Pokaż pełną wersje : Teorie dotyczące skilli..........
...koniec z wszelkimi teoriami. Zamieszczam tu pewien artykuł pochodzacy z www.tibianews.net., przetłumaczony przez pewnego uprzejmego moda z gery.pl. Tekst ten powinien rozwiac wszelkie wątpliwości
1. Założenia
W roku 2003 niewiele wiedziano na temat awansów w magic levelu oraz jak dokładnie system awansów w skillach funkcjonował. Wszystkie istniejące wtedy kalkulatory szły w dobrym kierunku jednak myliły się (szczególnie dla wysokich wartości). Będąc głodni wiedzy zdecydowaliśmy że był to właściwy czas by zmienić istniejący stan rzeczy. Niestety sama gra nie ułatwia zadania a CIP jako firma ma bardzo ścisłą politykę dotyczącą wyjawiania informacji na temat systemu na jakim działa gra. Jest kilka problemów, które powodują że obliczenie właściwej ilości many do spalenia żeby awansować, staje się trudne. Na przykład nie ma żadnego widocznego licznika dla many, ani tym bardziej nie jest jasna czy każde spalenie many wlicza się do awansu.
2. Właściwe kalkulacje na temat many
Parę podstawowych pytań.
Czy ilość many do spalenia żeby awansować na 1mlvl jest taka sama dla każdej klasy?
Czy każda spalona ilość many przez zaklęcie wlicza się do awansu?
Czy jest zawarta w tym jakaś formuła?
Na pierwsze pytanie łatwo było znaleźć odpowiedź, wymagało to tylko odrobiny czasu. Graliśmy paroma testowymi postaciami i kupiliśmy im zaklęcie Światło (utevo lux). Później używaliśmy tego zaklęcia aż do awansu na 1 mlvl. Odkryliśmy że na pierwszy mlvl potrzeba spalić 400 many dla każdej klasy używając utevo lux (20 razy rzucono czar światło). Później sprawdziliśmy jak awansuje się na 1 mlvl używając innego zaklęcia tworzenie jedzenia (exevo pan). To zaklęcie potrzebuje 30 pkt. many. Odkryliśmy że używając exevo pan potrzebujesz spalić 600 pkt. many aby awansować na 1 mlvl. (rzucasz je 20 razy). To dowodzi teorii że mana jest licza w paczkach po 20.
Dla potrzeb doświadczenia, dzięki któremu odkryliśmy naszą podstawową formułe, używaliśmy tylko zaklęcia światło (utevo lux). Druid byl karmiony mana fluidami aż nie osiągnął 20 mlvl. Później, kiedy mogliśmy już używać lepszej formuły, na pierwsze 1000 mana puntków mogliśmy używać ultimate healing rune (adura vita) a ostatnie 100 spalić przy pomocy utevo lux, w celu osiągnięcia jak najlepszej dokładności.
Związana jest z tym prosta formuła. Trzeba zauważyć że nie jest ona całkowicie prawdziwe bo są jakieś dziwne odchyły od niej, które trzeba włączyć do całości. Podstawowa formuła jest następująca A2=A1*1,1, dla druidów i magów. A2 jest następnym mlvlem, A1 jest aktualnym mlvlem, A0 powinno być równe 400 mana. Procent dla Druidów i Sorcererów jest 110%, dla paladynów 140% a dla rycerzy 300%.
Bazując na tej formule byliśmy w stanie stworzyć podstawy do dalszych testów. Na przykład doprowadziliśmy rycerza do 4 mlvlu w celu udowodnienia formuły. Okazała się być prawdziwa.
3. Właściwy kalkulator skilli
Parę pytań na początek
Jak testować?
Bazować na czasie czy na ilości uderzeń?
Czy każda klasa potrzebuje takiej samej ilości uderzeń (czasu) żeby awansować z 10 na 11 w danym skillu.
Czy jest możliwy szybszy awans w shieldingu ( w sensie szybciej niż być trafianym raz na 2 sec).
Czy awans w distance liczy się inaczej?
Pierwsze pytanie wydaje się dziwne, ale jest powodem dla którego inne kalkulatory działałyu błędnie. Wszystkie formuły, za wyjątkiem naszej, bazowały na czasie, co jest bezsensem gdyż nigdzie w tibi czas nie jest liczony. Uderzenia są liczone.
Zaczęliśmy od podstaw, grając postaciami od nowa używając losowej umiejętności walki w zwarciu oraz nie używając tarczy. Testowaliśmy także postacie bez klasy w zakresie awansu w skillach (za wyjątkiem mlvlu). Taka postać okazała się sorcererem. Oznacza to że trening na Rookgardzie jest bezsesnsowny z tego powodu iż sorcererzy awansują najwolniej ze wszystkich klas.
Odkryliśmy że istnieje określona ilość uderzeń dla pierwszego awansu, niezależna od klasy. Pierwszy awans dla skilli do walki w zwarciu oraz dla fistfighting jest zawsze po 50 uderzeniach. Jest to tylko prawdziwe jeśli przynajmniej jedno z 30 uderzeń zadaje obrażenia. Jedyną rzeczą jak jest inna to procent dla każdej klasy. I tak dla rycerzy jest to 110%, dla paladynów 120%, dla druidów 180%, a dla sorcererów 200% - i tak znaczy to że druidzi awansują szybciej w walce w zwarciu. W fistfightingu jest to odpowiednio 110%, 120%, 150%, 150%. Już z tych małych faktów można wyciągnąć dużo informacji. Dla przykładu, jeśli sorcerer twierdzi że ma więcej niż 26 w jakimkolwiek skillu z walki w zwarciu, powinien być zawsze potraktowany ze sprawdzianu z magic lvla. Jeśli nie ma odpowiedniego mlvla do swoich umiejętności, znaczy się że przesadza. Oczywiście może kłamać nawet jeśli teoretycznie (zgodnie z mlvlem) mógłby mieć takiego skilla. Przyjżyjmy się temu przykładowi: sorcerer z skillem w swordzie 26 spędził przynajmniej 1820h na treningu (o ile nigdy nie zginął i nie spadł mu skill). To oznacza że wypalił przynajmniej 1092000 pkt. many (jak każdy normalny sorc który odnawia 600 many na każdą godzinę i rozporządza nią mądrze), co równa się 58 mlvlowi lub 63 mlvlowi w przypadku master sorca. Pczywiście te obliczenia bazują na przypuszczeniu że nie używał mana fluidów i nigdy nie zaliczył zgona, pomimo wszystko wystarczają jednak na to żeby przyłapać łgarza.
Następnym punktem na liście jest shielding. Rzecz która nas ciekawiła to nie podstawowa ilość uderzeń do pierwszego advanca, która okazała się trywialna po paru minutach i wyniosła podwójną ilość uderzeń walki w zwarciu. Chcieliśmy sprawdzić ile uderzeń/trafień jest wliczanych do skilla jeśli atakuje cię więcej niż jeden przeciwnik. Ustalenie tego było trochę trudne jednak w końcu znaleźliśmy dobre rozwiązanie. Testowaliśmy dwóch przeciwników i trzech przeciwników w tym samym czasie i okazało się że trafienia maksimum dwóch przeciwników są wliczane nie robi różnicy jeśli więcej cię bije. Mając więcej niz dwóch przeciwników na raz, otrzymujesz obrażenia z pominięciem shieldingu. wynika z tego, że jeden z przeciwników zadaje obrażenia ignorując shielding (najczęściej trzeci/najsilniejszy).
Procent potrzebny doawansu na następny poziom shielda jest 110% dla rycerzy i paladynów, 150% dla druidów, sorcererów oraz tych bez klasy. Mamy różne rodzaje uderzeń: poofs (chmurki), trafienia w zborje (iskry), trafienia z kwią oraz dla broni dystansowej nie trafienia w ogóle. Wcześniej było bardzo dużo dyskusji o tym co jest a co nie jest wliczane do awansu. Sprawdziliśmy to. Każda chmurka, trafienie do krwi ORAZ trafienie w zborję jest wliczana do shieldingu.
4 Kalkulator dista
Żeby mieć dobre pojęcie o tym ile strzałów było potrzebnych do awansów używaliśmy strzał, które były wystrzeliwane w postać bez żadnego ubrania na sobie z odległości dwóch kwadratów. Kiedy zaczęliśmy testować awanse w diście utknęlismy z powodu wielu dziwnych rezultatów. Dla przykładu wydaje się że nie istnieje żadna podstawowa ilość trafień do awansu z 10 na 11. Parę razy zdarzyło się że awans z wyższego skilla następował szybciej niż awans z niższego. Najśmiesznijesze jest to że druid był tą klasą która potrzebowała najmniej strzał do awansu z 10 na 11.
Już wcześniej trochę dyskutowaliśmy o klakulatorze dla dista, zanim nawet zaczęliśmy prawdziwe testy. Z naszych wcześniejszych doświadczeń byliśmy niemal pewni że ta podstawowa ilośc trafień na awans z 10 na 11 był ustawiona na 30. Okazało się że do tego awansu potrzebne było mniej niż 30 strzał dla wszystkich klas.
Parę rewolucyjnych informacji na temat dista. Istnieje różnica między trafieniami/trafieniami w zbroję a chmurkami/nietrafieniami w diście. Trafienia i trafienia na zbroje są liczone za 2 natomiast chmurki oraz pudła są liczone jako jeden.
Trafienia i trafienia w zbroję pozwalają ci awansować szybciej (tylko przy diście). Jesteśmy prawie pewni że zostało to wprowadzone po katastrofie ze śnieżkami (kiedy to ludzie wykorzystywali śnieżki do darmowego treningu). To oznacza iż nie ma żadnej stałej wartości dla awansu w diście. Jeszcze raz: wszystkie dotąd istniejące kalkulatory mylą się!
Napotkaliśmy tu problem, ponieważ chcieliśmy jednak przewidzieć awans. Nasza formuła była prawidłowa od samego początku, ale nie mogliśmy jej dostosować. Formuła bazowałą na 30 strzałach. Procent dla palladyna to 110% dla rycerza 140%, dla druida 180%, dla sorca 200%. Oczywiście rozwiązaliśmy ten problem po krótkim namyśle. Interesującą rzeczą jest dla awansu w diście maksymalny i minimalny czas. Zdefiniowaliśmy czas minimum jako 90% trafień do krwi oraz 10% pudeł, redukujący czas awansu do 55% wartości z kalkulatora. Czas maksimum zdefiniowaliśmy jako maksymalną ilość chmurek oraz minimalną ilość trafień (1/minutę). Wtedy jest to 97% wartości wskazanej przez kalkulator. Zauważcie że najgorszy przypadek jest prawie niemożliwy (nawet ze spearami które mają znacznie mniejszą szansę na trafieni % niż strzały/bełty) dla każdego kto posiada przynajmniej podstawową wiedzę na temt distance fighting (skill 30+). Każda broń w dist ma pewną szansę na trafienie %, która zależy od poziomu skillu dista. Tak więc są dwa rodzaje broni: rzucana spears, gwiazdki, kamyki, śnieżki, noże do rzucania oraz pociski strzały, bełty i pochodne które wymagają dwóch rąk i kuszy/łuku. Szansa na trafienie broni rzucanych jest znacznie niższa niż pocisków. Dokładne testy nie zostały jeszcze wykonane ale wydaje się że bronie rzucane mają maksimum 50% szansy na trafienie a pociski 90%. Oczywiście nie mogliśmy wykonać testów z postacią mającą skilla w diście równego 1000 albo coś w tym guście, jednak Lord Xavy pomógł nam a on powinien być bardziej niż wystarczający dla maksymalnego poziomu testu.
Paladyni mogą użyć tej wiedzy do zredukowania czasu treningu o prawie 50%. Chcielibyśmy móc zrobić to samo dla rycerzy.
5 Publikacje
Ricochet, wykonał kalkulator skilli ,Skill Oracle, bazujący na naszych formułach. Jako że nie mamy strony internetowej, opublikujemy go na stronie domowej Ricocheta oraz na WoT najszybciej jak to będzie możłiwe.
Co w przyszłości
- Następną rzeczą za jaką się weźmiemy to właściwy kalkulator obrażeń dla broni. Zaczęliśmy już to robić i odkryliśmy parę ciekawych rzeczy, jednakże te ciekawe rzeczy wstrzymują nas przed skończeniem go szybko.
- Zkompletowanie listy pt. jak dużo arm mają potwory. Np. Smok ma arm równego 24.
