|
Notki |
RPG Wszystko o grach RPG i cRPG, czy może MMORPG. |
![]() |
|
Opcje tematu |
![]() |
#2 |
Użytkownik forum
Data dołączenia: 22 02 2004
Posty: 27
![]() |
![]() Czytasz pare ksiazek nt. protokolu tcp/ip, programowania w c++, kupujesz za pareset dolarow oprogramowanie dla developerow c++, uczysz sie programowania w DirectX'ie, tworzysz grafike, pare miesiecy siedzisz nad kodem zrodlowym, nastepnie wydajesz kilka tys. zlotych na wykupienie serwera, tworzysz witryne www, pozniej juz tylko reklamujesz gre i utrzymujesz serwery z wlasnej kieszeni (no chyba ze chcesz zeby gra byla platna, wtedy rejestrujesz dzialalnosc gospodar..... dobra, juz chyba wystarczy
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 18 07 2004
Lokacja: Krakow
Posty: 147
Stan: Na emeryturze
|
![]() Nie ma to jak odpowiedz szczera i bez ironii. Po pierwsze nie C++ tylko Delphi7 Personal (za free calkiem niezle). Do tego dokladasz DelphiX lub PowerDraw (engine graficzny) i Sockety (polącenie z netem). Pozniej tego sie uczysz i robisz gierke (kod i grafa). Wcale nie trzeba miec serwera platnego. Mozesz gre zrobic albo na p2p (uzytkownicy sa serwerami np. BzFlag) albo na jakims free konice (trzeba z 30 mb + 1mb na uzytkownika) czyli 150 graczy on-line pociagnie za free.
A teraz kwestia czasu: Jesli miales stycznosc z programowaniem to 3 tyg. - przyzwyczjenie do Delphi 2,5 tyg - PowerDraw lub 1,5 tyg Delphix 2 tyg - na Sockety (1 na nauke + 1 na "wprawe" ok. 6-8 tyg -robienie grafy ok. 20-30 tyg - kodowanie ok. 4 tyg. beta testy ok. 2-3 tyg. - formalnosci z serwerem Czyli przy dobrym wietrze zrobisz gre w ciagu 50 tygodni (rok) Jesli jestes totalne zero to na nauke potrzebujesz 2,5 razy wiecej czasu czyli zrobienie gry zajmie ok. 65 tygodni Czas ROBIENIA mozna skrocic robiac w teamie (koder, grafik, scenarzysta, gosc od AI itd.) Jest w tej chwili kilka amatorskich projektow MMORPG'ow wiec mozesz poszukac i sie przylaczyc... ps. Oczywiscie WSZYTSKIEGO UCZYSZ SIE Z NETA (jest masa artykolow) polecam www.warsztat.pac.pl ps2. Jesli Ci cos rozjasnilem w glowie to dodaj reputacji odrobinke ![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 06 03 2004
Lokacja: from Dwarves Lands...
Posty: 1,289
|
![]() @Bryn
Lubie Cie =D @Earl Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
@Topic www.byond.com - prosty, maly jezyk programowania, na ktorym mozna sklecic gre MMORPG, ktora, jesli spodoba sie tworcom programu, dostanie sponsorowany serv. Kilka tutorialow na stronie, pozwalajacych stworzyc "od zera" w ciagu 5-6 tyg. cos, w co da sie od biedy grac. |
|||||
![]() |
![]() |
#5 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 18 07 2004
Lokacja: Krakow
Posty: 147
Stan: Na emeryturze
|
![]() Obecnie jest duzo kompilatorow c++?? Tylko ze ani jednego darmowego z vcl'em (a dla pocztkujacego to chyba duzo)...
