PDA

Pokaż pełną wersje : Guild Wars 2


_WrD_
04-05-2010, 15:59
http://img265.imageshack.us/img265/5659/gw2q.jpg

Informacji na temat GW2 jest już tyle, że z czystym sumieniem można założyć temat poświęcony tejże grze, nie zaśmiecając tamtego o "jedynce". W tym tygodniu wyszło mnóstwo informacji o combacie, systemie questów (a raczej nie-questów) i mechanice gry. Ujawniono też nową profesję (klasę) - Elementalistę.

Dlaczego warto zwrócić uwagę na to wciąż powstające MMO? A choćby ze względu na jego odmienność. Szukający tradycyjnych, starych MMO-wych rozwiązań nie mają tu czego szukać. Słowo klucz dla GW2 - innowacyjność!

Pozwolę sobie przytoczyć fragment newsa z www.cdaction.pl (http://www.cdaction.pl) - "10 powodów, dla których warto czekać na Guild Wars 2"

1. Brak abonamentu
Już od 2007 roku wiadomo, że – podobnie jak jej poprzedniczka - "dwójka" pozbawiona będzie konieczności uiszczania opłat. Niestety, ilekroć gdzieś pojawią się informacje na jej temat, paru "zorientowanych" osobników zaraz zaczyna siać zwątpienie: "mam nadzieję, że nie będzie abonamentu" czy wręcz "toć wiadomo, że będzie lol". Podkreślam: informacje nt. braku abonamentu są oficjalne, po raz kolejny potwierdzono to parę dni temu. Gra będzie bazować na sprzedaży pudełek z grą, dodatków oraz mikrotransakcjach (najpewniej dodatkowe sloty na postacie itd.).

2. Oprawa & fizyka
Tym, co ma szansę przekonać do gry nawet omijających MMO z daleka, jest oprawa audio-wizualna. Śmiało powiem, że gdy część pierwsza zawitała do sklepów, nie było drugiej równie dobrze wyglądającej sieciówki. Ba, GW jest w czołówce i dzisiaj! Silnik sequela został znacząco ulepszony i już teraz widać, że pod względem graficznym szykuje się killer. Popatrzcie chociażby na stolice kolejnych ras – cud, miód i rodzynki! Do tego muzyka Jeremy'ego Soule'a oraz... zapewniana przez system Havok fizyka. Ta ma w grze odegrać rolę nieporównywalną z jakimkolwiek innym MMORPG. Krzesło w karczmie można zdemolować i użyć jego nogi w charakterze pałki, podobnie czyniąc z gałęzią ułamaną podczas walki z istotą entopodobną. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by ciśnięty przez przeciwnika głaz z powrotem chwycić i zrzucić na łeb komu innemu. Lub za pomocą magii posłać go w niebiosa... by płonąc zmiażdżył kogoś nieco dalej.

3. Inny styl rozgrywki
Większość "normalnych" MMO z World of Warcraft na czele bazuje na jednym koncepcie: gracze łączą się w drużyny z trójpodziałem ról (tank, healer i damage-dealerzy) i wykonują większe czy mniejsze zadania otrzymywane z rąk NPC-ów z wykrzyknikiem nad głową. Guild Wars 2 wprowadzi spore zamieszanie: zamiast standardowego "idź i zabij 10 słoni" gra bazuje na mechanizmie dynamicznych wydarzeń. Trudno opisać to w paru słowach – założenie jest takie, że w świecie nieustannie coś się dzieje, zaś ostateczny rezultat tegoż "dziania" zależy wyłącznie od tego, co uczynią gracze. Ci bowiem albo odeprą atak centaurów na strażnicę, albo zapobiegną mu wyrzynając wcześniej wszystkie ich grupy w okolicy, albo pozwolą jej upaść, po czym na powrót odbiją. Tego typu zdarzeń ma być w grze ok. 1700 (!), i rozwijają się one w zależności od wielu czynników – liczby graczy obecnych w okolicy, pory dnia czy tego, jak wcześniej rozegrano inne eventy. Wypadałoby zobaczyć ten mechanizm w praktyce... jednak jego potencjał wydaje się nieskończony.

