PDA

Pokaż pełną wersje : Arm?


Dabek
08-07-2004, 20:49
To pytanie mnie nurtuje od dłuższego czasu, więc nadszedł czas by je zadać:).

Czy arm z wszystkich części ekwipunku ma takie samo, równe, znaczenie? Na przykład: czy człowiek z platinum amuletem (arm:2) i c-armem ( arm: 13), ma tyle samo obrony co człowiek AoLem ( 0 arma) i DSM ( 15 arm ). Matematycznie wychodzi na to, że mają taką samą obronę, jednak logika nakazuje że wypasiony pancerz ze smoczych łusek lepiej nas obroni niż jakiś tam naszyjniczek:). Pozatym trochę to bezsensu, bo jak się ma DSM to strach chodzić bez AoLa...

Adaras
08-07-2004, 22:31
Prawdopodobnie się sumują...choć niezbadane są obliczenia CIP'ów...Możliwe, że hit'y dostajesz na określoną część ciała, np. w głowę/szyję, (?), nogi itp. - wtedy było by inaczej...

ahaw
08-07-2004, 22:32
sadze ze wszystko maja takie samo znaczenie bo nie widac gdzie sie trafia

Grevil
08-07-2004, 22:49
nie zapomnijcie ze armor,legi helm maja ARM a tarcza i bron def...tylko teraz nie pamietam któro jest mocniejsze :P

Karwa
08-07-2004, 23:30
Oryginalnie dodany przez Grevil
nie zapomnijcie ze armor,legi helm maja ARM a tarcza i bron def...tylko teraz nie pamietam któro jest mocniejsze

te rzeczy sluza zupelnie do czego innego wiec nie moze jedno byc mocniejsze od drugiego

Gremlin
09-07-2004, 19:20
Z punktu logicznego sa 2 rozwiazania:
1. Armor sie dodaje do siebie bez zadnych kombinacji, 1 armor = 1 armor niezalerznie od czesci ciala.

2. Sa roznice w %, z takiego np armor liczy sie 40%, a z helmu 10% (zgaduje numerki).

Celowanie w jakies tam czesci ciala raczej odpada, jesli nie mielibysmy 1 czesci armora to po ciosie w ta czesc ciala dostawalibysmy bardzo duzy damaga w porownaniu do pozostalych ciosow.

Znajac jednak prostote tibia sadze ze pierwsze rozwiazaniejest prawdziwe.

Ajvenik
15-07-2004, 22:42
Tibia to pasmo niespodzianek... W sumie to chyba dobrze, że wciąż mamy ptania, które nas nurtują i na które odpowiedzi w sumie nikt oprócz CIP(ów) nie zna.

Bal Ur
17-07-2004, 01:46
Sprowokowaliście mnie do napisania posta.

Ja wam wyjaśnię po co jest armor i jak działą z pomocą CIPÓW.

Na początek polecam lekturę "manuala" www.tibia.com (http://www.tibia.com/guide/?subtopic=manual&section=combat) paragram 4.3.1 a) i b). Wszystko oczywiście w języku angielskim. Ale na to jes rada. Komu nie chce się tłumaczyć czytajcie dalej.

a) Wynik walki jest uzależniony od kilku czynników wliczając w to umiejętność obrony (shielding) i ataku (sword, axe itd.), sprzętu, trybu walki (o tym na końcu) i kilku innych czynników. Każdorazowo gdy atakujący uderza w broniącego się (player albo potwór), wartość jego ataku jest przeliczana i porównywana z wartością obrony przeciwnika. Jeśli wartość ataku przekracza wartość obrony to udało ci się zadać obrażenia. Gdy zachodzi odwrotna sytuacja cios jest blokowany przez tarczę. Jeśli trenujemy lepiej żeby poszło w tarczę :).

b) Gdy już doszło do sytuacji gdy my jesteśmy atakowani doznajemy obrażeń do akcji wchodzi ARMOR.
Np. mam na sobie chain armor(arm6), legion helmet(arm4)i leather boots(arm1) to cały ARMOR = 11.
1) Atakuje nas trol i zadaje 12 obrażeń. Armor redukuje obrażenia 12-11arm=1 obrażeń.
2) Atakuej nas trol i zadaje 10 obrażeń. Armor redukuje obrażenia 10-11arm=-1 obrażeń. Oczywiście z tego tytułu nie otrzymujemy +1hp :). W tym przypadku blokował ARMOR. Więc im lepszy ARMOR tym mniejsze obrażenia lub wogóle ich brak :)) .

