Sir-Szaki-Szakal
03-07-2005, 19:53
Witam.
Z góry przepraszam jeżeli było już coś takiego , ale szukałem i nie znalazłem.
W związku z pojawiającymi się plotkami typu: "Byłem w carlin i zlurowali GS'a z ghostlandu!" albo "Walczyłem z wampirem na ghostlandzie!" postanowiłem napisać mały poradniczek o ghostlandzie. No to zaczynamy.
Trochę teorii:
Ghostland - "nawiedzony teren" na zachód od Carlin, szczelnie ogrodzony, pełen najróżniejszych nieumarłych stworów
Z samej teorii wynika że na nawiedzonym terenie możemy spotkać duchy które znikają gdy podejdziemy, tajemnicze zjawy w postaci kobiety, lub piękne źródełka które zamieniają sie w obrzydliwe bagna. Wszystko to są przywidzenia więc nie należy z nimi walczyć.
Questy:
Na ghostlandzie możemy wykonać Family Brooch quest w dziurze nr 3. (patrz mapa ghostlandu na końcu poradnika)
Na ghost landzie prawdopodobnie istnieje też inny quest żeby go wykonać trzeba otworzyć tajemnicze magic walle pokonując GS'a w dziurze 5a i inne potwory w dziurze 5b (patrz mapa na końcu poradnika) Niestety nie wiem co dalej jest za magic wallami, teren ten oznaczyłem znakami ???
Omówienie mapy oraz poszczególnych dziur:
Na terenie ghost landu (poziom 0) znajdziemy wejścia do wszystkich 5 dziur. Na tym poziomie spotkamy: raty,cave raty,poison spidery, i pojedyńczy resp slima. (na mapie ominąłem respy szczurów i pająków)
Omówienie poszczególnych kommpleksów jaskiń: (numer jaskini odpowiada białemu numerowi na mapie)
Jaskinia 1:
Jaskinia dość dobra do huntów, na pierwszym poziomie znajdziemy kilka szkieletów i ratów. Na drugim dość spore respy ghuli, a na trzecim niebezpieczne respy DS'ów. Jedynym niebezpieczeństwem w tej jaskini mogą być DS'y zlurowane na wyższe piętra.
Jaskinia 2:
Dość mała "dziura" w której znajdziemy tylko dwa szkielety. UWAGA: Często wykorzystywana przez player killer'ów do robienia trapów. (parcele + fire bomb)
Jaskinia 3:
Na pierwszym poziomie dwa ghoule i DS. Na następnych dość duże skupiska ghouli, DS'ów, stalker'ów i wild warrior'ów. Znajdziemy tam family brooch quest. (mapa dla tej jaskini jest dość niedokładna ponieważ byłem tam tylko raz )
Jaskinia 4:
Jest to tak zwany "krzyżyk". Na pierwszym piętrze 4 ghoule i 8 szkieletów. Na druigm fire devil i około 4-5 ghouli. Często są podlurowane pod schody więc mogą zadać dość dużę combo. Piętro niżej znajdziemy podwójny resp slimów oraz kawałek obok pojedyńczy resp DS'a.
Jaskinia 5:
Największy kompleks jaskiń Ghostland’u. Na pierwszym piętrze 6 szkieletów, trochę poison spiderów i pojedynczy resp ghoula. Na drugim piętrze nie znajdziemy żadnych potworów , natomiast jaskinia rozwidla się w dwie strony (na mapie część 5AiB i cześć 5C). Poziom niżej w części 5AiB znajdziemy duży kilka szkieletów , cave ratów i magic wall’e blokujące nam przejście do „tajmniczego pokoju” Żeby otworzyć magic wall’e trzeba przejść do części 5B gdzie znajdziemy bardzo duży resp scorpionów , a na samym jego końcu pomieszczenie z stalkerami, Ds.’em, beholderemi kilkoma ghulami.
