Xander
22-06-2004, 21:43
Lineage II :The Chaotic Cronicle .Mmorpg osadzony w swiecie fantasy.
Jest dosyc przełomowym projektem posiadajacym wiele nowatorskich rozwiazan.
Synchronized Tactical Combat System <synchroniczny taktyczny system walki> - wiekszosc mmorpg nie pozwalało na przeprowadzenie walk na poziomie taktycznym z pododu braku poziazania tego co sie dzieje na serwerze a tym co gracz obserwowal na monitorze .W lineage 2 zastosowano dosyc dobre procedury wymiany danych powmiedzy serwerem a klientem co pozwala na rozgrywanie walk na pozomie taktycznym.
Podzial na rasy i profesje - kontynet Aden < swiat gry> zamieszkuje 5 ras które posiadaja wyjatkowe charakterystyki.Kazda z ras jest zdefionowana przez bazowe wartosci takie jak Str , Dex , Con , Int , Wit , Men .Sa to wartosci bazowe i niezmienialne .Z nich wynikaja take charakterystyki ,jak obrona/atak fizyczna/magiczna ,szybkosc ruchu/rzucania czarów , uniki , szybkosc ataku , prawdopodobienstwo ciosu krytycznego i celnosc.
http://www.lineage2.com/images/background/01img_02.gifLudzie - rasa posiadajaca najwiekszy potencjał i mozliwosci rozwoju .Jednak to jest też ich slaboscia bo nie sa skoncentrowani na jakiejs konkretnej umiejetnosci.
http://www.lineage2.com/images/background/01img_03.gifElfy - rasa pod opieka bogini wody , ich umiejetnosci sa zwiazane z biała magiom , czyli raczej defensywne , slaba strona ich magów jest wlasnie brak powiazan z czarna magiom .Natomiast elfi klerycy posiadaja mase defensywnych/wspomagajacych czarów.
http://www.lineage2.com/images/background/01img_04.gifMroczne Elfy - rasa podazajaca za Shilen boginom smierci
.Na poczatku mroczne elfy nalezały do elfich plemion .Jednak niektórzy z nich pragnac pokonac ludzi siegneli po czarna magie Kaina i Shilen .Skonczyło sie to dla nich wygnaniem z lasu i zmianami w ich zewnetrznym wygladzie.Mroczne elfy sa doskonałymi wojownikami , a ich magowie sa znani w calym Aden ze swojej potegi.
http://www.lineage2.com/images/background/01img_05.gifOrkowie - rasa ognia , pośród wysztkich ras Aden posiadaja najwiekszom siłe.
Dzieki temu sa poteznymi i groznymi wojownikami , znanymi ze swojej furi i nieustepliwosci.
Ich szamani posiadaja pradawnom wiedze pozwalajaca wspomagac doskonale innych czlonków grópy czy sojuszu , a do tego nie sa takimi ułomkami jak ludzcy magowie.
http://www.lineage2.com/images/background/01img_06.gifKrasnoludy - rasa ziemi , sa jedyna rasa posiadajaca umiejetnosc wytwarzania przedmiotów .Dotego posiadaja duza siłe fizyczna i doskonała zrecznosc.Sa jedyna rasa nie obeznana w arkanach magi ,ale rekompensuja to umiejetnoscia wytwarzania przedmiotów.Dziela sie na artystów którzy wytwarzaja przedmioty i poszukiwaczy którzy zdobywaja surowce .
Grupa i klan - Lineage II jest gra stawiajca na działanie w grupie , wiekszosc klas posiada umiejetnosci w sumie nieprzydatne dla jednostki ale duzo znaczace dla grupy.Dla przykładu ludzcy prorocy posidaja Skupienie zwiekszajace prawdopodobienstwo ciosu krzytczynego .Skupienie jest bardzo pozadane przez klasy stawiajace na zadawanie krytyków , szczegulnie uzytkownicy sztyletów.Dzieki temu grupa staje sie znacznie silniejsza od jednostki , jest w stanie pokonac przeciwników o wiele silniejszych od siebie.Na mechanike gry przeklada sie to dodatkow 7% bonus do doswiadczenia za kazdego członka grupy.To powoduje ze gra jest dynamiczna i nie polega na samotnym polowaniu.
W pewnym momencie gracze zaczynaja zawiązywac klany .Ktos musi stanac na czele a to ciezki zadanie .Lider musi poswiecac swoje punkty umiejetnosci na podoszenie poziomu klanu .Od tego zalezy ilosc członków w klanie , mozliwosci wpływu na srodowisko gry <kupwyanie siedziby klanu czy pretendowanie do zdobycia zamku> , nawiazywanie stosunków dyplomatycznych z innymi klanami < pakty , soujsze , wypowiadanie wojen>.