Są też tryby walki o czym wszyscy widzą ( full atack, balance atack, full defence).
1) full atack - dostajesz bonusa do ataku(sword,axe itd.) lecz zmniejsza się twoja obrona.
2) balance - po trochu do każdego :)
3) full defence - Dostajesz bonus do obrony (shielding) lecz zmniejsza się skuteczność ataku.

To by było na tyle. Mam nadzieje że rozwiałem wszelkie wątpliwości.

kibolek
17-07-2004, 11:23
Brawo Bal Ur!! Takiego czegos trzeba bylo! :) Nareszcie rozwiane sa wszelkie watpliwosci co do tego defa i armora!

Gremlin
18-07-2004, 06:05
Oryginalnie dodany przez kibolek
Brawo Bal Ur!! Takiego czegos trzeba bylo! :) Nareszcie rozwiane sa wszelkie watpliwosci co do tego defa i armora!

Bal Ur zapomnial dodac ze to jest tylko jego interpretacja, ogolnie w manualu jest napisane ze na sile ciosow wplywa: bron, tryb walki, skille i pancerz.

Przeliczniki pancerza nie sa takie proste ze 1 arm to 1 mnie damage w nas.

Wystarczy prosty przyklad:
Rycerz z 80-85 shielding i druid 25 shielding taki sam sprzet stoja obok cyklopa, rycerz prawie wogole nie obrywa, a druid zbiera tegie baty.

Eddie
18-07-2004, 12:25
sorki ze tu pisze ten post ale nie znalazlem innego tematu chcialbym sie dowiedziec za ile moge opylic c-mace :)

------
Edit by Gremlin
Wszedlem na forum 15 minut temu i od tamtego czasu co chwile widze temat w ktorym ktos nie mogl czegos znalezc mimo ze jest to w przyklejonym temacie wiec walna posta gdzie badz.
Od tego momentu kazdy nastepny ktory "nie mogl" znalezc dostaje 7 dniowego bana (wliczajac ciebie).

Bal Ur
25-07-2004, 19:01
Oryginalnie dodany przez Gremlin
Bal Ur zapomnial dodac ze to jest tylko jego interpretacja, ogolnie w manualu jest napisane ze na sile ciosow wplywa: bron, tryb walki, skille i pancerz.

Przeliczniki pancerza nie sa takie proste ze 1 arm to 1 mnie damage w nas.

Wystarczy prosty przyklad:
Rycerz z 80-85 shielding i druid 25 shielding taki sam sprzet stoja obok cyklopa, rycerz prawie wogole nie obrywa, a druid zbiera tegie baty.


Żadna moja interpretacja. To jest żywcem tłumaczone z manuala. Broń, tryb walki, skille i pancerz? Przecież to napisałem na początku (przeczytaj to jeszcze raz). Napisałem też, że zależy to od prau czynników (co w manualu jest też napisane).

Przelicznik pancerza ? A właśnie że tak !

A co do twojego przykładu.
Knight nic nie dostaje obrażeń bo ma lepszy shielding więc nie dostaje ciosów tylko w tarcze mu idzie. A druid ma gorszy shielding, więc dostaje baty.

Wyniki i sposób walki opisałem na początku.

Czekam Gremlin na kontr posta.

Chomikvader
26-07-2004, 00:22
chcialbym zauwazyc ze def broni liczy sie tylko jezeli nie mamy w rekach TARCZY :)

Gremlin
26-07-2004, 01:24
Zadna moja interpretacja. To jest zywcem tlumaczone z manuala.
Zacytuj fragment w ktorym pisze ze 1 arm = 1 mniej damage.

Knight nic nie dostaje obrazen bo ma lepszy shielding wiec nie dostaje ciosów tylko w tarcze mu idzie. A druid ma gorszy shielding, wiec dostaje baty.
Ciosy ktory rycerz dostaje sa znaczmie mniejsze, czestotliwosc trafien wogole tutaj pominelem, pozatym moj druid wcale nie obrywa batow od pojedynczego cyklopa.