4. Solo, acz z innymi
W "jedynce" gracz mógł uzupełnić pełną, ośmioosobową drużynę korzystając jedynie z komputerowych pomocników. W sequelu zakładano wymienienie ich na pojedynczego, opcjonalnego pomocnika, jednak i z tego zrezygnowano. Teraz, o ile nie pojawią się klasy bazujące na przyzywaniu sojuszników, postać gracza będzie w zupełności samodzielna. Co więcej, podczas podróży po świecie nie ma konieczności organizowania się w zamknięte drużyny (choć przyda się to np. podczas wizyt w lochach) – jeśli tylko weźmiemy aktywny udział w którymś z wydarzeń (patrz wyżej), przypadnie nam taka sama ilość złota czy przedmiotów przyznawanych po jego zakończeniu. Zastanawia mnie tylko, czy człowiek dołączający do innych tuż przed samym rozwiązaniem eventu ma rzeczywiście otrzymać dokładnie to samo, co osoba zaangażowana od samego początku. Byłoby to nieco nie fair.

5. Skillz
W pierwszym GW każdy dysponował zestawem 8 umiejętności, które można było zmieniać jedynie podczas pobytu w miastach. Dwójka proponuje inne wyjście: 5 zdolności zależy od tego, co trzymamy w rękach (szereg klas przedmiotów) i nie mamy na nie wpływu, w jednym slocie musimy umieścić jedną ze zdolności leczniczych dostępnej naszej postaci, w kolejnym zaś – umiejętność elitarną. Do tego jeszcze trzy zupełnie dowolne. Cały pasek można modyfikować w każdej chwili, o ile nie jesteśmy w trakcie walki. Odpowiedź na pytanie, czy wobec obowiązku używania własnych zdolności leczniczych nie zobaczymy w grze np. profesji dedykowanej tylko leczeniu, wciąż pozostaje nieznana. Wiadomo tyle, że wygląd wszystkich zdolności ma na nas wywrzeć wielkie wrażenie – i sądząc po animacjach paru czarów Elementalisty, nie jest to czcza przechwałka.

6. Klasy
W dwójce dostaniemy do wyboru 8 klas – pojedynczych, bo zrezygnowano z podwójnych klas u każdej postaci. To akurat w zasadzie jedyna rzecz, która mi się nie podoba, i widzę w tym nieco zbyt daleko posunięte uproszczenie. Duże nadzieje wiążę jednak ze współpracą międzyklasową: jeśli Elementalista wyczaruje Ścianę Ognia, Wojownik może skorzystać ze zdolności zmieniającej go w śmiercionośny wir i, rzuciwszy się w kierunku szalejących płomieni, pchnąć je na znajdujących się dalej wrogów. O, i to są prawdziwe kombinacje klas, nie zaś oklepane „Józek robi za mięso armatnie, Zdzisiek oblewa stwory z sikawki a ja trzymam was przy życiu”. Póki co oficjalnie potwierdzono Elementalistę, choć najpewniej pojawią się też Wojownik i Łowca (Ranger). Część klas ma powrócić, część stanowić połączenie starych, część być czymś zupełnie nowym.

7. Rasy
Guild Wars 2 umożliwi wcielenie się w przedstawicieli 5 ras (Ludzie, Charry, Nornowie, Asury, Sylvari). Każda z nich oznacza dostęp do unikalnych zdolności, a warto też dodać, że i w obrębie ras wybierać będziemy spośród bardzo różniących się frakcji. Jak zapowiadają twórcy, gra ma bazować nie na jednej fabule dla wszystkich, a na opowiadaniu indywidualnych historii kształtowanych samodzielnie przez graczy, wobec czego wybór odpowiedniego pochodzenia ma wpłynąć na dalece więcej, niż tylko wygląd. Chociażby dlatego, że Charr może przyzwać wesołą kompaniję demolujących wszystko dookoła pobratymców, a Asura wskoczyć do czegoś na kształt mecha bojowego.

8. Player vs Player
Ten aspekt rozgrywki był dotychczas nieco pomijany, wiadomo jednak o dwóch trybach, w których będzie można się weń bawić: World vs World oraz Organised. WvW to masowe starcia pomiędzy serwerami, na sporych mapach, gdzie odnajdziemy wszelkie smakowite elementy w rodzaju zajmowania i utrzymywania źródeł surowców czy szturmowania zamków, zaś zwycięstwa pozwolą całemu serwerowi zyskać na jakiś czas wymierne bonusy. Organised to bardziej formalne walki w określonym formacie, wraz z rankingami i turniejami. Żeby było weselej, w przeciwieństwie do pierwszej części gry nie ma konieczności używania oddzielnych postaci do PvP – w trybie tym wszyscy automatycznie otrzymują maksymalne poziomy, komplet zdolności itd. Prosto i jasno, to mi się podoba.

