Pokaż pełną wersje : Podział na szkoły
Ignatius Fireblade
22-02-2006, 13:24
Zastanawialiście się kiedyś jakby wygladała Tibia, gdyby rozbić magię na szkoły? Wtedy nie mielibyśmy jednego maga, czy druida, ale np. Mag Ognia, Nekromanta, Mag Wody, Mag Lodu, Mag Powietrza (zamiast sorcerer'a), oraz Druid Natruy, Jasny Druid, itd... Nie byłoby to ciekawe?
Oczywiscie rozumie, że takie rozwiązanie pociągałoby za sobą mnóstwo pracy (nowe zaklęcia, nowe gildie, nowe outfity, nowy styl gry), ale miło się pozastanawiać, prawda? Zapraszam zatem do burzy mózgów. Wpiszcie tutaj szkoły magii, oraz wymyślcie parę zaklęć, wraz z ich krótką charakterystyką.
Pozwole sobie zacząć... (nie liczcie magii podstawowej, znaczy zaklęć z poziomu 8-10)
SZKOŁA OGNIA
-Burn (działa jak FF przyklejone do stóp przeciwnika)
-Flame Strike
-Fireball
-Fire Field
-Fire Wave
-Firewall
-Great Fireball
-Firebomb
-Soulfire
-Explosion
-Flame (dodaje do broni obrażenia od ognia)
-Fire Arrow (pocisk podobny do strzał palladyna, ale zaklęty w runę)
-Ultimate Explosion
-Armageddon (działa jak UE, z tym, że jest skierowane przeciw konkretnej osobie)
To nie są wszystkie czary. Jeżeli chcecie możecie dopisywać coś do już gotowych list. Później zedytuję tego posta i nowe zaklęcia opiszę jak te już istniejace. Zapraszam do pisania waszych pomysłów!
-Burn (działa jak FF przyklejone do stóp przeciwnika)
noto to chyba sie nazywa soulfire ;)
pozatym co by sie stalo z dotychczasowymi postaciami?, do piachu by poszly?
Duch Niespokojny
22-02-2006, 13:41
Explosion i Ultimate Exlosion nie zadają obrażeń od ognia.
uhm tylo all najlepsze so w ogniu -.^
pomysl ciekawy ja moge(postaram sie) pomyslec nad magią wody
Don Toro
22-02-2006, 14:28
Pomysł może i ciekawy ale wprowadzenie tych wszystkich klas magii (mag ognia, wody. lodu itd.) wprowadziło by pewną dysproporcje w postaciach magicznych i nie magicznych. Wtedy wypadało by zrobić klasy np. knighta. Podział by był np. na walczącego danym rodzajem oręża lub używający różnych pancerzy.
Cashigus
22-02-2006, 14:35
Gdyby tak zrobiono to cały czar Tibii po prostu by prysnął. Stałabyby się podobna do strategii typu Heroes. Moim zdaniem powinno zostać tak jak jest.
Ignatius Fireblade
22-02-2006, 18:38
Hmmm... Może i tak, ale mi chodzi również o wymyslenie nowych zaklęć, nie tylko dzielenie tych już gotowych...
@emilok
Błąd z mojej strony. Chodziło mi o jednorazowy, chwilowy wybuch ognia pod stopami. (ale nie utrzymujący się jak FF)
@Duch Niespokojny
Wiem, ale przypisałem je tutaj, jeśli uważasz, że to błąd, to dopisz je gdzie indziej i tyle.
@Don Toro
A czemu by nie? Może i magia Tibii spoczywa w prostocie, ale co by się stało, gdyby poeksperymentować, choćby i w wyobraźni..? Jeżeli każda klasa miałaby swoje własne drzewko rozwoju gra stałaby się bardziej zróżnicowana. Moim zdaniem ciekawsza.
Jak by to podziałało na istniejące już postacie? Nic trudnego... Przy loginie wyskoczyłoby pare okienek, za pomocą których mogliby nadgonić cały proces ewolucji postaci. Czekam na dalsze sugestie.
Udziwnieniom w Tibii mówie stanowcze NIE. Każda nowinka, wprowadza więcej chaosu i zniesmaczenia niż polepszenia grywalności. Nie było souli - było dobrze, może i ludzie robili UH na 10 UHmakerów, ale przynajmniej można było kupić BP UH za 2.5k, teraz kupić w ogóle jest trudno, chyba że w sklepie za... 3.5k, no ale co tam 1k w tą czy w tamtą -.-. Nie było skulli - jakoś się żyło, co prawda ludzie robili rzeźnie low lvli, ale to przynajmniej dawało poczucie siły idącej z lvlem, bo teraz np na 30 lvlu strach kogoś zabić, żeby Cię skullhunterzy nie skosili. Takich przykładów mogłoby się troche wymienić, ale nie w tym rzecz żeby robić wykład. Zasada jest taka - im Tibia prostsza tym fajniejsza. Oczywiście, to moje skromne zdanie.
@up
Podpisuje się pod tym obiema rękami i nogami :D Tibia i tak już jest dostatecznie udziwniona*, po co jeszcze coś dorabiać? Żeby dorobić do Tibii szkoły magii trzeba zrobić z 3 razy tyle czarów, bo nie dość, że są tylko 4 rodzaje magii, (puki co jest tylko magia ognia, energii, trucizny i "fizyczna") to z każdego rodzaju jest ich imho zbyt mało by to jeszcze dzielić.
