Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Mainland (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=22)
-   -   Prawie kompletny spoiler Winged Helmet Questa (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=125478)

Shakur 18-04-2007 14:11

Prawie kompletny spoiler Winged Helmet Questa
 
To dzieło jest własnościa Averona z konkurecyjnego forum i to on odkryl ta zagadke a ja tylko napisalem to tutaj



Witam,

Ponieważ za kilka dni opuszczam na zawsze świat Tibii postanowiłem opublikować tutaj informacje o sekretach Tibii oraz o queście nad którym pracowałem tyle czasu, w którym nagrodami są Winged Helmet oraz Grey Tome - w skrócie nazwijmy quest go WHQ.

Quest ten został wprowadzony do gry 14 lipca 2002 r. i do tej pory wykonano go zaledwie dwa razy - na Antice oraz Premii. Ani razu nie był testowany publicznie, wciąż uchodzi za tajemnice.

Rozpoczyna się w Hellgate, wiąże się oczywiście z kodem beholderów. W tym miejscu podziękowania należą się panu prof. Jerzemu Nowakowskiemu którego ten sekret pochłonął bez reszty i który pomógł mi złamać szyfr. Całości prac nie udostępnię tutaj, wyjaśnię tylko pokrótce metodę odszyfrowania tekstu. Otóż złamanie tego szyfru wykracza poza zdolności nas wszystkich wzięte razem - kod beholderów opiera się na gematrii starohebrajskiej, która następnie jest poddawana działaniom z zakresu algorytmów kryptografii asymetrycznej przy użyciu macierzy którą podałem kilku osobom (nie znam sie na matematyce więc nie wiem o co tu chodzi).

Książki z Hellgate Library to klucz do wszystkich sekretów w Tibii. Dwie z nich służą otwarciu WHQ.

61143128895003624968475601996585506499670467261145 8003690422046484
51911889521977128895219594576552364672119118003575 7654600364671180
01401525517

HUMAN ENTITY RETREATED MOURN DEATH LIFE KEY HIDDEN AND SEALED

Autor mial tu na myśli jednego z Nightmare Knightów który uciekł z PoHu zabierając cześć informacji i klucz. Pamiętacie te książkę z PoH:

Uhgly beholda stollen ki we gut from slain humi nigt. Tohk it 2 stinky place, noone will go thare fur guud king of cyclops. Beholda bat und ughly, to manni eyes.

To co ukradli beholderzy jest teraz schowane w Hellgate Sealed Library (której broni gs, a sposób wejścia tam opisuje jedna z beholderowych książek). Nie róbcie sobie apetytu, to tylko książki ostatniego druida z Crunor Caress, które opisuja los Yenny the Yentle oraz całego bractwa, a także wooden key 4013. Uzbrojeni w tę wiedzę (i klucz) możemy teraz wejść do Femor Hills Tower, gdzie Crunor Caress miało swoją siedzibę za dawnych czasów, a która jest zarośnięta trawą. Podpowiem tylko że kluczem do wieży jest yellow rose, które zdobywamy w trakcie.

We wieży znajdujemy 7 książek które pozwalają na rozpoczęcie WHQ (a także pewną sukienkę). Teraz czas na Thais trolle. Korzystając z wiedzy która pochodzi ze starożytnej Antici składamy ofiarę w Sali Pamięci (to jest w książkach) i teleportowani dostajemy sie do środka. Zdobywamy tam książki, scroll z napisem "utevo lux", klucz 0008 oraz "a remains of an ancient sword". Ten to Ancient Sword musimy przekuć u Cyklopa w Ab'dendriel, wykonując dwie misje. Zgadnijcie co się stanie gdy mając ten miecz w bp trzy osoby staną na przełącznikach w bibliotece na pustyni... Tu korzystając z książek z biblioteki oraz mocy talonów (pozdrowienia dla wszystkich tych którzy sprzedali swoje talony z Paradox Questu u NPC Rachel) trzeba trochę pokombinować, by na przedostatnim piętrze Triangle Tower otworzył sie teleport do banshee.