Delphi ma mniejsze mozliwosci ?? Nie zgodze sie. Do wszytskich jezykow jest masa dodatkow itd. Mozliwosci zaleza od umiejetnosci programisty. A w kazdym razie do stworzenia MMORPG'a to nie ma znaczenia C++ jest szybsze ?? Nie zgodze sie. W wielu przypadkach (choc nie zawsze) szybsze jest Delphi. C++ jest szybszy tylko jesli chodzi o zarzadzanie RAM'em. Jesli chodzi o grafe to i tak zalezy od api (ogl,dx) a nie od jezyka. Delphi jest latwiejszy w nauce i w pisaniu. O delphi jest wiecej artow w necie (przynajmniej dla pocztkujacych). Co do czasu tworzenia... Sam robilem RPG'a (single player) i wiem ile czasu bierze zrobienie grafy algorytmow czytania map i innych takich. Zalezy tez ile dziennie robisz (ja nie mam sily na wiecej niz 3 godziny klepania w klawiaturke - trzeba tez troche w tibie pograc ![]() Co do serwera p2p. Chodzi mi o to ze kazdy user grajac pelni funkcje serwera (czesc obliczen jest na jego kompie). W przypadku nie za skomplikowanych gierek to sie sprawdza.... A zwykly ftp od bidy by starczyl (ale full optymalizacja wymagana) Kazdy z nas ma po troch racje. i jeszcze kilka stronek www.4programmers.net www.delphi.bajo.pl ps. Slyszalem ze jest nakladka na RPGMakera do robienia gier on-line |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Użytkownik forum
Data dołączenia: 22 02 2004
Posty: 27
![]() |
![]() Cytuj:
Cytuj:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#7 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 23 03 2004
Posty: 773
|
![]() nie ukrywam
![]() ![]() nie to że nie jest jasne, ale jak to czytam, programownie....grafika(to przeżyje)....serwery ojojoj..aż mnie głowa boli...ciekawe czy ałtor tematu w ogule to wykorzysta ![]() ![]() najgorzej z programowaniem na prawde..jak o tym myśle to aż mnie głowa boli..lepiej zostane artystą ![]() a co do kompa to obsługa programów, html i inne triki wystarczają mi...podziwiam programistów i tych którzy potrafią takie rzeczy HAIL PC MASTERS ![]() Wpadłem na fajny pomysł! Można zrobić osobny dział przeznaczony dla młodych twórców gier ![]() ![]() Ostatnio edytowany przez limenu - 12-08-2004 o 21:23. |
![]() |
![]() |
#8 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 18 07 2004
Lokacja: Krakow
Posty: 147
Stan: Na emeryturze
|
![]() Mysle ze to bez sensu bo jest po uszy (no moze troche mniej) for dla programistow:
bajo ftg warsztat (chyba tam jest 4um) i tyle starczy. Jak co to mozna tu walnac linki. A jesli ty znasz sie na html'u to mialbys szanse programowac. Moim zdaniem najwiekszy problme to nie nauka jezyka tylko umiejetnosc wykorzystania (tzn. umiejetnisc myslenia), a html to "wyksztalca". |
![]() |
![]() |
#9 |
eX Moderator
Data dołączenia: 19 10 2003
Lokacja: z zarzecza
Posty: 1,090
|
![]() a gdyby napisac taka gre javie?
prosty jezyk a ma duzo mozliwosci latwo zaimplementowac obsluge sieci musze ostatnio wkuc troche tej jawy bo szefowa chce zebym jej progrm napisal, wiec nie chcem ale muszem
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
http://tibiaspy.com
Data dołączenia: 22 07 2003
Lokacja: Opole / Głuchołazy
Wiek: 44
Posty: 2,289
Stan: Na Emeryturze
Imię: Matkus
Profesja: Elder Druid
Gildia: Death Assassins
Świat: Secura
|
![]() Jako miłośnik Delphi jeszcze wypowiem się w tej kwestii.
Delphi jest o wiele lepsze jeśli chodzi o obsługę baz danych ze względu na naprawdę szybkiego i dobrego gotowca. Jest to obecnie najpopularniejsze na świecie środowisko (może po za PHP, ale to inna bajka całkiem) jeśli chodzi o tworzenie baz danych. A w większej grze musisz gdzieś przecież zapisać userów, mapy, itemy, monstery... Delphi wolniejsze? Nie sądzę. Swego czasu pisałem gierkę FPP. Możliwościami engine dorównywał IMHO Q3 (krzywizny beziera, multitexturowanie i co tam sobie chcesz) a nawet więcej miał. Engine nie ja wprawdzie robiłem, ale był wykonany w całości w Delphi (no, oczywiście wstawki assemblerowe też