Obleganie zamków - klan kiedy stanie sie silny moze pretendowac do zdobycia zamku.Zamek to ogromna wladza , wysztkie towary sprzedane w sklepach w pobliskim miescie trafiaja do klanu , darmowe teleporty z zamku , mozliwosc zmieniana szybkosci respawnu potworów w okolicy zamków , zwiekszona regeneracja hp i mp w okolicach zamków dla członków klanu.Jednak takie zyski wymagaja duzego poswiecenia.Castle siege trwa 2 godziny czasy rzeczywistego , przed tym soujsz atakujacy buduje maszyny obleznicze , golemy , szukuje siły.W ciagu 2 godziny napastnicy musza sie wedrzec do zamku i zdobyc jego avatar .Jezeli sforsowanie bramy zamku nie jest trudne to sama walka w ciasnych korytarzach jest koszmarem.Nalezy wziac pod uwage ze w castle siege bierze udzial ponad 100 graczy z kazdej strony .Sa to bitwy na poziomie taktycznym gdzie liczy sie kordynacja grupy i manewry taktyczne.Jednak to nie koniec po 14 dniach od zdobycia zamku inny klan ma prawo stanac do walki i sprubowac odebrac zamek jego obecnemu włascielowi.
Gra graficznie jest dosyc soczysta , działa na engine Unreal 2004 co zapewnia przepiekne odwzorowanie swiata .
Jezeli chodzi o same wrazenia z gry , gra jest dynamiczna ale nie zrecznosciowa.Duze znaczenie ma działanie w grupie i podejscie taktyczne do gry.
Tutaj jest kilka screnów z gry :
Małe zebranie klanu (http://www.xander.boo.pl/Clan%20@%20SoS.jpg)
Enchated Valey (http://www.xander.boo.pl/Enchanted%20Valley%204.jpg)
Death Knight Hunt (http://www.xander.boo.pl/CT2/cool.jpg)
Mała bitwa clanów (http://www.xander.boo.pl/Watch%20This%20/009.jpg) Gniazdo Orphen (http://www.xander.boo.pl/Orphen%20Nest.jpg) Sea Of Spores (http://www.xander.boo.pl/Rest%20@%20SoS.jpg)
Jezeli ktos wykaze zainteresowanie tym tematem postaram sie opisac gre jeszcze bardziej.Dac jakies arty na temat podziału na profesje ,lepszy opis swiata , zasady pvp , czy nawet relacje z castle siege.
Jest dosyc przełomowym projektem posiadajacym wiele nowatorskich rozwiazan.
Synchronized Tactical Combat System <synchroniczny taktyczny system walki> - wiekszosc mmorpg nie pozwalało na przeprowadzenie walk na poziomie taktycznym z pododu braku poziazania tego co sie dzieje na serwerze a tym co gracz obserwowal na monitorze .W lineage 2 zastosowano dosyc dobre procedury wymiany danych powmiedzy serwerem a klientem co pozwala na rozgrywanie walk na pozomie taktycznym.
Podzial na rasy i profesje - kontynet Aden < swiat gry> zamieszkuje 5 ras które posiadaja wyjatkowe charakterystyki.Kazda z ras jest zdefionowana przez bazowe wartosci takie jak Str , Dex , Con , Int , Wit , Men .Sa to wartosci bazowe i niezmienialne .Z nich wynikaja take charakterystyki ,jak obrona/atak fizyczna/magiczna ,szybkosc ruchu/rzucania czarów , uniki , szybkosc ataku , prawdopodobienstwo ciosu krytycznego i celnosc.
http://www.lineage2.com/images/background/01img_02.gifLudzie - rasa posiadajaca najwiekszy potencjał i mozliwosci rozwoju .Jednak to jest też ich slaboscia bo nie sa skoncentrowani na jakiejs konkretnej umiejetnosci.
http://www.lineage2.com/images/background/01img_03.gifElfy - rasa pod opieka bogini wody , ich umiejetnosci sa zwiazane z biała magiom , czyli raczej defensywne , slaba strona ich magów jest wlasnie brak powiazan z czarna magiom .Natomiast elfi klerycy posiadaja mase defensywnych/wspomagajacych czarów.
http://www.lineage2.com/images/background/01img_04.gifMroczne Elfy - rasa podazajaca za Shilen boginom smierci
.Na poczatku mroczne elfy nalezały do elfich plemion .Jednak niektórzy z nich pragnac pokonac ludzi siegneli po czarna magie Kaina i Shilen .Skonczyło sie to dla nich wygnaniem z lasu i zmianami w ich zewnetrznym wygladzie.Mroczne elfy sa doskonałymi wojownikami , a ich magowie sa znani w calym Aden ze swojej potegi.
http://www.lineage2.com/images/background/01img_05.gifOrkowie - rasa ognia , pośród wysztkich ras Aden posiadaja najwiekszom siłe.