Dalej już jak z płatka - NIE PRZEŁĄCZAJĄC switcha u banshee wchodzimy w teleport by znaleźć się The Dead Villa (to ten Void pod pustynią). Dead Villa to świetne afk place oraz genialna zagadka logiczna pod tytułem - tak przestaw dźwignie żeby teleporty połączyły się w odpowiedni sposób. Jeśli przełączniki będą źle ustawione, znajdziecie się u wejścia Triangle Tower, jeśli dobrze będziecie mogli zbadać co jest za magicwallami w Shadowthorn. (podpowiedź - pod bagnami między Venore a Elf Fortem są ruiny czegoś, przypatrzcie sie co to jest i już macie wskazówkę).

Za magic wallem ofiarujemy krew na ołtarzu by uzyskać część duszy zmarłego przywódcy Teshial, tam też jest wyjaśnienie sekretu "podniesienia gruntu wokoło jeziora Amroos. Tak, dokonuje sie tego u Adreniusa, aktywując przełącznik (po złożeniu ofiary jesteśmy w stanie już go aktywować). Teraz możemy suchą stopą wejść na wyspę Amros by wziął z martwego ciała... jacket, short sword i list, w którym wymienionych jest tych "7 nekromantów". Po lekturze listu będzie wiadomo o czym z nimi rozmawiać. "Nekromanci" wyjawią nam resztę sekretu Crunor Caress i pozwolą wejść za mrugające drzwi u Hoggla, które prowadzą do teleportu...

Teraz tylko aktywacja przełącznika u banshee (to powinno być zrobione jeszcze przed tp u Hoggla), kolejny przełącznik w spike sword quest area, zabijamy 3 smoki, drabinką w górę, korytarzem do schodów i stajemy otoczeni magic wallami, mając naprzeciwko nas warlocka i 4 behemoty. Po zwycięstwie zabieramy nagrody.

Nie posiadając PACC nie ukończysz questa.



Dzięki Lifterowi za poprawienie na polskie litery

Shakur

Lifter 18-04-2007 14:50

Postanowiłem trochę pomóc i poprawić błędy w tekście.

Poprawiałem wszystko ręcznie, ponieważ quest bardzo mnie zaciekawił ;]

@down
Ok, już edytuje ^^

Shakur 18-04-2007 14:55

Dzieki
 
Dzieki Lifter ty zawsze pomozesz... :D


EDIT

Lifter juz edytnij posta bo zaduze to xDD

Netilos 18-04-2007 15:25

Również mnie zaciekawił ten temat, może i autor wymyślił to sobie, a może i nie, czytałem temat na tibi.org i moim zdaniem ta teoria ma sens i moze być słuszna, narazie sam próbuje rozwiązać ten kod, narazie bez rezultatów.
Równie dobrze może być ten kod na podstawie gematri enochian Crowleya,ale także moze być ona zmieniona przez knightmare lub całkiem abstrakcyjna. :)

Może i nie na temat, gdzie znajdę tłumaczenia książek na tibi.pl???

Michoss 18-04-2007 15:41

Ciekawe, nie powiem...

Lifter 18-04-2007 15:42

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Netilos (Post 1375425)
Może i nie na temat, gdzie znajdę tłumaczenia książek na tibi.pl???

Tutaj :)

znakiznakiznaki

HellCatcher 18-04-2007 15:51

A masz przypadkiem zgode autora na umieszczenie tego tekstu tutaj? '-.-


Spoiler jest prawdziwy - ja jestem właśnie na etapie ruin w Venore w pobliżu EF ^^

seksowna_druidka 18-04-2007 16:23

Czytalam to na org.pl i mam pewne zastrzezenia do wykonywania "questa". Mianowicie final room nie istnieje! Wiele osob skanowalo Jakundaff Desert botem ng i w pomieszczeniu z trzema dragami nie ma nic ciekawego, nie mowiac o drabinie i korytarzu dalej.

