Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Inne (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=19)
-   -   System poziomów (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=105462)

Dweron Abyth 10-12-2006 10:33

System poziomów
 
A więc od razu przechodzić do sedna sprawy jako gracz ze sporym stażem w Tibi i innych grach cRPG mógłbym powiedzieć co by uleczyło Tibie (i tak mnie wszyscy oleją):
1. Zmianie powinien ulec cały system umiejętności. Mianowicie po każdym zdobytym poziomie powinło się dostawać kilka "skill pointów" które można by rozdzielać powiedzmy między kilka podstawowych umiejętności powiedzmy : zręczność, siła, magie: ognia, energii i powiedzmy natury (trucizny głupio brzmi). Ale oczywiście zostały by pozostawione dzisiejsze skillowanie i bicie mvl. Jednagrze siła i zręczność by miały znaczenie przy zadawaniu hitów. Dadam że niektóre bronie by były na siłę (kusze i bronie dwuręczne), a inne na zręczność (łuki i bronie jednoręczne). No i oczywiście zęby korzystać z danej broni będzie trzebało mieć odpowiednio dużo siły/zręczności.
2. Drugi punkt jest rozwinięciem pierwszego. A więc, powiedzmy że mamy skill pointy. To można by wprowadzić wiele dodatkowych umiejętności powiedzmy kowalstwo, płatnerstwo, alchemia czymyślistwo.
3. W tibi nie ma "sztucznych gildii" mianowicie nie można zostać żołnierzem króla czy strażnikiem kopalni. Takie opcje by dawały możliwość tworzenia ogromnej ilości ciekawych questów. Oto pierwszy przykład kandydując na żołnierza królewskiej armii trzeba się udać z thais do carlin aby dostarczyć jakiś list, w ramach pomocy dostajemy mapę. Dla 8 lvla było by to niesamowite przeżycie przejść niemal cała tibie.
4. Niektóre nazwy broni są po prosty kiczowate i nie trzymają wogóle klimatu powiedzmy taki "magic sword" co byście powiedzieli na zmiane nazwy tego miecza na "smoczą zgubę" czy na "zagładę orków" ?
5. Palladyn ma dzisiaj tylko jeden wybór - kusza. Można by stwożyć krótkie łuki, długie łuki, elfickie łuki, ciężkie kusze, kusze wojenne itp.
6. No i oczywiste zrównanie profesji


WIEM, ŻE TEN TEMAT NIC NIE ZMIENI, ale wyrażajcie swoje opinie :)

Felux 10-12-2006 10:35

Popieram;]

matiiii 10-12-2006 10:40

ciekawe ale troche sciagniete z innych gier

Cystof 10-12-2006 10:41

Nie zgodzę się co punktów pierwszego i drugiego. Moim zdaniem urokiem tibii jest jej prostota, z resztą się zgadzam ;)

DRoN 10-12-2006 10:45

Cytuj:

1. Zmianie powinien ulec cały system umiejętności. Mianowicie po każdym zdobytym poziomie powinło się dostawać kilka "skill pointów" które można by rozdzielać powiedzmy między kilka podstawowych umiejętności powiedzmy : zręczność, siła, magie: ognia, energii i powiedzmy natury (trucizny głupio brzmi). Ale oczywiscie zostały by pozostawione dzisiejsze skillowanie i bicie mvl. Jednagrze siła i zręczność by miały znaczenie przy zadawaniu hitów. Dadam że niektóre bronie by były na siłę (kusze i bronie dwuręczne), a inne na zręczność (łuki i bronie jednoręczne)
1. Jeżeli to miałoby zastąpić skillowanie, to mówię NIE.
Nie jestem zwolennikiem AFK'erów-BOT'erów, ale jednak taka Tibia jest i lvl w niej to nie wszystko.

2. Czyli knight i pal dawaliby wszystko w siłę, a mag i druid w energię.

3. Za dużo Gothica.

Cytuj:

2. Drugi punkt jest rozwinięciem pierwszego. A więc, powiedzmy że mamy skill pointy. To można by wprowadzić wiele dodatkowych umiejętności powiedzmy kowalstwo, płatnerstwo, alchemia czy myśliwstwo.
I każdy ma 2 chara. 1 zrobiony jak podałem UP, a drugi crafter.