- Opublikowanie sekretów jak do cholery działa ten arm? Skończenie listy obrażeń/leczenia dla wszystkich run oraz zaklęć włączając w to które zaklęcie może być częściowo zredukowane przez arma.
Prosze o powstrzymanie sie od komentarzy nie wnoszących nic do tematu.
MayGyver
14-07-2004, 21:41
ciekawa teoria
awans w mlvl jakos tak dziwnie jest podany,
zgonie z danymi podanymi w tej teorii
gdyby istnial czar ktory wymagalby spalenia 39 pkt many
i gdybysmy na 0 mlvl uzyli go 20 razy to do mlvl liczylo by sie tylko 20 pkt z kazdego uzycia czaru
czyli zamiast 780 pkt many do osiagniecia mlvl zostalo by wziete pod uwage tylko 400, troche to dziwne
nie sprawdzalem czy tak jest rzeczywiscie ale moze kiedys robie test do 1 mlvl
jesli rzeczywiscie tak jest to dobra rada - uzywac tylko czarow ktore maja parzysta liczbe dziesiatek many (20, 40, 60, 80 ... itd)
odnosnie dista
tutaj jestem sklonny sie zgodzic z autorem
sam zauwazylem ze trening na 45 zajmuje wiecej czasu niz expowanie na awans 46 w discie
male zastrzezenie co do stwierdzenia ze nie ma stalej liczby do awansu
wydaje mi sie ze jest stala wartosc tylko zalezna od ilosci trafien - nietrafien
kalkulatory podaja zapewne ilosc maksymalna w przypadku kiedy wszystkie hity sa liczone jako chmurki
i dlatego czas treningu moglby sie roznic
i tlumaczylo by to takze dlaczego po takim samym czasie treningu pall ma wyzszy skill dista niz knight w zwarciu
i mozna by takze pokusic sie o stwierdzenie ze lepiej expowac niz trenowac pallem bo czas awansu moze sie roznic ok 20 - 30% a ile expa wtedy zdobyc mozna
Vanhelsen
14-07-2004, 23:51
Interesuje mnie ten fragment:
5 Publikacje
Ricochet, wykonał kalkulator skilli ,Skill Oracle, bazujący na naszych formułach. Jako że nie mamy strony internetowej, opublikujemy go na stronie domowej Ricocheta oraz na WoT najszybciej jak to będzie możłiwe.
Mianowicie, skąd można dostac ów kalkulator ??
Cainghorn
15-07-2004, 02:58
Troche mi sie dzisiaj nudzilo/lagi sa, i w oparciu o podane w teorii dane zaczalem robic tabele awansu w skillach melee dla poszczegolnych profesji (na razie gotowe sa skille knighta od 10 do 100, pozniej skoncze reszte, moze jeszcze tabele mlvlu). Oto link: http://members.lycos.co.uk/cainghorn/texty/skills.txt
Troche topornie to sie robi korzystajac z notepada i kalkulatora;)
Edit: Dolaczylem juz skille palka i sorca
Edit2: Ogolne wzory na skille wedlug tej teorii sa takie:
*Melee (Axe/Club/Sword):
t=a^(x-11)*(5/3), gdzie:
t = czas w minutach na awans z poprzedniego skilla
a = wspolczynik (1,1 dla rycerza; 1,2 dla palka; 2 dla sorca; 1,8 dla druida)
x = skill na jaki chcemy awansowac
na przyklad: dla awansu rycerzem ze skilla 39 na 40 potrzeba: t=1,1^(40-11)*(5/3)=~26 minut
*Fist fighting
t=a^(x-11)*(5/3), gdzie:
t = czas
a = wspolczynnik (1,1 dla rycerza; 1,2 dla palka; 1,5 dla sorca i druida)
x = skill na jaki awansujemy
*Shielding
t=a^(x-11)*(5/3)
tutaj podam tylko wspolczynnik (1,1 dla rycerza i palka; 1,5 dla sorca i druida)
*Mlvl
(przy zalozeniu ze postac nie ma i nie miala promocji, korzysta tylko z naturalnie zregenerowanej many i spala mane uzywajac czarow zuzywajacych wielokrotnosc 20 many)
t=a^(x-1)*(400/z)
t = czas w minutach
a = dla knighta 3; dla palka 1,4; dla sorca i druida 1,1
x = wymarzony mlvl
z = dla knighta 5; dla palka 7,5; dla sorca i druida 10
Volficzek
15-07-2004, 06:53
Z tego co wiem to kaukulatorki na tej stronie sa podane według tych formuł...
www.chojrak.host.sk/tibia/index.php
Spoko nie ma trojanów anie innych pierduł... strona kolegi i nie chce mu sie jej już robić :D
Dwimenor
15-07-2004, 10:55
Po przeczytaniu tego artykułu(b.ciekawy), przypomniała mi się pewna historia z miom Pallkiem:lucznik: w roli głównej. Otórz wychodze z rook i ide se potrenić na Trolach. Awans z 10 na 11 lv w discie nastąpił po CZTERECH rzótach spearem.(wszystkie w tarcze).
Artykuł podsunoł mi myśl, że ilość potrzebnych rzótów jest losowa dla każdej postaci i poziomu(w pewnych granicach). Np dla lv 11 w przedziale 4-30.
P.S
Jak poprawnie pisze się rzót, bo nie mogłem znaleść słównika.;(
Externus
15-07-2004, 14:19
w sumie ten fragment dotyczacy treningu pallkiem ma troche sensu... zawsze sie zastanawialem czemu tak ciezko mi wsoczyc na poczatkowe pkt. dista zara zpo wyjsciu z rooka (10 na 11, 11 na 12 itd.) i czego pozniej zamiast coraz wolniej jest coraz szybciej... po prostu przy tak malych skillach jak 10, 11 itp. trafienie nastepuje tak zadko ze prawie kazdy rzut liczy sie za 1 a przy skillu 16 zwieksza sie szansa trafienia wiec czesciej zyskujemy trafienie za 2.
Froggerr
16-07-2004, 18:44
Cainghorn przez te twoje obliczenia matematyczne to aż mnie poproztu 8o ponieważ jakmożna myśleć podczas wakacji , a tak na poważnie 8) jak przeczytałem twojego posta to poprostu aż mnie odebrało mowe :baby: :evil: i jeśli możesz to uprość jakoś te swoje obliczenia ponieważ one są jakby troszeńke zagmatfane ;( ?( :) :| :O i oczywiśćie jakby się Tobie to udało to by były one bardziej jaśniejsze do przeczytania .
P.S Postaraj się też umieśćić czas advencowania dla sorca i druida !!
Co do statsów druida/sorca - nie można powiedzieć, że jakiś sorc/druid kłamie jeśli np powie, że ma 30 sword, czy coś takiego :] to jest teoretycznie możliwe :] ACZKOLWIEK ciężkie. Zapominacie bowiem, że da się od samiutkiego początku trenować swojego przyszłego sorca/druida w rookgardzie i to tak, żeby jak najmniej expa dostawać, a jak najwięcej skilli - bo szybkość awansu dla no vocation jest nawet nawet - a już zdecydowanie da się zrobić lepsze skille niż po wyjściu z rooka - np mój druid tuż po wyjściu z rooka miał 21 sword - na 8 lvl :] many nie spalił nic, a sword miał taki (tylko 21, bo to uhmaker - wcześniej się nim po prostu bawiłem w rookgardzie :P, a i to wcale nie tak strasznie długo)
Adv pallka - znajomy - skończył co prawda już grę jakiś czas temu, ale skończył z 88 dista na 68 lvl, mówił, że ocenia mniej więcej czas awansu po tym ile expa zdobywa rzucając speary na full def. I mylił się przy tym o max 10-20k przy tych większych statsach.
Jako, że gramy na calmerze - więc mamy tylko potworki do dyspozycji. Drugi znajomy ma pallka na 80+ lvl i skille podobne - cos kolo 86-87. MNIEJ WIĘCEJ jest tak, że łażąc z spearami na full def awans jest początkowo (gdzieś do 70-75, moze 77) dokładnie raz na lvl (albo około - hunty i te sprawy ;) ), natomiast awans dla palladyna nie trenującego, albo prawie wogóle nie trenującego - jest raz na 2-3 lvle, przy tych wyższych - nawet powoli bardziej 3 i 4.
Adv knighta - że tak powiem - to moja domena ^^. Zauważyłem, że przy użyciu dwuręcznej broni (konkretnie gsa :P) szybciej rośnie skill w broni, niż przy używaniu jednoręcznej. Widzę trzy wytłumaczenia możliwe:
1) - bronie dwuręczne mają jakiś bonus do przyrostu umiejętności
2) - trafienia do krwi mają większą wagę, niż chmurki itp
3) - ilość robionych obrażeń robi różnicę (w sensie - walnę knife na full def za ile? a gsem na full atk za ile? - o tą różnicę mi chodzi)
Różnicę może też robić rodzaj przeciwnika - na trollach choćbym chciał, to mi shielding nie przyrośnie na 99% - raz tak czekałem z 42 na 43 przez mniej więcej 8 godzin na awans - zachowując inne reguły - i nie wzrósł - wkurzyłem się, zmieniłem na rotwormy - i awans był szybko (wtedy sobie stworzyłem teorię o "agresywności" stwora - i im bardziej agresywny - czyli więcej robi, tym lepiej na nim trenować, bo szybciej skille skaczą). Do dziś z tego korzystam - zdało egzamin na trollach, rotwormach, minotaurach, orc warriorach i war wolfach. Celowo pominąłem dwarfy, bo wg mnie one są badziewne - ale widziałem rycerzy (np Uraken - z 84 sword), który trenowali wyłącznie na dwarfach. Nie wiem więc jak je zaliczać.
Aha - i jeszcze dwie ciekawostki
1) do pewnego poziomu skilla knight może wogóle nic nie zadawać, ani nie obrywać - albo prawie nic, a wolniej, bo wolniej, ale awans dostanie, natomiast od jakichś 30 w broni - już nie da się tak. (to nie jest pewne - po prostu - kiedyś w "młodości" trenowałem na trollach - i było tak, że najpierw ja nie zadawałem i nie dostawałem obrażeń, a skille rosły i tak, a potem i ja nie zadawałem i one mi nie zadawały, a skille przestały wogóle rosnąć)
2) - wiąże się z tym co up - na początku można nie wyciągnąć z wody ani jednej ryby, a fishing i tak wzrośnie - i tak przez kilka conajmniej skilli. Potem jednak wyciagniete ryby maja znaczenie :]
(dwoma charami mam po 66 fishinga, zdobyte totalnie bez makro)
chyba narazie tyle - a swoją drogą - bardzo ciekawe posty :] sporo nowych rzeczy się dowiedziałem :]
Cainghorn
16-07-2004, 23:49
Re: Frogger
Bardziej tych wzorow juz uproscic raczej sie nie da;) I nie wiem co ty w nich widzisz zagmatwanego, wystarczy tylko wstawic dane i policzyc, nic ponad poziom podstawowki tam nie ma. Te wzory to tylko przedstawienie w sposob matematyczny tego co bylo napisane w teorii.
Policzylem juz czasy advancow dla sorca i druida, mozna zerknac do tabeli( http://members.lycos.co.uk/cainghorn/texty/skills.txt ). Wyzszych wartosci nie liczylem, poniewaz bardzo watpliwe ze komukolwiek beda one potrzebne;)
Z tego co zauwazylem druid z poczatku 'znacznie' szybciej awansuje w skillach ale potem zrownuje sie z sorcem i na koniec moze byc od niego tylko jakies 2-3 skille lepszy. I trening na rooku wcale nie jest potrzebny bo pierwsze skille i tak dostaniemy szybko na mainie, a zeby zdobyc te wyzsze trzeba by na rooku spedzic dosc duzo czasu (~1000 godzin i wiecej) a to raczej sensu nie ma.
Co do wymienionych w powyzszym poscie anomalii z bronia dwureczna, pozwole sobie stwierdzic ze to nieprawda. Na jakiej podstawie wnioskujesz, ze czas treningu jest krotszy? Trenujesz gsem? Moze na niskim skillu mialoby to jako taki sens, a i to w celu sprawdzenia czy to prawda. Przy biciu potworkow nie da sie okreslic czasu samego 'treningu' bo m.in. odstepy miedzy kolejnymi potworkami sa bardzo nieregularne.
