zaloguj się

Pokaż pełną wersje : Poradnik dla Druida.


Villen
02-04-2004, 02:26
Nudzi mi się więc postanowiłem że napisze poradnik,bo skoro mamy poradnik dla knightów i magów(niby druid to to samo ale są różnice) to napisze dla druidów(czekać tylko na poradnik dla palów:) ).

Sprzęt

Sprzęt jest ważny dla druida jak nikomu innemu(tylko w niektórych przypadkac nei będziemy musieli go nosić).Podczas grania kierujmy się wagą sprzętu i jego def/arm,dzięki temu mamy więcej cap na bp z runkami.Polecam zakup:Crown helmet,Blue Robe,Plate Legs(jak oszczędzałeś na armor),knight i crown(arm taki sam różnica to cap i cena:P).Broń to zależy co wybraliśmy(polecałem club lub sword) z club skull staff(36/12 cap 17),fire sword (35/20 cap 23) a potem przeżucamy się na bright sword(36/30 cap 29).Tarcze to:Vapire Shield(def 34 cap 36),a lapiej to Demon Shield(def 35 cap 26).Oczywiście gdy mamy wyższy level(lub inny gust:P ),możemy zamiast BR dać c armor a zamiast c-helmet dać Royal lub Crusader.Teraz opisze co na mniej więcej jakim levelu można kupić.

Po wyjściu z rooka:Scale Armor,Brass Legs,Soldier helmet,Dwarven shield,battle hammer/morning star lub scamir.

Gdy na runkach zarobiliśmy troche sianka(o tym niedługo) kupujemy: P-set,dark helmet lub steel,bh/g-shieldlub jak nam się chciało to możemy zakupić draggy shield,broń to spike/serpent sword lub fs(zależy ile robiliśmy runek i ile sianka mamy),z clubów to c-mace,draggy hammer,skull staff.

Okolice 20 lv...

Mamy nawet w kit level powinniśmy mieć: c-helmet,Blue robe,skull staff/fs(może też być bright),p/k legs,mogą się trafić BoH,shield to draggy lub nawet c-shield(nie pisałem o nim) albo nawet Vamp(potęga uh:P ).

Coś w okolicach +35lv.

Troche się wyrobiliśmy na huntach(czerpliwie czekać:) ) kupujemy:Royal helmet\crusader helmet,Crown armor,c-legsy,boh(teraz to luz i je raczej mamy),Shield to może i nawet Demon.Opcjonalnie możemy zostać przy eq który opisałem na 20lv.Na wyższych levelach można kupić taki sprzęt który mi się nie śni:) .

Łuk+burst to też niezłysposób żeby poexpić,wypadają ze smoków lub robią je palowie,praktycznie zawsze trafiasz.

Zaklęcia

No to czas na to co lubi każdy z nas czyli zaklęcia,są barzo ważne dla nas(główna siła ataku),dzięki nim możemy się bronicz atakować lub uciec/wyleczyć się.Dzięki temu że druid to typowy defnesor trudno nas zabić(chyba że mamy pusty bp uh:P ),ale z każdym moim spotkaniem z pk nie używałęm ŻADNEGO uha.Wypisze zkalęcia najbardziej potrzebny i krótki komentarz do nich i kiedy je kupić,pierw potrzebne dla FACC potem dla PACC.

Create Food-czar przydatny dzięki niemu nabijemy mag lv potrzebny do robienia HMM,ponieważ tworzymy żarcie to mana się na uzupełnia(czasami mamy za dużo food:P ).Kupujemy go na samym początku.

Antidote-Ugryzło coś nas(np,skorpion) normalnie mamy szanse że zaliczymy zgona ale gdy wypowiemy "exana pox" jest po kłopocie.Polecam kupić wyleczy nas z opresji.Polecam zapisać go w Hot Keys

HMM-Jest to dobra runka ofensywna,na początku można na niej zarobić na Uh(runiczny jak i zywkły), oraz pózniej do expienia.Polecam go szybko kupić.

IH-można go kupić ze względu żeby nie zużywać cennych uhów a potrafi wyleczyć sporo.Przydatny zakup można zawsze zarobić sprzedając low lv knightom.

Magic Shield-dla druida przydatny czar warto kupić i zapisac Hot Keys.Po rzuceniu go zamiast hp ubywa nam mana co w przypadku dużej ilośi many staje się przydatne.Polecam zakup chociaż nie odrazu jak będziesz miał coś na uboczu.

