zaloguj się

Pokaż pełną wersje : DirectX5/9/OpenGL


Vanzi
12-05-2006, 22:22
Mam pytanie co do najnowszego klienta. Nie mogę wybrać w nim trybu OpenGL, a w DirectXe 5/9 efekt nie jest najlepszy...:
http://img46.imageshack.us/img46/904/directx57zy.png - DirectX5
http://img46.imageshack.us/img46/4817/directx99my.png - DirectX9

Co zrobić, aby tryb OpenGL był aktywny? W teście Cedegi pisze że z obsługą OpenGL jest wszystko OK, mam zainstalowane najnowsze sterowniki... a karta to Galaxy GeForce 6600GT. System Linux Mandriva 2006.

$corcerer
12-05-2006, 23:09
Uruchom z odpowiedznim parametrem, upewnij się też że używasz odpowiedniego sterownika do grafy glxinfo | grep -i opengl powinno zworocic cos podobnego do tego:

scor@Scorcerer ~ $ glxinfo | grep -i opengl
OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL renderer string: GeForce 6200 TurboCache(TM)/PCI/SSE2
OpenGL version string: 1.2 (2.0.2 NVIDIA 87.56)

i sprawdz sobie glxgears czy natywnie wszystko chodzi ok.

Vanzi
13-05-2006, 11:52
glxinfo | grep -i opengl
OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL renderer string: GeForce 6600/AGP/SSE2
OpenGL version string: 2.0.2 NVIDIA 87.56
OpenGL extensions:

Więc tu niby jest dobrze.

Wyniki Cedegi
http://img101.imageshack.us/img101/4624/cedega8aa.png

To z jakim parametrem mam to uruchamiać?

tehone
15-05-2006, 13:30
Mam dokładnie taki sam problem. Pod WIne jest to samo :( Czy nikt nie umie na to poradzić? Przez to nie da się grać w Tibię pod Linuxem...

Filthy
15-05-2006, 13:50
start/uruchom "dxdiag" i wykonaj wszystkie testy.

---edit---
uuppsss... rzeczywiscie sie zbłaźniłem :D tak to jest jak sie nie doczyta do konca... sorki

$corcerer
15-05-2006, 13:54
@Filthy

Gratuluję pomysłu odpalenia dxdiaga w linuksie, po prostu genialne, w życiu bym na to nie wpadł :DDDD

@topic
Jak tylko dostanę normalną grafę to się tym zajmę i zobaczę ocb. Wtedy podam więcej szczegółów.

$corcerer
24-05-2006, 23:09
Dobra, grafy co prawda nowej nie otrzymałem, ale ta którą mam (nie)szczęście posiadać jakimś cudem się nie wywaliła w czasie testu. Na początek trochę konfiguracji mojego rzęcha:

Linux Scorcerer 2.6.16.16-Gentoo #1 SMP PREEMPT Sun May 14 22:07:33 CEST 2006 i686 Intel(R) Celeron(R) CPU 3.20GHz GNU/Linux

VGA compatible controller: nVidia Corporation GeForce 6200 TurboCache(TM) (rev a1)
client glx vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL version string: 1.2 (2.0.2 NVIDIA 87.56)
Reszta z rzeczy typowo sprzętowych/podstawowych raczej nie jest potrzebna, ale jak coś to pytać. Teraz soft:

xorg-x11-7.0-r1
cedega-5.1
wine-0.9.13
UWAGA
Jako że mam modularne Xy, Xgl'a i KDE na tym, używam starszego xorg-servera, bo waliły mi się czcionki w KDE.

Teraz już to co tygryski lubią najbardziej, czyli sam test:
WYŁĄCZONY Xgl:
WINE:
engine 0 : działa dobrze, stabilnie, po odpaleniu w konsoli została kupa błędów, co wcale nie przeszkadzało samemu klientowi, ale niestety zamiast ładnych cieni kropki.
engine 1 : Error code 12, potem zgon wine.
engine 2 : Klient się uruchomił. To by było tyle - czarne okno/skaczące obrazki (ale po jakichś dwóch sekundach wszystko się unormowało i został czarny ekran. IMO wynika to z tego że wine nie radzi sobie z DX'em.
CEDEGA:
engine 0 : tak jak na wine, czyli dziala, kropki.
engine 1 : działa, są prawidłowe efekty świetlne, troszkę glitchy - części ekranu tytułowego są wkomponowane w krajobraz, od czasu do czasu jakieś drzewo się nie pojawi bądź pojawi w złym miejscu. Wystarczy zmienić poziom (z 0 na -1 albo na +1) i wrócić, żeby zniknęły. Tak samo błąd naprawia się gdy taka kratka zostanie zasłonięta przez np. dach lub strop innego budynku. Obciążenie procesora gdzieś koło 90% mi się wydaje (nie mam dokładnego licznika), stabilnie w granicach 90-100 FPSów, nie przycina.
engine 2 : klient się odpala, ale kopie się już na ekranie startowym (coś jak wine w tym trybie, ale obrazek się pojawił, z tym że był troszkę "rozczłonkowany" - jak znów się zbiorę to podrzucę screeny) Nie udało mi się trafić na ślepo w Enter Game więc nie wiem jak sama gra ucierpiała. Zapraszam do własnych testów :)

WŁĄCZONY Xgl:
WINE:
engine 0 : działa, identycznie jak bez Xgl'a
engine 1 : działa, dokładnie identycznie jak w trybie 0 - przeskakuje na DX5, nie korzysta z OpenGL
engine 2 : tak jak bez Xgl'a, ale cały czas obraz mrugał, nie chciał się skubaniec ustabilizować na czerni. Konsola została dosłownie zalana wyjściem debugu.
CEDEGA:
engine 0 : Nie działa
engine 1 : Nie działa
engine 2 : Nie działa
Zaznaczam, że Cedega _jeszcze_ nie radzi sobie z xgl'em, więc trzeba poczekać na nową wersję.

Deathplanter
01-07-2006, 15:04
Witam. Mam nadzieję,że jeszcze subskrybujecie ten temat,bo zastanawiam się,jak uruchomić Tibię pod Wine (ew byłbym wdzięczny gdyby ktoś powiedział mi skąd zdobyć Cedegę za "ulgową" kwotę ;'>). Niezależnie od tego który engine próbowałem uruchomić,wyskakiwał zawsze ten sam błąd:


deathplanter@deathplanter:/usr/bin/tibia$ sudo wine tibia***** engine 0
wine: Call from 0x5f199ec5 to unimplemented function KERNEL32.dll.IsWow64Process, aborting
wine: Unimplemented function KERNEL32.dll.IsWow64Process called at address 0x5f199ec5 (thread 0009), starting debugger...
err:seh:start_debugger Couldn't start debugger ("winedbg 8 92") (2)
Read the Wine Developers Guide on how to set up winedbg or another debugger
Wine exited with a successful status
Pozdrawiam,
Deathplanter ;)

mario20
02-09-2006, 08:25
Ja mam problem z Error Code 2

Gdy włanczam tibie pokazuje sie napis:

Cannot find file "Tibia.spr.". (Error Code 2)
Please re-install ther program.

Co mam zrobić przecież każdy chce grać w tibie!
Dziekuje z góry!

marcin15.pl
26-07-2008, 13:44
mam problem nie moge znalesc DirectX5 na viste podajcie link plis;(;(;(;( albo piszcie na gg (11533207)

P$ychop@ta
26-07-2008, 19:03
Zobacz na date tematy :baby: