PDA

Pokaż pełną wersje : Ciekawostka dotycząca opancerzenia...


Warlord Konrad
14-02-2005, 10:26
Otóż wielu z was wydaje sie ze tarcza i bron to podstawa,a reszta sie nie liczy...to powinno was przekonac do czego sluży opancerzenie.
Ludzie ,którycH spotkałem ,myśleli ,że 1 punkt arma cHroni od jednego blood Hita,absolutnie nie prawda.Według moicH spostrzeżeń wyszlo na to iż:
Jeden punkt armor,legsów,bucików,Helmu i amuletu chroni ,nie od 1 punktu obrażenia, lecz od dwóch,tzn:
Nosisz na sobie Plate aRmor (10:arma) i zaatakował cie ancient scarab ,normalnie bez arma oberwalbys ok. 100 do 200 (zadko),mówie tu o przykladach bez tarczy,a tak z armem ,nawet jesli hit nie przyjmie sie calkowicie na zbroje,oberwiesz zamiast 200 to 180 ,co stanowi duza róznicę i moze uratować zycie.Oczywiscie czasami ciosy mogą pobic punkty arma,jednak rzadko.Slyszałem i jestem tego pewien,że protection amulet chroni tylko od dwóch ciosów.
I oto najwieksza ciekawostka.
Scarf (arm:1),jest równy protection amuletowi ,który dziala na ładunki.

Coś na temat tarczy:
Tarcza zatrzymuje ciosy od potwora ,lecz bardzo czesto zostaje przelamywana.
Tarcza moze max przyjmowac ciosy od 2 osób,potworów.
Im lepsza tarcza ,tym mniej obrywasz.Shielding pomaga nam w odbieraniu ciosów od potwora.Lecz jesli beda cie biły 3 stworki,jeden cios od wybranego potwora bedzie szedl na armor,wiec radzilbym najpierw zabic slabsze sztuki ,a potem twardzieli.

Moja teoria na temat blokowania.
przyjmijmy ze masz skille 70/70
bsa i vampire szielda.
Max.ile mozesz wyblokowac obrazen to:
70 i 70 dodac 30 i 34
czyli 204 ,latwy kalkulatorek,pytanko czemu licze sword/club/axe?
Otóz skoro cios leci na miecz i tarcze ,skill w swordzie tez sie liczy.

To dowodzi czemu palkiem trudno blokowac,poniewaz spear nie ma defa.

Oto maly kalkulator obrazen od runów:
przykladowo masz 30 lvl i 30 m lvl:
30 dodac 30 daje nam 60 ,czyli twój przecietny cios z
hmma.
Oto jak obliczyc cios z Sdka :
60 x 5 to jest 300.

Dane z kalkulatora moga wycodzic poza statystyki,jednak zadko.

Magical Trevor
14-02-2005, 10:34
Bardzo trafne spostrzeżenie. Dużo osób właśnie miało problem z takim wywnioskowaniem jakie obrażenia absorbuje pancerz, tarcza i inne. Good work XD

p.l
14-02-2005, 10:49
mogłeś jeszcze opisać co daje nam def broni ...
Bo moim zdaniem popartym doświadczeniami def broni zmniejsza obrażenia ...

Warlord Konrad
14-02-2005, 10:54
mogłeś jeszcze opisać co daje nam def broni ...
Bo moim zdaniem popartym doświadczeniami def broni zmniejsza obrażenia ...

Def broni dziala jak tarcza :P.Dlatego mozemy przyjmowac dwa ciosy na tarcze,to jest tylko powiedzenie ,że na tarcze,w rzeczywistości to tarcza i broń.

Lady Yennefer
14-02-2005, 19:55
Zgodze się z spostrzeniemi moich poprzedników, ale nie do końca. Otóż uważam że jeden armora to bardzo dużo. Dlatego Steel Bootsy kosztują ogromną kase. I sądze że faktycznie, +1 armora jest w stanie wiele zdzialać i uratować Ci życie, lecz nie jest to dokładne przeliczenie że 1 armora = 2 pkt życia. Nie wiem jak to jest do końca ale uważam że nie jest to najdokładniejsze przeliczenie. Ale bardzo trafne spostrzeżenia wysunoł autor. :D

Gangrel
14-02-2005, 22:03
Def broni dziala jak tarcza :P.Dlatego mozemy przyjmowac dwa ciosy na tarcze,to jest tylko powiedzenie ,że na tarcze,w rzeczywistości to tarcza i broń.