* Chodzi mi tu o:
- Soul Pointsy (jeszcze miało to jakiś sens gdy magowie i druidzi musieli expić z bronią - teraz to niby kto normalny będzie oszczędzał manę na runy kiedy się z różdżką chodzi? I przez to high-levelom strasznie brakuje run, wiem co mówię bo ostatnio pewien 33lvl dał mi plate legsy za głupie 4 plecaki energy-fieldów)
- Konieczność dawania bloodhitów by trenować (w średniowieczu ryceże trenowali walkę raniąc się do krwi. Taaak, oczywiście. A świstak siedzi... Skoro cipy robią grę coraz realistyczniejszą (łamiące się speary, robaki do łowienia ryb) to po cholerę takie głupie udziwnienie?)
- itp.
Zeezowaty czzlek
22-02-2006, 21:10
Masz świetny pomysł... Szkoda że ten pomysł nie wyjdzie poza to forum do cipsoftu. Ja moge pomoc jesli chodzi o klase knighta. Nazwa berseker Specjalizacja w broniach 2 recznych i jeszcze jedno, w tym miejscu gdzie jest pasek zycia i many powinni dodac 3 ktory symbolizuje bieg/szybkosc kazda profesja dostaje okreslona tego liczbe a berseker najwiecej potem pall itd.
Gensioorek
22-02-2006, 21:40
Hmm... Moim zdaniem to bardzo fajny pomysł, tak jak napisałeś po loginie wyskoczyłoby parę okieniek i w ten sposób zatwierdzilibyśmy to jaką magią czy typem broni byśmy się posługiwali. Po chwili namysłu wymyśliłem wszystkie klasy postaci, które by tworzyły profil naszej postaci.
1.Sorcerer (Mag)
~Fire Sorcerer: -Fire Field
-Fire Bomb
-Soulfire
-Firewall
-Fireball
-Flame Strike
-Fire Wave
-Explosion
-Ultimate Explosion
~Ice Sorcerer: -Ice Strike
-Winterbeam
-Ice Razorwire
-Ice Field
-Winter Wave
~Water Sorcerer-ta specjalizacja byłaby trochę głupia, bo mielibyśmy Aquapark zamiast Tibii :p
~Energy Sorcerer: -Energy Strike
-Energy Beam
-Great Energy Beam
-Energy Wave
-Thunder Storm (taki "deszczyk" Energy Fieldów)
~Venom Sorcerer: -Poison Strike
-Venom Snip
-Poison Wall
-Epidemic
-Plague Rain
2. Druid (Druid)
---> musiałem wyłaczyć kompa później poedytuję tego posta :P
A ja mogę coś dla knighta wymyślić :P
Z knighta magik nie jest najlepszy wiec mozna by bylo zrobic knighta dobrze poslugującego się bronią i knighta który walczy magią
Magic Knight:
Sword/Axe/Club (do wyboru do koloru ;p) Strike
przy użyciu danej broni zadajemy przez pewien czas takie obrażenia 4*poziom skilla (np 4*60=240)
Enhant Weapon
Nasza broń zadaje 2x wieksze dmg niż zwykle. Działa przez minutę.
Slash'n'smash
Nasze skille rosną na pewien czas, wieksze skille=drastycznie wiekszy dmg
5 combo attack
W ciągu jednej tury atakujemy 5 razy. W połączeniu ze slash'n'smashem i enhantem jest zabójcze :]
Narazie niechce mi sie wymyslac wiecej :P
Jak ktoś tam niżej napisał: Mógłby być Berserker który miałby ulepszoną wersję strong haste :]
A pallkom dać jakieś ulepszenia typu energy arrow, blood arrow i różne rodzaje łuków np. long bow, hunter bow, iron bow...
Ehh nie wiem po co ten temat :/ no ale pomażyć można zawsze:P moim zdaniem to tu przydałoby się (ach moje ukochane BG) wyobraźcie sobie że druid może się zmieniać w różne monstra a zamiana ta to nie tylko wygląd ale także umiejętności (oczywiście nie chodzi mi tu o demony i td ale chociażby w te stwory które można summonować + mały gratis:)) Knight wraz z lvlem dostawałby dodatkowe możliwości ataku np: przez następnę 15 sekund jego skile wzrosną o +20 lub będzie zawsze trafiał przez następne 15 sekund. Magów można dzielić na szkoły ale zamiast dzielić i tworzyć nowe czary poprostu czary ze szkoły jaką wybierze niech będą tańsze (mniej many zabierały) i tak mag runiczny (runy tworzył by za 50-25% mniej many) mag spontan (czary spontaniczne 50-25% mniej many +mały bonus do obrażeń:P) pallek oczywiście też dodatkowe czary np: strzała ognia pallek rzuca czar i następne 10 strzał ,boltów będą zadawały dodatkowe obrażenia od ognia, podobnie z trucizną i energią :P No i to by było na tyle chociaż z całą pewnością magia Tibi tkwi poniekąt w jej prostocie no ale BGII + Tron of bhaala wywarł ogromny wpływ na moje podejście do gier RPG więc to takie "luźne" spostrzeżenia oczywiście jest tego o wiele więcej ale nie chcę przynudzać:P
Oskar111
23-02-2006, 16:33
przy takich zmianach gra bedzie podobniejsza do innej ;] a grafika przeciez nie bedzie jakos super unowoczesniona nie?
taki przecietny gracz moze sobie wtedy powiedziec " pi******* nie gram w tibie. wyglada jak diablo lineage czy inna gierka tylko ze ma gorsza grafike."
