Pokaż pełną wersje : Nowe funkcje PvP.
Tegoroczna jesienna łatka ze zmianami w systemie PvP zbliża się wielkimi krokami. Dzięki pomocy i cennym wskazówkom specjalnej grupy PvP, w skład której wchodzili wybrani gracze posiadający odmienne zdanie na temat PvP CipSoft postanowił rozwinąć niektóre funkcje systemu walki, na które gracze najczęściej zwracają uwagę.
Funkcje, które zostały zaprezentowane w miesięcznym artykule (http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=232368) zostaną wprowadzone do gry. Podczas kilku ostatnich tygodni były one sprawdzane na specjalnym testowym serwerze PvP. Po lekkiej korekcji funkcje są gotowe do wprowadzenia. Oto ogólny opis tego, co zostało zmienione:
Pomoc w zabójstwie: jeżeli pomogłeś zablokować komuś drogę, a później ta osoba umarła lub sparaliżowałeś tego gracza, będzie to liczone jako pomoc w zabójstwie. Będzie ona wyświetlana na liście zabójstw, ale nie będzie miała żadnych skutków;
Sprawiedliwe zasady walki: jeśli zostałeś zabity i co najmniej 40% zadanych obrażeń nastąpiło w przeciągu 60 sekund od innego gracza, strata poziomu i umiejętności zostanie zmniejszona wg. Odpowiedniej formuły;
Błogosławieństwo PvP: jest to dodatkowe błogosławieństwo, które można kupić u dowolnego NPC w każdej świątyni. Kosztuje tyle samo co zwykłe błogosławieństwo. Jeśli zostaniesz zabity mając wykupione to błogosławieństwo i co najmniej 40% zadanych obrażeń nastąpiło w przeciągu 60 sekund od innego gracza nie stracisz normalnego błogosławieństwa;
Czaszka zemsty: przez 7 dni od nieuzasadnionego zabójstwa ofiara będzie widziała pomarańczową czaszkę przy nicku swojego oprawcy. W praktyce oznacza to, że ofiara może zaatakować i zabić swojego zabójcę nie ponosząc żadnej odpowiedzialności. Niemniej jednak, gracz który to uczyni otrzyma żółtą czaszkę i blokadę na strefy ochrony;
Zamiana pozycji podczas blokady: jeśli otrzymasz obrażenia od innego gracza i nie możesz ruszyć się na przynajmniej jedno wolne pole wokół Ciebie, będziesz mógł zamienić się pozycją wraz ze swoim oprawcą w wyjątkowych okolicznościach;
Opoźnienie PvP podczas zmiany poziomów: podczas zmiany poziomów np. chodząc w górę i w dół po drabinie będziesz w stanie zaatakować innego gracza przez pierwsze 2 sekundy, ale tylko atakiem bezpośrednim;
Poprawki w strefie ochrony: wszyscy gracze ustawieni na stosie będą wyświetlani w okienku walki niezależnie od ich pozycji w stosie. Na światach typu Open i Hardcore wszyscy gracze, nawet ci stojący bardzo głęboko będą mogli wykonywać wszystkie akcje.
Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć w specjalnym temacie (http://forum.tibia.com/forum/?action=board&boardid=113244) na forum testowym PvP. Jeśli chciałbyś podzielić się swoją opinią na temat funkcji możesz ją tam napisać. Jeśli nie możesz się doczekać testowania nowych funkcji pamiętaj, że test server jest ciągle dostępny.
Oprócz funkcji PvP, jesienna łatka wprowadzi do gry całe mnóstwo nowych osiągnięć np. takich za posiadanie pełnego stroju. Ponadto system raportów znowu zostanie ulepszony. Od teraz będzie można złożyć raport na informacje gildiowe tj. nieprawidłowe imiona, opisy, nazwy bezpośrednio do pracownika customer support przez stronę danej gildii. Opinię na temat nowych osiągnięć i raportów gildiowych można złożyć w specjalnym temacie na forum dyskusyjnym.
# Zamiana pozycji podczas blokady: jeśli otrzymasz obrażenia od innego gracza i nie możesz ruszyć się na przynajmniej jedno wolne pole wokół Ciebie, będziesz mógł zamienić się pozycją wraz ze swoim oprawcą w wyjątkowych okolicznościach;
Czyli koniec trapowania?
Pomoc w zabójstwie:
Mala zmiana bez skutkow tylko jakas tam lista wiec moze byc.
Sprawiedliwe zasady walki:
Tu by trzeba poznac formule zeby wiedziec czy to ma sens wogole bo moze lepiej bedzie kogos zabic na respie niz pasc od potworow jak juz bedzie sie widziec ze ktos pada :P Choc teograniczenie 40% w minute to nie wiem czy do obejscie ale to oni liczyli. przekonamy sie, pomysl niezly dla low lvli a dla hlvl w wojnie slaby.
Błogosławieństwo PvP:
Moze byc.
Czaszka zemsty:
Ktos jzu napisal na h.pl ze dostaje sie fraga a potem moga nas zabic 100 razy i nie bedzie fragow? I jeszcze czaski przez 7 dni? To juz wgoole nie mozna pkowac bo ofiara nic prawie nie traci a jeszcze moze nasa zabic potem i nie stracic tez nic nawet pz i fraga?
Zamiana pozycji podczas blokady:
tego to juz kompletnie nie rozumiem. Jaki to ma sens? Moze cos zle rozumiem ale wogole niektorzy beda nie do zabicia bo np knighta trzeba strapowac a jak bedzie mial trap 2 kratki od schodow to ucieknie inie ma szans na deada...
Opoźnienie PvP podczas zmiany poziomów:
Tego juz czasem nie bylo? Czy tylko w potwory bo na rl praktycznie nie gralem od dawna testujac pvp...
Poprawki w strefie ochrony:
Jedyny pozytywny pkt tej latki. Wkoncu bedzie mozna znalesc targety na battle i nie bedzie uciekania w sztuczne pz.
Co do koncowki to tak:
raporty na rozne rzeczy+
A te osiagniecia? To nawrzucali tam tego tyle ze jak to pierwszy raz zobaczylem to tam nie zagladam. Szkoda czasu na czytanie tego wszystkiego.
Azatar90
17-09-2010, 11:04
# Zamiana pozycji podczas blokady: jeśli otrzymasz obrażenia od innego gracza i nie możesz ruszyć się na przynajmniej jedno wolne pole wokół Ciebie, będziesz mógł zamienić się pozycją wraz ze swoim oprawcą w wyjątkowych okolicznościach;
Czyli koniec trapowania?
Czytaj ze zrozumieniem to co napisales a bedziesz znał odpowiedz ;)
bardzo pozytywna łatka :p
zielony-lp
17-09-2010, 11:25
Czytaj ze zrozumieniem to co napisales a bedziesz znał odpowiedz ;)
bardzo pozytywna łatka :p
Jak otrzymasz i nie możesz się ruszyć - znaczy to że jak dostane NAJPIERW trapa , potem hita , i w momencie kiedy tego hita dostane od ów oprawcy i juz mam trapa i ruszyć się nie moge , to moge wtedy zamienić się tym miejscem , czy jak to ;p? dobrze ze już nie gram w ten shit
Couranger
17-09-2010, 18:51
Dla pojebancow uptade w sam raz, cale szczescie ze nie gram juz w to gowno... naszczescie dalej moge wchodzic na strone i smiac sie z kolejnych updejtów xD
Pepeszka.
