamiają kolejne etapy update’u. Jak już proces aktualizacji przebiegnie pomyślnie, nim strona zostanie ponownie włączona, serwery są ponownie sprawdzane czy aby wszystko na pewno działa. W końcu, kopie zapasowe i aktualizacje plików są archiwizowane oraz zaczyna się wewnętrzna dokumentacja. Prosimy gorąco przywitać tegoroczny letni update!

http://img217.imageshack.us/img217/5088/16500395.jpg (http://img217.imageshack.us/i/16500395.jpg/)

A teraz kolej na graczy, którzy w końcu mogą odkryć nowe funkcje i rzeczy w grze. CipSoft życzy im wszystkich wspaniałych chwil i ma nadzieję, że tegoroczna aktualizacja się spodoba.

aa_wymysl_cos
11-07-2009, 13:09
Co za tępo...wstydzilibyście się to w ogóle publikować po takim czasieX(

Kromka123
11-07-2009, 13:11
glupi update!

lokipl
11-07-2009, 13:20
Fajnie by było gdyby w tibii nie było kary śmierci!:)
Po dedzie nic by się nie traciło ani by skille i lvl nie spadały.

robek
11-07-2009, 13:22
Fajnie by było gdyby w tibii nie było kary śmierci!:)
Po dedzie nic by się nie traciło ani by skille i lvl nie spadały.

Wtedy Tibia straciłaby swoją 'wyjątkowość' czy 'unikalność'.

Erhion
11-07-2009, 13:23
Macie prędkość.

Kubaland
11-07-2009, 13:33
Ludzie, cieszcie się, że ten news jest na tibia.pl jeszcze w tym miesiącu! :)

Wylansowany
11-07-2009, 13:34
Prędkość tłumaczenia przemilczmy...
Co do artykułu: Fajnie napisany, ale mam wrażenie jakby był kierowany do dzieci. Czy Cip Soft chce, żeby Tibia stała się grą właśnie dla dzieci? Hmm... Pomijając również to, to w artykule dobrze opisali problemy wprowadzania update. Niech nooby, które krzyczą "co to ma byc aptejt mial byc pienc minut temu a ja nie moge graci co to ma byc X(X(X(X(X(X(X(X(X(X(X(X(X(X(X(" wreszcie wiedzą o co chodzi.

aa_wymysl_cos
11-07-2009, 14:28
@up
A Tibia nie jest dla dzieci?8o I tak większość graczy to napalone małolaty

Rybzor
11-07-2009, 14:35
Fast & furious.

(to, że temat zrobiony był 5-tego, a przerzucony dopiero teraz, change nofink, a w zasadzie dodaje tylko patheticu)

CytrynowySorbet
11-07-2009, 15:40
A ja mam dziwne wrażenie, że widziałem już ten temat na tym forum... o.O

Vasth
11-07-2009, 16:13
omg ile razy beda pierdolic ile to maja do roboty w firmie. Who cares.

lokipl
11-07-2009, 17:39
Robek co ci z tej wyjątkowości.To jest głupie, gdy padasz i tracisz coś co biłeś kilka godzin(skille,lvl albo kase,EQ).
Zróbmy sonde kto chce zniesienia kary śmierci niech pisze "tak".

lokipl
11-07-2009, 17:40
Jedyna karą powinno być to że gdy zginiesz musisz z temple wracać na expowisko.

robek
11-07-2009, 18:00
Robek co ci z tej wyjątkowości.To jest głupie, gdy padasz i tracisz coś co biłeś kilka godzin(skille,lvl albo kase,EQ).
Zróbmy sonde kto chce zniesienia kary śmierci niech pisze "tak".

Pisz to na tibia.com (nic z tego nie wyjdzie) i staraj się grać tak, abyś nie padał, a nie narzekasz... tak czy tak nie gram, więc mnie to nie obchodzi, lecz jeśli grasz w tą grę to musisz to zaakceptować. Teraz i tak zmniejszyli straty po śmierci, blessy na niskim lvlu są śmiesznie tanie, do tego masz te yalahari armory czy co tam jeszcze po to, abyś tracił mniej expa.