Ja uważam ze szkoły magi to pszesada ale przydało by się w tibi coś co by pozwolił zrużnicować najta na 20 lv od drugiego najta na 20 lv. Teraz jak spotykasz najta na 20 lv to wiesz ze ma fire sworda i plate armor i że ma exure exane pox i utevo lux, ew. kilka uhów. wiesz ze na tym lv pewnie ma takie skile a nie inne. oczywiście zdażają się wyjątki ale to że każdy jest bardzo podobny do innego niestety nie jest jakieś zachwycające. Tak jak to było w diablo ktos mugł miec zwykłe buty a itak jedne roznily sie od drugich ciezko bylo zeby ktos na tym samym lv nosil to samo. uwarzam ze to jest wada tibi.
łuków np. long bow, hunter bow, iron bow...
Nie nagrałeś się za dużo w Conquer Online? Tibia to Tibia a nie inne denne gierki.
@Mar Cin
Brak bloodhitów to by było przegięcie. Za łatwo by było. Lurujesz 2 bugi i zostawiasz macro na noc, a shielding leci.
ripper
Przecież wyraźnie powiedział, że chciałby używać makr i MC a CipSoft mu przeszkodził >.<
Nie było souli - było dobrze, może i ludzie robili UH na 10 UHmakerów@
On nie ma nic przeciwko oszukiwaniu i zapychaniu servera przez 11 lvl druidów blokujących możliwość zalogowania się FACCów...
@Mar Cin
Brak bloodhitów to by było przegięcie. Za łatwo by było. Lurujesz 2 bugi i zostawiasz macro na noc, a shielding leci.
Może rzeczywiście byłoby za łatwo, nie wiem bo knightem nie grałem ;) chodzi mi tylko o to, że to jest zupełnie bez sensu ;) ale jeśli bez tego było by aż tak łatwo to ok.
Przecież wyraźnie powiedział, że chciałby używać makr i MC a CipSoft mu przeszkodził >.<
Niby gdzie? To, że nie podobają mi się soule (ja niby teraz robić runki? podczas expienia się nie da (różdżki) a kiedy indziej też sie nie da (soule)) to zaraz znaczy że makr używam? Chyba cie coś wali -.- (poczytaj moje posty w temacie "zwalczajmy tibia black ice" - tam przedstawiłem swój stosunek do makr i botów, tu już mi się nie chcę tego po raz kolejny pisać)
On nie ma nic przeciwko oszukiwaniu i zapychaniu servera przez 11 lvl druidów blokujących możliwość zalogowania się FACCów...
Następnym razem podawaj, kogo cytujesz, bo tego akurat nie napisałem ja tylko właśnie Ripper. Chyba że ty jak do kogoś mówisz to zwracasz się do niego per "on"...
carmagedon ( totalna rozwałka lepsze o 100 razy od sd :dance: )
summon creature ( wiecej potworów np orschabaal)
ale mogliby byc jeszce mag prądu czy wave ( chodzi mi o runy z tego rodzaju)
mag ognia (flame)
i inni najrózniejsi
Duch Niespokojny
24-02-2006, 12:56
ale mogliby byc jeszce mag prądu czy wave ( chodzi mi o runy z tego rodzaju)
Mag prądu? Może elektryk? :P
A swoją drogą przypomniało mi się ciekawe rozwiązanie z Arcanum - podział na magię i technologię... No, ale za dużo tego udziwniania.
hyhy możliwość przywołania orschbaala normalnie nie wiesz co piszesz:P wogole jesli idzie o przywolywanie to potwory ktore atakuja obszarowo chyba tylko do pk sie nadaja :D probowales kiedys expic z fire devilem ?? a nawet do pk nie taki knight zeby cie zalatwic podbiega do ciebie hyhy a wtedy twoj demon zabiera i jemu i tobie jak sadzisz kto szybciej padnie?? :] ty z powiecmy 600 hp czy knight z 1500 :)
Sama ideologia szkół magii nie jest najgorsza. Powiedziałbym - jest bardzo dobra. W końcu każdy mag musi miec swojego mistrza, który go będzie nauczał. A magia to bardzo rozległa dziedzina. Jest magia iluzji, nekromancja, magia żywiołów, magia umysłu, magia natury,... Magia ma różne oblicza - może zadawać ból, może leczyc. Może zwiększac nasze siły, może osłąbiac przeciwnika. Może unicestwic całą ludzkośc, może stworzyc nowe, fascynujące możliwości. Może stworzyć nowe organizmy, nowe życie. Może unicestwić cały świat.
Myślę, że z magii trzeba wyodrębnić dwa podstawowe nurty - Magie dobrą (zwana białą) i magie zła (zwaną czarną). To one kształtują swiat. To one kształtują człowieka. Magia zmienia ludzi - nie tylko z wyglądu zewnętrznego. Magia może zmienic naturę człowieka. Człowiek może przeobrazić sie w potwora, magia może wyżreć wszystko, co w człowieku ludzkie. Z magią trzeba być ostrożnym. Trzeba uważać, żebysmy ciągle mieli nad nią kontrolę. Żebyśmy my kierowali magią, a nie magia nami - a ta granica jest bardzo cienka.