17-09-2010, 19:22
Widziałem pro system trapowania na teście.Praktycznie nikogo nie można strapować bo się może zamienić musi mieć gdzieś z 2 kratki wolnej przestrzeni lub mw -.- Fail na całego...
po 10 latach nareszcie kończy się masowy abusing :D
krychaj5
17-09-2010, 23:13
W pełni się zgadzam z Cezar007 ;)
Powinni zrobić jeszcze przechodzenie przez ludzi jak na optional PvP i wtedy to dopiero byłaby rozgrywka! :D Po kiego wafla oni wprowadzają jakieś nowe czaszki, blessy ? Już wystarczająco zepsuli pvp kilka updatów temu ;s
Lord Finez
17-09-2010, 23:34
Konsekwetnie wprowadzaja plan psucia tibii :)
Już wystarczająco zepsuli pvp kilka updatów temu ;s
kilka updatów temu nie było pvp, tylko bezwładna nawalanka bez zasad, w dodatku oparta w większości o wykorzystywanie błędów gry, co w przypadku każdej normalnej firmy kończyłoby się masowymi banami.
Konsekwetnie wprowadzaja plan psucia tibii :)
wymień z łaski swojej aspekty Tibii które wg. Ciebie zostały zepsute przez okres ostatnich 3 lat, a ja wytłuszczę dlaczego się mylisz.
zielony-lp
18-09-2010, 11:29
wymień z łaski swojej aspekty Tibii które wg. Ciebie zostały zepsute przez okres ostatnich 3 lat, a ja wytłuszczę dlaczego się mylisz.
No to ja zaczne
- Stamina - wprowadzona dla utrudnienia gry botą , przez co NORMALNI gracze stracili , ponieważ kupowanie PACC , a następnie ograniczanie gry mija się z celem.
- System Hot-keyów które można używać na GRACZACH (PVP nie PVM) - porażka
- Transfery postaci , zmienianie name i płci za kase - zerowe historie servera itp , kiedyś postać wiązała się z serverem , teraz każdy ma na to wysrane.
- System wojny na non-pvp serverach - lol grasz na non-pvp to sie z tym godzisz ze nigdy sie nie pobijesz , do dzisiaj tego nie kumam.
- Paladyn - Tarcza + Spear , Paladin to nie knight.
Ogólnie rzecz biorąc wiem i tak i tak że w takiej kwestii jak "jebanie tibii" sie nikogo nie przegada , ponieważ ja uznaje to za jeden wielki FAIL , a ty i tak powiedz ze jest to wielki + , więc jakakolwiek konwersacja nie ma sensu bo jest ona z góry skazana na wieczną kłótnie , ale wielu sie zgodzi ze mną , wielu z tobą , że wyżej wymienione elementy są pozytywne , bądz negatywne dla tibii , lecz grywalność w te gre spada co świadczy samo o sobie.
- Stamina - wprowadzona dla utrudnienia gry botą , przez co NORMALNI gracze stracili , ponieważ kupowanie PACC , a następnie ograniczanie gry mija się z celem.
ilu normalnych graczy traci na tym, że nie mogą grać 15h dziennie bez przeszkód ?
- System Hot-keyów które można używać na GRACZACH (PVP nie PVM) - porażka
Imho nielogiczne było to, że poruszającego się gracza matematycznie nie miałeś szans trafić. Jeśli zakładamy, że Cipsoft chciał, aby system walki istniał i się rozwijał (co jest samo w sobie nie do końca pewne, ale sądzę, że Ty tak uważasz), to wypadałoby zrobić go sensownie zaraz na początku. Ta zmiana jest możliwa do logicznego uzasadnienia, może nie spektakularnie in plus, ale na pewno nie jest psuciem czegokolwiek.
- Transfery postaci , zmienianie name i płci za kase - zerowe historie servera itp , kiedyś postać wiązała się z serverem , teraz każdy ma na to wysrane.
komercjalizacja pełną gębą, zgadzam się, że jest to kompletnie niekonieczne.
- System wojny na non-pvp serverach - lol grasz na non-pvp to sie z tym godzisz ze nigdy sie nie pobijesz , do dzisiaj tego nie kumam.
W Tibii nigdy nie było rozgraniczenia pomiędzy dobrowolną walką (bo nie istniał system pvp, wbrew temu co niektórzy sądzą) a byciem pomiatanym przez graczy z wyższymi levelami bez wyraźnego powodu. Non-pvp było rozwiązaniem tego problemu metodą "na skróty", poprzez wyeliminowanie możliwości jakiejkolwiek walki, co samo w sobie było debilizmem i nie powinno nigdy się wydarzyć.
Optional pvp powinno być optional od samego początku istnienia gry.
- Paladyn - Tarcza + Spear , Paladin to nie knight.
Położyłem nacisk na "okres ostatnich 3 lat" - kwestia paladina była podnoszona znacznie dłużej, i paradoksalnie stanowi poparcie mojej tezy, którą można sprowadzić do stwierdzenia, że stara Tibia była kuriozalna, zabugowana i kompletnie nielogiczna, a każda zmiana która stanowi próbę wyjścia z tej pułapki jest zmianą na lepsze, niezależnie od tego jakim sentymentem gracze darzą starą grę.
Ogólnie rzecz biorąc wiem i tak i tak że w takiej kwestii jak "jebanie tibii" sie nikogo nie przegada , ponieważ ja uznaje to za jeden wielki FAIL , a ty i tak powiedz ze jest to wielki + , więc jakakolwiek konwersacja nie ma sensu bo jest ona z góry skazana na wieczną kłótnie , ale wielu sie zgodzi ze mną , wielu z tobą , że wyżej wymienione elementy są pozytywne , bądz negatywne dla tibii , lecz grywalność w te gre spada co świadczy samo o sobie.
Problem w tym, że w przypadku wielu zmian nie ma miejsca na subiektywne odczucia. Zgadzać/ nie zgadzać można się co do tego, czy nowy kontynent fajnie wygląda albo tego, czy nowe itemy są zbyt łatwe do zdobycia. Część zmian jest natomiast naprawą debilizmów z wcześniejszych wersji gry - tak ewidentnych jak uhtrapy czy spaprany system magii. W tym przypadku absolutnie nie ma uzasadnienia dla sentymentu i oporu w stosunku do zmian na zasadzie "a bo ja lubiałem tamto bardziej".
Duch Niespokojny
18-09-2010, 16:32
- System wojny na non-pvp serverach - lol grasz na non-pvp to sie z tym godzisz ze nigdy sie nie pobijesz , do dzisiaj tego nie kumam.
A ja nie kumam, czemu Ci to przeszkadza.
zielony-lp
19-09-2010, 22:29
A ja nie kumam, czemu Ci to przeszkadza.
Przeszkadza mi to o tyle że nie zmienia się chociażby zasad w trakcie gry tak? jeśli ktoś założył kiedyś tam postać na serwerze pvp to liczył się z tym że bedzie mógł walczyć/pkować , a ten co non-pvp - nie , tam gracze uciekali dla expienia.
Wielu graczy zaczynających kiedyś gre z tym systemem co jest teraz grało by na serverach NON-PVP , i tak - wiem że da się zmienić server , lecz tak samo można kiedyś było kupić postać , pieniądze i płacenie nie są uzasadnieniem w tej sprawie , to samo jakby wprowadzono teraz nową Profesje bez możliwości wybrania jej przez nowszych graczy bo gdy zaczynali gre jej nie było.
ilu normalnych graczy traci na tym, że nie mogą grać 15h dziennie bez przeszkód ?
