Khalak
15-07-2006, 03:29
HiHo
Gdy sobie czytałem forum, spostrzegłem, że są poradniki o wielu miastach,a nie ma o Kazordoonie. Dlatego właśnie postanowilem go napisać. Nie opiszę wszystkich miejsc w Kazordoonie, ani tym bardziej nie powstawiam z nich ssów (sporo by tego wyszło), więc:
PO PIERWSZE - TROCHĘ TEORII
Kazordoon jest miastem zbudowanym i zamieszkanym przez krasnoludy (no i graczy ;p). Krasnoludy wybudowały swe miasto na wielu poziomach wewnątrz wygaslego wulkanu, dlatego z góry przepraszam jak treści z niektórych ssow będą nie zrozumiałe, ponieważ to może być przyczyna przejsc miedzy poziomami :D
PO DRUGIE... W DROGĘ!
Drogi tłumaczyć nie będę, bo znajduje się ona w tym poradniku (http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=10046).
Gdy już zejdziesz w dół, znajdziesz się w dziwnym miejscu. Pewnie wielu pomyśli, czy to oby napewno miasto.... spojrzenie na blackbord Wam wszystko wyjasni.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0002.jpg
Więc idziemy jedyną słuszną drogą, aż do tego momentu.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0003.jpg
Najpierw zajmijmy się więzieniem (żeby się później nie wracać). Krasnoludy gdy wybudowały miasto, zamknęły swoich wrogów w więzieniu, aby nie zagrażały miastu... Owi wrogowie są pilnowani przez Krasnoludzkich Straznikow (Dwarf Guard). Respawn w Dwacatrze (tak się nazywa więzienie) jest trochę niżej.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0004.jpg
No dobrze, wróćmy do rozwidlenia dróg i tym razem pójdźmy za drogowskazem „To the city”. Jesteśmy na poziomie –3, który jest zbudowany na planie krzyża (trochę swastykę przypomina :confused: ). Na końcu wschodniego i północnego skrzydła są schody do góry, które nas zaprowadzą na poziom –2, na którym się skupia prawie cały miejski handel (ale o tym później). Na razie pójdźmy na zachód. Znajdziemy tam schody w dół, którymi dojdziemy do technomancera (chyba troche głuchy... ale za drugim razem odpowiada). U niego tez jest wg mnie dobra kryjówka dla PK - mnie nigdy nie złapali :baby:
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0005.jpg
Gdy będziemy wracać od technomancera (w miejscu gdzie zeszliśmy na dół), warto się udać na północ - mijając farmę grzybów...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0006.jpg
...dojdziemy do browaru, w którym rycerze trenują swoje umiejętności, a tak to wyglada od środka.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0007-1.jpg
Gdy wrócimy na główne skrzyżowanie poziomu –3, idąc na północ, natrafimy na Old Mines.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0008.jpg
Parowiec jest na najniższym poziomie.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0010.jpg
Jeśli pójdziesz dobrą drogą, spotkasz tylko zwykłe Dwarfy, jeśli trochę gorszą to także D Soldiery i Rotwormy.... a jeśli już calkiem pobłądzisz, to nawet Guardy - a i może...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0011.jpg
A dla niedowiarków i ciekawych jak Bazyliszek wygląda...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0033.jpg
Obecnie o Bazyliszku wiadomo tylko tyle, iż jest on NPC.
Wróćmy do wejścia do Old Mines i udajmy się na północ, gdzie czekają na nas schodki, jedne w dół - drugie w górę. Jak już wcześniej wspomniałem, schody do góry prowadzą na poziom –2, ale najpierw zejdźmy w dół na poziom –4. Gdy tylko zejdziemy mamy 3 drogi, północ, południe i zachód. Pójdźmy na zachód. Drogą tą dojdziemy do świątyni, pod którą znajduje się portal obywatelstwa i cmentarz. Żeby sobie oszczędzić wracania, wejdź w teleport to się znajdziesz na górze :p ... no chyba ze Ci się Kazz nie podoba ;(
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0013.jpg
Wracając ze świątynii, przy schodach warto odbić na północ, tu znajdziesz miejsce wielbicieli Dragon Hamów...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0014.jpg
... i drogę zasypaną fire fieldami.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0015.jpg
Za fire fieldami jest świątynia krasnoludów. W świątynii jest NPC, u którego kupisz pierwszą część blessa Spark of Phoenix.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0016.jpg
Wróćmy ponownie do naszych schodków. Idąc na południe, natrafimy na miejsce zabaw...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0017.jpg
... a i także na Geomancera u którego można kupić drugą część blessa.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0018.jpg
Na tym poziomie znajduje się także Towarzystwo Dzikich Toporow, ale jak już mówiłem, wszystkich miejsc nie opiszę :D Dobrze, nareszcie na poziom –2.