Uważam, że najważniejszym podziałem magii jest podział na Dobrą i Złą. Argumenty podałem wcześniej.
Gdy już wybierzemy swoją drogę magii staniemy przed innym wyborem. Mianowicie - w jakiej szkole magii się uczyć. Oczywiście można spróbować pojąć magię jako ogół (po trochu z wszystkiego), ale to nie da nam takich mozliwości jak zagłębianie się w jednym typie. Otóż zła droga ma dwa podstawowe nurty - Nekromancję i Magię Zniszczenia. Musimy wybrać, czy pasjonuje nas wzywanie bestii z piekła rodem, które będą nam służyły, wskrzeszanie umarłych, manipulowanie życiem i śmiercią. Czy moze efektywne wybuchy. Wielkie eksplozje. Zniszzcenie, burzenie, zabijanie, niszczenie. Te szkoły wywołują zmiany w wyglądzie zewnętrznym i w psychice. Cera czernieje, rysy wyostrzaja się, żrennice przybierają nieraz ciemnego, bądź czerwonego koloru. Człowiek staję sie samotnikiem, wywyższa się, pomiata innymi. Zaczyna nienawidzic światła, ubiera się na czarno. Staje się demonem.
Dobru podlegają natomiast szkoła natury i tworzenia. Natura daje wielkie mozliwośći - trzeba tylko umieć z niej korzystać. Studiując magię natury poznasz receptury ziół mogące uleczyć, mogące zatruć, mogące spowodować rózne przemiany zewnętrzne. Będziesz rozumiał zwierzęta, a one będą cię słuchać. Nie jak sługi, tylko jak przyjaciele. W pewnym stopniu będziesz włądał roślinnościa. Kierował wzrostem roslin. Co do szkoły tworzenia - przesłanie tej szkoły jest proste - zrobić coś z niczego. Stworzyć potężnego sprzymierzeńca, stworzyć broń, któa pomoże nam w walce. Takich magów rozpoznac mozna głównie po bieli, w którą są odziani. Mają przeważnie białe, lub siwe włosy, dlogo zyja, wiec niezadko sa to starcy. Mili, przyjacielscy, pomocni - tak mozna ukazac ich droge postepowania.
Są także szkoły, które mogą służyć tak samo dobru jak i złu.
Mówie to o magii żywiołów i magii wywołania. Magia żywiołów - jak sama nazwa wskazuje - pozwala manipulować ogniem, wodą, ziemią, czy powietrzem. Będziesz mógł wzniecać ogień, pokonać susze, wywołać sztorm, huragan, trzęsienie ziemi. Jak ją wykorzystasz zależy tylko od ciebie.
Magia wywołania - bedziesz potrafił wywołac wyładowanie elektryczne, wywołać istoty, cienie, golemy, które będa ci słuzyć.
Droga magii jest trudna i wymaga wielu lat nauki i wyzeczen.
Tyle co mam do powiedzenia na ten temat. Nie bede rozpisywal czarow, bo po pierwsze - nie mam sensu, a po drugie - zapewne zajeloby mi to pol dnia.
Kwestia w tym, ze CipSoft nie zmieni niczego. Nie chce im sie, nie ma mozliwosci technicznych, bla bla bla, itp. itd.
Ignatius Fireblade
24-02-2006, 17:11
Bardzo ciekawy podział, Shinjix. Mimo tego mam pewne ale. To nie my kształtujemy magię. Ona po prostu jest, wypływa z jednego źródła i zmierza w konkretnym kierunku. Można sie o tym przekonać, choćby czytając dzieło Cromwella "Księgę Praw"... Możemy poddać sie nurtowi, wykorzystujac gotowe wzprce, do osiagniecia własnych celów, ale zawsze musimy za to zapłacić. Kto wie, kiedy Ona upomni się o zapłatę?
Podział na dobrą i złą jest sztywny, bardzo ograniczony. Nieco naznaczony smrodem palonych ciał czarownic... Można go uprościć, a jednocześnie zapewnić elastyczność, myśląc o magii jak o żywym organiźmie. Ona jest. Po prostu istnieje. I zadne "hokus-pokus" nie zapewni jej przywołania. To Magia musi nas zobaczyć, musimy zyskać jej przychylność, a dopiero wtedy wykorzystać.
Ona, uosobienie płochliwej neutralności, która patrzy na nas z każdej storny, po którą wystarczy wyciagnać rękę.
To jest moje pojmowanie magii.
Moim zdaniem pomysl jest dobry jednak nie moze sie sprawdzic w przypadku Tibi. Bo czasem warto sie zastanowic co w niej jest, ize jest tak popularna? Grafika nie jest oszalamiajaca powiem wiecej nie jest nawet ciekawa. Nie ma dzwieku, ani zadnych efektow specjalnych. Ale jest strasznie grywalna, nie wystarczy miec pieniadze posiedziec 15 minut i wszystko bedzie nalezec do nas. I to wlasnie sprawia ze jest wyjatkowa. Sukces nei zalezy w pelni od sily runow, czarow, mocy i przeroznych energi ktore tu wymieniles, jednak w duzej mierze zalezy od gracza (owszem level postaci tez ma znaczenia jednak kompletny fajfus nie zagra dobrze nawet 100 ek) Uwazam takze, ze byla by wtedy zanadto skaplikowana a przeciez jest dobra w swojej postaci.