Wielu , dziennie staminy zbić można (nie licząc oczywiście zielonej staminy) 6 h , 18 godzin offline zeby się odnowiła (18 x 20 min = 360 min) nie licząc że pierwsze 15 min nie odnawia staminy , a tak że zabicie byle rata likwiduje 2 minuty staminy , a stanie bezczynne w dp nie regeneruje nam staminy co uniemożliwia nam rozmowe/sellanie itp itemków. Pozatym mija się z celem tak jak juz powiedziałem płacenie za PACC którego używanie jest ograniczone
Przeszkadza mi to o tyle że nie zmienia się chociażby zasad w trakcie gry tak?
czyli opór pro forma, na zasadzie - "nie jest źle dlatego, że jest gorzej, tylko dlatego, że jest inaczej" ?
Evil Maul
20-09-2010, 14:03
koniec PA. Random PK odchodzi w zapomnienie.
S.T.E.K.
21-09-2010, 19:50
Tomorrow, September 22, this year's autumn patch will be released. Therefore, all game worlds as well as the website will be offline from 13:00 CEST up to 18:00 CEST approximately.
Czy prócz zmian pvp będą jeszcze jakieś inne?
Azatar90
21-09-2010, 21:12
Up
Tak Pz usuneli:D
zielony-lp
21-09-2010, 21:58
czyli opór pro forma, na zasadzie - "nie jest źle dlatego, że jest gorzej, tylko dlatego, że jest inaczej" ?
Nie , dlatego że gra sie Fair Play , przeczytaj , pomyśl , potem pisz , tak jak powiedziałem gracze którzy na początku zaczynali grę nie mieli do wyboru servera "Optional-PVP" lecz "No-Pvp" co wtedy znaczyło co innego niż teraz.
Mam swoją racje , i jej się trzymam , i nie - nawet nie próbuje cię przekonać do mojej , tylko poprostu wypowiadam na ten temat zdanie.
Up
Tak Pz usuneli:D
muhehehehe
chosen_one
22-09-2010, 13:51
Jak dla mnie balans pvp to dobry pomysl, bo sytuacja w ktorej idzie sobie np. 150 lvl a tu nagle napadaja go i trapuja lvle 200+ i to ile on przezyje zalezy wylacznie od tego ile ma potionow jest beznadziejna sytuacja.
Trapnac i tak bedzie mozna ale wiekszym nakladem sily i sprytu - czyli na plus.
Wg mnie taki latwy szach-mat (trap) w grze czasu rzeczywistego nie powinien miec miejsca.
A do tych ktorzy krzycza, ze Cipsoft psuje Tibie powiem tylko to ze to duza firma ktorej zalezy na tym zeby sie utrzymac na rynku i musza wprowadzac zmiany. A maja tam od tego ludzi, ktorzy wiedza znacznie lepiej od was czy to jest psucie czy nie ;]
Co do tego "biednego" 150lvla zabitego przez inne 200 lvl to co napisales jest zalosne. Zycie to nie bajka, w normalnym zyciu wygrywaja tylko najlepsi i najsilniejsi. Wiec jezeli jestes 150 lvl ale jestes takim "Ronaldo PVP" to pokaz na co Cie stac. Jesli nie to tacy ludzie mocni sa tylko w gebie i placza jak ich ktos zabije. Poza tym zgraja 200 lvl nie wystarczy by zabic takiego 150 lvl (o ile ten gracz potrafi uciekac i posiada jako tako umiejetnosci pvp).
Nie rozumiem ostatnich updatow takich jak: usuniecie stair hoppingu, i dawanie 1000000 fragow za zabicie jednego czlowieka. Tak samo wprowadzenie Target Dummy (przeciez wyglada to jak OTS). Tak samo ze wiekszosc rzeczy mozna sprzedawac u NPC i system TRADE umarl na dobre. Wprowadzenie systemu PVP na swiatach NPVP to tez masakra... biorac pod uwage ze po rozwiazaniu guild system juz nie dziala... Czyli z takiej wojny mozna wyjsc bez konsekwencji, ogolnie o ile mozna nazywac to PVP, bo ja tam widze tylko spam UE.
Nie rozumiem dlaczego wprowadzaja te nowe blessy. Jako wygrywajaca strona w wojnie nie dam rady wykonczyc przeciwnikow finansowo... Skoro przeciwnicy nie expia i nie zarabiaja to po 10 dedach obecnie wydaliby 1kk-1.1kk. a po tym update, co wykonczyloby finansowo niektorych graczy zmuszajac ich do zaprzestania walki badz zmiany servera, ewentualnie kupienia gp na Allegro. Lecz po tym update zabijanie przeciwnika, wcale sie nie oplaca.... ani lvl nie spadnie mu znacznie ani kasy nie wyda za duzo.....
Co do tego trapowania to rozumiem ze postacie trapujace (glownie Rycki) nie powinny wbijac PZ by target nie mogl "przejsc" przez traperow, natomiast shooterzy powinni nadal atakowac. I nic sie nie zmienia, tak? Procz tego ze mimo ze traperzy nie wbili PZ dostaja fraga.
chosen_one
22-09-2010, 16:15
@Koxiu
Trzeba pamietac, ze gnojenie slabszych jest zle. Tibia to nie arcade tylko rpg. Jezeli chcesz fragowac jak szalony to idz na CS albo Q3 (ewentualnie jest takie cos jak Hardcore PvP dla ogarow jak Ty).
Btw. 150 lvl (sorc, pal) pada na 4 SD...
Robert Lublin
22-09-2010, 16:32
wydaje mi się że już długo w to nie pogram, zwłaszcza że jedyną rzeczą która mnie przy tibi trzyma tak długo to pvp... a jak tu prowadzić wojne skoro nic nie bedzie się tracić przy śmierci...battle na infernie teraz chyba będą trwały całymi dniami aż któraś że stron się znudzi... xD
A co do trapowania to już w ogóle się nie bd wypowiadał... myślałem że już bardziej tej cześci gry nie da się zniszczyć ale cóż teraz pozostały tylko MW...
Jak dla mnie kolejny nieudany update
@Koxiu
Trzeba pamietac, ze gnojenie slabszych jest zle. Tibia to nie arcade tylko rpg. Jezeli chcesz fragowac jak szalony to idz na CS albo Q3 (ewentualnie jest takie cos jak Hardcore PvP dla ogarow jak Ty).
Btw. 150 lvl (sorc, pal) pada na 4 SD...
Przez takie gry jak Tibia ludzie traca swiadomosc. Idz do szefa i postaw sie czemu ktos inny dostal awans a nie ty (mimo ze byles gorszy). Powiedz koxom ze bicie slabszego i "3 na jednego to banda lysego" idz do dowolnego mistrza swiata i powiedz ze to nie fair i chcesz tez byc mistrzem mimo ze nie potrafisz tego co on.... Zycie to nie bajka... bez ciezkiej pracy, umiejetnosci niczego nie masz. Jestes slabszy odpadasz/przegrywasz.
