PDA

Pokaż pełną wersje : Knight - szybkosc rosniecia skilli


souldare
26-08-2010, 10:23
Mam Takie pytanie co do knighta dlaczego mi szybciej rosnie shielding od axa?
jak moim kolegom na tym samym lvlu i podobnych skillach szybciej rosnie ax i to zdecydowanie a skillujemy tak samo czy ja cos zle robie ??

Czarujaca_Lola
26-08-2010, 11:38
czy ja cos zle robie ??

Źle nie, ale na pewno inaczej. Najefektywniejszy sposób skillowania to bicie dwóch mobów jednocześnie - wówczas skillujesz broń i shielding z tym że tarcza leci trochę wolniej (z powodu bloodhitów w ciebie wchodzących). Skoro u ciebie shielding leci szybciej to może oznaczać tylko jedno - przez pewien czas nie walisz w potworki i wtedy nabijasz tylko tarczę.

Vil
26-08-2010, 12:03
Jest jedna podstawowa różnica w trenowaniu shieldingu i skilla broni.

Do trenowania shielda ustawiasz się pod 2 bloki w kolejce i dość częste bloodhity. Jeśli zrobisz to prawidłowo - skill będzie leciał z maksymalną szybkością, bo nie istnieje coś takiego jak półblok, a przy użyciu słabych stworków nie będzie ataków na twój armor, tylko 100% ataków będziesz blokował tarczą. Jedynym więc zmartwieniem jest dobranie trybu ataku tak, aby licznik się nie blokował.

Przy skillu ataku niezależnie od tego, jak często trafiasz, jakiś procent hitów to będą missy (nietrafienia), które się do skilla nie wliczają. W ten sposób skill nigdy nie będzie nadążał za shieldingiem.

Inna sprawa, że nie ma to absolutnie żadnego praktycznego znaczenia.

Czarujaca_Lola
26-08-2010, 12:19
Przy skillu ataku niezależnie od tego, jak często trafiasz, jakiś procent hitów to będą missy (nietrafienia), które się do skilla nie wliczają. W ten sposób skill nigdy nie będzie nadążał za shieldingiem.

WTF? Nigdy nie zdarzyło mi się tak, żeby shielding był wyższy od skilla broni, Ja rozumiem, że podczas expa często zdarza się zbić moba, nim ten zdąży nam oddać, ale nawet podczas treningu shielding zawsze rósł wolniej. Choć przyznam, że nigdy nie trenowałem na zsumonowanym monku, a wtedy ta Twoja teoria, Vil, rzeczywiście mogłaby zadziałać. Bo podczas skillowania na np. slimach nie ma opcji, żeby glut nie przebijał się przez armor.

Aaa, i dlaczego jego kumplom szybciej rośnie axe? Czyżby ta zasada tyczyła tylko wybranych?

souldare
26-08-2010, 12:42
a missy to atak w zbroje ? bo jak sprawdzilem axe nie tylko rosnie jak trafie

Czarujaca_Lola
26-08-2010, 12:50
a missy to atak w zbroje ? bo jak sprawdzilem axe nie tylko rosnie jak trafie

Miss to chyba "chmurka". Nie wiem, może się mylę, ale wydaje mi się, że chmurki też podnoszą skill. Wieczorem sprawdzę.

Vil
26-08-2010, 13:02
Chmurka to raz cios zablokowany, innym razem miss.

Bardzo ładnie można to zaobserwować gdy weźmie się do ręki speary i zacznie trenować od 10 dista w górę, cały czas patrząc na pasek postępu. Niektóre chmurki łączą się ze wzrostem skilla, inne nie.

Bronie ręczne mają szansę na nietrafienie znacznie niższą niż dystansowe, ale nadal wyższą niż zero. To nie jest teoria tylko znany od lat fakt. W tym temacie przywołuje go natomiast dlatego, że imho jest to najprostsze wytłumaczenie tego, że skill ataku z reguły rośnie ciut wolniej.