Antidote Rune-Runka jak zwykły antidote może się nieraz przydać,a czasami low lv knighci kupią.

Destroy Field-przydatna runka używałem jej często bo się nauczyłem żepk potrafi zablokować wyjście pod drabiną lub na line lub jakiś field blokuje przejście to go usuwamy.Knighci to nieraz kupują.

Ultimate Healing-Kupujemy go mimo że mamy uh.Gdy mamy mało hp używamy pierw "vite" a potem ih a na koniec uh dzięki temu będą mniejsze straty.Polecam zapisąc w Hot Keys.

Greate Fire Ball-Bardzo fajne zaklęcie,silniejszy od zwykłego fire ball działa na większej przestrzeni i zadaje większy dmg.Przydatny na ghoust land i zawsze warto mieć conajmniej bag tych runek jak potworki nas otoczą.

Fire Bomb-Przydatne zaklęcie ponieważ na pk działa w tunelu odstraszająco(nie zawsze) takiemu pk walisz przed niego albo przejdzie lub nie,jeżeli przejdzie dostanie 60 dmg od ognia i się poparzy nei skutkuje 2 strzał.Kiedyś przed update przydatne zaklęcie na cyce(75 many za 150 expa) ale kasa się nie zwracała,można było keidyś też zabijac inne potworki jak zerk teraz przejdzie przez fielda.

Ultimate Healing Rune-No to jazda mamy 11 lv i 11 mag lv.Tą runke kupuj odrazu,dzięki niej zarobisz na inne zaklęcia i na eq który wypisałem wyżej.Leczy ponad 250+ dmg,każdy vox chce go kupić chodzi po koło 2.5k+.

Explosion-mimo że to nie SD to warto zakupić potrafi zadać spory dmg lecz ma duży rozrzut obrażeń.Wybucha w formie "+" (tak jak w dyna blaster:P ),więc łatwie z tego trafić a jak zależy ci żeby nabić szybko mag lv to je rób bo może sięzdarzyć że cena może być wyższa niż uh.Dobry run ofensywny warto zakupić.

Invisible-Zaklęcie prydatne gdy zachce się na zapolować na ds,zerki,huntery(lepiej w większej ilości),mino guardy lub mino archery,Fire Devil to użyj i wal z hmm.

Summon Creature-przydatne od 20+ bo możesz prywoływać mino archery a potem ds,monki,lidery itp które są najczęsciej summonowane.Spis potwrków które można przywołac,ale tylko te od 20+ bo reszta jest nie przydatna.

Wild Warrior-level:21 mana:420 convince:420

Amazon-Level:20 mana:390 convince:390

Minotaur Archer-level:20 mana:390 convince:390

Ghoul-level:22 mana:450 convince:450

Valkiria-Jak wyżej.

Fire Devil-level:25 mana:530 convince:530

Mummy-level:24 mana:--- convince:510

Hunter-level:25 mana:--- convince:530

Cyc-level:24 mana:490 convince:490

Mino Guard-level:16 mana:550 convince:550

Stone Golem-level:27 mana:590 convince:590

Dwarv Guard-leve:27 mana:600 convince:600

Orc Berserker-level:27 mana:590 convince:590

Monk-Level:27 mana:600 convince:---

Fire Elemental-level:30 mana:690 convince:690

Demon Skeleton-level:28 mana:620 convince:620

Orc Leader -level:29 mana:640 convince:640

(LIGHT HELING i INTERSE HEALING można kupić ale wole je zakupić pónznmiej)

Czary dla PACC:

Magic Rope-Przydaje się w krytyczncych momentach jak zapomnimy liny:)

Force Strike-Coś jak SD ale walimy z bliska dobre to ciągnie zaledwie 20 many potem jest to dobre zaklęcie bo zadaje spory dmg.

Levitate-Zaklećie sie przydaje jak chcemy wejśc na jakomś pułke skalną lub jka chcemy wyjśc z Hell Gate:D

Flame strike-silniejszy niż force strike ale dlatego że zadaje dmg od ognia.

Energy Strike-jak wyżej.

Haste-dobre zaklęcei jak polujemy na Gs lub uciekamy przed pk,ale lepsze jest Stronger Haste.

Animate Dead-odziwo przydatne gdy na coś polujemy i chcemy zasłonić nasz stworki to zasłaniamy je szkieletami.Nie koniecznie musisz kupować ale się przyda.