Wiec dorgi kolego potrzebujesz troche przerwy od komputera. Zacznij uprawiac jakis sport, pojdz do pracy albo niech ktos obije Ci twarz a zrozumiesz na czym zycie polega i czemu kogos inna ciezka praca kogos umiejetnosc (mowa o pvp z ktorym czlowiek sie nie urodzil lecz nauczyl sie go) maja byc niedocenione bo jakis chlopak placze ze zginie...
Poza tym interesujace ze 4 sd to okolo 1500hp ( w przypadku palka) a w przypadku sorca 700hp + 4200 many. Chyba grasz na npvp co?
S.T.E.K.
22-09-2010, 18:20
(wybaczcie stare nazewnictwo serwerów, ale jakoś lepiej przemawiają do wyobraźni)
Mają rację, że remontują pvp. Kiedyś to były głupie czasy, gdy było mnóstwo grających, tyle, że po wprowadzeniu soul pointów okazało się, że większość z nich to boty :P Fajnie się gra na świecie pvp jeśli jest się no-liferem i od początku bije się lvl jak szalony, żeby być w czołówce. Grałem na pvp i właśnie przez takich pvp-leszczy już tam nie gram. Ostatni pvp-player jakiego spotkałem na non-pvp wpadł tylko po to, żeby mi ubić slime'a na trainie, bo nic innego nie miał do roboty (pewnie akurat jako supa-masta-pk miał red skulla i bał się wychylić z dp na swoim świecie).
Przy waszym płaczliwym podejściu - "tylko najlepsi wygrywają" weźcie pod uwagę, że nie każdy jest idiotą, który po każdym dedzie będzie leciał na expowisko, żeby zarobić na utracony ekwipunek (akcje gdy do mnie - 40ek - podchodziło kilku 80 i 100 lvl+ z tekstem "pay eq or die" są po prostu żałosne).
Zauważcie, że każdy mistrz stoi na podium sam - prędzej czy później wasi wrogowie zmienią serwer i z kim wtedy będziecie walczyć? Już dziś na pvp gra po ok 300 graczy.
Jak tak dalej pójdzie zaczną likwidować serwery pvp na rzecz non-pvp (CipSoft nie działa charytatywnie, każdy serwer kosztuje, a tych kilku graczy z paccem go nie utrzyma).
A co do trapowania to już w ogóle się nie bd wypowiadał... myślałem że już bardziej tej cześci gry nie da się zniszczyć ale cóż teraz pozostały tylko MW...
Trapowanie to skutek uboczny słabości enginu gry, ciesz się że za to banów nie ma ...
Wiec jezeli jestes 150 lvl ale jestes takim "Ronaldo PVP" to pokaz na co Cie stac.
A jeśli nie jesteś? Czekaj, aż wpadnie Ci ekipa 5-10 ludzi (co jest kuriozalne) i będzie Cię bezkarnie łoić samą przewagą liczebną ?
W normalnych grach umiejętności grają rolę, bo można doprowadzić do sytuacji w której jeden i drugi gracz mają względnie jednakowy start i w pojedynku wygra lepszy. W Tibii przez te wszystkie lata "PVP" ustabilizowało się w taki sposób, że trzeba abusować, napadać 10vs1 i wykańczać ekonomicznie, bo gra nie zapewnia możliwości sprawdzenia się w uczciwej walce.
dawanie 1000000 fragow za zabicie jednego czlowieka.
j/w.
Do jednego z ostatnich updatów nie było systemu pvp. Walka była bezwładna, bez żadnych zasad, co owocowało tym, że każdy mógł zostać bez konsekwencji napadnięty i sklepany przez bandę znudzonych 12 latków z wyższymi levelami. Ktoś rozsądnie pomyślał i wpadł na to, że skoro bije Cię dwunastu, i bije Cię w granicach zasad obowiązujących bicie człowieka bez skulla, to konsekwencje powinni ponosić Ci którzy Cię biją, a nie jeden czy dwóch z nich. Jest to chyba logiczne, przynajmniej dla mnie.
Dla mnie najlepszym wyjsciem byloby zrobic Tibie 2 juz na nowym silniku. Stary silnik z nowymi rozwiazaniami poprostu dziwne wyglada i nie daje sobie rady. Wyeliminowac wszystkie bledy na jakich powstala Tibia i wychodzi nam bardzo ladna gra 2d we flashu czy czyms tam.
Na temat hotkeyow w pvp. Mimo wszystko to bylo niezle urozmaicenie doswiadczyc walki fps w grze mmorpg xd.
W Tibii walka 1vs1 nie ma totalnie sensu. Wszystkie obrazenia zadawane przez graczy sa latwe do wyliczenia - nic Cie nie zaskoczy. Przez co zostaje tylko zmudna walka do wykonczenia supplies. GDYBY byly jakies elementy zaskakujace przeciwnika tj. stun, critical czy jakies smieszne odepchniecia mozna by bylo rozgrywac to inaczej. Ale jak juz wspomnialem ten silnik juz niestety nie wyrabia. Jest przestarzaly - ma ponad 10 lat!
Trapowanie to skutek uboczny słabości enginu gry, ciesz się że za to banów nie ma ...
A jeśli nie jesteś? Czekaj, aż wpadnie Ci ekipa 5-10 ludzi (co jest kuriozalne) i będzie Cię bezkarnie łoić samą przewagą liczebną ?
W normalnych grach umiejętności grają rolę, bo można doprowadzić do sytuacji w której jeden i drugi gracz mają względnie jednakowy start i w pojedynku wygra lepszy. W Tibii przez te wszystkie lata "PVP" ustabilizowało się w taki sposób, że trzeba abusować, napadać 10vs1 i wykańczać ekonomicznie, bo gra nie zapewnia możliwości sprawdzenia się w uczciwej walce.
Apropo tego ze ktos nie jest tym "Ronaldo PVP" jedyna rada - trenuj trenuj trenuj trenuj, bo samo to nic nie przyjdzie! chyba ze zima, ewentualnie mozesz dolaczyc do "gromady huliganow" albo 120zl i przenies postac na swiat NPVP tam nikt Cie nie zaatakuje. Jezeli ktokolwiek zawiera glos apropo pvp znaczy ze zabijal innych graczy a jezeli nie to prosze powiedziec mi czemu ktos gra na serverze PVP skoro jest on taki zly...? Skoro grales na servie pvp to zabiles jakiegos gracza i nie zawsze bylo to sprawiedliwe, lecz jezeli nie zabijales to po co tam grasz!? Levele questy hunty? - zapraszamy na NPVP. Bo jezeli ktos gra na serverze PVP znaczy ze godzi sie z PA innych graczy, gdyz prawie juz rok ma okazje na zmiane servera na NPVP
Na koniec dodam do tych z "czystym" sumieniem. Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie"
Tibia nie jest gra zrecznosciowa wiec trapowanie nie jest skutkiem ubocznym lecz przewidzianym pomyslem na gre, ktora gracze wykorzystali jako taktyke w walce. Text typu "w normalnych grach"... tibia nie jest normalna gra, mozesz zawsze zagrac w swoje normalne gry. Mowisz o napadaniu 12 vs 1... Powiedz mi po co sa takto gildie i po co wprowadzili mozliwosc zabijania graczy skoro walka 1 vs 1 nie ma sensu i czasem jest wrecz niemozliwa? Jest to gra MMO wiec zawsze sa jakie przyjaznie uklady itd itp.