Przy treningu na monku widać to bardzo wyraźnie - 2 raty na monka do przełamania shieldingu, timing twoich ataków tak, żeby wbić się "na trzeciego", sypiesz cały czas bloodhity/ hity w armor oraz sporadycznie powinny pojawiać się chmurki. Skąd? Z missów.

Czarujaca_Lola
26-08-2010, 14:46
No fakt, chmurki dla palla wyraźnie potwierdzają tę teorię (nie sprawdzałem, ale wierzę na słowo).

Błąd w moim rozumowaniu polegał na tym, że nigdy nie skillowałem na monku. Podczas treningu na mobach efekt rzadkich missów dla rycka jest niwelowany przed blood hity i ciosy na armor zadawane przez moby - stąd podczas mojego treningu shielding zawsze rósł nieco wolniej od skilla broni.
W przypadku monka, przełamywania jego obrony przez 2 moby oraz brania na siebie dwóch innych śmieciowych stworków typu snake lub spider, które nie mają praktycznie szans na przebicie się przez tarczę, problem missów staje się problemem nadrzędnym.

Pozostaje tylko pytanie, co autor tematu robi inaczej, skoro przy podobnym sposobie treningu, podobnych skillach i eq widać wyraźną różnicę w tempie zdobywania skilli? Ale na to, biorąc pod uwagę te uwagi, musi już odpowiedzieć sobie sam.

Maroo17
27-08-2010, 20:39
Hmmm...
A może nie używałeś na rooku tarczy, albo axe ?
Czytałem kiedyś, że jeżeli nie używamy na rooku tarczy ani broni która będziemy uderzali na mainie to będzie szybciej leciało.

Czarujaca_Lola
27-08-2010, 21:42
Hmmm...
A może nie używałeś na rooku tarczy, albo axe ?
Czytałem kiedyś, że jeżeli nie używamy na rooku tarczy ani broni która będziemy uderzali na mainie to będzie szybciej leciało.

To bajeczka.

souldare
27-08-2010, 21:58
Wiesz co niewiem czy to prawda ale bylbym wstanie w to uwierzyc bo kolega skillowal cluba od rooku a pozniej przezucil sie na axa a ja od razu skillowalem axe tylko ze taka roznica ze on ma wiecej axa od shielda a ja odwrotnie mam jeszcze jednego kumpla co tez ma wiecej sworda od shielda to sie go najwyzej pozniej spytam czy skillowal go od rooku.

Z gory dzieki za pomoc przy skillowaniu B)

Czarujaca_Lola
27-08-2010, 22:12
Wiesz co niewiem czy to prawda ale bylbym wstanie w to uwierzyc

Lepiej nie wierz, bo to naprawdę tylko mit. Chyba że Cipsoft coś nagrzebał w ostatnim upie, ale to jest bardzo mało prawdopodobne.

souldare
27-08-2010, 22:18
Nie martw sie ja w takie rzeczy zbytnio nie wierze jak cos to tylko moge przypuszczac jak by cos takiego zrobili to by znaczylo ze tibia schodzi na psy

Maroo17
28-08-2010, 12:53
To nie jest chyba bujda są wyliczone liczby a czy to 100% dobrze to nie wiem.
Tu jest link do oryginalnego tematu, przepraszam za reklame:
http://www.tibia.net.pl/kosz/95481-rookgaard-jak-przejsc-korzystnie.html
"# Na rookgaardzie nie oplaca się skilować Knightem/Paladynem. Co więcej, nie opłaca się nosić broni którą mamy zamiar walczyć na Mainie, oraz tarczy. Już wyjaśniam.
Jeśli wbijesz skill na rookgardzie to następny ma wartość ok. 1.75 poprzedniego skilla, czyli musisz 1.75 raza więcej uderzać. Knightem oraz Paladynem ta wartość jest niższa, wiec gdy wytrenujesz np. na rookgaardzie 30 shielding, to potem na Mainie będzie się skilowało duużo dłużej, gdyż wartość następnego skilla będzie większa niż gdybyśmy skilowali od razu knightem.
Przykład:
-Na Rooku skill 13: 1 * 1,75 * 1,75 = 3,0625
-Na Mainie skill 13: 1 * 1,2 * 1,2 = 1,44
-Na Mainie skill 14 (jeśli wcześniej nie skilowaleś na rooku): 1* 1,2 * 1,2 * 1,2 = 1,728
-Na Mainie skill 14 (jeśli wcześniej skilowaleś na rooku): 1* 1,75 * 1,75 * 1,2 = 3,675
###Teoria opracowana przez gracza Sayiain z Inferny, podane wartości są wymyślone, prawdziwych nie znam. Dzieki tej teorii, możemy zaoszczędzić duużo czasu na wyższych poziomach Knighta lub Paladyna."