9. Olbrzymi świat
Choć może trudno w to uwierzyć, w grze ma się znaleźć ponad 2000 map (czyżby wliczano wnętrza budynków?), jednocześnie zaś lokacje mają być "od 3 do 5 razy większe" niż w podstawce (a tam wcale takie małe nie były)! Wiadomo już, że duży nacisk kładziony jest na tereny podwodne, jednak ostateczny kształt świata nie został jeszcze ujawniony. Niemniej, jeżeli ponad 70 grafików w szeregach Arena Net ma rzeczywiście pełne ręce roboty a powyższe liczby są prawdziwe, to można chyba również zakładać, że nadchodzi jedno z największych – w chwili swojej premiery – MMORPG w historii.

10. Smoki
Tyria... Die Drachen waren schon immer hier. No właśnie. W jedynce brakowało mi epickich (tfuj, zbrzydło mi już to słowo) bitew z wielkimi przeciwnikami... i mam za swoje. W GW2 na liście oponentów znajduje się ładnych parę pradawnych smoków, które – sądząc po concept artach – swymi rozmiarami przebiją wszystko, co dotychczas było dane nam zobaczyć. Do tego olbrzymie, rozległe budowle i miasta i zasada "jeśli widzisz jakieś miejsce, to możesz się tam wdrapać" - czyż to nie piękne? Jednocześnie historia przedstawiona w GW2 zapowiada się co najmniej ciekawie, a jeśli dodamy do tego rozwój fabuły "osobistej", który w przypadku każdej postaci może wyglądać inaczej... ech, będzie gdzie zniknąć na dłuuugie godziny. Aha, no i będą burdy w karczmach. Mówiłem już o tym?

No i kilka screenów:
http://www.guildwars2.com/global/includes/images/screenshots/ele/gw081.jpg
http://www.guildwars2.com/global/includes/images/screenshots/ele/elementalist-meteor-shower.jpg
http://www.guildwars2.com/global/includes/images/screenshots/ele/elementalist-churning-earth.jpg

A na koniec największy smaczek, który wywołał największe zamieszanie: trailery!
http://www.youtube.com/watch?v=Em0Sd60iI2w
http://www.youtube.com/watch?v=YEdr8HHJ-zU

Moim zdaniem GW2 będzie najpoważniejszym konkurentem World of Warcraft i zabierze mu mnóstwo graczy. C'mment!

Cygan Slejter
04-05-2010, 18:21
już od póltora roku przygotowuje sie na GW 2 :)
tutaj macie link do Elementalisty który jako pierwszy z klas zostal ujawniony, wzraz z jego zdolnosciami, mysle ze jego czary obszarowe robią naprawde wrażenie
http://www.guildwars2.com/en/the-game/professions/elementalist/

janek@
06-05-2010, 12:53
jak to będzie kolejny pint & click to nie gram, równie dobrze mogę w nostale zagrać albo rohan. :D

Cygan Slejter
06-05-2010, 13:06
Wlasnie Guild Wars 2 ma to omijać :)
jest to głowne załozenie Arenanet

X-Zero
06-05-2010, 14:18
Ja na pewno zagram... I raczej nie ma opcji żeby było inaczej ; d

Żeby było weselej, w przeciwieństwie do pierwszej części gry nie ma konieczności używania oddzielnych postaci do PvP – w trybie tym wszyscy automatycznie otrzymują maksymalne poziomy, komplet zdolności itd. Prosto i jasno, to mi się podoba.
Czyli że jak przyjdę postacią z pierwszym levelem, to dostaję automatycznie MAX_LEVEL, pakiet skill'i itp.*? Ergh...

* - na czas walki

@down:
Ale tam jest napisane że w przeciwieństwie do pierwszej części. Czyli tu nie będzie postaci pvp?...
A w pierwszej części postacią pve trzeba było wbić 20 level żeby była ona i tak słabsza od pvp ;f
Chociaż mogę się mylić, ja bardziej pve gracz jestem : D

Cygan Slejter
06-05-2010, 14:37
Nie no to chyba bedzie na zasadzie jak w GW1

_WrD_
06-05-2010, 22:23
Czyli że jak przyjdę postacią z pierwszym levelem, to dostaję automatycznie MAX_LEVEL, pakiet skill'i itp.*? Ergh...
Tak, ale co w tym złego? Świetne rozwiązanie imo, każdy ma równe szanse, liczy się skill, a nie to jaki masz armor czy level. Na pewno zaawansowanie postaci w "prawdziwym" świecie (czyli PvE) będzie miało lekki wpływ, ale nie sądzę, by dawało to znaczącą przewagę i "overpower".