Poza tym wydaje mi sie ze gsa uzywasz na w miare wysokim skillu przy ktorym dokladny czas jest juz bardzo niepewny. Moim zdaniem zeby potwierdzic twoja teorie trzeba by porownac czas treningu dwoch knightow swiezo po rooku ze skillami sworda po 10 i jednemu dac bron jednoreczna i drugiemu dwureczna, ale tak zeby obaj spelniali warunki efektywnego treningu. Trzeba by potem policzyc ilosc hitow na nastepny skill przez jakis czas. Takie doswiadczenie by wszystko wyjasnilo:)
Edit: Re: Almost all
Nie rozumiem po co tworzycie jakies dziwne wlasne teorie skoro w pierwszym poscie macie podana ta 'jedynie prawdziwa';) Skoro zostala przetestowana i potwierdzona przez kompetentnych ludzi a na dodatek jest spojna, elegancka i logiczna to tworzenie wlasnych bajeczek jest nie na miejscu. Zreszta w pierwszym poscie jest napisane: koniec z wszelkimi teoriami Nic do dodania:)
re: Trening 2 reczna bronia.
Musze sie zgodzic ze advance szybciej wskakuje jesli huntujesz z GS niz jesli stoisz i trenisz z knife.
Skille z 79 na 80 sworda wskoczyly mi w czasie bicia guardow (z GS) w krodszym czasie niz z 78 na 79 trenujac na dwarfach (lalem je sporo wiecej niz 2 razy na minute do krwi wiec problem ze nie mialem maxymalnej wydajnoci treningu nie wchodzi w rachube).
Koledzy z gildi ktozy tez maja 80+ skille potwierdzaja moje obserwacje.
Cainghorn
17-07-2004, 00:38
Re: up
Przyznam, ze mnie to zaciekawilo. Postaram sie to niedlugo sprawdzic. Wyjde z rooka dwoma postaciami(knightami) i jednego bede trenil bronia jednoreczna a drugiego dwureczna. Policze ilosc hitow na advance przez kilka skilli i rozpisze ile bylo do krwi, ile na armor a ile na shield. Troche to czasu zajmie, ale jesli teoria z szybszym advancem z bronia dwureczna okaze sie prawdziwa mogloby sie to knightom przydac;) Za jakies pare dni raport bedzie gotowy;)
@Gremlin: wchodzi w grę efektywność. Jak ćwiczysz z potworkami dużo ciosów to nie tylko blood hity i chmurki, ale także ciosy na arma, przeczytaj sobie uwagę w moim temacie ;]
Nie mówię, że tak na 100% jest, ale zastanów się, czy tak rzeczywiście nie może być... ;>
Besides, artykuł ten jest naprawdę rewelacyjny. Chłopacy musieli się nieźle namęczyć, żeby to wszystko zbadać... Tak widzę, że mój poradnik o treningu może się okazać trochę przestarzały w związku z tym artykułem... :/ Ale mam nadzieję, że jeszcze go dokończą i zbadają to do końca. Trzeba rozgryźć tą Tibię ;P
Zrobilem tabele many potrzebnej na mlvle zgodnie ze wzorem A2=A1*x gdzie x to ilość % dla danej profesji, A2 to ilosc many potrzebnej na określony mlvl, A1 to ilość many potrzebnej na mlvl który juz posiadamy. Ku mojemu zdziwieniu wyszło mi nieco inaczej niż stworzona na "niby" tej zasadzie tabela na tibia.de :P.
Chomikvader
31-07-2004, 10:42
Swietny temat, skopiowalem wszystko sobie na pulpit do pliku :) BTW. nie ma jakiegos progza ktory bazuje na tych obliczeniach ?
UP: Volficzek, te kaltulatorki na stronie myla sie o okolo 30% dmg itp. Nie sa dokladne...
nono. swietna robota. czemu nie moge znalezc tego watku w 'artykulach'?
jeszcze jedno pytanko. czy do awansu w shieldingu trzeba raz na jakis czas dostawac bloodhita? wiem za napisaliscie ze wszystko jest wliczane.
na moja intuicje (nie poparta zadnymi dowodami), mozliwe jest ze raz na x trafien trzeba dostac blood hita zeby wliczalo sie to do awansu.
dajcie znac czy badaliscie i ta kwestie?
tylko sie pytam jakby co :)
------------
down: raynold
intuicja intuicja (mi mowi cos odwrotnego - ale to nie ma znaczenia). pytalem sie czy ta kwestia byla badana....
i nie mysl ze zapostowalem tutaj zanim przeczytalem artykuly o treningu..
Intuicja właściwie to mówi, że nie trzeba obrywać, żeby awansować w shieldingu. I tak właśnie jest.
Nie trzeba obrywać, żeby awansować w shieldingu!
No i zapraszam również do mojego artykułu:
Wszystko o treningu (http://www.tibia.pl/thread.php?threadid=12950&boardid=25&styleid=1&sid=0331a0040b27d3a8a1b3047b4bddfec1)
OK, poszperałem i znalazłem, w jednym z postów, Bal Ur napisał, że tabela spalania many jest na stronce http://tibia.gamigo.de/en/library/maglvl.wot (http://http://tibia.gamigo.de/en/library/maglvl.wot) (przydatne) i mam pytanie... jeżeli robie po dwa runy jednocześnie, mój MLVL rośnie dwukrotnie szybciej? Chyba tak, bo spala się 2 razy tyle many... ale upewnijcie mnie.
Shyd troche nie rozumie twojego pytania, jesli na dany lvl potrzeba X many to nie ma znaczenia ile run naraz bedziesz robił bo i tak musisz spalić określoną liczbe many.
Tak, właśnie o to mi chodziło ;) Trzymając dwa runy w rękach, wypowiadając Adori gran, spalam 140 many w sumie czy 2*70... a że są paczki 20 many to jest 7*20 czy 2*3*20... w sumie jest parzysta ilość many 20,40,60... 140... ale oddzielnie jest nieparzyście, 70 i liczy się 60 ;) Nie ważne, zagmatwane pytanie, ale prędzej czy później awansuję w tym MLVL, zorientuję się wtedy jak to jest i napiszę ;)
re: Shyd
jeżeli spalasz manę robią po dwa "Adori Gran" HMM jest to traktowane jako spalenie 140 punktów many a nie jako spalenie 2*70.
To bardzo dobrze... czyli robiąc po dwa runy, które mają nieparzystą liczbę spalania many, nie tracimy nic ze spalania do uzyskania MLVL ;) Wniosek z tego taki - lepiej robić po dwa runy (o ile mana na to pozwala), wtedy nic nie tracimy do MLVL ;) Dzięki!
Dist:
mam palka, 75 dist :baby: i musze przynać racje Ikarowi, zuwazylem ze rzucajac spirami advanc mam średnio 1 na 1lvl a majac w reku kusze bądź luk adv o 1 nastepuje po 2 lvl, b/c rzucajac spiry na full def zadajemy obrazenia mniejsze co powoduje, że przy tej samej ilości wyrzuconych spir/strzal/boltów przy czym bolty/strzaly wurzyucamy na full atakzmenie zwieksza bądź zmniejsza sie ilosc zdobytego expa ;)
można stac i podnosic spiry (chwalac sie pozniej za na 40lev ma sie 75 dist) ale ten sam dist uzykamy na 55/60 nieskilując (a level duzy jest :D )
fakt że majac wiekszy skil szybciej sie zabija i szybciej/więcej expa łapie.
Kazdy kto ma palka musi znaleźć swój sposób.
Pozdrawiam :)
A ja ten artykuł z treningiem już widziałem kiedys na tibianews.com ale teraz mi ta strona niedziała niewiem czemu no i sadzę że z tamtąd wziełeś i przetłumaczyłeś na polski nie koniecznie z tibianews ale z jakieś innej może strony :D.Ogólnie dobrze że to przetłumaczyłeś na polski jest bardziej przydatne dla tych co nieznają zbytnio dorbze angielskiego :]
Marcin335
09-08-2004, 01:52
mam pytanqo. czego ja jako druid ( lev 16) mam 10 fist fight ???
jak go szkolic (jaka bron) i co daje (celnosc czy co ) ??
P.S. mam power ring ( 6 do fist fight) ale nie wiem czy uzyc czy opylic
Fist fightning to walka na gołe pięści... aby to trenować, trzeba się bić bez żadnej broni, ale po co to komu!? Trenuj to co masz najlepsze, żeby być jeszcze lepszym... Ja takie ringi zbieram... ani nie używam, ani nie sprzedaje.
Marcin335
09-08-2004, 10:45
to po co zbierasz ??
ja bede opylal bo nie ma sensu. :berserk: :miecz: 8o
A ja ten artykuł z treningiem już widziałem kiedys na tibianews.com ale teraz mi ta strona niedziała niewiem czemu
Nie działa ci, ponieważ ta strona to nie tibianews.com tylko tibianews.net i po sprawie :p Strona jest ciekawa i ma wiele fajnych artykułów
Re: Marcin335
Zbieram, bo jak mam kupe kasy, to po co mi kolejne 5k?! Może kiedyś zabraknie mi kasy to je sprzedam, albo jak się pojawi jakiś znajomy na MAIN to mu prezent zrobie. Po co mam sprzedawać? Sprzedawać to mogę bronie z loota, albo moje runy ;)
Wchodzimy na http://mysite.verizon.net/vze7p87m/ i w MENU wybieramy "Skill Advances" I tam mamy kalkulator do skilli...A wlasciwie minimalny czas w jaki awansujemy...
TO TRWA STRASZNIE DLUGO I TO SIE STAJE MENCZACE X(
TRENING POCHLANIA MI WIELE CZASU KTOREGO NIEMAM
Dlatego zaczynam grac magiem :)
@FURY: Zauważ, że magiem będziesz też czasem musiał stać całymi godzinami i robić runy i ćwiczyć mlev. Będzie to pochłaniało też mnóstwo czasu... Zastanów się czy na pewno chcesz się przerzucać :)
hmm dziś chyba przestałem wierzyć w ten artykuł na tibianews.net ....
tam piszą, że do awansu w shieldingu liczą się tylko chmurki... ale nie napisali że liczą się blood hity.. a dzisiaj około godziny 13.20 :P dostając od Dwarf Soldiera z bolta za 13... i zobaczyłem taki oto napis "13.20 You advanced in shielding." .... czy ktoś potrafi mi to racjonalnie wytłumaczyć ?? :)
/edit
okej przepraszam bardzo za tego posta :P w chwili dodania go przypomniałem sobie, że Soldiery mogą uderzyć na raz z bolta i "ręcznie" jeśli stoją obok nas i prawdopodobnie z bolta dostalem za 13 a "ręcznie" trafił w tarczę (chmurka) :P a więc cofam to co napisałem na początku tego posta i jeszcze raz przepraszam :)
Zaczęliśmy od podstaw, grając postaciami od nowa używając losowej umiejętności walki w zwarciu oraz nie używając tarczy. Testowaliśmy także postacie bez klasy w zakresie awansu w skillach (za wyjątkiem mlvlu). Taka postać okazała się sorcererem. Oznacza to że trening na Rookgardzie jest bezsesnsowny z tego powodu iż sorcererzy awansują najwolniej ze wszystkich klas.
Nie rozumiem, jak to trening na rook jest bezsensowny skoro sorc awansuje najwolniej?
re up: jak chcesz byc magiem to w sumie nie "niby" jest sens trenowac na rooku... tylko po co?cale wieki ci zejdzie zeby sie wyskillowac do 20... i level tez bedziesz mial wiekszy raczej wtedy... a jak na 9lvl bedziesz chcial wyjsc na maina to w sumie lepiej bys wyszedl jak bys ubil swojego sorca... i spadl do 8lvl, chyba ze uwazasz ze strata 25 many to nie tak duzo...
Na temat skili to ja sie niewypowiadam, nie kwestionuje tego co i jak bo i tak powstana nowe opinie w tym zakresie!! poprostu jesli macie problemy z pojeciem jak sie skiluje:p to zaluzcie Maga, Druta, badz ewentualnie Palla ale tam czeba shielda troche szkolic:), a tak to pierwsze 2 chary wymienione skili niemusza trenic, a pall ma lajtowy trein skila distancu poprostu od ilosci :)
Jeszcze inaczej jak juz chce wam sie na chama skilowac a niewiecie jescze dokonca jak to se po trencie fishinga przyjemna sprawa:ppp
Pierwsza opinia to sie niedziwic za zle zdania :))))
cześć witam wszystkich bardzo gorąco!!! :] bardzi podoba ma sie forum tibia i system vb3 jeestem pod wrażeniem!