Tutaj znajdziesz tawernę...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0019.jpg
...sklep z pancerzami...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0020.jpg
...sklep z bronią...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0021.jpg
...sklep z ekwipunkiem...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0022.jpg
...a także jubilera i bank.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0023.jpg
Pomiędzy drogą od jubilera do sklepu z ekwipunkiem, znajdują się schody. Wchodząc po nich, dojdziesz do takiego magicznego miejsca
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0024.jpg
którego chyba nie muszę nikomu przedstawiać. A u tego pana w rogu (Lokura, bo przypadkiem w innym rogu, znalazł się inny pan ;)) kupisz parcele i listy (chociaż listy leżą na ziemi w Old Mines :D) Idąc na zachod od depo, natkniesz się na Kazordoon Furniture Store.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0025.jpg
Tutaj kupisz meble do swego domku. Na poludnie od sklepu znajduje się Gildia Rycerzy.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0026.jpg
Następnie udajmy się trochę na zachód od sklepu z meblami i na pólnoc. Tędy dotrzemy do farm.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0027.jpg
Na zachód od wejścia na farmy jest winda.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0028.jpg
Na dole można połowić rybki. Winda przenosi gracza o 5 poziomów w dół lub w górę. Pozostałe 3 poziomy można wykorzystać do chwilowego schowania się przed PK - jak nas znajdzie jest to też dobre miejsce do manewrów up - down, więc jak bardzo nie podpadłeś, pewnie mu się znudzi. Na światach Non - PVP można je wykorzystać do pewnej czynności, której nie podam, bo jeszcze dostanę warna za wspieranie bottingu ;]
Wróćmy pod sklep z meblami. Tym razem udajmy się schodkami obok niego do góry. Poziom 0 i +1 pomijam, bo tutaj nic ciekawego nie ma (chociaż nad tym +1 można się zastanawiać B) ). I tak znajdujemy się na poziomie +2. Tutaj mieści się Gildia Magów
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0029.jpg
U NPC Sigurda kupisz blanki, manaski i takie tam zabawki, a u Etzela czary. W owej gildii znajdują się schody do miejskiej biblioteki.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0030.jpg
Teraz obok gildii wejdźmy na górę. Znajdujemy się na poziomie +3 (same domki) - udajmy się zgodnie z kierunkowskazem.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0031.jpg
Gdy już wejdziemy na poziom +4 radzę być ostroznym. Tutaj jest sala Emperora Kruzaka i pilnujący go strażnicy. Tuż przed salą, znajdują się koszary gwardii imperatora i NPC Tulf. A wyżej...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0032.jpg
A tu już w sali tronowej.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0035.jpg
Za tymi drzwiami na dole (tam gdzie jakiś gracz sobie expi), znajdują się 3 Guardy - gdy je pokonasz możesz zobaczyc skarby imperatora (np. Dragon Scale Legs’y).
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0034.jpg
Prawdę mówiąc, nie jest to mój domek, co nie zmienia faktu, że mam Dragon Scale Set w depo (pomarzyć dobra rzecz :p ).