Cytuj:

3. W tibi nie ma "sztucznych gildii" mianowicie nie można zostać żołnierzem króla czy strażnikiem kopalni. Takie opcje by dawały możliwość tworzenia ogromnej ilości ciekawych questów. Oto pierwszy przykład kandydując na żołnierza królewskiej armii trzeba się udać z thais do carlin aby dostarczyć jakiś list, w ramach pomocy dostajemy mapie. Dla 8 lvla było by to niesamowite przezycie przejsc niemal cała tibie.
Popieram. Mogłybyć takie pierdołkowate quest, żeby przejść się z Carlin do np. Venore i dostać za list 100gp. Tak naprawdę mało, ale dla 8 lvla zabawa i kasa/nagroda.

Cytuj:

4. Niektóre nazwy broni są po prosty kiczowate i nie trzymają wogołe klimatu powiedzmy taki "magic sword" co byście powiedzieli na zmiane nazwy tego miecza na "smoczą zgube" czy na "zagładę orków" ?
Gothic PLAX!
Która broń jest klimatyczna?
Miecze są: zwykły, ognisty, 2-ręczny, gigantyczny, szeroki, krzywy, kolczasty, długi, magiczny itp.

Cytuj:

Kwestia Magic Shielda moim zdaniem powinła to być ostatnia deska ratunku, a nie jak teraz że druid na 30 lvlu prawie 2 krotenie przerasta knighta na 30 lvlu pod względem hp.
Tak, ale mając red hp uleczy tylko hp, a mana zostanie 0.
Poza tym kto odpala MS gdy może spokojnie się e-granować? Nie wmówisz mi, żę druid/sorc expi co chwila rzucając utamke (ja tak tylko afkuje, żeby potem zonka nie było).

Cytuj:

No i oczywiste zrównanie profesji nie wiem jak to naprawic cipsoft spieprzył niech cipsoft naprawia
Napewno taki system skilli wyrównałby wszystkie profesje.
Pal i knight a 200 lvl skille po 400, mag i druid siła magiczna energii 1000%. Balanced.
Tylko ciekawe kto by pierwszy zajął Ferumbrass Tower do expienia?

zaksus 10-12-2006 10:47

Wiecie cp
 
@up
Z pewnoscia popiram kolege u góry, PAMIETAJMY ZE UROKIEM TIBI JEST JEJ PROSTOTA I NIENAJLEPSZA GRAFIKA. Chociaz uwazam ze mogli by ja rozbudowac i dodac nowe tereny ale bez przesady. Punkt 1,2 bez sensu, tibia by byla zabardzo "zdziwaczala" ;) ;)

:baby:

Dweron Abyth 10-12-2006 10:48

@2UP
To wszystko zależy jak cipsoft weźmie i ustawi :P
A co nazwy broni to swordy maja raczej spieprzone nazwy z axemi jest lepiej :) wystarczy wymienić Topór Przecinający kamienienie czy smoczą lance.
@UP
Tibia z powodu swojej prostaty traci ciagle graczy na kożysci miedzy innymi WoWa

Co do skill pointów tu chodzi bardziej o to by nie wsyzstko od skilli zależało. PRZYPOMINAM ZE SKILLOWANIE BY POZOSTAŁO

Irons 10-12-2006 10:54

W gothica sie grało hmmm? :D


Takie coś nadało by klimatu grze, choc i tak nie wprowadza czegos takiego//

Metoxis 10-12-2006 11:08

Kiedyś też myślałem nad takim tematem....

TIBIA to nie GOTHIC

Ten 1 punkt to klapa, gra nie byłaby ciekawa.
Spójrz teraz - knight np. 15 lvl może mieć skille 65/65, a inny knight będzie miał takie skille powiedzmy na 30 lvl'u. I to jest ciekawe - każdy ma swój sposób na grę. Mój ułomny kolega [24lvl knight] chodzi ciągle na zerka, na którym ciągle deda, bo ma skille do dupy [51/49]. Inny knight na mniejszym lvl'u z lepszymi skillami ale z tym samym eq zabije zerka bez szwanku.


