Karmazynowy zwierz
06-07-2006, 20:22
Witam.
Chciałbym opisać jeden z tombów znajdujących się w świecie Tibii. Na pierwszy ogień idą krypty z miasta, Ankrahmun, które chociaż małe kryją kilka ciekawych możliwości.
Wszystko zaczeło się zaledwie kilka dni po odkryciu klejnotu pustyni, miasta Ankrahmun. Najróżniejsi osobnicy z każdego zakątka Tibii zaczęli badać raz za razem nowe miejsca na pustyni. Jednak moim celem nie były dalekie podróże w prażącym słońcu....
Nazywam się Ironoshod i jestem paladynem jego królewskiej mości, Króla Tibianusa. Wraz z grupą moich towarzyszy dostałem zadanie zbadania katakumb znajdujących się pod pałacami faraona Arkhothepa. Szybkie przygotowania i zaledwie kilka kroków z pobliskiego depo dzieliło nas od przygody życia...
http://i22.photobucket.com/albums/b326/spartakus989/mapa1.jpg
Jest to chyba najbliżej położone expowisko [nie licząc ratow] względem dp w całej Tibii.
Droga zajmuje raptem kilkanaście sekund i już jesteśmy na miejscu. Ma to swoje niewątpliwe korzyści w chociażby robieniu lootbagow.
Sam tomb może wydawać się mały, ale mnoga ilość potworów i szybki resp nie pozwalał się nudzić. Jest to miejsce przeznaczone idealnie dla każdego typu levelowego.
Jedyny mankament to może być praktycznie niemożliwość dobrego expienia tam paladynem z uwagi na brak większych przestrzeni do ucieczki.
To kilku chwilach spaceru przez miasto i pałac faraona wreszcie zagłębiliśmy sie w mrok. Od raza rzuciły się na nas wściekle hieny i grupa szkieletów, jednak nie stanowiły większego wyzwania dla naszej ekspedycji. Szybko tez posuwaliśmy się do przodu, stając niedługo naprzeciw schodom ku niższym poziomom krypty. Chociaż trochę zmęczony, to jednak z uśmiechem patrzyłem w przyszłość podbudowany słabą linią oporu...
http://i22.photobucket.com/albums/b326/spartakus989/dobramapa1.jpg
Jednocześnie pamiętam, ze po całym poziomie rozsiane są szkielety, larvy, poison spidery, hieny, cobry, raty, cave raty.
Na tym poziomie łatwo i przyjemnie się expi, jeśli tylko jesteśmy w stanie pokonać scaraba. Pamiętamy tez ze należy posiadać czar antidotum [exana pox] inaczej spotkanie ze scorpionem może się dla nas skończyć tragicznie.
Ten poziom może być dobra miejscówka dla każdego, kto właśnie wyszedł z rooka. Silniejszy opór można jedynie spotkać w miejscu z zielonymi kolkami, dlatego tam zalecam wzmożoną czujność dla nisko lv postaci.
Nie jest to miejscówka dla Druidów miedzy 8-13lv gdyż różdżka, jaka wtedy posiada zabiera obrażenia od trucizny, na co większość potworów jest odporna.
Niższy poziom tez nie zrobił na nas specjalnego wrażenia, chociaż trzeba przyznać, ze wróg stal, sie trochę bardziej wymagający. Moje bełty świstały w powietrzu, by raz po razie posyłać nieumarłych do krainy zaświatów...
http://i22.photobucket.com/albums/b326/spartakus989/dobramapa2.jpg
Po całym tombie lata tez wszystko to, co piętro wyżej oprócz scorpiona.
Ten poziom zasadniczo nie różni się od poprzedniego, za wyjątkiem respa mumii i ghulii. Tutaj można znowu expic zaraz po tym kiedy będzie można pokonać mumie.
Jeśli resp zrobi się za wolny można chodzić miedzy dwoma poziomami czyszcząc wszystko.