Heal Friend-nono przydatne ciągnie 70 many a leczy jak UH,możemy dać na hot puste(czyli:exura sio " ) lub z naszą xywką która może być długa(czyli:exura sio "Villentretenmerth).

Strong Haste-Haste jest dobre a to jest jeszcze lepsze przyjdzie moment że trzeba będzie czekać na gs:P

Wild Grouwth-żeby rzucić to zaklęcie musimy posiadać promocje(20k za nią i pacc).Tworzy to pnącza którego czas trwania nie jest dokładnie znany,można przez nie strzelać ale przejśc już nie.Przyda się jak zaczniemy przed czymś uciekać robimy obrót i zasłaniamy temu czemuś droge.

Magic Wall-jak wyżej tylko runka i nie możemy przez to strzelać.

UndeadLegio-jest to ulpeszona wersja zaklęcia Animate Dead dzięki temu za 1 zamachem ożywiamy kilka szkieletów,napisane jest w animate dead po co so szkielety.

Mass Healing-przydatne zaklęcie,tu jest przewaga jak z summonami na coś polujemy,mag używa uh/ih a my mass heling dobre też gdy naszą drużyne coś uszkodzi robimy odwrót i używamy mass heling.


CZARY MNIEJ PRZYDATNE:

Light-tworzy światło dobre do nabijania mg lv ale nie dla druida:)

Find person-dobre jak kogoś szukamy do zabicia lub do innych celów.

LMM-zaklęcie sięprzyda gdy chcesz potrenować z graczem celność:P

Poison field-lol shit jak nic nawet za to bym nie dał takiej ilości kasy:P

Greathe Light-jakaś pomyłka wogólenie przydatne bo jak już wole light.

Fire Field-najlepsze pole ale można kupić pózniej,głownie jak już robi się hmm,gfb,explo,uh.

Fire ball-znacznie słabszy od GFB nie polecam kupna.

Energy field-tak samo jak fire filed.

Envemon-lol trujący fire ball nieprzydatny trucizna jest za słaba;/

PoisonBomb-kijowa bomb zadaje AŻ 5 dmg i spada,najgorsza z bomb.

Desintegrate-przydatne jak ktoś zastawi przejście i nei ma jka przejśc walisz i niszczy wszystkie przesuwalne przedmioty.

Convince Creature-podobne jak summon,z tą różnica że kilka dodatkowych potworków można zauroczyć,a pale na wyższych lewelach je kupuja.

Creature illusion-do dupy czar zmienisz się to jakieś newby ciebie dopandą i zabiją:P

Poison wall-do dupy jak wszystkie związane z trucizną...

Chameleon-fajna runka zmieniasz się w itemki można się pobawić ale kupuj póżniej.

Ultimate Light-największe światło ale nie przydatne strata kasy i many.

Fire wall-tworzy ściane ognia,średnio przydatna.

Soul Fire-jest jak grzaniec rozgrzewa od śrowdka:P .Działanie tej runki polega na tym że podpala stworka.

Energy wall-ściana średnio przydatna i jak przystało na energie trwa krótko;/

Poison Storm-cipom odbija z tą trucizną:P .Działa jak Ue ale zatruwa i dmg spadnie ktoś walnie kilka exan pox lub 1 i koniec zabawy;(

Paralize-runka chyba do trymania w domu,może jej używać tylko druid,jak się ją robi zużywa 900 many i na użycie wymaga 900 many w sumie 1k8 many.Nie warte większej uwagi.

POTWORKI

Zabawy gry polega na zabijaniu stwrków wiec podaje najlepsze dla druida i takie z którymi można w miare walczyć.

Rotworm-najlepszy kaso dajny stworek na nim można długo expić(nawet do 30),runek nei warto używać chyba że jak jest więcej to z gfb.

Dwarf-nic ciekawego prócz gp i grzybków nie wypada ale daje sporo expa bo 45.

Willd Warrior-jka masz niższy lev to możesz uciekać i go pobić zhmm(jka ci nie szkoda),z bliska też można zabić,a jak masz paca to exori vis,flam,mort.

Valkiria-fajny stworek ma spory dej bijemy jak ww

Ghoul-w ghoust land lub na monk island mamy tego porob bierzemy gfb i walimy w grupke lub uciekamy i z hmm,przy odrobinie farta wypadnie z niego life ring.

