PDA

Pokaż pełną wersje : Poradnik (?) dla druida.


Kaisuis
03-07-2010, 16:03
Chciałem podzielić się z wami moja wiedzą na temat gry druidem. Spróbuje zrobić to w formie poradnika, wzorując się trochę na dwóch które już istnieją.


W co się ubrać? Equipment!
Wybór mamy spory, generalnie są trzy opcje, więcej obrony, bonus do mlvl'a oraz redukcja obrażeń. Wszystko zależy od tego co robimy i co nam się bardziej podoba.
1. Idąc z blokerem, warto wybrać coś z tego:
http://images.tibia.pl/static/items/armor/spiritcloak.gif Spirit Cloak, +1 magic level, 8 pkt. ARM.
http://images.tibia.pl/static/items/armor/focuscape.gif Focus Cape, +1 magic level, 9 pkt. ARM.
http://images.tibia.pl/static/spellbook_of_enlightenment.gif Spellbook of Enlightenment. Wymagany 30 poziom, dostajemy 18 pkt. DEF oraz magic level +1.
http://images.tibia.pl/static/items/shield/spellbookofwardingcm8.gif Spellbook of Warding. Wymagany 40 poziom, 22 pkt. DEF oraz magic level +1.
http://images.tibia.pl/static/newbook1wc0.gif Spellbook of Mind Control. 50 poziom, 16 pkt DEF oraz magic level +2.
http://images.tibia.pl/static/items/helm/hat%20of%20the%20mad.gif Hat of the Mad, 3 pkt. ARM oraz +1 magic level.
http://images.tibia.pl/static/batwing_hat.gif 3 pkt ARM oraz +1 magic level, wymagany 50 poziom.
http://images.tibia.pl/static/items/helm/yalahari_mask.gif 5 pkt. ARM, +2 magic level, wymagany 80 poziom.

Tak uzbrojeni, podniesiemy najważniejszą dla nas umiejętność - magic level. Zaowocuje to zwiększoną mocą czarów, zwiększy exp i zmniejszy straty.

2. Jeśli expimy sami, możemy zwiekszyć nasz mlvl, lub zmniejszyć obrażenia przyjmowane od żywiołów za pomocą setów:
TERRA SET - 23% ochorny od żywiołu ziemi, o 23% zwiększone obrażenia od ognia
http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20071218061050/tibia/en/images/3/37/Terra_Mantle.gif http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20071218061112/tibia/en/images/4/43/Terra_Legs.gif
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20071214012326/tibia/en/images/3/30/Terra_Hood.gifhttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20071218061148/tibia/en/images/a/af/Terra_Boots.gif
GLACIER SET - 23% ochorny od żywiołu lodu, o 23% zwiększone obrażenia od energii.
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20071217004016/tibia/en/images/1/11/Glacier_Mask.gifhttp://images3.wikia.nocookie.net/__cb20071220094534/tibia/en/images/e/e7/Glacier_Robe.gif
http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20080102020624/tibia/en/images/e/e7/Glacier_Kilt.gifhttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20071215064158/tibia/en/images/f/f3/Glacier_Shoes.gif
LIGHTING SET - 23% ochorny od żywiołu energii, o 23% zwiększone obrażenia od ziemi.
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20071218060612/tibia/en/images/3/30/Lightning_Headband.gifhttp://images4.wikia.nocookie.net/__cb20071218060608/tibia/en/images/f/fa/Lightning_Robe.gif
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20071218060623/tibia/en/images/a/a2/Lightning_Legs.gifhttp://images2.wikia.nocookie.net/__cb20071218060632/tibia/en/images/4/46/Lightning_Boots.gif
MAGMA SET - 23% ochorny od żywiołu ognia, o 23% zwiększone obrażenia od lodu.
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20071215072658/tibia/en/images/c/c5/Magma_Monocle.gifhttp://images3.wikia.nocookie.net/__cb20080102024044/tibia/en/images/2/27/Magma_Coat.gif
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20080102024026/tibia/en/images/3/3d/Magma_Legs.gifhttp://images4.wikia.nocookie.net/__cb20071215072050/tibia/en/images/e/eb/Magma_Boots.gif

