PDA

Pokaż pełną wersje : 469 - Język Bonelordów prawdopodobnie odkryty!


voice
01-08-2011, 21:38
Poszerałem dzisiaj na forum w temacie 469, i odkryłem że jeden z użytkowników NAJPRAWDOPODOBNIEJ odkrył rozwiązanie co do Języka Bonelordów! Czemu nie piszę w tamtym temacie? Ponieważ tam zrobił się spam, którego wręcz nie cierpię, a tutaj przynajmniej jest to jasno i przejrzyście napisane. Czemu on tu nie napisał? Niestety z niewiadomych przyczyn dostał bana na tym forum. Kontaktowałem się z nim na e-maila, niestety nie odpowiada. No to nie trzymając was dłużej w niepewności dam tutaj dwa posty, w których ów odkrywca daje nam prawdopodobne rozwiązanie:

Co do języka Bonelordów

Niby wynalazłem jakiś wzór który pozwolił odszyfrować 486 486 i po obliczeniu otrzymane cyfry dostosowałem do liter z alfabetu numerologicznego, ale niestety w pewnym momencie coś się namąciło i nie wiem co jest powodem takiego błędu. Możliwe, że cyfry dopasowałem w błędny sposób ale uważam, że jest w tym jakieś ziarnko prawdy skoro wyszło coś sensownego.

Na przykład próbując odszyfrować ten oto następujący ciąg, który wyświetla Wrinkled Bonelord: 485 611 800 364 197.

Udało mi się złożyć do kompletu słowo, które oznacza: Niegościnny Wobec ..... (i dalej coś mi nie pasowało)

Jak sami wiecie Bonelord wspomina coś o Matemagii, której sekret niby zdradza nam A Prisoner. Jest to NPC z którym mamy do czynienia podczas wykonywania Paradox Tower Quest.

Po jego wykonaniu w Quest Logu wyświetla się napis: You Learn Secret of Mathemagic.

Gdzie dalej otrzymujemy następująca informacje:

"Wszystko bazuje na prostym fakcie, że 1+1=49"

O ile wiadomo istnieją trzy możliwe scenariusze zakończenia tego questu. W Quest logu wyświetla albo:

a) 1+1 = 13
b) 1+1 = 49
c) 1+1 = 94

(Ja mam 1+1=49)

Przez pewien moment zastanawiałem się co mogą oznaczać 13, 49, 94 i dlaczego to te cyfry, a nie dwa skoro 1+1=2.

Po zastosowaniu pewnych matematycznych operacji udało mi się ku dziwo odkryć coś takiego:

| 13 | 49 | 94 |

1x13, 1x49, 1x94 = [4]

2x13=26 [8] 2x49=98 [8] 2x94=188 [8]
3x13=39 [3] 3x49=147 [3] 3x94=282 [3]
4x13=52 [7] 4x49=196 [7] 4x94=376 [7]
5x13=65 [2] 5x49=245 [2] 5x94=470 [2]
6x13=78 [6] 6x49=294 [6] 6x94=564 [6]
7x13=91 [1] 7x49=343 [1] 7x94=658 [1]
8x13=104 [5] 8x49=392 [5] 8x94=752 [5]
9x13=117 [9] 9x49=441 [9] 9x94=846 [9]

Każda z liczb poznanych z paradox tower po pomnożeniu przez daną wartość daję taki sam wynik.

Co może mieć to wspólnego z 469 ?

same cyfry 13, 49, i 94 po zsumowaniu dają wynik 4

natomiast pomnożone przez 6 i 9 dadzą zawsze taki sam wynik co równowartość mnożnika. Tylko w tym przypadku wyjątek stanowi 6 i 9. Jest to ciekawa zależność, że 13, 49 i 94 po wymnożeniu przez cyfry od 1-9 dadzą zawsze taki wynik! Oto Przykład:

5x13=65 (6+5 = 11 = 1+1 = [2])
5x49=245 (2+4+5 = 11 = 1+1 = [2]
5x94=470 (4+7+0 = 11 = 1+1 = [2]

I tak jest ze wszystkimi cyframi!!! to jest pierwsza Ciekawostka!

Druga to taka, że kiedy 13, 49 i 94 pomnożymy przez 5x wychodzi sensowny wynik dla równania: 1 + 1.

Dlaczego akurat 5x?

Jak sami wiecie Bonelord ma łącznie 5x par oczu. Skoro sam podpowiada, że w jego oczach nasze ręce i nogi wyglądają dziwacznie najprawdopodobniej chodzi mu oto, że nas ludzi widzi jako 5x razy nas.

Dlatego w jego oczach mamy 5x głów, 10x par rąk i nóg. Sam zresztą podpowiada, że wartość gatunku można ustalić po liczbie jego oczu.

Na podstawie tej oto wskazówki postanowiłem pomnożyć 486, 486 przez 5x i po zastosowaniu jeszcze pewnego wzoru wyszły mi cyfry, które odnosząc do alfabetu wyjawiły imię: BLINKY

Następna sprawa...

