Schneider-Man
01-03-2014, 17:01
Witam,
Muszę przyznać, że trochę czasu już minęło od mojego czynnego zainteresowania Tibią. Wszystko zmieniło się ostatnio kiedy to pewien kolega wysłał mi link do gracza z najwyższym levelem na Real Tibii i z ciekawości zacząłem sprawdzać co przez te moje kilka lat nieobecności się zmieniło.
Muszę powiedzieć, że po dłuższej chwili przestałem się dziwić dlaczego Tibia straciła tylu graczy (pomijając powstanie lepszych, ciekawszych gier MMORPG). Wprowadzenie niektórych opcji było ogromnym błędem i prawdopodobnie przyczyniło się do upadku Tibii. Pominę tu gadkę o światach z expem x2, przenoszeniem na inne serwery czy sprawy z botami, bardziej chciałbym się skupić na to co w samej grze się zmieniło, co Was najbardziej wkurzyło, a co spodobało?
Oceńcie proszę w skali od 1 do 5 jak bardzo podobała Wam się wprowadzona zmiana (zakładając że 1 to bardzo słaba, nietrafiona zmiana, a 5 to bardzo dobra, strzał w dziesiątkę)
Lista pod spodem dla tych, którzy chcieli by włączyć się do dyskusji lub link do minutowej ankiety dla tych leniwszych:
http://www.ankietka.pl/ankieta/138018/co-zmienilo-tibie-na-gorsze.html
1. Spelle dostępne od levela, a nie od mlvla
2. Strzelanie z run na Hotkey'ach
3. Wymagany minimalny level żeby móc używać broń
4. Armory itp. wyłącznie dla danej profesji
5. Dodanie Great Health Potion'ów (zamiast leczenia Uh'ami)
6. Wprowadzenie staminy
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap)
8. Trening offline
9. Dodanie mount'ów
10. Ograniczenie zasiegu łuków i kusz
11. Itemy dające dodatkowe statystyki (np. armor zwiększający distance fighting)
12. Spellbooki zamiast tarcz dla magów
13. Wprowadzenie Black skull'a
14. Loota z potwora zgarnia osoba, który zadała największy dmg (nie licząc drużyny)
15. Możliwość nasycania broni żywiołami
16. Częsciowa odporność i wrażliwości potworów
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa
18. Cooldowny na spelle
Tyle zmian, które mogły mieć jakiś wpływ na Tibię udało mi się wymienić, ale może macie jakieś inne rzeczy, które wam zepsuły rozgrywkę/zachwyciły?
--- Schneider-Man dodał 2 minut i 40 sekund później ---
Moja odpowiedź dla przykładu:
1. Spelle dostępne od levela, a nie od mlvla [2] - tak jak kolega wyżej napisał - według mnie skrzywdziło to trochę magów, którzy klepali mlvl
2. Strzelanie z run na Hotkey'ach [5] - wreszcie jakieś wyrównanie szans z boterami
3. Wymagany minimalny level żeby móc używać broń [2] - powszechne w grach MMORPG, jednak w Tibii mnie ta opcja nie przekonuje
4. Armory itp. wyłącznie dla danej profesji [4] - całkiem spoko
5. Dodanie Great Health Potion'ów (zamiast leczenia Uh'ami) [ ] - tutaj jestem neutralny
6. Wprowadzenie staminy [1] - wierzę, że istnieją lepsze sposoby na boterów niż poprzez krzywdzenie uczciwych graczy, którzy chcą sobie pograć
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap) [1] - totalna klapa
8. Trening offline [4] - spoko, ale do dopracowania
9. Dodanie mount'ów [4] - zamiast mountów chyba wolał bym już giermków/przywołańców (jak np. ropuchy z naruto), którzy pomagali by w walce, a zwiększenie prędkości ruchu dodałbym w inny sposób
10. Ograniczenie zasiegu łuków i kusz [ ] - nie mam zdania
11. Itemy dające dodatkowe statystyki (np. armor zwiększający distance fighting) [5] - bardzo fajna opcja
12. Spellbooki zamiast tarcz dla magów [ ] - brak zdania
13. Wprowadzenie Black skull'a [2] - z tego co zdążyłem zaobserwować jest to niepotrzebna opcja, stary system z samym red skullem się sprawdzał
14. Loota z potwora zgarnia osoba, który zadała największy dmg (nie licząc drużyny) [5] - seems legit
15. Możliwość nasycania broni żywiołami [4] - spoko
16. Częsciowa odporność i wrażliwości potworów [3] - średnie
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa [3] - raczej nie wpływa aż tak istotnie na grę, a w sumie nie wychodzi źle
18. Cooldowny na spelle [ ] - za krótko z tym grałem by się wypowiedzieć
Muszę przyznać, że trochę czasu już minęło od mojego czynnego zainteresowania Tibią. Wszystko zmieniło się ostatnio kiedy to pewien kolega wysłał mi link do gracza z najwyższym levelem na Real Tibii i z ciekawości zacząłem sprawdzać co przez te moje kilka lat nieobecności się zmieniło.