Szliśmy już kilka godzin, przebijając się przez kolejne tabuny hord nieumarłych, kiedy wreszcie dotarliśmy na sam dol. I co się okazało? Otóż nic. To była ślepa uliczka. Przez długi czas rozglądaliśmy się za nowym przejściem, gdy postanowiliśmy w końcu zmęczeni odpocząć w bezpiecznym pomieszczeniu na samym dole katakumb. Jeden z moich towarzyszy usiadł w kacie i zaczął segregować zebrane podczas wyprawy trofea. Gdy nagle znikną!! Zdumieni od razu ruszyliśmy w miejsce jego ostatniego pobytu. W panice zaczęliśmy szukać, jakiś przełączników, gdy w końcu jeden z sędziwych magów użył dziwnego kamienia i równie tajemniczo się teleportował. Nie zwlekając, wszyscy powtórzyli czynność i po chwili byliśmy już przeniesieni na pole bitwy. Hordy scarabeuszy i innego plugastwa nacierały z dziką furią. Cudem przedzieraliśmy się, a każdy nowy metr był zdobywany ogromnym poświeceniem. Nikt nie był przygotowany na to, co tam spotkaliśmy. Niematerialne zjawy i ponure postacie w czerni, nim padły zabrały nie jednego z mych kompanów...
http://i22.photobucket.com/albums/b326/spartakus989/dobramapa3.jpg
Po całym poziomie biegają sobie, Scaraby [ogromne ilości], Crypt Shamblery, Mumie.
http://i22.photobucket.com/albums/b326/spartakus989/mapa4.jpg
Żeby się dostać w ogóle na ten poziom należy posiadać Scarab coina [wypada ze scaraba i ancient scaraba]. Następnie odnajdujemy teleporta jak na zdjęciu powyżej. Stajemy na teleporcie [czarne kolko] i kładziemy Scarab coina na panel [czerwone kolko]. Pamiętamy, że sam scarab coin znika po jednorazowym wykorzystaniu go.
Zostaniemy wtedy automatycznie teleportowani do właściwej części podziemi. Żeby wyjść należy jeszcze raz wejść w teleport [już bez scara coina], a zostaniem przeniesieni do miasta.
Ogólnie w każdym tombie za tp [teleportem] jest ciężko. Tutaj mamy szybki resp i duże skupiska potworów.
Dobre miejsce do expienia dla średnich lv. Pamiętamy tylko, ze nie opłaca się rzucać exany pox, gdy tylko wejdziemy w trujące pole, ponieważ będzie zdażać się to bez przerwy.
Moża tez mieć na wszelki wypadek kilka run, GFB [great, fireball], bo czasami jest gorąco.
Trudność tej misji nas przerasta, jednak nie możemy, znalesc schodów do wyjścia. Przebijamy się już od kilkunastu minut poszukując ratunku, gdy docieramy, ku zejsciu na niższy poziom. Osobiście dostaje gęsiej skorki, na samą myśl o tym, co może się tam czaić. Schodzimy bardzo ostrożnie, gdy w ułamku sekundy znika mój kompan przede mną, a wszyscy słyszymy jedynie jego agonalne jęki. Po kilku stopniach w zupełnej ciemności, wreszcie lekkie światło wita nasze oczy, odsłaniając niestety straszliwy obraz. Gigantyczne scarabeusze rzucają się na nas stosując śmiercionośną magie. W oddali słuchać demoniczny glos nekromantow, szepczących swoje śmiercionośne zaklęcia. Hordy szkielety z piekła rodem szarżują nasza pozycje, ale jednak nie to napawało mnie strachem. Po kilku minutach od czasu rozpoczęcia walki, z za rogu wysunął się obrażający stwór. Jego potęga była nie do zlekceważenia, a magia potężniejsza niz niejednego arcymaga. Jednym zaklęciem przyzywał zastępy smoków-szkieletów, a innym odraza zabijał człowieka. Sam nie wiem, kiedy, ale spostrzegłem, ze zostałem sam na polu bitwy. Zewsząd zaczęli mnie otaczać wrogowie. Licz jedynie uśmiechnął się szyderczo, a ja już widziałem. Wiedziałem, ze nawet cud mnie nie uratuje....
http://i22.photobucket.com/albums/b326/spartakus989/dobramapa4.jpg
To już nie przelewki. Jeśli Ci życie mile nie idź tam. xD.
Mogę powiedzieć, ze na wejście możesz spotkać, 2 ancient scaraby, necro, 5 demon skeletow, licza, 2 vampy. Chociaż to najgorszy scenariusz to mi się jednak przytrafił kilka razy.
Pamiętaj, ze musisz mieć, co najmniej bp GFB, HMM kilka bp mf\uhow.
Jeśli bijesz licza to, bezpieczniej będzie, jeśli zlurujesz go pod schody, by mieć możliwość odwrotu. Zawsze staraj się tez przeczyści trochę na piętrze -3, żeby nie było zonka, gdy będziesz uciekał.
Radziłbym tez się nie zapuszczać, aż pod sam koniec tego poziomu, bo nie dość, ze będzie ciężko uciec to jeszcze mogą się zrespic potwory po drodze.
