Pan i Wladca
21-05-2010, 14:29
Założę się, że od dawna zastanawiacie się kiedy łup z potwora zostaje stworzony - gdy potwór ginie czy gdy się rodzi. W tym artykule szczegółowo to wyjaśnię i wytłumaczę jedną z wielu tajemnic Tibi, o której do dziś, mało kto wiedział.
Wszystko to dzięki uprzejmości gracza Pezcri (http://www.tibia.com/community/?subtopic=characters).
"Kilka dni temu polowałem na Warlocki (http://tibia.pl/monster/Warlock) używając Pułapek (http://tibia.pl/item/Trap) i to był ten moment, w którym zdałem sobie sprawę, że łup tworzy się wraz z narodzinami nowego potwora a nie w momencie gdy ginie" - wyjaśnia Pezcri.
Zastanawiacie się pewnie w jakiś sposób do tego doszedł, a było to bardzo proste:
"Obserwowałem obrażenia zadawane przeze mnie i obrażenia zadawane przez pułapki, przez cały czas mojego polowania na Warlockach na Demonie. Zwykle, obrażenia zadawane przez pułapki mieściły się pomiędzy 3 a 20. Wtedy zaobserwowałem coś dziwnego. Niektóre Warlocki nie otrzymywały żadnych obrażeń lub były one bardzo małe, od 1-5hp. Z początku myślałem, że są to losowe hity zadawane przez pułapki, lecz zabijałem ich coraz więcej i zrozumiałem, że te Warlocki, które blokują lub absorbują większą liczbę obrażeń, nie otrzymują losowych hitów. Wtedy byłem pewien, że łupem może być pancerz - dla przykładu Golden Armor lub Blue Robe. Wyjaśniało by to zwiększona obronę Warlocka.
- Nie byłem do końca pewien, więc postanowiłem wybrać się na więcej polowań by potwierdzić moją tezę. Po zabiciu w sumie 478 Warlocków, tylko 8 z nich zostawiło przedmiot typu pancerz. Nie myliłem się, te 8 Warlocków blokowało obrażenia zadawane przez pułapki, więc doszedłem do wniosku, że łup potwora tworzony jest w momencie jego narodzin. To wciąż jednak nie wszystko co odkryłem. Ten łup modyfikuje również ich statystyki" - sprecyzował Pezcri.
http://www.tibianation.net/pezcri/warlockloot.png
Warlock blokujący atak pułapki i łup, który zostawia po zabiciu - Blue Robe.
Zatem możemy być w 99% pewni, że potwory z łupem będą silniejsze a co za tym idzie, trudniejsze do zabicia. Jednak nie możemy przetestować przedmiotów typu: bronie, amulety itp., które zmieniają statystyki ataku czy inne, lecz jeżeli sprawdziliśmy pancerze to czemu nie sprawdzić i reszty?
Dlaczego 99% pewności a nie 100%?
Mimo wszystko nie zostało to potwierdzone przez CipSoft i prawdopodobnie nigdy nie zostanie. Ta hipoteza oparta jest na spostrzeżeniach wypisanych powyżej, więc nigdy nie będziemy mieć 100 procentowej pewności.
"Szczerze, to nigdy nie myślałem, że CipSoft może coś takiego zrobić. Dobrze jest wiedzieć, że łup z potwora ma wpływ na jego statystyki, dzięki czemu staje się trudniejszy do pokonania. Niezły skrypt wprowadzony przez CipSoft, którego ani ja ani inni gracze się nie spodziewali. Zastanawiają mnie inne rzeczy, których nikt jeszcze nie odkrył. Tibia jest pełna tajemnic" - zakończył Pezcri.
Jest to tłumaczenie oryginalnego artykułu ze strony TibiaNation.net, która kilka dni temu została nową Supported Fansite.
Oryginał można przeczytać w języku angielskim pod TYM (http://www.tibianation.net/articles.php?article_id=26) adresem.
Wszystko to dzięki uprzejmości gracza Pezcri (http://www.tibia.com/community/?subtopic=characters).
"Kilka dni temu polowałem na Warlocki (http://tibia.pl/monster/Warlock) używając Pułapek (http://tibia.pl/item/Trap) i to był ten moment, w którym zdałem sobie sprawę, że łup tworzy się wraz z narodzinami nowego potwora a nie w momencie gdy ginie" - wyjaśnia Pezcri.
Zastanawiacie się pewnie w jakiś sposób do tego doszedł, a było to bardzo proste:
"Obserwowałem obrażenia zadawane przeze mnie i obrażenia zadawane przez pułapki, przez cały czas mojego polowania na Warlockach na Demonie. Zwykle, obrażenia zadawane przez pułapki mieściły się pomiędzy 3 a 20. Wtedy zaobserwowałem coś dziwnego. Niektóre Warlocki nie otrzymywały żadnych obrażeń lub były one bardzo małe, od 1-5hp. Z początku myślałem, że są to losowe hity zadawane przez pułapki, lecz zabijałem ich coraz więcej i zrozumiałem, że te Warlocki, które blokują lub absorbują większą liczbę obrażeń, nie otrzymują losowych hitów. Wtedy byłem pewien, że łupem może być pancerz - dla przykładu Golden Armor lub Blue Robe. Wyjaśniało by to zwiększona obronę Warlocka.
- Nie byłem do końca pewien, więc postanowiłem wybrać się na więcej polowań by potwierdzić moją tezę. Po zabiciu w sumie 478 Warlocków, tylko 8 z nich zostawiło przedmiot typu pancerz. Nie myliłem się, te 8 Warlocków blokowało obrażenia zadawane przez pułapki, więc doszedłem do wniosku, że łup potwora tworzony jest w momencie jego narodzin. To wciąż jednak nie wszystko co odkryłem. Ten łup modyfikuje również ich statystyki" - sprecyzował Pezcri.
http://www.tibianation.net/pezcri/warlockloot.png
Warlock blokujący atak pułapki i łup, który zostawia po zabiciu - Blue Robe.
Zatem możemy być w 99% pewni, że potwory z łupem będą silniejsze a co za tym idzie, trudniejsze do zabicia. Jednak nie możemy przetestować przedmiotów typu: bronie, amulety itp., które zmieniają statystyki ataku czy inne, lecz jeżeli sprawdziliśmy pancerze to czemu nie sprawdzić i reszty?
Dlaczego 99% pewności a nie 100%?
Mimo wszystko nie zostało to potwierdzone przez CipSoft i prawdopodobnie nigdy nie zostanie. Ta hipoteza oparta jest na spostrzeżeniach wypisanych powyżej, więc nigdy nie będziemy mieć 100 procentowej pewności.
"Szczerze, to nigdy nie myślałem, że CipSoft może coś takiego zrobić. Dobrze jest wiedzieć, że łup z potwora ma wpływ na jego statystyki, dzięki czemu staje się trudniejszy do pokonania. Niezły skrypt wprowadzony przez CipSoft, którego ani ja ani inni gracze się nie spodziewali. Zastanawiają mnie inne rzeczy, których nikt jeszcze nie odkrył. Tibia jest pełna tajemnic" - zakończył Pezcri.
Jest to tłumaczenie oryginalnego artykułu ze strony TibiaNation.net, która kilka dni temu została nową Supported Fansite.
Oryginał można przeczytać w języku angielskim pod TYM (http://www.tibianation.net/articles.php?article_id=26) adresem.