Voniek
24-10-2009, 11:38
Czas na zapowiedź! Długo oczekiwana jesienna łatka jest już na drodze do wprowadzenia. Ostatnie tygodnie były bardzo ciężkie dla całego zespołu CipSoftu, jednak było warto. Tegoroczny jesienny patch wprowadza przede wszystkim nowe funkcje. Nadszedł czas by podać więcej informacji, więc zaczynajmy!
Regulacja typów światów
Jednym z największych ulepszeń jest regulacja typów światów. To, co było wcześniej znane jako "non-PvP", "regular PvP" i "PvP-enforced" zostanie zmienione. Najwyraźniejsze zmiany odczują gracze światów non-PvP. Każdy gracz tibijski będzie mógł wybrać rodzaj świat gry, które najbardziej mu odpowiada pod względem bezpieczeństwa i walki z innym graczem. Oznacza to określenie typów światów na podstawie ich możliwości PvP:
• Optional PvP: Gracze nie mogą być atakowani bądź zabici bezpośrednio przez inne postacie. PvP jest w zasadzie możliwe w ramach systemu wojny, ale tylko wtedy, gdy obie strony uzgodnią to ze sobą. Polecamy ten rodzaj świata gry dla wszystkich graczy, którzy nie są pewni co do wyboru świata, ale są pewni chęci bezpiecznej zabawy i chcą angażować się w walki, które zostały uzgodnione.
• Open PvP: Postacie mogą być atakowane lub zabijane przez inne postacie. System czaszek jest aktywny, aby zapobiec nadmiernemu zabijaniu jednych graczy przez drugich. Gracze, którzy lubią walki PvP mogą być zainteresowani tymi serwerami.
• Hardcore PvP: Każda postać może bez żadnych ograniczeń atakować lub wpływać na innych w sposób negatywny. Nie ma systemu czaszek. Ten typ świata może być dobrym miejscem dla graczy, którzy szukają bezgranicznej i porywającej walki PvP.
Dzięki przebudowie system wojen może zostać dodany jako pożyteczna funkcja. Będzie on dostępny dla wszystkich rodzajów świat gry. Więcej informacji na temat wyrównania znajduje się w artykule „Regulacja typów światów (http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=220222)” i TYM (http://forum.tibia.com/forum/?action=thread&threadid=2740673) wątku.
System wojen
W prawie każdej wojnie są ofiary. Ci, którzy nie chcą brać udziału w wojnie albo są wciągami w to nieświadomie lub też zostali uznani za smakowity kąsek dla podżegaczy wojennych. W celu uniknięcia niepotrzebnych ofiar oraz udostępnienia gildiom możliwości rozwiązywania konfliktów na drodze zbrojnej, nawet w przypadku włączonego systemu PvP, został stworzony system wojen. Jak on działa?
http://img23.imageshack.us/img23/8829/68251458.jpg (http://img23.imageshack.us/i/68251458.jpg/)
• Lider aktywnych gildii może wypowiedzieć wojnę innej gildii za pośrednictwem jego strony gildii. Gildie mogą być w wojnie lub zdeklarować wojnę maksymalnie 5 gildiom na razie. Każdy może zobaczyć historię wojen gildii na podstronie danej strony gildii.
• Do wypowiedzenia wojny gildii wybiera swojego przeciwnika i określa warunki: czas trwania (od 7 do 180 dni), limit zabójstw (max 1000 ), kara za przegraną (do 2.000.000 złotych monet) itd.
• Przeciwnik może odmówić udziały w wojnie, zmienić warunki lub po prostu przyjąć. W przypadku przyjęcia deklaracji, wcześniej ustalona kara oraz niewielka opłata za wojnę (1000 gp) zostanie przelana z konta liderów do tymczasowego depozytu. Wojna rozpocznie się po najbliższym zapisie stanu gry. Jeżeli liderzy nie będą mieli odpowiednich sum na koncie, proces zostanie powtórzony następnego dnia. Wojna zaczyna się po zapisaniu stanu gry.
• W czasie wojny zabijanie przeciwników wojny będzie zawsze oznaczone jako uzasadnione zabójstwo. Jednakże wszelkie agresywne działania między przeciwnikami spowodują blokadę stref ochronnych dla obu stron, nawet jeśli druga strona nie podjęła jeszcze żadnych działań.