@down
fajnie

ziomek1230
11-07-2009, 18:08
Wtedy Tibia straciłaby swoją 'wyjątkowość' czy 'unikalność'.

@up
A Tibia nie jest dla dzieci?8o I tak większość graczy to napalone małolaty

@robek co do ciebie robek tibia to beznadziejna gra dla debili

@aa_wymysl_cos a ty sie zastanow ile ty masz lat i masz racje to nie jest gra dla dzieci tylko dla neo pssss

artur1104
11-07-2009, 18:26
hehe ale późno :o
Już to na 2 dzień po tym jak na głównej stronie tibi dali widziałem przetłumaczone na innych stronach o tibi.

lokipl
11-07-2009, 19:41
Zróbmy sonde o karze śmierci może zmienia ją.

Erhion
11-07-2009, 19:57
Zróbmy sonde o karze śmierci może zmienia ją.

NIE ZMIENIĄ TEGO NIGDY!

lokipl
11-07-2009, 21:13
Przez tą karę śmierci dużo osób nie gra w tibie.

lokipl
11-07-2009, 21:14
Niech ktoś co umie dobrze angielski napisze to na forum tibia.com może zmienią.

robek
11-07-2009, 21:41
Prędzej Cię wyśmieją.

lokipl
11-07-2009, 21:57
Ok dzięki ide grać w Dofusa ByeBye.

Vasth
11-07-2009, 23:19
Ok dzięki ide grać w Dofusa ByeBye.

Jest nam bardzo przykro z tego powodu. : (

Wiross
12-07-2009, 02:57
Fajnie by było gdyby w tibii nie było kary śmierci!:)
Po dedzie nic by się nie traciło ani by skille i lvl nie spadały.

pewnie osiagnal 20lvl i spadl na 19 bo go zabili.
moze najlepiej zeby wszystkie serwery zrobili non-pvp.

zmien gre...

Dziun
12-07-2009, 05:55
Czytanie artykulu zajelo mi duzo czasu , ale bylo warto
Okazal sie bardzo ciekawy
Voniek dobra robota ; )

zielony-lp
12-07-2009, 09:30
Zróbmy sonde o karze śmierci może zmienia ją.

HAHAHAHA PWN3D.

a co do tematu rozpisane fajnie :D moze i jest dziecinnie napisane , ale nie do dzieci , mało np. filmów jest recenzowane w dziecinny sposób a lecą na niego i starzy i młodzi ;P? Chcieli po prostu zrobic cos ciekawego ^.-

Krakoww
12-07-2009, 13:32
ja to sie tak w sumie zastanawiam... grac jeszcze w ta gre?bo jakos po tym extra pvp mi sie odechcialo nie tylko mi 50% graczy pewnie tez.. zal cipsoftu nooby po 40 50 lvl które nie potrafia sie przebic w pvp pozalily sie pewnie ze bija nas :(( jestesmy biedni jak.... to cipsoft wprowadzil takie g....
1 zecz cipsoft powinien myslec i nie karac wszyskich graczy zato ze nooby nie radza sobie w pvp systemi tylko wprowadzic im system no na 30 dni lub do jakiegos lvl np.50
2 nooby ktore nie potrafia sie przebic i grac na pvp co wy sie zalicie?! wy... na no-pvp swiaty tibia to nie tylko pvp macie jeszcze no-pvp swiaty ten update byl najgorszy w calej mojej karierze tibijskiej a gram od 7.5
;) Pozdrawiam

Shanex
12-07-2009, 17:40
niema co ty to lokipl jestes chyba glupi

Ov3r
12-07-2009, 20:14
rozbroiły mnie te posty tego lokipl haha :D

Pulaski
12-07-2009, 21:10
Po przeczytaniu kilku zdan przestalem czytac, co mnie obchodzi jak oni ciezko mają? Praca to praca.

pewnie osiagnal 20lvl i spadl na 19 bo go zabili.
moze najlepiej zeby wszystkie serwery zrobili non-pvp.

zmien gre...