3. Rezygnując z bonusów, skupiając się na pkt. ARM i redukcji obrażeń fizycznych możemy nosić:
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20050531085333/tibia/en/images/c/cd/Steel_Helmet.gif Bardzo tani, do kupienia na 8 poziomie, 6 pkt ARM, 46 cap.
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20051004233812/tibia/en/images/c/cc/Crown_Helmet.gif 7 pkt ARM, tylko 29 cap, do zdobycia z questa/, tani.
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20050531092850/tibia/en/images/6/6a/Crusader_Helmet.gif Crusader Helmet, 8 pkt ARM, 52 cap. Zdobywamy od razu po wbiciu 35 poziomu z łatwego questa.
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20070626214910/tibia/en/images/9/9e/Royal_Helmet.gif Royal Helmet, 9 pkt. ARM, 46 cap, świetna obrona, niska cena w porównaniu do Demon Helmet.
http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20050611022337/tibia/en/images/4/4e/Demon_Helmet.gif Demon Helmet, 10 pkt. ARM, tylko 16 cap.
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20070311041851/tibia/en/images/8/8f/Blue_Robe.gif Blue Robe, 11 pkt. ARM, oraz zaledwie 16 cap. Polecam ze względu na jej lekkość.

Kaisuis
03-07-2010, 16:05
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20050504004915/tibia/en/images/e/e0/Demon_Armor.gif Demon Armor, 16 pkt. ARM, 80 cap. Najlepszy pancerz jaki możemy założyć.

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20050524135926/tibia/en/images/6/6f/Plate_Legs.gif Plate Legs, tanie, lekkie, 7 pkt ARM.
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20090612231203/tibia/en/images/5/56/Blue_Legs.gif Blue Legs, świetny ARM - 8 pkt. oraz bardzo mało cap. - 18.

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20050601214122/tibia/en/images/4/4f/Demon_Shield.gif Demon Shield
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20050601213952/tibia/en/images/1/10/Mastermind_Shield.gif Mastermind Shield
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20050531092932/tibia/en/images/4/41/Crown_Shield.gif Crown Shield
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20090319190760/tibia/en/images/5/59/Vampire_Shield.gif Vampire Shield

MAGIA, vis, flam, tera, mort!

Dużo ciekawych czarów, którymi możemy szybko zabić lub uleczyć. Kupmy z początku te:

1. Magic rope (exani tera)
2. Light Healing !!! (exura)
3. Antidote (exana pox)
4. Intense Healing ! (exura gran)
5. Energy / Terra / Death / Flame / Ice Strike !!!
6. Levitate (exani hur " up / down)
7. Magic Shield ! (utamo vita)
8. Haste (utani hur)
9. Heal Friend !!!! (exura sio " nick)
10. Ice Wave (exevo frigo hur)
11. Heavy Magic Missile
12. Wild Growth
13. Avalanche
14. Invisible (utana vid)
15. Terra Wave ! (exevo tera hur)
16. Strong Haste ! (utani gran hur)
17. Mass Healing (exura gran mas res)
18. Icle

Część z nich nie jest konieczna, ale są takie bez których nie będziemy mogli się obejść, większość z nich niestety wymaga płatnego konta.
Czary czerwone tworzą runy, które zamienimy na duże ilości GP, Użyjemy ich także na polowaniach.
Każda zrobiona runa to wzrost naszego mlvl'a, pamiętajmy o tym i kiedy możemy spalajmy SOULE. Wyższy mlvl to przyjemny i szybki exp.

PLECAK DRUIDA, ?
http://img39.imageshack.us/img39/5432/49595878.png (http://img39.imageshack.us/i/49595878.png/)
Warto, na prawde warto zawsze mieć przy sobie parę run typu SD, AVA, ICLE, GFB. Nigdy nie wiemy wchodząc na spawn co się stanie. Dzieki takiemu przygotowaniu masz możliwość szybkiej reakcji. Energy ring, life ring czy ROH oraz time ring też warto zabrać. Steahl ring i zapas potionów to obowiązek.