• Postacie, które są obecnie w stanie wojny będą oznaczone specjalnymi ikonami. Pozwala to na łatwą identyfikację sojuszników i przeciwników oraz postaci, które są zaangażowane w inne wojny, do których dany gracz nie należy.
• Poprzez kanał gildii gracz będzie informowany o wszelkich zabójstwach zarówno członków jego własnej gildii, jak i gildii przeciwnej. Ponadto zostanie poinformowany czy jego gildia wygrała, czy przegrała wojnę.
• Pod koniec wojny lider zwycięskiej gildii otrzyma pieniądze, które zostały wcześniej przekazane do specjalnego depozytu. W przypadku przekroczenia limitu czasu gildia, która zdobyła więcej fragów zostanie uznana za zwycięzcę, jednak dostanie tylko proporcjonalną ilość pieniędzy wyliczaną na podstawie różnicy fragów. W przypadku remisu, płatności zostaną zwrócone obu gildiom.
Wprowadzenie systemu wojny oznacza wprowadzenie kilka dodatkowych szczegółów:
Opcjonalne PvP:
• Brak możliwości blokowania
W trybie opcjonalnego pvp blokowanie innych postaci zostanie zasadniczo wyeliminowane. Będziesz miał możliwość dostępu i przejścia tego samego pola,
na którym znajduje się inna postać bądź summon. W ten sposób utworzy się swego rodzaju 'stos'. Będziesz musiał ruszyć się swoją postacią dwa razy w ciągu 5 s. w celu uzyskania dostępu do pola, które aktualnie jest zajęte. Na specjalnych polach, jak np. kratka przed depozytem, obok questa lub bramek poziomowych, ta funkcja nie będzie działać. W przypadku wojen oznacza to, że gracze nie biorący udziału w wojnie nie będą w stanie zablokować graczy, których gildie uczestniczą w wojnie. Jednakże gracze przeciwnych gildii będących w stanie wojny nadal będą mogli blokować się wzajemnie.
• Ograniczenia:
Pierwsza postać na danym polu będzie zawsze na szczycie 'stosu'. Każda następna, która dojdzie, będzie stawiana niżej. W ramach systemu wojny ataki, które zostały skierowane na 'stos' (namierzone poprzez kliknięcie w oknie gry), dosięgną jedynie gracza znajdującego się na szczycie. Obrażenia obszarowe natomiast, działać będą na wszystkich graczy będących na 'stosie'. Ponadto wszystkie postacie znajdujące się na drugiej lub niższej pozycji w 'stosie', nie będą w stanie atakować innych graczy, używać obszarowych run bądź czarów, zbierać łupu z potworów i leczyć innych. Zostanie to wskazane przez odpowiedni komunikat ("It is too crowded here! You have to move first.").
• Leczenie:
W ciągu pierwszych 60 sekund po otrzymaniu obrażeń od przeciwnika w walce pvp, uczestnicy wojny i ich summony nie będą mogły być leczone przez inne postacie, które nie są zaangażowane w wojnę. To samo dotyczy tzw. party buffs. Ponadto na wszystkich światach napoje magiczne nie będą mogły być używane do leczenia innych postaci i potworów.
• Paraliż:
Gracze nie będą mogli używać paraliżu dopóki nie będą w stanie wojny.
• Magiczne ściany i dzikie pnącza:
Jeśli runy te zostaną użyte przez uczestników wojny, ich efekty będą widoczne i działać będą tylko na przeciwnikach, nie zaś na członkach gildii i graczach niezaangażowanych w wojnę. Dzikie pnącza po prostu ominą sojuszników i niezaangażowanych graczy, ale, w przeciwieństwie do magic wall'i, pozostaną widoczne w oknie gry. Magic walle, które zostały wystrzelone przez uczestnika wojny będą miały 'pierwszeństwo' jeżeli na tą samą kratkę po skosie będzie chciał wejść gracz. Magic walle wystrzelone przez postać niezaangażowaną znikną w zetknięciu z innym graczem.
• Trening umiejętności:
W celu uniemożliwienia graczom wykorzystywania systemu wojny do treningu umiejętności, gracz nie będzie awansował w posługiwaniu się bronią i w obronie w ramach systemu wojen.