P.S nie jestem przeciwny nowym czara jednak powinny byc one dokladnie opracowane i dodawane w odpowiedzich ilosciach ;)
@Shinjix
Przekonałeś mnie :D Ale dalej uważam, że ten pomysł nie wypali, bo cipsoft to banda leniwców którzy raz na ruski rok mają jakiś fajny pomysł (np. różdżki czy nowe tereny) a jeszcze żadziej chęci by go wprowadzić do gry. Za to na pomysły idiotyczne (np. by "wycelować" zaklęciem trzeba mieć runę z nim - jakby nie dało się wprowadzić paska przygotowywanych przed walką zaklęć z którego kożystało by się jak z runek.) to czas mają zawsze.
proponuje wam jak chcecie to wszystko to sciagnijcie morrowinda sobie:D
Kerva Zandor
26-02-2006, 11:45
Przyznaję że pomysł bardzo dobry a wręcz rewelacyjny:] Byłobyto urozmaicenie wyboru swojej potaci na mainie.Lecz żeby plan wszedł w życie trzeba by to zgłosić administratorom stronki w przesłać pomysł na e-maila:flaga_pl: :flaga_pl: :flaga_pl: :flaga_pl: :flaga_pl: :flaga_pl:
Z góry wiadomo, że ten pomysł nie wypali, ale zabawić się można ;] Nie wypaliloby to z kilku powodow chociazby z odpornosci potworkow. Mag Ognia nie zabilby dragona...
Każda z profesji zadawałaby by obrażenia i miałaby jedną dodatkową umiejętność
Mag Ognia:
Podpalał by wroga co zadawałoby mu obrażenia także po ataku. Przywoływałby żywiołaki ognia.
Czary wybrane z już istniejących:
Fire Field
Fireball
Great Fireball
Soulfire
Flame Strike
Fire Wave
Fire Wall
Fire Bomb
Mag Wody:
Jego czary miałyby za zadanie osłabienie przeciwnika. Mogłbyby naprzykład uszkadzać pancerz. Przywoływałby żywiołaki wody.
Mag Lodu:
Potężne czary spowalniające. Przywoływałby żywiołaki lodu.
Iluzjonista:
Potrafi tworzyć swoje lustrzane odbicie. Sieje zamęt w umyśle przeciwnika. Moze sprawić by ciało wroga odmawiało posłuszeństwa umysłowi.
Nekromanta:
Przyzywa potwory ciemności (Demony - nie te tibijskie ofkoz :P, Biesy itd.). Potrafi odebrać część życia uczestnikom party i uzupełnić w ten sposób swoje.
Pan Zniszczenia:
Specjalista od eksplozji. Potrafiłby ogłuszać wrogów.
Czary wybrane z już istniejących:
Force strike
Explosion
Ultimate Explosion
Druid:
Mag powiązany z naturą. Potrafiłby spętać wroga uniemożliwiając mu ruch. Przyzywałby żywiołaki ziemi. Władałby mocą ziemi.
Czary wybrane z już istniejących:
Wild Growth
Poison Field
Antidote Rune
Envenom
Poison Bomb
Poison Wall
Poison Storm
Mag Powietrza
Wzniecałby wichury i inne wiatry. Przywoływałby żywiołaki powietrza.
Władca zwierząt:
Posiadałby instynkt zwierzęcy. Wyczuwałby ich bliskość i przejmował je zdobywając ich zaufanie.
Czary wybrane z istniejących:
Chameleon
Convince Creature
Władca piorunów:
Mag posługujący się energią.
Czary wybrane z już istniejących:
Energy Strike
Light Magic Missile
Heavy Magic Missile
Energy field
Energy Bomb
Energy Wave
Energy Beam
Great Energy Beam
Energy Wall
Każda profesja posiadałaby oczywiście zestaw podstawowych czarów jak światło czy spontaniczne leczenie.
Duch Niespokojny
26-02-2006, 17:23
proponuje wam jak chcecie to wszystko to sciagnijcie morrowinda sobie:D
Chyba "kupcie"?? Kosztuje raptem 20 zł - nie wmówisz mi, że cię nie stać -.-
Uważam, że najważniejszym podziałem magii jest podział na Dobrą i Złą. Argumenty podałem wcześniej.
Pomysł niezły, tylko mi się wydaje, że taki podział istnieje, tj. sorc (zło, zniszczenie - SD, UE itp.) oraz drut (tworzenie, leczenie - UH, IH, Mass Healing itp.). Racja, przydałoby się bardziej wyodrębnić dobro od zła, bo teoretycznie druidzi są czasami bardziej śmiercionośni, niż sorce, mogą tworzyć hmmy, co chyba nie przystoi drutowi :)
Pomysł niezły, ale tibia w wersji 7.4 była chyba najlepsza :D im nowsza, tym bardziej przypomina inne gry typu Diablo, Morrowind. Mam nadzieję, że Tibia będzie Tibią, że nie spie... zniszczą pięknej gry o własnym, unikalnym klimacie.