Aha, questy...to też jakieś zrąbanie wymyśliłeś.

"Paladyn ma tylko kuszę", ale za to ma różną amunicję do niej.

No a Magic Sword - peeeewnie...zmienić nazwę na "Smoczą Zgubę", a sword ten byłby do zdobycia w pewnej kopalni z pewnymi dwoma sługami zła...

Dweron Abyth 10-12-2006 11:12

Ta smocza zguba o tylko przykład (jak każdy wie zaciągniety z gothica :P)
Co do amunicji do kuszy tak są bełty i power bełty z których sie nie kożysta bo żeby go zrobić trzeba się więcej naprodukować niż na sd

A i jeszcze jedno ta siła nie była by najważniejsza mi chodzi o to by znaleź sens bicia lvl

dareeek 10-12-2006 11:20

Niech dadzą dla tempest rod'a zasięg na 2 pola i styka. Bo tak jak teraz to? 8o Druid to nie knight, że ma walczyć rodem w zwarciu :D

Capality 10-12-2006 16:21

UP:
Sam wybrałes druida, było wybrać Sorcerera i mialbyś 2-3 kratki

Topic:
Chcesz takich zmiana to idź graj dalej w Gothica, urok Tibii polega na prostocie a nie dodasz pkt sily zrecznosci, bron na sile czy na ilisc many. Jak chcesz takie bajery to polecam Diablo II z dodatkiem Lord of Destruction.
Powtarzam: Urok Tibii polega na tym ze jest prosta

dareeek 10-12-2006 16:24

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Capality (Post 1120587)
UP:
Sam wybrałes druida, było wybrać Sorcerera i mialbyś 2-3 kratki

No wiadomo, że każdy tak powie. Ale w pewnym sensie jest nielogiczne dawanie takiego zasięgu, w końcu to ma służyć jako broń, a nie ozdoba. :D

Impalable 10-12-2006 16:33

Tak i tempest nie jest ozdoba, zadaje przeciez obrazenia...

Dweron Abyth 10-12-2006 17:29

Wiesz system siły i zręczności istnieje w wielu grach MMOcRPG miedzy innymi w knight'cie only z reszta jest tez tam podobny system magi (ogień, powietrze, światło)

Skurka 10-12-2006 19:13

Na serio, pograj w Planescape Torment/Baldur Gate I lub II/Gothic/Neverwinter Nights/Morrowind, potem strzel rundkę po WoW, Guild Wars, Lineage oraz Ultima Online, zabij kilka tysięcy stworów w Diablo lub Titan Quest po czym wróć do Tibii i podziękuj Cipsoft, że jest taka gra, która wyróżnia się prostotą, a ma wielką grywalność i nie wymyślaj cudów, bo takie zmiany doprowadziłyby do powstania zupełnie innej gry.

paior 10-12-2006 19:22

Knight wali z sd;] nice!!
a tajfun ma 280 mlvl i wali po 1000 z sd a 100000 z ue

za duzo diablo ;]

Eivrel 10-12-2006 19:28

Cytuj:

4. Niektóre nazwy broni są po prosty kiczowate i nie trzymają wogóle klimatu powiedzmy taki "magic sword" co byście powiedzieli na zmiane nazwy tego miecza na "smoczą zgubę" czy na "zagładę orków" ?
I uważasz, że to by mogło uleczyć tibie? Co najwyżej troszkę dodać klimatu, ale nie uleczyć. I tak połowa graczy nie rozumie co znaczy taki magic sword także raczej nie w tym tkwi problem ;S
Btw. ‘Smocza zguba’ brzmi kiczowato. Imo.

Dwimenor 10-12-2006 20:03

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Dweron Abyth (Post 1120345)
1. Zmianie powinien ulec cały system umiejętności. Mianowicie po każdym zdobytym poziomie powinło się dostawać kilka "skill pointów" które można by rozdzielać powiedzmy między kilka podstawowych umiejętności powiedzmy : zręczność, siła, magie: ognia, energii i powiedzmy natury (trucizny głupio brzmi). Ale oczywiście zostały by pozostawione dzisiejsze skillowanie i bicie mvl. Jednagrze siła i zręczność by miały znaczenie przy zadawaniu hitów. Dadam że niektóre bronie by były na siłę (kusze i bronie dwuręczne), a inne na zręczność (łuki i bronie jednoręczne). No i oczywiście zęby korzystać z danej broni będzie trzebało mieć odpowiednio dużo siły/zręczności.

