zaloguj się

Pokaż pełną wersje : Paladyn w systemach rpg fantasy


vasilij
10-04-2006, 23:24
Paladyn to święty człowiek i doskonały wojownik, który jest się w stanie poświęcić dla dobra innych, by ich bronić przed złem. Przyjmuje na sibie cierpienie i dba tylko o innych. Pieniądze nie mają dla niego znaczenia. Jest to moja ulubiona profesja w każdym systemie rpg. Chciałbym poznać Waszą opinię na temat tego, jaką w/g was powinien się paladyn posługiwać bronią ( W Tibii z nieznanych powodów dystansową -.-, nie mam nic przeciwko, ale w/g mnie nie jest to wyznacznik paladyna). Osobiście jestem za przedstawieniem paladyna z Warcrafta (WoW), jako wojownika z księgą i potężnym młotem, bądź Długim, błogosławionym mieczem, zakuty w pełną zbroję, z hełmem kryjącym całą głowę z wyjątkiem oczu, nosa i ust. Obowiązkowo peleryna z godłem :D Raczej bez tarczy.

Rinnaroc
10-04-2006, 23:36
Zagłosowałem na WoW'a, ja tak widzę paladyna. Grałem w dużo innych rpg'ów i tak rzeczywiście było, rycerzyk z fajnym mieczem, czary leczące etc. W tibi profesja jest dobra, ale o złej nazwie. Powinna być Hunter albo...bowuser xD

kostooch
11-04-2006, 10:03
Paladyn wziety z AD&D: ziomek w dobrej plytowce, z porzadna tarcza, mieczem. Wysoka charyzma i madrosc (to akurat w Tibii nie ma zadnego znaczenia, a wszakze paladyn to swiety wojownik!), calkiem niezle umiejetnosci leczenia siebie/innych (vide nakladanie rak).

jastr
11-04-2006, 10:27
eee ja w każdym rpg gram magiem więc nie wiem czy w tym topiku mogę coś napisać :P. Faktycznie w większości rpg w jakie grałem (jeśli była postać palladyna) palladyn był po części wojownikiem z dużą charyzmą błogosławieństwami i klątwami. Zawsze tarcza i miecz. Faktycznie panom z Cip softu coś się potentegowało :D. Postacią z łukiem był przeważnie łowca,łucznik i inne takie. Ponieważ profesji w tibi jest jak na lekarstwo (zaledwie 4)muszą się one znacznie różnić a palladyn jest poprostu ryceżem z pewnymi -(co do możliwości zbrojeniowych :nie mógł nosić pewnych broni i zbroi )i + co do magii(błogosławięstwa, klątwy) a w tibi to jest raczej łowca o nazwie palladyn

Vil
11-04-2006, 12:58
System systemem, ale historyczny przydomek 'paladyna' za ****** nie mial nic wspolnego z lucznikiem ..

vasilij
12-04-2006, 16:06
No właśnie, dlatego też założyłem temat, by się dowiedzieć, czy Wy również znacie paladyna jako świętego wojownika, posługującego się mieczami i młotami a nie jako łucznika.

Sashion
12-04-2006, 16:23
Ja sie nie zgadzam z Diablo ze paladyn jest mistrzem miecza. W diablo II jest wiele broni typu topór, młot i inne, więc nie gadaj ze jest mistrzem miecza -.-''

Ja zagłosowałem na WoWa bo tak sobie zawsze wyobrazałem paladyna :P I jak grywam z kolegami w D&D to tez latam z młotami palkiem :P

Pytajnik
12-04-2006, 16:58
mi paladyn kojarzy sie z poteznym czarodziejem niszczacym swoich przeciwnikow magia ognia

Dragonit
12-04-2006, 18:37
Up
Każdy może mieć swoej zdanie,ale to troche dziwne.