Pozdro
Loron
chalcedon
27-02-2006, 16:05
Ja popieram pana u góry
A pozatym jest podzial na sorca i druida więc po co więcej......
-=Ziggy=-
27-02-2006, 20:40
A nie ciekawiej byłoby podzielićcałą tibie na rasy np. elfy krasnoludy i ludzi?
Każdy by miał inna spiecjalność? np dwarf knight miałby lekką przewagę w toporach? a dwarf palladin strzelałby mocno z kuszy, elf pally strzelał by bardzo szybko itd. itd, acha i naprzykład wszyscy z rasy krasnali mieliby taniej w sklepach w kazo??? :p
A nie ciekawiej byłoby podzielićcałą tibie na rasy np. elfy krasnoludy i ludzi?
Każdy by miał inna spiecjalność? np dwarf knight miałby lekką przewagę w toporach? a dwarf palladin strzelałby mocno z kuszy, elf pally strzelał by bardzo szybko itd. itd, acha i naprzykład wszyscy z rasy krasnali mieliby taniej w sklepach w kazo??? :p
To już by zabiło unikalny klimat tibii. Szkoły magii to w sumie nawet fajny pomysł (choć mało realny) ale rasy już nie. Poza tym, jak wyobrażasz sobie niby expienie krasnoludem na guardach 8o
Może i by było ciekawie ale co to by było.... ciągłe walki miedzy magami takimi a takimi, miedzy druidami takimi a takimi to by było bez sensu:( . Po co dzielić tibie na kolejne żeczy, czy nie wystarczy wam to co jest? (ale magowie ognia i tak by wymiatali :P)
__________________________________________________ _______________
Pozdro dla zespou Tibia.pl i innych graczy Tibi
Ziem Magic
16-03-2006, 20:30
Tibia dobra jest taka jaka jest i nie trzeba jej bardziej komplikować
Duch Niespokojny
19-03-2006, 23:51
Wszelkie podziały na rasy, klasy, szkoły itd. mają jedną olbrzymią wadę - od razu na forum powstałyby miliony tematów pt. "Co jest lepsze?", gdzie ludzie snuliby arcymądre dywagacje na ten temat, co zaowocowałoby powstaniem tysięcy postów w stylu "sorc jest lepszy od druida, bo może używać sd" i podobnych bredni. Nie wiem, czy warto narażać zdrowie psychiczne tej garstki myślących ludzi, którzy jeszcze grają w Tibię i korzystają z tego forum...
Dragonit
20-03-2006, 13:58
Pomysł niezły, ale tibia w wersji 7.4 była chyba najlepsza :D im nowsza, tym bardziej przypomina inne gry typu Diablo, Morrowind. Mam nadzieję, że Tibia będzie Tibią, że nie spie... zniszczą pięknej gry o własnym, unikalnym klimacie.
Pozdro
Loron
Podpisuje się pod tym.Teraz Cipowie ciągle mieszająi ogłupiają rozgrywke(np.Stworzenei różdżek tylko ogłupiło i zachwiało tibie)i do tego ostatnio dbają tylko o pacców,robia im ciągle nowe tereny itd.niedługo Facowie na 100lvl będą musieli chodzić na trolle bo inne expowiska będą na pacc arenie a paccowie na 8lvl będą miali resp orców co 1 sekunde i będą w 1 godzine robili 20lvl X(
Krinjahh
20-03-2006, 18:18
Zastanawialiście się kiedyś jakby wygladała Tibia, gdyby rozbić magię na szkoły? Wtedy nie mielibyśmy jednego maga, czy druida, ale np. Mag Ognia, Nekromanta, Mag Wody, Mag Lodu, Mag Powietrza (zamiast sorcerer'a), oraz Druid Natruy, Jasny Druid, itd... Nie byłoby to ciekawe?
Oczywiscie rozumie, że takie rozwiązanie pociągałoby za sobą mnóstwo pracy (nowe zaklęcia, nowe gildie, nowe outfity, nowy styl gry), ale miło się pozastanawiać, prawda? Zapraszam zatem do burzy mózgów. Wpiszcie tutaj szkoły magii, oraz wymyślcie parę zaklęć, wraz z ich krótką charakterystyką.
Pozwole sobie zacząć... (nie liczcie magii podstawowej, znaczy zaklęć z poziomu 8-10)
SZKOŁA OGNIA
-Burn (działa jak FF przyklejone do stóp przeciwnika)
-Flame Strike
-Fireball
-Fire Field
-Fire Wave
-Firewall
-Great Fireball
-Firebomb
-Soulfire
-Explosion
-Flame (dodaje do broni obrażenia od ognia)
-Fire Arrow (pocisk podobny do strzał palladyna, ale zaklęty w runę)
-Ultimate Explosion
-Armageddon (działa jak UE, z tym, że jest skierowane przeciw konkretnej osobie)
To nie są wszystkie czary. Jeżeli chcecie możecie dopisywać coś do już gotowych list. Później zedytuję tego posta i nowe zaklęcia opiszę jak te już istniejace. Zapraszam do pisania waszych pomysłów!
widze ze swoj pomysl z tymi szkolami ognia zaczerpnales z sacred , a nazwy niektorych czarow z diablo, wiec chyba nie ma senu robic czegos na ten wzor, chociaz to ciekawy pomysl przyznam
Ignatius Fireblade
20-03-2006, 18:46
@up
Wierz, albo nie, ale nie miałem pojęcia o tym, o czym piszesz... Ojjj... Kto stwierdził, że zgapiam? I dla twojej wiadomości, poział na szkoły magii funkcjonował na dłuuugo przed Sacred, więc nie zgrywaj sie na takiego znawcę, zgoda?