W sumie to nie wiem czy wierzyć czy nie ale jak to prawda to tylko parę minut więcej do wyjścia a może trochę szybciej może urośnie :)
Nic nie tracimy a jedynie można zyskać :P

souldare
28-08-2010, 13:16
A mi to juz zwisa to bylo by kompletnie bezsensu aby grac na rooku bez tarczy aby miec pozniej wieksze skille no wsumie jest to logiczne wytlumacze ale i tak moim zdaniem to bajka tak jak ze spike swordem ktory niby jest do zdobycia na rooku

Czarujaca_Lola
28-08-2010, 13:17
Te wartości to ściema. Po wejściu na main wartości 1.75 resetują się do 1.2 (o ile w ogóle są prawdziwe) i nie ma żadnej różnicy czy skillowaliśmy na rooku czy nie.

EDIT
Gdyby teoria była prawdziwa, ktoś już by stworzył sobie postać na rooku, biegał tam bez tarczy i z bronią której nie będzie używał na mainie, a potem wykorzystał fakt, że skill wbija mu się ponad 2 razy szybciej (3.675 do 1.728) i wyskillował sobie skilla do 200 (skoro normalnie da się do 100, to dwa razy szybciej byłoby do 200).

Vil
28-08-2010, 13:29
Przykład:
-Na Rooku skill 13: 1 * 1,75 * 1,75 = 3,0625
-Na Mainie skill 13: 1 * 1,2 * 1,2 = 1,44
-Na Mainie skill 14 (jeśli wcześniej nie skilowaleś na rooku): 1* 1,2 * 1,2 * 1,2 = 1,728
-Na Mainie skill 14 (jeśli wcześniej skilowaleś na rooku): ]1* 1,75 * 1,75 *1,2 = 3,675

co jest oczywiście błędne.

edit:

To jest system bezpamięciowy.

Najprościej można działanie wytłumaczyć na takim przykładzie:

awans z 10 na 11 - dajmy na to 100 pktów (zdobywanych za trafianie celu)
awans z 11 na 12 - 120.
12 ->13 : 1.2 * 120
13 ->14 :1.2*1.2*120
14 -> 15 :1.2*1.2*1.2*120.

Jeśli jako knight wylądujesz na mainie ze skillem 14, potrzebujesz 1.2*1.2*1.2*120 punktów, niezależnie od tego ile punktów (i ile czasu) potrzebowałeś na poprzednie awanse, bo tak po prostu wynika z tabelki.

wyskillował sobie skilla do 200 (skoro normalnie da się do 100, to dwa razy szybciej byłoby do 200).

2 razy szybciej to jest coś koło 110-111.

Czarujaca_Lola
28-08-2010, 16:12
2 razy szybciej to jest coś koło 110-111.