Cóż, mnie kary smierci meczyly bardzo, najwyzszy lvl jaki osiagnolem to 43. Zmienilem gre na wowa, tam sie nic nie tracilo jak padles i uwazam to za super rzecz. Mialem przyjemnosc z grania i nie wkurzalem sie jak cos sie stalo. W kazdej chwili moglem wylaczyc gre, nie bylo stresu ze cos strace, tak jak to bylo kiedy gralem w tibie. Ty sie pewnie uwazasz za lepszego bo dalej zaszedles? Bo uwazasz ze im trudniej tym lepiej?

ten update byl najgorszy w calej mojej karierze tibijskiej a gram od 7.5

Ekhm... nie zebym cos do ciebie mial ale "kariery" to bym tego nie nazwal, raczej zabawą lub stratą czasu, który by można poswiecic na nauke, trening lub cos innego pozytecznego.

Parkour090
12-07-2009, 23:02
Fajnie by było gdyby w tibii nie było kary śmierci!:)
Po dedzie nic by się nie traciło ani by skille i lvl nie spadały.

Jak chcesz tak grac to sobie zrob otsa albo zagraj na takim bo wtedy po co mialbym kogos bic ja i tak mi to nic nie da ???

Troche to trwalo zanim na tibia.pl dali ale co chcecie? badzcie zadowoleni ze macie po polsku a nie tylko narzekac umiecie!!

Info 50% - 50% ciekawostka jakas jak wyglada update serva ;] a i troche zalenie sie cipsoftu co oni musza przejsc to ja im dalbym rade jak tak narzekacie to poprostu nie robcie update ;p

Parkour090
12-07-2009, 23:04
Cóż, mnie kary smierci meczyly bardzo, najwyzszy lvl jaki osiagnolem to 43. Zmienilem gre na wowa, tam sie nic nie tracilo jak padles i uwazam to za super rzecz. Mialem przyjemnosc z grania i nie wkurzalem sie jak cos sie stalo. W kazdej chwili moglem wylaczyc gre, nie bylo stresu ze cos strace, tak jak to bylo kiedy gralem w tibie. Ty sie pewnie uwazasz za lepszego bo dalej zaszedles? Bo uwazasz ze im trudniej tym lepiej?



.

To po co grasz w tibie tylko narzekarsz ciagle to poprostu nie graj ;p a po 2 to graj w tego wowa.

Gasiak
13-07-2009, 01:30
Hmm... Ta aktualizacja nie byla taka zla
Fajnie ze SB waza mniej ze jest ten nowy kanal i wiadomo gdzie jest pz poprzez tego "ptaszka"
Ale mogliby wprowadzic cos dla osob starszych bo niektore armory wygladaja jak jakies dzieciece ....;|
I szczerze mowiac ten system fragow... to jest zdk zryte .... gdyz lecimy na OB i zaznacza sie kolesia w paru i kazdy ma fraga :/
Nie bedzie teraz najlepszego fragera gdyz wystarczy tylko zaznaczyc i ma sie fraga bez sensu .....
Niech zrobia znow jakies Miasto gdzie bd wiecej expowisk dla sorka na lvlu 60-80:evul:

a co do tego padania i tracenia itemow to to MUSI byc przez to tibia jest wyjatkowa.... odczuwa sie jakis dreszczyk a nie tak jak w innych grach takich jak WOW Metin2 FLyff te 3 gry z czasem sie nudza gdyz wbijesz wiekszy lvl i nie ma co robic nie mozna popekowac jak jakis noob wwali Ci sie na expowisko to nic zrobic mu nie mozesz to jest bez sensu .... a w Tibi noob wwala sie na expa pada izaluje ze wszedl... TO JEST NIEPOWTARZALNE :)

Grocix
13-07-2009, 02:48
Raz na rok przeczytałem newsa, a okazał się być tak napisany, że lepiej przetłumaczyłby to pierwszy, lepszy gimnazjalista. Znajdźcie sobie tłumacza z prawdziwego zdarzenia...