Tam też znajduje się pierwsza dźwignia odblokowująca część magic walla. By odblokować go całkowicie idziemy do części jaskini 5A gdzie pokonujemy poison spider’y, schodzimy poziom niżej i pokonujemy GS’a. UWAGA: Gdy zejdziemy do pomieszczenia z GS’em za nami pojawią się kraty, tak że nie mamy możliwości ucieczki, jedyna droga to przebiec przez całe pomieszczenie do „drugiego wyjścia”. W pomiesczeniu z GS’em odblokowujemy drugą dźwignię i magic wall całkowicie znika. Osobiście jeszcze nigdy tam nie byłem, ale wg mojego kolegi (60 elder) znajduje się tam pokój z dużym respem DS.’ów, ghuli i ciałem w którym ukryte są jakieś książki.
EDIT: Dzięki współpracy z Alienem dowiedziałem się że w tym pomieszczeniu znajduje się jedyny resp ghostów, niestety szkoda że tak trudno się do nich dostać.
Oprócz tego w tym kompleksie jaskiń znajdziemy w części 5c kilka ghuli, szkieletów, i ds.’a. Poziom niżej zanjduje się dość duży „labirynt” korytarzy z ghulami, szkieletami, i pojedyńczym respem DS.’a, stalkera i slima. W tym „labiryncie” znajdziemy też zamurowanego w ścianie wampira.
Podsumowanie i obalenie plotek:
-z ghostlandu nie da zlurować się GS’a
-jedynym miejscem gdzie możemy spotkać zlurowanego DS.’a to jaskinia nr 1
-na ghostlandzie jest tylko jedno miejsce gdzie można spotkać ghost'y, niestety jest ono bardzo trudno dostępne w jaskini za magic wallami
-duch latający wokół drzewa to przywidzenie – nie da się go zabić
-wampir na ghostlandzie to tylko dekoracja – nie sposób się do niego dostać.
Na ghostlandzie może huntować każdy z obojętnie jaką profesja – czy jest to sorc na 8lvl’u czy palladyn na 50 na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.
Myślę że poradnik przyda się komuś kto planuje „bezpieczny” exp w tym miejscu.
Mam nadzieję że ta napaćkana mapa jest chociaż w połowie czytelna, a system numerowania jaskiń nie sprawi wam tak ogromnych problemów jakich sprawił mi. Przyznaję troche zakręciłem w opisywaniu jaskini nr 5, ale chyba sobie poradzicie.
Piszcie posty jak macie czas jak cos to z góry THX SIR-SZAKI-SZAKAL
Z góry przepraszam jeżeli było już coś takiego , ale szukałem i nie znalazłem.
W związku z pojawiającymi się plotkami typu: "Byłem w carlin i zlurowali GS'a z ghostlandu!" albo "Walczyłem z wampirem na ghostlandzie!" postanowiłem napisać mały poradniczek o ghostlandzie. No to zaczynamy.
Trochę teorii:
Ghostland - "nawiedzony teren" na zachód od Carlin, szczelnie ogrodzony, pełen najróżniejszych nieumarłych stworów
Z samej teorii wynika że na nawiedzonym terenie możemy spotkać duchy które znikają gdy podejdziemy, tajemnicze zjawy w postaci kobiety, lub piękne źródełka które zamieniają sie w obrzydliwe bagna. Wszystko to są przywidzenia więc nie należy z nimi walczyć.
Questy:
Na ghostlandzie możemy wykonać Family Brooch quest w dziurze nr 3. (patrz mapa ghostlandu na końcu poradnika)
Na ghost landzie prawdopodobnie istnieje też inny quest żeby go wykonać trzeba otworzyć tajemnicze magic walle pokonując GS'a w dziurze 5a i inne potwory w dziurze 5b (patrz mapa na końcu poradnika) Niestety nie wiem co dalej jest za magic wallami, teren ten oznaczyłem znakami ???
Omówienie mapy oraz poszczególnych dziur:
Na terenie ghost landu (poziom 0) znajdziemy wejścia do wszystkich 5 dziur. Na tym poziomie spotkamy: raty,cave raty,poison spidery, i pojedyńczy resp slima. (na mapie ominąłem respy szczurów i pająków)
Omówienie poszczególnych kommpleksów jaskiń: (numer jaskini odpowiada białemu numerowi na mapie)
Jaskinia 1:
Jaskinia dość dobra do huntów, na pierwszym poziomie znajdziemy kilka szkieletów i ratów. Na drugim dość spore respy ghuli, a na trzecim niebezpieczne respy DS'ów. Jedynym niebezpieczeństwem w tej jaskini mogą być DS'y zlurowane na wyższe piętra.