Ten_typ 18-04-2007 16:39

Pogadaj najpierw z Avarionem czy możesz zamieścić ten tekst tutaj. Jak się on zgodzi to dopiero będziemy mogli zacząć dyskusję...

Redial 18-04-2007 16:48

Powiec mi jaki ma nick osoba ktora to napisala ?? bo jesli Averon albo Avarion to jeden ma 11 lvl a drugi 10 wiec raczej nie napisali by tego

Shakur 18-04-2007 17:03

Redial
 
Redial czy ty przypadkiem jestes nienormalny?? mowie ze na forum....

Ooops niemam jego zgody ale chyba wystarczy ze rozslaiwe jego imie jako odkrywce questa??

Razor_Boss 18-04-2007 18:15

Dobry koleś jesteś xD zkopiowałeś temat i co ci to da? xeroboju xD
orginalny temat : http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=180777
Pozdro dla Avarion'a i czytelników forum tibia.org.pl ;]

Midarth 18-04-2007 18:27

Hahaha rofl, nie ma to jak połączyć wszystkie miejsca [większość zbadane na NG i innych botach] i powymyślać niestworzone historie. Jedyne czego mi brakuje to możliwość chodzenia ukrytymi tunelami w kazo i możliwość dostania się do bazyliszka.

Shakur 18-04-2007 19:10

Lol
 
Bo tu sa inteligentniejsze posty....... a jak sie niepodoba to www.tibia.org.pl tam znajdziesz jedzenie dla ciebie trollu

Vil 18-04-2007 19:16

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Shakur (Post 1375305)
Rozpoczyna się w Hellgate, wiąże się oczywiście z kodem beholderów. W tym miejscu podziękowania należą się panu prof. Jerzemu Nowakowskiemu którego ten sekret pochłonął bez reszty i który pomógł mi złamać szyfr. Całości prac nie udostępnię tutaj, wyjaśnię tylko pokrótce metodę odszyfrowania tekstu. Otóż złamanie tego szyfru wykracza poza zdolności nas wszystkich wzięte razem - kod beholderów opiera się na gematrii starohebrajskiej, która następnie jest poddawana działaniom z zakresu algorytmów kryptografii asymetrycznej przy użyciu macierzy którą podałem kilku osobom

wez to skasuj bo jeszcze przyjdzie ktos kompetentny i cie wysmieje ;p

30 sekund i wikipedia podaje cos takiego: "Polega na przekształcaniu słów na liczby, zwykle przez przypisanie liczby do każdej litery alfabetu hebrajskiego".

Jak latwo sie przekonac dlubiac glebiej, alfabet hebrajski 'nieco' rozni sie od uzywanego przez nas, czego nie przekroczysz nawet kryptografia.

#
Polecam tez poczytanie o kryptografii asymetrycznej i zastanowienie sie, jak rzeczony, wyimaginowany profesorek zdobyl klucz prywatny.

Arcan17 19-04-2007 16:55

Szukam na REFUGI osób które chciały zbadać prawdziwość tej informacji proszę o wiadomość na PM. Najlepiej jakieś wyższe levele! Ale jeśli dobrze znasz Hell Geate pod Ab to z chęcią wezmę cię pod opiekę nawet jeśli masz 10 lev. i kręcone włoski XD
PS.Jeśli nawet to głupia bujda to jednak zawsze lepsza mała przygoda niż ciągłe Expienie czy hunty. Nie licze że odkryje jakąś nowość ale na to że będzie to jakaś fajna rozrywka  :cup:

draenei 19-04-2007 17:54

Hm... ciekawe. Ktoś próbował z forumowiczów to zrobić? Sam nie wiem, czy w to wierzyć, czy nie. Ale czy tego nie powinno się podciągnąć pod QS?

