Pokaż pełną wersje : Tibia.com -> Community -> Voting
Jarassimus
13-10-2006, 20:40
Witam.
Tak sobie tylko zajrzałem na stronę Tibia.com (http://www.tibia.com/), bo ostatnio nie mam zbyt dużo czasu i chęci, aby w ogóle grać w Tibię, ale zaciekawiły mnie ostatnie dwa głosowania (tytuły są linkami do oryginalnych ich treści):
Rookgaard (http://www.tibia.com/community/?subtopic=voting&page=show&votingid=94)
Voting started at October 6, 2006.
Voting ended at October 13, 2006.
Rookgaard jest miejscem narodzin każdej tibijskiej postaci. W tym tygodniu naszego głosowania chcielibyśmy, abyście pomyśleli sobie i przypomnieli początki Waszych postaci. Kiedy pierwszy raz postawiliście swą stopę na ziemiach Tibii, co myśleliście o Rookgaardzie? zbyt zagmatwany - Kiedy pierwszy raz zacząłeś grać w Tibię, życzyłeś sobie lepszego wprowadzenia. troszkę pogmatwany - Kiedy pierwszy raz zacząłeś grać w Tibię, myślałeś o tym, że jest on troszkę zagmatwany. było ok - Kiedy pierwszy raz zacząłeś grać w Tibię, nie miałeś żadnych trudności z Rookgaardem. nie wiem - Z trudnością przypominasz sobie swoje pierwsze dni w Tibii.Mastering Rookgaard (http://www.tibia.com/community/?subtopic=voting&page=show&votingid=95)
Voting started at October 13, 2006.
Voting will end at October 20, 2006. [można wciąż głosować]
W ostatnim głosowaniu pytaliśmy Cię, co myślisz o Rookgaardzie, wyspie dla początkujących, na której spędziłeś pierwsze levele swojej tibijskiej kariery. Wielu graczy stwierdziło, że Rookgaard był dla nich zagmatwany w pewnej mierze. Dziś jako doświadczony gracz przez Rookgaard śmignąłbyś naprawdę szybko bez żadnej pomocy - ale gdybyś miał sobie przypomnieć, to jak opanowałeś Rookgaard za pierwszym razem? metodą prób i błędów - Wszystkiego o Tibii nauczyłeś się sam. pomogli przyjaciele - Kilku Twoich przyjaciół już grało w Tibię i to oni poradzili Ci jak przejść Rookgaard. pomogli tutorzy lub inni gracze - Kiedykolwiek spotkałeś się z problemem, po prostu poprosiłeś innych graczy o pomoc. manual lub pierwsza pomoc - Aby znaleźć rozwiązania, szukałeś w dokumentacji na www.tibia.com. witryny fansite - Podpowiedzi na temat Rookgaardu znalazłeś na innej niż www.tibia.com stronie. inny sposób - Jakoś przeszedłeś Rookgaard, ale Twój sposób nie został wymieniony powyżej.Aż dwa głosowania na temat Rookgaardu? Co o tym myślicie? Czyżby CipSoft chciał się zabrać za "modernizację" tej wysepki?
Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
PS. Temat do luźnej dyskusji - NIE do "odkrywania" Spike Swordów, wymyślania nowych potworów na Rooku, czy też krytykowania autora za cel tego wątku, ani też głosowania. :-P
Quezacoatl
13-10-2006, 21:50
IMHO CipSoft zabiera się do przerobienia Rookgaardu... i dobrze, ten Rook już się ludziom znudził.
Albo chcą wprowadzić jakieś 'introduction' do gry, szybki manual albo coś w tym stylu. Kto wie co oni planują.
Mam nadzieję, że nie zrobią czegoś niedorzecznego, lub całkowicie zbędnego... jak to mają (mieli) w zwyczaju robić.