Cyc-kiedyś mozna było walnac z f-bomb i czekać jak się zjara,teraz hmm i uciekamy,150 expa kasa za runki może sie zwróci.

Dwarf Soldier-bijemy go z hmm lub jak w większych ilościach z gfb.Możan sie na nim nawet niezle dorobic dzięki x-bow ,chain armor,scale armor.

Mino Guard-uciekamy i z hmm lub przy większym respie z gfb.

Mino-dobry stworek żeby na nim zarobić bo ma loot całkiem niezły ale tagże 50 expa.

Beholder-wspaniały potworek sporo expa,niezły loot kasa za runki się zwróci:)

Stalker-to taki pajac co robi się niewidzialny.Na ghoust landzie można tego spotkać troche.Może wypad stealth ring.Walimy z gfb i wtedy ma głupio:)

Slime-loot brak ale sporo expa uciekamy i z hmm a jak jest więcej to gfb.

Mino Archer-można na tym expić używając utana vid lub chowając się za jakomś zasłoną,uwaga może uszkodzić!!

Hunter-jest na tibi kilka miejsc gdzie jest ich sporo walimy niewidzialność i z gfb.

Stone golem-jak cyc tylko lepszy def(i tak mu nie pomoże:) ),z hmm i uciekamy.

Zerk-szybki i potrafi zaboleć jego hit bijemy go z summonami lub z utana vid.

Dwarf Guard-wspaniały potworek na zarabianie!!!, bijemy z hmm i uciekamy jak jest więcej to gfb,ale lepiej żeby za nami biegały max 2.Jest odporny na niewidzialnośc.

Ds-z utana vid lub z hmm i uciekamy,może się trafi G-shield.

Orac Shaman-Słaby ten gościu gfb i pada ale summonuje snaki które mogą bloknąć!!!

Mummy-jest powolna jak więcej to z gfb a jak 1-2 to z hmm,jest to wolne ale należy się wyleczyć z paraliżu!!!

Elf Scout-fajny nawet expwalić w niego z hmm,gfb,explo.Potrafi walić po kilka strzał więc uwaga miej vite.uh w pogotowiu.

Villen
02-04-2004, 02:27
Fire Devil-z niwidką i z hmm w niego bo robi kombo dzięki fb i explo.

Mino mage-paławali z explozji i z ef więc uwaga.Widzi niewidzialnych i ma odpornośc na energie(czyli hmm też) ale mino mają 1 wade ŻADEN nie jest odporny na gfb:)

Elf Arkanist-Występuje w towarzystwie elffów scout i zwykłych.Wali z łuku i SD.Żeby go zabic walimy mu z sd to chyba jedyna dobra taktyka.

Fire elmental-Wali komba z explo,fb,ff więc radze uważac i walić z SD.

Dragon-z blokerem,używamy hmm w razie kłopotów z sd lub explo,należy stać tak żeby nie wyłapać F-Wave.

GS-około 30 lv możemy wziąść hmm i się z nimi poganiać,może coś ciekawego wypadnie:)

Hero-bierzemy ds,sd i blokera i huntujemy loot ma niezły c-set,fs,c-shield i c-helmet.

Bk-nie mam pojęcia jak się teraz huntuje bo zmienia cel i ds i zerki odpadają,może Mino Archery+parcel+skele się uda:P

DL-silniejszy niż zwykły drag.Lepiej z blokerem i w dodatku jakieś summony typu DS,walimy z hmm przy odrobinie szczęścia sweterek wypadnie lub p-bolty.

Behe-Silne to w meele,wali mocno z łapy i nawet kamieniami potrafi potraktować.Bierzemy SD i jazda.

Wrl-bierzemy blokera,kilka bp SD,mana fluidy summonujemy mino archery blokujemy parcelami i stawiam przed nie skele.

Demon-nic nie summonujemy bierzemy w cholere SD i huntujemy lv z 50+.Loot powinien pokryć koszty na runkach.Należy uważać na wiązke energi i w razie przezutu uciekać.

+29 level i summony...