Tu czas naszą wedrowke po Kazordoonie skonczyc :D Mozesz pojsc gdzie chcesz, lub wyjsc tajemniczym(?) wyjsciem ewakuacyjnym imperatora. Ale poszukaj go sam :D Droga do niego jest bezpieczna :D
DROGA DO PAROWCA NA CORMAYE
1. Zaczynamy na poziomie -3 przy wejsciu do Old Mines i idąc tą drogą (jedyna możliwa) schodzimy w dół (mapka przy pkt 3)
2. Znajdziemy sie na poziomie -4 tuż obok drabinki na poziom -3, wchodzimy tam. (mapka raczej nie potrzebna)
3. Idziemy zgodnie z zaznaczoną drogą i schodzimy w dół tam gdzie biała linia się kończy (po drodze głównie Dwarfy, rzadko Roty i Spidery)
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/Parowiec-3.jpg
4. Schodzimy na poziom -4 i idąc jedyną słuszną drogą docieramy do zejście w dół (po drodze nie ma potworków)
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/-4.jpg
5.Ponownie idąc jedyną słuszną drogą dochodzimy do zejścia (tu już nic się nie respi ;))
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/-5.jpg
6. Patrz pkt 5.
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/-6.jpg
7. Znajdujemy się na poziomie -7. Idąc jedyną słuszną drogą dochodzimy do zejscia w dół i wejścia w góre, schodzimy na dół (u góry bywa spory resp D Soldierów)
8. Tutaj już nie ma żadnych Dwarfów (tylko NPC na parowcu), jesteś na miejscu ;)
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/-8.jpg
Opisałem tylko jedną z 2 dróg (tę bezpieczniejszą), idąc tą drugą na rozwidleniu w zachodniej części poziomu -3 (tam gdzie szliśmy na północ i w dół) idziemy na południe i w dół, -4 od razu w dół (resp 3 Dwarfów) w dół, -5 tak samo (resp Soldiera) i tak schodzimy na poziom -6 (widać to na mapce w punkcie 6), idziemy na południe i pod zachodnią scianą bedzie dziura (jej nie widać), gdy w nią wejdziemy znajdziemy się na poziomie -7 (to wejście do góry gdzie się Soldziki respią ;)) Dalej już wiecie.
MAPKI OLD MINES
Więc krótko i na temat - literkami są oznaczone przejścia między poziomami a liczbami respawn potworków
Poziom -3
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/respawn1.jpg
1 - Respawn Dwarfa
2 - Respawn około 1 - 2 Dwarfów
3 - Respawn Dwarfa i Rotworma
4 - Respawn około 2 Dwarfów i 3 Rotwormów
5 - Na całej długości tego skrzydła spotyka się Spidery i pojedyncze Poison Spidery
6 - W tym miejscu respi się około 6 Poison Spiderów
7 - Respawn Dwarfa
8 - Respawn 2 Dwarfów
P.S. Na tym poziomie pominąłem najgroźniejszego przeciwniki (High levelki przed nim uciekają) który jest przed samym wejściu do Old Mines - chodzi o Rata 8o - no ale koniec żartów i schodzimy na:
Poziom -4
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/Respawn2.jpg
1 - Respawn 2 Dwarfów
Poziom -5
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/respawn3.jpg
1 - Respawn Dwarfa Soldiera
Poziom -6
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/Respawn4.jpg
Więc najpierw małe wyjaśnienie, czerwonymi kółkami (mało wyraźne X( ) przy numerkach 6; 7; 11 oznaczone są dziury z Dwarf Guardami. Standardowa dziura wygląda w następujący sposób - na poziomie -7 na małej przestrzeni spotykamy 1 Dwarf Guarda, a niżej jest ich już sporo (oczywiście na dużej przestrzeni). Wyjątek stanowi dziura oznaczona białym kółkiem koło numerku 9 - tam na poziomie -7, na przestrzeni niewiele większej jak w pozostałych dziurach, są 3 Dwarf Guardy (jak żaden dowcipniś nie lurnie nic z dołu ;))
No ale do dzieła...
W punkcie H jesteśmy witani przez Dwarfa i jego przyjaciela Soldiera
1 - Respawn Dwarfa, a zaraz za nim Rotworm
2 - Respawn Dwarf Soldiera
3 - Respawn Dwarfa Soldiera
4 - Respawn 3 Dwarfów
5 - Respawn Dwarf Soldiera i 2 Rotwormów
6 - Respawn 3 Rotwormów
7 - Respawn Dwarf Soldiera i Rotworma
8 - Dwarf Soldier i Dwarf (przy wejściu do "skrzydła można sie natknąc na 3 Rotwormy)
9 - Respawn 2 Dwarfów
10 - Respawn 1 - 2 Dwarf Soldierów
11 - Respawn Dwarfa i Rotworma
12 - Respawn 1 - 2 Rotwormów
13 - Respawn 1 - 2 Dwarf Soldierów i Rotworma
I - dziura ktorą dojdziemy do parowca na Cormaye
K - dziura ze Slimami, wygląda jak wyżej opisana "standardowa" dziura z Guardami.