Obaj macie racje. O ile prawda jest ze tylko dwa potwory sa blokowane na tarcze, to ich stat ma znaczenie. System otrzymwania blood hita jest taki.

Tarcza--->Zbroja--->Hit

O ile w przypadku slabszych potworkow mozna zupelnie uniknac obrazen to w przypadku mocnych potworow def i skille ma znaczenie. Nie zastanawiales sie dlaczego na X potwor jest potrzebny Y skill i W eq? Poniewaz Y i W zmiejszaja hity potwora ktorego i tak nie da sie calkiem zablokowac.

Sithius
15-02-2005, 12:52
No tak ale jesli obrona ogranicza sie (przynajmniej tak wnioskuje z powyzszych wypowiedzi) do skila, tarczy i panceza to jaka rola helmu tu bedzie?? Ja gdzies kiedys czytalem ze po przebiciu sie przez tarcze cios losowo wchodzi albo na zbroje albo na helm itd. (nie zapomnijmy tez o nozkach ;) )


Trzeba bedzie dowiedziec sie wiecej na ten temat bo zaintrygowalo mnie to... :)

p.l
15-02-2005, 13:13
No tak ale jesli obrona ogranicza sie (przynajmniej tak wnioskuje z powyzszych wypowiedzi) do skila, tarczy i panceza to jaka rola helmu tu bedzie?? Ja gdzies kiedys czytalem ze po przebiciu sie przez tarcze cios losowo wchodzi albo na zbroje albo na helm itd. (nie zapomnijmy tez o nozkach ;) )
nie liczy się każdy oddzielnie tylko cały arm twojego rynsztunku.
A co do tego, że blokowanie 2 ciosów to 1 na tarczę drugi na broń to że tak powiem !@#&$ ... weź samą tarczę i np. wędkę, efekt ten sam. Samą bronią (bez tarczy) też są szanse zablokowania (chmurka) ale na prawdę bardzo żadko (wiem bo dużo expiłem z WH).

Rikimaru
15-02-2005, 14:45
"Scarf (arm:1),jest równy protection amuletowi ,który dziala na ładunki."

Możesz to rozwinąć?

Warlord Konrad
15-02-2005, 15:09
"Scarf (arm:1),jest równy protection amuletowi ,który dziala na ładunki."

Możesz to rozwinąć?


Patrząc na moją teorie
scarf ma 1 arma czyli minus 2 life odvobrazenia.
Ze zródeł wiem ze protection tez przed dwoma,wiec te dwa amulety niczymy sie nie róznia.Zaraz wyedutyuje posta i dodam cos wiecej.

Severyn
15-02-2005, 16:14
Ja tez nie do koncia do rozumiem!! Plz powiedz cos wiecej na temat scarfa!!

slimaczek
15-02-2005, 17:03
Taa a świstak siedzi i zawija je w te sreberka. Coś mi się wydaje że wcale tego nie testowałeś. Wystarczy że będziesz miał tarcze lub miecz to będziesz blokował 2 potwory

Sithius
15-02-2005, 18:48
Przeczytalem jeszcze raz Twojego posta i tym razem mam kilka pytan...

Jeden punkt armor,legsów,bucików,Helmu i amuletu chroni ,nie od 1 punktu obrażenia, lecz od dwóch,tzn:
Nosisz na sobie Plate aRmor (10:arma) i zaatakował cie ancient scarab ,normalnie bez arma oberwalbys ok. 100 do 200 (zadko),mówie tu o przykladach bez tarczy,a tak z armem ,nawet jesli hit nie przyjmie sie calkowicie na zbroje,oberwiesz zamiast 200 to 180 ,co stanowi duza róznicę i moze uratować zycie.