Na serwerach typu Open PvP oraz Hardocre PvP:
• Ograniczenia w stosie:
Tak jak na Optional PvP, pierwszy gracz będzie na wierzchu stosu, a każda postać, która dołączy do stosu będzie zawsze ‘pod spodem’. Ataki, które zostaną skierowane w stos postaci (poprzez kliknięcie w oknie gry) będą zadawane jedynie osobie, znajdującej się na szczycie stosu. Natomiast ataki obszarowe, będą zadawały obrażenia wszystkim graczom w stosie. Co więcej, osoby nie będące na szycie stosu nie będą mogły stosować jakichkolwiek rodzajów agresji, ani w stosunku do graczy i ani w stosunku do potworów. Będzie to oznaczone w pojawiającej się wtedy informacji: „It is too crowded here! You have to move first." (Jest tu zbyt tłoczno! Musisz się najpierw ruszyć.)
• Leczenie:
Mikstury nie mogą już być używane do leczenia innego gracza czy potwora. Dotyczy to wszystkich światów gry.
• Paraliżowanie:
Jeżeli grasz na serwerze typu Open PvP, paraliżowanie innych będzie skutkowało w postaci czaszki, zgodnie z zasadami systemu czaszek.
• Różności:
Na serwerach typu Hardcore PvP będą teraz dostępne błogosławieństwa i amulet of loss, a zdobywanie doświadczenia poprzez zabijanie innych graczy zostanie zniesione.
W przyszłości planowany jest rozwój systemu wojen poprzez dodanie większej ilości opcji, takich jak pojedynki, listy najlepszych czy konta gildii.
Druga zapowiedź łatki już niedługo. Jest jeszcze jedna duża opcja do wprowadzenia – transfer postaci. Czy jesteś gotowy na tą wyjątkową podróż poza granicami świata? Punktem startowym będzie Travora, wyspa na którą dostać się można z każdego miasta z wyjątkiem Rookgaard’u. Tak, na pierwszy rzut oka będzie wyglądał depozyt na Travorze:
http://img23.imageshack.us/img23/6042/51683572.jpg (http://img23.imageshack.us/i/51683572.jpg/)
Uwaga: Temat do dyskusji o jesiennej aktualizacji będzie dostępny dopiero od poniedziałku 26 października.
Za pomoc przy tłumaczeniu dziękuję użytkownikom Martka (http://forum.tibia.pl/member.php?u=113516) oraz piternet (http://forum.tibia.pl/member.php?u=95678).
Regulacja typów światów
Jednym z największych ulepszeń jest regulacja typów światów. To, co było wcześniej znane jako "non-PvP", "regular PvP" i "PvP-enforced" zostanie zmienione. Najwyraźniejsze zmiany odczują gracze światów non-PvP. Każdy gracz tibijski będzie mógł wybrać rodzaj świat gry, które najbardziej mu odpowiada pod względem bezpieczeństwa i walki z innym graczem. Oznacza to określenie typów światów na podstawie ich możliwości PvP:
• Optional PvP: Gracze nie mogą być atakowani bądź zabici bezpośrednio przez inne postacie. PvP jest w zasadzie możliwe w ramach systemu wojny, ale tylko wtedy, gdy obie strony uzgodnią to ze sobą. Polecamy ten rodzaj świata gry dla wszystkich graczy, którzy nie są pewni co do wyboru świata, ale są pewni chęci bezpiecznej zabawy i chcą angażować się w walki, które zostały uzgodnione.
• Open PvP: Postacie mogą być atakowane lub zabijane przez inne postacie. System czaszek jest aktywny, aby zapobiec nadmiernemu zabijaniu jednych graczy przez drugich. Gracze, którzy lubią walki PvP mogą być zainteresowani tymi serwerami.
• Hardcore PvP: Każda postać może bez żadnych ograniczeń atakować lub wpływać na innych w sposób negatywny. Nie ma systemu czaszek. Ten typ świata może być dobrym miejscem dla graczy, którzy szukają bezgranicznej i porywającej walki PvP.
Dzięki przebudowie system wojen może zostać dodany jako pożyteczna funkcja. Będzie on dostępny dla wszystkich rodzajów świat gry. Więcej informacji na temat wyrównania znajduje się w artykule „Regulacja typów światów (http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=220222)” i TYM (http://forum.tibia.com/forum/?action=thread&threadid=2740673) wątku.