Nie moja wina ze ten odosobniony przypadek zostanie napadniety. Taka smutna historia ze chce mi sie plakac. Biedny chlopak napadniety przez bande dzieciakow :<
Kazdy ma swoje zdanie i nie staraj sie usprawiedliwiacz czynow CipSoftu bo kazdy update przynosi pozytywy jak i negatywy. W moim przypadku widze wiecej negatywow (jak wiekszosc graczy PVP)
Tibia nie jest gra zrecznosciowa wiec trapowanie nie jest skutkiem ubocznym lecz przewidzianym pomyslem na gre, ktora gracze wykorzystali jako taktyke w walce.
To jest skutek uboczny tego, że to gra 2D i ze względu na engine w ogóle istnieje możliwość zablokowania komuś możliwości poruszania się.
Powiedz mi po co sa takto gildie i po co wprowadzili mozliwosc zabijania graczy skoro walka 1 vs 1 nie ma sensu i czasem jest wrecz niemozliwa?
Cipsoft zawsze zadziwiał "logicznością" designu pierwszej wersji gry, więc odpowiedź brzmi "nie mam pojęcia".
Kazdy ma swoje zdanie i nie staraj sie usprawiedliwiacz czynow CipSoftu bo kazdy update przynosi pozytywy jak i negatywy. W moim przypadku widze wiecej negatywow (jak wiekszosc graczy PVP)
Zdaje się, że już zdążyłem napisać coś na temat "swojego zdania". W skrócie - nie wszystko w tym temacie podlega dyskusji, więc w pewnym momencie możesz się po prostu obiektywnie mylić, a nie mieć inną wizję sytuacji. Poza tym ja nie usprawiedliwiam Cipsoftu, bo ani nie mam w tym żadnego interesu, ani nie uważam tego za stosowne biorąc pod uwagę niekompetencję jaką ta firma się wykazywała i nadal wykazuje. Po prostu mierzi mnie ciągły płacz na forum bez żadnego logicznego uzasadnienia, tudzież osądy wydawane przez ludzi którzy nie są w stanie ogarnąć sensu funkcjonowania gry nawet w minimalnym stopniu.
Stąd np. tysiące dzieciaków dałoby się pociąć w obronie tezy, że Tibia 7.6 była zbalansowana, co jest kuriozalne.
Robert Lublin
23-09-2010, 09:47
@Vil
HAHA skutek uboczny który towarzyszył tibi ponad dekadę... wiesz grałem w taką gre jak gunz tam też były pewne bugi które były trudne do wykorzystania ale jak poświeciłeś dużo czasu tej grze i udało Ci się ogarnąć je byłeś nie do pokonania :D Było głosowanie czy zostawić je czy nie, większość opowiedziała się zeby zostąły i są do dziś choć już w to nie gram :P
a tak btw to już sprzedaje postać po wczorajszym battle, teraz lepiej takiemu 200msowi pasc niż czekać na 15 minut pz'ta w dodatku ten kto pada traci na ogol tyle co shoterzy albo i mniej -,-
zielony-lp
23-09-2010, 10:47
@Koxiu
Trzeba pamietac, ze gnojenie slabszych jest zle. Tibia to nie arcade tylko rpg. Jezeli chcesz fragowac jak szalony to idz na CS albo Q3 (ewentualnie jest takie cos jak Hardcore PvP dla ogarow jak Ty).
Btw. 150 lvl (sorc, pal) pada na 4 SD...
huh to ty chyba na jakichś otsach grasz o: jeśli mając 1605 hp 150 RPkiem nie nadążasz wcisnąć F~ (exura san) 0_o po za tym nie 4 sd tylko jakies 5-6 chyba ze żyjesz wciąż tibią 7.6 , jeśli tak to faktycznie ten update jest dla ciebie super extra supcio sweetasny o/ "Trzeba pamietac, ze gnojenie slabszych jest zle" <-------- XD btw to tylko gra , no cry , No pain - No game
Trapowanie to skutek uboczny słabości enginu gry, ciesz się że za to banów nie ma ...
Stackowanie (stanie na 1 sqm) też jest nielegalne , i są za to niby bany , a jednak cipsoft robi wszystko żeby dało się stać na nich
Poza tym tak jak mówiłem - Vil jest modem który co by się nie działo będzie uważać cipsoft za boga , a nas za bezpodstawnych oprawców nie mających racji , pomijając fakt iż jest to tylko forum i każdy tutaj może wypowiedzieć swoje zdanie nawet jeśli to fake.
Vil, to ci powinno dać do zrozumienia, kiedy wszyscy uważają, że zmiany są do dupy, tylko ty jeden nie ;)
Nie mówię, że nie masz racji, bo w swoim otoczeniu masz rację. Ale cipsoft powinien patrzyć na opinię większości graczy, a nie jakiegoś procentu społeczności.
Dla mnie, swapowanie pozycji w trapie to już po prostu gwóźdź do trumny tej gry.
Poza tym tak jak mówiłem - Vil jest modem który co by się nie działo będzie uważać cipsoft za boga , a nas za bezpodstawnych oprawców nie mających racji
Od lat wręcz obnoszę się z opinią, że Cipsoft to zgraja nieudaczników, którzy stworzyli niespójną i nielogiczną grę, a pod naciskiem jej komercjalnego sukcesu starają się ją zmienić w coś, co ma szanse konkurować z innymi mmorpg. Integralną częścią tego stanowiska jest to, że widzę konieczność zmian i uznaję ich kierunek za dobry, choć mocno spóźniony.
cipsoft powinien patrzyć na opinię większości graczy, a nie jakiegoś procentu społeczności.
Pytanie, czy Cipsoft powinien w pierwszej kolejności zająć się utrzymaniem graczy czy ekspansją? Zmiany gry skierowane na uatrakcyjnienie i czynienie jej konkurencyjną dla zdobycia nowych klientów wykluczają pozostawienie jej w starej formie.
Wielu , dziennie staminy zbić można (nie licząc oczywiście zielonej staminy) 6 h , 18 godzin offline zeby się odnowiła (18 x 20 min = 360 min) nie licząc że pierwsze 15 min nie odnawia staminy , a tak że zabicie byle rata likwiduje 2 minuty staminy , a stanie bezczynne w dp nie regeneruje nam staminy co uniemożliwia nam rozmowe/sellanie itp itemków. Pozatym mija się z celem tak jak juz powiedziałem płacenie za PACC którego używanie jest ograniczone
Wg. mnie jedno z trafniejszych podsumowań dotyczących błędów update'ów.
Przez to, że stamina się nie regeneruje będąc online, Tibia straciła masę graczy, którzy zwykle stali, rozmawiali,handlowali, nadawali jakąś atmosferę rpg tej grze. Teraz jedyne co można zrobić, aby móc expić np. na paccu to pograć 5-6h i dać loga i tak w kółko macieju, żeby pacc się nie marnował.
Co do reszty zmian, popieram pomysł stworzenia Tibi 2, na zupełnie nowym silniku. Modyfikując dalej starą Tibie ( często nawet niezłymi pomysłami ) Cipsoft da jej troche czasu więcej, ale nie uchroni jej przed upadkiem.
Hah, czasami mam wrażenie że oni celowo udupiają pvp w tej grze. Najpierw dodali hotkeye, teraz to że nie można trapić, nie długo pewnie usuną magic walle i pvp będzie się ograniczało do kliknięcia fallow i nawalania w F12. Masakra, aż braknie słów.