były, ale to niezależnie od tego, czy delphi, czy c++ uzyjesz, to i tak assembler musi siedzieć w newralgicznych punktach) i przekompilowane mapki z Q3 (a co? nie można ;P) chodziły z porównywalną prędkością, jak na dziele ID Software (choć jeszcze trochę brakowało, chociażby jakiejś konkretniejszej obsługi sieci), więc jestem w 100% pewny, że obecnie delphi można porównywać z C++. To już nie czasy Turbo Pascala. Choć oczywiście jeśli ktoś będzie korzystał z gotowców w rodzaju DelphiX, to na pewno to będzie chodziło jak żółw paralityk. Jeśli zaś chodzi o czas - myślę, że team, który by umiał programować, złożony z powiedzmy 4 osób, grę typu Tibia zrobił by w 2-3 miesiące. Mówię tu oczywiście jedynie o samej grze, nie licząc map, questów, grafik... to już nieco więcej czasu wymagało by. Tibia jest akurat bardzo prostą grą od strony technicznej, a to, że CIPowie nie umieją programować porządnie, to każdy, kto trochę bardziej w tym siedzi wie ![]() Sama nauka programowania to jednak dość skomplikowany i żmłudny proces. Teoretycznie mająd do tyspozycji dużo wolnego czasu, zaparcia, odpowiedni umysł, i przede wszystkim dobrego nauczyciela, można by nauczyć się tego w około roku. Na studiach jednak zauważyłem, że jednym myślenie jak komputer przychodzi z łatwością, inni na naukę tego samego potrzebują 20x tyle czasu a i tak prędzej wykują to na pamięć, niż zrozumieją. Myślę więc, że nie można wogóle mówić tu o konkretnym czasie, bo niektórym chyba nigdy to nie przyjdzie. To tak, jak by ktoś zapytał ile czasu zajmie nauka gry na skrzypcach czy komponowania muzyki. Jeden nauczy się szybko, a drugi nie ma słuchu i w nigdy tego nie zrobi porządnie. Ja programowaniem bawię się od kilkunastu lat. Od kilku ładnych lat mam dostęp do internetu, i muszę powiedzieć niestety, że w polsce nie ma żadnej naprawdę dobrej strony o programowaniu ![]() A co do javy, to ma ona tą wadę, że jest stosunkowo wolnym językiem, bo musi być na bierząco konwertowana w zależności od platwormy, na której jest wykonywana.
__________________
Najlepsza strona o Tibii - http://tibiaspy.com - jeśli nie znasz, to nie wiesz, co tracisz! Zarejestruj się na http://forum.tibiaspy.com - prowadź i oglądaj galerie, szukaj i udzielaj pomocy, rozmawiaj o Tibii i na każdy inny temat! Ostatnio edytowany przez MatKus - 13-08-2004 o 18:54. |
![]() |
![]() |
#11 | |
Użytkownik forum
Data dołączenia: 02 08 2004
Posty: 4
|
![]() Ahh ten Delphi, bawiłem się nim w podstawówce jeszcze ("bawiłem" - trudno to było nazwać programowaniem ;]), co to były za czasy. Delphi się wolno rozwija? Z tego co ja wiem, to Delphi od jakiegoś czasu wogóle się nie rozwija (Borland nie miał $ na Delphiaka i C++ Builder'a, i zrezygnował z tego pierwszego). Jeszcze w tym roku chcę się zabrać za naukę cpp, z racji tego, że od paru lat siedzę w php, który wkońcu jest pochodną cpp (przynajmniej jeśli chodzi o składnię). Co do samego tematu:
Cytuj:
Zrobienie jednego portertu bohatera/npc/monstera: dzień W 7 tygodni zrobie więc 49 portetów (zakładając ciągłą harówkę, dzień w dzień), to jest już pokaźny komplet i powinien wystarczyć, ale co z interface'm, tilesetami do map, grafikami przedmiotów etc.? No chyba, że ktoś Mud'a robi :>. Jak dla mnie to napisanie samego silnika do gry (zakładając ciągłą prace, ja żadko wpadam w taki trans, zazwyczaj ciągle przerywam, ot np. teraz wpadł mi w łapki gothic 2 i się nie mogę skupić na pisaniu ;]), jest najmniejszym problemem, jak już MatKus zauważył, gorzej ze zrobieniem wszechrozumianego content'u (tutaj jednak, jeśli programista się postarał, i zrobił pare narzędzi, mogą pomagać osoby, które na programowaniu niezbyt, albo wcale się nie znają), a to głównie on buduje to co tygryski najbardziej lubią w rpg'ach. Ostatnio edytowany przez nea - 14-08-2004 o 12:50. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 06 03 2004
Lokacja: from Dwarves Lands...
