Pokaż pełną wersje : Koncert Jarre'a
Postanowiłem ja raz poruszyć jakiś "poważniejszy" temat i ponudzić was na forum swoimi refleksjami.
Nie jestem fanem muzyki elektronicznej, więc nie będę się rozwodził nad walorami akustycznymi tego konceru. A tego co wspólnego ma piosenka niby inspirowana Kopernikiem z pingwinami które w jej czasie wyświetlane są na telebimach całkiem nie rozumiem (czy Kopernik wiedział w ogóle że istnieje takie zwierzę jak pingwin?).
Telewizja zamęcza nas tym koncertem od niemal miesiąca, w co drugim wydaniu "Wiadomości" czy "Panoramy" słyszeliśmy że Jarre przyjechał, że już nie długo, że to że tamto. Wszyscy jakoś zapomnieli o tym co jest powodem jego przyjazdu. W dzisiejszym Telexpresie najpierw był materiał o koncercie, a dopiero potem o robotnikach, o strajku.
W zeszłym roku szkolnym, pisaliśmy test. Tekstem źródłowym był esej księdza Tishnera na temat "dialogu solidarności". Kiedy jedno z pytań nie dotyczyło interpretacji samego tekstu, a odwoływało się do wiadomości z historii ("Do jakich wydarzeń z historii Polski odnosi się ten tekst?") w klasie (pierwsza LO, niby jedno z lepszych liceów w mieście) zapanowało przerażenie. "O co chodzi? Skąd my to mamy wiedzieć?". Może czworo (w tym ja) z trzydziestoosobowej klasy wiedziała co to była Solidarność. Smutne...
I teraz, tym ludziom którzy za normalne uważają nie wiedzieć (bo po co im to) telewizja prezentuje jako najważniejsze wydarzenie aktualnych dni koncert Jarre'a... nie to co powinno być prawdziwym sensem tych obchodów - nie wydarzenia sprzed 25 lat dzięki którym nie musimy żyć w państwie totalitarnym.
A moja klasa (i zapewne wielu innych młodych ludzi) z tej telewizji wyniesie co najwyżej świadomość że to Jean Michel Jarre obalił komunizm. W końcu to on jest najważniejszą postacią tych dni?
Czy tylko mi się ta cała sytuacja wydaje chora?
Pogromca pk
26-08-2005, 23:14