Jak sami wiecie kiedy napiszemy 1, Blinky mówi nam:

To 1, Nie "TIBIA" głupie!

Pomyślałem sobie, że skoro nie Tibia to co w takim razie?

I tutaj doszedłem do wniosku, że skoro Tibia oznacza "Kość" to kość w języku angielskim będzie brzmieć: BONE

Zatem To 1, Nie "TIBIA", ponieważ to 1 to "BONE".

Kiedy każdą z liter: B,O,N,E sprowadziłem do cyfr, które przypisują wartość danej litery po przeliczeniu wyszło, że BONE = 1.

Następna sprawa...

Bonelord podpowiada, że minotaury są najbliższe prawdy, a teraz spójrzcie na to.

a) W Mintwallin gdzie mieszkają minotaury znajduje się NPC A Prisoner, który ma kluczowy udział w Paradox Tower i zdradza nam sekret matemagii na którym opiera się język Bonelordów.

b) Pod Paradox Tower znajduje się siatka tuneli gdzie umiejscowione są minotaury, nie opodal znajduję się Minotaur Mont.

Bonelord podpowiadając, że minotaury są najbliższe prawdy tak na prawdę udziela nam wskazówkę, ponieważ to właśnie MINOTAURY są drogowskazem do prawdy.

Zresztą minotaury znajdują się również w dark pyramid na darashii, piramidzie która została wybudowana przez Bonelordy.

Następna sprawa...

Przeczesaliście wszystkich NPC dopytując się o 469, Hellgate i Wrinkled Bonelord, ale nikt z was nie wpadł na to, aby zapytać o takie kluczowe słowo jak: MATHEMAGIC i MAD MAN. I tak oto udając się do Edron napotykamy NPC Wyrdina, który reaguje na dane słowo i udziela niezbędnych wskazówek dotyczących języku bonelordów. Głównie chodzi mu o tak zwane: Algorytmy i Współczynniki (pewne matematyczne operacje, które trzeba wykonać podczas obliczania cyfr bonelordów).

W sumie nie miałem o tym nikomu pisać, ale zrobię wyjątek.

Od razu mówię odpowiadam tylko na sensowne i ciekawe posty. Nie mam czasu na spamowanie
Prawdopodobny wzór:

486 486

Alfabet Hebrajski (podobno na nim bazują litery)

1-A, I , J, Y, Q 2-B, V, K, R 3-C, G, L, U, S, T
4-D, M 5-E, H, N, W 6-F,V, U
7-Z, O, 8-P, 9-T

(chodź istnieje możliwość, że nie które litery znajdują są niewłaściwie uprzodąkowane)

I teraz:

4x4=7-5 [ B ] 2
8x3=6-3 [ L ] 3
6x2=3-2 [ I ] 1

6x2=3+2 [ N ] 5
8x3=6+5 [ K ] 2
4x4=7+3 [ Y ] 1

486 684

Zastosowałem metodę lustrzanego odbicia, drugi algorytm tak jakby należało czytać od tyłu. Jak na ironie mnożniki 4,3,2 również pasują do tej metody.

Stąd:

486 - 432
684 -234

dlaczego -2,-5, -3, a w drugiej kolumnie +2,+5, +3?

Ponieważ w danych frekwencjach Bonelord ma różnie skierowane oczy:

w pierwszej fazie ma 3x, w drugiej 5x, a w ostatniej tylko 2x.

Jeżeli jest potrzeba mogę pokazać na screenach.

Mała ciekawostka odnośnie Matemagii:

Trzy możliwe wzory do otrzymania w paradox tower:

a)1+1=13
b)1+1=49
c)1+1=94

Wedle naszej logiki 1+1=2, wedle logiki Prisonera 1+1=13, 49, lub 94.

gdyby 49 - 2 = 47, a teraz: 4 + 7 = 11 = 1 +1 = 2
gdyby 13 - 2 = 11 = 1 + 1 = 2
gdyby 94 - 2 = 92 = 9+2 = 11 = 1 + 1 = 2

Sądzę, że gdyby pójść dalej tym tropem to można by odszyfrować wszystkie książki w HellGate, a co za tym idzie mieć informacje, które mogą nam się przydać! Co o tym sądzicie ?

by Voniek: fajnie, ale dział zły.

Pepeszka.
02-08-2011, 17:15
Myslę że to dobry trop ale to zbyt mało zeby to wszystko odszyfrować. Pozatym tutaj nikt nie zagląda. Jednak lepiej by zrobić ten temat w tajemicach mainlandu.

voice
03-08-2011, 21:56
Okey, ale na podstawie tego można by odszyfrować język. Dwa słowa mamy odszyfrowane, i na podstawie tego i alfabetu hebrajskiego Pietrasowi udało się dojść do tego, JAK to zrobić. Teraz trzeba robić na odwrót.