Przeliczyłem sobie dokładnie i okazuje się, że różnica jest jeszcze mniejsza :)

Rozważmy dwa przypadki: nie skilowaliśmy na rooku i wbiliśmy tam 14 skilla.
Jeśli przyjmiemy bazową ilość uderzeń między 10->11 = 100 mamy, że:

1) W przypadku nieskillowania (trening już na mainie!):
10->11: 1.2^0*100 = 100
11->12: 1.2^1*100 = 120
12->13: 1.2^2*100 = 144
13->14: 1.2^3*100 = 173 (dokładnie 172.8, zaokrąglam w górę)

2) W przypadku wbicia na rooku skilla:
10->11: 1.75^0*100 = 100
11->12: 1.75^1*100 = 175
12->13: 1.75^2*100 = 306
13->14: 1.75^3*100 = 536 (dokładnie 535.9375, zaokrąglam w górę)

Teraz drugą postacią dołączamy na mainie do pierwszej. Obie postaci mają poziom skilla na poziomie 14 (współczynnik w obu przypadkach zaczyna wynosić 1.2, ale wartość bazowa jest różna). Wystarczy sprawdzić kiedy wartość 173 dla przypadku pierwszego zrówna się z 536 dla drugiego:

14->15: 173*1.2^1 = 208
15->16: 173*1.2^2 = 249
16->17: 173*1.2^3 = 299
...
19->20: 173*1.2^6 = 516
20->21: 173*1.2^7 = 619

Czyli gdzieś między poziomem 20, a 21 następuje wyrównanie. Od tego momentu obie różnice idą jednakowo. To oznacza, że mniej więcej 20-21 poziom w przypadku nieskillownia odpowiada poziomowi 14 ze skillowaniem. Teraz każdy kolejny poziom powyżej 21 w pierwszym przypadku to odpowiednik poziomu o 6-7 niższego w przypadku skillowania. Nie ważne, czy mamy skilla 20, 50 czy 100 różnica ta ZAWSZE będzie wynosić około 7 poziomów (DLACZEGO? Ponieważ w obu przypadkach przelicznik wzrostu uderzeń jest jednakowy i wynosi 1.2, oraz wartość bazowa jest jednakowa z dokładnością +/-1lvl).

WNIOSEK KOŃCOWY:
Nawet gdyby teoria o różnych prędkościach narastania skilla była prawdziwa, skutkuje jedynie skillem o około 7 poziomów mniejszych!
UWAGA: Wartości te są poprawne dla wbicia na rooku skilla na poziomie 14 (99% moich postaci wychodzących z rooka ma taki właśnie poziom skilla). W przypadku wbicia wyższych wartości, różnica będzie większa, ale również na stałym poziomie.

Ja jednak zgadzam się z Vilem, i twierdzę, że po przejściu na main licznik uderzeń resetuje się do poziomu 100*1.2^(lvl-11) uderzeń/poziom skilla niezależnie od tego czy skillowaliśmy na rooku, czy nie.

Maroo17
28-08-2010, 20:44
Hmmmm..
No być może się resetuje brat akurat tez ma postać policzę ile razy muszę uderzyć potwora na 1% potem gdy brat dobije do moich skili zrobię to samo i będę wiedział ale co ciekawe brat ma większy axe a na rooku właśnie używał axe i shielda, ja natomiast cluba i bez tarczy ja mam shielding większy on axe.
Nie wiem czy to wina skilowania ale ja postaci nie zostawiałem żeby nie miała czego uderzać
Bardzo wam dziękuje, że udzieliliście mi takich bogatych odpowiedzi ;)

Skowyt
05-09-2010, 20:33
Kiedyś w tą grę grałem i przy treningach zawsze mi shield szedł bardziej do przodu teraz wróciłem i trenie se na slimach i wciąż shield przegania broń. A slim pada naprawdę szybko więc hity zadaje mu co paręnaście sec. Więc wydaje mi się że raczej ktoś komu szybciej rośnie skill broni robi coś nie tak... chociaż jak to ktoś wcześniej napisał to kompletnie bez różnicy:)

Johanes19
05-09-2010, 20:47
(nie wiem czy ktos to jzu napisale bo nei czytalem wszystkich postow)
Zdejmij armor zeby wszystkie hity szly na shielda

souldare
06-09-2010, 19:48
nom jak sie expi szybciej bron leci moze ci co maja np wiecej axa mniej skillowali