Mogli by się przyznać, że zrąbali sprawę i cofnąć grę do 7.4-7.6
Zmiany gry skierowane na uatrakcyjnienie i czynienie jej konkurencyjną... .bla bla bla
No ale skoro zmiany są błędne i tylko zmniejszają ilość graczy to po co je wprowadzać? Kto uważa za atrakcje niszczenie i tak już zrąbanego systemu pvp?
Na dzień dzisiejszy to chyba na każdego jednego nowego gracza, czterech odpada..
Tak samo ze wiekszosc rzeczy mozna sprzedawac u NPC i system TRADE umarl na dobre.
Pieprzysz farmazony. Gdyby nie sprzedaż itemów do NPC to royal helmety warte by teraz były po 4k, czyniąc wszystkie hunty nieopłacalnymi.
No ale skoro zmiany są błędne i tylko zmniejszają ilość graczy to po co je wprowadzać? Kto uważa za atrakcje niszczenie i tak już zrąbanego systemu pvp?
Zmiany wymusza konkurencja. Jeśli inne produkty się rozwijają, ten również musi, w taki sposób aby nadążać za innymi. Stąd więcej kolorków, więcej contentu, więcej opcji wydania pieniędzy. Stąd naprawa bugów istniejących w poprzednich wersjach gry. Stąd prostowanie jej adekwatnie do tego w jakim kierunku rozwija się społeczność (patrz zmiany w systemie magii 8.0).
Jeśli nadal uważasz, że należy grę cofnąć 5 lat wstecz, poszukaj sobie na necie info o najnowszych, koreańskich MMORPG i sam oceń szanse Tibii 7.6 na konkurowanie z takim czymś o graczy.
Zresztą pozostaje jeszcze kwestia tego, czy firma powinna traktować poważnie poglądy typowego tibijczyka na to, jak gra ma wyglądać (biorąc pod uwagę to, że połowę graczy trudno podejrzewać o umiejętność poprawnego wysławiania się, a co dopiero o posiadanie marketingowej wizji produktu).
Robert Lublin
23-09-2010, 19:27
Haha skutek update na infernie to odejscie 90% graczy, a kto expi ten pada w ramach protestu nikt nie moze expic nie ważne czy neutral czy wrog czy swój :D
nice, ciekawe czy skasują te 2 servery ^.^
to sa jakies jaja!!! HAHAHAHAH
Gildia ktora przegrywa wojne i od 3 miesiecy nie expila nie chce przyjac war mode, my ich nie ubijamy bo nie oplaca sie! wiecej wydamy na sd i manasy i mw niz oni straca!!!!!.
Wczoraj wpadli mi na ekran to sie smialem z nich i nawet nie mialem zamiaru uciekac do pz.
Ludzie na VT poprostu znikneli!!! bylo nas ciagle 30~ osob na vencie teraz jest raptem 4-5 :O co 2gi w komencie ma ze sprzeda postac.
Ja nie wychodze na hunta jak nie mam wiecej niz 800k/h. Wiec jak zwykle expilem na Lizardach Zao City. 1.2kk/h. (230MS) nagle zamieniony w umarle cialka lizarda wpada na ekran 350 ms z gildi przeciwnej. Wbijam whita i sie smieje z niego "i co teraz 20k kasy strace?" i latalem sobie ubijalem potworki dalej.... Nagle zbieglo sie ich juz 5 i walili we mnie SD, biegalem po calym City wbilem na mury gdzie 220 ED trapnely Zaoguny i koles padl hahahah. Biegalem z nimi z 20 min przybiegli nasi ubilismy jakiegos 180~ RSa i ostatecznie po kolejnych 10 min sam padlem. stracilem blessy warte 20k i 15% levela, natomiast gosciu co padl od Zaogun'ow spadlo mu 1.5kk exp hahaha
teraz z servera pvp zrobil sie NPVP ..... lurujemy potwory ..... mwallujemy..... wpadamy na respa i nie dajemy im expic.... bo to sie bardzej oplaca niz jakas smieszna wojna czy ubijanie przeciwnikow..... MASAKRA !!! juz widze tych wszystkch 200+ co retired sie zrobia!
pokaz mi jakis pozytyw tego co wymienilem!!!!!!!!
zielony-lp
24-09-2010, 13:56
Zmiany wymusza konkurencja. Jeśli inne produkty się rozwijają, ten również musi, w taki sposób aby nadążać za innymi. Stąd więcej kolorków, więcej contentu, więcej opcji wydania pieniędzy. Stąd naprawa bugów istniejących w poprzednich wersjach gry. Stąd prostowanie jej adekwatnie do tego w jakim kierunku rozwija się społeczność (patrz zmiany w systemie magii 8.0).
Jeśli nadal uważasz, że należy grę cofnąć 5 lat wstecz, poszukaj sobie na necie info o najnowszych, koreańskich MMORPG i sam oceń szanse Tibii 7.6 na konkurowanie z takim czymś o graczy.
Zresztą pozostaje jeszcze kwestia tego, czy firma powinna traktować poważnie poglądy typowego tibijczyka na to, jak gra ma wyglądać (biorąc pod uwagę to, że połowę graczy trudno podejrzewać o umiejętność poprawnego wysławiania się, a co dopiero o posiadanie marketingowej wizji produktu).
Oceń szanse - hmm miała ona większe szanse już nie na DOGONIENIE , a na przetrwanie te 5 lat temu , kiedy w8ing lista była widywana przez graczy FACC na codzien , a teraz? 50 graczy online w godzinach szczytu.
Tibia nie musi być doskonała i doganiać koreańskich gier , każdy ci powie nawet gracz że tibia to gówno , ale to co go w niej trzyma(ło) to jedyny i oryginalny system pvp (którego już nie ma) no i miała to coś w sobie , a teraz niejeden OTS ma większą grywalność niż rl tibia , czemu? bo są one pod tibie 8.4 , 8.5 , i niżej.
Olewanie graczy , wprowadzanie durnych pomysłów , wymyślanie nowych sposobó na ściągnięcie z graczy kasy , ciekawe kiedy wprowadzą GP za kase , no i te olewanie problemów technicznych typu masskicki jak jeszcze grałem , a nie gram od miesiąca jak doje*ali tę gre do końca...
jedyny i oryginalny system pvp
Po raz kolejny zwracam uwagę na to, że Tibia przez lata _nie miała_ systemu pvp, tylko jakąś protezę ograniczoną do tego, że można siebie atakować nawzajem. Poza tym połowa mechaniki gry sprowadzała się do tego, żeby graczy zniechęcić do atakowania się nawzajem (najbardziej jaskrawo widać to po pvp dmg penalty, niezmienionym do dzisiaj, w dalszej kolejności - niemożność celowania w ludzi na battle list, wspominany z sentymentem przez ludzi Amulet of Life, skulle czy spora przewaga bazowej siły czarów leczących nad ofensywnymi), a "wojny" i "pvp" istniały najwyraźniej wbrew koncepcji Cipsoftu i parokrotnie próbowano je ograniczyć.