Vil 19-04-2007 18:58

QS to bedzie jesli okaze sie ze faktycznie jest to rozwiazanie questu, jak na razie to wyglada mi na scieme ( na tyle na ile pozwala mi akademicka wiedza o kodowaniu i kryptografii ).

Soul's 19-04-2007 19:37

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Shakur (Post 1375305)
(...)



Chciałem zapytać tylko, czy zapytałeś go o zgodę przed zamieszczeniem tego na tym forum?

Razor_Boss 19-04-2007 22:44

Ej no ale 2 razy wykonano ten quest to jest już coś (Antica,Premia) ale cipy mogli zatarasować quest albo go zmienić :/

the_Serpent_Rider 20-04-2007 11:07

nick avariona na tym forum to Elevarm, mieszka na moim osiedlu i razem bawimy sie w lamanie 469, ma 111 rp

udzielal sie duzo w temacie o sekretach pustyni jakundaf, gdzie narodzila sie cala ta sprawa

Cytuj:

QS to bedzie jesli okaze sie ze faktycznie jest to rozwiazanie questu, jak na razie to wyglada mi na scieme ( na tyle na ile pozwala mi akademicka wiedza o kodowaniu i kryptografii ).
wiesz wlasnie tu jest pies pogrzebany, im wiecej w tym bardziej widze ze 469 ma tyle wspolnego z kryptografia co nic, dlatego nie opieraj sie na tym co on napisal o tlumaczeniu 469 bo nie rozumie tego jak trzeba

469 to nie szyfr to jezyk rozumiesz teraz?

Vil 20-04-2007 11:23

Cytuj:

W tym miejscu podziękowania należą się panu prof. Jerzemu Nowakowskiemu którego ten sekret pochłonął bez reszty i który pomógł mi złamać szyfr. Całości prac nie udostępnię tutaj, wyjaśnię tylko pokrótce metodę odszyfrowania tekstu. Otóż złamanie tego szyfru wykracza poza zdolności nas wszystkich wzięte razem - kod beholderów opiera się na gematrii starohebrajskiej, która następnie jest poddawana działaniom z zakresu algorytmów kryptografii asymetrycznej przy użyciu macierzy którą podałem kilku osobom (nie znam sie na matematyce więc nie wiem o co tu chodzi)
Cytuj:

im wiecej w tym bardziej widze ze 469 ma tyle wspolnego z kryptografia co nic, dlatego nie opieraj sie na tym co on napisal o tlumaczeniu 469 bo nie rozumie tego jak trzeba
to jak w koncu jest ? uslyszal o rozwiazaniu, dostal do reki nierealna metode matematyczna ktora rzekomo do niego doszli i lyknal to, czy twierdzi, ze sam to zrobil i po prostu wali scieme ?

Cytuj:

469 to nie szyfr to jezyk rozumiesz teraz?
Jezyk jest kodem, i w taki sposob do tego podchodze probujac od paru miesiecy cos z tych ksiazek wyciagnac. Im glebiej jestem tym bardziej stwierdzam ze jesli wogole jest tam zakodowana jakas informacja, to odkodowac ja nalezy metoda "trzeba trafic w rozwiazanie" a nie podchodzic do tego metodycznie po akademicku.

the_Serpent_Rider 20-04-2007 12:34

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Vil (Post 1378161)
to jak w koncu jest ? uslyszal o rozwiazaniu, dostal do reki nierealna metode matematyczna ktora rzekomo do niego doszli i lyknal to, czy twierdzi, ze sam to zrobil i po prostu wali scieme ?



Jezyk jest kodem, i w taki sposob do tego podchodze probujac od paru miesiecy cos z tych ksiazek wyciagnac. Im glebiej jestem tym bardziej stwierdzam ze jesli wogole jest tam zakodowana jakas informacja, to odkodowac ja nalezy metoda "trzeba trafic w rozwiazanie" a nie podchodzic do tego metodycznie po akademicku.