Warmendes
16-10-2004, 06:26
Czy Na 19 Lvl Dobre Sa Skille 52/48 Powiedzcie Bo Czy Nadal Trenowac Czy Na Chwile Dac Sobie Spokoj! :(
Zgodnie z artykułem awans na 11 lvl powiedzmy w mieczu osiąga sie po 50 uderzeniach i teraz:
1. Rycerz 2.Postać na rooku
11lvl 50 --- 50
12lvl 55 --- 100
13lvl 61 --- 200
14lvl 67 --- 400
15lvl 74 --- 800
wyliczyłem ile trzeba uderzeń na kolejne awanse zakładając że rycerz na awans potrzebuje 110% a postać bez klasy 200%.
I teraz kluczowe pytanie czy po wyjściu z rooka i wybierając rycerza i mając 15 lvl w mieczu zdobyty na rooku czy 16 level wskoczy nam po 880 uderzeniach( 800 +10%) czy po 82 uderzeniach (74 +10 %).
Bo jeżeli zachodzi pierwszy przypadek to paradoksalnie na rooku trzeba wybierać inną broń niż pożniej mamy zamiar walczyć (nie dotyczy magów bo oni awansują tak samo na rooku i na mainie).
Może ktoś wyjaśni tą sprawę.
pomóżcie mi!jak włączam tibie nie widze tej babki tylko rozmazany ekran a jak już sie zaloguje to widze tylkonicki osób i interfejs bo reszta jest rozmazana!!!!!co mam zrobić?! pomóżcie!! ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
A gdy uderzaja cie potworki to musze stracic przynajmiej 1 hp na 30 uderzen ?? tam chyba pisalo ale nie pamietam ;d
Master Zolwik
22-10-2004, 13:24
Sam kiedyś uważałem by ci podskakiwał skil coś musi Cie trafiać.Sam też tak dobierałem treningi.Ale ostatnio przeczytałem na tibinews wszystko na ten temat i okazuje się że :Wcale nie musisz tracić hp podczas treningu liczą się i gwiazdki i chmurki to może wam się przydać jeżeli trenicie z ghulem.
Ja osobiście zawsze trenuje z ludźmi i wydaje mi sie to za najlepszy sposób znajdź sobie partnera z podobnymi skilami weźcie wooden shielda + club,sickle,knife<w zależności w jakim ćwiczycie> i oczywiście najlepiej rat
P.S. Do shieldinga liczą się uderzenia max. 2 postaci więc nie ma sensu brać więcej ,gdyż to nic nie zmienia.Jeżeli chodzi o atak musicie trafiać najlepiej wziąść wyżej wymienione bronie i tym atakować albo w ghula albo w człowieka
Ehhh dopiero zobaczyłem że wszystko masz napisane w temacie wszystko o treningu poświęć temu 5 minutek i wszystko będziesz wiedział
Sir Zalfik
13-11-2004, 09:31
dobra! to ja mam pytanie tak dla pewnosci!
trening palka na shielding:
wystarcza dwa potwory, licza sie chmurki gwiazdki i krew! zeby wszystko bylo zaliczone co 30 otrzymanych chmurek musze zadac krew potworowi inaczej licznik sie blokuje! czy moge ta krew zadawac piescia? bo wtedy moge trenowac z wilkami i piescia na full defie zabieram mu 2-3 hp! czy w ten sposob bedzie mi sie trenowal shielding?
Tak, mozesz trafiać go pięścią.
jak nie potrzebuje kalkulatorw skli trenuje 2 h dziennie od dzisiaj i sklie same beda wpadac
8lvl knight sklie bieda dopiero dzis z roka wyszedlem :Pale trenuje :P
2) - wiąże się z tym co up - na początku można nie wyciągnąć z wody ani jednej ryby, a fishing i tak wzrośnie - i tak przez kilka conajmniej skilli. Potem jednak wyciagniete ryby maja znaczenie :]
(dwoma charami mam po 66 fishinga, zdobyte totalnie bez makro)
chyba narazie tyle - a swoją drogą - bardzo ciekawe posty :] sporo nowych rzeczy się dowiedziałem :]
A co to te makro jeśli można wiedzieć??
Przyspiesza rosniecie skilli??
Macro jest to zwykły program, który możesz używać do zaplanowanych akcji na komputerze, np ruchów myszką w określony sposób, pisania czegoś itp. Przez niektórych używany w Tibii do automatycznego łowienia ryb, treningu, podnoszenia włóczni palkiem, robienia runów itp. Oczywiście, zastosowanie macro jest dużo szersze i nie ogranicza się tylko do Tibii.
Używanie tego programu w grze jest zabronione!!!
LoL Jak ludzik może sprawdzić jak uzyskać skillee :confused:
Przecież w nowej wersjiiii tibii są paski i se widać ile se potrzebujesz do nastepnego skillka :evul:
POZDRO TIBIJCZYCY \,,/ :evul: \,,/
1. shilding:
według mnie najlepiej jak ci się same chmurki pokazują (chmurki-obroniłeś się tarczą, iskry-dostałeś ale twoja zbroja przejeła uderzenie, a blood hity sami wiecie).
2. axe/club/sword u knighta:
raz na jakiś czas trzeba zadawać blood hity i co do tego się musze zgodzić a jeśli zamiast blood hita to bedzie iskra tak na moje oko to też się bedzie liczyć.
A teraz broń 2 ręczna: bo według mnie (sam to zauwarzyłem) to jak masz broń 2 ręczna to skile liczy się tak jak u pala ! blood hity i iskry liczone są za 2 a chmurki za 1
takie jest moje zdanie na podstawie obserwacji, a jeśli się myle to nie miejcie mi tego za złe. Pozatym teraz są te skill bary więc bedzie można to łatwo spr. !
YoSHi_DRaGGy
19-12-2004, 23:07
powiedzcie czy ja dobrze czaje:
Używając strzał/boltów w treningu uzyskam lepsze rezultaty niż w przypadku użycia spearów i tym podobnych narzędzi??
@up: według artykułu na tibianews.net, tak.
Zauwazylem, ze o ile zeby szild rosl trzeba trafiac co 30 hitow o tyle w przypadku sword i prawdopodobnie axe i clubow wystarczy trafiac co 60 hitow
Jestem knightem i gdy trenuje na 3 dwarfach to wydaje mi sie ze shielding szybciej rosnie, ale to tylko moje spostrzezenia. Sword zawsze z ta sama predkoscia aktualnie srednio 1 skill na dwa dni treningu (~12godzin treningu dziennie)
Czyli według tej teorii trenując skille knightem na rooku, potem wolniej rosną na mainie.Czy dobrze myśle ? Bo na roku skille rosną co 200% czyli jak wyjdziesz na maina z 15 skillem to dłużej będziesz nabijał 16 niż jakbyś ćwiczył od 10 poziomu na mainie.
Czy mam rację?
Pan Otylia
19-02-2005, 17:31
Czy mógł by ktos napisać jak najszybciej Skillsować, na czym, jaką broniom i czy skilować z potworem czy czlowieiem :/ 8o
Dwimenor
19-02-2005, 17:37
http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=7102&highlight=trenowa%E6
oraz przeczytaj temat w którym zadałeś pytanie.
Wszystko ładnie, pięknie (chociaz pierwszy post mozna by napisać dwa razy przejrzyściej) ale jestem w tej chwili na rooku i shielding mi rosnie dwa razy szybciej niz club fighting ( a raczej club rosnie dwa razy wolniej) : mimo tego ze mam non stop full offense, trafiam conajmniej co drugi cios, ponad połowa ciosów mobów wchodzi na zbroje... coś nie halo =]
Kiedys na tibia pl widzialem takie cos:
Byly sobie skile od chyba 45 w gore i na kazdy skil bylo pokazane ile trzeba godzin spedziec.
Wiecie moze gdzie to jest??
Mana NIE JEST liczona w paczkach po 20. Dowód - Proszę :
Paladyn - mlvl 1 co 1 użycie zaklęcia Exura dostaje 5% na skillbarze. Natomiast po użyciu Utevo Lux dostaje tylko 3%. Więc teoria liczenia many w paczkach po 20 jest BŁĘDNA.
@Kuboss - Niestety - pomyłka. I axe i club i sword wymagają bloodhit-a co 30 ciosów.
@Lukio - Sprawdzilem nawet na 4 - Nic, tylko życie tracisz.
@Dragono - Masz rację.
@Pan Otylia - "szukaj"
@Nazxul - eeee...biją cie dwa potwory??
Moja teoria opiera sie na wiedzy i doswiadczeniu !
Knight jeżeli ma stałego partnera z podobnymi skilami to powinni obaj trenować :najslabsza broń,wooden shield i balance fighting
Jeżeli ktoś woli trenować z potworkami to radze:
Małe levele na dwarfach i wtedy full eq bron oraz rodzaj ataku tak abysmy zadawali obrażenia
Wieksze lv polecam minotaury najslabsza brón i full eq na siebie i wtedy full def
Pamietajcie skile do ataku rosną tylko wtedy gdy zadajemy obrażenia mniej więcej 4-5 "blood hitów" na minute.A shielding aby cie biły minimum 2 osobniki.
Sam mam 50 knighta ze skilami 90/91 to wiem !
Moja rada to używania broni: axe lub swordy cluby spalcie !!
Hooligans-91
08-05-2005, 19:03
Oj bizi bizi piczo :D
hahah 91/90 ;P
Mimo-vader
08-05-2005, 19:05
Na non pvp może poskytkować tylko 2 opcja ;) Jeśli masz na 50 lv skille 91/91 znaczy że albo ta postac ma ze 2 lata, albo jesteś maniakiem :p
Jak na poradnik za krótki, a nawet jeśli jest już taki. Mimo to miałeś racje :D
A masz może doświadczenie w awansie w distance figthting ?
hehe z dystem nie mam doswiadczenia ale ładne hity w nie wchodzą
niewiem co wy tu kombinujecie w przypadku knighta wala cie 2 osoby/potworki ty walisz kogos najslabsza bronia byle by blood hitowac minimum 2x na minute i szybciej sie nie da -.-. Pozdro
Lord Ypciu
26-05-2005, 19:34
Ekstra. Duzo rzeczy sie tu dowiedziaem. Wyrazam podziw dla ciebie i tych ktorzy ci pomagali. Zeby to wszystko udowodnic trzeba bylo sie bardzo duzo napracowac. pozdro :]
Baleroon
26-05-2005, 21:15
Mam knighta na nonpvp.Znam wiele teorii na temat skillowania, ale nie wiem która z nich jest najlepsza plx pomóżcie. Mam 20lv skille 54 sword fighting i 53 shielda moje eq:warrior helmet,knight armor,tower shield,scarf,leather boots,fs,plate legs. Jak mam trenić z całym eQ i wooden shield i sword,a moze bez eq lub z tower shield. Już nie wiem..poratujcie :confused:
UP
Ty człowieku chyba sobie żartujesz? Czy ty nie wiesz, że za takie coś jest ban?*
*) Niepotrzebne skreślić
No właśnie. Bo nie gram zbyt długo, ale czy to nie cheatowanie??
:D
spoko ciekawe bardzo hmm :evul:
To pytanie jest kierowane do doświadczonych palladynów:
Czy warto chodzić ze spearami po rooku?
NIE! NIE! I jeszcze raz NIE! Na rooku skille wolniej rosna a co za tym idzie mniej razy trafiasz spearami co tylko przedluza twoj pobyt na Rooku, co racej przyjemne nie jest.
Jagoodek
19-06-2005, 21:07
mam knighta na 13 lvl trenuje zawziecie skille. Czy dla knighta z takim levelem skile 50/50 są dobre? Prosze o odpowiedz knightow, ktorzy sie znaja na swoim fachu. Najlepiej elite knight :D
Rabin Nogra
22-06-2005, 09:06
jak ściągnąć starą tibie
:D B) ;) :) :p :] 8o :cup: :confused: X( :evul: ;( :baby: :cup:
Loox looz_paladynos
22-06-2005, 20:53
Jak duże spada skilii po dedzie? np na 10lvl. (nie wiem bo nigdy deda nie mialem... B) )
jak ściągnąć starą tibie
:D B) ;) :) :p :] 8o :cup: :confused: X( :evul: ;( :baby: :cup:
idz stan w kącie przemysl to co napisales i w jakim temacie, potem wroc i ladnie przepros
Valan Galjourit
07-07-2005, 20:07
mam knighta na 13 lvl trenuje zawziecie skille. Czy dla knighta z takim levelem skile 50/50 są dobre? Prosze o odpowiedz knightow, ktorzy sie znaja na swoim fachu. Najlepiej elite knight :D
Radze ci poskillować do 60 wtedy bedą przyzwoite.