Mamy +29 level,możemy summonować lider,bierzemy 2 bp mana fluid,ze 1-2 bp uh,jak najwięcej bp hmm i z 1-2 bp Sd\explo.Zakładamy na siebie blue robe lub nawet nic,że idzime na dragi bierzemy dragon neckle.Jeżeli nie mamy pacc dobre mijsce na dragi to res pod thais(nie ten gdzie się zchodzi na dół do draga) lub w kanionie,należy uważać żeby nie było tam żadnego draga.Dobra nei ma draga wchodzimy summonujemy Lidery(Uwaga jeżeli robisz taki hunt po raz 1 wez lepiej ds).Bierzemy full def wybieramy najwygodniejszą pozycję i zaczynamy hunt.Lidery skutecznie blokują smoka a my bijemy z hmm i dostajemy w miare sporo expa.Gdy lidery(lub ds jak za 1 razem) się zuzyją używamy(ale gdy nei ma smoka) mass healing.

HUNT IDZIE ŁADNIE A JAK SIĘ PRZEŻUCI SMOK?

Nie należy panikować.Jak ciebie dupnoł z f-wave to spróbuj ustawić się inaczej i użyj HF na sobie(pisałem prędzej o tym) jak drag się nei przeżuci bijemy z sd/explo za żadną cholere nie zchodz na dół bo lidery znikną,w razie czego używaj uh.

KTOŚ INNY CHCE ZE MNĄ HUNTOWAĆ CO MAM MU POWIEDZIEĆ?

Niehc nikt nie wałazi na resp bo będzie zagarniał loot i exp powiedz "no" a jak będzie kilku to lepiej daj za wygraną i sobie odpuść,a jak jest sam i nie da się przekonać to zawsze da się kogoś przekonąc inaczej.

Na Edron znajduje się też jakiś resp ale tam nie byłem.

INNE SPOSOBY HUNTOWANIA:

1)Dwarf Guardy z monkami.Bierzemy 2 monki i hmm i idziemy na hunta kasa się zwróci.Należy uważac żeby guardów nie było za dużo bo bedzię gorąco.

2)Cyce i monki.Monki sobie doskonale radzą z cycami dzięki temu nei musisz zużywać runek a exp też się posypie.

3)Archery i cyce.Też dobra metoda bierzemy 2 mino archery parcelujemy je i lurujemy cyce.

4)Archery i Hell Gate.Znajdujemy jakiś fajny kątek parcelujemy archery bierzemy hmm gfb i uh.Należy pamiętać że żeby wyjśc z HG trzeba mieć parcele lub levitate,i kilka runek na powrót.

Sposobów na hunt jest wiele wystarczy pomyśleć co gdzie i jak,zawsze lepiej wziąść kilka uh,gfb,dodatkowo hmm i sd.


PO TYM HUNCIE NA DRAGI ZDOBYŁEM 30 LEVEL I CHCE MORE!!!

Możes poexpić na dragach dalej,na gs lub isć na solo na necro:)

Sposobik prosty 2 fe parcele i undead legion,dzięki temu w razie przerzuty pobije skele,szkoda że skele nie są odporne na fire to by się pobawiło w otoczenie go i bić z gfb.Ustawiamy się gdzieś w koncie,brzemy sd i bijemy chama może ss,lub boh wypadnie:)

PK HELP!!!

Jak atkuje ciebie pk i masz troche runek np,SD explo hmm i uh to pierw używaj vite lub sio,potem ih i na koniec uh.Radze chociaż troche mu dokopać bo byle pajac nie będzie atakował druida:) .Jak mu dokopiesz i ucieknie będzie wiedział że to parzy.Jak takuje ciebie knight full def a jak bije z hmm to już możesz go wyśmiać bo taki pk chcił mnie zabić a że wracałęm z bp uh i z bp sd to mu nei wyszło na zdrowie.Zanim mnie zjechał do zółtego z hmm i meele tomineło z 30 minut i zwiał mi na red;/.Jak masz pacc to utani gran hur lub utani hur i uciekaj jak nei masz 20 lv to używaj exure vite w innym wypadku używaj mana shield.

[Poradnik z dragami przetłumaczony po częśći z tego poradnika (http://tibia.gamigo.de/forum/showthread.php?s=&threadid=44449) można soboie więcej poczytać)

Zamiescze jeszcze spis qestów przydatny dla druida(głównei z runkami i kasą jagby co),oczywiście jeżeli modkowie pozwolą.Mam nadzieję że komuś ten poradnik się przyda...

Gremlin
02-04-2004, 04:45
Zamiescze jeszcze spis qestów przydatny dla druida(glównei z runkami i kasa jagby co),oczywiscie jezeli modkowie pozwola.
Bez quest spoiling - trudne do zrozumienia?