JointxD
13-07-2009, 15:28
ja to sie tak w sumie zastanawiam... grac jeszcze w ta gre?bo jakos po tym extra pvp mi sie odechcialo nie tylko mi 50% graczy pewnie tez.. zal cipsoftu nooby po 40 50 lvl które nie potrafia sie przebic w pvp pozalily sie pewnie ze bija nas :(( jestesmy biedni jak.... to cipsoft wprowadzil takie g....
1 zecz cipsoft powinien myslec i nie karac wszyskich graczy zato ze nooby nie radza sobie w pvp systemi tylko wprowadzic im system no na 30 dni lub do jakiegos lvl np.50
2 nooby ktore nie potrafia sie przebic i grac na pvp co wy sie zalicie?! wy... na no-pvp swiaty tibia to nie tylko pvp macie jeszcze no-pvp swiaty ten update byl najgorszy w calej mojej karierze tibijskiej a gram od 7.5
;) Pozdrawiam

Swoim postem udowodniłeś tylko, że i dzieci potrafią grać w Tibię.
Wg. mnie, najlepsze czasy to jeszcze kiedy nie było różdżek. Wtedy być dobrym w pvp było ciężko, ale ludzie Cię szanowali. Teraz naciskać hotkey'e na zmianę potrafiłaby moja 10-cio letnia siostra..
Gdy czytam komentarze pod tym artykułem to śmiać mi się chce. Wydaje mi się, że nie rozumiecie co to jest Tibia. To tylko gra. Strata skilli jest Twoją winą, a nie CipSoft'u, bo on "wymyślił" kary śmierci.
Zastanówcie się czy opłaca Wam się marnować czas zanim zaczniecie grać.

~Joint

walusprax
13-07-2009, 16:42
OMG jakby nie było kary śmierci nie było by pk i wtedy 3/4 osób nie grało by w tibie bo pk to najlepsze co jest w tibi ^^

Raz na rok przeczytałem newsa, a okazał się być tak napisany, że lepiej przetłumaczyłby to pierwszy, lepszy gimnazjalista. Znajdźcie sobie tłumacza z prawdziwego zdarzenia...

@Grocix jak dla mnie oni korzystają z tej strony http://translate.google.pl/#

Grocix
13-07-2009, 16:51
@Grocix jak dla mnie oni korzystają z tej strony http://translate.google.pl/#
Nie, po prostu mają tłumacza, który nie zna polskiego :)

Slythia
13-07-2009, 16:57
Nie, po prostu mają tłumacza, który nie zna polskiego :)
Napisz w takim razie konkretnie (mi na pw!) co Ci w tym newsie nie odpowiada. Jeśli uwagi będą sensowne to weźmiemy je pod uwagę. Ciągłe marudzenie i narzekanie w tym temacie NIC nie da.

@walusprax
Najpierw sprawdź jakość tłumaczenia googla, potem się wypowiadaj.

piternet
13-07-2009, 18:01
@Grocix jak dla mnie oni korzystają z tej strony http://translate.google.pl/#

Aktualizacja zgiełku
W tym miesiącu jest o lecie aktualizacji. Kilka dni przed tym ważnym wydarzeniem, kiedy odliczanie jeszcze zaznaczając, społeczność menedżerów zapłacił departamentów zaangażowanych w aktualizacji trochę wizytę, aby sprawdzić, jak sprawy idą. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o ich runda wycieczki, wystarczy przeczytać na
Yhy. Tak jak Slythia wyżej wspomniała - co wam nie pasuje ;o?

Vil
13-07-2009, 20:11
OMG jakby nie było kary śmierci nie było by pk i wtedy 3/4 osób nie grało by w tibie bo pk to najlepsze co jest w tibi ^^

Dowodem na to sa przepelnione serwery non-PvP, pustki na PvP i nikle zainteresowanie ePvP.

Rybzor
13-07-2009, 20:35
Przepełnione, to one były kiedyś, teraz są raczej normalnie zaludnione.

Gostex
13-07-2009, 21:21
@up
dokladnie, zwlaszcza po tych mass banach ilosc graczy serwerow non pvp sie troszeczke wykrusza :)

Grocix
13-07-2009, 22:08
Napisz w takim razie konkretnie (mi na pw!) co Ci w tym newsie nie odpowiada. Jeśli uwagi będą sensowne to weźmiemy je pod uwagę. Ciągłe marudzenie i narzekanie w tym temacie NIC nie da.