Nie doszli, tylko doszlismy, ja z moimi wyklaadowcami z uczelni i ich znajomymi, a elevarm siedzial z nami tylko ostatnim razem i sluchal o wszystkim, sprobuj sobie wyobrazic kogos kto nie zna sie na matmie i slyszy naraz o gematrii i kryptografii asymetrycznej. Fakt, to elevarm znalazł matryce na której oparlismy swoje badania, ale poza tym namieszal w spoilerze w czesci dotyczacej 469. Nie bede sie produkowal, jesli interesuja Cie wyniki, moge je przyblizyc przez prywatne wiadomosci. I mówie Ci jeszcze raz - nie próbuj rozkodowywac 469, bo to nie jest szyfr do rozkodowania tylko język do przetłumaczenia.

Vil 20-04-2007 13:53

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez the_Serpent_Rider (Post 1378196)
nie próbuj rozkodowywac 469, bo to nie jest szyfr do rozkodowania tylko język do przetłumaczenia.

a ja ci powtarzam, ze kazdy jezyk jest kodem w rozumieniu teorii kodowania, bo posiada zbior 'slow kodowych' ( = slow ) odpowiadajacym pewnym zdarzeniom przestrzeni.

Proponuje natomiast poczytac na czym polega wspomniana kryptografia asymetryczna, w skrocie rozkodowanie wiadomosci wymaga znajomosci klucza prywatnego, ktory jest w posiadaniu tylko i wylacznie adresata.

Moje wrazenie jest takie: nie wiecie co zrobiliscie ( co automatycznie podwaza wiarygodnosc ) albo wrzuciliscie do jednego worka pare madrych slow co do ktorych jestescie przekonani, ze nikt ich nie zrozumie i liczycie ze wszyscy lykna scieme.

#
Bardzo chetnie zobacze wasze wyniki, nawet w szczatkowej formie ( chodzi mi szczegolnie o macierz ).

Elevarm 20-04-2007 15:44

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Vil (Post 1378236)
... wiadomosci wymaga znajomosci klucza prywatnego, ktory jest w posiadaniu tylko i wylacznie adresata...

#
Bardzo chetnie zobacze wasze wyniki, nawet w szczatkowej formie ( chodzi mi szczegolnie o macierz ).


Nie wątpię.

Z tym że mi wcale nie zależy na przekonywaniu nikogo 'na siłę'. Grupa ponad 20 zainteresowanych osób łamie już sobie nad tym głowę na prywatnym forum. A spoiler to drogowskaz, który wskazuje kierunek a nie dokładną drogę. Naprawdę, nie musisz mi 'na siłę' wpierać że nie mam racji. Wiem gdzie są luki i pracuje/pracujemy nad nimi.

kowi87 22-04-2007 23:42

Temat bardzo mnie ciekawi i ekscytuje.
Chętnie dołączyłbym do tej grupy celem odkrycia owej zagadki. Wreszcie Winged Helmety byłyby (choćby po kilka sztuk) na innych serwerach, aniżeli tylko na Antice oraz Premii.
Pozdrawiam, Artur

DDoS 23-04-2007 12:59

Popatrzyłem trochę na te książki i mały wniosek po ich lekturze na przykładzie kilku z nich:
Kod:

Książka numer 1.
11857642197096805796366125275705845217652197278304648765159564611414519889975112161518005458561197353646724348561145196726114519031180657191894343

Książka numer 2.
9521961800311457278572611857642197096805796366125275705845217652197278304648765159564611414519889975112161518005458561197353646724348561145196726114519031180657191894343

Książka numer 3.
65128896721277889438872151288952196180031145727857261185764219709680579636612527570584521765219727830464876515956461141451988997511216151

Książka numer 4.
867563561145191991180036468895219911036512889672127788943887215128895219618003114572785726118576421970968057963661252757058452176521972783046487651595646114145198899751121615180

Ostatnia z końcówka 80 w kolejnych książkach występuje.

