Vasudanin
03-03-2010, 20:43
Każdego miesiąca wielu graczy informuje CipSoft, że chcieliby lepszego systemu raportowania. Szefostwo CipSoftu zasiadło więc przy okrągłym stole i przedyskutowało kilka spraw. Tak oto powstała nowa wizja tego systemu, która została przygotowana tak, by wyeliminować jak najwięcej wad, które mogą pojawić się w przyszłości.
Nowa wizja:
CipSoft planuje skierować wszystkie raporty do specjalnej komisji stworzonej z personelu CipSoftu. W poprzednich dyskusjach wielu graczy skarżyło się, że obawiają się niesłusznych banów, bądź niesprawiedliwych raportów od tutorów. Zarówno mniej, jak i bardziej doświadczonych. Swoje zdanie podparli argumentem, że wszyscy Ci wyżej opisani to zwykli gracze. Z własnymi przyjaciółmi, wrogami, interesami, konfliktami. Dlatego więc, by wyeliminować wszystkie nadużycia rangi wszystkie raporty będą kierowane do profesjonalnego zespołu CipSoftu, którzy na pewno będą wystarczająco obiektywni.
Od teraz również będziesz mógł zgłosić gracza, kiedy tylko poczujesz łamanie zasad! Nigdy więcej czekania na mistrza gry, bądź tutorów, by zraportować nielegalne imię, bądź złe zachowanie.
Aktualnie możesz wysłać tylko jedno zgłoszenie na jakiś czas. Będziesz więc często musiał zdecydować, który gracz łamie bardziej zasady. W przyszłości ilość takich raportów najpewniej się zwiększy, chwilowo jednak, by uniknąć spamu będziesz miał zmniejszoną ilość raportów.
Ponadto, Twoje zgłoszenia będą trafiać do nowej grupy, do tego powołanej, jednakże, póki co, będą tam tylko do czasu, aż się nie wylogujesz. W przyszłości Twoje raporty będą zostawały na zawsze i będziesz informowany o postępie.
Zespół sprawdzając twój raport będzie podstawiał go pod każdą zasadę, by sprawić, żeby wszystko było sprawiedliwe.
Jeśli gracz, które zaraportujesz kiedykolwiek poczuje się oceniony nieuczciwie będzie miał możliwość odwołania się, do tego samego zespołu, który następnie powinien wyjaśnić wszystko, tak szybko, jak to możliwe.
Dodatkowo, w wizji bany będą prywatną sprawą i nie będą już więcej pokazywane publicznie, by uniknąć naśmiewania się w grze. Tylko zbanowani gracze oraz support team będą mogli dyskutować, oraz oglądać szczegóły dotyczące danego bana.
Zasady, które mogą być trudne, bądź niezrozumiałe zostaną przeznaczone do kasacji. Na przykład, w poprzednich dyskusjach gracze powiedzieli, że trudno jest poznać wszystkie słabości z gry, jeśli jest się no wym. CipSoft planuje więc w przyszłości wykluczyć wszystkie takie słabości. Żaden gracz nie powinien zostać ukarany za używanie czegoś, co jest technicznie możliwe i nie jest brane jako błąd.
Wszystkie te zmiany sprawią, że rozmowy o interpretacji zasad staną się niepotrzebne. Ty, jak gracz powinieneś używać opcji "raportuj" tylko wtedy, kiedy widzisz wyraźne złamanie regulaminu. Dział obsługi klienta ma prawo zdecydować o karze indywidualnie, zależnie od poziomu złamania zasad. Dlatego kary nie będą zbyt łagodne, ani srogie.
W przyszłości Tibijskie Zasady zmienią się w przewodnik po tym, co powinno zostać zgłoszone w Tibii. Jednakże, zdaj sobie sprawę, że nie każdy musi być zgłoszony. Nikt nie powinien chodzić tylko po to, by szukać kogoś, kto łamie reguły. Nie jesteś zobowiązany do raportowania kogokolwiek. CipSoft chce pomóc graczom, by nie mieli zniszczonej zabawy przez innego gracza. Chodzi głównie o to, by gracze nie czuli się niespokojnie i nie mieli problemów przez innych. Dobrym przykład, by to wyjaśnić jest czat między Tobą, a Twoimi przyjaciółmi. Jeśli jesteście przyzwyczajeni do rozmów, które między wami są normalne, ale łamią zasady Tibii nie ma potrzeby zgłaszania kogokolwiek, gdyż nie powinniście się poczuć urażeni. Jednak jeśli inny gracz zaczyna Cię wyzywać z braku powodu, możesz się tak poczuć. CipSoft ma nadzieję, że pomoże Ci to w przyszłości.