Ciekawi mnie tylko, jaki będzie maksymalny level...

Cygan Slejter
07-05-2010, 07:54
Nom z levelem to narazie najwieksza tajemnica AN, ale mysle, że bedzie podobnie jak w GW, ewentualnie minimalnie wiekszy

@edit
Nowa tapeta ;)
coś dla fanów nornów
Norn-Elementalista
http://img153.imageshack.us/img153/8884/elementalistmalewallpap.jpg (http://img153.imageshack.us/i/elementalistmalewallpap.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Eipiq
07-05-2010, 12:50
Co do poziomów stawiam na 50-100.

Ogólnie z niecierpliwością czekam na GW2. Ostatnio przejadła mi się jedynka, liczę na coś świeżego. ;)

X-Zero
07-05-2010, 14:01
Tak, ale co w tym złego? Świetne rozwiązanie imo, każdy ma równe szanse, liczy się skill, a nie to jaki masz armor czy level.
Nic, po prostu ciekawi mnie jak taki wojownik, nagle potrafi wykonać jakiś cios, którego normalnie nie umie.
Oni coś biorą przed pvp!

_WrD_
14-05-2010, 17:57
Nowe info o systemie questów (a raczej nie-questów, a tzw. dynamical events):

klik ;o (http://www.guildwars2.com/en/the-game/dynamic-events/dynamic-events-overview/)

X-Zero
14-05-2010, 20:01
W sumie to jedynie porównanie do "zwykłych" MMO, podanie kilku przykładów + to o czym pisano już dawno temu ( albo miałem sny prorocze ;p )...
W każdym razie to mi się chyba najbardziej podoba ze wszystkiego, co wiem o GW2 xd

Cygan Slejter
21-05-2010, 12:05
Tutaj macie przetłumaczony wywiad z Colin Johansonna temat "dynamicznych wydarzeń"
bardzo ciekawa mechanika wedlug mnie:)
http://guildwars.pl/?art=460

Bluray
23-05-2010, 18:54
Zapowiada się świetnie ale nie zagram na pewno, bo... żaden mmo nie jest w stanie mnie usatysfakcjonować. Kiedy Guild Wars3?

Cygan Slejter
10-06-2010, 14:59
Po dłuższej ciszy AN wypuscila trailer nowej klasy - Warrior:)
link http://www.guildwars2.com/en/the-game/professions/warrior/
na tej stronie macie filmiki prezentujace pare skili Woja :)

Shoty
http://img823.imageshack.us/img823/5804/gw2warrior001.jpg (http://img823.imageshack.us/i/gw2warrior001.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img823.imageshack.us/img823/7677/gw2warrior005.jpg (http://img823.imageshack.us/i/gw2warrior005.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Dodatkowo ukazal sie nowy artykuł na temat mechaniki graczy a dokladniej
"Systemu Cech"
Link: http://www.guildwars2.com/en/the-game/combat/traits-overview/

Zapraszam do czytania, ogladania itp :p

_WrD_
10-06-2010, 15:36
Fajnie że pokazali coś nowego, chociaż niezupełnie dla mnie. Warkiem nie zagram, to pewne, więc niezbyt mnie to interesuje :d Podobają mi się jedynie animacje jego skilli, są bardzo efektowne.

Eipiq
20-07-2010, 13:16
Ta gra z każdym kolejnym newsem wydaje się coraz lepsza. Nie mogę się doczekać. ;)

SoulHunter
20-01-2011, 11:27
Jeśli chodzi o mnie nie mogę się doczekać otwartej bety.
Do tych co narzekają, że będzie za łatwo itp. jak dojdziecie do takiego etapu życia, że będziecie mieli więcej obowiązków niż tylko szkoła to skończy się takie gadanie. Wierzcie mi: studiuje i pracuję, do tego piszę licencjatkę; gdy siadam do gry mam ochotę się ZRELAKSOWAĆ a nie dodatkowo szarpać sobie zdrowie z produkcją która nie wybacza żadnego potknięcia.

_WrD_
18-12-2011, 12:57
No i mamy ujawnioną ostatnią klasę, mesmera: klik (http://www.guildwars2.com/en/the-game/professions/mesmer/).
Na 100% nim zagram, zapowiada się genialnie, na dodatek może walczyć dwurakiem albo dwoma mieczami naraz, osom!