Jak expic:
Knight :
- 1 poziom - można już od 10lv z plate setem i jakąś, bronia podchodząca pod atack 30 i skillami 50. Będziemy jednak dość długo bili scaraba.
- 2 poziom - może troszeczkę wyższe skille na mumie i można tak jak wyżej.
- 3 poziom - 40-50lv, crown set, Bron z takiem 45+ dwu ręczną. Miej w bp kilka GFB i UHow, nie zapomnij tez o LMM [light magic missle] albo HMM na duchy, które są odporne na obrażenie "ręczne". Skille 65-70+.
- 4 poziom - 85lv+, DSM, g legi, RH, i bron dwu-ręczna. Dużo Uhow. Lurujemy licza pod schody i niestety, ale z exori raczej powinniśmy bic, bo bonebeasty w grupie są w stanie zrobić nie małe kuku. Skille 75+.
Sorc:
- 1 poziom - od 8lv z różdżka.
- 2 poziom - tak jak wyżej.
- 3 poziom - 40-50lv \ 30lv z summonami [dsy]. Taktyka, albo exori vis i różdżka i klepiemy jak popadnie od 40lv, albo z dsami i różdżka można już od 30lv. Radżę mieć trochę GFB i mf.
- 4 poziom - 70lv. Licza można próbować z e wava, chociaż bardziej radzę z visa pod schodami. Pamiętamy żeby mięć ciągłe utamo vita włączoną, gdy walczymy z liczem [zamiast czaru używać energy ringa]. Cala resztę bić z exori visa, bez utamo, a necro z HMM.
Druid
- 1 poziom - od 13lv z różdżka od 13lv [xD].
- 2 poziom - tak jak wyżej.
- 3 poziom - tak samo jak w przypadku sorca.
- 4 poziom - tak samo jak u sorca, tyle, ze jesteśmy już zmuszeni do bicia licza z visa koło schodów.
Paladyn:
Według mnie ten tomb nie jest dla niego.
-----
Jeśli są jakieś sugestie to prosze mówić, wezmę je pod uwagę w ewentualnych poprawkach.
Daje tez link do filmiku z mojej wyprawy na poziom -4.
http://rapidshare.de/files/23702231/bak_atack.rec.html
Zaznaczam, że to nie plagiat z tibia.xx.pl, a dzieło tego smego autora. Taką samą notkę będzie można znaleść na tibia.xx.pl.
Chciałbym opisać jeden z tombów znajdujących się w świecie Tibii. Na pierwszy ogień idą krypty z miasta, Ankrahmun, które chociaż małe kryją kilka ciekawych możliwości.
Wszystko zaczeło się zaledwie kilka dni po odkryciu klejnotu pustyni, miasta Ankrahmun. Najróżniejsi osobnicy z każdego zakątka Tibii zaczęli badać raz za razem nowe miejsca na pustyni. Jednak moim celem nie były dalekie podróże w prażącym słońcu....
Nazywam się Ironoshod i jestem paladynem jego królewskiej mości, Króla Tibianusa. Wraz z grupą moich towarzyszy dostałem zadanie zbadania katakumb znajdujących się pod pałacami faraona Arkhothepa. Szybkie przygotowania i zaledwie kilka kroków z pobliskiego depo dzieliło nas od przygody życia...
http://i22.photobucket.com/albums/b326/spartakus989/mapa1.jpg
Jest to chyba najbliżej położone expowisko [nie licząc ratow] względem dp w całej Tibii.
Droga zajmuje raptem kilkanaście sekund i już jesteśmy na miejscu. Ma to swoje niewątpliwe korzyści w chociażby robieniu lootbagow.
Sam tomb może wydawać się mały, ale mnoga ilość potworów i szybki resp nie pozwalał się nudzić. Jest to miejsce przeznaczone idealnie dla każdego typu levelowego.
Jedyny mankament to może być praktycznie niemożliwość dobrego expienia tam paladynem z uwagi na brak większych przestrzeni do ucieczki.
To kilku chwilach spaceru przez miasto i pałac faraona wreszcie zagłębiliśmy sie w mrok. Od raza rzuciły się na nas wściekle hieny i grupa szkieletów, jednak nie stanowiły większego wyzwania dla naszej ekspedycji. Szybko tez posuwaliśmy się do przodu, stając niedługo naprzeciw schodom ku niższym poziomom krypty. Chociaż trochę zmęczony, to jednak z uśmiechem patrzyłem w przyszłość podbudowany słabą linią oporu...
http://i22.photobucket.com/albums/b326/spartakus989/dobramapa1.jpg
Jednocześnie pamiętam, ze po całym poziomie rozsiane są szkielety, larvy, poison spidery, hieny, cobry, raty, cave raty.