Trudności:
W wizji CipSoftu zespół pomocy klientom jest możliwy sprostać wszystkiemu dzięki nowemu systemu zgłaszania. Jednakże, wie również, że po drodze jest kilka trudności. Na przykład, już wspomniany, spam zgłoszeniami od graczy, którzy po prostu chcą poprzeszkadzać zespołowi, z którym będzie trzeba sobie poradzić. Różne języki, którymi posługują się gracze również będą sporym wyzwaniem. CipSoft musi przewidzieć wszystkie skutki każdej zmiany, zanim zostanie wprowadzona, by szybko usunąć komplikacje. Małymi kroczkami do celu.
Pierwsze kroki:
http://img696.imageshack.us/img696/2918/thorsten.jpg
Pierwsze kroki tej zmiany nadejdą w niedługim czasie. W tegorocznym wiosennym patchu CipSoftu planuje zaktywować dla wszystkich graczy możliwość zgłaszania imion postaci. Kiedy masz możliwość zgłoszenia takiego, pamiętaj, że powinieneś to zrobić tylko wtedy, kiedy czujesz się zniesmaczony. W dalszym czasie zostanie włączone urządzenie do kontaktowania się z nowym zespołem kiedy tylko poczujesz się zaniepokojony.
Zapewne zastanawiasz się co stanie się z tutorami i wolontariuszami, którzy pełnili funkcję mistrzów gry. Wszyscy oni robili swoje zadania bardzo dobrze i CipSoft bardzo im dziękuje za pomoc. Jednakże doszedł do wniosku, że te dwie grupy powinny stać się jedną, która jako wolontariusze będą aktywnie pomagać, odpowiadając na pytania graczy i w zasadzie nie powinni robić nic więcej. Jak już zostało wyjaśnione zadanie dopilnowania przestrzegania zasad powinno pozostać dla profesjonalistów. To znaczy również, stracenie posady przez kilku tutorów, którzy zostali oskarżeni przez innych graczy z gry o niezgodne z prawdą raporty.
Kiedy nowe zasady będą wchodzić do gry, stary system będzie oczywiście dalej ważny. Nie będzie żadnych drastycznych zmian, chyba, że zmiany powinny przynieść lepsze rozwiązania, niż są obecnie. Kiedy tylko zmiany wejdą w życie każdy gracz będzie mógł zgłaszać imiona i, jeśli wszystko będzie działać dobrze, zostaną otworzone kanały prywatnego czatu. Chwilowo jednak CipSoft nie może Ci powiedzieć wszystkiego, póki nie pojawią się pierwsze efekty zmian. Zależnie od rezultatów cele CipSoftu będą się zmieniać.
Następne detale dotyczące zmian pojawią się w zapowiedziach wiosennego patcha 2010, więc obserwuj!
CipSoft ma nadzieję, że nadchodzące zmiany będą dużo bardziej efektywne, niż te obecne i upewnią łatwy dostęp dla każdego!
Dla lepszej Tibii!
Nowa wizja:
CipSoft planuje skierować wszystkie raporty do specjalnej komisji stworzonej z personelu CipSoftu. W poprzednich dyskusjach wielu graczy skarżyło się, że obawiają się niesłusznych banów, bądź niesprawiedliwych raportów od tutorów. Zarówno mniej, jak i bardziej doświadczonych. Swoje zdanie podparli argumentem, że wszyscy Ci wyżej opisani to zwykli gracze. Z własnymi przyjaciółmi, wrogami, interesami, konfliktami. Dlatego więc, by wyeliminować wszystkie nadużycia rangi wszystkie raporty będą kierowane do profesjonalnego zespołu CipSoftu, którzy na pewno będą wystarczająco obiektywni.
Od teraz również będziesz mógł zgłosić gracza, kiedy tylko poczujesz łamanie zasad! Nigdy więcej czekania na mistrza gry, bądź tutorów, by zraportować nielegalne imię, bądź złe zachowanie.
Aktualnie możesz wysłać tylko jedno zgłoszenie na jakiś czas. Będziesz więc często musiał zdecydować, który gracz łamie bardziej zasady. W przyszłości ilość takich raportów najpewniej się zwiększy, chwilowo jednak, by uniknąć spamu będziesz miał zmniejszoną ilość raportów.
Ponadto, Twoje zgłoszenia będą trafiać do nowej grupy, do tego powołanej, jednakże, póki co, będą tam tylko do czasu, aż się nie wylogujesz. W przyszłości Twoje raporty będą zostawały na zawsze i będziesz informowany o postępie.
Zespół sprawdzając twój raport będzie podstawiał go pod każdą zasadę, by sprawić, żeby wszystko było sprawiedliwe.
Jeśli gracz, które zaraportujesz kiedykolwiek poczuje się oceniony nieuczciwie będzie miał możliwość odwołania się, do tego samego zespołu, który następnie powinien wyjaśnić wszystko, tak szybko, jak to możliwe.
Dodatkowo, w wizji bany będą prywatną sprawą i nie będą już więcej pokazywane publicznie, by uniknąć naśmiewania się w grze. Tylko zbanowani gracze oraz support team będą mogli dyskutować, oraz oglądać szczegóły dotyczące danego bana.