Valan Galjourit
07-07-2005, 20:09
jak ściągnąć starą tibie
:D B) ;) :) :p :] 8o :cup: :confused: X( :evul: ;( :baby: :cup:
Ignora za to powinineś dostać!!!
czas na potrzebne skille meele w WorD:
http://rapidshare.de/files/2877437/tibia_skill.doc.html (http://rapidshare.de/files/2877437/tibia_skill.doc.html)
===== o lol, sorki, ale długa nieobecność na 4ach troszq mnie zmyliła ^.-
@Rabin Nogra
~www.tibia.pl (http://www.tibia.pl/) => download => stare wersje => wersja X
@do reszty: zauważcie ze już te komentarze nie są śmieszne... grow up plxor? -_-
elendilek
12-07-2005, 11:22
heh cytat I:
Oxygane:
5 Publikacje Ricochet, wykonał kalkulator skilli ,Skill Oracle,
bazujący na naszych formułach. Jako że nie mamy strony internetowej,
opublikujemy go na stronie domowej Ricocheta oraz na WoT
najszybciej jak to będzie możłiwe.
cytat II:
Dracono:
Czyli według tej teorii trenując skille knightem na rooku,
potem wolniej rosną na mainie.Czy dobrze myśle ? Bo na roku skille
rosną co 200% czyli jak wyjdziesz na maina z 15 skillem to dłużej
będziesz nabijał 16 niż jakbyś ćwiczył od 10 poziomu na mainie.
z tego wynika ze ow kalkulator tez jest bledny xD khe khe, przeciez
on nie uwzglednia na jakich skilach postac wyszla z rookgardu, co nie ?8o
No... jesli chodzi o atk, to jeszcze mozna bylo na rooku trenic inna bron niz
potem na mainie ale z def'em juz sie tak nie da (chyba ze, ze spearami :evul: )
i jesce jedno:
Oxygane:
Co w przyszłości:
- Następną rzeczą za jaką się weźmiemy to:
właściwy kalkulator obrażeń dla broni. Zaczęliśmy już to robić i odkryliśmy
parę ciekawych rzeczy, jednakże te ciekawe rzeczy wstrzymują nas przed
skończeniem go szybko.
- Zkompletowanie listy pt. jak dużo arm mają potwory. Np. Smok ma arm
równego 24.
- Opublikowanie sekretów jak do cholery działa ten arm? Skończenie listy
obrażeń/leczenia dla wszystkich run oraz zaklęć włączając w to które
zaklęcie może być częściowo zredukowane przez arma.
- nie wie ktos czy owe opracowania juz sie ukazaly ???
Ano z tego to wzgledu, ze zawarte sa tam sformulowania:
"sprawdzilismy"
"obliczylismy"
"wyciagnelismy wnioski"
itd
Otoz wiekszosc z "rewelacji" tam opublikowanych (nawet dist, choc tego nigdy nie testowalem, aczkolwiek kilka dyskusji przeprowadzilem z palkami) jest powszechnie znanych od paru lat ... i do tego w wiekszosci blednych!
Co prawda nie gralem od 2 lat, a aktywnie nawet od 3, ale pamietam wiele spekulacji na te tematy, sam obliczenia o eksperymenta przeprowadzalem.
Za przyklad podam chocby i awans w maglvl - teoria o 1.1*poprzedni_lvl sprawdzana byla przeze mnie w latach 2001-2003 i im dalej w las, tym znacznie wieksze roznice sie pojawialy (sprawdzalem to w ilosci plecakow SD many do wypalenia, ilosc plecakow ktore wypalalem byla wieksza od teoretycznej).
Do tego:
To zaklęcie potrzebuje 30 pkt. many. Odkryliśmy że używając exevo pan potrzebujesz spalić 600 pkt. many aby awansować na 1 mlvl. (rzucasz je 20 razy). To dowodzi teorii że mana jest licza w paczkach po 20.
To dowodzi jedynie, ze nie byla liczona dokladnie mana spalana, a inaczej. Z danych podanych rownie dobrze mozna wyciagnac wniosek, ze policzona byla jedynie liczba rzuconych czarow (niezaleznie od ilosci many). Tu powinny byc wykonane dodatkowe testy.
Nastepnie skille w melee - tutaj takze powinny zostac dodatkowe testy. Chocby po to, zeby okreslic w jaki sposob jest spelniony warunek "przynajmniej jedno z 30 uderzeń zadaje obrażenia". Dlaczego? Mozliwosci jest kilka, m.in.:
- jesli krew bedzie, to nastepne 30 uderzen zostanie zliczonych (licznik resetowany po kazdej krwii)
- jesli krew sie pojawila, to ostatnie 30 uderzen zostalo zliczonych (licznik resetowany po dojsciu do 30 lub krwii)
Rewelacje dotyczace trenowania shield, dzialania armor, def., gwiazdek, chmurek itd... nie sa rewelacjami co najmniej od 2001 roku =)
Nierzetelny artykul. Miarodajny mniej wiecej jak istniejacy onegdaj SD calculator (byc moze dalej obowiazuje, bo widzialem takie nazwy w dzialach download kilku stron), ktoremu juz w 2002 udowodnilem zle kalkulacje opracowujac dokladny wzor na obrazenia z SD, UH, HMM, GFB i paru innych czarow.
re: Shyd
jeżeli spalasz manę robią po dwa "Adori Gran" HMM jest to traktowane jako spalenie 140 punktów many a nie jako spalenie 2*70.
Nie czytam calego tematu, jedynie po lebkach, wiec nie wiem, czy ktos juz na to udzielil odpowiedzi. Odpowiedz jest zas przeczaca. Z tego co wiem, zostalo to juz sprawdzone, przez kogo - nie pomne. Mana z dwoch runow liczona jest sekwencyjnie (po kolei).
Rambo Bambo
24-07-2005, 21:05
Czyli z tego co zrozumiałem to drut awansuje w skillach troche szybciej od soraca? Coś tam z procentami tak pisało... :baby:
Praktycznie, to wielkiej roznicy nie widac, ale jednak tak, troszke szybciej...
DonMatti
09-08-2005, 12:44
Witam wsyztskich forumowiczów....
pisze z wielką prosba aby mi ktos powiedzial czyjak na 17lvl skille 54/50 są odpowiednie ( przepraszam jezeli byly takie posty nieczytalem ) Bardzo prosze o odpowiedz gdyz słyszałem ich juz wiele a tutaj dostane najpewniejszą
Pozdrawiam Fanga
Cos mi tu niepasuje...
Przyjmijmy ze sorc bije lvl do 15lvl, wiadomo ze od tego lvl mozna juz robic runy sd ktore pochlaniaja 240 many za jedna sztuke. Gdyby taki sorc nie spalil ani 1 many na dojscie do 1 mlvl'u, a zamiast tego bil tylko lvl do 15 i wtedy zrobilby 1 rune sd to poszla by mu ponad 50% mlvl? Czy tez liczyly by sie "ilości" rzuconego czaru?
Odkryliśmy że na pierwszy mlvl potrzeba spalić 400 many dla każdej klasy używając utevo lux (20 razy rzucono czar światło). Później sprawdziliśmy jak awansuje się na 1 mlvl używając innego zaklęcia tworzenie jedzenia (exevo pan). To zaklęcie potrzebuje 30 pkt. many. Odkryliśmy że używając exevo pan potrzebujesz spalić 600 pkt. many aby awansować na 1 mlvl. (rzucasz je 20 razy). To dowodzi teorii że mana jest licza w paczkach po 20.
Gdyby to bylo tak jak ten pan powiedzial to Sorc mialby truuuuuuuuuuuuuuuudne zycie X(
@up
zeby zrobic rune sd trzeba miec bodajze 25 mlvl
ajj no fakt zapomnialem o 25mlvl:P ale przypuscmy ze sd jest od 0 mlvl i wymagany na zrobienie jest potrzebny 15 lvl to chyba jasne ze sorc mialby wtedy przesrane X(
Adamus Ustaszevskov
17-09-2005, 10:47
Sorry że właśnie tu pisze ale na innych poradnikach nic nie było o chakowaniu.
A więc kupiłem pacca gralem przez tydzień i coś się skopalo zchakowali mnie
wie ktoś co zrobić aby przywrócić mi konto jak sie loguje to mi psze że passy są nie poprawne !!!POMOCY!!!
Slayer_Mati_Paladyn
23-09-2005, 11:54
Z tego co wiem to kaukulatorki na tej stronie sa podane według tych formuł...
www.chojrak.host.sk/tibia/index.php
Spoko nie ma trojanów anie innych pierduł... strona kolegi i nie chce mu sie jej już robić :D
Lol, nie ma trojana lecz jest DIaler
Quezacoatl
25-09-2005, 00:44
Dzisiaj na rooku (expiłem nową postacią) .Schodze do szkieletów podbiega do mnie jeden i dostałem dwie informacje...
xx:xx You lose 6 hitpoints due to an attack by a skeleton
i
xx:xx You advanced in shielding
Czy to znaczy że dostawanie hitów też treni shielding??? :confused:
Z tego co wszyscy twierdzą shielding sie nie treni przy dostawaniu hitów.
Kieras Trzeci Faza
25-09-2005, 11:29
Ale po co tyle gadać wiadomo że jak trenujesz z 2 rotami tak jak ja to robie z studet clubem albo zwyklym clubem to leca co 3 hity bloodhit a 3 chmurki wtedy skille ida wysmieniecie!Wystarczy Blood Hit! :evul: :cup:
No dobra, ale czy to wszystko zalezy od lvlu jaki mamy? tzn np: mamy 10 lvl i skille 30 i chcecmy awansowac na 31, tak samo mamy 15 lvl i skile 30 to kto szybiej awansuje na 31?
~Bartez~
01-10-2005, 16:21
1. Czy zeby rósł szielding knight musi dostawac obrazenia od potwora/czlowieka?
2. Jezeli kolega postawi mi ghoula/monka i ja go bede bil do krwi, i zluruje 2 potwory, to czy bedzie roznica w szybkosci rosniecia shieldinga z zaleznosci od tych dwuch potworów ? Np. 2 Raty lub 2 Rotwormy, czy w ktoryms z przypadków shielding bedzie rosł szybciej ? Plz help.
krystian_1992
05-10-2005, 23:15
Ilosc potworor mam roznice ale chyba czy to rotworm cie atakuje czy rat albo i demon skilla i tak samo rosnie chyba B)
Bardzo fajne.Chyba bede gral knightem :P
teletoobis
17-10-2005, 14:55
Ilosc potworor mam roznice ale chyba czy to rotworm cie atakuje czy rat albo i demon skilla i tak samo rosnie chyba B)
To Ci powiem że nie masz racji bo mozesz zablokowac max 2 hity. Przeczytaj poradnik Raynolda, tam jest dokładniej to opisane
dobrze jest walczyc fist fightingiem? czy jesli bede ten skill trenil knightem to bedzie tak samo rosnal jak inne skille? kto mnie uswiadomi jak z tym jest?
marcinos15
17-10-2005, 22:15
No to ja powiem jedno ... Moim zdaniem najlepszym potworem do trenowania skili jest dwarf ( Kazzardon ). :p
ludzie! tak dawno pisalem to pytanie, a nikt mi nie powiedzial jak to jest z tym fist fightingiem! pomozcie
thx ziom ze ci sie chcialo pisac bardzo mi pomogles :) dzieki jeszcze raz ! :P ok ide expic :) moim sorcerem :mag:
Quezacoatl
27-10-2005, 17:40
@Matbla
Fist fighting jest jak każdy inny skill, rośnie tak samo jak inne.
Ale trening fista knightem to strata czasu, chyba że masz go za dużo ;)
Walczy się bronią więc fist sie nie przydaje np: z fistem 50 walniesz za tyle co daggerem na 30 swordzie...
@Teletobis
O ile wiem to ilość stworków liczy się do shieldinga ale nie chodzi tu tylko o 1 czy 2 bo mimo że nie możesz blokować więcej uderzeń niż 2 to skill szybciej rośnie. A więc czym więcej tym lepiej. :D
@~Bartez~
1 nie. Każdy atak na ciebie zwiększa twój shielding (chyba że blokada działa)
nie ważne czy atakuje człowiek czy stworek.
2 każdy atak to atak nie ważne kto cie atakuje skill rośnie tak samo.
Dabek the pall pila
27-10-2005, 21:50
Dobry poradnik dziekówa
Mam pytanko, jeśli skiluje na sloider dwarfie to skile rosnom szybciej niż na zwyklym dwarfie ???