Vil 23-04-2007 14:18

Nareszcie cos uzytecznego ...

spostrzezenia:

- bardzo watpliwe, zeby byl to kod litera-cyfra
- bardzo watpliwe czy wyroznione poszczegolnymi kolorami fragmenty sa slowami, jesli tak to kazda ksiazka jest kopia drugiej z niewielkimi modyfikacjami, co nie ma sensu
- nie jest to kod pierscieniowy
- mozna pokombinowac z liczeniem sumy liczb w ciagu i podstawieniem tego pod kod ASCII ?

Leik~ 23-04-2007 18:21

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Vil (Post 1383788)
- mozna pokombinowac z liczeniem sumy liczb w ciagu i podstawieniem tego pod kod ASCII ?

nie wychodzi nic sensownego...

Niby rozwizanie jest w hellgate tzw "macierz"... Lecz przeszukujac cale hg nie natknalem sie na nic sensownego oprocz "kregow" ktore powtarzaja sie w kilku miejscach, moze to w nich tkwi odpowiedz. Ale jest za duzo poszlak niz faktow, chociazby Yellow Rose o ktorej praktycznie nic nie wiemy...

#Edit
Znalazlem jeszcze jedna ciekawa ksiazke:

The Origin of Species by Means of Natural Selection
by Dave Charlwin

After years of research, I believe I have found the origin of of any living creature that
exists in our dimensions. First, shortly after our world was created, the were just stones and earth.
There were small stones, big stones, gray and brown stones, sharp and round stones.
Some of these stones looked very much like today's seeds; that isn't just per chance.
Obviously, some of the round, small, brown stones, which were somehow placed some fingerlength
deep in the earth, started growing in the directions of the sun - in the opposite direction of hell.
That is how plants and trees were created - big trees came out of big stones, small plants out of small stones.
Now one may ask oneself (or me): How did animals come into the world?
I thought really long about this question, and I obviously found the correct answer.
Once there were plants existing they started "mixing" with stones:
Plants are living objects (just like animals are), but they can't move very fast (animals move fast).
Stones on the other hand do not live, but they can move very fast (think about stones falling down a mountain).
That's how animals and monsters started to exist.

Silvaeris 24-04-2007 13:29

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Leik~ (Post 1384253)

#Edit
Znalazlem jeszcze jedna ciekawa ksiazke:

The Origin of Species by Means of Natural Selection
by Dave Charlwin

After years of research, I believe I have found the origin of of any living creature that
exists in our dimensions. First, shortly after our world was created, the were just stones and earth.
There were small stones, big stones, gray and brown stones, sharp and round stones.
Some of these stones looked very much like today's seeds; that isn't just per chance.
Obviously, some of the round, small, brown stones, which were somehow placed some fingerlength
deep in the earth, started growing in the directions of the sun - in the opposite direction of hell.
That is how plants and trees were created - big trees came out of big stones, small plants out of small stones.
Now one may ask oneself (or me): How did animals come into the world?
I thought really long about this question, and I obviously found the correct answer.
Once there were plants existing they started "mixing" with stones:
Plants are living objects (just like animals are), but they can't move very fast (animals move fast).
Stones on the other hand do not live, but they can move very fast (think about stones falling down a mountain).
That's how animals and monsters started to exist.

Dave Charlwin = Charles Darwin ;)

A sam tekst to kolejny przykład tego, że w Tibii żaden element fabuły nie został stworzony z powagą....kamienie "mieszające/łączące" się z roślinami i tworzące zwierzęta :D Nie mówiąc już o tych "szybkich" kamieniach, co to z góry spadają...roflmao dobre

Dartof 24-04-2007 19:11

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Leik~ (Post 1384253)
nie wychodzi nic sensownego...