A odnosnie poradnika:
1. Czy tekst nie jest przez przypadek tlumaczeniem poradnika dla druidow lvl 30+ z tibia.de? (jesli jest to wypadalo by wspomniec o tym)

2. Poradnik bardzo dlugi, ale bardzo chaotyczny np.
a. Najpierw w sprzecie radzisz jak najlrzejszy sprzet z przyzwoitymi statami, chwile pozniej doradzasz najciezszy sprzet (dragon shield, dragon hammer, knight legs, itp). Do sprzetu wogole dosyc sporo uwag mam.

b. W potworach masz calkowicie wymieszane te na ktore sie naprawde oplaca polowac razem z tymi ktore oplaca sie co najwyzej omijac z daleka.

Kilka poprawek ze strony druida amatora:
1. Odnoscnie sprzetu.
Zaczynamy brass set (wazy sporo mniej niz scale/plate), soldier helmet dwarven shield i longsword/scimiclar/morning star, jesli mamy mozliwosc dobrym pomyslem byl by poison dagger (bardzo lekki), zdecydowanie za to odradzam battle hammer (waga).
Koszt 400-600gp.
Jesli mamy dodatkowe ~500gp mozna sobie kupic 2 handed sword, niby kiebski pomysl, ale zanim zarobimy na cos przyzwoitego to z 2 handed mozna szybko zrobic 10-11 lvl - bardzo dobry na trole/roty/minosy zwykle (kto bil minosa przy 17 skilla z broni o ataku ponizej 20 wie o czym mowie).

Nastepnie sprzet uaktualniamy w tej kolejnosci (lvl obojetnie, jak mamy kase):
Barbarian axe, Clerical mace (jesli urzywamy axe/club)
Beholder Shield
spike/serpent sword (jesli urzywamy sword)
Plate Legs
Fire Sword/Skull Stuff
Crown Helmet
Blue Robe, Crown/Vampire Shield (zalezy od okazji co pierwsze kupicie).
Lepsze legs.
BoH (jesli lubicie polowac na GS to kupcie to wczesniej)
... a dalej to juz bedziecie pewnie wiedziec co po kolei kupowac, przedmiotow questowych jak bright sword nie kupujcie, poczekajcie az same wam wpadna w rece.

Co do czarow ktore po kolei wypada kupowac:
1. Food/Light (lepiej oba, ale mozna sie z samym food obyc i uzywac pochodni/swieczek).
2. Exura (light healing) - niesamowicie przydatny czar ze wzgledu na powolna regeneracje zycia.
3. Light magic Missile (LMM) - zrobcie se ich kilka, przy ich pomocy druid na 9 lvl moze zabic zlurowanego slime/ghula
4. Antidote (antidote rune kompletnie nieprzydatna jest).
5. Exura Gran (IH rune) - kupcie od razu na 9 lvl i zrobcie sobie przynajmniej z 5 zanim wyjdziecie z miasta.
6. Heavy Magic Missiles (HMM) - jak tylko zrobicie 10 lvl upewnijcie sie zeby miec 5 lvl magi i zacznijcie produkowac te runy.
7. Fireball - podobnie jak LMM przyda sie ich kilka run wrazie jak nas otocza rotwormy czy cos (ale na sprzedaz lepiej robic HMM).
8. UH i UH rune - jak macie kase to obydwa te czary, jak nie to tylko runiczny i zacznijcie zarabiac kase(wymagany 11 lvl magi i 11 zwykly do runicznego).
9. GFB - kolejny czar do zarabiania kasy rowniez przydatny do polowania (bierze 120 many).
10. Jesli wczesniej tego nie zrobiliscie to kupcie exura vita (UH).
11. Jesli zamierzacie polowac na DS/Cyklopy/Zerki to kupcie invisible (jesli nie zamierzacie to puki co nie kupujcie).
12. Po osiagnieciu 20 lvl kupic wypada summon creature
13. Jesli jeszcze tego nie zrobiliscie to kupcie explosion.
14. Mana shield, ale mozna rownie dobrze kupic energy ring (moj druid do 27 lvl uzywal mana shield 2 razy i w sumie 2 minuty z energy ring)
15. W naglym przyplywie kasy z ktora nie ma co zrobic mozna dokupic pozostale czary.