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/Slimes.jpg
1 - Respawn Slime'a
2 - Respawn Slime'a
3 - Respawn 2 Slime'ów
4 - Respawn około 5 Poison Spiderów
P.S - Mapki poziomu -4 i -5 nie są proporcjonalne do reszty - były rozciągnięte w celu zwiększenia ich czytelności.
UWAGA!!! Respawn opisany jest na podstawie moich doświadczeń i obserwacji i może się nie wiele różnić od rzeczywistego :p
Dwacatra - czyli Kazordoonskie wiezienie
Na wstepie zaznaczam że ten dział przewodnika powstał tylko i wyłacznie dzieki uprzejmości Cichego - wielkie thx :p (mapa i resp opisane są na podstawie Jego filmow (http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=45509))
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/Wiezieniemapa.jpg
Na powierzchni spotykamy: Dwarfy, Dwarf Soldiery, Dwarf Guardy, Cyclopy, Trolle, Minotaury, Mino Archery, Mino Mage'i, Orci, Orc Spearmany, Orc Warriory, Orc Shamany, Orc Berserkery.
1 - Dziura z Orcami: około 5 Berserkerów, 3 Warriory, 1 Shaman
2 - Dziura z Dwarfami: 3 Soldiery i 3 Guardy
3 - Dziura z 3 Cyclopami
4 - Dziura z Minotaurami: 3 Guardy i 3 Mage'i
@Mod Team:
Jakbym mógł prosić o usunięcie tych kiku pierwszych postów (ich istnienie jest raczej zbędne :)), byłbym wdzięczny :)
Gdy sobie czytałem forum, spostrzegłem, że są poradniki o wielu miastach,a nie ma o Kazordoonie. Dlatego właśnie postanowilem go napisać. Nie opiszę wszystkich miejsc w Kazordoonie, ani tym bardziej nie powstawiam z nich ssów (sporo by tego wyszło), więc:
PO PIERWSZE - TROCHĘ TEORII
Kazordoon jest miastem zbudowanym i zamieszkanym przez krasnoludy (no i graczy ;p). Krasnoludy wybudowały swe miasto na wielu poziomach wewnątrz wygaslego wulkanu, dlatego z góry przepraszam jak treści z niektórych ssow będą nie zrozumiałe, ponieważ to może być przyczyna przejsc miedzy poziomami :D
PO DRUGIE... W DROGĘ!
Drogi tłumaczyć nie będę, bo znajduje się ona w tym poradniku (http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=10046).
Gdy już zejdziesz w dół, znajdziesz się w dziwnym miejscu. Pewnie wielu pomyśli, czy to oby napewno miasto.... spojrzenie na blackbord Wam wszystko wyjasni.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0002.jpg
Więc idziemy jedyną słuszną drogą, aż do tego momentu.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0003.jpg
Najpierw zajmijmy się więzieniem (żeby się później nie wracać). Krasnoludy gdy wybudowały miasto, zamknęły swoich wrogów w więzieniu, aby nie zagrażały miastu... Owi wrogowie są pilnowani przez Krasnoludzkich Straznikow (Dwarf Guard). Respawn w Dwacatrze (tak się nazywa więzienie) jest trochę niżej.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0004.jpg
No dobrze, wróćmy do rozwidlenia dróg i tym razem pójdźmy za drogowskazem „To the city”. Jesteśmy na poziomie –3, który jest zbudowany na planie krzyża (trochę swastykę przypomina :confused: ). Na końcu wschodniego i północnego skrzydła są schody do góry, które nas zaprowadzą na poziom –2, na którym się skupia prawie cały miejski handel (ale o tym później). Na razie pójdźmy na zachód. Znajdziemy tam schody w dół, którymi dojdziemy do technomancera (chyba troche głuchy... ale za drugim razem odpowiada). U niego tez jest wg mnie dobra kryjówka dla PK - mnie nigdy nie złapali :baby:
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0005.jpg
Gdy będziemy wracać od technomancera (w miejscu gdzie zeszliśmy na dół), warto się udać na północ - mijając farmę grzybów...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0006.jpg
...dojdziemy do browaru, w którym rycerze trenują swoje umiejętności, a tak to wyglada od środka.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0007-1.jpg
Gdy wrócimy na główne skrzyżowanie poziomu –3, idąc na północ, natrafimy na Old Mines.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0008.jpg
Parowiec jest na najniższym poziomie.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0010.jpg
Jeśli pójdziesz dobrą drogą, spotkasz tylko zwykłe Dwarfy, jeśli trochę gorszą to także D Soldiery i Rotwormy.... a jeśli już calkiem pobłądzisz, to nawet Guardy - a i może...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0011.jpg
A dla niedowiarków i ciekawych jak Bazyliszek wygląda...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0033.jpg
Obecnie o Bazyliszku wiadomo tylko tyle, iż jest on NPC.