Tawer Redeye
13-10-2006, 22:17
I dobrze, że (prawdopodobnie) biorą się za modernizacje rookgaardu, wolałbym żeby do nauki gry było na początku opisane gdzie kliknąć żeby otworzyć skrzynkę, wejść po drabinie, jak brać loota i atakować potworki itp. Potem łatwe nabicie 8lvl i dobra jest.
@down Dobry pomysł
Jarassimus
13-10-2006, 22:21
IMHO CipSoft zabiera się do przerobienia Rookgaardu... i dobrze, ten Rook już się ludziom znudził.
Albo chcą wprowadzić jakieś 'introduction' do gry, szybki manual albo coś w tym stylu. Kto wie co oni planują.
Mam nadzieję, że nie zrobią czegoś niedorzecznego, lub całkowicie zbędnego... jak to mają (mieli) w zwyczaju robić.I dobrze że biorą się za modernizacje rookgaardu, wolałbym żeby do nauki gry było na początku opisane gdzie kliknąć żeby otworzyć skrzynkę, wejść po drabinie, jak brać loota i atakować potworki itp. Potem łatwe nabicie 8lvl i dobra jest.Hmmm... byłoby fajnie, gdyby coś, cokolwiek przerobili. Co prawda wiem, że są tu ludzie na tyle wytrwali, że potrafią grać na Rookgaardzie wciąż w tym samym otoczeniu, no, ale może warto byłoby to otoczenie nieco urozmaicić. :-)
Tak naprawdę, to ja już wcześniej pisałem o tym, co według mnie można by było ulepszyć na Rookgaardzie, szczególnie, że zmiany te wpłynęłyby na atrakcyjność gry przede wszystkim dla początkujących. Myślę jednak, że to właśnie ten temat jest bardziej odpowiedni na takie dywagacje, dlatego wybaczcie, ale zacytuję tu sam siebie:Mimo, iż sam mam Rookstayera (co prawda ostatnio w ogóle rzadko gram w Tibię, a na Rookgaardzie to... huhu! ;-), to jednak jestem przeciwny jakimkolwiek nowym potworkom na tej wyspie. Powody tego są właściwie te same, o których niektórzy tu już wspominali: To ma być wyspa dla początkujących. Szukasz silniejszych wrażeń - idź na main. Wyposażenie i umiejętności (skills) Rookstayerów są zbyt słabe do pokonania wielu silnych potworków. Nowe, silne potworki na Rooku zamiast zachęcać do opuszczenia wyspy na 8 poziomie - tylko zachęcałyby do pozostania na niej. Rookstayerzy (w tym ja)? Hmmm... no cóż - niech czują ten ból powolnego i długiego zdobywania leveli w porównaniu z mainem ;-). Trzeba było tu nie zostawać ;-). Nie no, oczywiście jaja sobie tu zdeczka robię. ;-)Jakkolwiek jednak uważam, że na Rookgaardzie powinny zostać dobrze rozszerzone dialogi z NPC-ami (w szczególności z Seymourem), w których można by było się wiele dowiedzieć na temat mainlandu. Dialogi te powinny zostać tak pomyślane, aby nie zdradzały zbyt wielu tajemnic na głównym kontynencie, ale dawały początkującemu graczowi do myślenia i zachęcały go do wyjścia z Rooka.
Seymour mógłby zatem wspomnieć coś o depo, do którego gracz na mainie będzie mógł chować przedmioty. Mógłby też coś opowiedzieć o czarach i runach (ale tylko tak pokrótce). A jeśli nie Seymour (bo pewnie z czarami to on do czynienia zbyt wiele nie ma ;-), to Cipfried. No i mógłby coś też (Seymour albo Dallheim) napomknąć o znacznie silniejszych potworkach, ale także o tym, że gracz na mainie będzie o wiele szybciej zdobywał swe umiejętności tak, że potworki te będą dla niego coraz łatwiejsze do zabijania. Wszak ponoć Dallheim swego czasu walił cycki (znaczy: zabijał cyklopy - bez głupich skojarzeń, proszę :-P). ;-)
Taki gracz, który niewiele wie o Tibii, ale chce poświęcić trochę czasu na porozmawianie z NPC-ami, a jednocześnie jest żądny mocnych wrażeń, szybko zobaczy, że Rookgaard jest dla niego nudną cząstką tego co może zobaczyć po wyjściu na mainland. I wtedy jak najszybciej wyjdzie. ;-)
Co Wy na to?Heh, no właśnie, co Wy na to? Takie rozwiązania zapewne przydałyby się ludziom, którzy chcieliby o Tibii wiedzieć więcej niż wiedzą obecnie.