1. Prowadzi to do anormalnych sytuacji, w których mamy powiedzmy XXX (bardzo dużo) skilla w danej umiejętności, pomimo tego, że nigdy jej nie wykorzystywaliśmy. Prowadzi to do powstawania postaci robionych pod konkretny schemat(ustalony z góry) a nie postaci, której umiejętności odzwierciedlają tego czym najczęściej się zajmuje. Innymi słowy: na niskich poziomach pakuje się w skille, które kiedyś się przydadzą(vide: Diablo2 i system synergii czarów).

Cytuj:

2. Drugi punkt jest rozwinięciem pierwszego. A więc, powiedzmy że mamy skill pointy. To można by wprowadzić wiele dodatkowych umiejętności powiedzmy kowalstwo, płatnerstwo, alchemia czymyślistwo.
Można to zrobić też na aktualnycm systemie. I znów: poziom umiejętności w danym skillu będzie odzwierciedlał to, czym postać się często zajmowała, a nie zaplanowanego rozdysponowania punktów. Tym bardziej: prowadzi to do levelowania, zamiast skupiania się na umiejętnościach. Dodam, że obecna polityka cipsoftu sprowadza się się do spowolnienia szybkości zdobywania poziomów, dając w zamian inne, alternatywne zajęcia(outfity i addony, ciastka, przepisy...ogólnie wszystkie te dodawane rzeczy, które nie za bardzo się podobają a oni je jednak dodają).

Cytuj:

3. W tibi nie ma "sztucznych gildii" mianowicie nie można zostać żołnierzem króla czy strażnikiem kopalni. Takie opcje by dawały możliwość tworzenia ogromnej ilości ciekawych questów. Oto pierwszy przykład kandydując na żołnierza królewskiej armii trzeba się udać z thais do carlin aby dostarczyć jakiś list, w ramach pomocy dostajemy mapę. Dla 8 lvla było by to niesamowite przeżycie przejść niemal cała tibie.
Poczta
Explorer Sociaity
Niebieskie i Zielone Djiny
Obiecywane w tym updacie dwa stowarzyszenia
To naprawdę są ciekawe questy, jak ktoś rozwiązuje je sam, czyta to co mu npc mówią i trochę interesuje się tematem(Wojny Djinów-bardzo dobra seria książek).

Cytuj:

4. Niektóre nazwy broni są po prosty kiczowate i nie trzymają wogóle klimatu powiedzmy taki "magic sword" co byście powiedzieli na zmiane nazwy tego miecza na "smoczą zgubę" czy na "zagładę orków" ?
Magic sword->Sword of Valor.
Hammer of Warth
Djinn Blade
Pharao sword
Skull Staff
Itd
Użyj potęgi słownika i przetłumacz sobie. Mała ilość tych broni sprawia, że "Mega hiper Poskramiacz Smoków +12, +13 przeciw nieumarłym z dodatkowymi obrażeniami od ognia" nie jest pospolitą bronią, pogardzaną przez każdego rycerza powyżej 15 poziomu.

Cytuj:

5. Palladyn ma dzisiaj tylko jeden wybór - kusza. Można by stwożyć krótkie łuki, długie łuki, elfickie łuki, ciężkie kusze, kusze wojenne itp.
Arbalista-nowa broń dla paladyna. Dojdzie po updatcie.

Cytuj:

6. No i oczywiste zrównanie profesj
i
Kogo byś nie spytał, miałby inny pomysł na zrównanie profesji. Naturalnie, prawie każdy uważa, ze jego profesja ma najgorzej. Ihmo-to tylko dowodzi, że są zrównane. Ale nie będą się tu kłócił. Gram paladynem i nie uwarzam, abym miał gorzej od innych.

ripper 10-12-2006 20:12

Po cholerę robić z Tibii grę podobną do dziesięciu innych? Z alchemią, płatnerstwem, rolnictwem itd? Idź pograj w UO jak chcesz kuć miecze czy jeździć na lamie. Tibii nie ma po co zmieniać w tym kierunku.