System wojen
W prawie każdej wojnie są ofiary. Ci, którzy nie chcą brać udziału w wojnie albo są wciągami w to nieświadomie lub też zostali uznani za smakowity kąsek dla podżegaczy wojennych. W celu uniknięcia niepotrzebnych ofiar oraz udostępnienia gildiom możliwości rozwiązywania konfliktów na drodze zbrojnej, nawet w przypadku włączonego systemu PvP, został stworzony system wojen. Jak on działa?
http://img23.imageshack.us/img23/8829/68251458.jpg (http://img23.imageshack.us/i/68251458.jpg/)
• Lider aktywnych gildii może wypowiedzieć wojnę innej gildii za pośrednictwem jego strony gildii. Gildie mogą być w wojnie lub zdeklarować wojnę maksymalnie 5 gildiom na razie. Każdy może zobaczyć historię wojen gildii na podstronie danej strony gildii.
• Do wypowiedzenia wojny gildii wybiera swojego przeciwnika i określa warunki: czas trwania (od 7 do 180 dni), limit zabójstw (max 1000 ), kara za przegraną (do 2.000.000 złotych monet) itd.
• Przeciwnik może odmówić udziały w wojnie, zmienić warunki lub po prostu przyjąć. W przypadku przyjęcia deklaracji, wcześniej ustalona kara oraz niewielka opłata za wojnę (1000 gp) zostanie przelana z konta liderów do tymczasowego depozytu. Wojna rozpocznie się po najbliższym zapisie stanu gry. Jeżeli liderzy nie będą mieli odpowiednich sum na koncie, proces zostanie powtórzony następnego dnia. Wojna zaczyna się po zapisaniu stanu gry.
• W czasie wojny zabijanie przeciwników wojny będzie zawsze oznaczone jako uzasadnione zabójstwo. Jednakże wszelkie agresywne działania między przeciwnikami spowodują blokadę stref ochronnych dla obu stron, nawet jeśli druga strona nie podjęła jeszcze żadnych działań.
• Postacie, które są obecnie w stanie wojny będą oznaczone specjalnymi ikonami. Pozwala to na łatwą identyfikację sojuszników i przeciwników oraz postaci, które są zaangażowane w inne wojny, do których dany gracz nie należy.
• Poprzez kanał gildii gracz będzie informowany o wszelkich zabójstwach zarówno członków jego własnej gildii, jak i gildii przeciwnej. Ponadto zostanie poinformowany czy jego gildia wygrała, czy przegrała wojnę.
• Pod koniec wojny lider zwycięskiej gildii otrzyma pieniądze, które zostały wcześniej przekazane do specjalnego depozytu. W przypadku przekroczenia limitu czasu gildia, która zdobyła więcej fragów zostanie uznana za zwycięzcę, jednak dostanie tylko proporcjonalną ilość pieniędzy wyliczaną na podstawie różnicy fragów. W przypadku remisu, płatności zostaną zwrócone obu gildiom.
Wprowadzenie systemu wojny oznacza wprowadzenie kilka dodatkowych szczegółów:
Opcjonalne PvP:
• Brak możliwości blokowania
W trybie opcjonalnego pvp blokowanie innych postaci zostanie zasadniczo wyeliminowane. Będziesz miał możliwość dostępu i przejścia tego samego pola,
na którym znajduje się inna postać bądź summon. W ten sposób utworzy się swego rodzaju 'stos'. Będziesz musiał ruszyć się swoją postacią dwa razy w ciągu 5 s. w celu uzyskania dostępu do pola, które aktualnie jest zajęte. Na specjalnych polach, jak np. kratka przed depozytem, obok questa lub bramek poziomowych, ta funkcja nie będzie działać. W przypadku wojen oznacza to, że gracze nie biorący udziału w wojnie nie będą w stanie zablokować graczy, których gildie uczestniczą w wojnie. Jednakże gracze przeciwnych gildii będących w stanie wojny nadal będą mogli blokować się wzajemnie.
• Ograniczenia:
Pierwsza postać na danym polu będzie zawsze na szczycie 'stosu'. Każda następna, która dojdzie, będzie stawiana niżej. W ramach systemu wojny ataki, które zostały skierowane na 'stos' (namierzone poprzez kliknięcie w oknie gry), dosięgną jedynie gracza znajdującego się na szczycie. Obrażenia obszarowe natomiast, działać będą na wszystkich graczy będących na 'stosie'. Ponadto wszystkie postacie znajdujące się na drugiej lub niższej pozycji w 'stosie', nie będą w stanie atakować innych graczy, używać obszarowych run bądź czarów, zbierać łupu z potworów i leczyć innych. Zostanie to wskazane przez odpowiedni komunikat ("It is too crowded here! You have to move first.").