Vermilion
05-08-2011, 09:04
W poprzednim temaci ktoś coś bąknął, żeby napisać liczby od 1 do 9999 do naszego beholdera. Przykro mi, ale to nic nie da:

# GIMUD - Graphical Interface Multi User Dungeon
# beholder.npc: Datenbank für den Bibliotheksbeholder (Elfenstadt)

Name = "A Wrinkled Beholder"
Sex = male
Race = 17
Outfit = (17,0-0-0-0)
Home = [32788,31690,13]
Radius = 10
GoStrength = 3

Behaviour = {
ADDRESS,"hello$",! -> "What is this? An optically challenged entity called %N. How fascinating!"
ADDRESS,"hi$",! -> *
ADDRESS,! -> Idle
BUSY,"hello$",! -> "Wait. I will eat you later, %N.", Queue
BUSY,"hi$",! -> *
BUSY,! -> NOP
VANISH,! -> "Strange entity. I will record this encounter."

"bye" -> "Wait right there. I will eat you after writing down what I found out.", Idle
"farewell" -> *
"job" -> "I am the great librarian."
"name" -> "I am 486486 and NOT 'Blinky' as some people called me ... before they died."
"blinky" -> "How interesting you are that stupid. Let me apply this on you and see how long you last", Burning(10,25), EffectOpp(5), EffectMe(8)
"tibia" -> "It's 1, not 'Tibia', silly."
"ab'dendriel" -> "I heard that elves moved in upstairs."
"elves" -> "These fools and their superstitious life cult don't understand anything of importance."
"humans" -> "Good tools to work with ... After their death, that is."
"orcs" -> "Noisy pests."
"minotaurs" -> "Their mages are so close to the truth. Closer then they know and closer then it's good for them."
"god" -> "They will mourn the day they abandoned us."
"death" -> "Yes, yes, I will kill you soon enough, now let me continue my investigation on you."
"numbers" -> "Numbers are essential. They are the secret behind the scenes. If you are a master of mathematics you are a master over life and death."
"library" -> "It's a fine library, isn't it?"
"books" -> "Our books are written in 469, of course you can't understand them."
"469" -> "The language of my kind. Superior to any other language and only to be spoken by entities with enough eyes to blink it."
"cyclops" -> "Uglyness incarnate. One eye! Imagine that! Horrible!"
"excalibug" -> "Only inferior species need weapons."

Przynajmniej nic nie dawało, w Tibii około 7.8.

voice
05-08-2011, 15:49
# GIMUD - Graphical Interface Multi User Dungeon
# beholder.npc: Datenbank für den Bibliotheksbeholder (Elfenstadt)

Name = "A Wrinkled Beholder"
Sex = male
Race = 17
Outfit = (17,0-0-0-0)
Home = [32788,31690,13]
Radius = 10
GoStrength = 3

Behaviour = {
ADDRESS,"hello$",! -> "What is this? An optically challenged entity called %N. How fascinating!"
ADDRESS,"hi$",! -> *
ADDRESS,! -> Idle
BUSY,"hello$",! -> "Wait. I will eat you later, %N.", Queue
BUSY,"hi$",! -> *
BUSY,! -> NOP
VANISH,! -> "Strange entity. I will record this encounter."

"bye" -> "Wait right there. I will eat you after writing down what I found out.", Idle
"farewell" -> *
"job" -> "I am the great librarian."
"name" -> "I am 486486 and NOT 'Blinky' as some people called me ... before they died."
"blinky" -> "How interesting you are that stupid. Let me apply this on you and see how long you last", Burning(10,25), EffectOpp(5), EffectMe(8)
"tibia" -> "It's 1, not 'Tibia', silly."
"ab'dendriel" -> "I heard that elves moved in upstairs."
"elves" -> "These fools and their superstitious life cult don't understand anything of importance."
"humans" -> "Good tools to work with ... After their death, that is."
"orcs" -> "Noisy pests."
"minotaurs" -> "Their mages are so close to the truth. Closer then they know and closer then it's good for them."
"god" -> "They will mourn the day they abandoned us."
"death" -> "Yes, yes, I will kill you soon enough, now let me continue my investigation on you."
"numbers" -> "Numbers are essential. They are the secret behind the scenes. If you are a master of mathematics you are a master over life and death."
"library" -> "It's a fine library, isn't it?"
"books" -> "Our books are written in 469, of course you can't understand them."
"469" -> "The language of my kind. Superior to any other language and only to be spoken by entities with enough eyes to blink it."
"cyclops" -> "Uglyness incarnate. One eye! Imagine that! Horrible!"
"excalibug" -> "Only inferior species need weapons."

Przynajmniej nic nie dawało, w Tibii około 7.8.

VANISH wymiata ;D. No ale teraz mogą być inne skrypty.. to samo było kiedyś z POI - wiadomo że było, a dopiero później odkryto quest. Tu może być podobnie.