Ostatnio przeprowadzilem male doswiadczenie:
Stanelem miedzy 3 spiderami najpierw druidem lvl 45 shielding 25 a pozniej knightem lvl 66 shielding 79 dajac sie bic majac na sobie;
Nic
Buty
G legs
G legs + buty

Druid
Nic - 2 na 3 ciosy obrazenia 1-8 (raz w ciagu ~15 minut dostalem za 9)
Buty - ~50% do krwi, ciosy 1-6
G legs - sporadyczny cios 1-2
G legs + buty - przez kilka minut dostalem zdaje sie 2 ciosy na 2hp kazdy.

Rycerz:
Nic - puff puff i mniej wiecej 50:50 cios do krwi 1-8
Buty - zdecydowana wiekszosc chmurka albo gwiazdka, moze z raz na minute trafienie do krwi 1-5 (malo trafien w sumie bylo to ciezko podac zakres)
g legs - 0 trafien do krwi
g legs + buty - nie sprawdzalem.

Przy okazji odkrylem ze mozliwe jest dostac chmurke nie majac na sobie niczego, wiec nie wszystkich chmurki wchodza w tarcze i to moze powodowac opoznienia w treningu.

chcialbym zauwazyc ze def broni liczy sie tylko jezeli nie mamy w rekach TARCZY
Jakie experymenty wykonales zeby to udowodnic?
Bo ja zaowazylem ogromne roznice pomiedzy walka z Vampire shield + bright sword a Vampire shield + FS na dwarf guardach.

Bal Ur
26-07-2004, 09:49
Z manuala
The outcome of a fight is determined by a number of factors including the attacker's and defender's skills, equipment, set combat mode, and also a random factor.


Napisane jest na końcu, że wynik walki zależy tez od losowego czynnika, co umieściłem w sowim poście.

Orginalnie dodany przez Gremlin
czestotliwosc trafien wogole tutaj pominelem


Częstotliwość trafień zależy od tego jak zostanie przeliczony atak. Czytaj cytat niżej.

Z manuala
Each time the attacker lashes out at the defender, his attack value is calculated and compared to his opponent's defence value. If the attack value exceeds the defence value, a hit has been scored, and the damage done is displayed as a little number on top of the injured character's or creature's head.


Orginalnie dodany przez Gremlin
pozatym moj druid wcale nie obrywa batow od pojedynczego cyklopa.


Postać może blokować najwyżej 2 potwory. :)

Orginalnie dodany przez Gremlin
Zacytuj fragment w ktorym pisze ze 1 arm = 1 mniej damage.


Tu ci przyznam rację nie ma napisane dosownie 1arm = 1dmg mniej, ale:

Z manuala
For instance, armour such as legs or helmets will reduce the damage caused by successful hits, while the bonus yielded by shields is used to calculate a character's chance to block attacks.


Jak sam zuważyłeś im więcej armora zakładałeś tym mniejsze obrażenia dostawałeś.


Orginalnie dodany przez Gremlin
Przy okazji odkrylem ze mozliwe jest dostac chmurke nie majac na sobie niczego, wiec nie wszystkich chmurki wchodza w tarcze i to moze powodowac opoznienia w treningu.


To by znaczyło, że sam shielding bez sprzętu też się jakoś liczy. Co ty na to ?
To by wyjaśniało czemu twój druid z G legsami i butami jakieś tam po 2 hp dostawał hp, a knight z większym shielding już nic nie dostawał mając tylko G legs.

Chaciałbym żebyś się podzielił uwagami co do Vampire shield i bright sword/fs.

Debata się rozwija.

PS.
]Orginalnie dodany przez Chomikvader
chcialbym zauwazyc ze def broni liczy sie tylko jezeli nie mamy w rekach TARCZY


Skąd takie wnioski ?

Villen
26-07-2004, 10:47
Skąd takie wnioski ?