Pozwolilem sobie zsumowac wszystkie pkt-y jakie mam...wyszlo mi 68 pkt-ow (bez obrony miecza) co daje nam 136 ... wniosek z tego taki ze ow Ancien Scarab w swoim best hicie zada mi nie wiecej jak 64 dmg. Jesli dodamy do tego obrone miecza liczba ta wzrosnie ze 136 do 196 i jesli ta liczbe odejmiemy od 200 wyjnie nam piekna cyferka => 4

Czy mam przez to rozumiec ze skopie Ancien Scraba z palcem w...pupie.?? B) Szczerze w to watpie...sam napisales ze za 200 moglby nas trafic tylko gdybysmy byli bez tarczy a to oznacza ze nawet jesli wezme taki critikal hit to i tak nie powinien mi nic zrobic...cos tu chyba niepasuje albo ja zle zrozumialem. :confused:

I oto najwieksza ciekawostka.
Scarf (arm:1),jest równy protection amuletowi ,który dziala na ładunki.

Scraf jest rowny Protection Amuletowi?? Cos mi tu brzydko pachnie...rozwin to bo poki co wydaje mi sie dziwne aby szlik wart 50gp w sklepie byl tak samo silny jak amulet za 5k. :o

Moja teoria na temat blokowania.
przyjmijmy ze masz skille 70/70
bsa i vampire szielda.
Max.ile mozesz wyblokowac obrazen to:
70 i 70 dodac 30 i 34
czyli 204 ,latwy kalkulatorek,pytanko czemu licze sword/club/axe?
Otóz skoro cios leci na miecz i tarcze ,skill w swordzie tez sie liczy

No teraz to sie naprawde pogubilem...jesli skil sworda, cluba albo axe tez liczy sie do obrony to ten w/w Ancien Scarab jest naprawde biedny... :p

K-ostry
15-02-2005, 19:08
Super... ale czy to nie powinno byc w Poradnikach?

Hengar
15-02-2005, 21:34
Scarf jest rowny Protection Amuletowi?? Cos mi tu brzydko pachnie...rozwin to bo poki co wydaje mi sie dziwne aby szlik wart 50gp w sklepie byl tak samo silny jak amulet za 5k. :o

Mozesz tak to rozumowac, :
Scarf cie chroni przed 2hp straty czy tam ile zalezy od udezenia a P ammy o 4hp bo ma 2 arma :)

Tolo
16-02-2005, 07:50
Oto maly kalkulator obrazen od runów:
przykladowo masz 30 lvl i 30 m lvl:
30 dodac 30 daje nam 60 ,czyli twój przecietny cios z
hmma.
Oto jak obliczyc cios z Sdka :
60 x 5 to jest 300.
Na pewno tak nie jest bo moim sorkiem 26lvl / 35 magi, strzelałem ~50hp z hmm i ~200 z SD.

Hm... troche to dziwne bo ja wiem że liczy się tak.

(30lvl * 2) + (30mlvl * 3) = 150%

obrażenia od hmm: 35 * 150% = 52,5
obrażenia od SD: 150 * 150% = 225

To już jest troche bliższe rzeczywistości :P

Warlord Konrad
16-02-2005, 13:16
Na pewno tak nie jest bo moim sorkiem 26lvl / 35 magi, strzelałem ~50hp z hmm i ~200 z SD.

Hm... troche to dziwne bo ja wiem że liczy się tak.

(30lvl * 2) + (30mlvl * 3) = 150%

obrażenia od hmm: 35 * 150% = 52,5
obrażenia od SD: 150 * 150% = 225

To już jest troche bliższe rzeczywistości :P


U mnie sie wszystko zgadza ale pamietaj ze hity z hmma zaleza od arma potwora wiec 11 dmg nie czyni cie lepszym :P

Tolo
16-02-2005, 13:25
pamietaj ze hity z hmma zaleza od arma potwora
Właśnie że nie :P Hity od hmm nie zależą od arma, od SD zależą od arma :]

Warlord Konrad
17-02-2005, 18:21
Właśnie że nie :P Hity od hmm nie zależą od arma, od SD zależą od arma :]

Wale te klkulatory 11hp to malo jak na mnie.:P