Czary dla PAC
1. Jak najszybciej magic rope, jak wchodzicie w dziure gdzie moze byc cos zlurowane to badzcie gotowi uzyc tego czaru natychmiast (najlepiej sobie go wpisac tak zeby tylko wcisnac enter).
2. Na wypadek jak by sie skonczyly runy to energy strike (najmocniejszy) i force strike jak by na potwora energia nie dzialala.
3. Heal Friend (leczy mniej wiecej polowe tego co UH, ale mimo wszystko dosc zeby siebie leczyc)
4. Pozostale czary jak bedzie nadmiar kasy lub szczegolna potrzeba.

Mass heal nie jest dobry do leczenia summonow z powodow prostej matematyki:
2 UH 200 mana i mozna uzywac w kazdej chwili... (zwykle trzeba leczyc tylko 1 summona na raz).
1 Mass Heal 220 many i zawsze leczymy 2 summony.

Co do polowania (na czerowno glowny powod polowania):
Trole 8-20? lvl gp + exp
Rotwormy 10-?? lvl (widzialem juz magow/druidow na 60+ bijacych roty). exp + gp + lootbag
Szkielety 10+ lvl gp + exp + lootbag
Dwarfy 8-15 lvl - bija slabiej od rotwormow, da sie je przesowac, zostawiaja slabszy loot i maja lepszy defense (z long sword i skillami ponizej 20 zajmie nam wieki zabicie jednego) - dobre potworki do podniesienia skilli w czasie expowania :) exp + gp + pieczarki (b. lekkie i wydajnie jedzienie)
Minotaury - 10-20lvl - podobne do dwarfow, lepsze bo zostawiaja lepszy loot, gorsze bo czesto wystepuja z mocniejszymi kolegami (inne rodzaje mino) lootbag + exp
Ghule 12+ lvl z LMM/HMM/GFB, mozna z fire devilem lub monkiem zeby bylo efektywniej gp + loot + lootbag
Beholder 15-40lvl z HMM/GFB, mozna sie tez bawic z roznymi summonami loot + lootbag
Cyklopy 15+ lvl - tylko dla expa, loot wypada zalosny, nawet jesli bedziemy z monkiem polowac (na 15 lvl z HMM) exp
Dwarf Soldier 20+ lvl z Fire devilem lub monkiem (27lvl), mozna ew z HMM/GFB lootbag
Dwarf Guard 25-30+ lvl z HMM/GFB exp + lootbag
Demone Skeleton ~15 lvl z invisible i HMM, z samymi HMM gdzies od 20lvl exp + loot
Fire Devil 25-30+ lvl z invisible i HMMexp
Smok 30+ lvl z DS/orc leader i pomagamy sobie z HMM exp + loot
Giant Spider 30-35+ lvl z HMM exp + loot (bardziej exp)
Necromancer 40?+ lvl exp + loot

Lootbag to rzeczy ktore sprzedamy w sklepie.
Loot to przedewszystkim lepsze rzeczy ktore bedzie trzeba sprzedac gracza.

Z blokerem:
Smoki lvl 30+ z HMM (zeby bylo oplacalne, dla expa mozna od 20 lvl ryzykujac sporo)
Vampir lvl 20?+ z HMM/GFB
Hero lvl 28+ z dwoma DS
DL lvl 40+ z HMM/SD/DS
Warlock lvl 40+ z Explosion/SD/hunterami z convince
Behemot lvl 40+ z Explosion/Burst Arrows
Demon lvl 50+ z SD

Villen
02-04-2004, 10:37
Bez quest spoiling - trudne do zrozumienia?

Tylko się pytałem.Jak nie moge to nei zamieszcze jagby co to na PW piszcie.

. Najpierw w sprzecie radzisz jak najlrzejszy sprzet z przyzwoitymi statami, chwile pozniej doradzasz najciezszy sprzet (dragon shield, dragon hammer, knight legs, itp). Do sprzetu wogole dosyc sporo uwag mam.

Bo nie odrazu ciebie stać na leeki sprzęt(chociaż ja go kupiłem odrazu:P ),należy pamiętać że na nowym świecie ten sprzęt ciężko kupić i żadkow widuje go na trade,gram na Valorii to coś wiem.

. Czy tekst nie jest przez przypadek tlumaczeniem poradnika dla druidow lvl 30+ z tibia.de? (jesli jest to wypadalo by wspomniec o tym)

Tak widocznie zapomniałem o tym,wspomna i dam link na strone.

. W potworach masz calkowicie wymieszane te na ktore sie naprawde oplaca polowac razem z tymi ktore oplaca sie co najwyzej omijac z daleka.