Gdzie knight moglby se poskilowac??Skile 24/22 na co moglbym isc zeby skilowac ale nie zabija potworow i zeby one mnie nie zabily.??
mistrz of sword
31-10-2005, 07:46
Według mnie (i mojego kumpla) zrobiłem ranking najlepszych potworów oto on:
pierwsze miejsce : Rotworm :cup:
drugie : Dwarf :)
a na szarym końcu ;( coś dla paladynów :lucznik: : Goul.
Uwaga!!!To ranking potworów do trenowania!!
Pozdrawiam ekipe forum tibia.pl:flaga_pl:
Elo all
Mój sposób na dobrego knighta to taki : ...
1.Kiedy wyszedłem z rookgardu i zostałem knightem odrazu biorę się za skilowanie robie skile po 50 minimum ( jeśli ktoś jest napaleniec to może robić lepsze).
2.Kiedy skończe robić skile po 50 zabieram się do expienia robie 20lvl kiedy zrobie 20lvl MUSZĘ mieć 4mlvl by móc używać uh , robie skile na 20lvl po 60.
3. Kiedy skończe robieć skile po 60 na 20lvl znów zabieram się za expienie robie 30lvl na 30lvl skile po 70 i znów expie do 60lvl a na 60lvl musza być skile po 85min.
Według mnie żeby mieć dobrego knighta trzeba zrobić tak jak jest napisane /\
aha pozdro dla hendrego kornela garego nievila itp. (Mythera).
Kuczek133
05-11-2005, 15:23
Witajcie!
Mam lvl 21, skile 65/64. EQ: Crusader Helmet, Crown Armor, P-Legs, Skull Staff, Tower Shield, BOH ! W tym rzecz, że dokładnie nie wiem gdzie expić, nie mam pacca, ale zamierzam kupić w środę :). Proszę pomóżcie mi, jak na razie chodzę z kolegą na dragi. Oczywiście, że nie hordę, ale jednego. Mogę rozwalić trzy cyce na raz. Best hit 134. Best solo... tu nic ciekawego do pisana... Mino Mage, Mino Guard, Cyce... i w dwójkę drag.
yo5, pytanko do kogos kto blokował juz Black Knighta< i mu to wyszło:P > Czy na skillach 76/75 blokne go bez problemu?
czy zeby skill w fightingu rosl trzeba bic do krwi (blood hit) ?
bo czytalem ze za uderzenia "chmurki" tez skill leci. prawda to czy nie ?
oczywiscie wiem ze co 30 uderzen trzeba do krwi
prosze o odpowiedz
u mnie jak np. musze walić daramian mace żeby hity leciały . A jak wale macą i hit jest sparowany to skill rośnie ale wolniej .
Marcelinho
17-12-2005, 23:41
Bardzo fajny i bardzo ważny artykuł. Dziękuję autorom:D
Diamonic
02-01-2006, 20:11
Ano, aartykuł b. dobry :) tylko pogratulować :)
Skąd można wziąć skill calculator? :)
Jess Dran
05-01-2006, 16:04
Ten temat jest znakomity...
Dużo mi pomógł :)
Myślę, że po przeczytaniu tego jak na mój lvl to skile mam dobre, teraz skiluje cały czas :) :) :). To by było na tyle. C ya
galus taja
27-01-2006, 10:39
Najlepiej Jest Skillowac I Mniec Wszystko W Dupie ...!:d
Patryczeqq
28-01-2006, 11:37
Witam. mam problem, poniewaz wlasnie zaczalem grac knightem, wyszlem na maina i cwicze skile. mam dopiero 24/24 i strasznie wolne one ida!!! czy jest to mozliwe ze wolniej mi ida skile? aha, ide w cluby, prosze powiedzcie jakiego mam cluba uzyc i trybu aby wydajniej trenowac, ps. trenuje na trolach w ab. prosze o odpowiedz!
Kaper2005
04-02-2006, 21:36
Mam pytanko...
Od czego zalezy szybkosc nabijania skill?
Czy zalezy od levelu postaci, czy od wysokosci danego skilla???
Bardzo prosze o szybka odpowiedz.
Bart Knight
05-02-2006, 16:16
Help Me !!!!
Otóż mam knighta na 17 lvlu, ze skillami 55/55. Teraz jeden skill wchodzi mi w 3 godziny !!!!!! Czemu tak długo??? dodam że walę dwarfy na balance z sickle:]
Tomeczek999
05-02-2006, 19:19
Czyli zeby zybko skille szł y pallem to trzeba miec zolte promienie albo trafiac??
Dij'Ihsus
17-02-2006, 10:45
no wiec chcialem wam troche pomoc i obliczyc ile pall powinien trenic od 10-80 dista. wiec :
0-20=15 minut,25 spirek
20-30=1,15h,50 spirek
30-40=3h,130 spirek
41-50=4,5h,250 spirek
51-60=7h, 420 spirek
61-70=12h, 800 spirek
70-71=3h, 200 spirek
71-72=3.5h 230 spirek
72-73=4h 270 spirek
73-74=4.5h 310 spirek
74-75=5h 340 spirek
75-76=5.5h 360 spirek
76-77=6h 400 spirek
77-78-6.5h 450 spirek
78-79=7h 500 spirek
79-80=8h 570 spirek
71-80=36-40h, 3000 spirek +,-
100 spirs starczy na od 75 do 90 mniut bezwzglednego treningu
testowalem to na swojej postaci i zapisywalem w notatniku stracilem na to 7 dni -.- kazdy dzien po 12h+ treningu wiec prosze o docenienie, chcialem to napsaic w poradnikach ale nie moge nowego tematu-nieweim czemu
moga sie nie zgadzacz czesciowo-jednak nieznacznie
By Ihsus~
Perek Knight-Honera
21-02-2006, 11:38
Dzięki, bardzo ciekawa :) Ale tak sie zastanawiam... czym najlepiej skilować? Ja skiluje knife i woodenshield i full def.!!! Czy to dobre rozwiazanie?
--------------------------------------------------------------------------
Prosze o odpowiedzi :)
Sir Fajrant
16-03-2006, 16:56
co zrobic zeby szybciej rosl shilding trenie z czlowiekiem i 1 ratem ale wolno idzie uzywam wooden shilda i full def co zrobic?????:(
Sir-Hatton
18-03-2006, 17:49
Im czesciej bloodhity sie zadaje tym szybciej rosna skile ^^.I to tyle.A co do mlv to po update sie to zmienilo i ktos powinien to w tym temacie zmienic.
Gdyby tak bylo to rozdzka nie trenowalaby mlv :) A co do shielding to niewazne czy cos nas trafia czy tez nie.Wazne zebysmy otrzymywali ciosy.
Najszybsze metody treningu:
Dla 8 lv najlepiej pojsc na roty oczywiscie,jezeli nam nie zadaja duzych obrazen.Powinnismy od razu po wyjsciu z rookgaard trenowac do 60/60 i 4 mlv.Nastepnie udac sie na soldki czy ghoule czy co tam chcecie,wbic ~20 lv.
Potem skilowac na slimach do 70.I znowu gdzies expic.Mozna do 40 lv tak poexpic spokojnie.A potem to skilowac najlepiej na 2 ghoulach(jak jeden sie konczy to bije drugiego) lub 2 monkach.Monki proponuje nie bic przed 80 skila,bo maja dobrego defa.Na monkach mozna dlugo trenowac,ale 100+
knighci mysle,ze moga trenowac na sobie bo nawet jak czesto beda zadawac bloody to teraz tak szybko mana rosnie,ze i tak full hp beda mieli(exura).
Na monku jak skilujemy to monka bija 2 potworki(niewazne czemu),a nas 3
(niewazne czemu).My atakujemy monka z najgorszej broni na full atk.
Dodatkowo moj kolega,ktory mial skile naprawde wysokie zauwazyl pewna zaleznosc.Mianowicie przy trenowaniu na monku,gdy stal w bezruchu ponad godzine,skile szly jak szalone,bo bloodowal non-stop po 1,2 i 3.
Tyle ze metoda mojego kolegi moze sie nie sprawdzic,bo nie mozna rzucac czarow.Ale dla high lv,dla ktorych mlv moze sie nie liczyc(wszystkie czary oprocz magic wall,ktory jest prawie nieosiagalny,a sie nie przydaje bardzo),
to moze byc dobra metoda treningu.
Pozdro,
SH
Trenowałem ostatnio dista palladynem. Miałem 10 kamieni. teoretycznie powinienem wszystkimi rzucić 3 razy (3x10=30) i potem zadać blood hit. niestety po rzuceniu 12 kamieni skil przestał rosnąć. Zadałem blood hita (mieczem i znowu przeszłem na kamienie) i skile znowu zaczęły rosnąć. Przyjżałem się temu bliżej i wyszło mi że licznik hit i shield nie są rozdzielne tylko są podłączone pod jeden licznik (są 2 ale zarządzane przez 1) i liczą się rzuty (dist) i chmurki zadawane przez stworka (shielding) Czyli zaliczyło mi 12 rzutów i 18 obron tarczą. A więc do równomiernego treningu (broń i def) trzeba zaliczyć blood'a co 15 hitów. A i jeszcze jedno. Nie wydaje mi się aby skilowanie na rook miało wpływ na skilowanie na main.
Nie wiem czy wam się spodoba mój pomysł. Nie wiem też czy już ktoś czegoś takiego nie zrobił, Chciałem poprostu to co tu napisaliście złożyć w jedno i zrobić z tego program o rozszerzeniu *****
Napiszcie co o tym sądzicie
a ja zaczynam prace
Jak narazie zrobiłem Wersje Beta
http://rapidshare.de/files/16132368/Kalkulator_Skilli***********
tu Wszystkie komentarze itp. żeby nie zaśmiecać
http://forum.tibia.pl/showthread.php?p=739672#post739672
Piotrek Marycha
02-05-2006, 00:58
Brawo Dj'Ishus gj!! byl juz temat o cenie spearów potzrebnych do zrobienia danego skila, moze by połączyc te dwa poradniki(??) i zrobic jeden pt. All about skilowanie palem xD
PS: naprawde zes odwalil kawal roboty ciezkiej:p
PSS: ty w 7 dni zrobiles 80 dista ????? a ja myslalem ze jestem dobry bo 5 dni zrobilem niecale 55 xD haha
krzysiek1992
02-05-2006, 20:42
hmm... mam tylko jedno pytanie na czym jest najlepiej i najszybciej skillc mając Knighta na 25 lvl i 3 mvl i skillach 52/47 i czyum oczywiscie i w jaki sposob czy na ful obrona/balance/ful atack:cup: prosze pisac na gg 5249250
Michalk88
03-05-2006, 14:41
Na czym mam skillowac ze skillami 46/46 2 mlv?? jaka bronia obuchowa czy wybrac full atak balance czy full def
Na czym expic ?? fast ;p
Piotrek Marycha
16-05-2006, 16:20
@ krzysiek dwarfy najlepiej, moga byc jeszcze wild warriory
@Michalk doskiluj 50/50 i mozesz z dragon hammerem na soldy isc, albo jak nie masz kasy an d hama to zrob 55/55 i z c mace idz
Elder Zakamada
17-05-2006, 19:03
co oznacza w równaniu ten znka"^" bo jakoś licze licze i nic mi nie wylaźi:(
Witam
Mam skile 77/73 i mam pytanko ile czasu zajmnie mi skilowanie na slimach zeby miec skile 80/80 lub 80/75+B)
Mam postac knighta, lvl 16 skille 49/47 eq. K armor, P legs, Drag. Hammer i Shield, Warior Helmet. Aktualnie skilluje na dwartach i rotach. Macie jakies inne propozycje bardziej korzystne dla szybszego rozwoju mojej postaci ??, Chodzimi również o podanie gdzie skillowac jak dobiej do 55/55 itd itd :).
PS Okolice Kazz.. Thais, raczej nie dalej.
Witam
Mam skile 77/73 i mam pytanko ile czasu zajmnie mi skilowanie na slimach zeby miec skile 80/80 lub 80/75+B)
http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=7102 tu masz całą tabelkę z czasem skilowania.
Mam postac knighta, lvl 16 skille 49/47 eq. K armor, P legs, Drag. Hammer i Shield, Warior Helmet. Aktualnie skilluje na dwartach i rotach. Macie jakies inne propozycje bardziej korzystne dla szybszego rozwoju mojej postaci ??, Chodzimi również o podanie gdzie skillowac jak dobiej do 55/55 itd itd .
PS Okolice Kazz.. Thais, raczej nie dalej.