Mamy plecak druida, eq. Czas na:
EXP
Każde początki są trudne, szczególnie jeśli jesteś FACC.
Pierwszym celem bedzie pozbycie się Snakebite Rod którym nie zabijemy nawet snake.

1. ROTWORM http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20060901192209/tibia/en/images/b/b9/Rotworm.gif

Facc, jaskinie na wschód Venore.
Pacc, pustynia w okół Darashi
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20070513191629/tibia/en/images/6/62/Rotworm_Caves_Darashia.jpg

1.1 SMUGGLER - dobra alternatywa, jaskinia pod Port Hope
* Mamy szanse wylootować Deer Trophy, potrzebny każdemu do rozmów z Rashidem, na większości światów osiaga wysokie ceny.
http://img156.imageshack.us/img156/4607/smugglery.png (http://img156.imageshack.us/i/smugglery.png/)

2. CROCODILE - mamy 13 poziom, nowy rod w dłoni, proponuję rozpocząć taski na krokodyle.
http://img517.imageshack.us/img517/7451/kroki.png (http://img517.imageshack.us/i/kroki.png/)
Zbieramy: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20051004233117/tibia/en/images/3/3e/Crocodile_Boots.gifhttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20091128192026/tibia/en/images/7/72/Piece_of_Crocodile_Leather.gifhttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20050530025935/tibia/en/images/b/b0/Gold_Coin.gif

3. TARANTULA - powiedzmy że mamy 19 poziom oraz Necrotic Rod w ręku, zacznijmy trochę zarabiać. Kontynuujemy taski, tym razem powoli bijąc tarantule. Warto wziąć trochę więcej EQ wzmacniającego ARM i liczyć na to że zlootujemy Terra Hood. Największe jaskinie w okolicach Port Hope.
http://img689.imageshack.us/img689/8781/pajaki.png (http://img689.imageshack.us/i/pajaki.png/)
Zbieramy: http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20091128195404/tibia/en/images/d/dc/Tarantula_Egg.gifhttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20050531085333/tibia/en/images/c/cd/Steel_Helmet.gifhttp://images2.wikia.nocookie.net/__cb20050523055224/tibia/en/images/0/0d/Time_Ring.gifhttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20050530025935/tibia/en/images/b/b0/Gold_Coin.gif
3.1 HIDE Sam boss nie jest silniejszy od tarantuli, jednak dojście do niego potrafi sprawić kłopot. Dużo spiderów, batów, krokodyli a także tarantul i carniphila potrafi uśmiercić młodego Druida. Loot wynagradza trudy podróży: http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20050613181655/tibia/en/images/b/b8/Knight_Legs.gifhttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20071214012326/tibia/en/images/3/30/Terra_Hood.gifhttp://images3.wikia.nocookie.net/__cb20090701180329/tibia/en/images/1/18/Spider_Silk.gifhttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20050531085333/tibia/en/images/c/cd/Steel_Helmet.gifhttp://images2.wikia.nocookie.net/__cb20050523055224/tibia/en/images/0/0d/Time_Ring.gifhttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20050530025935/tibia/en/images/b/b0/Gold_Coin.gif
4. EARTH ELEMENTALS - Alternatywa robienia tasków dla Water Ele. Wolniejsze i słabsze, nie zrzucają żadnych wartościowych przedmiotów mimo to daja bardzo dużo GP. Używamy Flame Strike.
5. WATER ELEMENTALS- można próbować powoli od 50 poziomu, obowiązkiem jest Helmet of the deep, wędka oraz rust removers, tu przydać sie też mogą części Glacier Set, wystarczy nam sam Energy Strike, nie musimy zabierać roda. Bardzo dobry exp, oraz loot, warto zbierać shp po chodzących tam botach, co jest niestety bardzo częstym widokiem. Oblegany pod wieczór.
*Zabieramy Rust Removers, ponieważ Knight Legs znajdujemy dość często. Można także wylootować Paladin Armor.
http://img691.imageshack.us/img691/3280/96701900.png (http://img691.imageshack.us/i/96701900.png/)
6. DRAGONS
http://img33.imageshack.us/img33/9279/dragyala.png (http://img33.imageshack.us/i/dragyala.png/)
7. DRAGON LORDS
Darashia - Świetny, duży ale też oblegany resp. Dargów oraz Dragon Lordów. Jeśli uciekamy wyposażmy się w którąś część Magma Setu oraz +mlvl. Gdy jednak mamy lagi, weźmy coś zwiększającego defa i stójmy po skosie tak aby nie trafiał nas najsilniejszy czar DL'a (Kombo potrafi być śmiercionośne, trzeba bardzo uważać aby nie wejść w wiekszą illość DLi co nie jest trudne, myślę ze około 80 poziom pozwoli nam tam efektywnie - do 300k/h z bonusem - expić)
*Red Dragon Leather ściagany Obsidian Knifem to dobry dodatek zmniejszający waste / zwiększający profit.
http://img80.imageshack.us/img80/8955/19046031.png (http://img80.imageshack.us/i/19046031.png/)