Jaskinia 2:
Dość mała "dziura" w której znajdziemy tylko dwa szkielety. UWAGA: Często wykorzystywana przez player killer'ów do robienia trapów. (parcele + fire bomb)
Jaskinia 3:
Na pierwszym poziomie dwa ghoule i DS. Na następnych dość duże skupiska ghouli, DS'ów, stalker'ów i wild warrior'ów. Znajdziemy tam family brooch quest. (mapa dla tej jaskini jest dość niedokładna ponieważ byłem tam tylko raz )
Jaskinia 4:
Jest to tak zwany "krzyżyk". Na pierwszym piętrze 4 ghoule i 8 szkieletów. Na druigm fire devil i około 4-5 ghouli. Często są podlurowane pod schody więc mogą zadać dość dużę combo. Piętro niżej znajdziemy podwójny resp slimów oraz kawałek obok pojedyńczy resp DS'a.
Jaskinia 5:
Największy kompleks jaskiń Ghostland’u. Na pierwszym piętrze 6 szkieletów, trochę poison spiderów i pojedynczy resp ghoula. Na drugim piętrze nie znajdziemy żadnych potworów , natomiast jaskinia rozwidla się w dwie strony (na mapie część 5AiB i cześć 5C). Poziom niżej w części 5AiB znajdziemy duży kilka szkieletów , cave ratów i magic wall’e blokujące nam przejście do „tajmniczego pokoju” Żeby otworzyć magic wall’e trzeba przejść do części 5B gdzie znajdziemy bardzo duży resp scorpionów , a na samym jego końcu pomieszczenie z stalkerami, Ds.’em, beholderemi kilkoma ghulami.
Tam też znajduje się pierwsza dźwignia odblokowująca część magic walla. By odblokować go całkowicie idziemy do części jaskini 5A gdzie pokonujemy poison spider’y, schodzimy poziom niżej i pokonujemy GS’a. UWAGA: Gdy zejdziemy do pomieszczenia z GS’em za nami pojawią się kraty, tak że nie mamy możliwości ucieczki, jedyna droga to przebiec przez całe pomieszczenie do „drugiego wyjścia”. W pomiesczeniu z GS’em odblokowujemy drugą dźwignię i magic wall całkowicie znika. Osobiście jeszcze nigdy tam nie byłem, ale wg mojego kolegi (60 elder) znajduje się tam pokój z dużym respem DS.’ów, ghuli i ciałem w którym ukryte są jakieś książki.
EDIT: Dzięki współpracy z Alienem dowiedziałem się że w tym pomieszczeniu znajduje się jedyny resp ghostów, niestety szkoda że tak trudno się do nich dostać.
Oprócz tego w tym kompleksie jaskiń znajdziemy w części 5c kilka ghuli, szkieletów, i ds.’a. Poziom niżej zanjduje się dość duży „labirynt” korytarzy z ghulami, szkieletami, i pojedyńczym respem DS.’a, stalkera i slima. W tym „labiryncie” znajdziemy też zamurowanego w ścianie wampira.
Podsumowanie i obalenie plotek:
-z ghostlandu nie da zlurować się GS’a
-jedynym miejscem gdzie możemy spotkać zlurowanego DS.’a to jaskinia nr 1
-na ghostlandzie jest tylko jedno miejsce gdzie można spotkać ghost'y, niestety jest ono bardzo trudno dostępne w jaskini za magic wallami
-duch latający wokół drzewa to przywidzenie – nie da się go zabić
-wampir na ghostlandzie to tylko dekoracja – nie sposób się do niego dostać.
Na ghostlandzie może huntować każdy z obojętnie jaką profesja – czy jest to sorc na 8lvl’u czy palladyn na 50 na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.
Myślę że poradnik przyda się komuś kto planuje „bezpieczny” exp w tym miejscu.
Mam nadzieję że ta napaćkana mapa jest chociaż w połowie czytelna, a system numerowania jaskiń nie sprawi wam tak ogromnych problemów jakich sprawił mi. Przyznaję troche zakręciłem w opisywaniu jaskini nr 5, ale chyba sobie poradzicie.
Piszcie posty jak macie czas jak cos to z góry THX SIR-SZAKI-SZAKAL