Narazie potrenuj na rotach i dwarfach (kopalnie to dobre miejsce), a od skilli 60-65 możesz przenieść się na slima, chociaż wielu uważa, że dwarfy i tak lepsze są (zawsze jakiś exp i kasa podczas treningu)
W innym temacie niedostałem odpowiedzi to tu sprubuje B) Jak skiluje na defensive fighting (Oczywiscie z 2 potworkami) to shiedling dochodzi wciaz szybciej niz sword??:confused:
W innym temacie niedostałem odpowiedzi to tu sprubuje B) Jak skiluje na defensive fighting (Oczywiscie z 2 potworkami) to shiedling dochodzi wciaz szybciej niz sword??:confused:
Eh...zanim powiesz, że nie dostałeś odpowiedzi to przeczytaj całe posty, które są po niej... Mam na myśli to, że odpowiedziałem ci na to pytanie w tym temacie: http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=7102&page=38 , więc nie musisz spamować kolejnego topicu.
Sory Kaczmen ale odpowiedziec w tamtym poscie nie była taka jaka chcialem . Przyjzyj sie dobze moim obu pytaniom i zobaczysz rużnice.X(
...Sory...
Po 1. - Sorry.
...rużnice...
Po 2. - różnice
Jak skiluje na defensive fighting (Oczywiscie z 2 potworkami) to shiedling dochodzi wciaz szybciej niz sword??
Po 3. - Tak, przy trenowaniu na defence mode szybciej rośnie skill shieldingu. (generalnie chyba przy każdym treningu rośnie szybciej)
Dzieki za tem 3 punkt. Noi sorry za bledy :)
Dzieki za tem 3 punkt. Noi sorry za bledy :)
Dokładnie to samo do w pkt 3 napisałem w tamtym innym temacie, wiec nie wiem o co ci chodziło:p
Ziom'Aragorn
24-07-2006, 22:02
Ehh mi tak sobie pomogły te teorie ale poradnik wpożo
Witam... Mam pytanie...
Mam 10lvl
Knight
Skile: 48/44
Secura...
i teraz mam pytanie do was: Na czym teraz dobrze było by mi skillować?
Do jakich skill mam trenowac... (Ale to chyba odemne zalezy...jakie chce miec skile... hehe...
Prosze o odpowiedz i inne uwagi... z góry dziękuje... ;)
====
Wbic skile 50/50 czy jakos tak i expic do 15lvl? pzDr.
Witam... Mam pytanie...
Mam 10lvl
Knight
Skile: 48/44
Secura...
i teraz mam pytanie do was: Na czym teraz dobrze było by mi skillować?
Do jakich skill mam trenowac... (Ale to chyba odemne zalezy...jakie chce miec skile... hehe...
Prosze o odpowiedz i inne uwagi... z góry dziękuje... ;)
====
Wbic skile 50/50 czy jakos tak i expic do 15lvl? pzDr.
Trenuj na rotach, a lvl sam ci się będzie wbijał:] Proponowałbym skille 60/60 i 20 lvl potem...
ELLO mam pytanko czy warto skillować PALLem na roku ?? ;) :p
bo się zastanawiam
dużo czasu traci sie na skillowaniu palla na rooku :D
i jak myslicie lepiej grać pallem czy knightem ?? B)
bo mam dylemat :sword: czy :lucznik:
plz help :p
szkoda że nie da się jeździć na koniu :kon: :evul:
:cup: ale wypowiedź :D :blazen:
Suskiwak
09-08-2006, 03:22
ELLO mam pytanko czy warto skillować PALLem na roku ?? ;) :p
bo się zastanawiam
dużo czasu traci sie na skillowaniu palla na rooku :D
i jak myslicie lepiej grać pallem czy knightem ?? B)
bo mam dylemat :sword: czy :lucznik:
plz help :p
szkoda że nie da się jeździć na koniu :kon: :evul:
:cup: ale wypowiedź :D :blazen:
ddaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaddddddddddd
Slayer Shaphiree
11-08-2006, 08:48
TO TRWA STRASZNIE DLUGO I TO SIE STAJE MENCZACE X(
TRENING POCHLANIA MI WIELE CZASU KTOREGO NIEMAM
Dlatego zaczynam grac magiem :)
Nastepny noob . Ja nie mam nic do driudow i magow , ale wiele Noobow gdy juz poznaja profesje ida na latwizne , czyli sorcerrer . Robia tak bo im sie nie chce skillowac , ale ja wam cos powiem . Jesli vjest dwoch newbiech ( lub noobow ) i obaj maja 15 lvl , jeden jest knightem a drugi sorcem to knight bedzie bil roty na hita a taki msorc nie bo jego rozdzka wali tylko 30 . Ale najbardziej mnie wkurza w sorcach to ze jak knighcik sobie trenuje to socre umyslnie zabijaja mu potwory ( mowia ze cwicza mlev i nie wiedzieli ) .
WiElKiE NoObOsTwO !1!1!1!1
Mam takie pytanie dotyczące skili. Iż dużo knightów spotyka się z porblemami skilów. Chodzi konretnie o to że skile robią mu się takie 60/56. A ja mam takie pytanie. czy macie może jakąś metode żeby wyrównać ten shielding żeby były skile 60/60. :D
Slayer Shaphiree
16-08-2006, 22:00
Mam takie pytanie dotyczące skili. Iż dużo knightów spotyka się z porblemami skilów. Chodzi konretnie o to że skile robią mu się takie 60/56. A ja mam takie pytanie. czy macie może jakąś metode żeby wyrównać ten shielding żeby były skile 60/60. :D
Ja takich problemow niemam . Poprostu ciagle skilluj na zielonej tarczy . Albo mam lepszy pomysl . Skillujesz normalnie tylko ze nie atakuj zadnego potwora . Co 30sek. zaatakuj potwora i gdy wyspapi blood hit wylaczasz atakowanie i znow czekasz 30 sek.
Akhel Cimirus
19-08-2006, 09:16
Holender... czy ze skilami 62/60 mam szanse z zerkiem ??? albo z dragonem ??? bo cos nie bardzo mi sie wydaje... :( ;(
Fpitolony w sprawe
22-08-2006, 19:35
ciekawe jak na rooku mozna miec rowne skille? ^.^
A kiedy bedzie ta lista z armem potforkow?? Cholernie mnie to ciekawi ;p
master damian
29-08-2006, 09:01
:) no fajny ale dluuuuugiii:) ;)
B)
Ja od początku skillowania na rooku do teraz mam rowne skille. Mój sposób to bicie po 2 stworki w miejscu gdzie nikt się nie kręci i gdzie dosyć szybko się respią np. miejsce jest podzielone na 2 korytarze i gdy znajduję się w jednym i walczę z 2 potworami to gdy przejde do drugiego korytarza jest już tam następny stworek. Zastawiam sie np. parcelami i walcze. Najpierw bije jednego aż dojdzie do końcówki czyli do momentu kiedy już nie atakuje i wtedy biję tego drugiego z pełnym życiem. Gdy już będą mieli po mniej więcej tyle samo życia ale będą jeszcze bić w nas to idziemy szukać następnego stworka i gdy przyjdzie to bijemy do martwego jednego z tych z końcówką życia. I TAK DALEJ. Sorki pisałem po piwku. W moim przypadku mówię o trollach. :):):)
skilowanie na rooku to totalna strata czasu. na mainie idzie duzo szybciej. zawsze mnie bawilo jak idioci trenowali dista czy inne skile na rooku po to, zeby miec wieksze na mainie... ( za wyjatkiem rookstayerow bo im sie to akurat przydaje )
Trawissu
19-09-2006, 16:54
Mysle tak ze obecnie jestesm palem i ciesze sie z tego ... Skilluje i arrowami i spearami i mysle ze troche lepiej jest arrowami a jeszcze lepiej boltami ale ogolnie jest git.. :P
Holender... czy ze skilami 62/60 mam szanse z zerkiem ??? albo z dragonem ??? bo cos nie bardzo mi sie wydaje... :( ;(
Z Zerkirm masz napewno szanse ale z 2 uhy mozesz wziasc jak nie jetses pewny ... A na draga mysle ze jak zrobisz 65/65 to spokojnie mozesz isc na nie chodzic z bp uh
--Edit from Parys---
Nie piszemy 2 postów pod rząd.
bartii10
02-10-2006, 21:59
Nastepny noob . Ja nie mam nic do driudow i magow , ale wiele Noobow gdy juz poznaja profesje ida na latwizne , czyli sorcerrer . Robia tak bo im sie nie chce skillowac
oj niekoniecznie, mam kolege co gra knightem i wogole nie skiluje bo musie nie chce. ma 35lv i skile 55/50 i czerpie wiecej przyjemnosci z tego niz wielu zygajacych skileniem tibijczykow ( kazdy gra tak zeby czerpal z tego przyjemnosc. i o to chodzi). a granie drutem/sorciem wcale nie jest takie latwe jak ci sie wydaje.
ale ja wam cos powiem . Jesli vjest dwoch newbiech ( lub noobow ) i obaj maja 15 lvl , jeden jest knightem a drugi sorcem to knight bedzie bil roty na hita a taki msorc nie bo jego rozdzka wali tylko 30.
ale za to sorc na 35 lv walnie z sd za 300 a knight nie :). czy kazdy 15 lv to noob? jaki to ma zwiazek z tym ze knigt wezmie rota na jednego hita a sorc nie?
Ale najbardziej mnie wkurza w sorcach to ze jak knighcik sobie trenuje to socre umyslnie zabijaja mu potwory ( mowia ze cwicza mlev i nie wiedzieli )
WiElKiE NoObOsTwO !1!1!1!1
teraz to sie czepiasz. druidzi i knighty tez czasem przzeszkazaja w skilowaniu. i to jest normalka. widac ze masz jakis uraz do sorcow. pewnie zaczales nim gac i ci nie wyszlo...?!?
nom, wielkie noobstwo...
prosze moderatora o zamkniecie tego tematu bo robi sie duuuzy spam
Trawissu
20-10-2006, 14:08
prosze moderatora o zamkniecie tego tematu bo robi sie duuuzy spam
Drogi Sagim !!
Myslę ze to dobrze ze ludzie cos pisza wogole na forum :) Przynajmniej nie doswiadczeni playerzy moga cos z tych postow wyciagnać !!
Wieć czemu ten temat ma byc zamykany ??
Odp fast:)
PS: Czy ja wiem to nie jest spam to jest chcec napisania cos na forum :D
Athelic'Duran
06-11-2006, 18:35
Moim zdaniem skil e szybko wchodza. Wystarczy sie o tego przylozyc a beda efekty. :cup: Komu sie nie chce skilowac i skilowac niech nie gra knightem bo skilowanie to podstawa poczatkujacego knighta!!!X( a jezeli cche ci sie grac knightem a nie chce ci sie skil to rob co chcesz ale zawsze sa do wyboru 3 inne profesje :):) :)
Kveldulv
09-11-2006, 11:15
tia skill u knighta to podstawa :)
założyłem sobie knighta na Guardii i od wyjścia z rooka siedzie i skiluje :)
juz 2 dni :P level 12 wbiłem a skill 50/50 i wbijam dalej do 75/75 potem poexpie troche i zakupie pacca od 30lev :P
w pracy siedze i skiluje cale 8 godzin ;P jeszcze się kierownik nie doczepił więc jest ok :evul:
Grejfrut
10-11-2006, 22:59
Zauwazylem pewna zasade...
Gdy wracam ze skillowania, chcac wyprobowac nowy skill(e) to odnosze wrazenie ze pierwsze hity sa slabe, i mój topór musi się "rozgrzać". Później idę, zabijam pare rotów, testuje hity i jest już o niebo lepiej. Czy też to zauważyliście? :)
Co do skillowania... Autor poradnika dotyczącego skillowania powiedział święte słowa: NIE MA czegoś takiego jak dobre skille, czy słabe. Jeżeli wasze skille was zadowalają to znaczy, że są dobre. Jeżeli natomiast wciąż marzycie, myślicie o lepszych stworkach - musicie poskillować.
