Myfio
04-02-2004, 19:38
Postaram się tutaj odpowiedzieć na to powtarzające się pytanie. Czemu podjąłem się tego trudnego zadania?
1. Brak możliwości zalogowania się na tibie.
2. Grałem każdą z postaci mając pewne osiągnięcia (aktualnie ostatnia z postaci sorc)
Zacznę od tego iż każda z postaci jest inna. (poza b. dużym podobieństwem druida i sorca). Zacznę może od najlepszej wg mnie postaci.
PALEK
Życie palka zaczyna się od ciężkich treningów. Staje się we dwoch plus jakiś stworek i rzuca się spearami. Jest to dosyć uciążliwe, ponieważ uniemożliwia nawet spokojne zjedzenie obiadku. Mniam. Wymaga ciągłego podnoszenia spearów, które latają z różnym rozrzutem. No i czym wyższy lvl tym ciężej sie trenuje. Spear to najslabsza z (distance) broni powszechnie dostępnych, ale jest na tyle silne, że zadaje sporo obrażeń.(inny sposób to trening z ghoulem lub łączony, ale do tego potrzeba dobrego znajomego sorca lub druida) Co powoduje częste odpoczynki (na tym poziomie raczej marne szanse na posiadanie i uzywanie uhow) Po tej kilkudniowej męczarni trzeba zaopatrzyć się w jakiś sprzęt, albo z braku środków wyruszyć ze spearami na trole czy inne słabe stworki. Początkowe wyposażenie nie jest drogie (scale armor, brass legsy, leather boots, soldier helmet + dwarwen shield jeśli uzywamy spearów lub crosbow, bow choć na początek nie polecam ze względu na koszt amunicji. Po zgromadzeniu funduszy i sprzętu mozna wyruszyć na cyce (lvl 12-15 skile 30-35/45-50) wystarczają spokojnie w zależności od posiadanego doświadczenia. W póżniejszym etapie można też polować na ds-y (16-18lvl) i gs (23-25lvl) Na pewno trudno jest wyrobić się na początku z zakupem amunicji. Ale w póżniejszym etapie idzie jak po maśle. Palek to też świetny pk już na niskich lvl. 13-14 palek spokojnie rozjedzie knighta na 18-20lvl. Zaletą palka na pewno jest błyskawiczny skok (porównując z innymi rasami) i możliwość ciekawszego expienia już na niskim lvl. Wogóle palkiem najłatwiej i najszybciej zdobywa się expa jeśli zna sie dobre miejsca (w moim przypadku na 17 lvl okolo 10-15 expa na h plus kasy więcej niż koszt bełtów). Palek to także niezły mag. Na 50 lvl i 16mlvl rzuca czarki porównywalnie do sorca/druida 25lvl 33 mlvl !!!! Dobra metoda dla free account jest tez robienie hmm. Jest to bardziej oplacalne od strzał.
KNIGHT
Polecam tą postać dla wszystkich newbie. Na początku można ruszyć już na stworki (po zakupie sprzętu) lub trenować. Oczywiście stworki te to rotwormy, dwarwy, trole, wolfy itd...
Knight podczas treningu nie wymaga od ciebie aktywności (jeśli trenujesz z playerem) Można w tym czasie odrabiać lekcje, czytać książke, oglądać film a skile lecą J. Na brak kaski też nie narzekają bo jedynym wydatkiem knighta sa nowe cacka do założenia na siebie i w późniejszym etapie uhy. Po złapaniu 16-17 lvl przy skilach powyżej 50 można ruszyć na pojedyńcze soldierki.(70 expa plus bardzo ciekawy lot jak na ten poziom). Po zaszyciu sie na huntowaniu można spedzać tam dożywocie.J Na niskich lvl knight jest bezbronny. Każdy może go szybko zabić. Po zrobieniu 4 mlvl gdy ma juz uhy nie jest już takim łatwym kąskiem. W późniejszym etapie gry knight pławi się w złocie. Jako bloker dostaje sporą część lotu, plus niskie wydatki. Bardzo dobra postać dla newbie a także osób lubiących prostszy styl gry.