Będę miał chwilkę to napiszę. Jest po prostu masa błędów stylistycznych, czy po prostu nienaturalnie brzmiących zdań. Pomijając treść merytoryczną, bo oryginalnego tekstu nie czytałem ;)

Gandalf Blakc
14-07-2009, 02:59
Ponarzekam :D

Artykuł ma chyba target dzieci oraz napaleńców co się rozgrzewają na samo słowo Tibia ehh Jaa juz mi wolgotno.

Tibia bez strat przy śmierci to co to była by za nudna gra ... Bez adreanaliny że się nie wróci cało z jakieś śmiesznej wyprawy ? A dopiero jak by się boty ucieszyły a także prosty sposób na super darmowe TP do miasta nic prostrzego wystarczy DEAD :D

Pewnie mnie powiesicie i wysmarujecie wszystkimi fekaliami jakie macie ale nowe PVP w końcu jest takie jakie powinno być jeszcze lepiej to jest jedna z najlepszych zmian w Tibii po fali failow.
Mówicie było fajnie popekować, pewnie was 10 on jeden ... a że łatwiejsze to od trolla a itemki dropa lepsze niż demon w dodatku można kogoś po wnerwiać usypiając go więc zabawa pełną gębą. A może tak 1 vs. 1 i przeciwnik na równi ? Teraz mogą n00bki coś oddać, się schować bądź nawet uziemić delikwenta bez obawy.

Teraz się skoczy to że przylatuje 140 lvl wali a dobija n00bchar i mówi że ma super pvp.

A ci co mówią że wojny zostały spieeee ... rozwalone to niech wyproszą Cipy o "War Party Mode" i będzie git ;) np 2-OO drużyn z limitowaną bądź nie ilością killów po których RS i radość z ubicia przeciwnika posiadającego go ;)


Ehh ja mam pytanie czemu te forum ma aż taki niski poziom kultury ? Tez target w dzieci i byle by odwiedziny były ?

platyn
14-07-2009, 08:47
Ja pierdole jak komuś tak zależy na tym zdjęciu kar bo go zabijają to dobra... mogliby wprowadzić, że 8lvl może walczyć z 8-10, 11lvl może walczyć 11-15 itp co byłoby lepszym pomysłem niż zdjęcie kar

Adus3k
16-07-2009, 02:37
Niektorych osob az nie da sie sluchac ...

Po 1 . Gdyby zniesli system smierci wbijalo by sie lvle jeszcze szybciej , boterzy botowali by bez żadnej obawy , bedac powiedzmy na goromie ginal bys poprostu zeby byc w temple ...
Pozatym nie porównujcie gry 2D do gry 3D poniewaz to sa 2 rozne bajki ... To tak jakbys porownywal Ferrari do Fiata ... Expienie w grze 3D jest bardziej uciazliwe niz sadzicie proponuje sobie zagrac w Lineage II na globalu w ile wbijecie 50-60 ??

Po 2 . Ktos wspomnial cos o PvP ktorego niema od wejscia hotkeyow ... Lecz nie do konca tak jest bo nieliczy sie tylko ich naciskanie lecz jeszcze zgranie zespolu ( polowa jedzie na combo sd itp. ) oraz ogolnego ogaru na wojnie.

Po 3 . Nie chce mi sie juz pisac .