Wróćmy do wejścia do Old Mines i udajmy się na północ, gdzie czekają na nas schodki, jedne w dół - drugie w górę. Jak już wcześniej wspomniałem, schody do góry prowadzą na poziom –2, ale najpierw zejdźmy w dół na poziom –4. Gdy tylko zejdziemy mamy 3 drogi, północ, południe i zachód. Pójdźmy na zachód. Drogą tą dojdziemy do świątyni, pod którą znajduje się portal obywatelstwa i cmentarz. Żeby sobie oszczędzić wracania, wejdź w teleport to się znajdziesz na górze :p ... no chyba ze Ci się Kazz nie podoba ;(
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0013.jpg
Wracając ze świątynii, przy schodach warto odbić na północ, tu znajdziesz miejsce wielbicieli Dragon Hamów...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0014.jpg
... i drogę zasypaną fire fieldami.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0015.jpg
Za fire fieldami jest świątynia krasnoludów. W świątynii jest NPC, u którego kupisz pierwszą część blessa Spark of Phoenix.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0016.jpg
Wróćmy ponownie do naszych schodków. Idąc na południe, natrafimy na miejsce zabaw...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0017.jpg
... a i także na Geomancera u którego można kupić drugą część blessa.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0018.jpg
Na tym poziomie znajduje się także Towarzystwo Dzikich Toporow, ale jak już mówiłem, wszystkich miejsc nie opiszę :D Dobrze, nareszcie na poziom –2.
Tutaj znajdziesz tawernę...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0019.jpg
...sklep z pancerzami...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0020.jpg
...sklep z bronią...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0021.jpg
...sklep z ekwipunkiem...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0022.jpg
...a także jubilera i bank.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0023.jpg
Pomiędzy drogą od jubilera do sklepu z ekwipunkiem, znajdują się schody. Wchodząc po nich, dojdziesz do takiego magicznego miejsca
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0024.jpg
którego chyba nie muszę nikomu przedstawiać. A u tego pana w rogu (Lokura, bo przypadkiem w innym rogu, znalazł się inny pan ;)) kupisz parcele i listy (chociaż listy leżą na ziemi w Old Mines :D) Idąc na zachod od depo, natkniesz się na Kazordoon Furniture Store.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0025.jpg
Tutaj kupisz meble do swego domku. Na poludnie od sklepu znajduje się Gildia Rycerzy.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0026.jpg
Następnie udajmy się trochę na zachód od sklepu z meblami i na pólnoc. Tędy dotrzemy do farm.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0027.jpg
Na zachód od wejścia na farmy jest winda.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0028.jpg
Na dole można połowić rybki. Winda przenosi gracza o 5 poziomów w dół lub w górę. Pozostałe 3 poziomy można wykorzystać do chwilowego schowania się przed PK - jak nas znajdzie jest to też dobre miejsce do manewrów up - down, więc jak bardzo nie podpadłeś, pewnie mu się znudzi. Na światach Non - PVP można je wykorzystać do pewnej czynności, której nie podam, bo jeszcze dostanę warna za wspieranie bottingu ;]
Wróćmy pod sklep z meblami. Tym razem udajmy się schodkami obok niego do góry. Poziom 0 i +1 pomijam, bo tutaj nic ciekawego nie ma (chociaż nad tym +1 można się zastanawiać B) ). I tak znajdujemy się na poziomie +2. Tutaj mieści się Gildia Magów
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0029.jpg
U NPC Sigurda kupisz blanki, manaski i takie tam zabawki, a u Etzela czary. W owej gildii znajdują się schody do miejskiej biblioteki.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0030.jpg
Teraz obok gildii wejdźmy na górę. Znajdujemy się na poziomie +3 (same domki) - udajmy się zgodnie z kierunkowskazem.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0031.jpg
Gdy już wejdziemy na poziom +4 radzę być ostroznym. Tutaj jest sala Emperora Kruzaka i pilnujący go strażnicy. Tuż przed salą, znajdują się koszary gwardii imperatora i NPC Tulf. A wyżej...