SORCER/DRUID
Bardzo trudny początek. Skile lecą z prędkością żółwia. Potrzeba sporej gotówki na zakup czarów, no i sprzętu dla siebie. Najpierw rusza się na trole po zakupieniu czarku na 0 lvl (swiatlo/jedzenie) tam łapiemy kolejne lvl dokupując hmm w pierwszym rzędzie na 3 mlvl. Inne czarki można dokupić później. Jak już mamy hmm to robimy pierwszy bpJ Sprzedajemy ceny w granicach (800-1000gp) i jakoś ciągniemy dalej. Druid na 12 mlvl kupuje uh i ma już rajJ (2-2,5k za bp) sorc ma trudniej jeśli chodzi o gotówke. Produkuje gfb, fire bomb, hmm, explosion do czasu zdobycia 25 mlvl i sd. Trening ww postaci polega na staniu i czekaniu na przyrost many. Podobnie jak Knight nie wymaga to aktywnej obecności. Zapewnić jedzonko i można stać i czekać. Sorc/druid większość swojej młodości spędzają polując na dwarwy, rotwormy itd. W późniejszym okresie (27-30lvl) gdy posiada się odpowiednią ilość many na dobrego summona mogą ruszyć na lepsze stworki. Postaciami magicznymi gra się najtrudniej i wymaga b. wielu godzin spędzonych przy tibii. Uważam, że postacie magiczne są niedopracowane i mają wiele niedociągnięć, a druid jest podróbą sorca i prawie niczym się od niego nie różni. Choć po wielu godzinach spędzonych na tibi przy uzyciu mana fluidów mag jest b. dobrą postacią do czasu aż skończą sie runki. Ałapanie maga w chwili nieprzygotowania to pewna śmierć.
Umieszczam też krótką tabelkę porównującą wszystkie profesje:
Profesja | Przyrost hp na lvl | Przyrost mana na lvl | Przyrost capa na lvl | Regeneracja many | Regeneracja hp
PALLADYN 10 15 20 1/8s 1/8s
KNIGHT 15 5 25 1/12s 1/6s
SORC/DRUID 5 30 10 1/6s 1/12s
Po promocji szybkość regeneracji zmniejsza się o 2s (palek na 6s obie, knight 10s mana 4s hp, sorc/druid odwrotnie)
To tyle jeśli chodzi o moje spostrzeżenia. Jeśli nie ustrzegłem się błędów proszę o uwagi wskazujące na nie.
1. Brak możliwości zalogowania się na tibie.
2. Grałem każdą z postaci mając pewne osiągnięcia (aktualnie ostatnia z postaci sorc)
Zacznę od tego iż każda z postaci jest inna. (poza b. dużym podobieństwem druida i sorca). Zacznę może od najlepszej wg mnie postaci.
PALEK
Życie palka zaczyna się od ciężkich treningów. Staje się we dwoch plus jakiś stworek i rzuca się spearami. Jest to dosyć uciążliwe, ponieważ uniemożliwia nawet spokojne zjedzenie obiadku. Mniam. Wymaga ciągłego podnoszenia spearów, które latają z różnym rozrzutem. No i czym wyższy lvl tym ciężej sie trenuje. Spear to najslabsza z (distance) broni powszechnie dostępnych, ale jest na tyle silne, że zadaje sporo obrażeń.(inny sposób to trening z ghoulem lub łączony, ale do tego potrzeba dobrego znajomego sorca lub druida) Co powoduje częste odpoczynki (na tym poziomie raczej marne szanse na posiadanie i uzywanie uhow) Po tej kilkudniowej męczarni trzeba zaopatrzyć się w jakiś sprzęt, albo z braku środków wyruszyć ze spearami na trole czy inne słabe stworki. Początkowe wyposażenie nie jest drogie (scale armor, brass legsy, leather boots, soldier helmet + dwarwen shield jeśli uzywamy spearów lub crosbow, bow choć na początek nie polecam ze względu na koszt amunicji. Po zgromadzeniu funduszy i sprzętu mozna wyruszyć na cyce (lvl 12-15 skile 30-35/45-50) wystarczają spokojnie w zależności od posiadanego doświadczenia. W póżniejszym etapie można też polować na ds-y (16-18lvl) i gs (23-25lvl) Na pewno trudno jest wyrobić się na początku z zakupem amunicji. Ale w póżniejszym etapie idzie jak po maśle. Palek to też świetny pk już na niskich lvl. 13-14 palek spokojnie rozjedzie knighta na 18-20lvl. Zaletą palka na pewno jest błyskawiczny skok (porównując z innymi rasami) i możliwość ciekawszego expienia już na niskim lvl. Wogóle palkiem najłatwiej i najszybciej zdobywa się expa jeśli zna sie dobre miejsca (w moim przypadku na 17 lvl okolo 10-15 expa na h plus kasy więcej niż koszt bełtów). Palek to także niezły mag. Na 50 lvl i 16mlvl rzuca czarki porównywalnie do sorca/druida 25lvl 33 mlvl !!!! Dobra metoda dla free account jest tez robienie hmm. Jest to bardziej oplacalne od strzał.