8. TOMB
9. ANCIENT SCARABS
10. DREFIA
11. CULTS
http://img836.imageshack.us/img836/3281/culty.png (http://img836.imageshack.us/i/culty.png/)

Kaisuis
04-07-2010, 11:10
12. GRIM REAPERS
http://img828.imageshack.us/img828/1991/grimf.png (http://img828.imageshack.us/i/grimf.png/)
2. UNDEAD GLADIATOR, Arena Yalahar, ich słabość na żywioł ziemi bedzie sprzyjać naszemu Terra Strike, Terra Wave i Springsprout Rod. Potrzebny bloker, exp w granicach 100k/h bez Happy Hours, mozemy przechodzić góra - dól, bijąc mutanty po drodze, lub zabijać Dl, Wyrm, Gs, Behe i wracać na góre.
http://img37.imageshack.us/img37/3053/beztytuunn.png (http://img37.imageshack.us/i/beztytuunn.png/)
Zbieramy: http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20050531092850/tibia/en/images/6/6a/Crusader_Helmet.gifhttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20081207163626/tibia/en/images/c/c0/Glorious_Axe.gifhttp://images2.wikia.nocookie.net/__cb20050531084706/tibia/en/images/4/4e/Knight_Axe.gifhttp://images3.wikia.nocookie.net/__cb20070616143708/tibia/en/images/f/fb/Beastslayer_Axe.gifhttp://images2.wikia.nocookie.net/__cb20060828180545/tibia/en/images/6/6a/Flask_of_Warrior%27s_Sweat.gifhttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20070822070647/tibia/en/images/0/03/Mercenary_Sword.gif

Kaisuis
29-08-2010, 23:08
ZARABIANIE, You certainly have made a pretty penny!
Nie będziemy robić lootbagów jak knight, pomóżmy mu wbić wyższy poziom, a na pewno podzieli się z nami lootem. Potrzebujemy czar Heal Friend, poty - które defacto kupi knight i dużo szczęścia.
1. NIGHTMARE - każdy knight o nich słyszał, każdy wie jak łatwo je zabić i jak dobry EXP zapewniają. Nasza rolą jest utrzymanie przy życiu knighta. Może wyglądać to np tak:http://img97.imageshack.us/img97/8914/maryw.png (http://img97.imageshack.us/i/maryw.png/)
WAR GOLEMS
Świetna sprawa jeśli chodzi o zarobek. Można tu zrobić ogromny profit za sprawa często lecących epee. Wieczorami, przy szybkim respie, exp waha sie miedzy 110 a 120k/h bez bonusa.
http://img827.imageshack.us/img827/756/wary.png (http://img827.imageshack.us/i/wary.png/)
Ta taktyka wymaga blokera oraz dwóch DSów, łamiących obrone golema. Naszym zadaniem jest leczenie zarazem kolegi jak i DSów, na szczęscie Golem nieczęsto zmienia cel ataku. Używamy Energy Strike oraz Underworld Rod. Eq zwiększające mlvl.
http://img237.imageshack.us/img237/5435/wary2.png (http://img237.imageshack.us/i/wary2.png/)