Ja wyobrażam sobie palla w swiętej zbroji i z oburęcznym meiczem lub młotem,peleryną i albo bez hełmu albo z hełmem przypominającym Crusadera z tibii :p który świetnei walczy,niszczy nieumarłych,wszystkim pomaga,zwalcza zło i umie uleczać i wspierać na duchu innych.

vasilij
12-04-2006, 20:40
No moje wyobrazenie jest najblizsze temu co mowi dragonit :)

Woyas
13-04-2006, 10:38
Jakoś przeboleje, że najlepiej idzie z broniami dystansowymi, ale chociaż dodaliby taką opcje/czar żeby mógł odganiać nieumarłych i nakładanie rąk tak jak w D&D

Venderer
13-04-2006, 11:08
W tibii troche to dziwnie zrobili... W Diablo 2 zawsze grałem paladynem i właśnie tka go sobie wyobrażam... Podobnie w WarCrafcie. i Baldur's Gate, Paladyn zawsze był kojarzony ze świetym wojownikiem, z wieloma bliznami i darem przekonywania.

W tibii poprostu źle go nazwali choć myślę, że chcieli troche "zrównoważyć" te nazwy, bo wg. mnie; hunter w porównaniu do sorca, druida i knighta brzmi jakoś wieśniacko...

Kazio Tokarka
13-04-2006, 13:10
Paladyn to święty wojownik z dwurecznym mieczem szlachtujacy nieumarłych i szlachetny i madry osobnik a palek w tibii to delikatne niezgranie nazwy z umiejetnosciami :p

Drow Ranger
13-04-2006, 13:55
Ja palka wyobrażam sobie jako ziomka który niszczy wszelkie zło , ma na sobie pełną zbroje płytową , święty długi miecz oraz łuk na plecach do tego dochodzi jescze pawęż

Zwykle kiedy gram palkiem w d&d to takiego tworze xD

skryhull
13-04-2006, 18:28
no ta w tibi to powinni nazwać łowca albo thief a nie paladin... z paladyna to on ma tylko czary (no nie do końca) i shielding
mogli by zrobić podział profesji np

1rookgaard no vocation jak wychodzisz to możesz wybrać jedna z dwuch dróg
zostać magiem albo wojownikiem
2 wojownik (rośnie mu nieco szybciej dist i meele niz na rooku) albo mag (ma
podstawowe czary dla sorca i druida np fire fieldy, explo)
3 wojownik> możesz wybrać rycerza albo łowce (postać waląca na dist)
mag> możesz zostać wizardem albo priestem (dostawało by sie te profesje w gildiach albo u krula)
4 wybierasz kolejną drogę- dobro albo zło
możesz zostać paladynem ninja druidem albo sorcerem jesli wybierzesz dobro
jeśli pujdziesz za złem (a pewnie pujdziesz i będziesz pkował :D) to zależnie od profesji możesz zostać: nekromantą, warlockiem, rangerem, berserkerem
możesz też nie iść za żadną z tych dróg i dostać promocje na royal hunter elite knight high priest elder wizard :P wtedy będzie się mana i życie szybciej odnawiać, jednak aby używać czarów specjalnych (np exori dla berserkera) trza wybrać

dla knighta to by było paladyn ( rośnie szybciej shielding ale meele wolniej dochodzi exura vita i czary defensywne np "avatar of gods" (czy jak tam chcecie) podwyższający shielding o 10 i zwiekszający regeneracje hp na minute) albo berserker (ma ofensywne czary np exori albo takie coś jak exori ale zrzera 1 many na lev i bije kratke przed tobą, fury (podwyższa meele na minute o 10-15 i zabiera 5many na lev-czyli trza być na full mana) rośnie szybciej meele ale wolniej shielding

dla łowcy-ninja (rośnie shielding jak knightowi i dist\meele średnio szybko, możesz przyzywać throwing knify\starsy\kamyki czarami, masz średnie czary)
i ranger (rośnie ci szybko dist ale shielding nieco lepiej niż magom magic lev powoli, możesz przyzywać power arrowy\ power bolty wszystkie strzały, i takie zapalające też (że jak cie trafi do dostajesz 5-20 obrażeń od ognia niezależnie od mlvca tego kto strzela)

priest- może zostać nekromantą (20% mniej many niż zwykle zabiera przyzywanie nieumarłych stworków i może mieć max 3 na raz, może rzucać poison storm za 500many może ożywić martwe stworki (tylko te co da sie sumonować) za 40% many jaką potrzeba na sumonowanie, może robić ihy i rzucać czary wspulne dla druida i sorca)
albo może zostać druidem i robić uhy mass healing itd czyli bez zmian ale zamiast poison storm-thunder storm (zrzerający 800many) czyli energetyczny odpowiednik ue z obrażeniami równymi 75-100% tych z ue