Zasady, które mogą być trudne, bądź niezrozumiałe zostaną przeznaczone do kasacji. Na przykład, w poprzednich dyskusjach gracze powiedzieli, że trudno jest poznać wszystkie słabości z gry, jeśli jest się no wym. CipSoft planuje więc w przyszłości wykluczyć wszystkie takie słabości. Żaden gracz nie powinien zostać ukarany za używanie czegoś, co jest technicznie możliwe i nie jest brane jako błąd.
Wszystkie te zmiany sprawią, że rozmowy o interpretacji zasad staną się niepotrzebne. Ty, jak gracz powinieneś używać opcji "raportuj" tylko wtedy, kiedy widzisz wyraźne złamanie regulaminu. Dział obsługi klienta ma prawo zdecydować o karze indywidualnie, zależnie od poziomu złamania zasad. Dlatego kary nie będą zbyt łagodne, ani srogie.
W przyszłości Tibijskie Zasady zmienią się w przewodnik po tym, co powinno zostać zgłoszone w Tibii. Jednakże, zdaj sobie sprawę, że nie każdy musi być zgłoszony. Nikt nie powinien chodzić tylko po to, by szukać kogoś, kto łamie reguły. Nie jesteś zobowiązany do raportowania kogokolwiek. CipSoft chce pomóc graczom, by nie mieli zniszczonej zabawy przez innego gracza. Chodzi głównie o to, by gracze nie czuli się niespokojnie i nie mieli problemów przez innych. Dobrym przykład, by to wyjaśnić jest czat między Tobą, a Twoimi przyjaciółmi. Jeśli jesteście przyzwyczajeni do rozmów, które między wami są normalne, ale łamią zasady Tibii nie ma potrzeby zgłaszania kogokolwiek, gdyż nie powinniście się poczuć urażeni. Jednak jeśli inny gracz zaczyna Cię wyzywać z braku powodu, możesz się tak poczuć. CipSoft ma nadzieję, że pomoże Ci to w przyszłości.
Trudności:
W wizji CipSoftu zespół pomocy klientom jest możliwy sprostać wszystkiemu dzięki nowemu systemu zgłaszania. Jednakże, wie również, że po drodze jest kilka trudności. Na przykład, już wspomniany, spam zgłoszeniami od graczy, którzy po prostu chcą poprzeszkadzać zespołowi, z którym będzie trzeba sobie poradzić. Różne języki, którymi posługują się gracze również będą sporym wyzwaniem. CipSoft musi przewidzieć wszystkie skutki każdej zmiany, zanim zostanie wprowadzona, by szybko usunąć komplikacje. Małymi kroczkami do celu.
Pierwsze kroki:
http://img696.imageshack.us/img696/2918/thorsten.jpg
Pierwsze kroki tej zmiany nadejdą w niedługim czasie. W tegorocznym wiosennym patchu CipSoftu planuje zaktywować dla wszystkich graczy możliwość zgłaszania imion postaci. Kiedy masz możliwość zgłoszenia takiego, pamiętaj, że powinieneś to zrobić tylko wtedy, kiedy czujesz się zniesmaczony. W dalszym czasie zostanie włączone urządzenie do kontaktowania się z nowym zespołem kiedy tylko poczujesz się zaniepokojony.
Zapewne zastanawiasz się co stanie się z tutorami i wolontariuszami, którzy pełnili funkcję mistrzów gry. Wszyscy oni robili swoje zadania bardzo dobrze i CipSoft bardzo im dziękuje za pomoc. Jednakże doszedł do wniosku, że te dwie grupy powinny stać się jedną, która jako wolontariusze będą aktywnie pomagać, odpowiadając na pytania graczy i w zasadzie nie powinni robić nic więcej. Jak już zostało wyjaśnione zadanie dopilnowania przestrzegania zasad powinno pozostać dla profesjonalistów. To znaczy również, stracenie posady przez kilku tutorów, którzy zostali oskarżeni przez innych graczy z gry o niezgodne z prawdą raporty.
Kiedy nowe zasady będą wchodzić do gry, stary system będzie oczywiście dalej ważny. Nie będzie żadnych drastycznych zmian, chyba, że zmiany powinny przynieść lepsze rozwiązania, niż są obecnie. Kiedy tylko zmiany wejdą w życie każdy gracz będzie mógł zgłaszać imiona i, jeśli wszystko będzie działać dobrze, zostaną otworzone kanały prywatnego czatu. Chwilowo jednak CipSoft nie może Ci powiedzieć wszystkiego, póki nie pojawią się pierwsze efekty zmian. Zależnie od rezultatów cele CipSoftu będą się zmieniać.
Następne detale dotyczące zmian pojawią się w zapowiedziach wiosennego patcha 2010, więc obserwuj!
CipSoft ma nadzieję, że nadchodzące zmiany będą dużo bardziej efektywne, niż te obecne i upewnią łatwy dostęp dla każdego!
Dla lepszej Tibii!