Kubej
16-07-2009, 13:29
Ja pierdole jak komuś tak zależy na tym zdjęciu kar bo go zabijają to dobra... mogliby wprowadzić, że 8lvl może walczyć z 8-10, 11lvl może walczyć 11-15 itp co byłoby lepszym pomysłem niż zdjęcie kar

niestety to jest glupi pomysl w wojnach by to strasznie przeszkadzalo i tak teraz jak jest ob na ank to jest 100 noob charow prubujacyc cie z trapowac teraz mozesz zabic i uciec a jak by tak bylo jak muwisz to czekalo by sie na deda i w warach sa rozne lvle od 80 do 200 to poloa nie mogla by sie bic nawzajem

Adus3k
16-07-2009, 23:57
niestety to jest glupi pomysl w wojnach by to strasznie przeszkadzalo i tak teraz jak jest ob na ank to jest 100 noob charow prubujacyc cie z trapowac teraz mozesz zabic i uciec a jak by tak bylo jak muwisz to czekalo by sie na deda i w warach sa rozne lvle od 80 do 200 to poloa nie mogla by sie bic nawzajem

Hehe zle to ujeles nierob przdzialow poniewaz niektórzy biora do wojny nawet mniejsze lvl zeby tylko wali z tego sd ... I gdzie do 200 chyba niewidziales wojny na Furorze ...

Kubej
17-07-2009, 20:33
widzialem jak dempah gral na beti spageti

svsv
20-07-2009, 16:28
Te błędy tłumaczenia są masakryczne, szczegolnie jeśli ktoś czytał artykuł na tibia.com. Tym którzy nie znają angielskiego dobrze to współczuję, bo troche się nagłowią, zastanawiając się o co chodzi w tym tłumaczeniu. I tak na przykład:

1. Orginalne - Tłumaczenie Vońka - moja propozycja
However, it is way better to get shocked on the test server before the update so there still is time to fix a nasty bug.
-
Jest jednak sposób, aby uzyskać lepsze wpływy na badania serwera przed aktualizacją, więc jest jeszcze czas, aby wykryć błędy.
-
Jednakże o wiele lepiej zostać zaszokowanym na test serwerze przed aktualizacją gdy jest jeszcze czas aby naprawić błędy.

2. Orginalne - Tłumaczenie Vońka (porażka) - moja propozycja
So far so good. - Im dalej tym lepiej. - Jak na razie wszystko w porządku.

W ogóle cały ten akapit to jest żal, bo tam nie chodzi o wode i bagno, tylko o te strumyczki wody i 'szlamu' (swampa) sikające ze ścian. To one zostały zaprojektowane tak, że jak ktoś rzuci na nie przedmiot, to on znika dokładnie tak samo jak rzucając do wody. Przez pomyłkę te sikawki umieszczono nad normalnym podłożem (które jest ustawione jako takie, po którym można chodzić) i gracze oraz potwory tam wpadały - to tak jakby wchodzili do bagna i tam znikali.

3. Znajdź powtarzające się słowo...
"Później, tego samego dnia, rozmawiali trochę o dniu aktualizacji. Wszyscy pracowali tego dnia, jednak zazwyczaj jest to bardzo spokojny dzień dla kilku wydziałów, ponieważ wszystko, co potrzebne do aktualizacji, musi być do tego dnia przygotowane."

4. Tłumaczenie słowo w słowo nie wychodzi najlepiej
"na który skopiowana jest kopia zapasowa jednego z losowych światów."
- na który skopiowany jest / na którym jest kopia zapasowa
- jednego ze światów / losowego śwaita

5. Niedokładne tłumaczenie, login servers to nie serwery gry
shutting down the website and the login servers, then the rest.
zamknięcie strony internetowej i serwerów gry, a później reszty.
(jakiej reszty?)

6.
strona zostanie ponownie włączona, serwery są ponownie sprawdzane czy aby wszystko na pewno działa.

Ponownie, ponownie, czy aby wszystko na pewno jest w tym zdaniu w porządku? Wyrażenia "czy aby na pewno" nie można dzielić, powiedz to sobie na głos i posłuchaj jak brzmi, tu nie trzeba być polonistą, żeby zwrócić uwage na takie rzeczy.

7.
CipSoft życzy im wszystkich wspaniałych chwil i ma nadzieję, że tegoroczna aktualizacja się spodoba.

Źyczy im? Chyba nam. Poza tym w artykule jest napisane w pierwszej osobie, czyli "Życzymy wam...", "mamy nadzieję", ale to już mało ważne, może autor postanowił zrobic coś po swojemu, przynajmniej nie ma (jako tako) błędów.