Muszę powiedzieć, że po dłuższej chwili przestałem się dziwić dlaczego Tibia straciła tylu graczy (pomijając powstanie lepszych, ciekawszych gier MMORPG). Wprowadzenie niektórych opcji było ogromnym błędem i prawdopodobnie przyczyniło się do upadku Tibii. Pominę tu gadkę o światach z expem x2, przenoszeniem na inne serwery czy sprawy z botami, bardziej chciałbym się skupić na to co w samej grze się zmieniło, co Was najbardziej wkurzyło, a co spodobało?
Oceńcie proszę w skali od 1 do 5 jak bardzo podobała Wam się wprowadzona zmiana (zakładając że 1 to bardzo słaba, nietrafiona zmiana, a 5 to bardzo dobra, strzał w dziesiątkę)
Lista pod spodem dla tych, którzy chcieli by włączyć się do dyskusji lub link do minutowej ankiety dla tych leniwszych:
http://www.ankietka.pl/ankieta/138018/co-zmienilo-tibie-na-gorsze.html
1. Spelle dostępne od levela, a nie od mlvla
2. Strzelanie z run na Hotkey'ach
3. Wymagany minimalny level żeby móc używać broń
4. Armory itp. wyłącznie dla danej profesji
5. Dodanie Great Health Potion'ów (zamiast leczenia Uh'ami)
6. Wprowadzenie staminy
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap)
8. Trening offline
9. Dodanie mount'ów
10. Ograniczenie zasiegu łuków i kusz
11. Itemy dające dodatkowe statystyki (np. armor zwiększający distance fighting)
12. Spellbooki zamiast tarcz dla magów
13. Wprowadzenie Black skull'a
14. Loota z potwora zgarnia osoba, który zadała największy dmg (nie licząc drużyny)
15. Możliwość nasycania broni żywiołami
16. Częsciowa odporność i wrażliwości potworów
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa
18. Cooldowny na spelle
Tyle zmian, które mogły mieć jakiś wpływ na Tibię udało mi się wymienić, ale może macie jakieś inne rzeczy, które wam zepsuły rozgrywkę/zachwyciły?
--- Schneider-Man dodał 2 minut i 40 sekund później ---
Moja odpowiedź dla przykładu:
1. Spelle dostępne od levela, a nie od mlvla [2] - tak jak kolega wyżej napisał - według mnie skrzywdziło to trochę magów, którzy klepali mlvl
2. Strzelanie z run na Hotkey'ach [5] - wreszcie jakieś wyrównanie szans z boterami
3. Wymagany minimalny level żeby móc używać broń [2] - powszechne w grach MMORPG, jednak w Tibii mnie ta opcja nie przekonuje
4. Armory itp. wyłącznie dla danej profesji [4] - całkiem spoko
5. Dodanie Great Health Potion'ów (zamiast leczenia Uh'ami) [ ] - tutaj jestem neutralny
6. Wprowadzenie staminy [1] - wierzę, że istnieją lepsze sposoby na boterów niż poprzez krzywdzenie uczciwych graczy, którzy chcą sobie pograć
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap) [1] - totalna klapa
8. Trening offline [4] - spoko, ale do dopracowania
9. Dodanie mount'ów [4] - zamiast mountów chyba wolał bym już giermków/przywołańców (jak np. ropuchy z naruto), którzy pomagali by w walce, a zwiększenie prędkości ruchu dodałbym w inny sposób
10. Ograniczenie zasiegu łuków i kusz [ ] - nie mam zdania
11. Itemy dające dodatkowe statystyki (np. armor zwiększający distance fighting) [5] - bardzo fajna opcja
12. Spellbooki zamiast tarcz dla magów [ ] - brak zdania
13. Wprowadzenie Black skull'a [2] - z tego co zdążyłem zaobserwować jest to niepotrzebna opcja, stary system z samym red skullem się sprawdzał
14. Loota z potwora zgarnia osoba, który zadała największy dmg (nie licząc drużyny) [5] - seems legit
15. Możliwość nasycania broni żywiołami [4] - spoko
16. Częsciowa odporność i wrażliwości potworów [3] - średnie
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa [3] - raczej nie wpływa aż tak istotnie na grę, a w sumie nie wychodzi źle
18. Cooldowny na spelle [ ] - za krótko z tym grałem by się wypowiedzieć