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0032.jpg
A tu już w sali tronowej.
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0035.jpg
Za tymi drzwiami na dole (tam gdzie jakiś gracz sobie expi), znajdują się 3 Guardy - gdy je pokonasz możesz zobaczyc skarby imperatora (np. Dragon Scale Legs’y).
http://i152.photobucket.com/albums/s189/khalak2/Tibia/Kazz/UO0034.jpg
Prawdę mówiąc, nie jest to mój domek, co nie zmienia faktu, że mam Dragon Scale Set w depo (pomarzyć dobra rzecz :p ).
Tu czas naszą wedrowke po Kazordoonie skonczyc :D Mozesz pojsc gdzie chcesz, lub wyjsc tajemniczym(?) wyjsciem ewakuacyjnym imperatora. Ale poszukaj go sam :D Droga do niego jest bezpieczna :D
DROGA DO PAROWCA NA CORMAYE
1. Zaczynamy na poziomie -3 przy wejsciu do Old Mines i idąc tą drogą (jedyna możliwa) schodzimy w dół (mapka przy pkt 3)
2. Znajdziemy sie na poziomie -4 tuż obok drabinki na poziom -3, wchodzimy tam. (mapka raczej nie potrzebna)
3. Idziemy zgodnie z zaznaczoną drogą i schodzimy w dół tam gdzie biała linia się kończy (po drodze głównie Dwarfy, rzadko Roty i Spidery)
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/Parowiec-3.jpg
4. Schodzimy na poziom -4 i idąc jedyną słuszną drogą docieramy do zejście w dół (po drodze nie ma potworków)
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/-4.jpg
5.Ponownie idąc jedyną słuszną drogą dochodzimy do zejścia (tu już nic się nie respi ;))
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/-5.jpg
6. Patrz pkt 5.
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/-6.jpg
7. Znajdujemy się na poziomie -7. Idąc jedyną słuszną drogą dochodzimy do zejscia w dół i wejścia w góre, schodzimy na dół (u góry bywa spory resp D Soldierów)
8. Tutaj już nie ma żadnych Dwarfów (tylko NPC na parowcu), jesteś na miejscu ;)
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/-8.jpg
Opisałem tylko jedną z 2 dróg (tę bezpieczniejszą), idąc tą drugą na rozwidleniu w zachodniej części poziomu -3 (tam gdzie szliśmy na północ i w dół) idziemy na południe i w dół, -4 od razu w dół (resp 3 Dwarfów) w dół, -5 tak samo (resp Soldiera) i tak schodzimy na poziom -6 (widać to na mapce w punkcie 6), idziemy na południe i pod zachodnią scianą bedzie dziura (jej nie widać), gdy w nią wejdziemy znajdziemy się na poziomie -7 (to wejście do góry gdzie się Soldziki respią ;)) Dalej już wiecie.