A wiecv tak.Kiedys bylo tak knight szedl cos blokowac.Oczywiscie chcial byc oszczedny i uzyc jak najmniej uh wiec robil tak:Bral tarcze co miala np.35 defa niepamietam jaka miala tyle ale nich to bedzie "Zenek Shield".No to fajnie chcial od takiego BK dostac mniej dmg wiec bral 2 "Zenek Shield" i mial lacznie 70 shielding + jego skill np.70 co dawalo 140.GM sie wkurzyli wiec usuneli to i 2 tarcze nie daja defa i to samo zrobili z bronia.Jezeli wczesniej mial bron z 25 defa dawalo mu to kiedys 60 defa a teraz da tylko 35.I tak to juz zostalo wiem bo kiedys tak blokowali knightci a teraz zauwaz ze biora tarcze i bron.

@down

Tego to ja juz nie wiem.wiem ze tarcze mialy albo dalej maja atk.0 wiec tez nie wiem po co to.Pewnie dali po to dospisek z def zeby ludzie sie klucili czyja bron ma lepszy def:P

Bal Ur
26-07-2004, 11:10
Co do tarcz to ok.

Ale po co mieli by usuwać dodanie defa z broni ? Jesli by to zrobili to by też usunali def z opisu broni.

Gremlin
26-07-2004, 20:59
Tu ci przyznam rację nie ma napisane dosownie 1arm = 1dmg mniej, ale:
(...)
Jak sam zuwazyles im wiecej armora zakladales tym mniejsze obrazenia dostawales.
W tym ze caly ten temat jest o tyl ile wplywa arm na zmniejszanie obrazen (to ze wplywa to niejako pewnik), wiec podajac 1=1 wprowadzasz zamieszanie.

Chacialbym zebys sie podzielil uwagami co do Vampire shield i bright sword/fs.
A wiec bylo to dosyc dawno (moj knight mial wtedy ~40 lvl i skille ~70), sprzet wtedy mialem:
WH, Crown Armor, Knight legs, buciki, vampire shield, fire sword. Pewnego pieknego dnia do gry zostal wprowadzony bright sword, wiec jako iz mialem wtedy sporo kasy od razu se go kupilem. Ogolna obserwacja to to ze guardy robia mi duzo wiecej chmurek, bylo to dosyc dawno wiec dokladnych numerow nie podam.

Kolejny epizod to blokowanie behemotow.
Bohaterowie:
2 Knightow na 60-65 lvl z shieldingiem 79 ubrani: praktycznie tak samo (1 mial helm crusader helmet drugi RH, za to drugi mial DSM zamiast G armor - taki sam armor), MM shield + bright sword w lapkach. Atak w wykonaniu 1 sorca robiacego 500-650 z SD, na zmiane blokowalismy (bez uciekania, zwykly blok stojac w miejscu) 3 behemoty:
1. Zeszlo 300hp
2. 1 UH i kilkaset hp
3. 1 UH w chwili jak behemot dostal ostatni cios z SD
Max hit ~170

Pozniej troche byla nastepna sytuacja:
Knight lvl 65? shielding 82 MM shield + dragon hammer ostrzeliwywal 1 druid robiacy 350-450 zniszczen za kazdym strzalem (czyli ponad 1/2 tego co przedtem), srednio schodzilo knightowi ~5 UH jesli tylko SD strzelalem a on aktualnie blokowal (skonczylo sie na tym ze biegal i schodzilo 5-10 UH strzelajac z explozji).
Max hit ~400

Najzabawniejsze bylo to ze druid z demon shield i bright sword z dystansu obrywal od behemota 30-80 (sic), a 2 ciosy z bliska 102 i 201 (to akurat mogl byc przypadek).

Z behemotami bede musial jeszcze przeprowadzic dodatkowe badania z ryckami z bright sword zeby powiedziec jak jest na pewno (3 behemoty mogly byc jakies felerne).

Raul
27-07-2004, 14:31
Chomikvader teraz się zastanów. Czemu Bright Sword jest o tyle droższy od Fire Sworda skoro Bright jest tylko lepszy o 1 atak. O obrone o wiele lepszy jest ale wedlug ciebie jak mamy tarcze def broni się nie liczy. Pójdź na Guarda bez żadnej broni tylko z tarczą a później z Bright Swordem. Ciekawe czy będzie różnica.

Szkaf
17-08-2004, 12:13
Bal ur ty to msz łeb normalnie super. Tak trzymaj.