System macie od 1/2/3 updatów, teraz jest możliwość faktycznej wojny i jej faktycznego wygrania. Wszystko, co było przedtem ma tyle wspólnego z wojną i systemem pvp, co dzieciaki w piaskownicy wyposażone w kijki z uzbrojonymi żołnierzami.
zielony-lp
24-09-2010, 14:16
Po raz kolejny zwracam uwagę na to, że Tibia przez lata _nie miała_ systemu pvp, tylko jakąś protezę ograniczoną do tego, że można siebie atakować nawzajem. Poza tym połowa mechaniki gry sprowadzała się do tego, żeby graczy zniechęcić do atakowania się nawzajem (najbardziej jaskrawo widać to po pvp dmg penalty, niezmienionym do dzisiaj, w dalszej kolejności - niemożność celowania w ludzi na battle list, wspominany z sentymentem przez ludzi Amulet of Life, skulle czy spora przewaga bazowej siły czarów leczących nad ofensywnymi), a "wojny" i "pvp" istniały najwyraźniej wbrew koncepcji Cipsoftu i parokrotnie próbowano je ograniczyć.
System macie od 1/2/3 updatów, teraz jest możliwość faktycznej wojny i jej faktycznego wygrania. Wszystko, co było przedtem ma tyle wspólnego z wojną i systemem pvp, co dzieciaki w piaskownicy wyposażone w kijki z uzbrojonymi żołnierzami.
Co do pvp , granie w gry ONLINE zawsze w pewnym momęcie ogranicza się tylko do PVP , po co wbijać lvl ,a szczególnie w grze w któej każdy quest ogranicza sie do idz zabij weś pogadaj , i gdzie wszystkie questy ukończone są na max 130 lvl? powyzej 130 lvl każdy gracz (no 90 %) expi po to żeby miec lvl/siłe i żeby walczyć , ale nie w nieograniczony sposób , gdzie bezsensowne jest zabijanie gracza... jak wyżej napisane zostało bardziej opłacia sie lurować potworki niż bić gracza samemu , żenada.
Po raz kolejny zwracam uwagę na to, że Tibia przez lata _nie miała_ systemu pvp, tylko jakąś protezę ograniczoną do tego, że można siebie atakować nawzajem. Poza tym połowa mechaniki gry sprowadzała się do tego, żeby graczy zniechęcić do atakowania się nawzajem (najbardziej jaskrawo widać to po pvp dmg penalty, niezmienionym do dzisiaj, w dalszej kolejności - niemożność celowania w ludzi na battle list, wspominany z sentymentem przez ludzi Amulet of Life, skulle czy spora przewaga bazowej siły czarów leczących nad ofensywnymi), a "wojny" i "pvp" istniały najwyraźniej wbrew koncepcji Cipsoftu i parokrotnie próbowano je ograniczyć.
System macie od 1/2/3 updatów, teraz jest możliwość faktycznej wojny i jej faktycznego wygrania. Wszystko, co było przedtem ma tyle wspólnego z wojną i systemem pvp, co dzieciaki w piaskownicy wyposażone w kijki z uzbrojonymi żołnierzami.
Hahahaha CZLOWIEKU!!! POWIEDZ MI JAKA FAKTYCZNA WOJNA? PO CO W OGOLE TERAZ WALCZYC? I CO DA ZE JEDNA STRONA WYGRA? KTOS STRACI 2 LVLE I 100K KASY? GINAC 100020405060 RAZY NA WOJNIE?
Hahahaha CZLOWIEKU!!! POWIEDZ MI JAKA FAKTYCZNA WOJNA? PO CO W OGOLE TERAZ WALCZYC? I CO DA ZE JEDNA STRONA WYGRA? KTOS STRACI 2 LVLE I 100K KASY? GINAC 100020405060 RAZY NA WOJNIE?
Ja rozumiem, że w związku z łatką zawalił cI się cały świat, ale weź coś łyknij na uspokojenie zanim wejdziesz na forum.
@down: tWOJE wypowiedzi bynajmniej nie wskazują na to, byś był spokojny.
Ja rozumiem, że w związku z łatką zawalił cI się cały świat, ale weź coś łyknij na uspokojenie zanim wejdziesz na forum.
kim ty w ogole jestes by mowic mi co mam robic. Poza tym ciagle jestem spokojny, tylko smiesza mnie bzdury ktore pisza goscie co o wojnie czy tibi to tylko slyszeli na forum jako "moderator" czy npvp player"
@@@ UP
widze ze jestes "cudownym" dzieckiem ktore potrafi rozszyfrowac w literkach na ekranie czy ktos siedzi spokojnie czy wyrywa sobie wlosy. Moze niedlugo dojdziesz do perfekcji i bedziesz odroznial czy siedze na kiblu z laptopem na kolanach czy pisze lewa reka (bo w prawej jem buleczke) :) pozdrawiam i gratuluje umiejetnosci.
Btw. Pudlo bo jestem spokojny, byle g*wno mnie nie denerwuje, a tym bardziej pisanie na forum na temat jakiejs gry.
Dramat,nic dodać nic ująć.
zielony-lp
26-09-2010, 15:41
Dramat,nic dodać nic ująć.
Ten to sie dopiero zdołował xDDD
Komedia, nic dodać nic ująć.
Duch Niespokojny
26-09-2010, 21:30
Hahahaha CZLOWIEKU!!! POWIEDZ MI JAKA FAKTYCZNA WOJNA? PO CO W OGOLE TERAZ WALCZYC? I CO DA ZE JEDNA STRONA WYGRA? KTOS STRACI 2 LVLE I 100K KASY? GINAC 100020405060 RAZY NA WOJNIE?
Tak po namyśle stwierdzam, że to jest dobre rozwiązanie. Wojny będą miały charakter jedynie prestiżowy i może erpegowy. Praktycznie nie będzie się dało wywalić kogoś z serwera i uniemożliwić mu grę. Czy to źle? Dla mnie bynajmniej. Ja lubię walczyć dla samej walki, po prostu dla zabawy, a nie żeby zdominować innych, podporządkować ich sobie albo całkiem nie dać im pograć. W końcu to tylko gra.
Tak po namyśle stwierdzam, że to jest dobre rozwiązanie. Wojny będą miały charakter jedynie prestiżowy i może erpegowy. Praktycznie nie będzie się dało wywalić kogoś z serwera i uniemożliwić mu grę. Czy to źle? Dla mnie bynajmniej. Ja lubię walczyć dla samej walki, po prostu dla zabawy, a nie żeby zdominować innych, podporządkować ich sobie albo całkiem nie dać im pograć. W końcu to tylko gra.
PROSZE WAS MODERATORZY!! Wezcie nie gadajcie juz tych bzdor niegram w tibia od pol roku/ czasem loguje pogadac ze starymi znajomymi ktorych z dnia na dzien coraz mniej bo poprostu gra niema sensu.... Jaka masz przyjemnosc z walki jesli ty wiecej tracisz na suplejsy(czy jak tam to zwal) niz jak ktos padnie? ja niwidze frajdy w tym... co do trapowania... trapowanie to tez nauka walki i nielada umiejetnosc wydaje sie ludzia stanc w trapie kazdy glupi potrafi a tu sie mozna wlasnie pomylic.. tez lata/miesiace praktyki sa potrzebne!. A TERAZ NAJWAZNIEJSZE!! WYTLUMACZCIE MI!! Po co uleprzac gre ktora ma jedna(chyba 2 miejsce przynajmniej tak bylo) z najwiekrzych grywalnosci a teraz spadnie i to duuuuuzo?. Spoko tibia 7.6 na ktorej sie uczylem grac wymagala umiejetnosci i to nie malych a nie to co jest teraz.. kazdy 10latek ogarnie gre i walke... nie mowie ze wprowadzenie hotkeyow bylo zle tez dawalo frajdy troche.. dlamnie zostawic kolory/outfity/nowe miasta/questy i po co wiecej? Kiedys UH a teraz ULTIMATE POTION tez bylo duzo gadania na ten temat lecz to mysle tez dosc na + bylo ale nie takie jaja jak sa teraz... i moderatorzy nie wypowiadajcie sie wiecej prosze bo mysle ze kazdy z was ma 30lev i niewie co gada... Mysle ze 80% graczy zgadza sie z moimi sugestami/opiniami... @UP PARE TAM nie kazdy co zle pisze lub zle sie wyslawia jest dzieckiem niektorzy maja to w genach...np JA :)
I_luv_old_pvp
29-09-2010, 18:45
To co tutaj przeczytałem zmusiło mnie do myślenia i postanowilem napisac co o tym myśle , a w szczególnośći zwracam sie do tych bardzo pewnych siebie moderatorów.