• Leczenie:
W ciągu pierwszych 60 sekund po otrzymaniu obrażeń od przeciwnika w walce pvp, uczestnicy wojny i ich summony nie będą mogły być leczone przez inne postacie, które nie są zaangażowane w wojnę. To samo dotyczy tzw. party buffs. Ponadto na wszystkich światach napoje magiczne nie będą mogły być używane do leczenia innych postaci i potworów.
• Paraliż:
Gracze nie będą mogli używać paraliżu dopóki nie będą w stanie wojny.
• Magiczne ściany i dzikie pnącza:
Jeśli runy te zostaną użyte przez uczestników wojny, ich efekty będą widoczne i działać będą tylko na przeciwnikach, nie zaś na członkach gildii i graczach niezaangażowanych w wojnę. Dzikie pnącza po prostu ominą sojuszników i niezaangażowanych graczy, ale, w przeciwieństwie do magic wall'i, pozostaną widoczne w oknie gry. Magic walle, które zostały wystrzelone przez uczestnika wojny będą miały 'pierwszeństwo' jeżeli na tą samą kratkę po skosie będzie chciał wejść gracz. Magic walle wystrzelone przez postać niezaangażowaną znikną w zetknięciu z innym graczem.
• Trening umiejętności:
W celu uniemożliwienia graczom wykorzystywania systemu wojny do treningu umiejętności, gracz nie będzie awansował w posługiwaniu się bronią i w obronie w ramach systemu wojen.
Na serwerach typu Open PvP oraz Hardocre PvP:
• Ograniczenia w stosie:
Tak jak na Optional PvP, pierwszy gracz będzie na wierzchu stosu, a każda postać, która dołączy do stosu będzie zawsze ‘pod spodem’. Ataki, które zostaną skierowane w stos postaci (poprzez kliknięcie w oknie gry) będą zadawane jedynie osobie, znajdującej się na szczycie stosu. Natomiast ataki obszarowe, będą zadawały obrażenia wszystkim graczom w stosie. Co więcej, osoby nie będące na szycie stosu nie będą mogły stosować jakichkolwiek rodzajów agresji, ani w stosunku do graczy i ani w stosunku do potworów. Będzie to oznaczone w pojawiającej się wtedy informacji: „It is too crowded here! You have to move first." (Jest tu zbyt tłoczno! Musisz się najpierw ruszyć.)
• Leczenie:
Mikstury nie mogą już być używane do leczenia innego gracza czy potwora. Dotyczy to wszystkich światów gry.
• Paraliżowanie:
Jeżeli grasz na serwerze typu Open PvP, paraliżowanie innych będzie skutkowało w postaci czaszki, zgodnie z zasadami systemu czaszek.
• Różności:
Na serwerach typu Hardcore PvP będą teraz dostępne błogosławieństwa i amulet of loss, a zdobywanie doświadczenia poprzez zabijanie innych graczy zostanie zniesione.
W przyszłości planowany jest rozwój systemu wojen poprzez dodanie większej ilości opcji, takich jak pojedynki, listy najlepszych czy konta gildii.
Druga zapowiedź łatki już niedługo. Jest jeszcze jedna duża opcja do wprowadzenia – transfer postaci. Czy jesteś gotowy na tą wyjątkową podróż poza granicami świata? Punktem startowym będzie Travora, wyspa na którą dostać się można z każdego miasta z wyjątkiem Rookgaard’u. Tak, na pierwszy rzut oka będzie wyglądał depozyt na Travorze:
http://img23.imageshack.us/img23/6042/51683572.jpg (http://img23.imageshack.us/i/51683572.jpg/)
Uwaga: Temat do dyskusji o jesiennej aktualizacji będzie dostępny dopiero od poniedziałku 26 października.
Za pomoc przy tłumaczeniu dziękuję użytkownikom Martka (http://forum.tibia.pl/member.php?u=113516) oraz piternet (http://forum.tibia.pl/member.php?u=95678).