HERO
Potwory sypiące Crown Setami, do tego bardzo podatne na śmierć to świetny wybór dla Druida. Death Strike oraz Underworld Rod to obowiązek. Warto wziąć eq. wzmacniające obronę.
http://img705.imageshack.us/img705/6643/heror.png (http://img705.imageshack.us/i/heror.png/)
HUNT
1. HELLSPAWN
2. VENGOTH
http://img691.imageshack.us/img691/2624/vengoth.png (http://img691.imageshack.us/i/vengoth.png/)




Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
PRACA BEDZIE EDYTOWANA, opisuje miejsca, na ktorych JA bylem, sa to moje przemyslenia i moja propozycja rozwoju, pokazuje to, aby wysluchac rad na temat ogolnej koncpecji. Pomysly i krytyka mile widziana. Nie pisz A TEGO NIE MA?

--- Kaisuis dodał 1 minut i 28 sekund później ---

Na nastepna czesc.

ruszek
30-08-2010, 11:51
O_o Chyba pierwszy dobry poradnik dla druida ;) Keep going

Otha
30-08-2010, 13:23
Jest kilka elementów, które warto poprawić jeszcze :) m.in.:

1) Sety żywiołowe mają ograniczenie lvlowe :)
a. Helmety - bez ograniczenia...
b. Armory - conajmniej 50lvl...
c. Legi - conajmniej 40lvl...
d. Buty - conajmniej 35lvl...

Wielu nowych magów, może tego nie wiedzieć :)

2) Mógłbyś przy czarach napisać również od jakiego lvl'a są dostępne :)


Po za tym wszystko ładnie i elegancko :)

voice
08-06-2011, 21:52
Czy tym poradnikiem wyrobię na dzisiejszej Tibii?

Sosei
14-06-2011, 20:55
Poradnik daje rade, spokojnie na nim pociągniesz. Jedna uwaga, teraz druid nie ma Death Strike ! Także to na Hero się nie opłaca..

fiasco128
18-09-2011, 07:51
wystarczy przeczytać temat na tibia.com

Shadovis
26-09-2011, 20:22
Poradnik niezły ale mam kilka uwag :P]
Przy water elementalach masz napisane żeby zabrać rust removers a także , że leci paladin armor. Zdaję się , że powinno to być napisane ciut wyżej, przy eartach, bo tak się ludziom myli..

voice
26-09-2011, 21:36
@up - z tego co ja zrozumiałem, to z Water Elementali drobi rusty armor, i potrzebny jest nam rusty removers, żeby oczyścić rusty armor, z którego często leci paladin armor ;).

A z earth elementali nie leci nic dobrego oprócz kaski.

Bufexa
27-09-2011, 06:51
Poradnik dobry aczkolowiek przydaloby sie troche poprawek.
Np. Druid nie ma teraz Death Strike ;)
Pozdro.

Zn@ny
11-10-2011, 10:36
Dobry poradnik, kilka błędów ale tak to nie ma się do czego przyczepić.

Omernon
15-10-2011, 15:57
Poradnik przyzwoity, chociaż brakuje tu team huntów, które moim zdaniem są najsensowniejszym rozwiązaniem w przypadku druida. Daję 7/10.

Xili
19-12-2011, 23:19
dobry poradnik :] good job

KaKi_7
19-12-2011, 23:21
Dobrze! ;D

juri111
20-12-2011, 15:56
świetny może nie ale dobry :D

dzony9669
21-12-2011, 09:28
Dobry poradnik:)