Dzieki temu sa poteznymi i groznymi wojownikami , znanymi ze swojej furi i nieustepliwosci.
Ich szamani posiadaja pradawnom wiedze pozwalajaca wspomagac doskonale innych czlonków grópy czy sojuszu , a do tego nie sa takimi ułomkami jak ludzcy magowie.
http://www.lineage2.com/images/background/01img_06.gifKrasnoludy - rasa ziemi , sa jedyna rasa posiadajaca umiejetnosc wytwarzania przedmiotów .Dotego posiadaja duza siłe fizyczna i doskonała zrecznosc.Sa jedyna rasa nie obeznana w arkanach magi ,ale rekompensuja to umiejetnoscia wytwarzania przedmiotów.Dziela sie na artystów którzy wytwarzaja przedmioty i poszukiwaczy którzy zdobywaja surowce .
Grupa i klan - Lineage II jest gra stawiajca na działanie w grupie , wiekszosc klas posiada umiejetnosci w sumie nieprzydatne dla jednostki ale duzo znaczace dla grupy.Dla przykładu ludzcy prorocy posidaja Skupienie zwiekszajace prawdopodobienstwo ciosu krzytczynego .Skupienie jest bardzo pozadane przez klasy stawiajace na zadawanie krytyków , szczegulnie uzytkownicy sztyletów.Dzieki temu grupa staje sie znacznie silniejsza od jednostki , jest w stanie pokonac przeciwników o wiele silniejszych od siebie.Na mechanike gry przeklada sie to dodatkow 7% bonus do doswiadczenia za kazdego członka grupy.To powoduje ze gra jest dynamiczna i nie polega na samotnym polowaniu.
W pewnym momencie gracze zaczynaja zawiązywac klany .Ktos musi stanac na czele a to ciezki zadanie .Lider musi poswiecac swoje punkty umiejetnosci na podoszenie poziomu klanu .Od tego zalezy ilosc członków w klanie , mozliwosci wpływu na srodowisko gry <kupwyanie siedziby klanu czy pretendowanie do zdobycia zamku> , nawiazywanie stosunków dyplomatycznych z innymi klanami < pakty , soujsze , wypowiadanie wojen>.
Obleganie zamków - klan kiedy stanie sie silny moze pretendowac do zdobycia zamku.Zamek to ogromna wladza , wysztkie towary sprzedane w sklepach w pobliskim miescie trafiaja do klanu , darmowe teleporty z zamku , mozliwosc zmieniana szybkosci respawnu potworów w okolicy zamków , zwiekszona regeneracja hp i mp w okolicach zamków dla członków klanu.Jednak takie zyski wymagaja duzego poswiecenia.Castle siege trwa 2 godziny czasy rzeczywistego , przed tym soujsz atakujacy buduje maszyny obleznicze , golemy , szukuje siły.W ciagu 2 godziny napastnicy musza sie wedrzec do zamku i zdobyc jego avatar .Jezeli sforsowanie bramy zamku nie jest trudne to sama walka w ciasnych korytarzach jest koszmarem.Nalezy wziac pod uwage ze w castle siege bierze udzial ponad 100 graczy z kazdej strony .Sa to bitwy na poziomie taktycznym gdzie liczy sie kordynacja grupy i manewry taktyczne.Jednak to nie koniec po 14 dniach od zdobycia zamku inny klan ma prawo stanac do walki i sprubowac odebrac zamek jego obecnemu włascielowi.
Gra graficznie jest dosyc soczysta , działa na engine Unreal 2004 co zapewnia przepiekne odwzorowanie swiata .
Jezeli chodzi o same wrazenia z gry , gra jest dynamiczna ale nie zrecznosciowa.Duze znaczenie ma działanie w grupie i podejscie taktyczne do gry.
Tutaj jest kilka screnów z gry :
Małe zebranie klanu (http://www.xander.boo.pl/Clan%20@%20SoS.jpg)
Enchated Valey (http://www.xander.boo.pl/Enchanted%20Valley%204.jpg)
Death Knight Hunt (http://www.xander.boo.pl/CT2/cool.jpg)
Mała bitwa clanów (http://www.xander.boo.pl/Watch%20This%20/009.jpg) Gniazdo Orphen (http://www.xander.boo.pl/Orphen%20Nest.jpg) Sea Of Spores (http://www.xander.boo.pl/Rest%20@%20SoS.jpg)
Jezeli ktos wykaze zainteresowanie tym tematem postaram sie opisac gre jeszcze bardziej.Dac jakies arty na temat podziału na profesje ,lepszy opis swiata , zasady pvp , czy nawet relacje z castle siege.