KNIGHT
Polecam tą postać dla wszystkich newbie. Na początku można ruszyć już na stworki (po zakupie sprzętu) lub trenować. Oczywiście stworki te to rotwormy, dwarwy, trole, wolfy itd...
Knight podczas treningu nie wymaga od ciebie aktywności (jeśli trenujesz z playerem) Można w tym czasie odrabiać lekcje, czytać książke, oglądać film a skile lecą J. Na brak kaski też nie narzekają bo jedynym wydatkiem knighta sa nowe cacka do założenia na siebie i w późniejszym etapie uhy. Po złapaniu 16-17 lvl przy skilach powyżej 50 można ruszyć na pojedyńcze soldierki.(70 expa plus bardzo ciekawy lot jak na ten poziom). Po zaszyciu sie na huntowaniu można spedzać tam dożywocie.J Na niskich lvl knight jest bezbronny. Każdy może go szybko zabić. Po zrobieniu 4 mlvl gdy ma juz uhy nie jest już takim łatwym kąskiem. W późniejszym etapie gry knight pławi się w złocie. Jako bloker dostaje sporą część lotu, plus niskie wydatki. Bardzo dobra postać dla newbie a także osób lubiących prostszy styl gry.
SORCER/DRUID
Bardzo trudny początek. Skile lecą z prędkością żółwia. Potrzeba sporej gotówki na zakup czarów, no i sprzętu dla siebie. Najpierw rusza się na trole po zakupieniu czarku na 0 lvl (swiatlo/jedzenie) tam łapiemy kolejne lvl dokupując hmm w pierwszym rzędzie na 3 mlvl. Inne czarki można dokupić później. Jak już mamy hmm to robimy pierwszy bpJ Sprzedajemy ceny w granicach (800-1000gp) i jakoś ciągniemy dalej. Druid na 12 mlvl kupuje uh i ma już rajJ (2-2,5k za bp) sorc ma trudniej jeśli chodzi o gotówke. Produkuje gfb, fire bomb, hmm, explosion do czasu zdobycia 25 mlvl i sd. Trening ww postaci polega na staniu i czekaniu na przyrost many. Podobnie jak Knight nie wymaga to aktywnej obecności. Zapewnić jedzonko i można stać i czekać. Sorc/druid większość swojej młodości spędzają polując na dwarwy, rotwormy itd. W późniejszym okresie (27-30lvl) gdy posiada się odpowiednią ilość many na dobrego summona mogą ruszyć na lepsze stworki. Postaciami magicznymi gra się najtrudniej i wymaga b. wielu godzin spędzonych przy tibii. Uważam, że postacie magiczne są niedopracowane i mają wiele niedociągnięć, a druid jest podróbą sorca i prawie niczym się od niego nie różni. Choć po wielu godzinach spędzonych na tibi przy uzyciu mana fluidów mag jest b. dobrą postacią do czasu aż skończą sie runki. Ałapanie maga w chwili nieprzygotowania to pewna śmierć.
Umieszczam też krótką tabelkę porównującą wszystkie profesje:
Profesja | Przyrost hp na lvl | Przyrost mana na lvl | Przyrost capa na lvl | Regeneracja many | Regeneracja hp
PALLADYN 10 15 20 1/8s 1/8s
KNIGHT 15 5 25 1/12s 1/6s
SORC/DRUID 5 30 10 1/6s 1/12s
Po promocji szybkość regeneracji zmniejsza się o 2s (palek na 6s obie, knight 10s mana 4s hp, sorc/druid odwrotnie)
To tyle jeśli chodzi o moje spostrzeżenia. Jeśli nie ustrzegłem się błędów proszę o uwagi wskazujące na nie.