wizard może zostać sorcerem (bez większych zmian ale zamiast ultimate explosion rzuca fire storm (ogniste UE) za 800many może robić sd i death missile (sd z 5 strzałami, obrażenia jak hmm)

może też iść za cięmną stroną mocy i zostać warlockiem (może rzucać UE, produkować energy ball i great energy ball (energetyczne odpowiedniki fire balli) może też robić hmmy co mają 10 strzałów 2strzałowe sd,4 strzałowe gfb, jednak taka runa potrzebuje 3 razy tyle many co podstawowa a ma 2x tyle strzałów

5 potem możesz dostać promocje na wyższe stanowisko co zwiększy regeneracje many i hp (wcześniejsze promocje nie zwiększają a jedynie dochodzą nowe czary i umiejętności) i wygląda to tak

Elite berserker Holy paladin Elite Ranger Master ninja Elder druid
Master necromancer Master sorcerer Elder warlock

co o tym sądzicie?

Kazio Tokarka
14-04-2006, 22:45
Jezeli o mnie chodzi to jakos mi to nie bardzo podchodzi bo mozna sie pogubic :/ moze nazwa paladyn mija sie z celem ale juz wiekszosć ludzi nie zwraca na to uwagi po przecierz najwazniejsza jest radocha z gry :)

Venderer
14-04-2006, 23:00
@Skryhull
Aleś namieszał :|

Pomocny Murzyn
15-04-2006, 17:34
Według mnie tak jak ktoś napisał palladyn powinien być uzbrojony w dwureczne miecze,a rycerze nie powinni muc uzywac dwuręcznych tylko jednoręcznych. B)

Stary Rencista
09-05-2006, 12:22
Paladyn to kwintesencja wojownika - przedewszystkim odważny i szlachetny, wzorzec wszelkich cnót, żywy przykład do naśladowania. Podobnie jak u wojownika(knighta) jego celem w życiu jest walka. Jest jednak oddany ideałom sprawiedliwości, uczciwości i rycerskości.

W Tibi jest natomiast przedstawiony jako łowca, trzymający potwory na dystans...co mi się osobiście nie podoba.
Przedstawienie tej profesji właśnie w takim wizerunku jest wielką obrazą!X(

Tak powinien w Tibi wyglądać Paladyn:
-dobrze zbudowany wojownik posługujący się broniami oburęcznymi (typowo swordy)
-władający czarami spontanicznymi(takimi mniej więcej jak u knighta) jak i zarówno czarem ruicznym(Intense Healing Rune)
-posiadąjacy nadprzyrodzone umięjetności np: odpędzania zła i nieumarłych
-dodatkowa premia do trafień nieumarłych
-powinien być rownież ograniczony - właśnie w brak możliwości strzelania z kuszy(tak jak knight nie zada obrażen ze snakebita tak samo on);)

Można byłoby się tu jeszcze rozpisać ale po co?... i tak to nie zmieni faktu.
Jak na moje wszystkie profesje(obecne) paladyn powinny otrzymać przydomek łowcy. A paladyn pojawił by się jako całkowicie nowa profesja w świecie Tibi. Aby urozmicić rozgrywke można by dodać również inne "vocation"...(np: Barbarzyńca, Nekromanta).
To by było na tyle...;)

Vil
09-05-2006, 12:31
Tak powinien w Tibi wyglądać Paladyn:
-dobrze zbudowany wojownik posługujący się broniami oburęcznymi (typowo swordy)
-władający czarami spontanicznymi(takimi mniej więcej jak u knighta) jak i zarówno czarem ruicznym(Intense Healing Rune)

= imba

-posiadąjacy nadprzyrodzone umięjetności np: odpędzania zła i nieumarłych
-dodatkowa premia do trafień nieumarłych

= necro hunter, zajmujacy tomby i expiacy znacznie szybciej od ryca.

-powinien być rownież ograniczony - właśnie w brak możliwości strzelania z kuszy(tak jak knight nie zada obrażen ze snakebita tak samo on);)

zadne ograniczenie jesli i tak nie uzywalby kuszy ( to nie baldur ani WoW ).