Może właśnie CipSoft o tym myśli i ma zamiar to wprowadzić w zimowym update?
Pozdrowienia.
@2 up
I dobrze że biorą się za modernizacje rookgaardu, wolałbym żeby do nauki gry było na początku opisane gdzie kliknąć żeby otworzyć skrzynkę, wejść po drabinie, jak brać loota i atakować potworki itp. Potem łatwe nabicie 8lvl i dobra jest.
ej kolego czy ktoś mówił że oni się biorą za modernicacje rookgaardu? to narazie przypuszczenia :) chociaż dobrze sie spisał Jarassimus :) dobrze wyłapłeś to :D a co do rooka... poczekamy, zobaczymy :P
mam nadzieje że coś jednak zmienią ;)
P0zDr0 ;)
Jarassimus
13-10-2006, 22:47
ej kolego czy ktoś mówił że oni się biorą za modernicacje rookgaardu? to narazie przypuszczenia :)Racja, to tylko przypuszczenia. Ale jak widzieliśmy nawet przez ostatni czas, kiedy CipSoft pilnie interesował się opiniami graczy w danej sprawie, to później zwykle starał się coś z tą sprawą zrobić.
Jedna rzecz mnie tylko zastanawia:All players with a character of at least level 10 may vote.Czyli, że głosować mogą także Rookstayerzy. Nie jestem pewny, czy to jest dobre, gdyż, jak wiemy (nawet my Rookstayerzy) - Rookgaard jest przede wszystkim dla początkujących.
A może to właśnie graczy poniżej poziomu 8 trzeba by było spytać jak im się gra na Rookgaardzie?
Ja oddając swój głos całkowicie nie brałem pod uwagę tego, że mam Rookstayera, tylko właśnie starałem sobie przypomnieć, jak to było ze mną na Rooku w początkowym czasie mojego grania w Tibię. I oddałem głosy (odpowiednio) tak: było ok, metodą prób i błędów.Jednak wiem, że wielu ludzi nie do końca wie o co tak naprawdę chodzi w tej grze, często spotykałem się z tym, że ktoś mnie o coś pytał i nie były to pytania banalne takie jak: "jak się wchodzi na drabinkę?", ale na przykład: "czemu na Rookgaardzie nie ma depo?" lub "i co? ta wyspa to już jest cała Tibia?". Nie, nie zawsze są to dla mnie pytania banalne, oczywiście, o ile pytający poczytał wcześniej manual na Tibia.com (http://www.tibia.com/guide/?subtopic=manual). Ale okazuje się, że wielu ludzi zaczynając grać w Tibię po prostu błądzi i szuka odpowiedzi na pytanie o co tutaj w tym wszystkim chodzi. Dopiero, ewentualna pomoc innych graczy, czytanie dokumentacji itp. pomaga im znaleźć te odpowiedzi. A gdyby właśnie na samym Rookgaardzie znajdowały się te cenne wskazówki, np. jak wspomniałem, w postaci dialogów z NPC-ami, to byłoby im o wiele łatwiej.
Czyż nie? ;-)Zapomniałem dodać , paru słów :confused:To dodaj tutaj ;-). Tylko nie w nowym poście, żeby nie nabijac bez sensu - po prostu zedytuj powyższego posta i dopisz. :-)
@down Dobry pomysłNie, no to mnie rozwaliło. ;-D. Wiem, że na zdjęciu na awatarze wyglądam na downa, no ale żeby aż tak dosadnie? ;-D
No dobra, spoko, żartuję sobie. Taki mały offtopik, wiem przecież, że "@down" oznacza odpowiedź na posta poniżej. ;-D
Pozdrowionka.