Zaczne od systemu PvP:
System pvp skonczyl sie dla mnie gdy cipsoft wprowadzil aimbota do tibi ;| co to za sztuka wcisnac hotkey zeby uzyc uh'a a potem hotkey zeby uzyć SD'ka , weżmy przykład biegnie 150 EK , nie mozliwe jest zabicie go na otwartej przestrzeni , wiec probujemy go strapowac i dopiero usilujemy zabic . Niestety nowe update's sprawiaja iż taki 150 ek moze sie złożyc w 1 sekundy , wystarczy że każdy oprawca , ktory chce go zabić wcisne w w tym samym czasie klawisz F10 i po kłopocie. Wiec pytam sie czy to ma jakis wiekszy sens? to jak dac dziecku grzechotke do reki... Może jak kiedys cipsoft sie opamieta i wprowadzi stary system pvp (czyt. Tibia 7.6) to wróce to gry , jak wiekszość starych graczy.
Co do łatki która wprowadza uniemożliwienie trapa , nie wypowiem sie wcale , gdyż jest to dla mnie żałosne i idzie to o dupe rozbić. Gratuluje pomysłu...
Hmm... kolejna wadą PvP sa schody , drabinki itp. co to za pomysł zeby ograniczyc gracza do 2 sekund zeby mogl zadac atak po zejscu z drabinki? (lub uciekajacy jest nietykalny skaczac po schodach) .Czy wyobrażasz sobie wielmożny Vil'u jak mam zabić solo gracza , ktory skacze po schodkach?
Tak wiecej Vil , wielki znawco , uważam iż nie znałes uroku Tibi , ktory straciła po updatcie w ktorym wszedl aimbot do tibi. Najlepiej zbotowac calego clienta zeby nooby miały łatwiej. Refleksje zostawiam dla was , to by było na tyle. Dziekuje.
--- I_luv_old_pvp dodał 5 minut i 14 sekund później ---
PROSZE WAS MODERATORZY!! Wezcie nie gadajcie juz tych bzdor niegram w tibia od pol roku/ czasem loguje pogadac ze starymi znajomymi ktorych z dnia na dzien coraz mniej bo poprostu gra niema sensu.... Jaka masz przyjemnosc z walki jesli ty wiecej tracisz na suplejsy(czy jak tam to zwal) niz jak ktos padnie? ja niwidze frajdy w tym... co do trapowania... trapowanie to tez nauka walki i nielada umiejetnosc wydaje sie ludzia stanc w trapie kazdy glupi potrafi a tu sie mozna wlasnie pomylic.. tez lata/miesiace praktyki sa potrzebne!. A TERAZ NAJWAZNIEJSZE!! WYTLUMACZCIE MI!! Po co uleprzac gre ktora ma jedna(chyba 2 miejsce przynajmniej tak bylo) z najwiekrzych grywalnosci a teraz spadnie i to duuuuuzo?. Spoko tibia 7.6 na ktorej sie uczylem grac wymagala umiejetnosci i to nie malych a nie to co jest teraz.. kazdy 10latek ogarnie gre i walke... nie mowie ze wprowadzenie hotkeyow bylo zle tez dawalo frajdy troche.. dlamnie zostawic kolory/outfity/nowe miasta/questy i po co wiecej? Kiedys UH a teraz ULTIMATE POTION tez bylo duzo gadania na ten temat lecz to mysle tez dosc na + bylo ale nie takie jaja jak sa teraz... i moderatorzy nie wypowiadajcie sie wiecej prosze bo mysle ze kazdy z was ma 30lev i niewie co gada... Mysle ze 80% graczy zgadza sie z moimi sugestami/opiniami... @UP PARE TAM nie kazdy co zle pisze lub zle sie wyslawia jest dzieckiem niektorzy maja to w genach...np JA :)
Swój chłop wie co mówi , przestałem grać na tibi 8.1 , co update , tibia schodzi na psy , starają sie zrobić ją coraz łatwiejsza by takie nubki jak Vil mogły bezpiecznie expic na trollach... no ale cóż juz nigdy nie bedziemy mieli stycznosci z Tibia 7.6 (tylko OTS) ale wiadomo ze to nie to samo;/ Tibie teraz można o dupe rozbić ... nic wiecej... a ty Vil sobie graj w to spieprzona na maxa grę i wykłucaj sie ze to ty jestes Mesjaszem ktory wie wszystko. Tyle
--- I_luv_old_pvp dodał 8 minut i 40 sekund później ---
Tak po namyśle stwierdzam, że to jest dobre rozwiązanie. Wojny będą miały charakter jedynie prestiżowy i może erpegowy. Praktycznie nie będzie się dało wywalić kogoś z serwera i uniemożliwić mu grę. Czy to źle? Dla mnie bynajmniej. Ja lubię walczyć dla samej walki, po prostu dla zabawy, a nie żeby zdominować innych, podporządkować ich sobie albo całkiem nie dać im pograć. W końcu to tylko gra.
Nie rozumiesz , że Tibia była elitarną grą , ktora wciągała jak stylowe Diablo , w takich grach nie zmienia sie zasad , co najwyzej grafike , i niektore elementy dodatkowe ,ale NIE ZMIENIA SIE JEJ ZASAD. Lubisz walczyc dla zabawy , chyba przed ss w Carlin pod depo... uważam że nigdy nie byłes na prawdziwej wojnie w stylu 7.6 , to była wojna , każdego priorytetem było utrzymanie sie przy zyciu za wszelka cene , gdyz śmierc oznaczała ogromną strate materialną i umiejetnościowa , a zabicie wroga cieszyło jak zamoczenie sisiora w dziurce. Co to za wojna , jak każdy uczestnik nie bedzie przywiazywal do tego wiekszej uwagi?.... uważam że pier****sz smuty. Koniec
Po co uleprzac gre ktora ma jedna(chyba 2 miejsce przynajmniej tak bylo) z najwiekrzych grywalnosci a teraz spadnie i to duuuuuzo?
Chyba drugie miejsce na 2 gry jakie znasz.
Tibia pod względem popularności nigdy nie była w stanie konkurować nawet z niszową Ultimą.
zielony-lp
01-10-2010, 12:56
Chyba drugie miejsce na 2 gry jakie znasz.
Tibia pod względem popularności nigdy nie była w stanie konkurować nawet z niszową Ultimą.
zacznijmy od tego że tibia ściągnęła grafiki z ultimy
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.