Niby rozwizanie jest w hellgate tzw "macierz"... Lecz przeszukujac cale hg nie natknalem sie na nic sensownego oprocz "kregow" ktore powtarzaja sie w kilku miejscach, moze to w nich tkwi odpowiedz. Ale jest za duzo poszlak niz faktow, chociazby Yellow Rose o ktorej praktycznie nic nie wiemy...

#Edit
Znalazlem jeszcze jedna ciekawa ksiazke:

The Origin of Species by Means of Natural Selection
by Dave Charlwin

After years of research, I believe I have found the origin of of any living creature that
exists in our dimensions. First, shortly after our world was created, the were just stones and earth.
There were small stones, big stones, gray and brown stones, sharp and round stones.
Some of these stones looked very much like today's seeds; that isn't just per chance.
Obviously, some of the round, small, brown stones, which were somehow placed some fingerlength
deep in the earth, started growing in the directions of the sun - in the opposite direction of hell.
That is how plants and trees were created - big trees came out of big stones, small plants out of small stones.
Now one may ask oneself (or me): How did animals come into the world?
I thought really long about this question, and I obviously found the correct answer.
Once there were plants existing they started "mixing" with stones:
Plants are living objects (just like animals are), but they can't move very fast (animals move fast).
Stones on the other hand do not live, but they can move very fast (think about stones falling down a mountain).
That's how animals and monsters started to exist.


nei chce mi sie isc do HG wiec daj SS z tych kregow poniewaz one moga byc rozwiazaniem bo MACIERZ to cos jak kostka rubika ktora sie sklada ze wspolrzednych na osiach X i Y wiec davaj mi te krego bo w nich moze byc macierz zapisana potrzebna do rozszyfrowania jezyka beho...

Sasse 24-04-2007 20:37

Mam pare pytan... Po pierwsze co to jest gematria starohebrajska...
wg googla i wikipedii cos takiego nie istnieje... i jeszcze co to sa macieze?

Vil 24-04-2007 21:06

gematria jak najbardziej istnieje, okazuje sie jednak ze wikipedia tez wymaga inteligencji przy uzywaniu i potrzebne informacje znajdziesz pod haslem "gematria" ( bez starohebrajskiej ).

macierz - pojecie matematyczne o wielu roznych ( choc komplementarnych ) znaczeniach w zaleznosci od kontekstu w ktorym zostalo uzyte, wikipedia tez cos powinna o tym wiedziec.

Tompior 25-04-2007 16:28

Co do kodu beholderow trzeba zastanowic sie jakie typy kodowania mogla znac grupa studentow w latach, w ktorych napisali tresc tych ksiazeczek z HG.
O ile sie nie myle to te ksiazki moga miec okolo 6 lat?? Albo i lepiej?? :)

Wg mnie:
-albo są to numerki bez ładu i składu. (zaleznosc pomiedzy ksiazkami moze wynikac z lenistwa cipow i uzywania kopiuj wklej :P )
-albo jest to jakis kod, ktory poznali na studiach
-a moze polaczenie kilku kodow? 0.0

Leik~ 25-04-2007 17:33

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Dartof (Post 1386425)
nei chce mi sie isc do HG wiec daj SS z tych kregow poniewaz one moga byc rozwiazaniem bo MACIERZ to cos jak kostka rubika ktora sie sklada ze wspolrzednych na osiach X i Y wiec davaj mi te krego bo w nich moze byc macierz zapisana potrzebna do rozszyfrowania jezyka beho...

Poszukaj...albo jak juz tak bardzo chcesz to pm, nie bede tutaj zamieszczal bo slaba jakosc;

Z tego co sie dowiedzialem od autora tekstu to tylko 2 ksiazki z hg zakodowane tym o to dziwnym jezykiem, doprowadza nas do konca questu, a takie powtarzanie sie kodu w kilku ksiazkach po przetlumaczeniu praktycznie bedzie bez sensu, dlatego trzeba znaleźć takie 2 ksiazki ktore wogole nie sa podobne do innych jezeli dobrze mysle.