Ale dzięki temu wiadomo jak zrobić krzywde takiemu potworkowi albo uciekać.

cnb
02-04-2004, 12:21
ja co do sprzetu,
magom sprzet jest potrzebny tylko do max 30lvl, gdy sie wali wrecz z rotami, do niczego wiecej.
po wyjciu z rooka sie kupuje c-mace/barb-axe, a reszta arma to taka zeby roty zbyt wiele dmg nie zadawaly...
potem gdy sie ma coraz wiekszy lvl i mlvl to sie wogole nie oplaca expic z uzyciem broni a tylko z runami , czyli jesli runy to i po cholere armor, btw, nie oplaca sie wogole kupowac magiem stuffu, oprocz tego do rotow, lepiej przeznaczyc kase na runki i isc poexpic .
ja mam 35lvl eldera , na sobie nosze tylko dwarv shielda , i jesli chodze na smoki to dragon neclace, no i oczywiscie runy
masa run
hmmow ok 8bp zawsze, sd 1bp, uh wcale, tylko bp blankow, i uhy sie robi gdy nadmiar many, no i oczywiscie bp mana fluid, jeszcze jesli chodzi o te hmm, to zalezy na co idziemy , mozna zmixowac z 5bp hmm + 3bp gfb...

Sephiroth
02-04-2004, 20:23
Villen
Nudzi mi się więc postanowiłem że napisze poradnik,bo skoro mamy poradnik dla knightów i magów(niby druid to to samo ale są różnice) to napisze dla druidów(czekać tylko na poradnik dla palów ).



Jeśli chodzi o styl polowania i na co na jakim lvlu można się rzucić to druid się niczym od czarodzieja nie różni.

Może jeszcze jeden detal, którego nie znalazłem w poprawce, elf arcanistów można spokojnie bić eksplozjami a pojedyncze fe nawet HMM, wychodzi znacznie ekonomiczniej (zwłaszcza że arkanista i elf scout ustawiają się w takiej samej odległości od postaci więc można więcej niż jednego eksplozją zahaczyć)

Offtopic: sorcerer-czarodziej, mage-mag
A pod słowem mage w tibii zwykle rozumie się obie magiczne profesje.

Villen
02-04-2004, 22:36
Może jeszcze jeden detal, którego nie znalazłem w poprawce, elf arcanistów można spokojnie bić eksplozjami a pojedyncze fe nawet HMM, wychodzi znacznie ekonomiczniej (zwłaszcza że arkanista i elf scout ustawiają się w takiej samej odległości od postaci więc można więcej niż jednego eksplozją zahaczyć)

Efl Arkanist można jeszcze zależy gdzie tylko gdy ja bawiłem się z explozią to dostawałem(oni też) ale jak komu nie szkoda bo elfy mogą się rozbiec.Co do FE to też tak myślałem ale to mnie bolało bo mi robił kombosy.Ale jak ktoś jest Kamikaze:P

ahaw
03-04-2004, 15:54
Oryginalnie dodany przez cnb
btw, nie oplaca sie wogole kupowac magiem stuffu, oprocz tego do rotow, lepiej przeznaczyc kase na runki i isc poexpic .

jak chodzisz z samym dwarvenem to zaparaszam do mintwallin lub orc fortest

------
Edit by Gremlin
Przycielem straszliwie dlugi (jak na dlugosc postu) cytat.

Kamil D
04-04-2004, 18:19
Ja mam 15 lvl mam d- hammer, dwarven shield; dark helmet, p- armor, p- legsy.
Z takim staffem chodze se na beholdery i hmm i po nim.
Z niewidzialnością chodze se na ds, cyce i huntery.
A z tego mam niezły loocik!!Muse tylko kupić lepszą tarcze:]

Mouren
04-04-2004, 18:48
Mam 13lvl (cieniutko :P), 17mlvl i taki secik:
Stell helmet
Plate armor
Brass Legs :(
C-Mace i Dwarven shield
<Set słaby ale na dwarfy i roty starcza :P>

Nie wiem na jakie monstry chodzić dla lootu, narazie chce sie na BH wybrac :P ale czy dobrze to nie wiem.
Nie chodz mi o to żeby masowo wybijać potworki lepsze tylko kilka razy.. poexpic na wyższy lvl.. i potem znowu troche :) Tak żeby się opłacało.

@re: up

chodz na beholdery i czekaj az ci bh shield wypadnie :P