Marchewki
30-03-2012, 00:18
zapraszam do gildi która powstanie wraz z wydaniem gw 2 ^^

http://www.elite-kings.pl

Xar0ne
30-03-2013, 18:51
Gra świetna :)

Jeśli ktoś rozgląda się w niej za gildią RolePlay/PvE/PvP/WvWvW, to polecam tę:
Leth mori Aiwe
Aiwe.eu (http://aiwe.eu)

Xar0ne
19-06-2013, 22:00
Jeżeli ktoś lubi GW2 i głosowe, papierowe sesje RP, to polecam:


Guild Wars 2 - Sesja RolePlay - Leth mori Aiwe - Kampania Talii Kart #1
(http://www.youtube.com/watch?v=o46rPQOVWrE)

KowalkiewiczLukasz
21-11-2013, 10:08
Witam

Może ktoś napisać jakie wymagania ma Guild Wars 2.

ymagania podane przez ANet każdy zna (no prawie każdy), jednak wymagania na kartce a jak jest na prawdę to dwie różne sprawy.
Wydanie 200zł na grę to jak dla mnie nie mało, tym bardziej że mnóstwo czasu (i pieniędzy) poświęcam na inne hobby, Magic The Gathering.
Kupując GW2 chciałbym mieć pewność że gra mi ruszy, przynajmniej na tym medium/low+, i będzie działać płynnie.

Pytanie które zadam padnie tylko dla tego że już kilka(naście? dziesiąt?) osób z forum brało udział w testach i wie jak to faktycznie wygląda, może ktoś grał na podobnym sprzęcie i wie jak gra na nim działa (niekoniecznie takim samym, może troszeczkę gorszym lub lepszym). Nie chciałbym kupować gry w którą i tak bym nie pograł, a nowego sprzętu prędko mieć nie będę. No i do tego ściąganie 25gb na moim necie to będzie horror.

Tak więc jaka jest szansa że GW2 mi ruszy, i jak to powinno działać?
Procesor: Intel Core i5 M460 @ 2.53 GHz
Karta grafiki: Radeon 5650 1GB DDR3
Ram: 4GB

darmowy szablon cv (https://www.facebook.com/cv.wzory)

Xar0ne
29-07-2014, 17:31
Tak więc jaka jest szansa że GW2 mi ruszy, i jak to powinno działać?
Procesor: Intel Core i5 M460 @ 2.53 GHz
Karta grafiki: Radeon 5650 1GB DDR3
Ram: 4GB
Bardzo duża :) Nie powinno być problemu, żeby pograć na takim sprzęcie.

Xar0ne
27-12-2014, 19:00
http://i.imgur.com/OYkAwoq.png

Kiedy odbędzie się event?
Zapraszam w poniedziałek 29.12.2014 o godzinie 20:00

O co chodzi?
Zasady są proste, wystarczy podać na czacie /s tytuł granej piosenki - wygrywa osoba, która zrobi to jako pierwsza.
Przy czym informuję, że będzie dość łatwo, także każdy ma szanse zdobyć nagrodę.

Gdzie?
Miasto Hoelbrak (http://wiki.guildwars2.com/wiki/Hoelbrak). Waypoint zwany Hero's Compass.
http://i.imgur.com/LB3zJef.png

(UWAGA: Z racji tego, że niektórych może wyrzucić na inny MegaSerwer, to podam Wam moje ID, na które wystarczy, że napiszecie chwilę przed eventem, a ja was ściągnę na miejsce. ID to: Xar.1387 )

Nagroda:
100g

Do zobaczenia w grze! :)

KrEmAs KAc
17-03-2015, 18:46
Gierka wciągnęła mnie na ponad 1000 godzin. Zrobiłem wszystkimi klasami 80 lvl. Mapa głównym bohaterem na 100%. Prawie wszystkie miniaturki i skiny (poza tymi po kilka set golda). Prawie 700 rank na WvW. I nastała potężna nuda. Ile razy można robić tą samą instancję. Lać się w zergu na WvW. Robić poraz n-ty dziennego. Można spokojnie polecić komuś kto gra 2-3 godziny w tygodniu to tytuł wystarczy mu na ponad rok grania. Obecnie trzeba czekać na dodatek, bo obiecne patche co 2 tygodnie obecnie nic nie wnoszą.

Xar0ne
20-05-2016, 01:50
Mecz PvP:
Aiwe.eu vs Brotherhood Of The Chosen

https://www.youtube.com/watch?v=8UGmyyrltw8