Tom The Tanner
13-10-2006, 23:27
NPC którzy pomagają, tabliczki i tak dalej... to jest bez sensu. Nowi gracze nieznają tej zasady "czytaj, szukaj, wczuwaj się w klimat" tylko "ooo seima co to je?" i tyle. Ale wydaje mi się że taka "ścieżka zdrowia" w której wysyłą do nas czerwony napis: "zrób to i tamto a potem wejdź po schodach" pomógłby. Ktoś grał w np Madessa Combata? Włączają "tutorial" po kolei pisze nam co zrobić, poruszanie się, atak, używanie, wyrzucanie... tyle że ta ścieżka zdrowia w Tibi miałaby miejsce przed rookgaardem. :]
Jarassimus
14-10-2006, 00:23
NPC którzy pomagają, tabliczki i tak dalej... to jest bez sensu. Nowi gracze nieznają tej zasady "czytaj, szukaj, wczuwaj się w klimat" tylko "ooo seima co to je?" i tyle.Nie jestem za tym, żeby brać pod uwagę takich ludzi, którzy nie chcą się zainteresować danym tematem szerzej, zabierając się do niego.
Sorki, ale według takiej samej zasady trzeba by było patrzeć na przykład na forum na niektórych "trollujących" użytkowników: "aaa, bo im się nie chciało regulaminu przeczytać, to przymkniemy na nich oko". Nie, Stary, nie tędy droga.
Ze swojej strony jestem zwolennikiem pomagania innym na zasadzie "dawania wędki, a nie ryby". A więc nie, że powiem komuś wszystko co i jak trzeba kliknąć, żeby coś zrobić, ale mu po prostu podpowiem, że taka a taka możliwość istnieje. A jak to zrobić - niech on już sam dojdzie.
Pamiętaj, że zaczynając grać w Tibię, podobnie, jak np. zaczynając projektować budowę domu czy napisanie programu, trzeba najpierw zdobyć przynajmniej minimalną, podstawową wiedzę jak to robić. Potem dopiero można doszukiwać się jakichś cennych rad od innych ludzi.Ale wydaje mi się że taka "ścieżka zdrowia" w której wysyłą do nas czerwony napis: "zrób to i tamto a potem wejdź po schodach" pomógłby. Ktoś grał w np Madessa Combata? Włączają "tutorial" po kolei pisze nam co zrobić, poruszanie się, atak, używanie, wyrzucanie... tyle że ta ścieżka zdrowia w Tibi miałaby miejsce przed rookgaardem. :]A to, moim zdaniem, jest całkiem dobry pomysł! :-)
Mogłoby to się zresztą znajdować na Rookgaardzie, ale niekoniecznie do przejścia przez każdego gracza, bo przecież grają tu także ludzie mający swoją drugą postać, którzy dobrze wiedzą o co chodzi na Rooku.
