FakeMan
26-10-2005, 20:26
Wiele ludzi zna tą gre, ja postarałem się zrobić jej karciany odpowiednik:
Tutaj wyjaśnione są zasady grania w EtherLords.
EtherLords to gra karciana podobna do MTG. Cała rozgrywka składa się na trzy fazy: rzucanie czarów, atakowanie, blokowanie.
(słowniczek na końcu)
1. rzucanie czarów
W tej fazie możemy rzucać czary jak te:
http://img437.imageshack.us/img437/2404/kopiacrystalvitalit0zg.jpg
http://img437.imageshack.us/img437/7905/pfigus0jx.jpg
http://img437.imageshack.us/img437/6202/kopiacios1xz.jpg
a. to czar „kryształ eteru” jest to czar który nie kosztuje nas eteru lecz go daje
b. to czar przywołania potwora
c. to czar ofensywny czyli odbierający punkty wytrzymałości (istnieją również czary defensywne)
1. to koszt eteru za dany czar
2. to nazwa czaru
3. to rodzaj czaru
4. to działanie i opis czaru
5. ten punkt występuje tylko w czarach przywołujących, oznacza on siłę i wytrzymałość danego potwora.
Aby rzucić jakikolwiek czar trzeba najpierw rzucić czar „Kryształ Eteru” (w tali powinno ich być co najmniej 20). Jeden kryształ daje 1 kwant eteru. W czasie fazy rzucania czarów możemy wyrzucić jeden kryształ eteru i dowolną ilość czarów ofensywnych, defensywnych i przywołujących.
Gdy przyzwiemy stwora przychodzimy do fazy ataku
2. faza ataku i blokowania
Tapujemy kartę która będzie atakować. Jeśli przeciwnik ma kartę która nie jest tapnieta, może zablokować atak. Jeśli potwór atakujący ma mniej siły niż przeciwnik ma wytrzymałości to atak nie zabija go, wtedy przeciwnik może odpowiedzieć atakiem, jeśli jego siła jest równa lub większa niż wytrzymałość twojego stwora ginie on. Powiedzmy, że jest to pierwsza tura i przeciwnik niema jeszcze potwora, wtedy możesz zaatakować drugiego gracza. Zabierzesz mu tyle wytrzymałości ile atakujący stwór ma siły. Na początku każdy gracz ma 30 punktów wytrzymałości.
Słowniczek:
Tapnięcie- odwrócenie karty z pionu | w poziom _
Eter- mana
Zrobiłem też pare innych kart ale JPG i rozciąganie zebrały swoje żniwa:/
PS. to są zasady wstępne nie opisują wszystkiego
Tutaj wyjaśnione są zasady grania w EtherLords.
EtherLords to gra karciana podobna do MTG. Cała rozgrywka składa się na trzy fazy: rzucanie czarów, atakowanie, blokowanie.
(słowniczek na końcu)
1. rzucanie czarów
W tej fazie możemy rzucać czary jak te:
http://img437.imageshack.us/img437/2404/kopiacrystalvitalit0zg.jpg
http://img437.imageshack.us/img437/7905/pfigus0jx.jpg
http://img437.imageshack.us/img437/6202/kopiacios1xz.jpg
a. to czar „kryształ eteru” jest to czar który nie kosztuje nas eteru lecz go daje
b. to czar przywołania potwora
c. to czar ofensywny czyli odbierający punkty wytrzymałości (istnieją również czary defensywne)
1. to koszt eteru za dany czar
2. to nazwa czaru
3. to rodzaj czaru
4. to działanie i opis czaru
5. ten punkt występuje tylko w czarach przywołujących, oznacza on siłę i wytrzymałość danego potwora.
Aby rzucić jakikolwiek czar trzeba najpierw rzucić czar „Kryształ Eteru” (w tali powinno ich być co najmniej 20). Jeden kryształ daje 1 kwant eteru. W czasie fazy rzucania czarów możemy wyrzucić jeden kryształ eteru i dowolną ilość czarów ofensywnych, defensywnych i przywołujących.
Gdy przyzwiemy stwora przychodzimy do fazy ataku
2. faza ataku i blokowania
Tapujemy kartę która będzie atakować. Jeśli przeciwnik ma kartę która nie jest tapnieta, może zablokować atak. Jeśli potwór atakujący ma mniej siły niż przeciwnik ma wytrzymałości to atak nie zabija go, wtedy przeciwnik może odpowiedzieć atakiem, jeśli jego siła jest równa lub większa niż wytrzymałość twojego stwora ginie on. Powiedzmy, że jest to pierwsza tura i przeciwnik niema jeszcze potwora, wtedy możesz zaatakować drugiego gracza. Zabierzesz mu tyle wytrzymałości ile atakujący stwór ma siły. Na początku każdy gracz ma 30 punktów wytrzymałości.
Słowniczek:
Tapnięcie- odwrócenie karty z pionu | w poziom _
Eter- mana
Zrobiłem też pare innych kart ale JPG i rozciąganie zebrały swoje żniwa:/
PS. to są zasady wstępne nie opisują wszystkiego