Vil 10-12-2006 22:38

Nie ma po co zmieniac, niech pozostanie namiastka RPG ustawiona na bicie expa do znudzenia.

Ri'Pablo 11-12-2006 18:20

Tibii może przydałyby się zmiany, ale raczej mniejszego kalibru.

Btw. Uważasz, że po zmianie nazw przedmiotów nagle caly świat zacznie grać w tibie??

System skillowania i zdobywania magicznych poziomów jest w porządku, tak samo ja zdobywanie poziomów.

Jeśli mieliby coś ulepszyć, to walke z Botterami/Sharerami i chociaż lekko zmniejszyć różnice między Pacc a Facc...

JUNIR 11-12-2006 18:38

TOPIC


Gdyby tak zrobili musieliby też zmienić nazwe na Gothic Online ;)


Gothic to fajna gra ale tibia to NIE gothic tak więc jestem 100% na nie do każdej twojej propozycji

Maxioris 11-12-2006 19:08

Przeczytałem i moje zdanie jest takie :
SP-Zadużo się nagrałeś w Lineage, czy Mu :P, a pozatym to by moim zdaniem zepsuło klimat tej gry...
Punkty do roździelania? Co tutaj gothic? :D To by było coś, ale też glupie...
Knight załużmy an 100 lv mugły mieć nawet 2k many, a to by było beznadziejne... Moim zdaniem, twoja opinia na ten temat jest, jakby to powiedzieć... W grę by się grało zby łatwo, straciła by swój urok...
Jeśli miałbym głosować, to bym okrzyknoł stanowcze NIE... Bo to w końcu Tibia.
Taka jes moja opinia na ten temat...

Grałem w mu online
Gralem w Ragnaroka
Gralem w Lineage 2
Te wszystkie gry maja wiekszosc tych zeczy kture wymieniles w topiku... I dlatego w nie nie gram :P

Avrerk 11-12-2006 19:27

1.Wrocic do Tibii 7.4.
2.Paladyn przed "zniesczeniem".
3.Won soul pointom.
4.Won rozdzkom itp.

XIII 11-12-2006 20:21

Nie przejdzie. Tibia to nie jest typowy RPG i nigdy nie bedzie mogl byc porownywamy do RPG z prawdziwego zdarzenia.
Cytuj:

Jednagrze
Błagam...

Vil 11-12-2006 21:29

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez XIII (Post 1122694)
Tibia to nie jest typowy RPG

Tibia to jest prymitywny H&S.

XIII 11-12-2006 22:05

@up poprawiam wiec:
Tibia to nie jest RPG.

Guardian anubite 11-12-2006 22:59

NIE NIE NIE
te pomysły są idiotyczne nie podoba sie idz graj w Ro i inne rzeczy.. W tibi jest urok bo jest taka jaka jest nie ściągnięta z innych gier.. i tu zmierzam do sedna...Tibia zaczyna updejtami wlazić w dupsko innym grą o takiej tematyce co mnie martwi... Najlepsza jest prosta dawna tibia co mogleś usiąść się rozerwać pograć z kumplami itp.. Teraz to wszystko schodzi na psy i poki cipsoft nie wróci do 7.4 to Tibia będzie coraz gorsza , coraz więcej osób zacznie się uzależniać aby wbic ten 100 w miesiąc... Teraz nie to co keiydś ze 100 był wyczynem ... Teraz 250 to wyczyn a 200 normalka... szkoda , jeszcze raz szkoda że nie ma starego klimatu.Mogłbym nawet płacić za pacc 2x więcej ale żeby starocie wróciły:)

Zyphiel 12-12-2006 06:47

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Avrerk (Post 1122474)
1.Wrocic do Tibii 7.4.
2.Paladyn przed "zniesczeniem".
3.Won soul pointom.
4.Won rozdzkom itp.