Ja obecnie na 18 levelu mam skille 64/64. Nie jestem z nich zadowolony, zacznę expić dopiero od skilli 75/75, które w pełni będą spełniać moje oczekiwania :)
Korzonek
12-11-2006, 10:38
Witam Was, jestem nowym użytkownikiem. Mam 1 pytanko: gdzie mógłbym znaleźć kalkulator skili, któyr lizce ile czasu zajmuje awans z 1 skila na 2 skil ? (oprocz tibiabr.com) pozdrawiam
Gandalf Szzary
22-11-2006, 23:58
Jakie ma znaczenie jeśli skille na full def czy full att? I czy w ogole ma? Co do tego jak sie gra postaciami magicznymi to zgodzę się, że są dużo trudniejsze do wyszkolenia niz np. knight, szczególnie na początku. Mam druida na 33 lvl i raz deadlem przez male lagi. Wkurzające jest to niesamowicie. X( Pzdr for all !!! B)
Kveldulv
27-12-2006, 12:52
Ja obecnie na 18 levelu mam skille 64/64. Nie jestem z nich zadowolony, zacznę expić dopiero od skilli 75/75, które w pełni będą spełniać moje oczekiwania :)
tak trzymaj Grejfrut :cup: skill to podstawa ja narazie od 17lev 65/65 ale dobiłem do 20 bo już mnie nudziło stanie i bicie dwarfów/slimów :P a docelowo też mam zamiar zrobić 75/75+ mam nadzieje, że dożyje :D
motylanoga
28-12-2006, 11:40
Ja mam 31lvl skile 55/50 i dopiero teraz zaczołem skilować. Po co wam skile na 15-20 lvlach? Łtwo sie takich zabija i szybko tamim skile spadają. Wole się ubezpieczyć na taką sytuacje, dlatego skiluje knigtem zawsze od 30lvla, który bije w ~4-5dni lekką rączką. (FACC)
Jedyne słuszne stwierdzenie to, żeby skilować palem od 11lvl.
Wychodzisz z rooka bierzesz spearsy i lejesz trole w ab'dendriel. od 11lvl gdy masz exure gran to KONIECZNIE muszisz mieć monka inaczej daj se spokój.
To jest moje zdanie na ten temat, są różne przypadki, lecz skile to podstawa.
Zazwyczaj radze skiować od 25-30lvl na summonach (knight do 70skila na ghoulu / pallek od początku na monku) najbezpieczniej, najlpeiej, optymalnie.
Bardzo dobrze napisane poradniki pozdrawiam i thx na pewno się przydadzą do trenowania.Właśnie mam nowego knighta więc skorzystam.
Motyl niemasz racji Skill to podstawa dobrego knighta.Myśle że się ze mną all zgodzicie ze najpierw skill później exp.Bez skillów nic nie zdziałasz.
motylanoga
28-12-2006, 19:30
Nie zrozumiałeś mnie... wiesz dl amnie taki knight to min 50lvl 80/80. 30lvl to jest pióreczko i nie potrzebuje skili. Zalezy też jaki człoewikm bo ja do 30 lvl zawsze expie na rotach bo to na to samo wychodzi jak an skilu 70 na cycach itp... zreszta jak expisz to skill tez rosnie...
Ja mam swoją teorię.Szanuje twoja ale gdy expisz to przewazne rosnie skill ataku a później jest taka różnica między skillami ze ciężko nadrobić bo masz np.66/38 i wtedy masz lipe bo to nie tak łatwo doprowadzić do równych gdy jest taka różnica.
spiritus666sancti
29-12-2006, 23:08
rewelacyjny artykuł, czasy advancow zgadzaja sie(fajnie by bylo miec wszystko w minutach;p) ale jest genialnie.
@up bo i po co doprowadzac do wyrownania? lepiej miec chyba 76/72 po treningu niz 72/72
spiritus666sancti
29-12-2006, 23:15
co do ostatniej strony postow, w/g mnie bez sensu jest skilowac ponizej 30lvl, ryzyko smierci zawse jest duze a przy skilach chocb7y 70/70 po dedzie tracimy +-10h skilowania nie liczac expa i mlvla. najgorszy jest "fenomen stania pod dp", to jest "proszenie sie o smierc", walenie testow na party etc etc(mowie to odnosnie servow takich jak Ocera, arcania lub innych stworzonych od '05 - tam jest cala masa pkerow i noobow, czekajacych na "duale do reda;p")
Macie swoje zdanie ja mam swoje. Zawsze najpierw skillowac bede a później exp.
Do wypowiedzi Pana u góry. A więc czemu masz skille 82/82 ??Skillowales najpierw?? A może gdy miales różnice to goniłeś skill w swordzie ??
Gana Chan
31-12-2006, 09:46
Wlasnie mnie zbanowali,kurka wodna xD
motylanoga
02-01-2007, 21:45
Ja mam swoją teorię.Szanuje twoja ale gdy expisz to przewazne rosnie skill ataku a później jest taka różnica między skillami ze ciężko nadrobić bo masz np.66/38 i wtedy masz lipe bo to nie tak łatwo doprowadzić do równych gdy jest taka różnica.
Muahahahah, ja nie skilowalem tylko epilem do 35lvl nightem i mam 58/55.
Jak zaczne skiowac to seie wyrowna juz na ok 62, a na 80 to shielding bedzie wyzszy spokojnie...:D
marbest17
06-01-2007, 22:06
Z nudów przeprowadziłem swoim noob knightem test... przed update też go robiłem...
Otóż sprawdzałem ile potrzeba hitów bez blood hita, żeby się włączyła blokada... sprawdzałem to na fist fightingu, ponieważ mam tylko 11 i dobrze bylo widać gdy skill rośnie a kiedy nie...
No więc :
- przed update 7.9 hitów bez blood hita można było (i skill rósł) 15...
- po update do ver 7.9 ilość hitów zmniejszono do 7-8...
- przypomne też, że kiedyś można było zadać 30 hitów bez blooda i skill rósł...
Wniosek :
- CipSoft chce chyba kompletnie oduczyć graczy skillowania... ?!
- CipSoft zmierza ku kompletnemu upośledzeniu knighta ?!
Może wnioski troche przesadzone z mojej strony:p , ale prosze zastanówcie się nad tym, skomentujcie i sprawdzcie...
Hmmm.też poczyniłem podobne testy i także zauważyłem, że trzeba częściej zadawać blood hita niż przed update'em ;( Teraz ciężej będzie mi skillować ;(
j3endr3k
09-01-2007, 22:47
trenujcie na slimach, tam prawie kazdy hit to blood i skile leca bardzo szybko. mysle ze nie ma co wiecej teoretyzowac. Pozdrawiam
Slimy sa dobre do trenowania, ale na małych lvl za dobre. Myślę ze slimy to tak od skillów 60/60 i ok 20 lvl. Sam trenowałem na slimach tylko mi wolno shield wchodził. A skill sworda to wspaniale. Jednak najlepiej skilluje sie na monku.
Slimy sa dobre do trenowania, ale na małych lvl za dobre. Myślę ze slimy to tak od skillów 60/60 i ok 20 lvl. Sam trenowałem na slimach tylko mi wolno shield wchodził. A skill sworda to wspaniale. Jednak najlepiej skilluje sie na monku.
Ja mam 20 knight skille 56/55 i chcialem sie spytac czy dam rade na slimach :P Eg k arm p legi crown helmet dragon shield <-- skiluje do 65/65 i niewiem czy moge skilac juz na slimach?
Ja mam 20 knight skille 56/55 i chcialem sie spytac czy dam rade na slimach :P Eg k arm p legi crown helmet dragon shield <-- skiluje do 65/65 i niewiem czy moge skilac juz na slimach?
spokojnie (10 znakófff)
Odnosnie zartu o uposledzania knighta przez Cip'ow to sie usmialem przez lzy, bo zauwazylem ze tak wlasnie jest. Z kazdym update'm gra sie rycerzykiem coraz trudniej. Skilowanie coraz trudniejsze, expowanie od wprowadzenia wandow i rodow tez nie jest przyjemne gdy kreci sie po guardach stado sorckow i drutow na 20+ lvl i to z powodzeniem. Ja na skilach 80 dostaje po 4 literach od guardow tak ze caly server nie nadaza z robieniem uh'ow :P, a tu wyskoczy sobie drucik z rozdzka na full defie, smignie pare prostych i guard lezy na deskach, bo zawsze trafia. A ja umieram na podlodze ze smiechu jak z giant sword'em w reku i skilami 80/80 bije guarda za 1! Czasem sie zdarzy, ze jeden guard zabierze nawet 400hp, bo slepota mojego pupila przyprawia mnie o palpitacje, a taki sorc polozy kazdego w gora 14 sekund(7 trafien) majac w reku cosmic'a. Kumpel paladynem ze distem 68 i boltami bije dwa razy czesciej za ponad 100 hp, niz ja gs'em z 80 swordem. Pewnie ktos sie odezwie ze palkowi tez utrudnili zycie dodajac durability do spearow, ale zauwazcie ze dosc szybko potem je zwiekszyli na tyle ze nie jest to az tak dokuczliwe. Nie chodzi o to zebym narzekal, lubie wyzwania i ciesze sie szczesciem innych :D, ale uwazam ze to troszeczke nie fair ze Cip'ki :P ulatwiaja zycie innym postacia, a rycerzom wsadzaja coraz wiecej patykow w szprychy.
ziolo321
23-01-2007, 09:12
ciekawa teoria odnosnie mlvl'a jezeli dobrze zrozumialem to nie wazne ile many spalimy tylko wazna jest ilosc rzuconych czaruw, bo jezeli 20X light daje to samo co 20X create food, to pierwsze 400 many a to drugie 600, musze zobaczyc czy exurka kikadziesiat razy bedzie mi dawala wiecej mlvl'a niz uh:cup: , poradnik spox wyjasnia troche rzeczy ale przydalo by sie wiecej takich poradnikowB)
Slayer Shaphiree
27-01-2007, 22:39
Odnosnie zartu o uposledzania knighta przez Cip'ow to sie usmialem przez lzy, bo zauwazylem ze tak wlasnie jest. Z kazdym update'm gra sie rycerzykiem coraz trudniej. Skilowanie coraz trudniejsze, expowanie od wprowadzenia wandow i rodow tez nie jest przyjemne gdy kreci sie po guardach stado sorckow i drutow na 20+ lvl i to z powodzeniem. Ja na skilach 80 dostaje po 4 literach od guardow tak ze caly server nie nadaza z robieniem uh'ow :P, a tu wyskoczy sobie drucik z rozdzka na full defie, smignie pare prostych i guard lezy na deskach, bo zawsze trafia. A ja umieram na podlodze ze smiechu jak z giant sword'em w reku i skilami 80/80 bije guarda za 1! Czasem sie zdarzy, ze jeden guard zabierze nawet 400hp, bo slepota mojego pupila przyprawia mnie o palpitacje, a taki sorc polozy kazdego w gora 14 sekund(7 trafien) majac w reku cosmic'a. Kumpel paladynem ze distem 68 i boltami bije dwa razy czesciej za ponad 100 hp, niz ja gs'em z 80 swordem. Pewnie ktos sie odezwie ze palkowi tez utrudnili zycie dodajac durability do spearow, ale zauwazcie ze dosc szybko potem je zwiekszyli na tyle ze nie jest to az tak dokuczliwe. Nie chodzi o to zebym narzekal, lubie wyzwania i ciesze sie szczesciem innych :D, ale uwazam ze to troszeczke nie fair ze Cip'ki :P ulatwiaja zycie innym postacia, a rycerzom wsadzaja coraz wiecej patykow w szprychy.
a GSiem na Guardy ? Nie lepiej wziąc BSa i np. Vamp Shield i bić na Balance ? Będziesz walić hity mniej więcej jak sorc , ale nie będziesz się narażał na ciosy ... a co do Palka to naprawde mało nie trzeba . Wystarczy korytarz , z dwóch stron po 1 guardzie i Palek leży i kwiczy . Sorc/Druid mają łatwiej jednak w późniejszych okresach to Knight będzie przeważał .....
Slayer shaphiree: Jesli chodzi o bron jaka bardziej sie oplaca na guardach to dla mnie jest sprawa otwarta, na 80 skilu i 35+ lvl moge powiedziec ze po kilkudziesieciu godzinach prob bs+ds na balance, a gs na balanced jest dosc wyrownany jesli chodzi o wykorzystanie uhow z tym ze gs zadaje mocniejsze obrazenia w tym trybie walki i guardy troszeczke szybciej padaja, dlatego jednak laze z gs'em. Jesli komus lepiej sie bije z bs'em i tarcza nie moge powiedziec ze nie ma racji.
Jesli natomiast chodzi o porownanie postaci, a update'y to caly moj wywod nie byl poswiecony wplywu update'ow na potege postaci, ani trudnosci grania tylko raczej o ilosci zmian jakie sa dokonywane na przestrzeni powiedzmy ostatniego roku jesli chodzi o inne postacie, a jakie sa dla knight'a, chodzi tutaj o zmiany dokonane specjalnie dla rycerza, ktorych jest zdecydowanie mniej niz dla innych postaci.
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.