Posty: 1,289
|
![]() Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
[quote] |
|||||
![]() |
![]() |
#13 | |
http://tibiaspy.com
Data dołączenia: 22 07 2003
Lokacja: Opole / Głuchołazy
Wiek: 44
Posty: 2,289
Stan: Na Emeryturze
Imię: Matkus
Profesja: Elder Druid
Gildia: Death Assassins
Świat: Secura
|
![]() Cytuj:
Ot, delphi 8 obsługuje technologię .NET mikrosyfa, i co z tego? BTW: Wiesz, czym się różni C++ od C# ? Tym samym, czym delphi 7 od delphi 8, czyli gotowymi bibliotekami do obsługi .NET. A czemu M$ nazwał to C# zamiast C++ z kilkoma headerami dodatkowymi, to nie wiem ![]() Do tej pory Delphi wcale tak wolno się nie rozwija. Borland na pewno szybciej rozwija delphika, niż C++ buildera. Przecież nie będą wypuszczać nowych wersji co tydzień ![]()
__________________
Najlepsza strona o Tibii - http://tibiaspy.com - jeśli nie znasz, to nie wiesz, co tracisz! Zarejestruj się na http://forum.tibiaspy.com - prowadź i oglądaj galerie, szukaj i udzielaj pomocy, rozmawiaj o Tibii i na każdy inny temat! |
|
![]() |
![]() |
#14 | |||||||
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 24 07 2004
Lokacja: yyy o co chodzi ?
Wiek: 33
Posty: 86
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Arthas Dark'Fist
Profesja: Master Sorcerer
Gildia: Monarh
Świat: Xantera
Poziom: 53
Poziom mag.: 46
![]() |
![]() Ludzie LUDZIE !! co wy za bzdury opowiadacie jakie setki (tysiace) DOLAROW !! robi sie to calkiem prosto (wbrew pozorom) wystarczy przeczytac 4 ksiazki i troche z internetu sie doszkolic !! pierwsza to "symfonia C++" 3 tomy mozna kupic za ok. 52zl lub sciagnac z neta w formacie pdf druga to "Open GL ksiega eksperta" cena **zl (niewiem) lub tez mozna sciagnac... Teraz bierzemy program "Visual C++" oryginalny troche drogi ale odczego ma sie kolegow
![]() @Edit: Każdy zapomnial o tamacie ale ja i tak zedytuje: Cytuj:
![]() Cytuj:
Cytuj:
![]() Cytuj:
![]() Cytuj:
@MatKus: Cytuj:
![]() Cytuj:
Ostatnio edytowany przez Sakumil - 19-12-2004 o 15:14. |
|||||||
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
Posty: n/a
|
![]() Piszesz silnik ( C++, C#, Delphi, VB, niemal kazyd język. Ale w każdym z nich będzie trudno). Możesz pójść na łatwizne (chociarz cyz ja wiem czy tak będiz eprościej) i wstawiac wystzko do kodu. (z updetami bedize problem), lub troche się pomęczyć i zorbić na podstawie silnika edytor. Potem dodajesz swoje elementy graficzne, no i potem uruchamiasz serwer. Może być domowy komp, ale jeśli prędkość poniżej 512 kb to znajdź sobie inny. Troche ci powinny zajac towje alfa testy, a potem możesz z kumplami beta testy porobić i masz swojom gre sieciowom. Z tym ze napewno nei bedzie trwalo rok. Sam edytor zorbisz gdzies w rok( o ile umiesz programowac), nie mowioc o grafie (chyba że tak malo szczegolowa jak w tibii to jakis tydzien). Jak ejstes laikiem i nie umeisz wogóle programować badź znasz podstawy Pascala, c++ czy inengo to licząc od teraz to może bys skończył do 2011
|
![]() |
#16 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 11 03 2005
Lokacja: Above cloud
Wiek: 35
Posty: 431
Stan: Na Emeryturze
Profesja: Elite Knight
Świat: Aldora
Poziom: 157
Poziom mag.: 9
|
![]() Ściągnij z jakiejs strony program do robienia ot'sów i bedziesz mial swoja tibie
![]() ![]()
__________________
"Real power can't be given it must be taken" |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 09 08 2005
Lokacja: Wawa
Wiek: 36
Posty: 40
Stan: Aktywny gracz
Imię: zapomnialem :]
Profesja: Master Sorcerer
Świat: zapomniałem :]
Poziom: 29
Skille: 21/26:P
Poziom mag.: 36
|
![]() Cytuj:
![]() Cytuj:
![]() Tak poza tym, jeżeli chciał byś napisać jakąś porządną grę, żebyś znalazł sobie jakąś grupke ludzi, którzy zrobili by np grafikę itp.
__________________
Imagine how it would be to be at the top making cash money On tour all around the world, tell stories about all the young girls Jeżeli ktoś patrząc na mój profil uważa, że jestem dziewczyną, no to cóż- jestem zmuszony wyrwać mu serce. Wybacz ![]() Ostatnio edytowany przez Blanca - 08-01-2006 o 11:57. |
||
![]() |