Krinjahh
20-03-2006, 19:26
@up
Wierz, albo nie, ale nie miałem pojęcia o tym, o czym piszesz... Ojjj... Kto stwierdził, że zgapiam? I dla twojej wiadomości, poział na szkoły magii funkcjonował na dłuuugo przed Sacred, więc nie zgrywaj sie na takiego znawcę, zgoda?
podalem przyklad 2 podobnych do siebie gier a nie pierwowzorow,teraz zgoda znawco?
Ignatius Fireblade
20-03-2006, 21:50
Zgoda, znawco
Pomysł dobry, ale co by się stało z magami/druidami do tej pory?
A do tematu, można by stworzyć np. druida zaklinacza, który miałby obniżone koszty (w manie) zaklinania potworków i mógłby zaklinać te, których normalny(czyt. nie zaklinacz) nie mógłby sobie "przywłaszczyć".
Paladyni jako, że są postaciami szlachetnymi i nie mogą być źli powinni otrzymać swoją mroczną wersję np. Sinister Archer albo co :P.
Moim zdaniem (jak już mówiłem) pomysł dobry ale nie na Tibię jaką znamy teraz. Może ktoś zrobi takiego OTS'a :P
Adolphus Elbragol
21-03-2006, 07:42
Podpisuje się pod tym.Teraz Cipowie ciągle mieszająi ogłupiają rozgrywke(np.Stworzenei różdżek tylko ogłupiło i zachwiało tibie)
Ofc, straszliwa glupota, sorcerer druid na poziomach 13-~40 moze expic sobie jak pally bez martwienia sie, czy hunt zwroci mu kase, ktora wsadzil w runy. Szalona glupota. Wrecz szparagowa. i do tego ostatnio dbają tylko o pacców,robia im ciągle nowe tereny itd.niedługo Facowie na 100lvl będą musieli chodzić na trolle bo inne expowiska będą na pacc arenie a paccowie na 8lvl będą miali resp orców co 1 sekunde i będą w 1 godzine robili 20lvl X(
Jakby nie patrzec, ludzie, ktorzy kupuja premmy sa napedem tej rozgrywki - za cos trzeba przeciez oplacac istnienie serwerow, CIP Soft musi wyplacac pensje pracownikom, etc. Pozatym, calkiem niedawno zostal dodany spory obszar dla facc'ow, dark cathedrall. Jak dla mnie to duzo, jak na swoistych 'darmozjadow' (tylko bez krzykow, placzow i obrazania sie).
Pozatym, niepodoba sie? Kup sobie premmy.
I zeby nie bylo offtopica, co staloby sie z obecnymi magami? Jakies rozwiazanie?
Ard Carraigh
21-03-2006, 17:46
Ehh, ale chcecie sobie życie utrudniać :P Nowy gracze to by bzika dostali od takiej ilości klas itp :) Liczy sie prostota, którą każdy pojmie a nie skąplikowany system :) Ale cuż jak kto woli, w końcu nikt wam nie broni stworzyć nowej lepszej gry :O Powodzenia :D
Taaak ^^ i niech stworzą nową klase - Barda ; P skille ida jak pallowi (w meele fighting i shieldingu) i w dyscie tak jak knajtowi...i zeby mial prawie te same czary co sork i drut (pomieszane/oslabione jesli czepa ; p), mlvl jak u sorka ale tez ma ihy (nle nie uhy) zycie i mana na poziom to moglo by byc po 10 ...a najlepiej to zeby dalo sie nim grac na rooku po 20 lvlu xD (rook rox!) i przy okazji czary na rooku po 20 lvlu tez sie przydadza i danie mi klucza do mino maga i spike sworda to jestem happy (jak te pieluszki ; P) a tak powaznie...to dajcie sobie spokoj...tibia jest jaka jest i po co to bardziej udziwniac? paladyna by co najwyzej "zpaladynili"bo narazie to lucznik jest...paladyn jest to dobry wojownik (zawsze praworzadny dobry) sluzacemu dobru i wyzszej idei, bogu lub jakiemus panu niekoniecznie bogatemu, zna sie na magi objawien (kaplanskiej) potrafi odganiac nieumarlych...itd...kto grał w D&D chociazby ten wie ; p i niemowcie ze tibia to rpg ani o zadnej innej grze na kompa ze to RPG, bo to po prostu zwykle cRPG : ) (wiem czepiam sie, ale mnie erpegowca PRAWDZIWEGO (prawie noo moze ; p) mnie to wkurza) a i niech zrobia w letnim updejcie tereny na rooku dla facc z cyclopami xD (najlepiej blisko dobrych expowisk i czestych afkowisk zeby moc przeciagac te nooby denerwojace mnie i dedanie ichh ; p ale tylko br xD)
Ave Lolth
sorry za bledy o ile takie sa, nie czepiac sie polskich znakow bo mi alt niedziala liter tez bo shift trzeba mocno wciskac i literowek bo szybko pisze a mam grzybna klawiature (rada dla was...niekupujcie NIGDY najtanszej mozliwej klawiatury xD)