MAPKI OLD MINES
Więc krótko i na temat - literkami są oznaczone przejścia między poziomami a liczbami respawn potworków
Poziom -3
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/respawn1.jpg
1 - Respawn Dwarfa
2 - Respawn około 1 - 2 Dwarfów
3 - Respawn Dwarfa i Rotworma
4 - Respawn około 2 Dwarfów i 3 Rotwormów
5 - Na całej długości tego skrzydła spotyka się Spidery i pojedyncze Poison Spidery
6 - W tym miejscu respi się około 6 Poison Spiderów
7 - Respawn Dwarfa
8 - Respawn 2 Dwarfów
P.S. Na tym poziomie pominąłem najgroźniejszego przeciwniki (High levelki przed nim uciekają) który jest przed samym wejściu do Old Mines - chodzi o Rata 8o - no ale koniec żartów i schodzimy na:
Poziom -4
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/Respawn2.jpg
1 - Respawn 2 Dwarfów
Poziom -5
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/respawn3.jpg
1 - Respawn Dwarfa Soldiera
Poziom -6
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/Respawn4.jpg
Więc najpierw małe wyjaśnienie, czerwonymi kółkami (mało wyraźne X( ) przy numerkach 6; 7; 11 oznaczone są dziury z Dwarf Guardami. Standardowa dziura wygląda w następujący sposób - na poziomie -7 na małej przestrzeni spotykamy 1 Dwarf Guarda, a niżej jest ich już sporo (oczywiście na dużej przestrzeni). Wyjątek stanowi dziura oznaczona białym kółkiem koło numerku 9 - tam na poziomie -7, na przestrzeni niewiele większej jak w pozostałych dziurach, są 3 Dwarf Guardy (jak żaden dowcipniś nie lurnie nic z dołu ;))
No ale do dzieła...
W punkcie H jesteśmy witani przez Dwarfa i jego przyjaciela Soldiera
1 - Respawn Dwarfa, a zaraz za nim Rotworm
2 - Respawn Dwarf Soldiera
3 - Respawn Dwarfa Soldiera
4 - Respawn 3 Dwarfów
5 - Respawn Dwarf Soldiera i 2 Rotwormów
6 - Respawn 3 Rotwormów
7 - Respawn Dwarf Soldiera i Rotworma
8 - Dwarf Soldier i Dwarf (przy wejściu do "skrzydła można sie natknąc na 3 Rotwormy)
9 - Respawn 2 Dwarfów
10 - Respawn 1 - 2 Dwarf Soldierów
11 - Respawn Dwarfa i Rotworma
12 - Respawn 1 - 2 Rotwormów
13 - Respawn 1 - 2 Dwarf Soldierów i Rotworma
I - dziura ktorą dojdziemy do parowca na Cormaye
K - dziura ze Slimami, wygląda jak wyżej opisana "standardowa" dziura z Guardami.
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/Slimes.jpg
1 - Respawn Slime'a
2 - Respawn Slime'a
3 - Respawn 2 Slime'ów
4 - Respawn około 5 Poison Spiderów
P.S - Mapki poziomu -4 i -5 nie są proporcjonalne do reszty - były rozciągnięte w celu zwiększenia ich czytelności.
UWAGA!!! Respawn opisany jest na podstawie moich doświadczeń i obserwacji i może się nie wiele różnić od rzeczywistego :p
Dwacatra - czyli Kazordoonskie wiezienie
Na wstepie zaznaczam że ten dział przewodnika powstał tylko i wyłacznie dzieki uprzejmości Cichego - wielkie thx :p (mapa i resp opisane są na podstawie Jego filmow (http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=45509))
http://i108.photobucket.com/albums/n14/Kondzius_91/Wiezieniemapa.jpg
Na powierzchni spotykamy: Dwarfy, Dwarf Soldiery, Dwarf Guardy, Cyclopy, Trolle, Minotaury, Mino Archery, Mino Mage'i, Orci, Orc Spearmany, Orc Warriory, Orc Shamany, Orc Berserkery.
1 - Dziura z Orcami: około 5 Berserkerów, 3 Warriory, 1 Shaman
2 - Dziura z Dwarfami: 3 Soldiery i 3 Guardy
3 - Dziura z 3 Cyclopami
4 - Dziura z Minotaurami: 3 Guardy i 3 Mage'i
@Mod Team:
Jakbym mógł prosić o usunięcie tych kiku pierwszych postów (ich istnienie jest raczej zbędne :)), byłbym wdzięczny :)