Na tym poziomie łatwo i przyjemnie się expi, jeśli tylko jesteśmy w stanie pokonać scaraba. Pamiętamy tez ze należy posiadać czar antidotum [exana pox] inaczej spotkanie ze scorpionem może się dla nas skończyć tragicznie.
Ten poziom może być dobra miejscówka dla każdego, kto właśnie wyszedł z rooka. Silniejszy opór można jedynie spotkać w miejscu z zielonymi kolkami, dlatego tam zalecam wzmożoną czujność dla nisko lv postaci.
Nie jest to miejscówka dla Druidów miedzy 8-13lv gdyż różdżka, jaka wtedy posiada zabiera obrażenia od trucizny, na co większość potworów jest odporna.
Niższy poziom tez nie zrobił na nas specjalnego wrażenia, chociaż trzeba przyznać, ze wróg stal, sie trochę bardziej wymagający. Moje bełty świstały w powietrzu, by raz po razie posyłać nieumarłych do krainy zaświatów...
http://i22.photobucket.com/albums/b326/spartakus989/dobramapa2.jpg
Po całym tombie lata tez wszystko to, co piętro wyżej oprócz scorpiona.
Ten poziom zasadniczo nie różni się od poprzedniego, za wyjątkiem respa mumii i ghulii. Tutaj można znowu expic zaraz po tym kiedy będzie można pokonać mumie.
Jeśli resp zrobi się za wolny można chodzić miedzy dwoma poziomami czyszcząc wszystko.
Szliśmy już kilka godzin, przebijając się przez kolejne tabuny hord nieumarłych, kiedy wreszcie dotarliśmy na sam dol. I co się okazało? Otóż nic. To była ślepa uliczka. Przez długi czas rozglądaliśmy się za nowym przejściem, gdy postanowiliśmy w końcu zmęczeni odpocząć w bezpiecznym pomieszczeniu na samym dole katakumb. Jeden z moich towarzyszy usiadł w kacie i zaczął segregować zebrane podczas wyprawy trofea. Gdy nagle znikną!! Zdumieni od razu ruszyliśmy w miejsce jego ostatniego pobytu. W panice zaczęliśmy szukać, jakiś przełączników, gdy w końcu jeden z sędziwych magów użył dziwnego kamienia i równie tajemniczo się teleportował. Nie zwlekając, wszyscy powtórzyli czynność i po chwili byliśmy już przeniesieni na pole bitwy. Hordy scarabeuszy i innego plugastwa nacierały z dziką furią. Cudem przedzieraliśmy się, a każdy nowy metr był zdobywany ogromnym poświeceniem. Nikt nie był przygotowany na to, co tam spotkaliśmy. Niematerialne zjawy i ponure postacie w czerni, nim padły zabrały nie jednego z mych kompanów...
http://i22.photobucket.com/albums/b326/spartakus989/dobramapa3.jpg
Po całym poziomie biegają sobie, Scaraby [ogromne ilości], Crypt Shamblery, Mumie.
http://i22.photobucket.com/albums/b326/spartakus989/mapa4.jpg
Żeby się dostać w ogóle na ten poziom należy posiadać Scarab coina [wypada ze scaraba i ancient scaraba]. Następnie odnajdujemy teleporta jak na zdjęciu powyżej. Stajemy na teleporcie [czarne kolko] i kładziemy Scarab coina na panel [czerwone kolko]. Pamiętamy, że sam scarab coin znika po jednorazowym wykorzystaniu go.
Zostaniemy wtedy automatycznie teleportowani do właściwej części podziemi. Żeby wyjść należy jeszcze raz wejść w teleport [już bez scara coina], a zostaniem przeniesieni do miasta.
Ogólnie w każdym tombie za tp [teleportem] jest ciężko. Tutaj mamy szybki resp i duże skupiska potworów.
Dobre miejsce do expienia dla średnich lv. Pamiętamy tylko, ze nie opłaca się rzucać exany pox, gdy tylko wejdziemy w trujące pole, ponieważ będzie zdażać się to bez przerwy.
Moża tez mieć na wszelki wypadek kilka run, GFB [great, fireball], bo czasami jest gorąco.