Na przykład, mógłby to być sobie taki podziemny korytarzyk zamknięty przez bramkę levelową, ale dla graczy tylko o poziomie mniejszym niż 8. Taki gracz mógłby sobie tam wejść, ze skrzynki (no takiej questowej) wyciągnąć 10gp, potem przejść dalej do jakiegoś NPC-a, kupić od niego klucz do wyjścia (za te 10gp), po drodze ubić jakiegoś szczurka "treningowego" (wiem, wiem, że jest już taki szczurek w Training Room, ale tu mógłby być też - ale żeby nie był za silny potworek i żeby nie dawał za dużo expa), no a potem wejść po drabince i wyjść przez drzwi wyjściowe znajdujące się w nieco innym miejscu niż wejście (oczywiście przy uzyciu kupionego klucza). Ewentualnie na końcu byłaby znowu skrzynka questowa z jakąś niedużą nagrodą (ale nie torchem, jak w Training Room ;-). Popatrz: taka malutka misyjka do wykonania, a o ile więcej taki początkujący gracz już by wiedział. ;-)
No jasne, że dla "starych wyżeraczy" byłoby to może śmieszne i banalne, ale dla początkujących - bardzo dobry punkt zaczepienia do zdobycia tej podstawowej wiedzy, o której wspomniałem wcześniej. :-)
OK, wiem też, że równie dobrze można wejść do Training Room i tam sobie ćwiczyć, ale to by mogła być taka alternatywa dla tego pomieszczenia, zwłaszcza, że wielu ludzi nie wie, skąd zdobyć klucz do niego - tu zaś klucz byłby dostępny już w tym pomieszczeniu, a do tego do wyjścia, a nie do wejścia. Trzeba by było tylko zrobić tak, żeby nikt nie mógł wchodzić tam tym wyjściem - nie wiem, czy można zrobić jakieś takie "jednokierunkowe drzwi" zamknięte na klucz).
No, Stary, powiem, że podoba mi się ten pomysł. Nie wiem czy Ty tak to widzisz, jak ja tu opisałem (niestety, nie grałem w Madessa Combata), ale to mogłoby być fajne. :-)
Hmmm... rozpisałem się, choć jednak nie chce mi się wierzyć w to, żeby CipSoft zrobił coś takiego na Rookgaardzie. W takim razie, po cóż im te informacje ze wspomnianych przeze mnie głosowań?
Przesyłam pozdrowienia.
Jarassimus
14-10-2006, 11:49
Z doswiadczenia wiem, ze CIP Soft (mimo glosowan, sond etc) nie kiwnie palcem by uarakcyjnic gre na Rookgaardzie. Kazde zmiany sa wprowadzane z mysla o graczach z 1-8 lvlem (nie wiekszym). Takze radze trzymac fantazjowanie na wodzy, gdyz (jak to zwykle bywa) czeka Nas rozczarowanie.I tak to nasza Pani Rookgaardu pozbawiła nas wszelkich marzeń i nadziei. ;-)
PS Dodam tylko, ze od czasow prowadzenia wysepki dla Pacc'ow dodanie Addonow bylo z ich strony milym gestem. Mogli przeciez pominac Rookgaard "z przywyczajenia", a tego nie zrobili. Miejmy -zludna- nadzieje, ze wreszcie zainteresuja sie h-lvlami na tej wysepce.Lepiej nie... chyba szczególnie dla Ciebie i/lub Sunrise'a. ;->
Znaczy, nie bardzo wiem, co masz na myśli: zainteresują się w pozytywny sposób (coś ulepszą, dorobią z myślą o nich) czy może w negatywny (wkurzą się, że ich jest tyle i zrobią coś tak, że nie bedzie można już grać na Rookgaardzie)? Bo jeśli negatywnie, to... jak wyżej: lepiej nie. ;-)
Lepiej nastawic sie negatywnie i mile byc zaskoczonym niz odwrotnie.Heh, to akurat jest moja zasada, którą się kieruję w życiu, ale w tym jednym przypadku chciałem sobie porobić taką malutką nadzieję. Ale może i masz rację... :-)
Pozdrawiam Cię ciepło.
Fpitolony w sprawe
14-10-2006, 12:35
a FACC na rooku to co? PACC i tak za duzo dostali :P teraz jak na rooku beda cos robic to FACC tez maja miec!!! :D
~>Salmon<~
14-10-2006, 17:03
a FACC na rooku to co? PACC i tak za duzo dostali :P teraz jak na rooku beda cos robic to FACC tez maja miec!!! :D
Panie (f)pitolony Cipkom się nie opłaca dawać nowości dla FaCC. Jak już dostaną oni "przedsmak "tego co dostana ci z PaCCem
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.