Cytuj:

Yellow rose and enchanted rose - tak, nie podałem tu do końca wszystkich info. Przedmiotem jaki należ użyć do otwarcia Femor Hills Tower jest enchanted rose o spricie yellow rose. Otrzymuje się ją w Carlin od NPC Padreia, ale to już jest trochę za początkiem.
Szkoda tylko, że ten NPC nic nie mowi, kombinowalem na wszystkie sposoby rozmowy z nim.

Wszystko ladnie pieknie gdyby nie ten kod, bo wlasnie dzieki niemu dowiadujemy sie jak wejsc do pomieszczenia obok gsa w ktorym zaczyna sie quest.... aff :S

#Edit
Jeszcze jakis link dla zainteresowanych:

http://www.chaosmatrix.org/library/m...n/enochgem.txt

I Jeszcze jedna z ksiazek z Isle of The Kings Library:

Behold the beholders!
The beholders are a ancient race of underground dwelling necromancers. Allthough they can 'speak' like humans using some membranes, their native 'toungue' consisnts of a blinking code wih each eye, in which blinking could mean some syllable, letter or word. Its by far the most complex speach we ever encountered and almost impossible to comprehend. As far as we can tell its not only a language but also some kind of mathemathics. This combination makes it tedious even to try to understand that language. The books the beholder write constist only numbers and the code behind them is incredibly complex. This race was one of those which were part in the creation wars and therefore its peak of civilisation and power is long gone. Its rumored of still existant settlements of beholders where they try to improove their unspeakable necromantic rituals and create an army of undead. In general they seem malicious but without ambition to do more then to claim some lairs and defend them. They seem too haveno ambitions in conquering or allying with other races in a bigger style then an ocasionally beholder merchenary which joins forces with other entitys for private reasons.

Baku' 25-04-2007 18:01

up
to moze byc tak samo jak z djinami. Nie odpowiadaja na pozdrowienia zanim nie pogadasz z Melchiorem.

Hergen88 26-04-2007 17:14

Pracuje nad tym questem okolo 2 lata i podpowiem wam troche:
-porozmawiajcie z pewnym slepcem na ank
-ten quest zaczyna sie w hg i konczy na podziemiach w kazo w ukrytym tunelu
-bramka lvl zeby skonczyc ten quest to 123 lvl :)
-potrzebne sa: 321 talonow, dwarven shield, 10 bottle of beer i anni bear(tylko do pokazania, nie znika)
-jezyk beholderow do tego etapu questu niema nic wspolnego

Dalej niedoszedlem poniewaz mam za maly lvl lecz gdy dobije ten lvl bende gluwkowal dalej. Mysle, ze moglem wam pomoc. :)

Erhion 26-04-2007 17:22

@up:

Oczywiście a ja jestem Elżbieta II. :baby:

Druidaxo 26-04-2007 17:46

...
 
Jest to teoria dziwna nie powiem, ale Vil jak przytoczył fragmenty studiów matematycznych? to mnie zatkało, no cóż inne studia...
W Sobotę ruszam na poszperanie w HG

Leik~ 26-04-2007 18:46

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Hergen88 (Post 1390002)
Pracuje nad tym questem okolo 2 lata i podpowiem wam troche:
-porozmawiajcie z pewnym slepcem na ank
-ten quest zaczyna sie w hg i konczy na podziemiach w kazo w ukrytym tunelu
-bramka lvl zeby skonczyc ten quest to 123 lvl :)
-potrzebne sa: 321 talonow, dwarven shield, 10 bottle of beer i anni bear(tylko do pokazania, nie znika)
-jezyk beholderow do tego etapu questu niema nic wspolnego

Dalej niedoszedlem poniewaz mam za maly lvl lecz gdy dobije ten lvl bende gluwkowal dalej. Mysle, ze moglem wam pomoc. :)

I kolejne wskazowki... Daj jakis fakt bo tyle to ja moge wymyslic...


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 17:56.

Powered by vBulletin 3