Yes plx. CIP kradnie pomysły z innych gier, coraz bardziej z każdym updatem, a ja bym chciała żeby było jak dawniej. Bez zmian, chyba że wstecz. =)

ripper 12-12-2006 09:37

Narzekacie na zmiany, ale przyzwyczajacie się do nich szybciej niż sami się połapiecie. Wprowadzili sporo uwygodnień, a wygoda uzależnia. Może i klimat Tibii nie jest już od dłuższego czasu taki, jak zaczynałem, ale nie narzekam. Przestanie się podobać definitywnie - nie będę grać. Proste jak budowa cepa.

Leazo 12-12-2006 17:51

Zje...eś cały system (no prawie) z Gothica. Nazwy też. Ale nawet fajnie by było z tymi punktami bo można by było grać ciagle a nie skillować, i mieć pewność, że jakiś 18 lvl ze skillami 80 cie nie ubije jesli masz 30 lvl. :)

Avager 12-12-2006 18:17

Autor:
Pograj troche w inne gry RPG i MMORPG, a nie pograles sobie w jakiegos tam Gothica, i sie podnieciles takowym systemem - ktory jest strasznie uniwersalny... i takze wymaga poprawek !

Topic:

Coz... Tibia to G... Komercyjne wielkie G... Ktore nie ma sensu procz Miec Duzy Lvl , Duzy Mlvl i Duze skille...innego sensu w tej grze nie ma.


Jak by Tibia wrocila do 7.1 (wersja przed 7.11) , to bym moze pogral...

7.1 FTW !!!!!!!!



P.S.
Jesli chcecie podobny system jak jest w pierwszym poscie, to poczekajcie na RP-Online, gierka bedzie podobnej grafiki jak Tibia, robiona przez Polakow, Posiadajaca 100x wiecej questow i takie tam duperele (wieksze rozbudowanie) - ale to nie temat na reklame.

dagothar 12-12-2006 22:55

Przestancie z tymi Gothicami itd.; podwaliny calego tego systemu lvlowania itp. polozono lekko liczac ze 20 lat temu, nic w tym oryginalnego nie ma.
Powinniscie sobie pograc w jakies stare gry, a niech nawet bedzie ktoras z Ultim :P

Lukasz(R) 13-12-2006 07:53

nie mialem czasu przeczytac to co poprzednicy napisali no ale Magic Sword ma swoja inna nazwe Sword Of Valory czy jakos tak co prawda nei wiem co to znaczy ale jzu tak kiczowato nei brzmi :P

ripper 13-12-2006 09:27

Cytuj:

Coz... Tibia to G... Komercyjne wielkie G... Ktore nie ma sensu procz Miec Duzy Lvl , Duzy Mlvl i Duze skille...innego sensu w tej grze nie ma.
A jaka gra nie jest komercyjna?

dagothar 13-12-2006 13:15

Darmowe byc moze? Stworzone dla zabawy? Wydaje mi sie, ze da sie wymienic pare tytulow.

damtob 13-12-2006 13:47

Wyjć.
Stop skill pointa to nie gothik -.-

Pere 13-12-2006 17:57

Niee!!!
 
Za dużo wzięte z gothica i takich gier. 1 i 2 punkt są bez sensu większe lvl by byly za dobre, znudzilo im by sie expienie na faraonach i ferumbrasach :P. Czemu nazwa "Magic sword" ci nie pasuje, a tak wogle to jakbys napisal "zagładę orków" albo "smoczą zgubę" po angielsku? Kiedys jak nie bylo różdżek soul pointów itp. było lepiej bo prościej. A tak pozatym ile już grasz w Tibie jak napisales "zaawansowany graczu" :P ??
Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Dweron Abyth (Post 1120345)
6. No i oczywiste zrównanie profesji

Jedynie z tym się zgodze. Czyli masz pomysł zj***ny. Taka tibia jaka jest jest dobra.

Argothel 13-12-2006 18:24

Nie podobają mi się punkty 1 i 2.
Za to podoba mi się to z należeniem do "sztucznej gildii".
Ale profesje trzeba wyrównać.


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 19:52.

Powered by vBulletin 3