Trudność tej misji nas przerasta, jednak nie możemy, znalesc schodów do wyjścia. Przebijamy się już od kilkunastu minut poszukując ratunku, gdy docieramy, ku zejsciu na niższy poziom. Osobiście dostaje gęsiej skorki, na samą myśl o tym, co może się tam czaić. Schodzimy bardzo ostrożnie, gdy w ułamku sekundy znika mój kompan przede mną, a wszyscy słyszymy jedynie jego agonalne jęki. Po kilku stopniach w zupełnej ciemności, wreszcie lekkie światło wita nasze oczy, odsłaniając niestety straszliwy obraz. Gigantyczne scarabeusze rzucają się na nas stosując śmiercionośną magie. W oddali słuchać demoniczny glos nekromantow, szepczących swoje śmiercionośne zaklęcia. Hordy szkielety z piekła rodem szarżują nasza pozycje, ale jednak nie to napawało mnie strachem. Po kilku minutach od czasu rozpoczęcia walki, z za rogu wysunął się obrażający stwór. Jego potęga była nie do zlekceważenia, a magia potężniejsza niz niejednego arcymaga. Jednym zaklęciem przyzywał zastępy smoków-szkieletów, a innym odraza zabijał człowieka. Sam nie wiem, kiedy, ale spostrzegłem, ze zostałem sam na polu bitwy. Zewsząd zaczęli mnie otaczać wrogowie. Licz jedynie uśmiechnął się szyderczo, a ja już widziałem. Wiedziałem, ze nawet cud mnie nie uratuje....
http://i22.photobucket.com/albums/b326/spartakus989/dobramapa4.jpg
To już nie przelewki. Jeśli Ci życie mile nie idź tam. xD.
Mogę powiedzieć, ze na wejście możesz spotkać, 2 ancient scaraby, necro, 5 demon skeletow, licza, 2 vampy. Chociaż to najgorszy scenariusz to mi się jednak przytrafił kilka razy.
Pamiętaj, ze musisz mieć, co najmniej bp GFB, HMM kilka bp mf\uhow.
Jeśli bijesz licza to, bezpieczniej będzie, jeśli zlurujesz go pod schody, by mieć możliwość odwrotu. Zawsze staraj się tez przeczyści trochę na piętrze -3, żeby nie było zonka, gdy będziesz uciekał.
Radziłbym tez się nie zapuszczać, aż pod sam koniec tego poziomu, bo nie dość, ze będzie ciężko uciec to jeszcze mogą się zrespic potwory po drodze.
Jak expic:
Knight :
- 1 poziom - można już od 10lv z plate setem i jakąś, bronia podchodząca pod atack 30 i skillami 50. Będziemy jednak dość długo bili scaraba.
- 2 poziom - może troszeczkę wyższe skille na mumie i można tak jak wyżej.
- 3 poziom - 40-50lv, crown set, Bron z takiem 45+ dwu ręczną. Miej w bp kilka GFB i UHow, nie zapomnij tez o LMM [light magic missle] albo HMM na duchy, które są odporne na obrażenie "ręczne". Skille 65-70+.
- 4 poziom - 85lv+, DSM, g legi, RH, i bron dwu-ręczna. Dużo Uhow. Lurujemy licza pod schody i niestety, ale z exori raczej powinniśmy bic, bo bonebeasty w grupie są w stanie zrobić nie małe kuku. Skille 75+.
Sorc:
- 1 poziom - od 8lv z różdżka.
- 2 poziom - tak jak wyżej.
- 3 poziom - 40-50lv \ 30lv z summonami [dsy]. Taktyka, albo exori vis i różdżka i klepiemy jak popadnie od 40lv, albo z dsami i różdżka można już od 30lv. Radżę mieć trochę GFB i mf.
- 4 poziom - 70lv. Licza można próbować z e wava, chociaż bardziej radzę z visa pod schodami. Pamiętamy żeby mięć ciągłe utamo vita włączoną, gdy walczymy z liczem [zamiast czaru używać energy ringa]. Cala resztę bić z exori visa, bez utamo, a necro z HMM.
Druid
- 1 poziom - od 13lv z różdżka od 13lv [xD].
- 2 poziom - tak jak wyżej.
- 3 poziom - tak samo jak w przypadku sorca.
- 4 poziom - tak samo jak u sorca, tyle, ze jesteśmy już zmuszeni do bicia licza z visa koło schodów.
Paladyn:
Według mnie ten tomb nie jest dla niego.
-----
Jeśli są jakieś sugestie to prosze mówić, wezmę je pod uwagę w ewentualnych poprawkach.
Daje tez link do filmiku z mojej wyprawy na poziom -4.
http://rapidshare.de/files/23702231/bak_atack.rec.html
Zaznaczam, że to nie plagiat z tibia.xx.pl, a dzieło tego smego autora. Taką samą notkę będzie można znaleść na tibia.xx.pl.