hail me Tatoniebij master rookslayer of luminera : p
Aynahanir
10-08-2006, 22:18
pomysł tak dobry, jak ten amerykanów, żeby zaatakować irak. nie mam nic więcej do powiedzenia
ZiomExEx
17-08-2006, 18:13
podział magii na szkoły jest najlepszym pomysłem, trzeba zmieniać tibię, ulepszać. Błędem CipSoftu jest to, że ciągle coś zmienia np. odnośnie Outfitów, czy było to potrzebne? Może CipSoft wprowadziłby zmianę odnośnie wyspy Rookgaard? Np. tylko pierwsza postać z IP xxx która wyszła na maina będzie na rookgaardzie, kolejne nie, jeżeli nie będą chciały zostać rookstayerami. Kogo nie irytuje expienie na rooku gdy chcemy szybko wyjść na maina? Może Cipsoft takby stworzył wyspę podobną do Edron dla posiadaczy FACC lub ostatecznie udostępnić Edron dla FACC? I wszyscy byliby zadowoleni a tak to.. aff zboczyłem z tematu
Jeden jest tylko mankament podziału magii na szkoły, bo jakby poczuli się palladyni i knighci? Prtestowaliby dlaczego oni nie mają podziału profesji na szkoły? Mogłaby wyniknąć z tego powodu ostra kłótnia a nawet walki pomiędzy profesjami magów palów i rycerzy. Trzeba by i dla nich coś wymyśleć i ażeby oni nie czuli się pokrzywdzeni.
Nadchodzi maaaaałymi kroczkami, dniami i nocami zimowy uptade. Pomyślmy co chcemy zmienić w Tibii. Jesteśmy jedną z największych społeczności grających w Tibię, my POLACY, więc CipSoft powinien naszych próśb choć raz wysłuchać (nie pamiętam kiedy to było gdy CpiSoft wysłuchał naszych polskich błagań o zmiany w uptadzie).
POZDRO
Pirate Cutthroats
18-08-2006, 10:51
Zastanawialiście się kiedyś jakby wygladała Tibia, gdyby rozbić magię na szkoły? Wtedy nie mielibyśmy jednego maga, czy druida, ale np. Mag Ognia, Nekromanta, Mag Wody, Mag Lodu, Mag Powietrza (zamiast sorcerer'a), oraz Druid Natruy, Jasny Druid, itd... Nie byłoby to ciekawe?
Oczywiscie rozumie, że takie rozwiązanie pociągałoby za sobą mnóstwo pracy (nowe zaklęcia, nowe gildie, nowe outfity, nowy styl gry), ale miło się pozastanawiać, prawda? Zapraszam zatem do burzy mózgów. Wpiszcie tutaj szkoły magii, oraz wymyślcie parę zaklęć, wraz z ich krótką charakterystyką.
Pozwole sobie zacząć... (nie liczcie magii podstawowej, znaczy zaklęć z poziomu 8-10)
SZKOŁA OGNIA
-Burn (działa jak FF przyklejone do stóp przeciwnika)
-Flame Strike
-Fireball
-Fire Field
-Fire Wave
-Firewall
-Great Fireball
-Firebomb
-Soulfire
-Explosion
-Flame (dodaje do broni obrażenia od ognia)
-Fire Arrow (pocisk podobny do strzał palladyna, ale zaklęty w runę)
-Ultimate Explosion
-Armageddon (działa jak UE, z tym, że jest skierowane przeciw konkretnej osobie)
To nie są wszystkie czary. Jeżeli chcecie możecie dopisywać coś do już gotowych list. Później zedytuję tego posta i nowe zaklęcia opiszę jak te już istniejace. Zapraszam do pisania waszych pomysłów!
tibia to tibia nie zabawiajmy się w Gothica bądź inne diablo
Cristiano Lisek
26-08-2006, 00:29
dobra ale po co bylo odgrzebywac temat z przed 5 miesiecy?
uhm tylo all najlepsze so w ogniu -.^
pomysl ciekawy ja moge(postaram sie) pomyslec nad magią wody
Czary:
Potop???
Burza z piorunami???
Torog Velrock
02-09-2006, 13:26
można by było Sorkowi i Druidowi zrobić tabelki "Water magic" "fire magic" Energy magic"
Palladynowi "Bow shooting" oraz "Crossbow shooting" (ale trzeba by było to pozmieniać że naprzykład Łuk atakuje szybko ale słabiej niż kusza a kusz 1 strzał to 3 strzały z łuku ale ale wolniej... (chodz mi oto że łuk zdąży strelać 3-4 razy z łuku zanim kusza odda 1 strzał (O qutwa to jak szybko by ładował Hunter do ludzi 0.o))
Knight ma już swoje Sword fighting itp :P
ale mugł bymieć tagże "Twohanded Fighting" oraz "Onehand Fighting"
a tagże mugł by mieć jakieś nowe skille... np "Sword specialist" żeby zadawał więcej obrażeń od miecza nie ? :P
(Ale się rozgadałem:P);]
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.